Постанова
від 01.02.2023 по справі 440/15378/21
ДРУГИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 лютого 2023 р.Справа № 440/15378/21Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

Головуючого судді: Мінаєвої О.М.,

Суддів: Кононенко З.О. , Калиновського В.А. ,

за участю секретаря судового засідання Пукшин Л.Т

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Полтавській області на рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 02.06.2022 року, головуючий суддя І інстанції: С.С. Бойко, м. Полтава, повний текст складено 02.06.2022 року у справі № 440/15378/21

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «ЛІДЕР СНЕК»

доУправління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Полтавській області, Кременчуцького відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування у Полтавській області

про визнання протиправним та скасування рішення в частині повернення страхових внесків та застосування фінансових санкцій,

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛІДЕР СНЕК» звернулось до суду з адміністративним позовом до Кременчуцького відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування у Полтавській області, в якому просило суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення № 244 від 26.05.2021 року Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Полтавській області в частині повернення страхових коштів Фонду у сумі 14 430,98 грн. та застосування фінансових санкцій за порушення порядку використання страхових коштів Фонду у сумі 7 215,49 грн.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду 29.12.2021 року залучено до участі в якості другого відповідача Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Полтавській області.

Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 02.06.2022 року у справі № 440/15378/21 позов задоволено.

Визнано протиправним та скасовано рішення № 244 від 26 травня 2021 року Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Полтавській області в частині повернення страхових коштів Фонду у сумі 14430,98 грн., та застосування фінансових штрафних санкцій за порушення порядку використання страхових коштів Фонду у сумі 7215,49 грн.

Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Полтавській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛІДЕР СНЕК» (далі ТОВ «ЛІДЕР СНЕК») витрати зі сплати судового збору у розмірі 2270,00 грн.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, та невідповідність висновків суду обставинам справи, просить суд апеляційної інстанції скасувати рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 24.05.2022 року у справі № 440/685/22 , та ухвалити нове судове рішення, яким відмовити у задоволенні позову.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги відповідач посилається на те, що підставою для фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв`язку із тимчасовою втратою працездатності за рахунок коштів Фонду соціального страхування є оформлена за встановленим зразком заява-розрахунок. Під час проведення перевірки страхувальника ТОВ «ЛІДЕР СНЕК» було встановлено, що подані ним до Фонду заяви-розрахунки містять недостовірну інформацію, а саме із зазначенням періоду непрацездатності з 13.10.2018 року по 28.10.2018 року, у той час як в листу непрацездатності АДЦ №365392 період непрацездатності зазначений з 13.10.2018 року по 28.11.2018 року, а також із зазначенням причини непрацездатності, що не відповідає причині, зазначеній в листках непрацездатності АДН №772011 та №АДН №797528.

Вважає, що така недостовірна інформація не може сприйматися як технічна помилка, водночас тягне за собою порушення термінів отримання застрахованою особою матеріального забезпечення, та внесення неправдивої інформації до електронної системи Фонду, що свідчить про порушення встановленого порідку використання коштів Фонду.

У відзиві на апеляційну скаргу позивач, посилаючись на законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції, у задоволенні апеляційної скарги просив відмовити.

Розглянувши матеріали справи, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм чинного законодавства, колегія суддів апеляційної інстанції, переглядаючи судове рішення в межах доводів та вимог апеляційної скарги у відповідності до ч. 1 ст. 308 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України), дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено в суді апеляційної інстанції, що на підставі наказу від 30.04.2021 року №58-од про проведення документальної перевірки, Кременчуцьким відділенням управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Полтавській області (далі - Кременчуцьке відділення УВДФСС у Полтавській області) у період з 11.05.2021 року по 14.05.2021 року проведено планову виїзну документальну перевірку дотримання порядку використання ТОВ «ЛІДЕР СНЕК» страхових коштів Фонду соціального страхування України за період з 01.10.2016 року по 31.03.2021 року.

За результатами вищевказаної перевірки складений акт №56 від 14 травня 2021 року документальної перевірки дотримання порядку використання страхувальником страхових коштів Фонду соціального страхування України, за висновками якого встановлено порушення позивачем:

- п. 1 ч. 2 ст. 15, абз. 2 ч. 1 ст. 34 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» від 23 вересня 1999 року № 1105-ХІV; абз. 2 п. 4, абз. 3 п. 7 Постанови №12 (після 01.10.2018), а саме страхувальником подана заява-розрахунок для фінансування, яка містить недостовірну інформацію (не відповідає документам, на підставі яких здійснено призначення матеріального забезпечення, невірно вказано період непрацездатності листка непрацездатності) 04.01.2019; 05.04.2019: ЛН АДЦ365392 від 12.12.2018 ОСОБА_1 ;

- п. 1 ч. 2 ст. 15, абз. 2 ч. 1 ст. 34 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» від 23 вересня 1999 року № 1105-ХІV; абз. 2 п. 2, п. 6 Порядку №26 (до 01.10.2018), а саме страхувальником подана заява-розрахунок для фінансування, яка містить недостовірну інформацію (не відповідає документам, на підставі яких здійснено призначення матеріального забезпечення, невірно вказана причина непрацездатності листка непрацездатності): 29.05.2018 року ЛН АДН 772011 від 17.03.2018 року ОСОБА_2 ; 10.07.2018 року ЛН АДН 797528 від 24.04.2018 року ОСОБА_2 (а.с. 21-36).

Не погодившись з результатами перевірки, 20 травня 2021 року позивачем до Кременчуцького відділення УВДФСС у Полтавській області подано заперечення до акту перевірки №56 від 14 травня 2021 року, за наслідками розгляду яких, відповідач листом від 24.05.2021 року №05.6-13/939 повідомив позивача, що результати проведеної перевірки є обґрунтованими (а.с. 45-46).

Розглянувши матеріали документальної планової перевірки ТОВ «ЛІДЕР СНЕК», Управлінням виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Полтавській області, 26.05.2021 року ухвалено рішення №244 про повернення страхових коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення порядку використання страхових коштів Фонду, а саме повернення до Фонду соціального страхування України неправомірно витраченої суми страхових коштів 18 812,59 грн., та застосування штрафу за порушення порядку використання страхових коштів у розмірі 9406,30 грн. (а.с. 48, 48 з.б.).

Вважаючи вищевказане рішення відповідача протиправним в частині повернення страхових коштів Фонду у сумі 14 430,98 грн., та застосування фінансових санкцій у сумі 7 215,49 грн., позивач звернувся до суду з цим позовом.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з відсутності факту допущення ТОВ «ЛІДЕР СНЕК» неправомірного використання суми страхових коштів Фонду.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи та доводам апеляційної скарги, виходячи з меж апеляційного перегляду справи, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про задоволення позовних вимог, виходячи з наступного.

Статтею 3 Конституції України проголошено, що людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Згідно зі статтею 46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

Це право гарантується загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення; створенням мережі державних, комунальних, приватних закладів для догляду за непрацездатними.

У відповідності до Основ законодавства України про загальнообов`язкове державне соціальне страхування, правові, фінансові та організаційні засади загальнообов`язкового державного соціального страхування, гарантії працюючим громадянам щодо їх соціального захисту у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, вагітністю та пологами, у разі нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання, охорони їхнього життя та здоров`я визначає Закон України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» від 23 вересня 1999 року № 1105-ХІV (далі Закон №1105-ХІV).

У відповідності до статті 19 Закону №1105-ХІV право на матеріальне забезпечення та соціальні послуги за страхуванням у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності мають застраховані особи - громадяни України, іноземці, особи без громадянства та члени їх сімей, які проживають в Україні, якщо інше не передбачено міжнародним договором України, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України.

Згідно пункту 1 частини другої статті 15 Закону №1105-ХІV роботодавець зобов`язаний надавати та оплачувати застрахованим особам у разі настання страхового випадку відповідний вид матеріального забезпечення, страхових виплат та соціальних послуг згідно із цим Законом.

За правилами статті 31 Закону №1105-ХІV підставою для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах є виданий у встановленому порядку листок непрацездатності.

Згідно абзацу 1 частини 1 статті 34 Закону №1105-ХІV фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам здійснюється робочими органами Фонду в порядку, встановленому правлінням Фонду.

У відповідності до абзацу 2 частини 1 статті 34 Закону №1105-ХІV підставою для фінансування страхувальників робочими органами Фонду є оформлена за встановленим зразком заява-розрахунок, що містить інформацію про нараховані застрахованим особам суми матеріального забезпечення за їх видами.

Робочі органи Фонду здійснюють фінансування страхувальників протягом десяти робочих днів після надходження заяви.

У разі якщо сума отриманих страхувальником від Фонду страхових коштів перевищує фактичні витрати на надання матеріального забезпечення, невикористані страхові кошти повертаються до робочого органу Фонду, що здійснив фінансування, протягом трьох робочих днів (абз. 3-4 частини 1 статті 34 Закону №1105-ХІV).

Згідно п. 2 Порядку фінансування страхувальників для надання застрахованим особам матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності 22.12.2010 № 26 (далі Порядок № 26, який був чинний до 01.10.2018 року) фінансування страхувальників-роботодавців для надання матеріального забезпечення найманим працівникам здійснюється районними, міжрайонними, міськими виконавчими дирекціями відділень Фонду (далі - робочі органи Фонду).

Підставою для фінансування страхувальників-роботодавців робочими органами Фонду є оформлена за встановленим зразком заява-розрахунок, що містить інформацію про нараховані застрахованим особам суми матеріального забезпечення за їх видами (Додаток).

Згідно пункту 4 Порядку № 26 на підставі рішення комісії (уповноваженого) із соціального страхування підприємства про призначення матеріального забезпечення страхувальник-роботодавець нараховує суми матеріального забезпечення та оформлює заяву-розрахунок.

У графу 5 «Причина непрацездатності» зворотнього боку заяви-розрахунку вносяться цифри згідно з цифрами, визначеними у рядку «Причина непрацездатності» листка непрацездатності ( za454-04 ), затвердженого наказом Міністерства охорони здоров`я України, Міністерства праці та соціальної політики України, Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 03.11.2004 № 532/274/136-ос/1406 (z1454-04), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.11.2004 за № 1454/10053.

Згідно пунктів 6-8 Порядку № 26 заява-розрахунок готується у двох примірниках, один з яких разом із наданими застрахованими особами документами, на підставі яких призначається матеріальне забезпечення, зберігається у страхувальника, а другий подається до робочого органу Фонду.

При опрацюванні заяви-розрахунку робочі органи Фонду перевіряють правильність заповнення реквізитів, наявність даних про страхувальника в Державному реєстрі загальнообов`язкового державного соціального страхування, дані про сплату ним єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Робочі органи Фонду здійснюють фінансування страхувальників протягом десяти робочих днів після надходження заяви-розрахунку.

Згідно пункту 4 Порядку фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та окремих виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонду соціального страхування України, затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування України 19.07.2018 року № 12, який набрав чинності з 01.10.2018 року, та з прийняттям якого визнано такою, що втратила чинність постанова правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 22.12.2010 № 26«Про затвердження Порядку фінансування страхувальників для надання застрахованим особам матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності» (далі Порядок № 12) фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам та окремих виплат потерпілим на виробництві здійснюється робочими органами виконавчої дирекції Фонду або їх відділеннями.

Підставою для фінансування страхувальників робочими органами виконавчої дирекції Фонду або їх відділеннями є оформлена за встановленим зразком заява-розрахунок, що містить інформацію про нараховані застрахованим особам суми матеріального забезпечення та окремих виплат потерпілим на виробництві за їх видами. Форма заяви-розрахунку наведена удодатку 1 до цього Порядку.

Страхувальник подає заяву-розрахунок до робочого органу виконавчої дирекції Фонду або його відділення за своїм місцезнаходженням чи місцем проживання (п. 5 Порядку № 12).

Згідно п. 6 Порядку № 12 заява-розрахунок надається страхувальником в паперовому вигляді особисто до робочого органу виконавчої дирекції Фонду або його відділення, або надсилається в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису.

Інформація, внесена страхувальником до заяви-розрахунку, повинна повністю відповідати документам, на підставі яких здійснено призначення матеріального забезпечення та окремі виплати потерпілим на виробництві (членам їх сімей), та бути відображена в реєстрах бухгалтерського обліку. Відповідальність за достовірність даних, наведених у заяві-розрахунку, несе страхувальник.

У відповідності до п. 8 Порядку № 12 робочий орган виконавчої дирекції Фонду або його відділення після надходження заяви-розрахунку здійснює перевірку інформації, наведеної у ній, перевіряє правильність заповнення реквізитів, наявність даних про страхувальника в Державному реєстрі загальнообов`язкового державного соціального страхування, дані про сплату ним єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, наявність у Фонді зареєстрованого нещасного випадку або профзахворювання (у разі проведення виплат потерпілим на виробництві (членам їх сімей), правильності нарахування виплат та у разі відсутності зауважень протягом десяти робочих днів здійснює фінансування сум, зазначених у заяві-розрахунку.

Робочий орган виконавчої дирекції Фонду або його відділення у разі потреби має право здійснювати обмін інформацією зі страхувальником шляхом направлення запиту щодо уточнення інформації, наведеної у заяві-розрахунку.

У разі виявлення помилок та/або недостовірних відомостей заява-розрахунок повертається страхувальнику з відповідними рекомендаціями щодо їх усунення.

Перевірка заяви-розрахунку, надання рекомендацій за її результатами, фінансування заяви-розрахунку або надання обґрунтованої відмови у її прийнятті здійснюється робочими органами Фонду або їх відділеннями протягом десяти робочих днів після надходження заяви-розрахунку.

Після надходження коштів, зазначених у заяві-розрахунку, на рахунок страхувальника, останній зобов`язаний здійснити виплату відповідного матеріального забезпечення не пізніше, ніж у строки, визначені участині другійстатті 32 Закону (п. 9 Порядку № 12).

У відповідності до частини 1 статті 4 Закону № 1105-XIV Фонд соціального страхування України є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та медичним страхуванням, провадить акумуляцію страхових внесків, контроль за використанням коштів, забезпечує фінансування виплат за цими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування та здійснює інші функції згідно із затвердженим статутом.

Пунктами 6, 7 частини 1 статті 9 Закону № 1105-XIV визначено, що основними завданнями Фонду та його робочих органів є: здійснення перевірки обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності застрахованим особам, у тому числі на підставі інформації з електронного реєстру листків непрацездатності; здійснення контролю за використанням роботодавцями та застрахованими особами коштів Фонду.

Згідно пункту 3 частини 1 статті 10 Закону № 1105-XIV Фонд має право перевіряти достовірність відомостей, поданих роботодавцем для отримання коштів Фонду, дотримання порядку використання роботодавцем виділених йому коштів Фонду та зупиняти виплати з Фонду в разі відмови або перешкоджання з боку роботодавця у проведенні перевірки, виявлення фактів подання ним Фонду недостовірних відомостей або порушення порядку використання роботодавцем коштів Фонду.

У відповідності до п. 2.1 Інструкції про порядок проведення перевірок страхувальників по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, прийняття рішень за їх результатами та процедуру оскарження, затверджена постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 22.12.2010 № 29 (далі - Інструкція № 29) перевірки здійснюються посадовими особами органів Фонду за місцезнаходженням страхувальника або в приміщенні органу Фонду за пропозицією страхувальника та за умови надання ним всіх необхідних документів для проведення перевірки.

Документом, який складається в установленому законодавством порядку посадовими особами органу Фонду, що проводили перевірку, фіксує факт її проведення та результати є акт перевірки (пункт 1.5 Інструкції № 29).

Пунктами 3.13.2, 3.13.3 Інструкції № 29 визначено, при складанні акта перевірки посадові особи органу Фонду об`єктивно та чітко викладають факти порушень, виявлені під час перевірки, з посиланням на відповідну структурну одиницю нормативно-правового акта. Акт перевірки має відповідати вимогам ділової мови та офіційно-ділового стилю.

Порушення, які є типовими і повторюються, відображаються у додатках до акта перевірки з детальним обґрунтуванням цих порушень.

У відповідності до частини 5 статті 15 Закону № 1105-XIV роботодавець несе відповідальність за: 1) порушення порядку використання коштів Фонду, несвоєчасне або неповне їх повернення; 2) несвоєчасне подання або неподання відомостей, встановлених цим Законом; 3) подання недостовірних відомостей про використання коштів Фонду; 4) шкоду, заподіяну застрахованим особам або Фонду внаслідок невиконання або неналежного виконання обов`язків, визначених цим Законом.

Згідно частини 6 статті 15 Закону № 1105-XIV у разі порушення порядку використання страхових коштів роботодавці відшкодовують Фонду в повному обсязі неправомірно витрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штраф у розмірі 50 відсотків такої суми.

За висновками Акту перевірки №56 від 14 травня 2021 року відповідачем встановлено подання позивачем заявок-розрахунків для фінансування, які містить недостовірну інформацію, а саме не відповідають документам, на підставі яких здійснено призначення матеріального забезпечення застрахованій особі ОСОБА_1 (невірно вказано період непрацездатності листка непрацездатності АДЦ365392), та застрахованій особі ОСОБА_2 (невірно вказана причина непрацездатності листка непрацездатності АДН 772011 та АДН 797528).

Колегія суддів зазначає, що з матеріалів справи встановлено, що згідно копії листка непрацездатності ОСОБА_1 АДЦ № 365392 в ньому зазначений період непрацездатності з 13.10.2018 року по 28.11.2018 року (а.с. 54), проте в заяві-розрахунку від 04.12.2018 року щодо здійснення фінансування для надання матеріального забезпечення ТОВ «ЛІДЕР СНЕК» зазначений період непрацездатності з 13.10.2018 року по 28.10.2018 року (а.с. 58).

ТОВ «ЛІДЕР СНЕК» звернулось до Кременчуцького відділення УВД ФСС України у Полтавській області з листом, в якому повідомило про те, що при нарахуванні допомоги по листку непрацездатності АДЦ № 365392, виданому 12.10.2018 року ОСОБА_1 , помилково вказано період непрацездатності з 13.10.2018 року по 28.10.2018 року. Згідно вказаного лисака період непрацездатності з 13.10.2018 року по 28.11.2018 року. Зазначено, що в результаті помилки недоплата по листку непрацездатності склала 3777,04 грн. Посилаючись на наведені обставини, позивач просив відповідача прийняти заявку від 21.02.2019 року з вказаним донарахуванням (а.с. 61).

Згідно заяви-розрахунку від 21.02.2019 року застрахованій особі ОСОБА_1 ТОВ «ЛІДЕР СНЕК» було проведено донарахування суми матеріального забезпечення згідно листка непрацездатності АДЦ № 365392 за період з 29.10.2018 року по 28.11.2018 року у сумі 3777,04 грн. (а.с. 66,68).

Згідно квитанції № 3 вищевказана заява-розрахунок від 21.02.2019 року була прийнята та опрацьована 22.02.2019 року Кременчуцьким відділенням УВД ФСС України у Полтавській області (а.с. 67). Позивачем також зазначено, та скаржником не заперечується, що вказана сума матеріального забезпечення 3777,04 грн. згідно заяви-розрахунку від 21.02.2019 року була профінансована Фондом.

Аналіз вищевказаних встановлених у цій справі обставин дає підстави дійти висновку про те, що в заяві-розрахунку від 04.12.2018 року мала місце технічна помилка (описка) щодо зазначення періоду непрацездатності ОСОБА_1 згідно листка непрацездатності АДЦ № 365392, про яку ТОВ «ЛІДЕР СНЕК» було повідомлено Кременчуцьке відділення УВД ФСС України у Полтавській області, та подано додаткову заяву-розрахунок від 21.02.2019 року щодо нарахування недоплаченого матеріального забезпечення на суму 3777,04 грн., яка була прийнята, опрацьована та профінансована Фондом.

Також, з матеріалів справи встановлено, що в заявах-розрахунках від 23.05.2018 року, та від 25.06.2018 року щодо здійснення фінансування для надання матеріального забезпечення застрахованій особі ОСОБА_2 зазначена причина непрацездатності: «1 - загальне захворювання», у той час як в листках непрацездатності АДН №772011 та АДН 797528 зазначена причина непрацездатності: « 5 невиробничі травми» (а.с. 69,75, 70-74, 76-78).

Позивачем наголошено, що при подачі вищевказаних заяв-розрахунків щодо фінансування матеріального забезпечення ОСОБА_2 ТОВ «ЛІДЕР СНЕК» неправильна причина непрацездатності була також вказана внаслідок технічної помилки.

Оцінюючи вищевказані обставини в контексті відносин, які виникли у цій справі, а саме щодо повернення Фонду неправомірно витрачених страхових коштів, колегія суддів враховує, що незалежно від причин непрацездатності ОСОБА_2 «1-загальне захворювання» чи «5 - невиробничі травми», застрахованій особі надається один і той самий вид матеріального забезпечення допомога по тимчасовій непрацездатності, у відповідності до п. 1 статті 20 Закону №1105 ХІV.

Також, колегія суддів враховує, що сам факт настання страхових випадків по вищевказаним листкам непрацездатності АДЦ № 365392 ( ОСОБА_1 ), та АДН №772011, АДН 797528 (Тарануха С.І.) та періоду такої непрацездатності, не ставиться під сумнів органом Фонду, тому підстав для повернення коштів Фонду, які були виплачені вказаним застрахованим особам на підставі цих листків непрацездатності, не вбачається.

Оскільки підстави вважати, що у даному випадку відбулось порушення порядку використання страхових коштів Фонду відсутні, зазначене виключає також правомірність застосування до позивача штрафу.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів приходить до висновку, що оскаржуване рішення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Полтавській області № 244 від 26 травня 2021 року в частині повернення страхових коштів Фонду на суму 14 430,98 грн., та застосування штрафу за порушення порядку використання страхових коштів у сумі 7215,49 грн. є протиправним, та підлягає скасуванню.

З огляду на вищезазначене, суд першої інстанції обґрунтовано задовольнив позовні вимоги.

Доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції та правильності судового рішення не спростовують, тому правові підстави для її задоволення відсутні.

Згідно ч. 1 ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Враховуючи, що при прийнятті рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 02.06.2022 року у справі № 440/15378/2 суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.

Керуючись ст. ст. 242, 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Полтавській області залишити без задоволення.

Рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 02.06.2022 року у справі № 440/15378/21 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.

Головуючий суддя О.М. МінаєваСудді З.О. Кононенко В.А. Калиновський Повний текст постанови складено 09.02.2023 року

СудДругий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.02.2023
Оприлюднено13.02.2023
Номер документу108880902
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного соціального страхування, у тому числі у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності

Судовий реєстр по справі —440/15378/21

Постанова від 01.02.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мінаєва О.М.

Постанова від 01.02.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мінаєва О.М.

Ухвала від 10.11.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мінаєва О.М.

Ухвала від 10.11.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мінаєва О.М.

Рішення від 01.06.2022

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Бойко

Ухвала від 29.12.2021

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Бойко

Ухвала від 24.11.2021

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Бойко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні