Справа № 2а-4122/10/1570
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 серпня 2010 року м.Одеса
Одеський окружний адміні стративний суд у складі:
головуючого - судді Зав альнюка І.В.,
при секретарі - Катеренчу к І.С.,
розглянувши у відкрито му судовому засіданні в м. О десі справу за адміністрати вним позовом ОСОБА_1 до Де ржавної податкової інспекці ї у Суворовському районі м. Од еси про визнання бездіяльно сті протиправною та зобов' я зання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду із зазначеним позовом, в якому просить суд визнати ді ї ДПІ у Суворовському районі м. Одеси щодо відмови постави ти у паспорті відмітку про на явність права здійснювати бу дь-які платежі без ідентифік аційного номера, виключити і дентифікаційний номер з інфо рмаційного фонду Державного реєстру фізичних осіб-платн иків податків і інших обов' язкових платежів, облікувати ОСОБА_1 як платника подат ків та інших обов' язкових п латежів без застосування іде нтифікаційного номера - непр авомірною; зобов' язати ДПІ у Суворовському районі м. Оде си виключити ідентифікаційн ий номер ОСОБА_1 з інформа ційного фонду Державного реє стру фізичних осіб-платників податків і інших обов' язко вих платежів, поставити в пас порті ОСОБА_1 на одній із с торінок, передбачених для ос обистих відміток, відмітку « Має право здійснювати будь-я кі платежі без ідентифікацій ного номера», здійснювати об лік ОСОБА_1 як платникам п одатків та інших обов' язков их платежів за раніше встано вленими формами обліку: по пр ізвищу, імені та по-батькові, б ез застосування ідентифікац ійного номеру.
В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив, що він у передбачений чинним закон одавством спосіб повідомив Д ПІ у Суворовському районі м. О деси про відмову від прийнят тя ідентифікаційного номеру . Проте листом від 06.03.2009 року №8341/9/ 29/203 йому було відмовлено в задо воленні його звернення та по відомлено, що за результатам и перевірки в інформаційному фонді Державного реєстру фі зичних осіб ДПА України вста новлено, що позивач є засновн иком юридичної особи ТОВ «Ба скор-1»(код 32039730), у зв' язку із чи м ДПІ у Суворовському районі м. Одеси не має законних підст ав для надання довідки за фор мою №В3. Позивач вважає відмов у податкової інспекції проти правною, посилаючись на поло ження Закону України «Про де ржавний реєстр фізичних осіб - платників податків та інш их обов' язкових платежів», яким передбачена можливість ведення обліку платників по датку, які через свої релігій ні або інші переконання відм овляються від прийняття іден тифікаційного номеру, за ран іше встановленими формами об ліку платників податків та і нших обов' язкових платежів . Будь-яких застережень щодо з астосування норм закону по в ідношенню до осіб, яким цей но мер був присвоєний раніше За кон не містить. Зважаючи на те , що платник податків в рамках діючого законодавства вправ і сплачувати податки та збор и без присвоєння ідентифікац ійного номеру, обравши альте рнативну форму обліку платни ків податку, позивач просить задовольнити позов.
В судовому засідання пози вач підтримав заявлені позов ні вимоги в повному обсязі та просив їх задовольнити.
Представник відповідача п озовні вимоги не визнав, в зад оволенні позову просив відмо вити, пояснивши, що спеціальн им нормативно-правовим актом , яким врегульовано питання щ одо внесення відмітки до пас порту громадянина України фі зичній особі, яка за релігійн ими або іншими переконаннями відмовляється від прийняття ідентифікаційного коду, є По рядок унесення відмітки до п аспорта громадянина України , затверджений наказом ДПА Ук раїни та МВС України від 19.10.2004 р оку №602/1226. Зокрема, зазначеним П орядком встановлений механі зм реалізації окремих положе нь Закону України «Про держа вний реєстр фізичних осіб - платників податків та інших обов' язкових платежів». Так , Порядок визначає процедуру внесення відмітки до паспор ту про наявність у фізичної о соби права здійснювати будь- які платежі без ідентифікаці йного номеру, яку позивачем д отримано не було. У зв' язку і з цим представник відповідач а просив відмовити в задовол енні позову в повному обсязі .
Вислухавши пояснення пре дставників сторін та досліди вши матеріали справи, суд вва жає позов необґрунтованим та не підлягаючим задоволенню. Судом встановлено, що ОСОБ А_1 є громадянином України, о станньому присвоєний іденти фікаційний номер НОМЕР_1, що підтверджується матеріал ами справи /а.с.11,12/. Позивач є вір уючим та через свої релігійн і переконання висловив бажан ня відмовитись від ідентифік аційного номеру, у зв'язку із ч им 05.02.2009 року звернувся із заяво ю форми №В2 до ДПІ у Суворовськ ому районі м. Одеси. Просив ска сувати ідентифікаційний ном ер, виключити ідентифікаційн ий номер та всю інформацію з Д ержавного реєстру фізичних о сіб-платників податків та ін ших обов'язкових платежів, зд ійснювати його облік як плат ника податків та інших обов'я зкових платежів за раніше вс тановленими формами обліку б ез застосування ідентифікац ійного номера, поставити від повідну відмітку в паспорті.
Згідно листа-відповіді від 06.03.2009 року №8341/9/29/203 ДПІ у Суворовсь кому районі м. Одеси заяву поз ивача залишила без задоволен ня, посилаючись на необхідні сть дотримання процедури, ви значеної Порядком унесення в ідмітки до паспорта громадян ина України щодо ідентифікац ійного номера фізичної особи -платника податків та інших о бов'язкових платежів, затвер джений наказом Державної под аткової адміністрації Украї ни і Міністерства внутрішніх справ України від 19.10.2004 року №602/ 1226 і зареєстрований в Міністе рстві юстиції України 20.10.2004 рок у за №1345/9944. Зокрема, перевіркою даних була встановлена невід повідність даних, наданих гр омадянином ОСОБА_1 у подан ій заяві форми №В2, оскільки бу ло встановлено, що ОСОБА_1 є засновником юридичної осо би ТОВ «Баскор-1»(код ЄДРПОУ 32039 730). На підставі зазначеного ДП І в Суворовському районі м. Од еси відмовлено позивачу у на данні довідки №В3.
Оцінивши належність, доп устимість, достовірність над аних сторонами доказів, а так ож достатність та взаємний з в'язок у їх сукупності, суд вва жає відмову податкової інспе кції обґрунтованою, а позовн і вимоги такими, що не підляга ють задоволенню у зв' язку з наступним.
Частиною 2 ст. 19 Конституці ї України передбачено, що орг ани державної влади та орган и місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язан і діяти лише на підставі, в меж ах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст.1 Закону Ук раїни «Про Державний реєстр фізичних осіб-платників пода тків та інших обов'язкових пл атежів»державний реєстр фіз ичних осіб-платників податкі в та інших обов'язкових плате жів (далі - Державний реєстр) - ц е автоматизований банк даних , створений для забезпечення єдиного державного обліку ф ізичних осіб, які зобов'язані сплачувати податки, збори, ін ші обов'язкові платежі до бюд жетів та внески до державних цільових фондів у порядку і н а умовах, що визначаються зак онодавчими актами України.
Для осіб, які через свої ре лігійні або інші переконання відмовляються від прийняття ідентифікаційного номера та офіційно повідомляють про ц е відповідні державні органи , зберігаються раніше встано влені форми обліку платників податків та інших обов'язков их платежів. У паспортах зазн ачених осіб робиться відмітк а про наявність у них права зд ійснювати будь-які платежі б ез ідентифікаційного номера .
Згідно із пунктами 1.4 та 1.5 Пор ядку унесення відмітки до па спорта громадянина України щ одо ідентифікаційного номер а фізичної особи - платника по датків та інших обов'язкових платежів, затвердженого нак азом Державної податкової ад міністрації України, Міністе рства внутрішніх справ Украї ни від 19.10.2004 року №602/1226 (далі - Пор ядок) особа, яка через свої рел ігійні або інші переконання відмовляється від прийняття ідентифікаційного номера, у разі відсутності в неї ідент ифікаційного номера повідом ляє у формі заяви орган держа вної податкової служби за св оїм місцем реєстрації. Форму заяви наведено в додатку 1 до Порядку.
Особа, яка через свої реліг ійні або інші переконання ві дмовляється від ідентифікац ійного номера, у разі наявнос ті в неї ідентифікаційного н омера повідомляє у формі зая ви орган державної податково ї служби за своїм місцем реєс трації. Форму заяви наведено в додатку 2 до Порядку.
Фізична особа, яка відмовля ється від ідентифікаційного номера подає до органу держа вної податкової служби свідо цтво про народження, паспорт громадянина України, свідоц тво про шлюб (за наявності), св ідоцтво про розірвання шлюбу (за наявності), свідоцтво про зміну імені (за наявності), коп ію документа про присвоєння ідентифікаційного номера (за наявності).
З матеріалів справи вбачає ться, що позивачем до податко вого органу була подана лише заява, яка не відповідає вста новленій зазначеним вище Пор ядком формі. При цьому, провед еною співробітниками ДПІ у С уворовському районі м. Одеси перевіркою даних наданої за яви встановлена невідповідн ість зазначених у ній даних ф актичним обставинам.
Процедура виключення з Де ржавного реєстру фізичних ос іб та внесення відмітки до па спорта включає кілька етапів , зокрема розділом 3 Порядку ви значено дії посадових осіб о ргану державної податкової с лужби у разі подання фізично ю особою, яка відмовляється в ід ідентифікаційного номера заяви встановленої форми, а с аме: у разі відсутності розбі жностей між даними заяви та п ред'явленими документами при ймає заяву, про що робить відп овідний запис на заяві та фор мує особову справу; після при йняття заяви орган державної податкової служби за місцем реєстрації особи проводить перевірку наявності інформа ції про особу в Державному ре єстрі фізичних осіб - платник ів податків та інших обов'язк ових платежів, щодо достовір ності поданих даних; у термін до 30 календарних днів з дня пр ийняття заяви орган державно ї податкової служби надає за явнику довідку, форму якої на ведено в додатку 3 до Порядку, або відмовляє в наданні тако ї довідки із зазначенням при чин відмови. Термін дії довід ки - 30 календарних днів.
Після довідки, що надана ор ганом державної податкової с лужби фізична особа, яка відм овляється від ідентифікацій ного номера, подає до органу в нутрішніх справ за своїм міс цем реєстрації довідку за фо рмою № В3 та паспорт громадяни на України
У разі відсутності невідпо відностей посадова особа вно сить на 7 - 9 сторінку паспорта в ідмітку, зміст та форму якої н аведено в додатку 4 (п.5.2 Порядку ).
Відповідно до п.6.1 Порядку пі сля надходження відривного к орінця до форми №В3 від органу внутрішніх справ щодо внесе ння відмітки до паспорта гро мадянина посадова особа орга ну державної податкової служ би протягом двох тижнів учин яє відповідні дії щодо внесе ння змін до Державного реєст ру фізичних осіб - платників п одатків та інших обов'язкови х платежів.
Зазначений Порядок не визн авався таким, що не відповіда є нормативно-правовим актам вищої юридичної сили, відпов ідно, є чинним, а тому - обов' язковий для виконання.
Зважаючи на вищенаведене, с уд приходить до висновку, що п озовні вимоги про визнання д ій ДПІ у Суворовському район і м. Одеси щодо відмови постав ити у паспорті відмітку про н аявність права здійснювати б удь-які платежі без ідентифі каційного номера, виключити ідентифікаційний номер з інф ормаційного фонду Державног о реєстру фізичних осіб-плат ників податків і інших обов' язкових платежів, облікувати ОСОБА_1 як платника подат ків та інших обов' язкових п латежів без застосування іде нтифікаційного номера - непр авомірною; зобов' язання ДПІ у Суворовському районі м. Оде си виключити ідентифікаційн ий номер ОСОБА_1 з інформа ційного фонду Державного реє стру фізичних осіб-платників податків і інших обов' язко вих платежів, поставити в пас порті ОСОБА_1 на одній із с торінок, передбачених для ос обистих відміток, відмітку « Має право здійснювати будь-я кі платежі без ідентифікацій ного номера», здійснювати об лік ОСОБА_1 як платникам п одатків та інших обов' язков их платежів за раніше встано вленими формами обліку: по пр ізвищу, імені та по-батькові, б ез застосування ідентифікац ійного номеру - є необґрунтов аними та такими, що не відпові дають вимогам чинного закон одавства.
Позивачем не дотримано виз наченого законодавством пор ядку відмови від ідентифікац ійного номеру та відмови від прийняття ідентифікаційног о номеру. У зв' язку з цим суд приходить до висновку про ві дсутність порушень його прав і свобод, звуження їх змісту ч и обсягу з боку відповідача.
Суд критично оцінює доводи позивача щодо порушення еко номічних та соціально-культу рних прав людини, закріплени х Конституцією України, - вста новленою Порядком процедуро ю унесення відмітки до паспо рта громадянина України щодо ідентифікаційного номера фі зичної особи-платника податк ів та інших обов' язкових пл атежів у зв' язку з наступни м.
Відповідно до п.3 Положення про Міністерство внутрішніх справ України, затвердженог о Указом Президента України №1138 від 17.10.2000 року, одним із завда нь Міністерства є забезпечен ня проведення паспортної роб оти.
Згідно із п.7 Положення про п аспорт громадянина України, затвердженого постановою Ве рховною Ради України №2503-ХІІ в ід 26.06.1992 року, записи та відмітк и у паспорті здійснюються па спортною службою - урядовим органом державного управлін ня, який діє у складі Міністер ства внутрішніх справ Україн и і йому підпорядковується.
Державною податковою адмі ністрацією України спільно з Міністерством внутрішніх сп рав України 19.10.2004 року було вида но наказ №602/1226 про затвердженн я Порядку унесення відмітки до паспорта громадянина Укра їни щодо ідентифікаційного н омера фізичної особи - платни ка податків та інших обов'язк ових платежів. Зазначений но рмативно-правовий акт визнач ає механізм (процедуру) внесе ння відмітки про наявність п рава здійснювати будь-які пл атежі без ідентифікаційного номера до паспорта фізичної особи, яка через свої релігій ні або інші переконання відм овляться від прийняття ідент ифікаційного номера та офіці йно повідомила про це орган д ержавно податкової служби. Д ія Порядку поширюється як на осіб, у яких наявні ідентифік аційні номери, так і на осіб, у яких вони відсутні.
Відповідно до п.1 Положення про державну реєстрацію норм ативно-правових актів мініст ерств, інших органів виконав чої влади, органів господарс ького управління та контролю , що зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян а бо мають міжвідомчий характе р, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 731 від 28.12.1992 року, державна реєстр ація нормативно-правового ак та полягає у проведенні прав ової експертизи на відповідн ість його Конституції та зак онодавству України, Конвенці ї про захист прав людини і осн овоположних свобод, практиці Європейського суду з прав лю дини, прийнятті рішення про д ержавну реєстрацію цього акт а, присвоєнні йому реєстраці йного номера та занесенні до Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів. З гідно п.6 Положення, державну р еєстрацію нормативно-правов их актів міністерств, інших ц ентральних органів виконавч ої влади, органів господарсь кого управління та контролю здійснює Міністерство юстиц ії України.
Враховуючи вищевикладене, Порядок унесення відмітки д о паспорта громадянина Украї ни щодо ідентифікаційного но мера фізичної особи - платник а податків та інших обов'язко вих платежів, затверджений н аказом Державної податкової адміністрації України, Міні стерства внутрішніх справ Ук раїни № 602/126 від 19.10.2004 року, який за реєстрований у Міністерстві юстиції України за №1345/9944 від 20.10 .2004 року, не порушує права і сво боди громадян, закріплених К онституцією і законами Украї ни та не створює перешкод у їх реалізації.
Згідно із ст.9 КАС України су д при вирішенні справи керує ться принципом законності, в ідповідно до якого: 1) суд вирі шує справи відповідно до Кон ституції та законів України, а також міжнародних договор ів, згода на обов'язковість як их надана Верховною Радою Ук раїни; 2) суд застосовує інші н ормативно-правові акти, прий няті відповідним органом на підставі, у межах повноважен ь та у спосіб, передбачені Кон ституцією та законами Україн и.
Відповідно до ч.2 ст.5 КАС Укра їни провадження в адміністра тивних справах здійснюється відповідно до закону, чинног о на час вчинення окремої про цесуальної дії, розгляду і ви рішення справи.
Таким чином, враховуючи, що ОСОБА_1 не дотримано вимо ги визначеного законодавств ом порядку відмови від ідент ифікаційного номеру та відмо ви від прийняття ідентифікац ійного номеру, позовні вимог и є безпідставними та необґр унтованими.
Керуючись ст.ст.158-163 КАС Украї ни, суд
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні позов них вимог ОСОБА_1 до Держа вної податкової інспекції у Суворовському районі м. Одес и про визнання бездіяльност і протиправною та зобов' яза ння вчинити певні дії відмов ити.
Постанова може бути оска ржена до Одеського апеляційн ого адміністративного суду ч ерез суд першої інстанції шл яхом подачі в 10-денний строк з дня складання постанови у по вному обсязі апеляційної ска рги.
Повний текст постанови ск ладено «20»серпня 2010 року.
Суддя
20 серпня 2010 року
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.08.2010 |
Оприлюднено | 31.08.2010 |
Номер документу | 10900961 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Завальнюк І. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні