Ухвала
від 10.02.2023 по справі 947/4622/23
КИЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ОДЕСИ

Справа № 947/4622/23

Провадження № 1-кс/947/1549/23

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10.02.2023 року слідчий суддя Київського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , за участю прокурора - ОСОБА_3 , захисника підозрюваного - адвоката ОСОБА_4 , підозрюваного - ОСОБА_5 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Одесі клопотання слідчого Другого слідчого відділу (з дислокацією у м. Одесі) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Миколаєві ОСОБА_6 , погоджене прокурором відділу Одеської обласної прокуратури ОСОБА_3 , в рамках кримінального провадження № 62022150020000154 від 14.04.2022 року про відсторонення від посади державного інспектора митного поста «Міжнародний аеропорт «Одеса» Одеської митниці:

ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Донецьк, громадянина України, українця, з вищою освітою, неодруженого, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_2 , раніше не судимого,

підозрюваного у скоєнні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України,-

ВСТАНОВИВ:

Як вбачається з клопотання, 30 червня 2021 року ОСОБА_5 наказом в.о. начальника Одеської митниці за № 32-0 було призначено на посаду державного інспектора митного поста «Міжнародний аеропорт «Одеса» Одеської митниці.

Досудовим розслідуванням встановлено, що до митного поста «Одеса-порт» Одеської митниці з Китайської Народної Республіки (далі - КНР), на суднах закордонного плавання прибули товари у морських контейнерах EITU9278450 та ZCSU6682058.

У подальшому, 10.12.2021 року на товари, що надійшли у морських контейнерах EITU9278450, ZCSU6682058 декларантом товариства з обмеженою відповідальністю «ТРІАНГУЛАР ІНВЕСТ» (ЄРДПОУ 43946411, адреса: 65026, м. Одеса, вул. Приморська, буд. 18) ОСОБА_7 в електронному вигляді подано попередні митні декларації, яким присвоєно №№ UA500000/2021/943754 та UA500000/2021/943771.

Відповідно до відомостей, зазначених в зазначених вище ЕМД, від Китайських компаній «RUIAN NEW TREND IMP.EXP. TRADE CO. LTD» та «JINHUA JIANGYUN KNITTING TRAPPINGS CO. LTD» на адресу ТОВ «ТРІАНГУЛАР ІНВЕСТ» за попередньою митною декларацією № UA500000/2021/943754у контейнері EITU9278450 надійшли наступні товари:

-шкарпетки трикотажні з бавовни, вагою нетто 7010 кілограм, вагою брутто 7030 кілограм, у кількості 170060 пар, торговельна марка невідома, країна виробництва: КНР, виробник: невідомий, код УКТЗЕД 6115950000;

-додаткові речі до одягу, трикотажні, із синтетичного волокна, рукавички, вагою нетто 8020 кілограм, вагою брутто 8039 кілограм, у кількості 160812 пар, торговельна марка невідома, країна виробництва: КНР, виробник: невідомий, код УКТЗЕД 6116930000.

Крім того, за попередньою митною декларацією № UA500000/2021/943771 у контейнері ZCSU6682058 надійшли наступні товари:

-рукавички трикотажні, покриті пластмасою (ПВХ), вагою нетто 20578 кілограм, вагою брутто 21661 кілограм у кількості 464040 пар, торговельна марка: невідома, країна виробництва: КНР, виробник невідомий, код УКТЗЕД 6116108000;

-замки висячі з недорогоцінних металів, вагою нетто 3458 кілограм, вагою брутто 3640 кілограм, торговельна марка: невідома, країна виробництва: КНР, виробник невідомий, код УКТЗЕД 8301100000;

-косметичні засоби для догляду за шкірою, які не є товарами медичного призначення, не в аерозольній упаковці, не містять наркотичних, психотропних засобів та прекурсорів: помада гігієнічна, вагою нетто 1454 кілограм, вагою брутто 1530 кілограм, торговельна марка: невідома, країна виробництва: КНР, виробник: невідомий, код УКТЗЕД 3304990000.

Після цього, 13.12.2021 року в період часу з 15 годин 00 хвилин по 16 годину 00 хвилин, державним інспектором ВМО №3 митного посту «Одеса-Порт» Одеської митниці ОСОБА_8 за участю службової особи УБК та МПМ Одеської митниці ОСОБА_9 , головного державного інспектора Департаменту БК та ПМП Держмитслужби ОСОБА_10 , у присутності представника-експедитора ТОВ «С-ЛОГИСТИК» ОСОБА_11 , в зоні митного контролю відділу митного оформлення № 3 митного поста

«Одеса-порт» Одеської митниці проведено митний огляд товарів, переміщуваних у контейнері EITU9278450, за ЕМД № UA500000/2021/943754, (з розкриттям до 20% пакувальних місць і вибірковим обстеженням транспортного засобу), про що складено акт про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу № UA500040/2021/5592.

Митний огляд проводився на підставі встановлених форм митного контролю «митний огляд» та «зважування» сформованих в Інформаційній системі портового співтовариства.

Так, за результатом проведення митного огляду товару в контейнері EITU9278450, який переміщено за ЕМД № UA500000/2021/943754 на підставі коносаменту № 143154281719 від 01.08.2021 року та проформи інвойсу від 01.12.2021 № AG-TI/21-8450, розпаковано 7 місць з 767, частково зважено товари та здійснено повне вивантаження контейнера, встановлено візуальну відповідність товару відомостям зазначеним у ЕМД та товаросупровідних документам (шкарпетки, рукавички, вагою брутто 15 069 кілограм, вагою нетто 15 030 кілограм), невідповідностей не виявлено, а також зазначено про присутність маркування МТ «Корона», та рекомендовано при випуску товарів у вільний обіг звернути увагу на опис, маркування, класифікацію, вагові та кількісні характеристики переміщуваних товарів.

Крім цього, 15.12.2021 року в період часу з 14 годин 00 хвилин по 15 годину 00 хвилин, старшим державним інспектором ВМО №3 митного посту «Одеса-Порт» Одеської митниці ОСОБА_12 за участю головного державного інспектора Департаменту БК та ПМП Держмитслужби ОСОБА_13 , у присутності представника-експедитора ТОВ «С-Логистик» ОСОБА_11 , в зоні митного контролю відділу митного оформлення № 3 митного поста «Одеса-порт» Одеської митниці проведено митний огляд товарів, переміщуваних у контейнері ZCSU6682058, за ЕМД № UA500000/2021/943771, (з розкриттям до 20% пакувальних місць і вибірковим обстеженням транспортного засобу), про що складено акт про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу № UA500040/2021/5614.

Так, за результатом проведення митного огляду товару в контейнері ZCSU6682058, який переміщено за ЕМД № UA500000/2021/943771 на підставі коносаменту від 29.09.2021 року № ZIMUNGB9716424 та проформи інвойсу від 01.12.2021 року № AG-TI/21-2058, розпаковано 10 місць з 1126, частково зважено товари та здійснено повне вивантаження контейнера, встановлено візуальну відповідність товару відомостям зазначеним у ЕМД та товаросупровідних документах (рукавички трикотажні, замки висячі, помада гігієнічна, вагою брутто 26 831 кг, вагою нетто 25 490 кг), згідно акту зважування від 10.12.2021 року № 407182 вага брутто складає 26400 кг, невідповідностей не виявлено, про що складено акт огляду № UA500040/2021/5614 в якому рекомендовано при випуску товарів у вільний обіг звернути увагу на опис, маркування, класифікацію, вагові та кількісні характеристики переміщуваних товарів.

За результатами проведення митних оглядів контейнерів EITU9278450, ZCSU6682058 відомостей про невідповідність товарів товаро-супровідним документам не виявлено та встановлено, що товар, який знаходився у зазначених контейнерах у повному обсязі відповідав товаро-супровідним документам та попереднім митним деклараціями.

В подальшому, 15.12.2021 року державним інспектором відділу митного оформлення № 3 митного поста «Одеса-порт» Одеської митниці ОСОБА_14 виконано митні формальності щодо пропуску на митну територію України товарів, які переміщувались у контейнерах EITU9278450, ZCSU6682058, внесені до ЄАІС Держмитслужби відомості щодо пропуску на митну територію України товарів у зазначених контейнерах, а також інформацію про номер провізних документів, актів митного огляду та накладеного митного забезпечення, після чого витяги з ЕМД та товаротранспортних документів, з відбитком штампа «Під митним контролем» передано перевізникам, а відомості щодо накладеного митного забезпечення та номеру акту митного огляду зазначено в примірниках CMR.

Після цього, в період часу з 21.12.2021 року по 23.12.2021 року до місця доставки товарів для автомобільного транспорту, розташованого в пункті пропуску «Одеса» митного поста «Міжнародний аеропорт «Одеса» Одеської митниці (вул. Центральний аеропорт, буд. 2, м. Одеса, 65054) на транспортному засобі з державними номерними знаками НОМЕР_1 та НОМЕР_2 доставлений контейнер EITU9278450, а на транспортному засобі з державними номерними знаками НОМЕР_3 та НОМЕР_4 доставлений контейнер ZCSU6682058.

У зазначений період часу ОСОБА_5 виконував свої службові обов`язки на посаді державного інспектора митного поста «Міжнародний аеропорт «Одеса» Одеської митниці.

Після чого, на думку органу досудового розслідування, у ОСОБА_5 у період часу з 21.12.2021 року по 23.12.2021 року, більш точний час в ході досудового розслідування не встановлений, виник злочинний умисел спрямований на зловживання службовим становищем, тобто умисне, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для юридичної особи, а саме ТОВ «Тріангуларінвест», використання службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, що спричинило тяжкі наслідки державним інтересам, у вигляді недоотримання у повному обсязі Державним бюджетом України обов`язкових митних платежів.

З метою реалізації своїх злочинних намірів, 21.12.2021 року, державний інспектор митного поста «Міжнародний аеропорт «Одеса» Одеської митниці ОСОБА_5 прийняв рішення про розміщення товарів у контейнері EITU9278450, при цьому умисно, створюючи передумови для подальшого зменшення митних платежів,затвердив Єдиний уніфікований документи (далі - ЄУД) за № 1900/11/7.10-28.4 на підставі автотранспортної накладної від 11.12.2021 року № 4016 та інвойсу від 01.12.2021 року № AG-TI/21-8450, у якому не зазначено чіткі ідентифікаційні відомості про товар згідно товаро-супровідних документів з метою подальшого надання можливості декларантом змінити номенклатуру товару та зменшити суму митних платежів обов`язкових для сплати до Державного бюджету України, тим самим розмістив на склад тимчасового зберігання (далі - СТЗ) ТОВ «Міжнародний аеропорт «Одеса» товари, які переміщувались у вказаному контейнері зазначивши в ЄУД про дозвіл на розміщення товару шкарпетки та рукавичок, вагою 15069 кілограм брутто, у кількості 4-х місць, в той час, як фактично за автотранспортною накладною за № 4016 від 11.12.2021 року у контейнері EITU9278450 через митний кордон України та згідно ЕМД№ UA500000/2021/943754 переміщувались товари «шкарпетки - 7010кг. нетто, 7030 кг. брутто, (170060 пар)» та «додаткові речі до одягу, трикотажні, із синтетичного волокна, рукавички: рукавички - 8020кг. нетто, 8039 кг. брутто (160812 пар)», в кількості 767 місць.

Продовжуючи свій злочинний умисел, діючи в інтересах ТОВ «Тріангуларінвест», 23.12.2021 року, ОСОБА_5 , зловживаючи своїм службовим становищем,прийняв рішення про розміщення товарів у контейнері ZCSU6682058, створюючи передумови для подальшого зменшення митних платежів, затвердив Єдиний уніфікований документи затвердив ЄУД за № 1868/11/7.10-28.4 на підставі автотранспортної накладної від10.12.2021 № 4090 та інвойсу від 01.12.2021 року № AG-TI/21-2058, у якому не чітко зазначені ідентифікаційні відомості про товар згідно товаро-супровідних документів, з метою подальшого надання можливості декларантом змінити номенклатуру товару та зменшити суму митних платежів обов`язкових для сплати до Державного бюджету України, тим самим розмістив на СТЗ ТОВ «Міжнародний аеропорт «Одеса» товари, які переміщувались у вказаному контейнері, зазначивши в ЄУД про розміщення товару замків, рукавичок та помади, вагою 26460 кілограм брутто, у кількості 4-х місць, в той час, як фактичноза автотранспортною накладною від 15.12.2021 № 4090 у контейнері через митний кордон України та згідно ЕМД № UA500000/2021/943771переміщувались товари «рукавички - вагою 20578 кілограм нетто, 21661 кілограм брутто, (464040 пар)»,«замки - 3458 кілограм нетто, 3640 кілограм брутто» та «помада гігієнічна -1454 кілограм нетто, 1530 кілограм брутто»,в кількості 1126 місць.

Враховуючи вищевикладене, ОСОБА_15 зловживаючи своїм службовим становищем, всупереч інтересам служби та діючи в інтересах юридичної особи ТОВ «Тріангулар Інвест» умисно, ігноруючи пункт 7.1 вищевказаного Положення, а саме те, що ЄУД на розміщення та тимчасове зберігання товарів повинні були містити в собі опис цих товарів, на підставі товаротранспортних документів, шляхом проставляння на вищезазначених ЄУД відтиск штампу «Під митним контролем» № 0098, який в той час був закріплений за останнім, надав дозвіл на розміщення на СТЗТОВ «Міжнародний аеропорт «Одеса» товарів інших ніж зазначені у ЕМД№ UA500000/2021/943754 та № UA500000/2021/943771, у зв`язку із чим неможливо встановити на яку точну кількість і яких саме товарів ОСОБА_5 надано дозвіл на розміщення товарів за ЄУД № 1900/11/7.10-284 та №1868/11/7.10-284.

Він же, незважаючи на очевидну розбіжність відомостей про товари у товаросупровідних документах та попередніх митних декларацій, які перевіряв при наданні дозволу на розміщення товарів у зазначених контейнерах на СТЗ, продовжуючи свій злочинний умисел, в порушення п. 7.7 Положення не провів огляди та не склав акти про невідповідність.

Своїми діями ОСОБА_5 створив передумови для заниження митних платежів під час оформлення зазначених вище товарів у режимі імпорту.

Після цього, 22.12.2021 року приблизно о 16 годин 56 хвилин декларантом ТОВ «Тріангулар Інвест» ОСОБА_7 ,з метою поміщення товарів, які знаходились у контейнері EITU9278450 у режим імпорту, до митного поста «Міжнародний аеропорт «Одеса» Одеської митниці подано ЕМД типу ІМ40ДЕ за внутрішнім № 4600, яка прийнята та зареєстрована за № UA500150/2021/208342, з наступними товаросупровідними документами:пакувальний лист AG-TI/21- 8450-1від 16.12.2021 року; рахунок проформа № AG-TI/21- 8450 від 01.12.2021 року; інвойс № AG-TI/21- 8450-1 від 16.12.2021 року; коносамент 143154281719 від 01.08.2021 року; CMR № 4016 від 11.12.2021 року; декларація про походження товару № AG-TI/21-8450-2 від 16.12.2021 року; акт про проведення митного огляду UA500040/2021/5592 від 16.12.2021 року; зовнішньоекономічний договір № AG-TI/21 від 10.09.2021 року; договір комісії № 10-09/01 від 10.09.2021 року; ЄУД від 21.12.2021 року за № 1900/11/7.10-28.4.

Також 22.12.2021 року о 19 год. 55 хв. декларантом ТОВ «Тріангулар Інвест» ОСОБА_7 подано ЕМД типу ІМ40ДЕ за внутрішнім № 4602, яка прийнята та зареєстрована за № UA500150/2021/208377, з наступними товаросупровідними документами: пакувальний лист AG-TI/21- 8450-2 від 16.12.2021 року; рахунок проформа № AG-TI/21- 8450 від 01.12.2021 року; інвойс № AG-TI/21- 8450-2 від 16.12.2021 року; коносамент 143154281719 від 01.08.2021 року; CMR № 4016 від 11.12.2021 року; декларація про походження товару № AG-TI/21-8450-2 від 16.12.2021 року; акт про проведення митного огляду UA500040/2021/5592 від 16.12.2021 року; зовнішньоекономічний договір № AG-TI/21 від 10.09.2021 року; договір комісії № 10-09/01 від 10.09.2021 року; ЄУД від 21.12.2021 року.

Виконання митних процедур та митного оформлення за вищевказаними деклараціями доручено державному інспектору відділу митного поста «Міжнародний аеропорт «Одеса» Одеської митниці ОСОБА_5 .

Так, за ЕМД № UA500150/2021/208342 у режим імпорт поміщено наступні товари: «рукавички трикотажні з вовни: для дітей - 110985пар., для жінок -

14 952 пар, вагою 8356 кілограм брутто, 6267 кілограм нетто,торговельна марка: Корона,країна виробництва: CN,виробник: невідомий».

При цьому, ОСОБА_15 , реалізовуючи свій злочинний умисел спрямований на зловживання службовим становищем в інтересах ТОВ «Тріангулар Інвест», ігноруючи рекомендації зазначені у акті митного огляду №UA500040/2021/5592 контейнеру EITU9278450, щодо необхідності звернення уваги на опис, маркування, класифікацію, вагові та кількісні характеристики переміщуваних товарів у контейнері при випуску їх у вільний обіг, не використав можливість застосування додаткової форм митного контролю, зокрема митного огляду в ході якого він повинен був встановити невідповідність товарів та їх характеристики заявлених за вказаною митною декларацію та завершив митне оформлення частини товарів, які переміщувались у контейнері EITU9278450.

Крім того, згідно ЕМД № UA500150/2021/208377 у режим імпорт поміщено наступні товари: «шкарпетки з вовни: шкарпетки трикотажні з вовни - 9762 пар., торговельна марка: Корона, країна виробництва: CN, виробник: невідомий; вагою 328 кілограм нетто, 400 кілограм брутто » та «рукавички трикотажні з вовни: рукавички трикотажні з вовни - 95150 пар, торговельна марка: Корона,країна виробництва: CN,виробник: невідомий, вагою 4735 кілограм нетто, 6313 кілограм брутто».

Здійснюючи митні процедури за вищевказаною ЕМД, ОСОБА_5 22.12.2021 року в період з 20 год. 05 хв. по 20 год. 35 хв., виконуючи форму митного контролю 203-1, зловживаючи своїм службовим становищем та діючи в інтересах ТОВ «Тріангуларінвест», провів формальний огляд (переогляд) товарів, що переміщувались у контейнері EITU9278450 та не забезпечив виконання мети проведення вказаного огляду, про що склав відповідний акт № UA500150/2021/208377, в ході якого не виявив невідповідностей кількості, найменування, характеристик товарів заявлених за вказаною митною деклараціє від фактичної кількості, найменування, характеристик, після чого завершив митне оформлення та випустив товар у вільний обіг.

Внаслідок зазначених злочинних дій ОСОБА_5 створив передумови для заниження митних платежів під час оформлення товарів у контейнері EITU9278450 та до Державного бюджету України сплачено митних платежів на загальну суму 425 264, 71 грн. з яких мита - 125 537, 47, грн., ПДВ - 299727, 24 грн., в той час як загальна сума митних платежів, яка повинна була надійти до Державного бюджету України за розмитнення товарів у зазначеному контейнері становить 1 064 970, 58 грн. з яких мито - 355 011,50 грн., ПДВ - 709 959, 08 грн.

Таким чином, внаслідок імовірно вчинених ОСОБА_5 злочинних дій при здійсненні митного контролю та митного оформлення товарів у контейнері EITU9278450, державним інтересам спричинені тяжкі наслідки у вигляді недоотримання митних платежів у сумі 639705,87 гривень (шістсот тридцять дев`ять тисяч сімсот п`ять гривень вісімдесят сім копійок) з яких мито - 229474, 03 грн., ПДВ- 410231,84 грн.

Крім того, 26.12.2021 року о 10 год. 33 хв. декларантом ТОВ «Тріангуларінвест» ОСОБА_7 , з метою поміщення товарів, які знаходились у контейнері ZCSU6682058 у режим імпорту (випуску для вільного обігу), до митного поста «Міжнародний аеропорт «Одеса» Одеської митниці подано ЕМД типу ІМ40ДЕ, яка прийнята та зареєстрована за № UA500150/2021/208489, з наступними товаросупровідними документами:інвойс № AG-TI/21- 2058 від 05.12.2021 року; коносамент ZIMUNGB9716424 від 29.09.2021 року; CMR № 4090 від 15.12.2021 року; декларація про походження товару № AG-TI/21- 2058 від 05.12.2021 року; акт про проведення митного огляду UA500000/2021/5614 від 15.12.2021 року; зовнішньоекономічний договір № AG-TI/21 від 10.09.2021 року; заява про проведення фізичного огляду № б/н від 25.12.2021 року; звіт про зважування від 10.12.2021 року; ЄУД від 16.12.2021 року № 1868/11/710-284.

Виконання митних процедур та митного оформлення за вищевказаною декларацією також доручено державному інспектору відділу митного поста «Міжнародний аеропорт «Одеса» Одеської митниці ОСОБА_5 .

Так, за ЕМД № UA500150/2021/208489у режим імпорт поміщено: рукавички трикотажні, покриті пластмасою (ПВХ): рукавички -1641 пар.

(3282 шт.), торговельна марка: невідома, країна виробництва: CN, виробник: невідомий, вагою 156 кг. нетто, 195 кг. брутто; замки висячі з недорогоцінних металів: замки -1760 шт., торговельна марка: невідома, країна виробництва: CN, виробник: невідомий, вагою 201,4 кг. нетто, 212 кг. брутто; косметичні засоби для догляду за шкірою, не є товарами медичного призначення, не в аерозольній упаковці, не містить наркотичних, психотропних засобів та прекурсорів: помада гігієнічна -272 шт.,торговельна марка: невідома, країна виробництва: CN, виробник: невідомий, вагою 83,7 кг. нетто, 93 кг. брутто; засоби для видалення волосся, - депіляції, не в аерозольній упаковці: віск для депіляції -19950 шт.,торговельна марка: Konsung,країна виробництва: CN, виробник: невідомий, вагою 1995 кг.нетто, 2100 кг. брутто; гребінці для волосся, пластмасові - 19950 шт, торговельна марка: невідома,країна виробництва: CN,виробник: невідомий, вагою 2992,5 кг. нетто, 3150 кг. брутто; гумовий шнур з текстильним покриттям з обох кінців оснащений металевими гачками для кріплення: шнур гумовий багажний - 78698шт., торговельна марка: невідома, країна виробництва: CN,виробник: невідомий, вагою 19674,5 кг.нетто, 20710 кг. брутто.

При цьому, ОСОБА_15 , зловживаючи своїм службовим становище всупереч інтересам служби та діючи в інтересах юридичної особи - ТОВ «Тріангулар Інвест», ігноруючи рекомендації зазначені у акті митного огляду № UA500040/2021/5614контейнеру ZCSU6682058, щодо необхідності звернення уваги на опис, маркування, класифікацію, вагові та кількісні характеристики переміщуваних товарів у контейнері при випуску їх у вільний обіг, умисно не використав можливість застосування додаткових форм митного контролю, зокрема митного огляду в ході якого він повинен був встановити невідповідність товарів та їх характеристики заявлених за вказаною митною декларацію та завершив митне оформлення товарів, які переміщувались у контейнері ZCSU6682058.

Внаслідок злочинних дій ОСОБА_5 , який створив передумови для заниження митних платежів під час оформлення товарів у контейнері ZCSU6682058, до Державного бюджету України сплачено митних платежів на загальну суму 254 368,33 грн. з яких мита - 39 029,58 грн. ПДВ - 215 338,75 грн., в той час як загальна сума митних платежів, яка повинна була надійти до Державного бюджету України за розмитнення товарів у зазначеному контейнері становить 903258,57 грн. з яких мито - 247281,89 грн.,

ПДВ - 655 976, 63 грн.

Таким чином, через зловживання службовим становищем ОСОБА_5 при здійсненні митного оформлення та митного контролю товарів у контейнері ZCSU6682058, державним інтересам спричинені тяжкі наслідки у вигляді недоотримання митних платежів у сумі 648 890,19 гривень (шістсот сорок вісім тисяч вісімсот дев`яносто гривень дев`ятнадцять копійок) з яких мито - 208252, 31 грн., ПДВ - 440 637,88 грн.

За викладених обставин 25.01.2023 року ОСОБА_5 було повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України за кваліфікуючими ознаками - зловживання службовим становищем, тобто умисне, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для юридичної особи використання службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, що спричинило тяжкі наслідки державним інтересам.

Сторона обвинувачення звертається з клопотанням, обґрунтовуючи його тим, що подальше перебування підозрюваного ОСОБА_5 на посаді державного інспектора митного поста «Міжнародний аеропорт «Одеса» Одеської митниці може негативно вплинути на повноту, об`єктивність та неупередженість досудового розслідування. Так, ОСОБА_5 , використовуючи своє службове становище, може незаконно впливати на свідків у цьому кримінальному провадженні, що, в свою чергу, негативно відобразиться на показаннях свідків у цьому провадженні. Крім цього, ОСОБА_5 , будучи службовою особою державного органу може знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення.

В судовому засіданні прокурор клопотання підтримав у повному обсязі та просив задовольнити.

Захисник підозрюваного у судовому засіданні заперечував проти задоволення клопотання сторони обвинувачення посилаючись на те, що підозра пред`явлена його підзахисному є необґрунтованою в частині, а зазначені у клопотанні сторони обвинувачення ризики є недоведеним та не підтверджуються жодними матеріалами, долученими в обґрунтування клопотання. Підозрюваний є особою похилого віку, а тому відсторонення його від посади залишить його без заробітку, що негативно вплине на його матеріальне забезпечення.

Підозрюваний підтримав думку свого захисника.

Дослідивши клопотання та долучені в його обґрунтування матеріали, заслухавши думку учасників судового засідання, слідчий суддя приходить до наступного переконання.

Згідно ч. ч. 1, 2 ст. 154 КПК України, відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину.

Відсторонення від посади здійснюється на підставі рішення слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження на строк не більше двох місяців. Строк відсторонення від посади може бути продовжено відповідно до вимог статті 158 цього Кодексу.

Як вбачається з матеріалів клопотання, 30 червня 2021 року ОСОБА_5 наказом в.о. начальника Одеської митниці за № 32-0 було призначено на посаду державного інспектора митного поста «Міжнародний аеропорт «Одеса» Одеської митниці.

25.01.2023 року ОСОБА_5 було повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України за кваліфікуючими ознаками - зловживання службовим становищем, тобто умисне, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для юридичної особи використання службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, що спричинило тяжкі наслідки державним інтересам.

Обґрунтованість пред`явленої підозри ОСОБА_5 в інкримінованому йому кримінальному правопорушенні підтверджується зібраними у ході досудового розслідування матеріалами, зокрема: актом № 7.10-20-07/289 про результати проведення перевірки з окремих питань стосовно дотримання посадовими особами митного поста «Міжнародний аеропорт «Одеса» Одеської митниці вимог законодавства України з питань митної справи під час розміщення товарів, що надійшли на митну територію України в морських контейнерах EITU9278450, TRHU7143152, ZCSU6682058 та матеріалами даної перевірки; протоколом допиту свідка ОСОБА_16 від 13.05.2022 року; протоколом допиту свідка ОСОБА_17 від 13.05.2022 року; протоколом допиту свідка ОСОБА_12 від 14.05.2022 року; протоколом допиту свідка ОСОБА_18 від 20.01.2023 року; протоколом допиту свідка ОСОБА_19 від 14.05.2022 року; протоколом допиту свідка ОСОБА_14 від 17.05.2022 року; протоколом допиту свідка ОСОБА_8 від 17.05.2022 року; протоколом допиту свідка ОСОБА_11 від 16.05.2022 року; протоколом допиту свідка ОСОБА_20 від 25.10.2022 року; протоколом допиту свідка ОСОБА_21 від 19.10.2022 року; протоколом допиту свідка ОСОБА_22 від 19.10.2022 року; протоколом допиту свідка ОСОБА_23 від 25.10.2022 року; документами в електронному вигляді, які вилучені в ході тимчасового доступу до речей і документів на підставі ухвали слідчого судді Київського районного суду м. Одеси від 26.05.2022 року, справа № 947/9965/22, провадження 1-кс/947/4248/22 та оглядом даних документів; документами, які вилучені в ході тимчасового доступу до речей і документів на підставі ухвали слідчого судді Київського районного суду м. Одеси від 26.05.2022, справа № 947/9965/22, провадження 1-кс/947/4249/22; висновком експерта Миколаївського НДЕКЦ від 15.12.2022 року

№ СЕ19/115-22/7614-ЕК за результатами економічної експертизи та іншими зібраними у кримінальному провадженні доказами у своїй сукупності.

Слідчий суддя зазначає, що нормами чинного КПК України не закріплено поняття обґрунтованості пред`явленої підозри, в зв`язку з чим, при вирішенні такого питання слід звертатися до практики ЄСПЛ, оскільки кримінальне процесуальне законодавство України застосовується з урахуванням практики Європейського суду з прав людини (ч. 5 ст. 9 КПК України).

Так, стандарт доказування «обґрунтована підозра» передбачає існування фактів чи інформації, які б переконали об`єктивного спостерігача, що відповідна особа могла вчинити кримінальне правопорушення (п. 32 рішення ЄСПЛ у справі Fox, Campbell and Hartley v. the United Kingdom, п. 175 рішення ЄСПЛ у справі Нечипорук і Йонкало проти України, п. 161 рішення ЄСПЛ у справі Selahattin Demirtaє v. Turkey, п. 88 рішення ЄСПЛ у справі Ilgar Mammadov v. Azerbaijan, п. 51 рішення ЄСПЛ у справі Erdagoz v. Turkey).

Зважаючи на дані, які містяться в наданих слідчому судді матеріалах, а також приймаючи до уваги вищевказані рішення ЄСПЛ, слідчий суддя вважає доведеним у судовому засіданні наявність обґрунтованої підозри за фактом можливого вчинення ОСОБА_5 кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.

Беручи до уваги те, що ОСОБА_5 стороною обвинувачення підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України за кваліфікуючими ознаками - зловживання службовим становищем, тобто умисне, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для юридичної особи використання службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, що спричинило тяжкі наслідки державним інтересам, перебуваючи при цьому на посаді державного інспектора митного поста «Міжнародний аеропорт «Одеса» Одеської митниці, що створює у суспільстві негативне враження про митні органи, слідчий суддя приходить до переконання про наявність правових підстав для застосування заходу забезпечення кримінального провадження у вигляді відсторонення від посади підозрюваного.

Також, слідчий суддя зазначає, що в рамках даного кримінального провадження наявні особи свідків, на показання яких сторона обвинувачення на теперішній час посилається в обґрунтування існування в рамках даного кримінального провадження обґрунтованої підозри за фактом можливого вчинення ОСОБА_5 кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, у зв`язку з чим, слідчий суддя приходить до переконання про наявність ризику у вигляді можливого незаконного впливу підозрюваним ОСОБА_5 на свідків, які можуть повідомити важливі обставини вчинення кримінального правопорушення.

Слідчий суддя також звертає увагу на те, що КПК встановлює наступну процедуру отримання показань від осіб, які є свідками у кримінальному провадженні, а саме, спочатку на стадії досудового розслідування показання отримуються шляхом допиту слідчим чи прокурором, а після направлення обвинувального акта до суду на стадії судового розгляду - усно шляхом допиту особи в судовому засіданні (частини 1, 2 ст. 23, ст. 224 КПК). Суд може обґрунтовувати свої висновки лише на показаннях, які він безпосередньо сприймав під час судового засідання або отриманих у порядку, передбаченому ст. 225 КПК, тобто допитаних на стадії досудового розслідування слідчим суддею. Суд не вправі обґрунтовувати судові рішення показаннями, наданими слідчому, прокурору, або посилатися на них (ч. 4 ст. 95 КПК).

Водночас, необхідність тимчасового відсторонення державного інспектора митного поста «Міжнародний аеропорт «Одеса» Одеської митниці ОСОБА_5 від посади полягає у тому, що останній має вільний доступ до службових кабінетів митного поста, у зв`язку з чим може знищити, сховати або спотворити будь-які із речей та документів, які можуть мати значення для встановлення обставин кримінального провадження.

Слідчий суддя вважає також доведеним в судовому засіданні, з огляду на обставини вчинення кримінального правопорушення та обґрунтованість підозри у вчиненні ОСОБА_5 інкримінованого йому кримінального правопорушення, що саме займана ним посада сприяла можливому вчиненню останнім кримінального правопорушення.

З урахуванням викладеного, вбачається наявність достатніх підстав вважати, що для запобігання протиправній поведінці підозрюваного, який, перебуваючи на посаді, може знищити, сховати або спотворити будь-які із речей та документів, які можуть мати значення для встановлення обставин кримінального провадження та впливати на свідків, існує необхідність в застосуванні заходу забезпечення кримінального провадження у вигляді відсторонення ОСОБА_5 від займаної посади, а тому слідчий суддя приходить до переконання, що клопотання сторони обвинувачення є обґрунтованим та підлягає задоволенню.

Керуючись ч. 2 ст. 376, ст. ст. 131, 132, 154-157 КПК України, слідчий суддя, -

УХВАЛИВ:

Клопотання слідчого Другого слідчого відділу (з дислокацією у м. Одесі) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Миколаєві ОСОБА_6 , погоджене прокурором відділу Одеської обласної прокуратури ОСОБА_3 , в рамках кримінального провадження № 62022150020000154 від 14.04.2022 року про відсторонення від посади державного інспектора митного поста «Міжнародний аеропорт «Одеса» Одеської митниці ОСОБА_5 - задовольнити.

Тимчасово відсторонити підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , від посади державного інспектора митного поста «Міжнародний аеропорт «Одеса» Одеської митниці, яку він займає відповідно до наказу в.о. начальника Одеської митниці за № 32-0 від 30 червня 2021 року строком до 25.03.2023 року, в межах строку досудового розслідування.

Ухвала слідчого судді підлягає негайному виконанню після її проголошення.

Копію ухвали вручити прокурору відділу Одеської обласної прокуратури - для виконання та направити до Одеської митниці - для відома.

Апеляційна скарга на ухвалу слідчого судді може бути подана протягом п`яти днів з дня її проголошення.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудКиївський районний суд м. Одеси
Дата ухвалення рішення10.02.2023
Оприлюднено16.02.2023
Номер документу108978703
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про відсторонення від посади

Судовий реєстр по справі —947/4622/23

Ухвала від 11.10.2023

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

Ухвала від 10.04.2023

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

Ухвала від 23.02.2023

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Артеменко І. А.

Ухвала від 23.02.2023

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Артеменко І. А.

Ухвала від 10.02.2023

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

Ухвала від 10.02.2023

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

Ухвала від 10.02.2023

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

Ухвала від 10.02.2023

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні