Постанова
від 04.08.2010 по справі 2а-2064/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

04 серпня 2010 року 11:00 № 2а-2064/10/2670

Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі с удді Кузьменка В.А., за участю секретаря Хижняк І.В. та предс тавників:

позивача: Капустіної А.А.;

відповідача: не з' явились;

третьої особи: не з' явились

розглянувши у судовому зас іданні адміністративну спра ву

за позовом Державної податкової ін спекції у Шевченківському ра йоні міста Києва

до Товариства з обмеженою ві дповідальністю “А.Н.К. - Груп , ЛТД”

третя особа Шевченківська районна у м істі Києві державна адмініст рація

про припинення (скасування) ю ридичної особи

На підставі частини тре тьої статті 160 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни в судовому засіданні 04 сер пня 2010 року проголошено вступ ну та резолютивну частини по станови.

О Б С Т А В И Н И С П Р А В И :

15 лютого 2010 року (відпов ідно до відмітки служби діло водства суду) Державна подат кова інспекція у Шевченківсь кому районі міста Києва (далі по тексту позивач, ДПІ у Шевч енківському районі м. Києва) з вернулась до Окружного адмін істративного суду міста Києв а з позовною заявою до Товари ства з обмеженою відповідаль ністю “А.Н.К. - Груп, ЛТД” (далі по тексту - відповідач, ТОВ “ А.Н.К. Груп, ЛТД”), за участю тр етьої особи, яка не заявляє са мостійних вимог на предмет с пору на стороні позивача - Ш евченківської районної у міс ті Києві державної адміністр ації (далі по тексту - третя о соба), в якій просить припинит и юридичну особу Товариства з обмеженою відповідальніст ю “А.Н.К. - Груп, ЛТД” (ідентифі каційний код 31351532).

В якості підстави для поста новлення судового рішення що до припинення юридичної особ и, що не пов' язано з банкрутс твом юридичної особи, позива ч зазначив наявність в єдино му Державному реєстрі запису про відсутність юридичної о соби за вказаним її місцезна ходження відповідно до закон у.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 16 лютого 2010 року відкрито п ровадження в адміністративн ій справі №2а-2064/10/2670, закінчено пі дготовче провадження та приз начено справу до судового ро згляду на 22 квітня 2010 року.

Судове засідання неоднора зово відкладалось у зв' язку з неприбуттям в судове засід ання представників відповід ача, а також необхідністю оде ржання нових доказів.

В судовому засіданні 08 черв ня 2010 року представник позива ча позовні вимоги підтримав.

Відповідач відзиву на позо в не надав, явку своїх предста вників в судове засідання не забезпечив, хоча про час та мі сце розгляду справи був пові домлений належним чином. У зв ' язку з нез' явленням предс тавників відповідача та нена данням витребуваних доказів розгляд справи відкладався, ухвала про призначення розг ляду справи та повістки напр авлялися відповідачу за адре сою, внесеною відповідачем д о Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних о сіб-підприємців. Відповідно до змісту частини другої ста тті 17, частини першої статті 18 З акону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців ” та з урахуванням положень ч астини восьмої статті 35 Кодек су адміністративного судочи нства України така адреса вв ажається достовірною, а пові стка, направлена за нею, вруче ною юридичній особі.

Представник третьої особи в судове засідання не з' яви вся, про час та місце розгляду справи повідомлений належни м чином, відзиву на позовну за яву не надано.

Відповідно до положень ста тті 128 Кодексу адміністративн ого судочинства України спра ва вирішується на підставі н аявних в ній доказів.

Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представника позив ача, всебічно і повно з' ясув авши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об ' єктивно оцінивши докази, я кі мають юридичне значення д ля розгляду справи і вирішен ня спору по суті, Окружний адм іністративний суд міста Києв а, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмежено ю відповідальністю “А.Н.К. - Г руп, ЛТД” зареєстроване Шевч енківською районною державн ою адміністрацією міста Києв а в якості суб' єкта підприє мницької діяльності - юридич ної особи 05 березня 2001 року (іде нтифікаційний код 31351532). На пода тковому обліку у Державній п одатковій інспекції Шевченк івського району міста Києва перебуває з 15 березня 2001 року.

Відповідно до довідки ДПІ у Шевченківському районі м. Ки єва від 22 квітня 2010 року №7126/10/24 120 з аборгованість перед бюджето м відсутня.

Спірні правовідносини рег улюються Цивільним кодексом України, Господарським коде ксом України та Законом Укра їни “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб-підприємців”.

Відповідно до частини 1 стат ті 104 Цивільного Кодексу Украї ни юридична особа припиняєть ся в результаті передання вс ього свого майна, прав та обов ' язків іншим юридичним особ ам - правонаступникам (злиття , приєднання, поділу, перетвор ення) або в результаті ліквід ації; юридична особа є такою, щ о припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєст ру запису про її припинення; п орядок припинення юридичної особи в процесі відновлення її платоспроможності або ба нкрутства встановлюється за коном.

Частиною 1 статті 59 Господар ського кодексу України перед бачено, що припинення діяльн ості суб' єкта господарюван ня здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєд нання, поділу, перетворення) а бо ліквідації - за рішенням вл асника (власників) чи уповнов ажених ним органів, за рішенн ям інших осіб - засновників су б' єкта господарювання чи їх правонаступників, а у випадк ах, передбачених цим Кодексо м, - за рішенням суду.

Державним реєстратором Ше вченківської районної держа вної адміністрації у м. Києві внесено запис до Єдиного дер жавного реєстру юридичних ос іб та фізичних осіб-підприєм ців про відсутність відповід ача за місцезнаходженням, вк азаного у статутних документ ах та Єдиному державному реє стрі юридичних осіб та фізич них осіб-підприємців, а саме: м . Київ, вул. Червоноармійська, 8 (витяг додається до матеріал ів справи).

Відповідно до частини 1 стат ті 19 Закону України “Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб - підприємц ів”, у разі якщо зміна відомос тей про юридичну особу, які мі стяться в Єдиному державному реєстрі, не пов' язана із змі нами, що вносяться до установ чих документів юридичної осо би, або не підлягає державній реєстрації, особа, уповноваж ена діяти від імені юридично ї особи (виконавчого органу), п одає (надсилає рекомендовани м листом з описом вкладення) д ержавному реєстратору за міс цезнаходженням реєстраційн ої справи юридичної особи за повнену реєстраційну картку про внесення змін до відомос тей про юридичну особу, які мі стяться в Єдиному державному реєстрі.

Згідно статті 26 Положення п ро державну реєстрацію суб' єктів підприємницької діяль ності, затвердженого Постано вою Кабінету Міністрів Украї ни від 25 липня 1998 року №740, відпов ідач був зобов' язаний повід омити про зміну місцезнаходж ення орган державної реєстра ції у семиденний термін. Неви конання цієї вимоги є підста вою для скасування державної реєстрації суб' єкта підпри ємницької діяльності.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідач за місцез находженням, що міститься у Є диному державному реєстрі юр идичних осіб та фізичних осі б - підприємців, відсутній, про факт зміни адреси не повідом ив, що є порушенням законодав ства.

Відповідно до вимог статті 38 Закону України “Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців ” підставами для постановлен ня судового рішення щодо при пинення юридичної особи, що н е пов' язано з банкрутством юридичної особи, зокрема, є: на явність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутні сть юридичної особи за вказа ним її місцезнаходженням.

Статтею 239 Господарського к одексу України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядув ання відповідно до своїх пов новажень та у порядку, встано вленому законом, можуть заст осовувати до суб' єктів госп одарювання адміністративно -господарські санкції, одніє ю з яких є скасування державн ої реєстрації та ліквідація суб' єкта господарювання.

Згідно статті 247 Господарсь кого кодексу України у разі з дійснення суб' єктом господ арювання діяльності, що супе речить закону чи установчим документам, до нього може бут и застосовано адміністратив но-господарську санкцію у ви гляді скасування державної р еєстрації цього суб' єкта та його ліквідації.

Відповідно до частини 2 стат ті 105 Цивільного кодексу Украї ни учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв ріше ння про припинення юридичної особи, призначають комісію з припинення юридичної особи (ліквідаційну комісію, лікві датора тощо) та встановлюють порядок і строки припинення юридичної особи відповідно до цього Кодексу.

Відповідно до вимог пункту 6 статті 38 Закону України “Про державну реєстрацію юридичн их осіб та фізичних осіб-підп риємців” у разі, якщо в судово му рішенні щодо припинення ю ридичної особи у зв' язку з ї ї ліквідацією не призначена комісія з припинення (ліквід аційна комісія), державний ре єстратор не пізніше трьох ро бочих днів від дати надходже ння такого судового рішення вносить до Єдиного державног о реєстру запис, в якому вказу є як голову комісії з припине ння (ліквідаційної комісії) ю ридичної особи керівника орг ану управління або особу, яка згідно з відомостями, внесен ими до Єдиного державного ре єстру, має право вчиняти юрид ичні дії від імені юридичної особи без довіреності, якщо і нше не встановлено судовим р ішенням.

За таких обставин судом вст ановлено, що державним реєст ратором Шевченківської райо нної у місті Києві державної адміністрації внесено запис до Єдиного державного реєст ру про відсутність Товариств а з обмеженою відповідальніс тю “А.Н.К. - Груп, ЛТД” за місце знаходженням, вказаним у ста тутних документах.

Право органу державної под аткової служби звертатися до суду з заявою (позовною заяво ю) про скасування державної р еєстрації суб'єкта підприємн ицької діяльності передбаче не пунктом 17 статті 11 Закону Ук раїни “Про державну податков у службу в Україні”.

Відповідно до пункту 4 части ни першої статті 17 Кодексу адм іністративного судочинства України компетенція адмініс тративних судів поширюється на спори, що виникають з приво ду укладання, виконання, прип инення, скасування чи визнан ня нечинними адміністративн их договорів.

На думку Окружного адмініс тративного суду міста Києва, вищевикладене дає підстави для висновку про те, що зверне ння органу державної податко вої служби у випадках передб ачених чинним законодавство м з позовними вимогами, що спр ямовані на втрату юридичною особою цивільної правоздатн ості, в тому числі з вимогами п ро припинення юридичної особ и або про скасування державн ої реєстрації суб' єкта підп риємницької діяльності, відп овідають повноваженням орга ну державної податкової служ би, а відповідно і компетенці ї адміністративних судів.

Відповідно до частини перш ої статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и кожна сторона повинна дове сти ті обставини, на яких ґрун туються її вимоги та запереч ення, крім випадків, встановл ених статтею 72 цього Кодексу.

Згідно із частиною першою с татті 69 Кодексу адміністрати вного судочинства України до казами в адміністративному судочинстві є будь-які факти чні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або ві дсутність обставин, що обґру нтовують вимоги і запереченн я осіб, які беруть участь у спр аві, та інші обставини, що мают ь значення для правильного в ирішення справи. Ці дані вста новлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, пока зань свідків, письмових і реч ових доказів, висновків експ ертів.

Відповідно до статті 70 Коде ксу адміністративного судоч инства України належними є д окази, які містять інформаці ю щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду доказ и, які не стосуються предмету доказування. Обставини, які з а законом повинні бути підтв ерджені певними засобами док азування, не можуть підтверд жуватися ніякими іншими засо бами доказування, крім випад ків, коли щодо таких обставин не виникає спору.

Враховуючи, наявність в Єди ному державному реєстрі юрид ичних осіб та фізичних осіб-п ідприємців запису про відсут ність юридичної особи за вка заним нею місцезнаходженням , а також право органів держав ної податкової служби зверта тись до суду з заявою (позовно ю заявою) про припинення (скас ування) державної реєстрації суб' єкта підприємницької д іяльності та визнання відпов ідачем позову, суд вважає поз овні вимоги обґрунтованими т а такими, що підлягають задов оленню.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повнов ажень, пов' язаних із залуче нням свідків та проведенням судових експертиз, судові ви трати (судовий збір) стягненн ю з відповідача не підлягают ь.

Враховуючи викладене, керу ючись статтями 69, 70, 71, 136, 158 - 163 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1. Позов Державної пода ткової інспекції у Шевченків ському районі міста Києва за довольнити.

2. Припинити юридичну особу - Товариство з обмеженою ві дповідальністю “А.Н.К. - Груп , ЛТД” (ідентифікаційний номе р 31351532) та скасувати її державну реєстрацію.

3. Зобов' язати державного реєстратора Шевченківської районної у місті Києві держа вної адміністрації не пізніш е наступного робочого дня з д ати надходження судового ріш ення щодо припинення юридичн ої особи - Товариства з обме женою відповідальністю “А.Н. К. - Груп, ЛТД” (ідентифікацій ний номер 31351532) внести до Єдиног о державного реєстру юридичн их осіб та фізичних осіб-підп риємців запис щодо цього суд ового рішення та здійснити з аходи з припинення юридичної особи у встановленому поряд ку.

Постанова набирає закон ної сили відповідно до статт і 254 Кодексу адміністративног о судочинства України.

Постанова може бути оскар жена до суду апеляційної інс танції за правилами, встанов леними статтями 185-187 Кодексу ад міністративного судочинств а України.

Суддя В.А. Кузьменко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення04.08.2010
Оприлюднено31.08.2010
Номер документу10903519
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2064/10/2670

Ухвала від 16.02.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

Ухвала від 09.07.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рибченко А.О.

Постанова від 04.08.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні