Постанова
від 26.07.2010 по справі 2а-1556/10/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ С УД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"26" липня 2010 р. Справа № 2a-1556/10/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружн ий адміністративний суд в ск ладі:

судді Скільський І.І.,

при секретарі Дякун М.М.,

за участю сторін:

представника позивача - Павлович М.І.,

відповідача - Шульов І.І.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву за позовом: Державної податкової інспекції в Тлум ацькому районі

до Відкритого акціонер ного товариства „Транспортн ик”

про стягнення податку з власників транспортних засо бів в сумі в сумі 8998,86 грн.,

ВСТАНОВИВ:

26 квітня 2010 рок у Державна податкова інспекц ія в Тлумацькому районі звер нулась в суд з адміністратив ним позовом до Відкритого ак ціонерного товариства „Тран спортник” про стягнення забо ргованості з податку з власн ика транспортного засобу в с умі 8998,86 грн.

Представник позивача в судовому засіданні подав з аяву про зменшення позовних вимог, оскільки відповідачем частково сплачено в рахунок погашення боргу 5800 грн. податк у з власників транспортних з асобів згідно платіжних дору чень № 248 від 02.07.2010 року та № 55 від 12. 07.2010 року. Згідно до поданого ві дповідачем розрахунку по под атку з власників транспортни х засобів на 2010 рік станом на 15.07 .2010 року наступив строк сплати вказаного податку в сумі 4091,50 г рн. за другий квартал 2010 року.От же, сума незадоволених вимог складає 7589,53грн.: з податку з вла сників транспортних засобів (7308,04 грн.), в тому числі нарахова ної пені за несвоєчасну спла ту податку (281,49 грн.).

Позовні вимоги мотивова ні тим, що Відкрите акціонерн е товариство „Транспортник” є платником податків і зборі в відповідно до вимог ст.4 Зако ну України „Про систему опод аткування”, Закону України „ Про податок з власників тран спортних засобів та інших са мохідних машин та механізмів ”. За відповідачем рахується заборгованість по сплаті по датку з власників транспортн их засобів в сумі 7589,53 грн.

Представник відповідача в судовому засдіанні позовні вимоги визнав. Пояснив, що за боргованість по сплаті подат ку з власників транспортних засобів виникла через відсут ність необхідних коштів для сплати.

Розглянувши позовн у заяву, заслухавши поясненн я представників сторін, оцін ивши та дослідивши подані до кази, суд прийшов до висновку про обґрунтованість позовни х вимог, а тому позов підлягає задоволенню з наступних під став.

Судом встановлено, що Відкрите акціонерне товарис тво „Транспортник” є власник ом транспортних засобів - Ка маз 5410, Камаз 5320, МАЗ 5549, ЗІЛ 130, ГАЗ 24, КАВЗ 685, ЗІЛ 130, за які справляєть ся податок з власників транс портних засобів у відповідно сті до ст.1 Закону України „Про податок з власників транспо ртних засобів”.

Згідно ч.1 ст.67 Конституці ї України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановл ених законом.

Законом України “Про систе му оподаткування” визначені види податків і зборів (обов' язкових платежів), що справля ються на території України. В ідповідно до п.3 ч.1 ст.9 Закону У країни «Про систему оподатку вання»платник податків пови нен сплачувати належні суми податків і зборів (обов' язк ових платежів). Обов'язок фізи чної особи щодо сплати подат ків і зборів (обов' язкових п латежів) припиняється зі спл атою податку, зборів (обов' я зкових платежів) або його ска суванням, а також у разі смерт і платника податків.

Згідно ст.1 Закону Укр аїни «Про податок з власникі в транспортних засобів та ін ших самохідних машин та меха нізмів»від 11.12.1992 року платника ми податку з власників транс портних засобів та інших сам охідних машин і механізмів є підприємства, установи та ор ганізації, які є юридичними о собами, іноземні юридичні ос оби, а також громадяни Україн и, іноземні громадяни та особ и без громадянства, які здійс нюють першу реєстрацію в Укр аїні, реєстрацію, перереєстр ацію транспортних засобів та /або мають зареєстровані в Ук раїні згідно з чинним законо давством власні транспортні засоби, які відповідно до ст.2 цього Закону є об`єктами опод аткування.

Як встановлено судом, з а результатами проведеної по датковими інспекторами ДПІ в Тлумацькому районі, невиїзн ої документальної перевірки своєчасності сплати податко вих зобов`язань з податку з вл асників транспортних засобі в ВАТ „Транспортник”, складе но Акт № 1020 від 10.12.2010 року, яким вия влено порушення у вигляді не своєчасної сплати податку з власників наземних транспор тних засобів та інших самохі дних машин і механізмів. На пі дставі Акту винесено податко ве повідомлення-рішення форм и „Ш” від 17 грудня 2009 року на сум у 8433,27 грн. Пр факт отримання від повідачем податкового повід омлення-рішення свідчить скл адений податковими інспект орами акт, в якому зазначено, щ о податкове повідомленн-ріше ння було повернуто Тлумацьки м відділенням зв`язку із зазн аченою причиною повернення, а саме відмова адресата від о держання.

Судом встановлено та п ідтверджується наявними в ма теріалах справи документами , що відповідачем частково сп лачено в рахунок погашення б оргу 5800 грн. податку з власникі в транспортних засобів згідн о платіжних доручень № 248 від 02. 07.2010 року на суму 4000 грн., та № 55 від 12.07.2010 року на суму 1800 грн.Отже, сум а незадоволених вимог склада є 7589,53грн.: з податку з власників транспортних засобів (7308,04 грн .), в тому числі нарахованої пе ні за несвоєчасну сплату под атку (281,49 грн.).

Відповідно до п.22 Поста нови Кабінету Міністрів Укра їни від 09.07.2008 року № 606 „Про затве рдження Порядку проведення д ержавного технічного огляду колісних транспортних засоб ів” для транспортних засобів , призначених для перевезенн я вантажів з максимально доз воленою масою понад 3,5 тонни - технічний огляд проводиться з періодичністю один раз на р ік.

Пунктом 23 вищезазначено ї Постанови встановлено, що т ехнічний огляд засобів прово диться Державтоінспекцією в такий строк - з 15 січня по 15 гр удня - для тих засобів, техог ляд яких проводиться один ра з на два роки або один раз на р ік.

Згідно статті 5 Закону України „Про податок з власн иків транспортних засобів та інших самохідних машин та ме ханізмів” податок з власникі в транспортних засобів та ін ших самохідних машин і механ ізмів сплачується фізичними особами - перед проведенням п ершої реєстрації в Україні, р еєстрацією, перереєстрацією транспортних засобів, а тако ж перед технічним оглядом тр анспортних засобів щорічно а бо один раз за два роки, але не пізніше першого півріччя ро ку, в якому провадиться техні чний огляд.

Відповідно до ч.6 ст.6 вищ езазначеного Закону, у разі в иявлення юридичних чи фізичн их осіб, які не сплачували под аток з власників транспортни х засобів та інших самохідни х машин і механізмів, вони зоб ов'язані сплатити податок не більш як за три попередні рок и.

Податковий борг - це по даткове зобов' язання, самос тійно узгоджене платником по датків або узгоджене в адмін істративному чи судовому пор ядку, але не сплачене у встано влений строк, а також пеня, нар ахована на суму такого подат кового зобов' язання (ст.1 зга даного Закону).

На виконання ст.6 Закону Ук раїни “Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами” ро ку відповідачу надсилалась п ерша податкова вимога №1/1 від 12 січня 2010 року та друга податк ова вимога №2/45 від 11 лютого 2010 ро ку, які залишено відповідаче м без виконання. Факт отриман ня відповідачем податкових в имог підтверджується повідо мленнями про вручення поштов их відправлень.

Положенням п.п.5.2.1 п.5.2 ст.5 Закон у України “Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и” встановлено, що податкове зобов' язання платника пода тків, нараховане контролюючи м органом, вважається узгодж еним в день отримання платни ком податків податкового пов ідомлення, за винятком випад ків його апеляційного узгодж ення і відповідно до п.п.5.3.2 п.5.2 с т.5 Закону повинно бути сплаче но платником податків на про тязі 10-ти календарних днів, на ступних за днем узгодження. У згоджена сума податкового зо бов' язання, не сплачена пла тником податків у строки, виз начені цією статтею, визнаєт ься сумою податкового боргу платника податків.

Як вбачається з матері алів справи станом на 26.07.2010 року відповідач допустив заборго ваність по сплаті податку з в ласника транспортного засоб у в розмірі 7589,53 гривень Вказан ий факт підтверджується наяв ними в матеріалах справи роз рахунком нарахування податк у з власників транспортних з асобів № 1296/240 від 26.07.2010 року, видан им Державною податковою інсп екцією в Тлумацькому районі.

Відповідно до п.3.1.1 ст.3 Зак ону України “Про порядок пог ашення зобов' язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами” активи платників податк ів можуть бути примусово стя гнені в рахунок погашення йо го податкового боргу виключн о за рішенням суду. Активами п латника податків є кошти, мат еріальні та нематеріальні ці нності, що належать юридичні й або фізичній особі за право м власності або повного госп одарського відання.

Згідно п.5.4.1 ст. 5 Закону У країни “Про порядок погашенн я зобов' язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами” узгоджена сума податкового з обов`язання, не сплачена плат ником податків у визначені с троки, визнається сумою пода ткового боргу платника подат ків.

Згідно підпункту 1.1. пункту 1 статті 1 Закону України «Про порядок погашення зобов' яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами»платники под атків - юридичні особи, їх фі лії, відділення, інші відокре млені підрозділи, що не мають статусу юридичної особи, на я ких згідно з законами поклад ено обов' язок утримувати та /або сплачувати податки і збо ри (обов' язкові платежі), пен ю та штрафні санкції.

Абзацом 3 підпункту 5.3.1 пункт у 5.3 статті 5 Закону України «Пр о порядок погашення зобов' я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами»встановлен о, що у разі визначення податк ового зобов' язання контрол юючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статт і 4, платник податків зобов' я заний погасити нараховану су му податкового зобов' язанн я протягом десяти календарни х днів від дня отримання пода ткового повідомлення, крім в ипадків, коли протягом таког о строку такий платник подат ків розпочинає процедуру апе ляційного узгодження.

Оскільки, відповідачем не б ула порушена процедура апеля ційного узгодження податков ого зобов' язання, то сума вк азаного податкових зобов' я зань відповідача, у відповід ності до пункту 5.2 статті 5 Зако ну України Закону України «П ро порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами»є узгоджен ою.

Дана заборгованість бор жником не сплачена на момент розгляду справи, тому підляг ає стягненню у судовому поря дку.

На підставі ст.124 Констит уції України, керуючись ст.2, с т.ст. 8-14, ст.86, ст.ст.158-163, ст.167 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повніс тю.

Стягнути з Відкритого акц іонерного товариства „Транс портник”, вул.Грушевського,51, м.Тлумач, Тлумацький район, Ів ано-Франківська область, код ЄДРПОУ 13654045 в доход державного бюджету заборгованість по с платі податку з власника тра нспортного засобу в сумі 7589,53 г рн.(сім тисяч п`ятсот вісімдес ят дев`ять гривень 53 копійки).

Відповідно до ст. 186 Код ексу адміністративного судо чинства України постанова мо же бути оскаржена протягом 10 д нів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у п овному обсязі відповідно до ст. 160 Кодексу адміністративно го судочинства України - з дня складення в повному обсязі ш ляхом подачі заяви про апеля ційне оскарження. Якщо поста нову було проголошено у відс утності особи, яка бере участ ь у справі, то строк подання за яви про апеляційне оскарженн я обчислюється з дня отриман ня нею копії постанови. Апеля ційна скарга на постанову су ду першої інстанції подаєтьс я протягом двадцяти днів піс ля подання заяви про апеляці йне оскарження. Заява про апе ляційне оскарження та апеляц ійна скарга подаються до суд у апеляційної інстанції чере з суд, який ухвалив оскаржува не судове рішення.

Відповідно до ст.254 Код ексу адміністративного судо чинства України постанова на бирає законної сили після за кінчення строку подання заяв и про апеляційне оскарження. Якщо було подано заяву про ап еляційне оскарження, але апе ляційна скарга не була подан а у строк, встановлений Кодек сом адміністративного судоч инства України, постанова су ду першої інстанції набирає законної сили після закінчен ня цього строку. У разі поданн я апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасова но, набирає законної сили піс ля закінчення апеляційного р озгляду справи.

Суддя: /підпис/ Скільський І.І.

Постанова складен а в повному обсязі 30.07.2010 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.07.2010
Оприлюднено30.08.2010
Номер документу10899793
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1556/10/0970

Постанова від 26.07.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Постанова від 26.07.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Ухвала від 27.04.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Постанова від 26.07.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні