ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під`їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 705-14-14, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
УХВАЛА
"14" лютого 2023 р.м. ХарківСправа № 5023/5586/11 Господарський суд Харківської області у складі:
судді Усатого В.О.
при секретарі судового засідання П`ятак А.С.
розглянувши клопотання ліквідатора про затвердження звіту про нарахування основної грошової винагороди (вх. № 8459 від 17.08.2022) та клопотання ліквідатора про затвердження та стягнення витрат ліквідаційної процедури, затвердження та стягнення основної грошової винагороди арбітражного керуючого (вх. № 13035 від 02.11.2022) у справі
за заявою КП "Теплові мережі" Лозівської міської ради, м. Лозова
до КП "Теплові мережі" Лозівської міської ради, м. Лозова
про визнання банкрутом
учасники у справі про банкрутство не з`явилися
ВСТАНОВИВ:
Постановою господарського суду Харківської області від 31.07.2012 комунальне підприємство "Теплові мережі" Лозівської міської ради визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру, призначено ліквідатора.
Ухвалою суду від 01.12.2020 призначено ліквідатором КП "Теплові мережі" Лозівської міської ради Харківської області арбітражного керуючого Перепелицю В.В.
Ухвалою суду від 16.11.2021 задоволено клопотання ліквідатора боржника (вх.№ 26884 від 15.11.2021), з урахуванням уточнень (вх.№ 7086 від 16.11.2021). Встановлено з 01.12.2020 основну грошову винагороду арбітражному керуючому у розмірі трьох мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання повноважень ліквідатора у справі. Затверджено звіт арбітражного керуючого Перепелиці В.В. про нарахування основної грошової винагороди за виконання ним повноважень ліквідатора комунального підприємства "Теплові мережі" Лозівської міської ради за період з 01.12.2020 по 30.11.2021 у розмірі 213000,00 грн.
Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні" (із змінами) у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану" введено в Україні воєнний стан.
17.08.2022 до суду від ліквідатора надійшло клопотання (вх. № 8459) про затвердження основної грошової винагороди, в якому заявник просить суд затвердити звіт арбітражного керуючого Перепелиці В.В. про нарахування основної грошової винагороди за виконання ним повноважень ліквідатора КП "Теплові мережі" Лозівської міської ради за період 01.12.2021 по 31.05.2022 у розмірі 117000,00 грн.
В обґрунтування поданого клопотання посилається на ухвалу господарського суду Харківської області від 16.11.2021, якою встановлено з 01.12.2020 основну грошову винагороду арбітражному керуючому у розмірі трьох мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання повноважень ліквідатора КП "Теплові мережі" Лозівської міської ради, та на рішення зборів комітету кредиторів КП "Теплові мережі" Лозівської міської ради, прийняте на засіданні комітету кредиторів від 22.06.2022, про схвалення звіту арбітражного керуючого Перепелиці В.В. про нарахування основної грошової винагороди за період здійснення ним повноважень ліквідатора КП "Теплові мережі" Лозівської міської ради за період 01.12.2021 по 31.05.2022 у розмірі 117000,00 грн.
Крім того, до вищезазначеного клопотання ліквідатором додано звіт про нарахування основної грошової винагороди арбітражного керуючого Перепелиці В.В. за період здійснення ним повноважень ліквідатора КП "Теплові мережі" Лозівської міської ради а період 01.12.2021 по 31.05.2022.
Ухвалою суду від 18.08.2022 призначено клопотання ліквідатора про затвердження звіту про нарахування основної грошової винагороди (вх. № 8459 від 17.08.2022) до розгляду на 03.11.2022.
01.11.2022 до суду надійшла заява ліквідатора (вх. № 12996) з деталізованим звітом про нарахування основної грошової винагороди арбітражного керуючого за період здійснення ним повноважень ліквідатора КП "Теплові мережі" Лозівської міської ради в період з 01.12.2021 по 31.05.2022.
02.11.2022 до суду надійшло клопотання ліквідатора про затвердження та стягнення витрат ліквідаційної процедури, затвердження та стягнення основної грошової винагороди арбітражного керуючого (вх. № 13035), в якому арбітражний керуючий Перепелиця В.В. просить суд:
1) затвердити його звіт про здійснення та відшкодування витрат за підсумками ліквідаційної процедури КП "Теплові мережі" Лозівської міської ради в розмірі 22012,11 грн;
2) затвердити звіт арбітражного керуючого Перепелиці В.В. про нарахування основної грошової винагороди за виконання ним повноважень ліквідатора КП "Теплові мережі" Лозівської міської ради за період з 01.06.2022 по 31.10.2022 у розмірі 98100,00 грн;
3) стягнути з дочірньої компанії "Газ України "Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України" (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, буд. 1, код ЄДРПОУ 31301827) на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) відшкодування витрат та грошову винагороду за виконання ним повноважень ліквідатора КП "Теплові мережі" Лозівської міської ради у розмірі 200499,57 грн;
4) стягнути з акціонерного товариства "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" (01601, м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, буд. 6, код ЄДРПОУ 20077720) на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) відшкодування витрат та грошову винагороду за виконання ним повноважень ліквідатора КП "Теплові мережі" Лозівської міської ради у розмірі 104111,81 грн.
Крім того, 02.11.2022 до суду надійшло клопотання ліквідатора (вх. № 13147) про розгляд справи без його участі за наявними матеріалами.
02.11.2022 до суду надійшли пояснення акціонерного товариства "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" (вх. № 13151), в яких кредитор просить визнати поважною причиною неявки його представника в судове засідання 03.11.2022 та здійснити розгляд справи без участі уповноваженого представника НАК "Нафтогаз України" за наявними в матеріалах справи документами. У наданих поясненнях кредитор зазначає про те, що питання про затвердження звіту про нарахування основної грошової винагороди було розглянуто 12.10.2022 на засіданні зборів комітету кредиторів КП "Теплові мережі" Лозівської міської ради, на яких акціонерне товариство "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" та ДК "Газ України" НАК "Нафтогаз України" проголосували за схвалення звіту ліквідатора про нарахування основної грошової винагороди. Крім того, кредитор повідомляє суд про те, що акціонерне товариство "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" не заперечує проти поданого клопотання ліквідатора про затвердження та стягнення витрат ліквідаційної процедури, затвердження та стягнення основної грошової винагороди.
Ухвалою суду від 03.11.2022 призначено клопотання ліквідатора про затвердження та стягнення витрат ліквідаційної процедури, затвердження та стягнення основної грошової винагороди арбітражного керуючого (вх. № 13035 від 02.11.2022) до розгляду на 20.12.2022.
17.11.2022 до суду від НАК "Нафтогаз України" надійшли пояснення (вх.№14293), в яких кредитор зазначає про те, що не заперечує щодо стягнення з ДК "Газ України" НАК "Нафтогаз України" та з акціонерного товариства "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" на користь ОСОБА_1 відшкодування витрат та грошову винагороду за виконання ним повноважень ліквідатора Комунального підприємства "Теплові мережі" Лозівської міської ради Харківської області.
28.11.2022 до суду від ліквідатора надійшов деталізований звіт про вчинені арбітражним керуючим Перепелицею В.В. дії в ліквідаційній процедурі КП "Теплові мережі" Лозівської міської ради за кожний місяць виконання повноважень у період, зазначений у клопотанні, а саме з 01.06.2022 по 31.10.2022.
20.12.2022 до суду надійшла заява (вх. № 16717), в якій акціонерне товариство "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" просить суд визнати поважною причиною неявки його представника та здійснити розгляд справи за наявними в ній документами.
Ухвалою суду від 20.12.2022 відкладено розгляд клопотання ліквідатора про затвердження звіту про нарахування основної грошової винагороди (вх. № 8459 від 17.08.2022) та клопотання ліквідатора про затвердження та стягнення витрат ліквідаційної процедури, затвердження та стягнення основної грошової винагороди арбітражного керуючого (вх. № 13035 від 02.11.2022) на 17.01.2023.
17.01.2023 ліквідатор та інші учасники у справі про банкрутство в судове засідання не з`явилися, про дату, час та місце розгляду справи були повідомлені відповідно до вимог чинного законодавства.
Ухвалою суду від 17.01.2023 відкладено розгляд клопотання ліквідатора про затвердження звіту про нарахування основної грошової винагороди (вх. № 8459 від 17.08.2022) та клопотання ліквідатора про затвердження та стягнення витрат ліквідаційної процедури, затвердження та стягнення основної грошової винагороди арбітражного керуючого (вх. № 13035 від 02.11.2022) на 14.02.2023.
Ліквідатор та інші учасники у справі про банкрутство в судове засідання 14.02.2023 не з`явилися, про дату, час та місце розгляду клопотань були повідомлені відповідно до вимог чинного законодавства.
Як вказано у Рішенні Конституційного суду України від 02.11.2004 №15-рп/2004 верховенство права - це панування права в суспільстві. Одним з проявів верховенства права є те, що право не обмежується лише законодавством як однією з його форм, а включає й інші соціальні регулятори, зокрема норми моралі, традиції, звичаї тощо, які легітимовані суспільством і зумовлені історично досягнутим культурним рівнем суспільства. Всі ці елементи права об`єднуються якістю, що відповідає ідеології справедливості, ідеї права, яка значною мірою дістала відображення в Конституції України.
В частині 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, суд вказує на те, що право особи на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку кореспондується з обов`язком добросовісно користуватися наданими законом процесуальними правами, утримуватись від дій, що зумовлюють затягування судового процесу, та вживати надані процесуальним законом заходи для скорочення періоду судового провадження (п. 35 рішення Європейського суду з прав людини від 07.07.1989 у справі "Юніон Еліментарія Сандерс проти Іспанії" (Alimentaria Sanders S.A. v. Spain).
Обов`язок швидкого здійснення правосуддя покладається, в першу чергу, на відповідні державні судові органи. Розумність тривалості судового провадження оцінюється в залежності від обставин справи та з огляду на складність справи, поведінки сторін, предмету спору. Нездатність суду ефективно протидіяти недобросовісно створюваним учасниками справи перепонам для руху справи є порушенням ч. 1 ст. 6 даної Конвенції (рішення Європейського суду з прав людини від 08.11.2005 у справі "Смірнова проти України").
Суд зазначає, що питання про те, що певні обставини перешкоджають розгляду справи, вирішуються судом залежно від конкретних обставин справи.
Критерії оцінювання "розумності" строку розгляду справи є спільними для всіх категорій справ (цивільних, господарських, адміністративних чи кримінальних). Це - складність справи, поведінка заявника та поведінка органів державної влади (насамперед, суду). Відповідальність держави за затягування провадження у справі, як правило, настає у випадку нерегулярного призначення судових засідань, призначення судових засідань з великими інтервалами, затягування при передачі або пересиланні справи з одного суду в інший, невжиття судом заходів до дисциплінування сторін у справі, свідків, експертів, повторне направлення справи на додаткове розслідування чи новий судовий розгляд.
Всі ці обставини судам слід враховувати при розгляді кожної справи, оскільки перевищення розумних строків розгляду справ становить порушення прав, гарантованих пунктом 1 статті 6 Конвенції про захист прав і основних свобод людини, а збільшення кількості звернень до Європейського суду з прав людини не лише погіршує імідж нашої держави на міжнародному рівні, але й призводить до значних втрат державного бюджету.
З урахуванням вищенаведеного, приймаючи до уваги, що судом було надано кредиторам достатньо часу для надання відзивів на клопотання ліквідатора про затвердження звіту про нарахування основної грошової винагороди (вх. № 8459 від 17.08.2022) та клопотання ліквідатора про затвердження й стягнення витрат ліквідаційної процедури, затвердження та стягнення основної грошової винагороди арбітражного керуючого (вх. № 13035 від 02.11.2022), а також враховуючи, що явка ліквідатора та кредиторів судом не була визнана обов`язковою, суд вважає, що зібраних доказів достатньо для розгляду клопотань ліквідатора за наявними у справі матеріалами.
Розглянувши клопотання ліквідатора про затвердження звіту про нарахування основної грошової винагороди (вх. № 8459 від 17.08.2022) та клопотання ліквідатора про затвердження та стягнення витрат ліквідаційної процедури, затвердження та стягнення основної грошової винагороди арбітражного керуючого (вх. № 13035 від 02.11.2022), дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.
Постановою господарського суду Харківської області від 31.07.2012 комунальне підприємство "Теплові мережі" Лозівської міської ради визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру, призначено ліквідатора.
Ухвалою суду від 01.12.2020 призначено ліквідатором КП "Теплові мережі" Лозівської міської ради Харківської області арбітражного керуючого Перепелицю В.В.
Частиною 1 статті 2 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, що провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України.
Згідно з п. 3 ч. 1 ст. 12 Кодексу України з процедур банкрутства арбітражний керуючий користується усіма правами розпорядника майна, керуючого санацією, керуючого реструктуризацією, керуючого реалізацією, ліквідатора відповідно до законодавства, у тому числі має право отримувати винагороду в розмірі та порядку, передбачених цим Кодексом.
Статтею 30 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, що арбітражний керуючий виконує повноваження за грошову винагороду. Право вимоги основної грошової винагороди виникає в арбітражного керуючого в останній день кожного календарного місяця виконання ним повноважень. Розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання ним повноважень розпорядника майна або ліквідатора визначається в розмірі середньомісячної заробітної плати керівника боржника за останніх 12 місяців його роботи до відкриття провадження у справі, але не менше трьох розмірів мінімальної заробітної плати за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень. Сплата основної винагороди арбітражного керуючого за виконання ним повноважень розпорядника майна, ліквідатора, керуючого санацією, керуючого реструктуризацією, керуючого реалізацією здійснюється за рахунок коштів, авансованих заявником (кредитором або боржником) на депозитний рахунок господарського суду, який розглядає справу, до моменту подання заяви про відновлення відкриття провадження у справі. У разі якщо процедура триває після закінчення авансованих заявником коштів, основна винагорода арбітражного керуючого сплачується за рахунок коштів, одержаних боржником - юридичною особою у результаті господарської діяльності, або коштів, одержаних від продажу майна боржника, яке не перебуває в заставі. Кредитори можуть створювати фонд для авансування грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого. Порядок формування фонду та порядок використання його коштів визначаються рішенням комітету кредиторів та затверджуються ухвалою господарського суду. Звіт арбітражного керуючого про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат має бути схвалений зборами кредиторів (у процедурі банкрутства фізичної особи) чи комітетом кредиторів (у процедурі банкрутства юридичної особи), а в частині витрат, що стосуються заставного майна, - забезпеченим кредитором.
Ухвалою суду від 16.11.2021 задоволено клопотання ліквідатора боржника (вх.№ 26884 від 15.11.2021), з урахуванням уточнень (вх. № 7086 від 16.11.2021). Встановлено з 01.12.2020 основну грошову винагороду арбітражному керуючому у розмірі трьох мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання повноважень ліквідатора у справі. Затверджено звіт арбітражного керуючого Перепелиці В.В. про нарахування основної грошової винагороди за виконання ним повноважень ліквідатора комунального підприємства "Теплові мережі" Лозівської міської ради за період з 01.12.2020 по 30.11.2021 у розмірі 213000,00 грн.
Розглянувши звіт про нарахування основної грошової винагороди за період 01.12.2021 по 31.05.2022 у розмірі 117000,00 грн, суд дійшов висновку про те, що основна грошова винагорода розрахована ліквідатором у розмірі, який відповідає встановленому Кодексом України з процедур банкрутства, період її нарахування визначений правильно, розмір мінімальної заробітної плати, застосований ліквідатором при розрахунку винагороди, відповідає встановленому Законом України про державний бюджет за звітні періоди (6500,00 грн х 3 х 6 місяців = 117000,00 грн).
22.06.2022 на засіданні комітету кредиторів, оформленому протоколом, взято до відома поточний звіт ліквідатора, схвалено звіт арбітражного керуючого Перепелиці В.В. про нарахування основної грошової винагороди за виконання ним повноважень ліквідатора КП "Теплові мережі" Лозівської міської ради в період з 01.12.2021 по 31.05.2022 на суму 117000,00 грн.
З урахуванням того, що ліквідатор звітував перед комітетом кредиторів про здійснені ним у ліквідаційній процедурі заходи, зауважень щодо його роботи від кредиторів та інших осіб до суду не надходило, комітет кредиторів прийняв до відома звіт ліквідатора, в тому числі, щодо нарахування основної грошової винагороди за виконання повноважень ліквідатора, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для задоволення клопотання ліквідатора про затвердження основної грошової винагороди (вх. № 8459 від 17.08.2022) та затвердження звіту арбітражного керуючого Перепелиці В.В. про нарахування основної грошової винагороди за виконання ним повноважень ліквідатора КП "Теплові мережі" Лозівської міської ради за період з 01.12.2021 по 31.05.2022 у розмірі 117000,00 грн.
Розглянувши звіт про нарахування основної грошової винагороди за період з 01.06.2022 по 31.10.2022 у розмірі 98100,00 грн, суд дійшов висновку про те, що основна грошова винагорода розрахована ліквідатором у розмірі, який відповідає встановленому Кодексом України з процедур банкрутства, період її нарахування визначений правильно, розмір мінімальної заробітної плати, застосований ліквідатором при розрахунку винагороди, відповідає встановленому Законом України про державний бюджет за звітні періоди (з 01.06.2022 по 30.09.2022: 6500,00 грн х 3 х 4 місяці = 78000,00 грн; жовтень 2022 року: 6700,00 грн х 3 = 20100,00 грн; 78000,00 грн + 20100,00 грн = 98100,00 грн).
12.10.2022 на засіданні комітету кредиторів, оформленому протоколом, взято до відома поточний звіт ліквідатора, схвалено звіт арбітражного керуючого Перепелиці В.В. про нарахування основної грошової винагороди за виконання ним повноважень ліквідатора КП "Теплові мережі" Лозівської міської ради в період з 01.06.2022 по 31.10.2022 на суму 98100,00 грн.
З урахуванням того, що ліквідатор звітував перед комітетом кредиторів про здійснені ним у ліквідаційній процедурі заходи, зауважень щодо його роботи від кредиторів та інших осіб до суду не надходило, комітет кредиторів прийняв до відома звіт ліквідатора, в тому числі, щодо нарахування основної грошової винагороди за виконання повноважень ліквідатора, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для затвердження звіту арбітражного керуючого Перепелиці В.В. про нарахування основної грошової винагороди за виконання ним повноважень ліквідатора КП "Теплові мережі" Лозівської міської ради за період з 01.06.2022 по 31.10.2022 на суму 98100,00 грн.
Розглянувши звіт арбітражного керуючого Перепелиці В.В. про здійснення та відшкодування витрат за підсумками ліквідаційної процедури КП "Теплові мережі" Лозівської міської ради в розмірі 22012,11 грн, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч. 4 ст. 30 Кодексу України з процедур банкрутства витрати арбітражного керуючого, пов`язані з виконанням ним повноважень у справі, відшкодовуються в порядку, передбаченому цим Кодексом, крім витрат на страхування його професійної відповідальності за заподіяння шкоди, а також витрат, пов`язаних з виконанням таких повноважень у частині, в якій зазначені витрати перевищують регульовані державою ціни (тарифи) на відповідні товари, роботи, послуги чи ринкові ціни на день здійснення відповідних витрат або замовлення (придбання) товарів, робіт, послуг.
12.10.2022 на засіданні комітету кредиторів, оформленому протоколом, схвалено звіт арбітражного керуючого Перепелиці В.В. про здійснені витрати в ліквідаційній процедурі КП "Теплові мережі" Лозівської міської ради в період з 01.12.2020 по 12.10.2022 у розмірі 22012,11 грн.
З урахуванням того, що ліквідатор звітував перед комітетом кредиторів про понесені ним витрати у ліквідаційній процедурі, надав належні докази суду, комітетом кредиторів схвалено звіт ліквідатора про здійснені витрати в ліквідаційній процедурі КП "Теплові мережі" Лозівської міської ради, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для затвердження звіту арбітражного керуючого Перепелиці В.В. про здійснені витрати в ліквідаційній процедурі КП "Теплові мережі" Лозівської міської ради в період з 01.12.2020 по 12.10.2022 у розмірі 22012,11 грн.
Таким чином, загальна сума, яка підлягає сплаті та відшкодуванню арбітражному керуючому Перепелиці В.В. за виконання ним повноважень ліквідатора КП "Теплові мережі" Лозівської міської ради становить 450112,11 грн (213000,00 грн + 117000,00 грн + 98100,00 грн + 22012,11 грн = 450112,11 грн).
У численних постановах Верховного Суду, зокрема, від 01.08.2018 у справі №912/1783/16, від 09.07.2020 у справі №15/55/2011/5003, від 30.01.2019 у справі №910/32824/15, від 26.02.2020 у справі №11/Б-921/1448/2013 викладено правовий висновок, згідно з яким у випадку, коли оплата послуг арбітражного керуючого здійснюється не за рахунок коштів, одержаних від продажу майна боржника, чи коштів, одержаних у результаті виробничої діяльності боржника, то така оплата повинна здійснюватись за рахунок коштів кредиторів, виходячи із принципу пропорційності їх грошовим вимогам.
При цьому, законодавець не ставить порядок розподілу витрат на оплату послуг ліквідатора в залежність від майнового стану кожного кредитора у справі про банкрутство, правового статусу кредитора (особа, заснована на приватній чи державній формі власності, державний орган, громадська організація тощо), від джерел фінансування того чи іншого кредитора, а також від майнових результатів арбітражного керуючого у справі про банкрутство.
Ініціюючи провадження у справі про банкрутство кредитори, як споживачі послуг арбітражного керуючого, котрі очікують на результат його діяльності, мають усвідомлювати, що надавши на свій ризик згоду на участь у справі про банкрутство, однак не знайшовши майна, як джерела своїх доходів і покриття видатків, арбітражний керуючий правомірно очікує покриття забезпечення процедури, яке у такому випадку лягає тягарем на кредиторів (кредитора) неплатоспроможного боржника.
Таким чином, керуючись принципом пропорційності голосів кредиторів кількості їх грошових вимог, господарський суд вправі застосувати такий принцип пропорційності до розподілу між кредиторами витрат, пов`язаних з проведенням ліквідаційної процедури, зокрема, витрат на оплату праці арбітражного керуючого.
Крім цього, суд зазначає, що отримання оплати за виконання повноважень є гарантією незалежності арбітражного керуючого під час провадження діяльності у справі про банкрутство.
Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави (стаття 3 Конституції України), права і свободи людини і громадянина, закріплені цією Конституцією, не є вичерпними. Конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані (стаття 22 Конституції України).
Право особи на своєчасне одержання винагороди за працю захищено статтею 43 Конституції України, якою визначено, що кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується. Кожен має право на належні, безпечні і здорові умови праці, на заробітну плату, не нижчу від визначеної законом. Право на своєчасне одержання винагороди за працю захищається законом.
Широке тлумачення Європейським судом з прав людини даної норми покладає на суд обов`язок захистити право особи (по даній справі конституційне право ліквідатора на оплату праці) в такий спосіб, щоб порушене, не визнане або оспорюване право отримало ефективний та справедливий спосіб захисту.
Слід зазначити, що підхід до інтересу кредитора при вирішенні питання про стягнення оплати послуг ліквідатора має відповідати положенням не лише Кодексу України з процедур банкрутства, але й міжнародним правовим актам, забезпечувати в такий спосіб єдиний підхід до застосування положень закону про банкрутство, втілювати принципи правової визначеності та верховенства права.
Відсутність авансування, відсутність майна у боржника або ж відсутність інших джерел для покриття витрат на виплату винагороди арбітражному керуючому можна розцінювати, як примушування до безоплатної праці в контексті статті 4 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та інших міжнародних актів (зокрема, Конвенції 1926 року про заборону рабства, Конвенції Міжнародної організації праці про примусову чи обов`язкову працю 1930 року ратифіковану Україною 10.08.1956, Конвенції Міжнародної організації праці № 105 про скасування примусової праці 1957 року, ратифіковану Україною 05.10.2000), резолюції Економічної і Соціальної Ради ООН (ЕКОСОС) 1996 року тощо) та суперечить статті 43 Конституції України.
12.10.2022 на засіданні комітету кредиторів, оформленому протоколом, кредиторами взято до уваги єдину практику Верховного Суду щодо оплати послуг арбітражного керуючого (за відсутності ліквідаційної маси) за рахунок виявлених кредиторів у такій справі пропорційно визнаним судом кредиторським вимогам.
Щодо розрахунку пропорційності, суд зазначає наступне.
Ухвалою суду від 05.12.2011 в попередньому засіданні суду визнано грошові вимоги 3-х конкурсних кредиторів та затверджено реєстр вимог кредиторів на загальну суму 42662887,53 грн, у тому числі 6802400,49 грн неустойки, з яких: Лозівської ОДПІ - на суму 17940681,92 грн, ДК "Газ України" НАК "Нафтогаз України" в особі Харківської філії в розмірі 13296885,63 грн, ДК "Газ України" НАК "Нафтогаз України" на суму 11425319,98 грн.
Ухвалою суду від 11.04.2013 задоволено клопотання ліквідатора. Здійснено заміну сторони - ДК "Газ України" НАК "Нафтогаз України" в особі Харківської філії на ДК "Газ України" НАК "Нафтогаз України".
Ухвалою суду від 20.09.2013 задоволено клопотання Лозівської ОДПІ Головного управління Міндоходів у Харківській області щодо заміни кредитора. Здійснено заміну сторони Лозівську ОДПІ Харківської області ДПС на Лозівську ОДПІ Головного управління Міндоходів у Харківській області.
Ухвалою суду від 29.06.2017 відхилено вимоги ПАТ "НАК "Нафтогаз України" в розмірі 16003534,25 грн.
Постановою Харківського апеляційного господарського суду від 26.09.2017 апеляційну скаргу публічного акціонерного товариства "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" задоволено частково. Ухвалу господарського суду Харківської області від 29.06.2017 скасовано та прийнято нове рішення. Заяву публічного акціонерного товариства "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" про визнання кредитором від 20.04.2016 у сумі 16003534,25 грн задоволено частково. Визнано поточні вимоги публічного акціонерного товариства "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" та включено до реєстру вимог кредиторів у розмірі 12837301,79 грн, з яких: 12483099,85 грн - борг (4 черга), 110484,63 грн - інфляційні втрати (6 черга), 243717,28 грн - 3% річних. В решті заяви відмовлено.
Ухвалою суду від 16.05.2019 задоволено клопотання Головного управління ДФС у Харківській області про заміну кредитора (вх. № 11806 від 15.05.2019). Замінено кредитора - Лозівську ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області на Лозівську ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області. Замінено кредитора - Лозівську ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області на його правонаступника - Головне управління ДФС у Харківській області.
Ухвалою суду від 07.04.2021 задоволено клопотання (вх. 7567 від 05.04.2021) Головного управління ДПС у Харківській області про заміну кредитора його правонаступником. Замінено кредитора - Головне управління ДФС у Харківській області (код ЄДРПОУ 39599198) на його правонаступника - Головне управління Державної податкової служби у Харківській області (код ЄДРПОУ 43143704). Замінено кредитора - Головне управління Державної податкової служби у Харківській області (код ЄДРПОУ 43143704) на його правонаступником - Головне управління ДПС у Харківській області (код ЄДРПОУ ВП 43983495) та ухвалено внести відповідні зміни до реєстру вимог кредиторів боржника.
З огляду на вищевикладене, загальна сума визнаної у справі кредиторської заборгованості становить 55500189,32 грн, з яких: 24722205,61 грн - перед ДК "Газ України" НАК "Нафтогаз України" (44,54% від загальної суми; 24722205,61 грн х 100% / 55500189,32 грн = 44,54%), 12837301,79 грн - перед акціонерним товариством "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" (23,13% від загальної суми; 12837301,79 грн х 100% / 55500189,32 грн = 23,13%), 17940681,92 грн - перед Головним управлінням ДПС у Харківській області (32,33% від загальної суми; 17940681,92 грн х 100% / 55500189,32 грн = 32,33%).
Дослідивши розрахунок пропорційності, проведений ліквідатором, суд вважає його помилковим з огляду на наступне.
Як зазначено вище, загальна сума, яка підлягає стягненню з кредиторів на користь ліквідатора складає 450112,11 грн (100%), з огляду на пропорційність її розподілу стягненню з ДК "Газ України" НАК "Нафтогаз України" підлягають 200479,93 грн (450112,11 грн х 44,54% / 100% = 200479,93 грн), всупереч заявленим ліквідатором 200499,57 грн, а з акціонерного товариства "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" - 104110,93 грн (450112,11 грн х 23,13% / 100% = 104110,93 грн), всупереч заявленим ліквідатором 104111,81 грн.
З огляду на вищевикладене, беручи до уваги, що фонд для авансування грошової винагороди ліквідатора кредиторами не створювався, суд, керуючись принципом пропорційності суми витрат кожного із кредиторів на оплату грошової винагороди арбітражного керуючого розміру визнаних їх кредиторських вимог у справі про банкрутство, вважає за необхідне клопотання ліквідатора (вх. № 13035 від 02.11.2022) задовольнити частково; стягнути з ДК "Газ України" НАК "Нафтогаз України" на користь арбітражного керуючого Перепелиці В.В. відшкодування витрат та грошову винагороду за виконання ним повноважень ліквідатора КП "Теплові мережі" Лозівської міської ради у розмірі 200479,93 грн; стягнути з акціонерного товариства "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" на користь арбітражного керуючого Перепелиці В.В. відшкодування витрат та грошову винагороду за виконання ним повноважень ліквідатора КП "Теплові мережі" Лозівської міської ради у розмірі 104110,93 грн; в решті клопотання ліквідатора (вх.№13035 від 02.11.2022) відмовити.
Керуючись ст. ст. 30, 58-67 Кодексу України з процедур банкрутства, ст. ст. 232-235 ГПК України, -
УХВАЛИВ:
Задовольнити клопотання ліквідатора про затвердження основної грошової винагороди (вх. № 8459 від 17.08.2022).
Затвердити звіт арбітражного керуючого Перепелиці В.В. про нарахування основної грошової винагороди за виконання ним повноважень ліквідатора КП "Теплові мережі" Лозівської міської ради за період з 01.12.2021 по 31.05.2022 у розмірі 117000,00 грн.
Задовольнити частково клопотання ліквідатора (вх. № 13035 від 02.11.2022).
Затвердити звіт арбітражного керуючого Перепелиці В.В. про нарахування основної грошової винагороди за виконання ним повноважень ліквідатора КП "Теплові мережі" Лозівської міської ради за період з 01.06.2022 по 31.10.2022 на суму 98100,00 грн.
Затвердити звіт арбітражного керуючого Перепелиці В.В. про здійснені витрати в ліквідаційній процедурі КП "Теплові мережі" Лозівської міської ради в період з 01.12.2020 по 12.10.2022 у розмірі 22012,11 грн.
Стягнути з дочірньої компанії "Газ України "Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України" (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, буд. 1, код ЄДРПОУ 31301827) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) відшкодування витрат та грошову винагороду за виконання ним повноважень ліквідатора КП "Теплові мережі" Лозівської міської ради у розмірі 200479,93 грн.
Стягнути з акціонерного товариства "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" (01601, м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, буд. 6, код ЄДРПОУ 20077720) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) відшкодування витрат та грошову винагороду за виконання ним повноважень ліквідатора КП "Теплові мережі" Лозівської міської ради у розмірі 104110,93 грн.
Видати накази.
В решті клопотання ліквідатора (вх. № 13035 від 02.11.2022) відмовити.
Ухвалу направити ліквідатору, кредиторам.
Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття.
Ухвала може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги в строки, передбачені ст. 256 ГПК України.
Повний текст ухвали суду складено та підписано 17 лютого 2023 року.
Суддя Усатий В.О.
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 14.02.2023 |
Оприлюднено | 20.02.2023 |
Номер документу | 109045420 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи |
Господарське
Господарський суд Харківської області
Усатий В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні