СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 лютого 2023 року Справа № 480/6673/22
Сумський окружний адміністративний суд у складі судді Кравченка Є.Д., розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу №480/6673/22 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Агрозем" до Південного міжрегіонального управління Державної податкової служби по роботі з великими платниками податків про визнання незаконним та скасування податкового повідомлення-рішення,-
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Агрозем" (далі - позивач) звернулося до Сумського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Державної податкової служби України, Південного міжрегіонального управління Державної податкової служби по роботі з великими платниками податків (далі - відповідач), в якій просить визнати незаконним та скасувати податкове повідомлення-рішення Південного міжрегіонального управління Державної податкової служби по роботі з великими платниками податків від 16 вересня 2022 року № 122/34-00-04-01-01 про застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю "Агрозем" штрафних санкцій у сумі 2040,00 гривень.
Позовні вимоги мотивовані тим, що підставою прийняття спірного податкового повідомлення-рішення став висновок відповідача про те, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Агрозем" допустило порушення п. 49.2, пп. 49.18.1 п. 49.18 ст. 49, п.203.1 ст. 203 Податкового кодексу України, а саме не подало до контролюючого органу податкову декларацію з податку на додану вартість за звітні періоди квітень, травень 2022 року. За твердженням контролюючого органу, граничний термін подачі декларації з ПДВ за квітень 2022 року - 20 липня 2022 року і за травень 2022 року - 20 липня 2022 року. Також, контролюючий орган зробив висновок, що у нього відсутня інформація від платника податку про неможливість ним виконати свій податковий обов`язок у строки, визначені законодавством.
Позивач вважає спірне податкове повідомлення-рішення безпідставним та необґрунтованим, з огляду на те, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Агрозем" здійснює діяльність у Есманській селищній територіальній громаді Шосткинського району Сумської області, де з 24.02.2022 відбувались бойові дії у зв`язку з повномасштабною військовою агресією російської федерації проти України, з травня 2022 року продовжуються обстріли з боку російської федерації, а тому позивач не мав можливості виконати свій податковий обов`язок у строки, визначені законодавством, про що належним чином повідомив податковий орган.
Ухвалою суду від 17.10.2022 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі, призначено справу до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.
Від Південного міжрегіонального управління Державної податкової служби по роботі з великими платниками податків до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач позовні вимоги не визнав, зазначивши, що актом камеральної перевірки встановлено порушення позивачем вимог п. 49.2, пп. 49.18.1 п. 49.18 ст.49, п. 203.1 ст. 203 Податкового Кодексу України, а саме платником не було подано податкову декларацію з податку на додану вартість за звітні періоди квітень, травень 2022 року. Відповідач наголошує, що станом на 23.08.2022, дату складання акту, інформація від ТОВ «АГРОЗЕМ» про відсутність у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої п. 46.2 ст. 46 Податкового Кодексу України - податкової декларації з податку на додану вартість за звітній періоди квітень, травень 2022 року, до контролюючого органу не надходила. У відповідь на запит відповідача ТОВ «АГРОЗЕМ» листом повідомило, що не подання податкової декларації з податку на додану вартість за квітень 2022 року викликане неможливістю вчинити ці дії через збройну агресію російської федерації на території Сумської області, однак платником податків не наведені докази, підстави, саме з яких причин неможливо було своєчасно у встановлений податковим законодавством строк, подати вищезазначену податкову декларацію. Отже, у випадку неподання або несвоєчасного подання, в період карантину та під час дії воєнного стану, податкової звітності з податку на додану вартість до платника податків застосовуються штрафні санкції, передбачені п.120.1 ст.120 розділу ІІ Податкового Кодексу України.
Враховуючи вищевикладене, відповідач вважає спірне податкове повідомлення-рішення правомірним та таким, що не підлягає скасуванню, просить відмовити у задоволенні позову.
Від представника Державної податкової служби України до суду надійшло клопотання про виключення Державної податкової служби України зі складу відповідачів по справі № 480/6673/22 як неналежного відповідача, до котрого відсутні позовні вимоги.
Ухвалою суду від 16.02.2023 клопотання представника Державної податкової служби України задоволено, виключено Державну податкову службу України зі складу відповідачів по справі № 480/6673/22.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази у їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовна заява підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що Південним міжрегіональним управлінням Державної податкової служби по роботі з великими платниками податків на адресу ТОВ «АГРОЗЕМ» направлено лист від 02.06.2022 № 838/6/34-00-04-01-01 про надання письмових пояснень щодо причини не подання податкової декларації з податку на додану вартість за квітень 2022 року та повідомлення про строки подання вищевказаної звітності.
29.06.2022 за вх. № 1019/6/34-00-01 на адресу відповідача від ТОВ «АГРОЗЕМ» надійшла відповідь вих. № 78 від 20.06.2022, в якій позивач повідомив, що ТОВ «АГРОЗЕМ» знаходиться в Сумській області, яка межує безпосередньо з Російською Федерацією. Починаючи з 24 лютого 2022 року і по поточну дату на території Сумської області ведуться активні бойові дії різного ступеню інтенсивності. Неподання податкової декларації з податку на додану вартість за квітень 2022 року викликане неможливістю вчинити ці дії через збройну агресію Російською Федерацією на території Сумської області. За першої можливості подати податкову декларацію з податку на додану вартість за квітень 2022 року ці дії будуть вчинені відповідно до діючого законодавства України (а.с. 11).
Південним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з ВПП було направлено позивачеві запит №1207/6/34-00-04-1-01 від 08.08.2022, в якому зазначено, що ТОВ "АГРОЗЕМ" станом на поточну дату не виконано податковий обов`язок з подання податкової звітності з податку на додану вартість за квітень, травень, червень 2022 року без надання підтверджених фактів відсутності можливості своєчасно виконати вказаний податковий обов`язок у встановленому порядку. Письмові пояснення та документальні підтвердження, із зазначенням конкретних причин щодо невиконання своїх податкових обов`язків, засвідчені підписом та скріплені печаткою ТОВ "АГРОЗЕМ" просило надати до Південного міжрегіонального управління ДІЮ по роботі з великими платниками податків (а.с. 29-30).
У відповідь на вказаний запит листом від 11.08.2022 № 100 позивач повідомив відповідача, що Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у цьому підпункті, та перелік документів на підтвердження затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику (абз. 8 підпункту 69.1 пункту 69 Підрозділу 10 Розділу XX Податкового кодексу України). Станом на 1 серпня 2022 року Міністерством фінансів України не затверджено ні Порядку, ні Переліку документів на підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків. Поряд з цим просив врахувати, що ТОВ "Агрозем" зареєстровано та здійснює діяльність за адресою: 41432, Сумська область, Шосткинський район, смт. Есмань, вул. М.П. Василенка, буд. 19. Листом Торгово-промислової палати України від 28.02.2022 № 2024/02.0-74 на підставі cт.cт.14, 14-1 Закону України «Про торгово-промислову палату в Україні», Статуту ТПП України засвідчено форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили): військову агресію Російської Федерації проти України, що стало підставою введення воєнного стану із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30, діб, відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64-2022 «Про введення воєнного стану в Україні». Враховуючи це, ТПП України підтвердила, що зазначені обставини з 24 лютого 2022 року до їх офіційного закінчення, є надзвичайними, невідворотними та об`єктивними обставинами для суб`єктів господарської діяльності та або фізичних осіб по договору, окремим податковим та чи іншим зобов`язанням/обов`язком, виконання яких/-го настало згідно з умовами договору, контракту, угоди, законодавчих чи інших нормативних актів і виконання відповідно яких/-го стало неможливим у встановлений термін внаслідок настання таких форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили). Внаслідок ведення бойових дій за місцерозташуванням позивача та загрози життю і здоров`ю посадових осіб відсутній повноцінний доступ до первинних документів та автоматизованих систем бухгалтерського і податкового обліку, необхідних для складання і подання податкової звітності. ТОВ "Агрозем повідомило про відсутність можливості вивезення первинних документів на підставі яких має бути сформована податкова звітність, оскільки вивезення таких документів пов`язане з ризиком для життя чи здоров`я платника податків. Наголосив, що ТОВ "Агрозем" є сумлінним і дисциплінованим платником податків і, за першої можливості, після отримання доступу до первинних документів та автоматизованих інформаційних систем бухгалтерського та податкового обліку, невідкладно забезпечить подання вказаних у запиті декларацій (а.с. 12).
В подальшому, на підставі пп. 20.1.4, п.20.1 ст.20, пп. 5.1.1 п.75.1 ст.75, ст.76 Податкового кодексу України від 02.12.2010 2755-VI із змінами та доповненнями посадовою особою Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків проведено камеральну перевірку щодо не подання податкових декларацій з податку на додану вартість за звітні періоди квітень, травень 2022 року ТОВ «АГРОЗЕМ» (код 34171584), відповідальними особами якого у періоді, що перевіряється, були: директор ТОВ "АГРОЗЕМ" ОСОБА_1 , (РНОКПП НОМЕР_1 ) та головний бухгалтер ТОВ "АГРОЗЕМ" Хоменко Наталія Олександрівна (РНОКПП НОМЕР_2 ).
За результатом перевірки контролюючим органом було складено акт перевірки № 105/34-00-04-01-01/34171584 від 23.08.2022, яким встановлено порушення позивачем вимог п. 49.2, пп. 49.18.1 п. 49.18 ст. 49, п. 203.1 ст. 203 Податкового кодексу України, а саме платником не було подано податкову декларацію з податку на додану вартість за звітні періоди квітень, травень 2022 року (а.с. 16-17).
На підставі акту перевірки від 23.08.2022 № 105/34-00-04-01-01/34171584 відповідачем було прийнято податкове повідомлення-рішення форми «ПС» від 16.09.2022 № 122/34-00-04-01-01, яким на підставі п. 54.3 ст. 54, п. 120.1 ст. 120, пп. 69.9 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України, за неподання податкових декларацій з податку на додану вартість за звітні періоди квітень, травень 2022 року застосовано до позивача штрафні санкції у розмірі 2040, 00 грн. (а.с. 19).
Надаючи оцінку правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно із ст. 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.
Так, строки подання податкової декларації визначено нормами Податкового кодексу України.
Зокрема, згідно ст. 49 Податкового кодексу України податкові декларації, крім випадків, передбачених Податковим кодексом України (далі ПКУ), подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює, зокрема:
- календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;
- календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).
Разом з тим, якщо останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем. Граничні строки подання податкової декларації можуть бути збільшені за правилами та на підставах, які передбачені ПКУ.
Податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює зокрема календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця (пп.49.18.1 п.49.18. ст.49 ПК України).
Базовий податковий (звітний) період для рентної плати дорівнює календарному кварталу, а для рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин за видобування нафти, конденсату, природного газу, у тому числі газу, розчиненого у нафті (нафтового (попутного) газу), етану, пропану, бутану, рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України та рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами, транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України, дорівнює календарному місяцю (п.257.1 ст.257 ПК України).
Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022 у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану" введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.
Указом Президента України Про продовження строку дії воєнного стану в Україні від 14.03.2022 № 133/2022 передбачено продовження строку дії воєнного стану з 05 години 30 хв. 26 березня строком на 30 діб.
Указом Президента України від 18 квітня 2022 року № 259/2022 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", який затверджено Верховною Радою України, передбачено продовжити строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 квітня 2022 року строком на 30 діб, тобто до 25 травня 2022 року.
Указом Президента України від 17 травня 2022 року №341/2022 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", який затверджено Верховною Радою України, передбачено продовжити строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб, тобто до 23 серпня 2022 року.
Указом Президента України від 12 серпня 2022 року № 573/2022 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", затвердженим Законом України від 15.08.2022р. № 2500-ІХ, яким строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 години 30 хвилин 23 серпня 2022 року строком на 90 діб.
Статтею 1 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» визначено, що воєнний стан - це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.
Статтею 9 Закону встановлено, що в умовах воєнного стану Президент України та Верховна Рада України діють виключно на підставі, в межах повноважень та в спосіб, визначені Конституцією та законами України. Кабінет Міністрів України, інші органи державної влади, військове командування, військові адміністрації, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування здійснюють повноваження, надані їм Конституцією України, цим та іншими законами України.
Законом України від 12 травня 2022 року № 2260-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» (далі Закон № 2260), який набрав чинності 27.05.2022, внесено зміни до п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ, згідно з яким тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, установлено особливості для справляння податків і зборів.
Так, згідно з абзацами першим, третім п`ятим пп. 69.1 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ, у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої п. 46.2 ст. 46 ПКУ, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої ПКУ відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої п. 46.2 ст. 46 ПКУ, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом № 2260 за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.
Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у цьому підпункті, та перелік документів на підтвердження затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику (абзац восьмий п.п. 69.1 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ).
Суд звертає увагу, що на час проведення камеральної перевірки такого порядку прийнято не було.
Таким чином, суд не приймає до уваги доводи податкового органу щодо відсутності у позивача доказів та підстав з яких саме причин неможливо виконувати такі податкові зобов`язання, оскільки чинним законодавством України переліку таких доказів не затверджено.
Крім того, суд враховує, що підприємством листами від 20.06.2022 № 78 та від 11.08.2022 № 100 повідомлялось відповідачу про неможливість своєчасного виконання платником податків свого податкового зобов`язання через проведення бойових дій на території Есманської територіальної громади Шосткинського району Сумської області.
Позивачем у листах наведені факти щодо обстрілів територій, в яких здійснює свою господарську діяльність позивач, що також підтверджуються наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України № 75 від 25.04.2022.
Водночас, відповідно до п.52-1 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за: порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії; відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу; порушення вимог законодавства в частині: обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів; цільового використання пального, спирту етилового платниками податків; обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками; здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального; здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку; порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.
Постановою Кабінету Міністрів України «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» від 11.03.2020 року №211 встановлено з 12 березня 2020 року на усій території України карантин, який неодноразово продовжувався.
На момент виявлення правопорушення, проведення податкової перевірки та прийняття податкового повідомлення-рішення на усій території України запроваджено карантин з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), що відповідно до п.52-1 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу виключає правові підстави для застосування штрафних санкцій згідно п.117.1 ст.117 Податкового кодексу України.
Крім того, суд враховує, що станом на час розгляду справи позивач вже виконав свій податковий обов`язок щодо подання податкових декларацій з ПДВ за квітень і травень 2022 року, що підтверджується наявними у матеріалах справи деклараціями та квитанціями про їх прийняття податковим органом (а.с. 43-46).
Виходячи з вищевикладеного, суд приходить до висновку про неправомірність прийняття податкового повідомлення-рішення від 16.09.2022 № 122/34-00-04-02-02 та наявність підстав для його скасування, а тому позовні вимоги ТОВ "Агрозем" до Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків Державної податкової служби України є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
У п.58 Рішення Європейського суду з прав людини у справі «Серявін та інші проти України» від 10.02.2010 Суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення. Хоча національний суд має певну свободу розсуду щодо вибору аргументів у тій чи іншій справі та прийняття доказів на підтвердження позицій сторін, орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.
Відповідно до ст. 9 КАС України розгляд та вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч. 1 ст.72 та ч. 1 ст.73 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.
Частиною 1 ст.77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Відповідно до ч. 2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Згідно із ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Під час перевірки правомірності оскаржуваних рішень суд керується критеріями закріпленими у ст. 2 КАС України, які повною мірою відображають принципи адміністративної процедури.
З огляду на вищенаведене, суд вважає що адміністративний позов підлягає задоволенню.
Щодо розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Позивачем до позову додано платіжне доручення про сплату судового збору за подання адміністративного позову у розмірі 2481,00 грн.
Таким чином з урахування задоволення позовних вимог ТОВ "Агрозем" суд доходить висновку про необхідність стягнення судового збору сплаченого позивачем з Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків Державної податкової служби України у розмірі 2481,00 грн.
Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Агрозем" (вул. М.П.Василенка, 19, смт. Есмань, Шосткинський район, Сумська область, 41432, ідентифікаційний код 34171584) до Південного міжрегіонального управління Державної податкової служби по роботі з великими платниками податків (проспект Шевченка, 15/1, м. Одеса, 65015, ідентифікаційний код 44104032) про визнання незаконним та скасування податкового повідомлення-рішення задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Південного міжрегіонального управління Державної податкової служби по роботі з великими платниками податків від 16 вересня 2022 року № 122/34-00-04-01-01 про застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю "Агрозем" штрафних санкцій у сумі 2040,00 грн.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Агрозем" (вул. М.П.Василенка, 19, смт. Есмань, Шосткинський район, Сумська область, 41432, ідентифікаційний код 34171584) за рахунок бюджетних асигнувань Південного міжрегіонального управління Державної податкової служби по роботі з великими платниками податків (проспект Шевченка, 15/1, м. Одеса, 65015, ідентифікаційний код 44104032) судовий збір у розмірі 2481 (дві тисячі чотириста вісімдесят одна) грн. 00 коп.
Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Є.Д. Кравченко
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.02.2023 |
Оприлюднено | 21.02.2023 |
Номер документу | 109059055 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
Є.Д. Кравченко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні