МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09 лютого 2023 р. № 400/4178/22 м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Брагар В. С. в порядку письмового провадження розглянув адміністративну справу
за позовом:Товариства з обмеженою відповідальністю "Медіа Інформ Групп", , вул. Адміральська, 31Б/8, м. Миколаїв, 54001
до відповідача:Виконавчого комітету Миколаївської міської ради, вул. Адміральська, 20, м. Миколаїв, 54001,
про:визнання протиправним та скасування рішення від 21.03.2022 року № 258,
До Миколаївського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "Медіа Інформ Групп" з позовом до Виконавчого комітету Миколаївської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення № 258 від 21.03.2022 року Про демонтаж металоконструкцій зовнішньої реклами та тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності в місті Миколаєві.
Позивач мотивував свої вимоги тим, що оскаржуване рішення прийнято з порушенням статей Закону України Про передачу, примусове відчуження або вилучення майна в умовах правового режиму воєнного чи надзвичайного стану та з порушення умов укладених угод між ним та відповідачем.
Відповідач позов не визнав, посилаючись на те, що оскаржуване рішення прийнято з метою забезпечення оборони, громадської безпеки і порядку, організації передачі Збройним силам України матеріально-технічних ресурсів для потреб оборони міста, в умовах правового режиму воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 Про введення воєнного стану в Україні, затвердженого Законом України від 24.02.2022 № 2102-ІХ Про затвердження Указу Президента України Про введення воєнного стану в Україні, відповідно до Закону України Про правовий режим воєнного стану, на виконання розпорядження начальника Миколаївської обласної військової адміністрації від 18.03.2022 № 97-р Про організацію передачі Збройним силам України матеріально-технічних ресурсів, керуючись ст.ст. 52, 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні.
Ухвалою Миколаївського окружного адміністративного суду від 24 жовтня 2022 року провадження у справі закрито на підставі п.1 ч.1 ст.238 КАС України.
Постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 28.11.2022 р. скасовано ухвалу суду першої інстанції від 24 жовтня 2022 року про закриття провадження у справі та направлено справу для продовження її розгляду.
Відповідно до розпорядження в.о. керівника апарату Миколаївського окружного адміністративного суду від 09.01.2023 року №5/02-10, адміністративну справу №400/4178/22 передано на повторний автоматизований розподіл справ між суддями для продовження розгляду.
Згідно Протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями, справу №400/4178/22 розподілено до розгляду судді Брагарю В.С.
Ухвалою суду від 11.01.2023 прийнято справу №400/4178/22 до свого провадження та призначено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження.
Представник позивача надав до суду заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження.
У судовому засіданні призначене на 25.01.2023 року представник відповідача проти розгляду справи в порядку письмового провадження не заперечив.
За таких обставин, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи та оцінивши наявні в них фактичні дані, суд,
ВСТАНОВИВ:
21.03.2022 року Виконавчим комітетом Миколаївської міської ради прийнято рішення № 258 «Про демонтаж металоконструкцій зовнішньої реклами та тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності в місті Миколаєві», яким доручено адміністраціям Центрального району Миколаївської міської ради, Заводського району Миколаївської міської ради, Інгульського району Миколаївської міської ради, Корабельного району Миколаївської міської ради, департаменту внутрішнього фінансового контролю, нагляду та протидії корупції Миколаївської міської ради здійснити демонтаж металоконструкцій зовнішньої реклами (типу бігборди, білборди).
ТОВ «Медіа Інформ Групп» отримало листа від департаменту архітектури та містобудування Миколаївської міської ради № 138/12.01-20 від 11.05.2022 року, яким вказаний робочий орган з питань регулювання діяльності по розміщенню зовнішньої реклами у м. Миколаєві повідомив, що департаментом внутрішнього фінансового контролю, нагляду та протидії корупції Миколаївської міської ради вживаються відповідні заходи з демонтажу металоконструкцій зовнішньої реклами (біг-борди, біл-борди) на всій території міста та, зокрема, станом на 11.05.2022р. вимушено демонтувати 14 рекламних засобів власником яких є позивач, а саме: адреса: вул. Космонавтів, 69; кількість 1; розмір: 6.0 х 3.0 дозволу: 1161/3; строк дозволу: 21.04.2020-21.04.2025; 2) адреса: вул. Чкалова - вул. Садова; кількість: 1; розмір: 6.0 х 3.0; № дозволу: 1418/1; строк дозволу: 24.09.2020 - 24.09.2025; 3) адреса: вул. Чкалова - вул. 1 Слобідська (Сільпо); кількість: 1; розмір: 6.0 х 3.0; № дозволу:1418/2; строк дозволу:24.09.2020 - 24.09.2025; 4) адреса: вул. Чкалова - вул. 3 Слобідська; кількість: 1; розмір: 6.0 х 3.0; № дозволу: 1418/3; строк дозволу:24.09.2020 - 24.09.2025; 5) адреса: вул. Чкалова - вул. 7 Слобідська; кількість: 1; розмір: 6.0 х 3.0; № дозволу: 1418/4; строк дозволу:24.09.2020 - 24.09.2025; 6) адреса: вул. Лазурна, 16; кількість: 1; розмір: 6.0 х 3.0; № дозволу: 1522/2; строк дозволу: 16.12.2020 - 16.12.2025; 7) адреса: вул. Троїцька, 240-а; кількість: 1; розмір: 6.0 х 3.0; № дозволу: 1573/3; строк дозволу: 21.04.2020-21.04.2025; 8) адреса: вул. Троїцька (біля будинку Космонавтів, 152); кількість: 1; розмір: 6.0 х 3.0; №дозволу: 1676/4; строк дозволу: 27.11.2020 -27.11.2025; 9) адреса: вул. Космонавтів - вул. 12 Поздовжня; кількість: 1; розмір: 6.0 х 3.0; № дозволу: 1676/9; строк дозволу: 21.04.2020-21.04.2025; 10) адреса: вул. Херсонське шосе, біля зоопарку; кількість: 1; розмір: 6.0 х 3.0; №дозволу: 1703/11; строк дозволу: 26.10.2020 - 26.10.2025; 11) адреса: пр. Богоявленський, біля буд. Погранична № 248а; кількість: 1; розмір: 6.0 х 3.0; № дозволу: 1703/12; строк дозволу: 26.10.2019-26.10.2024; 12) адреса: пр. Богоявленський, Широкобальський міст; кількість: 1; розмір: 6.0 х 3.0; № дозволу: 1703/13; строк дозволу: 26.10.2019-26.10.2024; 13) адреса: вул. Озерна навпроти ринку "Штрассе"; кількість: 1; розмір: 6.0 х 3.0; № дозволу: 1790/1; строк дозволу: 27.07.2020 - 27.07.2025; 14) адреса: вул. 6 Слобідська, 69; кількість: 1; розмір: 6.0 х 3.0; № дозволу: 1916; строк дозволу:11.04.2020 - 11.04.2025.
Вказані металеві конструкції встановлені на підставі відповідних договорів про надання місць для розміщення зовнішньої реклами, отримано дозволи на розміщення зовнішньої реклами, які є діючими до 2025 року.
На підставі викладеного, вважаючи протиправним оскаржуване рішення, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 №64/2022 (далі - Указ № 64/2022), затвердженого Законом України від 24.02.2022 № 2102-ІХ, у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.
У подальшому строк дії воєнного стану неодноразово продовжувався.
Отже, на момент виникнення спірних правовідносин в Україні діяв правовий режим воєнного стану.
У зв`язку iз введенням в Україні воєнного стану тимчасово, на перiод дiї воєнного стану, можуть обмежуватися констуційнi права i свободи людини i громадянина, передбаченi статтями 30 - 34, 38, З9, 41 - 44, 53 Конституцiї України, а також вводитися тимчасовi обмеження прав i законних iнтересів юридичних осiб в межах та обсязi, що необхiднi для забезпечення можливості запровадження та здiйснення заходів правового режиму воєнного стану, якi передбаченi частиною першою статгi 8 Закону України "Про правовий режим воєнного стану".
Відповідно до ст. 17 Закону України "Про правовий режим воєнного стану" органи державної влади України, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим та органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, громадські об`єднання, а також громадяни зобов`язані сприяти діяльності військового командування та військових адміністрацій у запровадженні та здійсненні заходів правового режиму воєнного стану на відповідній території.
З оскаржуваного рiшення вбачається, що воно прийнято на виконання розпорядження начальника Миколаївської обласної вiйськової адмiністрації вiд 18.03.2022 №97-р Про організацiю передачi Збройним силам України матерiально-технічних pecypciв.
Пунктами 1-2 розпорядження вiд 18.03.2022 №97-р Про організацiю передачi Збройним силам України матерiально-технічних pecypciв передбачено Миколаївському міському голові Олександру Сєнкевичу з метою передачі матерiально-технічних pecypciв Збройним силам України для потреб оборони міста невідкладно вжити заходи щодо організації на території міста Миколаєва: демонтажу металоконструкцій зовнішньої реклами (бігборди, білборди); демонтажу тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, а також інформувати про проведену роботу.
Крім того, слід зазначити, що розпорядження начальника Миколаївської обласної вiйськової адмiністрації вiд 18.03.2022 №97-р Про організацiю передачi Збройним силам України матерiально-технічних pecypciв чинне та в судовому порядку не скасоване.
Відповідно до частини 6 ст. 59 Закону України Про місцеве самоврядування України виконавчий комітет сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради в межах своїх повноважень приймає рішення. Рішення виконавчого комітету приймаються на його засіданні більшістю голосів від загального складу виконавчого комітету і підписуються сільським, селищним, міським головою, головою районної у місті ради.
Частина 1 статті 16 цього Закону передбачає, що органи місцевого самоврядування є юридичними особами і наділяються цим та іншими законами власними повноваженнями, в межах яких діють самостійно і несуть відповідальність за свою діяльність відповідно до закону.
Статтею 4 Європейської хартії місцевого самоврядування визначено сферу компетенції місцевого самоврядування. Так, частини перша та друга статті передбачає, що головні повноваження і функції органів місцевого самоврядування визначаються конституцією або законом. Однак це положення не перешкоджає наділенню органів місцевого самоврядування повноваженнями і функціями для спеціальних цілей відповідно до закону. Органи місцевого самоврядування в межах закону мають повне право вільно вирішувати будь-яке питання, яке не вилучене зі сфери їхньої компетенції і вирішення якого не доручене жодному іншому органу.
Отже, у зв`язку з забезпечення оборони, громадської безпеки і порядку, організації передачі Збройним силам України матеріально-технічних ресурсів для потреб оборони міста, в умовах правового режиму воєнного стану, на виконання розпорядження начальника Миколаївської обласної військової адміністрації від 18.03.2022 № 97-р Про організацію передачі Збройним силам України матеріально-технічних ресурсів" та керуючись ст.ст. 52, 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні, Виконавчим комітетом Миколаївської міської ради, у межах наданих повноважень та у спосіб визначених чинним законодавством України було прийнято рішення про демонтаж рекламних конструкцій.
Таким чином, прийняте відповідачем рішення відповідає вимогам законодавства, тому суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог.
Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Згідно з ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Відповідно до приписів ст. 139 КАС України судові витрати покладаються на позивача.
Керуючись ст. ст. 72-77, 90, 139, 243-246, 255, 293, 295 КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Медіа Інформ Групп" (вул. Адміральська, 31Б/8, м. Миколаїв, 54001, код ЄДРПОУ 33896930) до Виконавчого комітету Миколаївської міської ради (вул. Адміральська, 20, м. Миколаїв, 54001, код ЄДРПОУ 04056612) про визнання протиправним та скасування рішення № 258 від 21.03.2022 року - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду першої інстанції подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або справу було розглянуто в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя В. С. Брагар
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.02.2023 |
Оприлюднено | 17.02.2023 |
Номер документу | 108991437 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Брагар В. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні