Ухвала
від 10.02.2023 по справі 492/111/23
АРЦИЗЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

справа № 492/111/23

провадження № 2-о/492/20/23

У Х В А Л А

про залишення заяви без руху

10 лютого 2023 року м. Арциз

Суддя Арцизького районного суду Одеської області Гусєва Н.Д.,

ознайомившись з заявою Арцизької міської ради, за участю заінтересованої особи: Болградської районної державної адміністрації, про передачу безхазяйної нерухомої речі у комунальну власність територіальної громади, -

встановив:

Арцизька міська рада звернулася до суду із зазначеною заявою про передачу територіальній громаді у комунальну власність безхазяйного нерухомого майна у вигляді Комплексу нежитлових будівель і споруд для спортивних змагань «стадіон», розташованого за адресою: АДРЕСА_1 , посилаючись на те, що на початку 2017 року комісією з обстеження безхазяйного (відумерлого) майна Арцизької міської територіальної громади було виявлено вказане нерухоме майно, яке відповідно до рішення виконавчого комітету Арцизької міської ради № 129 від 17 серпня 2017 року «Про визнання безхазяйною нерухому річ» Центром надання адміністративних послуг 19 вересня 2017 року було взято на облік, як безхазяйне нерухоме майно, після чого з метою встановлення власника зазначеного майна у суспільно-інформаційній газеті Арцизької міської ради «Діло», випуск № 38 (1083) від 23 вересня 2017 року, в газеті «Арцизькі вісті» від 21-27 січня 2021 року, було розміщено відповідне оголошення, однак протягом року після розміщення оголошення, власника вказаного майна не виявлено, згідно даних Архівного відділу Арцизької районної державної адміністрації інформація щодо власника вказаного майна відсутня. В подальшому 01 червня 2020 року було зареєстровано право комунальної власності на земельну ділянку, на якій знаходиться зазначене нерухоме майно, за Арцизькою міською радою. Також, на замовлення заявника 22 травня 2020 року було виготовлено технічний паспорт на вказане нерухоме майно. Заявник, посилаючись на те, що зазначене майно є безхазяйною нерухомою річчю, оскільки після взяття його на облік, як безхазяйного майна, власник не встановлений, просить суд передати вказане нерухоме майно у власність територіальної громади в особі Арцизької міської ради, у зв`язку з чим звернувся до суду з зазначеною заявою.

Ознайомившись з заявою про передачу безхазяйної нерухомої речі у комунальну власність територіальної громади та документами, доданими до неї, вважаю, що зазначена заява підлягає залишенню без руху, оскільки подана з порушенням ст. 175 ЦПК України. Суддя вважає за необхідне застосувати саме цю норму ЦПК України при вирішенні питання про залишення заяви Арцизької міської ради без руху, оскільки в силу положень ч. 3 ст. 294 ЦПК України справи окремого провадження розглядаються судом з додержанням загальних правил, встановлених цим Кодексом, за винятком положень щодо змагальності та меж судового розгляду. Згідно ч. 9 ст. 10 ЦПК України, якщо спірні відносини не врегульовані законом, суд застосовує закон, що регулює подібні за змістом відносини (аналогія закону), а за відсутності такого - суд виходить із загальних засад законодавства (аналогія права).

Згідно зі ст. 329 ЦПК України із вимогою про передачу безхазяйної нерухомої речі у комунальну власність звертатися до суду мають право лише зазначені у законі суб`єкти, а саме органи, уповноважені управляти майном відповідної територіальної громади. При визначенні цих органів слід виходити з положень ст. 143 Конституції України, відповідно до якої управління майном, яке знаходиться у комунальній власності, здійснюється безпосередньо територіальними громадами сіл, селищ, міста або через створені ними органи місцевого самоврядування та положень статей 1, 5, 11, 16 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21 травня 1997 року № 280/97, згідно з якими від імені та в інтересах територіальних громад права суб`єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради (органи місцевого самоврядування), через виконавчі органи, які згідно з Конституцією та цим Законом створюються сільськими, селищними, міськими, районними у містах (у разі їх створення) радами для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування в межах та порядку, встановлених законом.

Відповідно доч.2ст.175ЦПК Українизаява подаєтьсядо судув письмовійформі іпідписується заявникомабо йогопредставником,або іншоюособою,який закономнадано правозвертатися досуду вінтересах іншоїособи.

Як вбачаєтьсяіз заяви,Арцизький міськийголова ПарпуланськийС.в інтересахАрцизької міськоїради звернувсядо судуз зазначеноюзаявою,однак узаяві незазначено підставитакого зверненнядо судута його повноваження на право звертатися до суду в інтересах заявника не додано, тому представнику заявника необхідно зазначити підстави звернення до суду з зазначеною заявою, тобто на підставі якого закону звертається до суду та у разі необхідності надати відповідні докази для підтвердження своїх повноважень.

Згідно з ч. 4 ст. 294 ЦПК України справи окремого провадження суд розглядає за участю заявника і заінтересованих осіб.

Як вбачається з заяви, заінтересованою особоюзазначено Болградську районну державну адміністрацію, однак у заяві не зазначено, яким чином може вплинути ухвалене в справі окремого провадження судове рішення на вказану особу, тому заявнику необхідно у заяві зазначити, яким чином може вплинути на права та обов`язки Болградської районної державної адміністрації ухвалене у справі окремого провадження судове рішення за результатами розгляду вказаної заяви, оскільки суб`єктний склад заінтересованих осіб по справі визначається в залежності від мети встановлення факту.

Відповідно до п. 2, ч. 3 ст. 175 ЦПК України, заява повинна містити зокрема: місцезнаходження (для юридичних осіб) учасників справи, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України), відомі офіційні електронні адреси та адреси електронної пошти, однак заявником у заяві не зазначено його повної адреси (найменування району); ідентифікаційного коду в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України заінтересованої особи, що позбавляє можливості перевірити, чи є вказана заінтересована особа юридичною особою та чи має у зв`язку з цим цивільну процесуальну дієздатність; не зазначено, що вказані у заяві е-mail заявника та заінтересованої особи відносяться до офіційної електронної адреси чи до електронної пошти.

Відповідно до п. 5 ч. 3 ст. 175 ЦПК України, заява повинна містити: виклад обставин, якими заявник обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини, однак заявником у заяві не зазначено обставин та доказів:

- відсутності власника нерухомого майна, оскільки станом на 1980 рік, який зазначений у Технічному паспорті від 22 травня 2020 року, в Україні не було створено єдиної системи органів реєстрації прав, тому відсутність відомостей про власника спірного нерухомого майна у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно на момент взяття його на облік 19 вересня 2017 року не можуть свідчити про його безхазяйність, а також відсутність свідоцтва права власності на вказане нерухоме майно не може свідчити про статус його як безхазяйного майна;

- що нерухоме майно, яке просить заявник передати у комунальну власність тривалий час не використовується або взагалі не використовується ким-небудь за призначенням (відсутність сплати податків, не використання майна тривалого часу, що може бути встановлено також за допомогою показань свідків тощо);

- загальні характеристики нерухомої речі (якщо завершене будівництво, то дата введення в експлуатацію вказаного об`єкту майна, рік його побудови та обставини отримання нерухомим майном поштової адреси, призначення приміщень та їх площа);

-належності земельноїділянки,на якійзнаходиться нерухомемайно намомент початкубудівництва та/абойого завершення,оскільки узаяві зазначеноправо комунальноївласності наземельну ділянкувиникло узаявника з01червня 2020року,а у Технічному паспорті від 22 травня 2020 року зазначено 1980 рік;

-причини започаткуваннязаявником процедуривизнання безхазяйниммайном нерухомогомайна таз якихджерел заявникустало відомопро наявністьтакого майнана їїтериторії;

- проведення огляду, опису, відповідною комісією та складенням відповідних актів її членами, із зазначенням загальної характеристики нерухомого майна та ознак безхазяйності станом на дату виявлення (зазначено у заяві - початок 2017 року);

- проведення інвентаризації виявленого майна та виготовлення технічного паспорту відповідно до вимог Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об`єктів нерухомого майна, затвердженої Наказом Мінрегіону від 26 липня 2018 року № 186, оскільки відомості у Технічному паспорті від 22 травня 2020 року, на який посилається у заяві заявник, не актуальні так як відповідно до вимог зазначеної інструкції дані технічного паспорта актуальні впродовж одного року з дати проведення технічної інвентаризації, про що зазначено у додатках до інструкції, зокрема щодо технічного паспорту (дата виготовлення технічного паспорту ІНФОРМАЦІЯ_1 , а дата звернення до суду 06 лютого 2023 року);

- відсутності спору про право.

Також, встановлено, що заявником подана до суду заява є не читабельною, оскільки з тексту заяви неможливо встановити якими обставинами заявник обґрунтовує свої вимоги, а також докази, що підтверджують вказані обставини, тому заявнику слідподати досуду заявуналежної якості для встановлення зазначеного.

Перелічені недоліки заяви унеможливлюють вирішення питання про відкриття провадження по справі та подальший розгляд справи та ухвалення законного та обґрунтованого рішення.

Згідно з вимогами ст. 185 ЦПК України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, викладених у статті 175 ЦПК України постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху з наданням строку для усунення недоліків, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення позивачу ухвали про залишення позовної заяви без руху.

Враховуючи викладене, вважаю, що заява Арцизької міської ради, за участю заінтересованої особи: Болградської районної державної адміністрації, про передачу безхазяйної нерухомої речі у власність територіальної громади підлягає залишенню без руху з наданням строку для усунення недоліків, вказаних вище, протягом десяти днів з дня отримання заявником копії наявної ухвали.

Крім того, вважаю за необхідне попередити заявника, що в разі не усунення порушень закону, допущених при подачі заяви до встановленого законом строку, заява буде вважатися не поданою та повернута заявнику.

Спосіб усунення недоліків заяви полягає в поданні заяви у вигляді окремого документу з виправленими недоліками, зазначеними в наявній ухвалі суду з наданням її копії та копії всіх документів, що додаються до неї.

Керуючись ст. 185 ЦПК України, суд

постановив:

Заяву Арцизької міської ради, за участю заінтересованої особи: Болградської районної державної адміністрації, про передачу безхазяйної нерухомої речі у власність територіальної громади залишити без руху.

Повідомити заявника про необхідність виправити недоліки заяви протягом десяти днів з дня отримання копії наявної ухвали.

Роз`яснити, що інакше заява буде вважатися неподаною та повернута.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Суддя

Арцизького районного суду Гусєва Н.Д.

СудАрцизький районний суд Одеської області
Дата ухвалення рішення10.02.2023
Оприлюднено20.02.2023
Номер документу109034831
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи окремого провадження Справи про передачу безхазяйної нерухомої речі у комунальну власність

Судовий реєстр по справі —492/111/23

Рішення від 20.05.2024

Цивільне

Арцизький районний суд Одеської області

Гусєва Н. Д.

Ухвала від 13.09.2023

Цивільне

Арцизький районний суд Одеської області

Гусєва Н. Д.

Ухвала від 02.03.2023

Цивільне

Арцизький районний суд Одеської області

Гусєва Н. Д.

Ухвала від 10.02.2023

Цивільне

Арцизький районний суд Одеської області

Гусєва Н. Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні