Постанова
від 04.08.2010 по справі 2а-2095/10/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"04" серпня 2010 р. Справа № 2a-2095/10/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі:

судді Скільський І.І.,

при секретарі Дякун М.М.,

за участю сторін:

представника позивача -не з`явився,

представника відповідача -не з`явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом: Державної податкової інспекції у Рожнятівському районі

до Фірми „ЛадаВ»

про стягнення заборгованості в сумі 106156,37 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

07 червня 2010 року Державна податкова інспекція у Рожнятівському районі звернулася з адміністративним позовом до Фірми „ЛадаВ» про стягнення заборгованості в сумі 106156,37 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що в результаті проведеної ДПІ у Рожнятівському районі перевірки своєчасності подання податкової звітності встановлено, що відповідачем в порушення Закону України „Про систему оподаткуванняВ» , Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»допущено заборгованість перед бюджетом, яка виникла в зв`язку з несплатою податку на прибуток, податку на додану вартість, податку з доходів фізичних осіб. Загальний податковий борг відповідача становить 106156,37 гривень.

Представник позивача в судове засідання не з`явився, подав заяву про розгляд справи без його участі.

Представник відповідача в судове засідання не з`явився, про розгляд справи був повідомлений належним чином, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (рекомендоване).

Розглянувши матеріали адміністративної справи, дослідивши докази, суд прийшов до висновку, що адміністративний позов слід задовольнити з таких мотивів.

Судом встановлено, що відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію від 14.01.1997 року відповідач є юридичною особою -суб`єктом підприємницької діяльності та взятий на облік у ДПІ у Рожнятівському районі як платник податків.

З матеріалів справи вбачається, що у відповідності до розрахунку заборгованості № 821/10/240 станом на 27.05.2010 року за Фірмою „ЛадаВ» рахується заборгованість перед бюджетом в загальній сумі 106156,37 грн., за наступними платежами: податок на прибуток - 2641,67 грн., в т.ч. пеня, що буде розрахована на суму несплаченого податкового боргу - 0,17 грн.; податок на додану вартість - 102302,70 грн., в т.ч. пеня, що обліковується по особовому рахунку - 0,68 грн., податок з доходів найманих працівників - 1212,00 грн.

Як встановлено судом, за результатами проведеної ДПІ у Рожнятівському районі перевірки своєчасності подання податкової звітності складено акт № 3/231/24680548 від 23.01.2008 року, яким встановлено факт несвоєчасної сплати податку з доходів фізичних осіб, податку на додану вартість. За наслідками перевірки винесено податкове повідомлення-рішення № 0000092300/0 в сумі 2160 грн, № 0000102300/0 в сумі 22418 грн., № 0000011700/0 на суму 12,12 грн.

Проведеною 25 лютого 2008 року перевіркою з питань своєчасності сплати податку на додану вартість ДПІ у Рожнятівському районі встановлено факт несвоєчасного подання податку на додану вартість Фірмою „ЛадаВ» , за наслідками якої винесено податкове повідомлення-рішення № 0000381500/0 на суму 966,65 грн.

Проведеною 11 грудня 2008 року невиїзною документальною перевіркою своєчасності подання податкової звітності з податку на додану вартість встановлено факт несвоєчасної сплати податку на прибуток, за наслідками якої винесено податкове повідомлення-рішення № 0004391500/0 на суму 32,5 грн.

Проведеною 28 квітня 2009 року перевіркою своєчасності подання податкової звітності ДПІ у Рожнятівському районі встановлено факт несвоєчасної сплати відповідачем податку на прибуток приватних підприємств, за наслідками якої винесено податкове повідомлення-рішення № 0001411500/0 на суму 0,5 грн.

Проведеною 29 травня 2009 року перевіркою своєчасності подання податкової звітності встановлено факт несвоєчасного подання декларації з податку на прибуток за 1 квартал 2009 року та декларації з податку на додану вартість за березень 2009 року, за наслідками якої винесено податкове повідомлення-рішення № 0001681500/0 на суму 170 грн., податкове повідомлення-рішення № 0000411600/0 на суму 170 грн.

Проведеною 03 вересня 2009 року невиїзною документальною перевіркою своєчасності подання податкової звітності ДПІ у Рожнятівському районі встановлено факт несвоєчасного подання Фірмою „ЛадаВ» декларації з податку на прибуток за 1 півріччя 2009 року, декларації з податку на додану вартість за липень 2009 року, за наслідками якої винесено податкове повідомлення-рішення № 0003271500/0 на суму 170 грн.

Проведеною 22 січня 2010 року невиїзною документальною перевіркою своєчасності подання податкової звітності ДПІ у Рожнятівському районі встановлено факт несвоєчасного подання Фірмою „ЛадаВ» декларації з податку на прибуток за 9 місяців 2009 року, декларації з податку на додану вартість серпень-грудень 2009 року, за наслідками якої винесено податкове повідомлення-рішення на суму 170 грн.

Згідно ч.1 ст.67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Згідно п.2 ч.1 ст.9 Закону України «Про систему оподаткування»платники податків зобов'язані подавати до державних податкових органів відповідно до законів декларації, пов'язані з обчисленням і сплатою податків.

Згідно п.3 ч.1 ст.9 Закону України В«Про систему оподаткуванняВ» платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законом терміни.

Відповідно до ст.2 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств/94-ВР від 28.12.1994р. платниками податку з числа резидентів є суб'єкти господарської діяльності, бюджетні, громадські та інші підприємства, установи та організації, які здійснюють діяльність, спрямовану на отримання прибутку як на території України, так і за її межами.

Закон України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами2181-III від 21.12.2000 року в статті 1 визначив податковий борг (недоїмка) як податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Штрафна санкція (штраф) -це плата у фіксованій сумі або у вигляді відсотків від суми податкового зобов'язання (без урахування пені та штрафних санкцій), яка справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним правил оподаткування, визначених відповідними законами .

Згідно п.17.1.1 ст.17 Закону України В«Про порядок погашень зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі 10 неоподаткованих мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.

Сплата (стягнення) штрафних санкцій, передбачених цією статтею, прирівнюється до сплати (стягнення) податку та оскарження їх сум (п.17.3 ст.17 даного Закону).

Відповідно до п.п.16.4.1. п.16.4 ст.16 згаданого Закону на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності) нараховується пеня із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно від способу їх подачі, а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), додержання валютного законодавства юридичними особами, їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі), крім Національного банку України та його установ.

Положенням п.п.5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону України В«Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондамиВ» встановлено, що податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом, вважається узгодженим в день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків його апеляційного узгодження і відповідно до п.п.5.3.2 п.5.2 ст.5 Закону повинно бути сплачено платником податків на протязі 10-ти календарних днів, наступних за днем узгодження. Узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Закон України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»є спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення.

Згідно підпункту 1.1. пункту 1 статті 1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»платники податків -юридичні особи, їх філії, відділення, інші відокремлені підрозділи, що не мають статусу юридичної особи, на яких згідно з законами покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі), пеню та штрафні санкції.

Абзацом 3 підпункту 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»встановлено, що у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.

Відповідно до ст.16 Закону України від 21.12.2000 року „Про порядок погашення зобов`язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондамиВ» нараховано пеню: при самостійному нарахуванні суми податкового зобов`язання платником податків -від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання; при нарахуванні суми податкового зобов`язання контролюючими органами -від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання, визначеного у податковому повідомленні.

Оскільки, відповідачем не була порушена процедура апеляційного узгодження податкового зобов'язання, то сума вказаного податкових зобов'язань відповідача, у відповідності до пункту 5.2 статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»є узгодженою.

Відповідно до підпункту 6.2.1. пункту 6.2. статті 6 зазначеного Закону передбачено, що у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

Відповідно до п.п. 3.1.1 ст.3 вказаного Закону, активи платників податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкових зобов'язань виключно за рішенням суду.

Доказів сплати податкового боргу відповідач суду не представив. Загальна сума податкового боргу становить 106156,37 грн.

За таких обставин, суд вважає, що позовні вимоги підлягають до задоволення.

На підставі ст.124 Конституції України, керуючись ст.2, ст.ст. 8-14, ст.86, ст.ст.158-163, ст.167 Кодексу адміністративного судочинства України, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Фірми „ЛадаВ» , вул.Січових Стрільців, 199, смт.Перегінськ, Рожнятівський район, Івано-Франківська область, код ЄДРПОУ 24680548 в доход державного бюджету заборгованість в сумі 106156,37 грн. ( сто шість тисяч сто п`ятдесят шість гривень 37 копійок).

Відповідно до статті 186 КАС України, апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбаченому частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Відповідно до ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений Кодексом адміністративного судочинства України, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження

Суддя: /підпис/ ОСОБА_1

Постанова складена в повному обсязі 09.08.2010 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.08.2010
Оприлюднено06.08.2015
Номер документу47801827
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2095/10/0970

Постанова від 04.08.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Постанова від 04.08.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Ухвала від 08.06.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Постанова від 04.08.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні