ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ С УД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"04" серпня 2010 р. Справа № 2a-2095/10/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окру жний адміністративний суд в складі:
судді Скільський І.І.,
при секретарі Дякун М.М.,
за участю сторін:
представника позивача - не з`явився,
представника відповідача - не з`явився,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву за позовом: Державної податкової інспекції у Рожн ятівському районі
до Фірми „Лада”
про стягнення заборгов аності в сумі 106156,37 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
07 червня 2010 року Державна податкова інспекція у Рожня тівському районі звернулася з адміністративним позовом до Фірми „Лада” про стягненн я заборгованості в сумі 106156,37 гр н.
Позовні вимоги мотив овані тим, що в результаті про веденої ДПІ у Рожнятівському районі перевірки своєчаснос ті подання податкової звітно сті встановлено, що відповід ачем в порушення Закону Укра їни „Про систему оподаткуван ня”, Закону України «Про поря док погашення зобов' язань п латників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами»допущено заборгов аність перед бюджетом, яка ви никла в зв`язку з несплатою по датку на прибуток, податку на додану вартість, податку з до ходів фізичних осіб. Загальн ий податковий борг відповіда ча становить 106156,37 гривень.
Представник позивача в судове засідання не з`явився , подав заяву про розгляд спра ви без його участі.
Представник відповіда ча в судове засідання не з`яви вся, про розгляд справи був по відомлений належним чином, щ о підтверджується повідомле нням про вручення поштового відправлення (рекомендоване ).
Розглянувши матеріа ли адміністративної справи, дослідивши докази, суд прийш ов до висновку, що адміністра тивний позов слід задовольни ти з таких мотивів.
Судом встановлено, що відп овідно до свідоцтва про держ авну реєстрацію від 14.01.1997 року в ідповідач є юридичною особою - суб`єктом підприємницької діяльності та взятий на облі к у ДПІ у Рожнятівському райо ні як платник податків.
З матеріалів справи вбачає ться, що у відповідності до ро зрахунку заборгованості № 821/10/240 станом на 27.05.2010 року за Фір мою „Лада” рахується заборго ваність перед бюджетом в заг альній сумі 106156,37 грн., за наступ ними платежами: податок на пр ибуток - 2641,67 грн., в т.ч. пеня, що б уде розрахована на суму несп лаченого податкового боргу - 0,17 грн.; податок на додану варті сть - 102302,70 грн., в т.ч. пеня, що обл іковується по особовому раху нку - 0,68 грн., податок з доходів найманих працівників - 1212,00 гр н.
Як встановлено судом, за рез ультатами проведеної ДПІ у Р ожнятівському районі перев ірки своєчасності подання по даткової звітності складено акт № 3/231/24680548 від 23.01.2008 року, яким вс тановлено факт несвоєчасної сплати податку з доходів фіз ичних осіб, податку на додану вартість. За наслідками пере вірки винесено податкове пов ідомлення-рішення № 0000092300/0 в сум і 2160 грн, № 0000102300/0 в сумі 22418 грн., № 0000011700 /0 на суму 12,12 грн.
Проведеною 25 лютого 2008 року п еревіркою з питань своєчасно сті сплати податку на додану вартість ДПІ у Рожнятівсько му районі встановлено факт н есвоєчасного подання податк у на додану вартість Фірмою „ Лада”, за наслідками якої вин есено податкове повідомленн я-рішення № 0000381500/0 на суму 966,65 грн.
Проведеною 11 грудня 2008 року н евиїзною документальною пер евіркою своєчасності поданн я податкової звітності з под атку на додану вартість вста новлено факт несвоєчасної сп лати податку на прибуток, за наслідками якої винесено под аткове повідомлення-рішення № 0004391500/0 на суму 32,5 грн.
Проведеною 28 квітня 2009 року п еревіркою своєчасності пода ння податкової звітності ДПІ у Рожнятівському районі вст ановлено факт несвоєчасної с плати відповідачем податку на прибуток приватних підпр иємств, за наслідками якої ви несено податкове повідомлен ня-рішення № 0001411500/0 на суму 0,5 грн.
Проведеною 29 травня 2009 року п еревіркою своєчасності пода ння податкової звітності вст ановлено факт несвоєчасного подання декларації з податк у на прибуток за 1 квартал 2009 ро ку та декларації з податку на додану вартість за березень 2009 року, за наслідками якої вин есено податкове повідомленн я-рішення № 0001681500/0 на суму 170 грн., п одаткове повідомлення-рішен ня № 0000411600/0 на суму 170 грн.
Проведеною 03 вересня 2009 року невиїзною документальною пе ревіркою своєчасності подан ня податкової звітності ДПІ у Рожнятівському районі вста новлено факт несвоєчасного п одання Фірмою „Лада” деклар ації з податку на прибуток за 1 півріччя 2009 року, декларації з податку на додану вартість за липень 2009 року, за наслідкам и якої винесено податкове по відомлення-рішення № 0003271500/0 на с уму 170 грн.
Проведеною 22 січня 2010 р оку невиїзною документально ю перевіркою своєчасності по дання податкової звітності Д ПІ у Рожнятівському районі в становлено факт несвоєчасно го подання Фірмою „Лада” дек ларації з податку на прибуто к за 9 місяців 2009 року, декларац ії з податку на додану вартіс ть серпень-грудень 2009 року, за наслідками якої винесено по даткове повідомлення-рішенн я на суму 170 грн.
Згідно ч.1 ст.67 Конституції України кожен зобов'язаний с плачувати податки і збори в п орядку і розмірах, встановле них законом.
Згідно п.2 ч.1 ст.9 Закону Украї ни «Про систему оподаткуванн я»платники податків зобов' язані подавати до державних податкових органів відповід но до законів декларації, пов ' язані з обчисленням і спла тою податків.
Згідно п.3 ч.1 ст.9 Закону Украї ни “Про систему оподаткуванн я” платники податків і зборі в (обов' язкових платежів) зо бов' язані сплачувати належ ні суми податків і зборів (обо в' язкових платежів) у встан овлені законом терміни.
Відповідно до ст.2 Закону У країни «Про оподаткування пр ибутку підприємств/94-ВР від 28.12 .1994р. платниками податку з числ а резидентів є суб'єкти госпо дарської діяльності, бюджетн і, громадські та інші підприє мства, установи та організац ії, які здійснюють діяльніст ь, спрямовану на отримання пр ибутку як на території Украї ни, так і за її межами.
Закон України «Про порядок погашення зобов'язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами2181-III від 21.12.2000 року в статті 1 визначив податковий борг (не доїмка) як податкове зобов'яз ання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), само стійно узгоджене платником п одатків або узгоджене в адмі ністративному чи судовому по рядку, але не сплачене у встан овлений строк, а також пеня, на рахована на суму такого пода ткового зобов'язання.
Штрафна санкція (штраф) - це плата у фіксованій сумі аб о у вигляді відсотків від сум и податкового зобов'язання (б ез урахування пені та штрафн их санкцій), яка справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним правил опод аткування, визначених відпов ідними законами.
Згідно п.17.1.1 ст.17 Закону Укра їни “Про порядок погашень зо бов' язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами" плат ник податків, що не подає пода ткову декларацію у строки, ви значені законодавством, спла чує штраф у розмірі 10 неоподат кованих мінімумів доходів гр омадян за кожне таке неподан ня або її затримку.
Сплата (стягнення) штрафн их санкцій, передбачених ціє ю статтею, прирівнюється до с плати (стягнення) податку та о скарження їх сум (п.17.3 ст.17 даног о Закону).
Відповідно до п.п.16.4.1. п.16.4 ст.16 згаданого Закону на суму под аткового боргу (включаючи су му штрафних санкцій за їх ная вності) нараховується пеня і з розрахунку 120 відсотків річн их облікової ставки Націонал ьного банку України, діючої н а день виникнення такого под аткового боргу або на день йо го (його частини) погашення, за лежно від того, яка з величин т аких ставок є більшою, за кожн ий календарний день простроч ення у його сплаті.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.11 Закон у України «Про державну пода ткову службу в Україні» орга ни державної податкової служ би у випадках, в межах компете нції та у порядку, встановлен их законами України, мають пр аво здійснювати документаль ні невиїзні перевірки (на під ставі поданих податкових дек ларацій, звітів та інших доку ментів, пов'язаних з нарахува нням і сплатою податків та зб орів (обов'язкових платежів) н езалежно від способу їх пода чі, а також планові та позапла нові виїзні перевірки своєча сності, достовірності, повно ти нарахування і сплати пода тків та зборів (обов'язкових п латежів), додержання валютно го законодавства юридичними особами, їх філіями, відділен нями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають ста тусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів підприємни цької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідн о із законами України поклад ено обов'язок утримувати та/а бо сплачувати податки і збор и (обов'язкові платежі), крім Н аціонального банку України т а його установ.
Положенням п.п.5.2.1 п.5.2 ст.5 Зак ону України “Про порядок пог ашення зобов' язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами” встановлено, що податко ве зобов' язання платника по датків, нараховане контролюю чим органом, вважається узго дженим в день отримання плат ником податків податкового п овідомлення, за винятком вип адків його апеляційного узго дження і відповідно до п.п.5.3.2 п .5.2 ст.5 Закону повинно бути спла чено платником податків на п ротязі 10-ти календарних днів, наступних за днем узгодження . Узгоджена сума податкового зобов' язання, не сплачена п латником податків у строки, в изначені цією статтею, визна ється сумою податкового борг у платника податків.
Закон України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами»є спеціальним законо м з питань оподаткування, яки й установлює порядок погашен ня зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами з податків і зборів (об ов' язкових платежів), включ аючи збір на обов' язкове де ржавне пенсійне страхування та внески на загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування, нарахування і спл ати пені та штрафних санкцій , що застосовуються до платни ків податків контролюючими о рганами, у тому числі за поруш ення у сфері зовнішньоеконом ічної діяльності, та визнача є процедуру оскарження дій о рганів стягнення.
Згідно підпункту 1.1. пункту 1 статті 1 Закону України «Про п орядок погашення зобов' яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами»платники пода тків - юридичні особи, їх філ ії, відділення, інші відокрем лені підрозділи, що не мають с татусу юридичної особи, на як их згідно з законами покладе но обов' язок утримувати та/ або сплачувати податки і збо ри (обов' язкові платежі), пен ю та штрафні санкції.
Абзацом 3 підпункту 5.3.1 пункт у 5.3 статті 5 Закону України «Пр о порядок погашення зобов' я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами»встановлен о, що у разі визначення податк ового зобов' язання контрол юючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статт і 4, платник податків зобов' я заний погасити нараховану су му податкового зобов' язанн я протягом десяти календарни х днів від дня отримання пода ткового повідомлення, крім в ипадків, коли протягом таког о строку такий платник подат ків розпочинає процедуру апе ляційного узгодження.
Відповідно до ст.16 Закону Ук раїни від 21.12.2000 року „Про порядо к погашення зобов`язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами” нараховано пеню: при самостійному нарахуванні су ми податкового зобов`язання платником податків - від пер шого робочого дня, наступног о за останнім днем граничног о строку сплати податкового зобов`язання; при нарахуванн і суми податкового зобов`яза ння контролюючими органами - від першого робочого дня, нас тупного за останнім днем гра ничного строку сплати податк ового зобов`язання, визначен ого у податковому повідомлен ні.
Оскільки, відповідачем не б ула порушена процедура апеля ційного узгодження податков ого зобов' язання, то сума вк азаного податкових зобов' я зань відповідача, у відповід ності до пункту 5.2 статті 5 Зако ну України «Про порядок пога шення зобов' язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми»є узгодженою.
Відповідно до підпункту 6. 2.1. пункту 6.2. статті 6 зазначеног о Закону передбачено, що у раз і коли платник податків не сп лачує узгоджену суму податко вого зобов' язання в установ лені строки, податковий орга н надсилає такому платнику п одатків податкові вимоги.
Відповідно до п.п. 3.1.1 ст.3 вка заного Закону, активи платни ків податків можуть бути при мусово стягнені в рахунок по гашення його податкових зобо в' язань виключно за рішення м суду.
Доказів сплати податковог о боргу відповідач суду не пр едставив. Загальна сума пода ткового боргу становить 106156,37 г рн.
За таких обставин, суд вважа є, що позовні вимоги підлягаю ть до задоволення.
На підставі ст.124 Конститу ції України, керуючись ст.2, ст .ст. 8-14, ст.86, ст.ст.158-163, ст.167 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повніс тю.
Стягнути з Фірми „Лада”, ву л.Січових Стрільців, 199, смт.Пер егінськ, Рожнятівський район , Івано-Франківська область, к од ЄДРПОУ 24680548 в доход державно го бюджету заборгованість в сумі 106156,37 грн. ( сто шість тисяч с то п`ятдесят шість гривень 37 к опійок).
Відповідно до статт і 186 КАС України, апеляційна ск арга подається до адміністра тивного суду апеляційної інс танції через суд першої інст анції, який ухвалив оскаржув ане судове рішення. Копія апе ляційної скарги одночасно на дсилається особою, яка її под ає, до суду апеляційної інста нції.
Апеляційна скарга на пост анову суду першої інстанції подається протягом дес яти днів з дня її проголошенн я. У разі застосування судом ч астини третьої статті 160 КАС У країни, а також прийняття пос танови у письмовому провадже нні апеляційна скарга подаєт ься протягом десяти дні в з дня отримання копії поста нови.
Якщо суб' єкта владних по вноважень у випадках та поря дку, передбаченому частиною четвертою статті 167 КАС Україн и, було повідомлено про можли вість отримання копії постан ови суду безпосередньо в суд і, то десятиденний строк на ап еляційне оскарження постано ви суду обчислюється з насту пного дня після закінчення п ' ятиденного строку з момент у отримання суб' єктом владн их повноважень повідомлення про можливість отримання ко пії постанови суду.
Відповідно до ст.254 Кодексу адміністративного судочинс тва України постанова набира є законної сили після закінч ення строку подання заяви пр о апеляційне оскарження, якщ о таку заяву не було подано. Як що було подано заяву про апел яційне оскарження, але апеля ційна скарга не була подана у строк, встановлений Кодексо м адміністративного судочин ства України, постанова суду першої інстанції набирає за конної сили після закінчення цього строку. У разі подання а пеляційної скарги судове ріш ення, якщо його не скасовано, н абирає законної сили після п овернення апеляційної скарг и, відмови у відкритті апеляц ійного провадження або набра ння законної сили рішенням з а наслідками апеляційного пр овадження
Суддя: /підпис/ Скільський І.І.
Постанова складен а в повному обсязі 09.08.2010 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.08.2010 |
Оприлюднено | 30.08.2010 |
Номер документу | 10899817 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Скільський І.І.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Скільський І.І.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Скільський І.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні