Ухвала
від 15.02.2023 по справі 903/164/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

пр. Волі, 54а, м. Луцьк, 43010, тел./факс 72-41-10

E-mail: inbox@vl.arbitr.gov.ua Код ЄДРПОУ 03499885

УХВАЛА

ПРО ВІДКРИТТЯ ПРОВАДЖЕННЯ У СПРАВІ

15 лютого 2023 року Провадження 03/903/164/23

Суддя Господарського суду Волинської області Гарбар І.О., вивчивши матеріали по №903/164/23 за позовом представника Компанії PUMA SЕ (ПУМА СЕ) до Товариства з обмеженою відповідальністю «ТІРАКСЕС ГЛОБАЛ» про припинення порушення прав інтелектуальної власності на знак для товарів і послуг,

ВСТАНОВИВ:

09.02.2023 представник Компанії PUMA SЕ (ПУМА СЕ) сформував в системі «Електронний суд» позов до Товариства з обмеженою відповідальністю «ТІРАКСЕС ГЛОБАЛ», в якому просить суд:

1) заборонити ТОВ «ТІРАКСЕС ГЛОБАЛ» здійснювати використання позначення, незалежно від його кольорового виконання, яке є схожим настільки, що його можна сплутати із торговельними марками за міжнародними реєстраціями №№ 426712, 1138941, 925647, права на які належать компанії PUMA SЕ для товару взуття, а саме: нанесення його на будь-який товар, для якого торговельні марки зареєстровано, упаковку, в якій міститься такий товар, вивіску, пов`язану з ним, етикетку, нашивку, бирку чи інший прикріплений до товару предмет, зберігання такого товару із зазначеним нанесенням торговельних марок з метою пропонування для продажу, пропонування його для продажу, продаж, імпорт (ввезення) та експорт (вивезення); застосування її під час пропонування та надання будь-якої послуги, для якої торговельні марки зареєстровано; застосування її в діловій документації чи в рекламі та в мережі Інтернет.

2) вилучити з цивільного обороту та знищити товар: «Кросівки для жінок та дівчат» модель RF 0001 1600 пар, модель RF 0002 2000 пар, що заявлені до митного оформлення за МД типу ЕЕ №№ UA205000/2023/700029, UA205000/2023/700039 від 02.01.2023; Одержувач/імпортер: ТОВ «ТІРАКСЕС ГЛОБАЛ» (Україна, 79054, м. Львів, вул. Любінська, буд. 104); Відправник/Експортер: WENZHOU NEWTOP IMP. EXP. CORP. LTD. (202 Rencai Mansion, Xueyuan Middle Rd. Lucheng Wenzhou Zhejiang, CHINA).

В позовній заяві представник позивача зазначає третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Волинську митницю.

Ухвалою суду від 13.02.2023 позовну заяву Компанії PUMA SЕ (ПУМА СЕ) до Товариства з обмеженою відповідальністю ТІРАКСЕС ГЛОБАЛ про припинення порушення прав інтелектуальної власності на знак для товарів і послуг, залишено без руху. Позивачу не пізніше 10-ти календарних днів з дня вручення ухвали усунути недоліки позовної заяви та подати суду: докази направлення відповідачу копії позовної заяви і доданих до неї документів (опис вкладення в поштовий конверт, касовий чек або розрахункова квитанція); письмову заяву, у якій вказати та обґрунтувати необхідність залучення до участі у справі третьої особи.

10.02.2023 представник позивача надіслав на поштову адресу суду друкований варіант позовної заяви з додатками, яка надійшла до суду 13.02.2023. В додатках містяться докази надіслання позовної заяви з додатками відповідачу.

13.02.2023 представник позивача сформував в системі «Електронний суд» клопотання, в якому вказав, що надіслав на адресу суду друкований варіант позовної заяви з додатками.

14.02.2023 представник позивача сформував в системі «Електронний суд» заяву про усунення недоліків, якою долучив докази надіслання позовної заяви з додатками ТОВ «ТІРАКСЕС ГЛОБАЛ» та Волинській митниці.

Щодо письмової заяви про залучення до участі у справі третьої особи, зазначив наступне.

Статтею 50 ГПК України передбачено, що треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого провадження у справі або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права або обов`язки щодо однієї із сторін. Їх може бути залучено до участі у справі також за заявою учасників справи. Якщо суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до розгляду встановить, що рішення господарського суду може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі у справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Про залучення третіх осіб до участі у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначає, на які права чи обов`язки такої особи та яким чином може вплинути рішення суду у справі.

Згідно з ст. 543 МК України безпосереднє здійснення державної митної справи покладається на органи доходів та зборів.

Відповідно до ст. 544 Митного кодексу України здійснюючи державну митну справу, органи доходів і зборів виконують основні завдання, зокрема сприяння захисту прав інтелектуальної власності, вжиття заходів щодо запобігання переміщенню через митний кордон України товарів з порушеннями охоронюваних законом прав інтелектуальної власності, недопущення переміщення через митний кордон України контрафактних товарів

Оскільки митний огляд товарів, що є предметом спору у справі, здійснювався Волинською митницею, а також враховуючи той факт, що товар знаходиться саме на її митних складах, Позивач вважає, що рішення по даній справі може вплинути на права та обов`язки за результатами розгляду даної справи, зокрема щодо вирішення питання про подальше митне оформлення імпортованої продукції або її вилучення з цивільного обігу та зберігання до моменту знищення.

Наказом Державної митної служби України №460 від 19 жовтня 2020 року, утворені територіальні органи як відокремлені підрозділи Державної митної служби України відповідно до статті 211 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади», статті 546 Митного кодексу України та на виконання абзацу 3 завдання 2 Плану заходів з реформування та розвитку системи органів, що реалізують митну політику, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України №569-р від 13 травня 2020 року «Деякі питання реалізації концептуальних напрямів реформування системи органів, що реалізують державну митну політику», з метою забезпечення належного здійснення митної політики в частині реалізації концепції єдиної юридичної особи та визначення умов її належного функціонування.

Згідно пункту 7 Положення про Державну митну службу України, яке затверджено постановою Кабінету Міністрів України №227 від 06 березня 2019 року, Держмитслужба здійснює повноваження безпосередньо та через територіальні органи. До територіальних органів Держмитслужби належать митниці та спеціалізовані органи.

Водночас, згідно з пунктом 341 частини першої ст.4 МК України митні ограни центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, митниці та митні пости.

Відповідно до частини першої, другої ст. 546 МК України митниця є митним органом, який у зоні своєї діяльності забезпечує виконання завдань, покладених на митні органи. Митниця є територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, має окремий баланс, рахунки в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, печатку та бланк із зображенням Державного Герба України та із своїм найменуванням і діє відповідно до Конституції України, цього Кодексу, інших нормативно-правових актів та на підставі положення, яке затверджується наказом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику.

Наказом Державної митної служби України №489 від 29 жовтня 2020 року, затверджені положення про територіальні органи Держмитслужби. Наказом Державної митної служби України №472 від 30 червня 2021 року, розпочато роботу митниць, як відокремлених підрозділів Державної митної служби України з 00 години 00 хвилин, 01 липня 2021 року.

Таким чином, Волинська митниця (відокремлений підрозділ Державної митної служби України) (44350, Волинська обл., Любомльський р-н, село Римачі, вул.Призалізнична, будинок 13 код ЄДРПОУ 43958385) - це митний орган, який у зоні своєї діяльності забезпечує виконання завдань, покладені на митні органи, а також реалізацію делегованих повноважень Державної митної служби України.

Враховуючи що товар, який є предметом позову знаходиться на митному контролі Волинської митниці, Позивач дійшов висновку про необхідність залучення Волинської митниці до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача.

Враховуючи викладені вище обставини та керуючись ст. 50 ГПК України, вважає, що є підстави для залучення Волинської митниці до участі у справі, в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача.

Позовна заява відповідає вимогам, встановленим статтями 162, 164, 172 ГПК України.

Згідно з частиною 1 статті 12 ГПК України, господарське судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку: наказного провадження; позовного провадження (загального або спрощеного).

Вивчивши матеріали позовної заяви, господарський суд визнав їх достатніми для прийняття позовної заяви до розгляду, відкриття провадження у справі та розгляду справи за правилами загального позовного провадження.

Щодо залучення третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Волинської митниці, судом враховано наступне.

Згідно до ч.1, 3 ст. 45 ГПК України сторонами в судовому процесі позивачами та відповідачами можуть бути особи, зазначені у ст.4 цього Кодексу. Відповідачами є особи, яким пред`явлено позовну вимогу.

Як визначено ч. 2 ст.4 ГПК України юридичні особи та фізичні особи - підприємці, фізичні особи, які не є підприємцями, державні органи, органи місцевого самоврядування мають право на звернення до господарського суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав та законних інтересів у справах, віднесених законом до юрисдикції господарського суду, а також для вжиття передбачених законом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням.

Статтею 80 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) передбачено, що юридичною особою є організація, створена і зареєстрована у встановленому законом порядку. Юридична особа наділяється цивільною правоздатністю і дієздатністю, може бути позивачем та відповідачем у суді.

Відповідно до чинного законодавства, зокрема ЦК та ГК України юридичні особи для здійснення своїх функцій мають право створювати філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи, які не є юридичними особами.

Цивільна правоздатність юридичної особи виникає з моменту її створення і припиняється з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення (частина 4 статті 91 ЦК України).

Згідно з частинами 1 та 6 статті 55 ГК України суб`єктами господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізуючи господарську компетенцію (сукупність господарських прав та обов`язків), мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми зобов`язаннями в межах цього майна, крім випадків, передбачених законодавством. Суб`єкти господарювання, мають право відкривати свої філії, представництва, інші відокремлені підрозділи без створення юридичної особи.

За змістом ч.4 ст. 64 ГК України підприємство має право створювати філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи, погоджуючи питання про розміщення таких підрозділів підприємства з відповідними органами місцевого самоврядування в установленому законодавством порядку. Такі відокремлені підрозділи не мають статусу юридичної особи і діють на основі положення про них, затвердженого підприємством. Підприємства можуть відкривати рахунки в установах банків через свої відокремлені підрозділи відповідно до закону.

Відповідно до ч. 4 ст. 89 ЦК України до єдиного державного реєстру вносяться відомості про організаційно-правову форму юридичної особи, її найменування, місцезнаходження, органи управління, філії та представництва, мету установи, а також інші відомості, встановлені законом.

Статтею 95 Цивільного кодексу України визначено, що філією є відокремлений підрозділ юридичної особи, що розташований поза її місцезнаходженням та здійснює всі або частину її функцій (ч.1). Філії та представництва не є юридичними особами. Вони наділяються майном юридичної особи, що їх створила, і діють на підставі затвердженого нею положення (ч.3). Керівники філій та представництв призначаються юридичною особою і діють на підставі виданої нею довіреності (ч.4). Відомості про філії та представництва юридичної особи включаються до єдиного державного реєстру (ч.5).

Отже, обсяг повноважень відособленого підрозділу юридичної особи на здійснення у господарському суді повноважень сторони у справі від імені цієї особи визначається установчими документами останньої, положенням про відособлений підрозділ, яке затверджено юридичною особою, або довіреністю, виданою нею ж у встановленому порядку керівникові цього підрозділу.

Суд відзначає, що юридичну особу в господарських відносинах може представляти її відокремлений підрозділ. При цьому, стороною у справі є юридична особа, від імені якої діє відокремлений підрозділ, і рішення приймається саме стосовно підприємства чи організації - юридичної особи, але в особі її відокремленого підрозділу.

Позивач просить залучити третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Волинську митницю (відокремлений підрозділ Державної митної служби України), (44350, Волинська обл., Любомльський р-н, село Римачі, вул. Призалізнична, будинок 13).

Згідно з ст. 1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань - це єдина державна інформаційна система, що забезпечує збирання, накопичення, обробку, захист, облік та надання інформації про юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадські формування, що не мають статусу юридичної особи.

Статтею 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" передбачено, що в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості про юридичну особу, крім державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб, зокрема, найменування юридичної особи, у тому числі скорочене (за наявності), місцезнаходження юридичної особи.

Відповідно до ст. 10 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань", якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою.

Згідно з наданим позивачем до позову безкоштовним витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за кодом 43958385, який зазначено позивачем у позовній заяві як код третьої особи, юридична особа не значиться, проте за цим кодом зареєстровано Волинську митницю - філія (інший відокремлений підрозділ), місцезнаходження якого: 44350, Волинська обл., Любомльський р-н, село Римачі, вул.Призалізнична, будинок 13.

Юридичною особою, до якої належить вищевказаний відокремлений підрозділ, є Державна митна служба України (код ЄДРПОУ 43115923, місцезнаходження якого: 04119, м. Київ, вул.Дегтярівська,11Г).

Враховуючи викладене, у суду відсутні належні та допустимі докази того, що відокремлений підрозділ Державної митної служби України - Волинська митниця є юридичною особою в розумінні вищенаведених приписів чинного законодавства.

Позивач не надав доказів повноважень відокремленого підрозділу Волинської митниці юридичної особи стосовно здійснення у господарському суді повноваження сторони у справі від імені цієї особи - Державної митної служби України, зокрема, установчих документів останньої, положенням про відособлений підрозділ, яке затверджено юридичною особою, тощо.

Отже, в силу вищенаведених норм, філія (відокремлений підрозділ) Державної митної служби України - Волинська митниця не може виступати самостійною стороною спору в господарському судочинстві, адже не є самостійним суб`єктом господарювання та не має статусу юридичної особи, що також підтверджується записом в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про відокремлений підрозділ.

Враховуючи вищевикладене, заява представника позивача про залучення третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Волинської митниці до задоволення не підлягає.

Керуючись ст.ст. 120, 176, 178, 234, 235 ГПК України, господарський суд,-

УХВАЛИВ:

1. Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження у справі.

2. Справу розглядати за правилами загального позовного провадження.

3. Підготовче засідання призначити на "14" березня 2023 р. о 10:15 год.

Засідання відбудеться у приміщенні господарського суду Волинської області за адресою: пр. Волі 54А, м. Луцьк, 43010, в залі судових засідань №103.

4. Відмовити у клопотанні про залучення до участі в справі, в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Волинську митницю.

5. Запропонувати відповідачу не пізніше ніж у 15-ти денний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі подати суду обґрунтований письмовий відзив на позовну заяву у порядку, передбаченому статтею 178 ГПК України, з нормативно обґрунтованими поясненнями по суті заявлених вимог та доданням оригіналів для огляду та належним чином завірених копій підтверджуючих документів, на які міститься посилання у відзиві. Звернути увагу відповідача, що відзив повинен містити мотиви повного або часткового відхилення вимог позивача з посиланням на законодавство. Звернути увагу відповідача на вимоги ст. 165 ГПК України щодо відзиву.

6. Роз`яснити відповідачу, що у разі не подання у встановлений судом строк без поважних причин відзиву, суд вправі вирішити справу за наявними матеріалами.

7. Запропонувати позивачу у п`ятиденний строк з дня отримання відзиву подати до суду відповідь на відзив із врахуванням вимог ст. 166 ГПК України, з урахуванням положень ч. 3-6 ст. 165 ГПК. Надати суду докази направлення відповіді на відзив з доданими до нього документами на адресу відповідача.

8. Письмові докази подати відповідно до вимог статті 80 ГПК України.

9. Якщо документи подаються до суду або надсилаються іншим учасникам справи в електронній формі, такі документи повинні бути скріплені електронним цифровим підписом учасника справи (його представника).

10. Роз`яснити сторонам:

- у разі укладення мирової угоди до прийняття рішення у справі судом першої інстанції, відмови позивача від позову, визнання позову відповідачем до початку розгляду справи по суті суд у відповідній ухвалі чи рішенні у порядку, встановленому законом, вирішує питання про повернення позивачу з державного бюджету 50 відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову (ч.1 ст.130 ГПК України).

- сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила за ухвалою суду в разі закриття (припинення) провадження у справі (крім випадків, якщо провадження у справі закрито у зв`язку з відмовою позивача від позову і така відмова визнана судом), у тому числі в апеляційній та касаційній інстанціях ( ч.5 п.1 ст. 7 Закону України Про судовий збір).

11. Повідомити учасників справи, що з 05 жовтня 2021 року офіційно розпочали функціонування три підсистеми (модулі) Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи: «Електронний кабінет», «Електронний суд», підсистема відеоконференцзв`язку, у зв`язку з чим, відповідно до частини шостої статті 6 ГПК України адвокати, нотаріуси, приватні виконавці, арбітражні керуючі, судові експерти, державні органи, органи місцевого самоврядування та суб`єкти господарювання державного та комунального секторів економіки реєструють офіційні електронні адреси в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі в обов`язковому порядку. Інші особи реєструють свої офіційні електронні адреси в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі в добровільному порядку.

Ухвала господарського суду набирає законної сили з моменту її підписання відповідно до ч.2 ст. 235 ГПК України.

Ухвала суду підписана 15.02.2023.

Ухвала суду оскарженню не підлягає.

Інформацію по справі, що розглядається можна отримати на сторінці суду на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб-адресою: http://vl.arbitr.gov.ua.

Суддя І. О. Гарбар

СудГосподарський суд Волинської області
Дата ухвалення рішення15.02.2023
Оприлюднено16.02.2023
Номер документу108984218
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах щодо захисту прав на об’єкти інтелектуальної власності

Судовий реєстр по справі —903/164/23

Судовий наказ від 15.06.2023

Господарське

Господарський суд Волинської області

Гарбар Ігор Олексійович

Судовий наказ від 15.06.2023

Господарське

Господарський суд Волинської області

Гарбар Ігор Олексійович

Рішення від 09.05.2023

Господарське

Господарський суд Волинської області

Гарбар Ігор Олексійович

Ухвала від 04.04.2023

Господарське

Господарський суд Волинської області

Гарбар Ігор Олексійович

Ухвала від 03.04.2023

Господарське

Господарський суд Волинської області

Гарбар Ігор Олексійович

Ухвала від 14.03.2023

Господарське

Господарський суд Волинської області

Гарбар Ігор Олексійович

Ухвала від 15.02.2023

Господарське

Господарський суд Волинської області

Гарбар Ігор Олексійович

Ухвала від 13.02.2023

Господарське

Господарський суд Волинської області

Гарбар Ігор Олексійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні