ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
79010, м.Львів, вул.Личаківська,81
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"31" січня 2023 р. Справа №909/463/22
Західний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючої суддіГалушко Н.А.
суддівЖеліка М.Б.Орищин Г.В.
секретар судового засідання Олійник Н.
за участю представників сторін:
від позивача не з`явився
від відповідача Попович В.В. - представник
розглядаючи апеляційну скаргу Обслуговуючого кооперативу "Житловий кооператив Європейський" б/н та б/д (Вх. № ЗАГС 01-05/2568/22 від 20.10.2022)
на рішення Господарського суду Івано-Франківської області від 19.09.2022 (повний текст складено 29.09.2022)
у справі №909/463/22
за позовом Обслуговуючого кооперативу "Житловий кооператив Європейський", м.Івано-Франківськ
до відповідача Акціонерного товариства "Оператор газорозподільної системи "Івано-Франківськгаз", м.Івано-Франківськ,
про зобов`язання видати технічні умови приєднання до газорозподільної системи та підключити до газорозподільних мереж
ВСТАНОВИВ:
Короткий зміст позовних вимог та оскаржуваного рішення суду першої інстанції.
До Господарського суду Івано-Франківської області звернувся Обслуговуючий кооператив "Житловий кооператив Європейський" із позовною заявою до Акціонерного товариства "Оператор газорозподільної системи Івано-Франківськгаз" про зобов`язання видати Технічні умови приєднання до газорозподільної системи поквартирного опалення з газовими теплогенераторами з закритою камерою згорання без влаштування колективних димоходів щодо газопостачання 16-ти поверхового житлового будинку, розташованого в межах вул. Симоненка-Бугая в с.Вовчинець Івано-Франківської міської ради та зобов`язати відповідача підключити 16-ти поверховий житловий будинок, розташований в межах вул. Симоненка-Бугая в с.Вовчинець Івано-Франківської міської ради до газорозподільних інженерних мереж (до газорозподільної системи міста Івано-Франківськ), в тому числі вчинити дії (врізка в газопровід, пуск газу, опломбування охоронними АТ «Івано-Франківськгаз» пломбами приладів обліку), необхідні для цілодобового доступу вказаних житлових будинків з поквартирним опаленням з газовими теплогенераторами з закритою камерою згорання без влаштування колективних димоходів до газорозподільчої системи міста Івано-Франківськ.
Позивач посилається на те, що відповідач безпідставно, посилаючись на пункт 9.26. ДБН В.2.5-20:2018 "Газопостачання", відмовив у видачі Технічних умов приєднання до газорозподільної системи поквартирного опалення з газовими теплогенераторами із закритою камерою згоряння без влаштування колективних димоходів щодо газопостачання 16-ти поверхового житлового будинку, розташованого в межах вул. Симоненка-Бугая в с.Вовчинець Івано-Франківської міської ради та підключення до газорозподільних інженерних мереж. В підтвердження позовних вимог подав Звіт про науково-дослідну роботу (реферат) ПрАТ "Проектний та науково-дослідний інститут по газопостачанню та теплопостачанню та комплексному благоустрою міст і селищ України "УкрНДІінжпроект" (співвиконавець ТОВ "УкрНДІінжпроект-ЄН") за жовтень 2020 року, відповідно до якого, як ствердив позивач, здійснення газифікації 16-ти поверхового житлового будинку є можливою. Зазначив, що відсутність газопостачання у житлових будинках порушує права та охоронювані законом інтереси позивача, інвесторів будівництва, а також осіб, які набули права власності на приміщення. Просив суд захистити порушене відповідачем право позивача шляхом зобов`язання АТ "Оператор газорозподільної системи "Івано-Франківськгаз" видати Технічні умови приєднання до газорозподільної системи та підключити 16-ти поверховий багатоквартирний житловий будинок до газорозподільних інженерних мереж.
Рішенням Господарського суду Івано-Франківської області від 19.09.2022 у справі №909/463/22 у задоволенні позову відмовлено.
Рішення суду мотивовано тим, що матеріали справи не містять доказів отримання позивачем, відповідно до ч. 5 ст. 10 Закону України "Про будівельні норми" необхідних погоджень на відхилення від будівельних норм. Звіт про науково-дослідну роботу (реферат) не може слугувати підставою для видачі Технічних умов приєднання до газорозподільчої системи, оскільки носить дослідницький характер.
Короткий зміст вимог апеляційної скарги та відзивів на апеляційну скаргу.
Обслуговуючим кооперативом "Житловий кооператив Європейський" подано апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення Господарського суду Івано-Франківської області від 19.09.2022 у справі №909/463/22 та ухвалити нове рішення, яким позов задоволити у повному обсязі, посилаючись на те, що рішення суду є незаконним та необгрунтованим, висновки суду не відповідають обставинам справи, судом порушено норми процесуального права та неправильно застосовано норми матеріального права.
Скаржник вважає, що виконання висновків, зазначених у Звіті про науково-дослідну роботу (реферат) ПрАТ «УкрНДІінжинпроект», можливе тільки після надання відповідачем Технічних умов та здійснюється підрядними організаціями на стадії підключення до газорозподільних інженерних мереж (газорозподільної системи міста Івано- Франківськ). Судом не взято до уваги подані позивачем докази можливості відхилення від будівельних норм із посиланням на Звіти про науково-дослідну роботу. Обгрунтовані відхилення від будівельних норм, що забезпечують дотримання встановлених вимог безпеки у спосіб, не передбачений будівельними нормами, можуть бути погоджені суб`єктом нормування відповідно до встановленого ним порядку.
На думку скаржника, відмовляючи у видачі Технічних умов, відповідач позбавляє позивача можливості виконання своїх зобов`язань перед членами та асоційованими членами кооперативу на отримання та оформлення відповідних прав на даний об`єкт закінченого будівництва об`єкту газопостачання 16-ти поверхового житлового будинку, розташованого в межах вул. Симоненка-Бугая в с. Вовчинець Івано-Франківської міської ради.
АТ "Оператор газорозподільної системи "Івано-Франківськгаз" у відзиві на апеляційну скаргу просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, рішення суду без змін, посилаючись на те, що апеляційна скарга є безпідставна та необгрунтована.
Відповідач зазначає, що позивач, як на можливість відхилення від державних будівельних норм посилається на Звіт про науково-дослідну роботу (реферат), який не може слугувати підставою для видачі Технічних умов приєднання до газорозподільчої системи та винесення рішення про зобов`язання їх видачі, оскільки носить дослідницький характер.
Також, відповідач вважає, що чинні норми ДБН В.2.5-20:2018, допускають встановлення побутових плит для будинків до 10 поверхів включно, а для квартир, розташованих на 10 поверсі, що мають декілька рівнів - газифікацію дозволено тільки на першому рівні, тому Звіт про науково-дослідну роботу (реферат) не може слугувати підставою для відхилення від ДБН та змінювати їх зміст. Крім того, останній не є нормативно-правовим актом , який створює будь-які норми та правила, які є обов`язковими для їх застосування. Інших доказів, які б надавали можливість АТ «Івано-Франківськгаз» видати технічні умови приєднання до газорозподільчої системи 16-ти поверхових багатоквартирних житлових будинків з вбудовано- прибудованими нежитловими приміщеннями позивачем відповідачу та суду не надано.
Процесуальні дії суду у справі.
Відповідно до витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 20.10.2022 справу №909/463/22 передано на розгляд колегії суддів у складі: головуючий суддя Галушко Н.А., судді Желік М.Б., Орищин Г.В.
Ухвалою Західного апеляційного господарського суду від 02.12.2022 призначено розгляд справи №909/463/22 на 13.12.2022.
Ухвалою Західного апеляційного господарського суду від 13.12.2022 відкладено на 31.01.2023.
Відповідно до ст.240 Господарського процесуального кодексу України у судовому засіданні 31.01.2023 оголошено вступну та резолютивну частини постанови Західного апеляційного господарського суду.
Обставини справи.
20.06.2022 Обслуговуючий кооператив "Житловий кооператив Європейський" звернувся до АТ "Оператор газорозподільної системи "Івано-Франківськгаз" про прийняття в експлуатацію об"єкта закінченого будівництвом, видачу технічних умов на газопостачання 16-ти поверхового житлового будинку, розташованого в межах вул.Симоненка-Бугая в с.Вовчинець, Івано-Франківської міської ради (лист №20/06).
24.06.2022 АТ "Оператор газорозподільної системи "Івано-Франківськгаз" листом №76002.1-Сл-6381-0622 повідомило позивача, що товариство у своїй діяльності керується вимогами ДБН В.2.5-20:2018 "Газопостачання", відповідно до п.9.26 яких, встановлення побутових плит, теплогенераторів з закритою камерою згорання з використанням колективних димоходів допускається лише для будинків заввишки до 10 поверхів включно. Також зазначило, що враховуючи фактичну поверховість (16 поверхів) житлового будинку розташованого в межах вул.Симоненка-Бугая в с.Вовчинець, Івано-Франківської міської ради, можливим варіантом опалення приміщень житлового будинку є варіант влаштування окремо-розташованої паливної (котельні), дахової паливної (котельні) або опалення іншими альтернативними джерелами теплопостачання.
Як вбачається із матеріалів справи, позивач стверджує, що будівництво проведене з дотриманням вимог ДБН В.2.5-20:2018 "Газопостачання", а зазначена відповідачем в листі №76002.1-Сл-6381-0622 від 24.06.2022 відмова є безпідставною та незаконною.
В підтвердження позовних вимог позивач подав Звіт про науково - дослідну роботу (реферат) ПрАТ "УкрНДІінжинпроект" (співвиконавець ТОВ "УкрНДІінжпроект-ЄН") "Проведення науково-технічного супроводу на стадії проектування внутрішнього газопостачання 16-ти поверхового житлового будинку розташованого в межах вул. Симоненка - Бугая в с. Вовчинець Івано-Франківської міської ради від 20.10.2020.
Відповідно до висновку поданого Звіту газифікація 16-ти поверхового житлового будинку, розташованого в межах вул. Симоненка - Бугая в с. Вовчинець Івано-Франківської міської ради може бути рекомендована за умови виконання таких вимог: 1. На стадії проектування та будівництва:
1. Застосування газових плит, що відповідають вимогам ДСТУ ЕN30-1-1:2019.
2. Влаштування датчиків-загазованості та пожежі в приміщеннях кухонь та в межах сходових кліток.
3. Ущільнення різевих з"єднань в приміщенні кухні з термостійкого матеріалу, що забезпечує герметичність на протязі 30 хвилин за температури 650 градусів Цельсія.
4. Влаштування цілодобового моніторингу спрацювання датчиків загазованості та пожежі шляхом виведення сигналів на загальне табло в місце з постійним спостереженням АДС газової експлуатаційної організації або ЦПТС (центр прийняття тривожних сповіщень ДСНС).
5. Влаштування системи автоматичного перекривання подавання газу в газові стояки при спрацюванні датчиків загазованості та пожежі встановлених відповідно до п.2.
6. Пристрої, що забезпечують виявлення пожежі та небезпечних концентрацій газу повинні бути сертифіковані на відповідність рівню повноти безпеки не менше SIL2 згідно стандарту ІЕС61508.
7. Застосування газовикористовуючого обладнання, конструкція якого унеможливлює накопичення незгорілого газу в приміщеннях.
8. Влаштування в приміщеннях кухонь віконних прорізів площею з розрахунку не менше 0,05 м 2 на 1 м 3 об"єму приміщення, з елементами кріплення конструкцій рам, розрахованих на розкриття за тиску 3кПа.
9. Рекомендоване влаштування віконних приточних клапанів.
Доказів дотримання вимог ДБН В.2.5-20:2018 "Газопостачання" та вимог зазначених у Звіті про науково - дослідну роботу (реферат) на стадії проектування та будівництва матеріали справи не містять.
Враховуючи вищенаведені обставини, позивач звернувся з позовом про зобов`язання відповідача видати Технічні умови приєднання до газорозподільної системи та підключити спірний будинок до газорозподільної системи міста Івано-Франківська.
Норми права та мотиви, якими керується суд апеляційної інстанції при прийнятті постанови та висновки суду за результатами розгляду апеляційної скарги.
Відповідно до ч.2 ст.4 ГПК України юридичні особи та фізичні особи-підприємці, фізичні особи, які не є підприємцями, державні органи, органи місцевого самоврядування мають право на звернення до господарського суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав та законних інтересів у справах, віднесених законом до юрисдикції господарського суду, а також для вжиття передбачених законом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням.
Стаття 12 ЦК України передбачає, що особа здійснює свої цивільні права вільно на власний розсуд.
Статтею 16 ЦК України передбачено, що кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.
Відповідно до п. 1-4 ст. 30 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" технічні-умови - це комплекс умов та вимог до інженерного забезпечення об`єкта будівництва, які повинні відповідати його розрахунковим параметрам щодо водопостачання (з урахуванням потреб забезпечення пожежогасіння), тепло-, електро- і газопостачання, водовідведення, зовнішнього освітлення, відведення зливових вод та телекомунікації. Фізична чи юридична особа, яка має намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває в її власності або користуванні, має право на одержання технічних умов згідно із поданою нею заявою. Технічні умови надаються протягом 10 робочих днів з дня реєстрації відповідної заяви. Технічні умови повинні відповідати законодавству, містити достовірну інформацію та обґрунтовані вимоги до об`єктів будівництва, а також відповідати намірам заявника щодо забудови земельної ділянки. У технічних умовах враховується, що місце приєднання інженерних мереж замовника до магістральних чи інших інженерних мереж розташовується на межі земельної ділянки замовника або за його згодою на території такої земельної ділянки.
Згідно з пунктом 4 глави 1 розділу І Кодексу газорозподільних систем, затвердженого Постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2494 (далі - Кодекс ГРС) Технічні умови приєднання - документ, що визначає комплекс умов і вимог до інженерного забезпечення приєднання об`єкта (земельної ділянки) замовника до газорозподільної системи і містить вихідні дані для проектування газових мереж зовнішнього та внутрішнього газопостачання, що створюються для потреб об`єкта замовника.
Відповідно до пункту 1 глави 1 розділу V Кодексу ГРС власники об`єктів будівництва або існуючих об`єктів (земельних ділянок), які фізично не підключені до ГРМ, мають право на приєднання (технічний доступ) цих об`єктів до ГРМ, що на законних підставах перебуває у власності або користуванні (у тому числі в експлуатації) Оператора ГРМ, у порядку, визначеному цим розділом. Оператор ГРМ зобов`язаний розміщувати на своєму веб-сайті інформацію про умови приєднання до ГРМ, що на законних підставах перебуває в його власності або користуванні (у тому числі в експлуатації), та методологію встановлення плати за приєднання до газорозподільної системи, затверджену Регулятором.
Пунктом 4 глави 1 розділу V Кодексу ГРС приєднання об`єктів (земельних ділянок) замовника до ГРМ здійснюється на підставі договору на приєднання, що укладається за формами, наведеними у додатках 11, 12 до цього Кодексу. При цьому невід`ємною частиною договору на приєднання є технічні умови приєднання (додаток 13), які визначають вихідні дані для проектування газових мереж зовнішнього газопостачання від місця забезпечення потужності до точки приєднання, які будуються Оператором ГРМ, та вихідні дані для проектування та будівництва газових мереж внутрішнього газопостачання об`єкта замовника від точки приєднання до газових приладів і пристроїв замовника. Будівництво та введення в експлуатацію газових мереж внутрішнього газопостачання забезпечується замовником.
Згідно з ст. 6 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" управління у сфері містобудівної діяльності здійснюється Верховною Радою України, Кабінетом Міністрів України, Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері містобудування, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, органами державного архітектурно-будівельного контролю, іншими уповноваженими органами містобудування та архітектури, місцевими державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування. Органом державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.
За змістом ст. 7 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" управління у сфері містобудівної діяльності та архітектурно-будівельного контролю здійснюється шляхом: розроблення і затвердження будівельних норм, кошторисних норм, нормативів і правил, запровадження одночасної дії застосування будівельних норм, розроблених на основі національних технологічних традицій, та будівельних норм, приведених у відповідність до вимог Європейського Союзу; контролю за дотриманням законодавства у сфері містобудівної діяльності, вимог будівельних норм і правил, положень містобудівної документації всіх рівнів, вихідних даних для проектування об`єктів містобудування (далі - вихідні дані), проектної документації; надання (отримання, реєстрації), відмови у видачі чи анулювання (скасування) документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів (крім анулювання (скасування) документів, що засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів).
Відповідно до п. 1.1 ДБН В.2.5-20:2018 "Газопостачання", які затверджені Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 15.11.2018 № 305 та вступили в дію 01.07.2019, норми встановлюють вимоги проектування при новому будівництві, реконструкції, капітальному ремонті та технічному переоснащенні наявних систем газопостачання, що забезпечують споживачів природним газом із надлишковим тиском не більше 1,2 МПа, а також скрапленими вуглеводневими газами (далі - СВГ) із надлишковим тиском не більше 1,6 МПа.
Згідно з п. 9.26 ДБН В.2.5-20:2018 "Газопостачання" при будівництві житлових будинків допускається передбачати встановлення газовикористовуючого обладнання для поквартирного опалення та гарячого водопостачання, а також побутових плит. Встановлення теплогенераторів з відкритою камерою згоряння допускається для гарячого водопостачання багатоквартирних будинків заввишки до п`яти поверхів включно за наявності відокремлених димових каналів для кожного газифікованого приміщення. Встановлення побутових плит, теплогенераторів з закритою камерою згоряння, з використанням колективних димоходів, допускається для будинків заввишки до 10 поверхів включно. Для квартир, розташованих на 10 поверсі, що мають декілька рівнів, допускається газифікація тільки першого рівня.
Відносини у сфері нормування у будівництві, правові та організаційні засади розроблення, погодження, затвердження, реєстрації і застосування будівельних норм регулюються Законом України "Про будівельні норми".
Згідно з ст. 1 Закону України "Про будівельні норми" державні будівельні норми це нормативний акт, затверджений центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері будівництва.
Відповідно до ч. 5 ст. 10 Закону України "Про будівельні норми" порядок розроблення, погодження, затвердження, реєстрації, внесення змін до будівельних норм та визнання їх такими, що втратили чинність, встановлюється Кабінетом Міністрів України. Порядок застосування зазначених норм визначається Кабінетом Міністрів України.
Обґрунтовані відхилення від будівельних норм, що забезпечують дотримання встановлених вимог безпеки у спосіб, не передбачений будівельними нормами, можуть бути погоджені суб`єктом нормування відповідно до встановленого ним порядку.
При наданні погодження обґрунтованих відхилень від будівельних норм в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва зазначається така інформація: 1) кадастровий номер земельної ділянки (для земельних ділянок, право власності чи користування на які виникло до 2004 року, а також земель, що використовуються для будівництва об`єктів на замовлення органів державної влади чи органів місцевого самоврядування відповідно до частини четвертої статті 34 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та частини першої статті 12-1 Закону України "Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи", - за його наявності); 2) реєстраційний номер містобудівних умов та обмежень або будівельного паспорта, технічних умов у Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва; 3) ідентифікатор об`єкта будівництва або закінченого будівництвом об`єкта (для об`єктів, яким присвоєно ідентифікатор об`єкта будівництва в порядку, встановленому Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності" до надання погодження).
Відповідно до ч. 1, 4, 5 ст. 11 Закону України "Про будівельні норми" застосування будівельних норм або їх окремих положень є обов`язковим для всіх суб`єктів містобудування. Будівельні норми, правила іноземних держав застосовуються в Україні відповідно до міжнародних договорів України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України. У разі якщо у будівельних нормах є посилання на стандарти, то ці стандарти є обов`язковими до застосування. Державний контроль за дотриманням суб`єктами господарювання державних будівельних норм здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю.
Матеріали справи не містять доказів отримання позивачем, відповідно до ч. 5 ст. 10 Закону України "Про будівельні норми", необхідних погоджень на відхилення від будівельних норм. Натомість, як на можливість відхилення від державних будівельних норм позивач посилається на Звіт про науково-дослідну роботу (реферат).
Суд першої інстанції правомірно прийшов до висновку, що вищенаведений Звіт не може слугувати підставою для видачі Технічних умов приєднання до газорозподільчої системи, оскільки носить дослідницький характер. У Звіті про науково-дослідну роботу (рефераті) зазначено, що інститут вважає за можливе здійснити газифікацію об`єктів за умови виконання компенсаційних заходів, які перелічені у ньому.
Скаржником не надано суду належних та допустимих доказів виконання таких заходів.
З огляду на викладене, беручи до уваги відсутність доказів, які б надавали можливість АТ "Оператор газорозподільної системи "Івано-Франківськгаз" видати технічні умови приєднання, в тому числі і доказів на підтвердження виконання вимог, зазначених у Звіті про науково-дослідну роботу (реферат), вимоги позивача є безпідставними та недоведеними.
Норми статті 129 Конституції України визначають, що основними засадами судочинства є обов`язковість судового рішення.
В силу положень статті 2 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" завданням суду є, зокрема, захист гарантованих Конституцією України і законами України, а також міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, прав і свобод, тоді як особливо вузьке тлумачення процесуальних норм суперечить цим завданням.
Пунктами 1, 3 частини 1 статті 129 Конституції України одними з основних засад судочинства визначені рівність усіх учасників судового процесу перед законом і судом, змагальність сторін та свобода в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ст.13 ГПК України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.
Відповідно до ст.73 ГПК України доказами у справі є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність чи відсутність обставин (фактів), що обгрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.
Згідно із п.1 ст.76 ГПК України суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.
Відповідно до ст.86 ГПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Скаржником не надано суду належних доказів на спростування висновків суду першої інстанції, а його аргументи не знайшли свого підтвердження в матеріалах даної справи та положеннях законодавства.
В матеріалах справи відсутні будь-які докази звернення позивача щодо погодження відхилень до Мінрегіону. Також відповідно до Додатку 1 Порядку погодження Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово- комунального господарства України обґрунтованих відхилень від будівельних норм, що забезпечують дотримання встановлених вимог безпеки до будівель і споруд у спосіб, не передбачений будівельними нормами відхилення від норми ДБН щодо газифікації багатоквартирних житлових будинків з поверховістю вище 16 поверхів не передбачено.
Отже, АТ «Івано-Франківськгаз» не має правових підстав для видачі Технічних умов з газифікації 16-ти поверхового багатоквартирного житлового будинку з вбудовано- прибудованими нежитловими приміщеннями .
Відповідно до ст.236 ГПК України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. При виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду. Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
У рішеннях Європейського суду з прав людини у справах Ryabykh v.Russia від 24.07.2003 року, Svitlana Naumenko v. Ukraine від 09.11.2014 року зазначено, що право на справедливий судовий розгляд, гарантоване частиною 1 статті 6 Конвенції, повинно тлумачитись у світлі Преамбули Конвенції, яка проголошує верховенство права спільною спадщиною Високих Договірних Сторін.
Відповідно до частини 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року, кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру або встановить обґрунтованість будь-якого висунутого проти нього кримінального обвинувачення.
У відповідності до ст. 269 ГПК України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обгрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права.
Враховуючи встановлені обставини справи, зважаючи на те, що доводи апеляційної скарги не знайшли свого підтвердження та спростовуються матеріалами справи, беручи до уваги межі перегляду оскаржуваного рішення, суд апеляційної інстанції дійшов висновку про те, що вимоги апеляційної скарги не підлягають задоволенню, а оскаржуване рішення слід залишити без змін.
В порядку положень ст. 129 ГПК України судовий збір, сплачений за подання апеляційної скарги, слід покласти на скаржника.
Керуючись ст.ст. 129, 269, 270, 273, 275, 276, 282, 284 ГПК України,
Західний апеляційний господарський суд
ПОСТАНОВИВ:
1. В задоволенні вимог апеляційної скарги Обслуговуючого кооперативу "Житловий кооператив Європейський" б/н та б/д (Вх. № ЗАГС 01-05/2568/22 від 20.10.2022) відмовити.
2.Рішення Господарського суду Івано-Франківської області від 19.09.2022 у справі №909/463/22 залишити без змін.
3.Судовий збір, сплачений за подання апеляційної скарги, покласти на скаржника.
Постанова набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена до Верховного Суду в порядку і строки, встановлені ст.ст. 287, 288 ГПК України.
Матеріали справи повернути в місцевий господарський суд.
Повний текст постанови складено та підписано 13.02.2023.
Головуючий суддяГалушко Н.А.
СуддяЖелік М.Б.
СуддяОрищин Г.В.
Суд | Західний апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 31.01.2023 |
Оприлюднено | 14.02.2023 |
Номер документу | 108924649 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Західний апеляційний господарський суд
Галушко Наталія Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні