Ухвала
від 17.02.2023 по справі 133/1005/21
КОЗЯТИНСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Козятинський міськрайонний суд Вінницької області

У Х В А Л А

Іменем України

Справа № 133/1005/21

провадження № 1-кс/133/91/23

17.02.23

Слідча суддя Козятинського міськрайонного суду Вінницької області ОСОБА_1 ,

за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,

прокурора ОСОБА_3 ,

в м. Козятині, розглянувши клопотання слідчого СВ відділення поліції № 2 Хмільницького районного відділу поліції ГУНП у Вінницькій області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_4 про арешт майна по матеріалах досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42021022330000003 від 29.03.2021, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 366, ч. 4 ст. 358 КК України,

ВСТАНОВИЛА:

Слідчий СВ відділення поліції № 2 Хмільницького районного відділу поліції ГУНП у Вінницькій області старший лейтенант поліції ОСОБА_4 , звернувся до слідчого судді з клопотанням про арешт майна по матеріалах досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42021022330000003 від 29.03.2021, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України.

Клопотання мотивоване тим, що ОСОБА_5 , перебуваючи у трудових відносинах на підставі договорів із найманими працівниками, які сприяють йому у здійсненні підприємницької діяльності, вчиняючи по відношенню до них організаційно-розпорядчі повноваження (право ставити перед ними певні завдання, визначати розмір заробітної плати, розпорядок робочого дня, застосовувати дисциплінарні стягнення тощо), тобто являючись в силу ст. 18 КК України службовою особою, вчинив службове підроблення за наступних обставин.

Так, 24 вересня 2020 року замовником в особі начальника відділу освіти, культури, молоді та спорту Глуховецької селищної ради Козятинського району ОСОБА_6 та генпідрядником в особі фізичної особи-підприємця ОСОБА_5 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) 24.09.2021 укладено підрядний договір № 21-09-1 на виконання робіт по об`єкту: «капітальний ремонт будівель Глуховецької СЗШ І-ІІІ ступенів (корпус № 1) по вул. Шкільна, буд. 4, смт. Глухівці Козятинського району Вінницької області» на суму 15 244 820,00 гривень.

28.10.2020 додатковою угодою № 1 від 28.10.2020 до підрядного договору № 21-09-1 від 24.09.2020 внесено зміни до пунктів договору та викладено у наступній редакції: договірна ціна робіт: 6 975 868,00 грн. без урахування ПДВ.

Після укладення вказаного підрядного договору, точної дати органом досудового розслідування не встановлено, у ФОП ОСОБА_5 виник умисел на заволодіння бюджетними коштами, виділеними на проведення капітального ремонту будівель Глуховецької СЗШ I-III ступенів (Корпус№1) по вул. Шкільна, буд. 4, смт Глухівці Козятинського району Вінницької області.

Для реалізації свого злочинного умислу, ФОП ОСОБА_5 розробив план, згідно з яким він буде вносити до актів виконаних будівельних робіт, форми КБ-2 в у розділ витрати по нарахуванню заробітної плати (в т.ч. з/п робітників, що обслуговують машини) завідомо неправдиві відомості щодо залучених ним найманих працівників для виконання будівельних робіт. У подальшому після проведення оплати за виконані будівельні роботи та надходження на його розрахунковий рахунок, ФОП ОСОБА_5 різницю коштів буде забирати собі, тим самим фактично незаконно ними заволодіти.

На виконання умов вищезазначеного підрядного договору ФОП ОСОБА_5 складено та підписано офіційні документи (Акти приймання виконаних будівельних робіт «форми КБ-2в» на загальну суму 6 975 868,00 грн) та завірено їх печаткою, а саме: 11.11.2020 Акт № 1 приймання виконаних будівельних робіт на суму 499 962,00 грн; 20.11.2020 Акт № 2 приймання виконаних будівельних робіт на суму 500 192,00 грн; 23.11.2020 Акт № 4 приймання виконаних будівельних робіт на суму 1 684 501,00 грн; 30.11.2020 Акт № 3 приймання виконаних будівельних робіт на суму 364 165,00 грн; 07.12.2020 Акт № 5 приймання виконаних будівельних робіт на суму 3 927 048,00 грн.

На підставі вищевказаних підроблених офіційних документів, Відділом освіти, культури, молоді та спорту Глуховецької селищної ради з розрахункового рахунку № НОМЕР_2 відкритого в ДКСУ м. Київ, МФО 820112 відповідно до платіжних доручень (№ 1 від 12.11.2020; № 2 від 20.11.2020; № 2 від 30.11.2020; № 3 від 07.12.2020; № 3 від 07.12.2020 та № 1 від 07.12.2020) перераховано вищезазначені кошти на рахунок ФОП ОСОБА_5 № НОМЕР_3 відкритий у ПАТ «ПУМБ», МФО 334851.

При цьому у вищеописаних Актах приймання виконаних будівельних робіт (форма № КБ-2в), підписаних ФОП ОСОБА_5 та Відділом освіти, культури, молоді та спорту Глуховецької селищної ради, ОСОБА_5 умисно відображено недостовірні відомості щодо понесених ним витрат по нарахуванню заробітної плати на загальну суму 1 453 536,00 грн., а саме: відповідно до Акту №1 від 11.11.2020 ним відображено понесення витрат по нарахуванню заробітної плати на суму 190 842 грн.; відповідно до Акту №2 від 20.11.2020 відображено понесення витрат по нарахуванню заробітної плати на суму 90 007, грн.; відповідно до Акту №3 від 30.11.2020 відображено понесення витрат по нарахуванню заробітної плати на суму 81 624 грн.; відповідно до Акту № 4 за грудень 2020 відображено понесення витрат по нарахуванню заробітної плати на суму 393 538 грн.; відповідно до Акту №5 від 07.12.2020 відображено понесення витрат по нарахуванню заробітної плати на суму 697 525 грн.;

В той же час установлено, що відповідно до даних Податкових розрахунків сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форми 1 ДФ), починаючи з листопада 2020 по кінець грудня 2020, поданих ФОП ОСОБА_5 до податкового органу - ГУ ДПС у Вінницькій області, Вінницьке управління, Вінницька ДПІ (м. Вінниця), задекларовано нарахування та виплату заробітної плати (ознака доходу 101- Виплата за трудовими договорами (контрактами) на загальну суму 92 696,64 гривень. Розбіжність між кошторисною заробітною платою зазначеною ФОП ОСОБА_5 в Актах приймання виконаних будівельних робіт та фактично нарахованою та виплаченою ФОП ОСОБА_7 заробітної плати своїм штатним працівникам становить 1 360 839,36 грн. Тобто, ФОП ОСОБА_5 не задекларовано нарахування та виплату заробітної плати у розмірі 1 360 839,36 грн., яку він фактично привласнив після надходження на свій розрахунковий рахунок.

Своїми умисними діями, ОСОБА_5 завдав Відділу освіти, культури, молоді та спорту Глуховецької селищної ради збитків на загальну суму 1 360 839,36 грн., що у відповідності до примітки до статті 364 КК України вважається заподіянням тяжких наслідків, які у двісті п`ятдесят і більше разів перевищують неоподаткований мінімум доходів громадян станом на час вчинення злочину.

Таким чином, ОСОБА_5 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 366 КК України службовому підробленні, тобто внесенні службовою особою до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей, якщо такі дії спричинили тяжкі наслідки.

Крім того, досудовим розслідування установлено, що ОСОБА_5 , перебуваючи у трудових відносинах на підставі договорів із найманими працівниками, які сприяють йому у здійсненні підприємницької діяльності, вчиняючи по відношенню до них організаційно-розпорядчі повноваження (право ставити перед ними певні завдання, визначати розмір заробітної плати, розпорядок робочого дня, застосовувати дисциплінарні стягнення тощо), тобто являючись в силу ст. 18 КК України службовою особою, вчинив службове підроблення за наступних обставин.

Так, 24 вересня 2020 року замовником в особі начальника відділу освіти, культури, молоді та спорту Глуховецької селищної ради Козятинського району ОСОБА_6 та генпідрядником в особі фізичної особи-підприємця ОСОБА_5 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) 24.09.2021 укладено підрядний договір № 21-09-1 на виконання робіт по об`єкту: «капітальний ремонт будівель Глуховецької СЗШ І-ІІІ ступенів (корпус № 1) по вул. Шкільна, буд. 4, смт. Глухівці Козятинського району Вінницької області» на суму 15 244 820,00 гривень.

28.10.2020 додатковою угодою № 1 від 28.10.2020 до підрядного договору № 21-09-1 від 24.09.2020 внесено зміни до пунктів договору та викладено у наступній редакції: договірна ціна робіт: 6 975 868,00 грн без урахування ПДВ.

Після укладення вказаного підрядного договору, точної дати органом досудового розслідування не встановлено, у ФОП ОСОБА_5 виник умисел на заволодіння бюджетними коштами, виділеними на проведення капітального ремонту будівель Глуховецької СЗШ I-III ступенів (Корпус№1) по вул. Шкільна, буд. 4, смт Глухівці Козятинського району Вінницької області.

Для реалізації свого злочинного умислу, ФОП ОСОБА_5 розробив план, згідно з яким він буде вносити до актів виконаних будівельних робіт, форми КБ-2 в у розділ витрати по нарахуванню заробітної плати (в т.ч. з/п робітників, що обслуговують машини) завідомо неправдиві відомості щодо залучених ним найманих працівників для виконання будівельних робіт. У подальшому після проведення оплати за виконані будівельні роботи та надходження на його розрахунковий рахунок, ФОП ОСОБА_5 різницю коштів буде забирати собі, тим самим фактично незаконно ними заволодіти.

На виконання умов вищезазначеного підрядного договору ФОП ОСОБА_5 складено та підписано офіційні документи (Акти приймання виконаних будівельних робіт «форми КБ-2в» на загальну суму 6 975 868,00 грн) та завірено їх печаткою, а саме: 11.11.2020 Акт № 1 приймання виконаних будівельних робіт на суму 499 962,00 грн; 20.11.2020 Акт № 2 приймання виконаних будівельних робіт на суму 500 192,00 грн; 23.11.2020 Акт № 4 приймання виконаних будівельних робіт на суму 1 684 501,00 грн; 30.11.2020 Акт № 3 приймання виконаних будівельних робіт на суму 364 165,00 грн; 07.12.2020 Акт № 5 приймання виконаних будівельних робіт на суму 3 927 048,00 грн.

На підставі вищевказаних підроблених офіційних документів, Відділом освіти, культури, молоді та спорту Глуховецької селищної ради з розрахункового рахунку № НОМЕР_2 відкритого в ДКСУ м. Київ, МФО 820112 відповідно до платіжних доручень (№ 1 від 12.11.2020; № 2 від 20.11.2020; № 2 від 30.11.2020; № 3 від 07.12.2020; № 3 від 07.12.2020 та № 1 від 07.12.2020) перераховано вищезазначені кошти на рахунок ФОП ОСОБА_5 № НОМЕР_3 відкритий у ПАТ «ПУМБ», МФО 334851.

При цьому у вищеописаних Актах приймання виконаних будівельних робіт (форма № КБ-2в), підписаних ФОП ОСОБА_5 та Відділом освіти, культури, молоді та спорту Глуховецької селищної ради, ОСОБА_5 умисно відображено недостовірні відомості щодо понесених ним витрат по нарахуванню заробітної плати на загальну суму 1 453 536,00 грн, а саме: відповідно до Акту №1 від 11.11.2020 ним відображено понесення витрат по нарахуванню заробітної плати на суму 190 842 грн; відповідно до Акту №2 від 20.11.2020 відображено понесення витрат по нарахуванню заробітної плати на суму 90 007, грн; відповідно до Акту № 3 від 30.11.2020 відображено понесення витрат по нарахуванню заробітної плати на суму 81 624 грн; відповідно до Акту № 4 за грудень 2020 відображено понесення витрат по нарахуванню заробітної плати на суму 393 538 грн; відповідно до Акту №5 від 07.12.2020 відображено понесення витрат по нарахуванню заробітної плати на суму 697 525 грн.;

В той же час установлено, що відповідно до даних Податкових розрахунків сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форми 1 ДФ), починаючи з листопада 2020 по кінець грудня 2020, поданих ФОП ОСОБА_5 до податкового органу - ГУ ДПС у Вінницькій області, Вінницьке управління, Вінницька ДПІ (м. Вінниця), задекларовано нарахування та виплату заробітної плати (ознака доходу 101- Виплата за трудовими договорами (контрактами) на загальну суму 92 696,64 гривень.

Розбіжність між кошторисною заробітною платою зазначеною ФОП ОСОБА_5 в Актах приймання виконаних будівельних робіт та фактично нарахованою та виплаченою ФОП ОСОБА_7 заробітної плати своїм штатним працівникам становить 1 360 839,36 грн. Тобто, ФОП ОСОБА_5 не задекларовано нарахування та виплату заробітної плати у розмірі 1 360 839,36 грн, яку він фактично привласнив після надходження на свій розрахунковий рахунок.

Згідно висновку експерта № 4932/8203/8204/22-21 від 20.12.2022 за результатами дослідження між розміром заробітної плати, яка відображена ФОП ОСОБА_5 у податковій звітності та витратами по нарахуванню заробітної плати, яка зазначена в Актах приймання виконаних будівельних робіт (примірна форма № КБ-2в) відображена у висновку аналітичного дослідження № 18/02-32-08-00/3414201158 від 19.05.2022 ФОП ОСОБА_5 щодо наявності ознак правопорушення, пов`язаних з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом та інших правопорушень при взаємовідносинах із Відділом освіти, культури, молоді та спорту Глуховецької селищної ради складеного ГУ ДПС у Вінницькій області документально підтверджується у сумі 1 360 839,36 гривень.

Своїми умисними діями ОСОБА_5 завдав Відділу освіти, культури, молоді та спорту Глуховецької селищної ради збитків на загальну суму 1 360 839,36 грн, що у відповідності до примітки до статті 185 КК України вважається заподіянням шкоди в особливо великих розмірах, зокрема на суму, яка в шістсот і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян на момент вчинення кримінального правопорушення.

Таким чином, ОСОБА_5 , підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України заволодінні чужим майном шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчинене в особливо великих розмірах.

14 лютого 2023 року ОСОБА_5 , повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 366, ч. 4 ст. 358 КК України.

Тобто, підозрюваний ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженець м. Красилів, Красилівський район Хмельницька область, житель АДРЕСА_1 фізична особа підприємець громадянин України, не судимий, своїми умисними діями завдав державі в особі Глуховецької селищної ради Вінницької області матеріальних збитків у сумі 1 360 839,36 грн.

14 лютого 2023 року в рамках вказаного кримінального провадження начальником відділу освіти, культури, молоді та спорту Глуховецької селищної ради Козятинського району ОСОБА_6 було заявлено позов до ФОП ОСОБА_5 , який являється підозрюваним, про відшкодування матеріальної шкоди завданої вчиненим ним кримінальним правопорушенням.

Слідчий зазначає, що в ході досудового розслідування, встановлено, що відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) є власником земельної ділянки з кадастровим номером 0520682800:02:002:0721 площею 0,8 га, призначена для ведення особистого селянського господарства, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_2 .

Відповідно до матеріалів кримінального провадження у ФОП ОСОБА_5 відкриті рахунки в АТ «Перший Український Міжнародний Банк» (коротке найменування АТ «ПУМБ») МФО 334851, ЄДРПОУ 14282829, юридична адреса: вул. Андріївська,4, м. Київ, на яких наявні грошові кошти. Станом на 14.02.2023 на рахунку IBAN НОМЕР_4 відкритого на ім`я ОСОБА_5 грошові кошти в сумі 557,34 гривень, рахунку IBAN НОМЕР_5 відкритого на ім`я ОСОБА_5 грошові кошти в сумі 497,78 гривень, рахунку IBAN НОМЕР_6 відкритого на ім`я ОСОБА_5 депозитні грошові кошти в сумі 3 415 000, 00 гривень, рахунку IBAN НОМЕР_7 відкритого на ім`я ОСОБА_5 депозитні грошові кошти в сумі 1 035 000,00 гривень. Слідчий вважає, що накладення арешту на майно підозрюваного ОСОБА_5 шляхом заборони його відчуження (дарування, продажі, переоформлення на користь третіх осіб) буде відповідати меті та цілі забезпечення заявленого цивільного позову та відшкодування шкоди, завданої протиправними діями останнього, а також можливого виконання вироку в майбутньому.

В судовому засіданні прокурор підтримав заявлені в клопотанні обставини, просив клопотання задовольнити в повному обсязі.

З метою забезпечення майна, на яке слідчий просить накласти арешт, клопотання про арешт майна розглядається без повідомлення підозрюваного ОСОБА_5 , про що у клопотанні просив слідчий.

Перевіривши надані матеріали клопотання та дослідивши додані докази, суд доходить до такого висновку.

Відповідно до ч. 2 ст. 131 КПК України, арешт майна є одним із заходів забезпечення кримінального провадження.

Згідно з ч. 1 ст. 131 КПК України, заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.

Відповідно до ч. 1 ст. 170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом кримінального правопорушення, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна.

Метою арешту, згідно з положеннями ч. 2 ст. 170 КПК, є забезпечення: 1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

Частинами 10, 11 ст. 170 КПК України передбачено, що арешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна. Заборона або обмеження користування, розпорядження майном можуть бути застосовані лише у разі, коли існують обставини, які підтверджують, що їх незастосування призведе до приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі майна (ч. 11 ст. 170 КПК).

За змістом ч. 6 ст. 170 КПК України, у випадку, передбаченому пунктом 4 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, фізичної чи юридичної особи, яка в силу закону несе цивільну відповідальність за шкоду, завдану діями (бездіяльністю) підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або неосудної особи, яка вчинила суспільно небезпечне діяння, а також юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності обґрунтованого розміру цивільного позову у кримінальному провадженні, а так само обґрунтованого розміру неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою, щодо якої здійснюється провадження.

Згідно наданих матеріалів, зокрема витягу № 1 з Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42021022330000003 від 29.03.2021, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, зазначено, що за фактом розтрати та заволодіння бюджетними коштами при здійсненні капітального ремонту будівель Глуховецької СЗШ І-ІІІ ступенів (корпус №1) по вул. Шкільна, 4, смт. Глухівці Козятинського району Вінницької області службовими особами Глуховецької селищної ради Козятинського району, що вчинені за попередньою змовою групою осіб, ОСОБА_5 вручено підозру.

Згідно витягу № 2 з Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42021022330000003 від 29.03.2021, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 358 КК України, зазначено, в діях директора ПП «СервісВінБуд» в особі ОСОБА_8 під час виконання робіт по об`єкту : «капітальний ремонт будівель Глуховецької СЗШ І-ІІІ ступенів (корпус №1) по вул. Шкільна, 4, смт. Глухівці Козятинського району Вінницької області», вбачаються ознаки злочину, передбаченого ч. 4 ст. 358 КК України.

Згідно витягу № 3 з Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42021022330000003 від 13.02.2021, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 366 КК України, що ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , під час виконання робіт 2 по обєкту: «капітальний ремонт будівель Глуховецької СЗШ І-ІІІ ступенів (корпус №1) по вул. Шкільна, 4, смт. Глухівці Козятинського району Вінницької області» на суму 15244820,00 гривень за підрядним договором № 21-09-1 своїми умисними діями, ОСОБА_5 завдав відділу освіти, культури, молоді та спорту Глуховецької селищної ради збитків на загальну суму 1360839,36 грн, що у відповідності до примітки до статті 364 Кк України ввуажається заподіянням тяжких наслідків, які у двісті п`ятдесят і більше разів перевищують неоподаткований мінімум доходів громадян станом на час вчинення злочину.

Відповідно до виписки Банку № КНО-07.8.6/565БТ від 14.02.2023, у ОСОБА_5 відкриті рахунки в АТ «Перший Український Міжнародний Банк» (коротке найменування АТ «ПУМБ») МФО 334851, ЄДРПОУ 14282829, юридична адреса: вул. Андріївська,4, м. Київ, на яких наявні грошові кошти. На рахунку IBAN НОМЕР_4 , відкритого на ім`я ОСОБА_5 , наявні депозитні кошти в сумі 557,34 гривень, на рахунку IBAN НОМЕР_5 відкритого на ім`я ОСОБА_5 наявні кошти в сумі 497, 78 гривень, на рахунку IBAN НОМЕР_6 відкритого на ім`я ОСОБА_5 наявні кошти в сумі 3415000,00 гривень, на рахунку IBAN НОМЕР_7 відкритого на ім`я ОСОБА_5 наявні кошти в сумі 1035000,00 гривень.

Згідно висновку експерта № 4932/8203/8204/22-21 від 20.12.2022, за результатами проведення судової економічної експертизи у кримінальному провадженні № 42021022330000003, а саме:

- за результатами дослідження між розміром заробітної плати, яка відображена ФОП ОСОБА_5 у податковій звітності та витратами по нарахуванню заробітної плати, яка зазначена в Актах приймання виконаних будівельних робіт (примірна форма №КБ-2в) відображена у висновку аналітичного дослідження № 18/02-32-08-00/3414201158 від 19.05.2022 про результати дослідження фінансово-господарської діяльності ФОП ОСОБА_5 щодо наявності ознак правопорушень, повязаних з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом та інших правопорушень при взаємовідносинах із відділом освіти, культури. Молоді та спорту Глуховецької селищної ради Козятинського району, складеного ГУ ДПС у Вінницькій області, документально підтверджується у сумі 1360 839,36 гривень;

- за результатами дослідження між розміром заробітної плати, яка відображена ФОП ОСОБА_8 у податковій звітності та витратами по нарахуванню заробітної плати, яка зазначена в Актах приймання виконаних будівельних робіт (примірна форма №КБ-2в) відображена у висновку аналітичного дослідження № 19/02-32-08-00/2510504194 від 19.05.2022 ФОП ОСОБА_8 щодо наявності ознак правопорушення, пов`язаних з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом та інших правопорушень при взаємовідносинах із Відділом освіти, культури, молоді та спорту Глуховецької селищної ради складеного ГУ ДПС у Вінницькій області документально підтверджується у сумі 1 154 042,00 гривень;

- за результатами дослідження між розміром заробітної плати, яка відображена директором ПП «СервісВінБуд» ОСОБА_8 у податковій звітності та витратами по нарахуванню заробітної плати, яка зазначена в Актах приймання виконаних будівельних робіт (примірна форма №КБ-2в), відображена у висновку аналітичного дослідження № 19/02-32-08-00/35763093 від 19.05.2022 ПП «СервісВінБуд» щодо наявності ознак правопорушення, пов`язаних з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом та інших правопорушень при взаємовідносинах із Відділом освіти, культури, молоді та спорту Глуховецької селищної ради складеного ГУ ДПС у Вінницькій області документально підтверджується у сумі 644 947,32 гривень.

Згідно зі справою № 18/02-32-08-00/3414201158 від 19.05.2022 про результати дослідження фінансово-господарської діяльності фізичної особи-підприємця ОСОБА_5 , матеріалами дослідження виявлено факти, які можуть бути повязані з легалізацією незаконно одержаних доходів, а саме: привласнення ФОП ОСОБА_5 , бюджетних коштів в сумі 1 364802 грн в результаті завищення вартості ремонтно-будівельних робіт, оплата яких здійснювалась відділом освіти, культури, молоді та спорту Глуховецької селищної ради, внаслідок внесення до офіційних документів (Актів приймання виконання будівельних робіт форми № КБ-2в) витрат по нарахуванню заробітної плати, нарахування та виплати частини якої документально не підтверджена та не задекларована ФОП ОСОБА_5 у відповідній податковій звітності.

Із наданої копії позовної заяви вбачається, що 14 лютого 2023 року в рамках вказаного кримінального провадження начальником відділу освіти, культури, молоді та спорту Глуховецької селищної ради Козятинського району ОСОБА_6 було заявлено позов до ФОП ОСОБА_5 , про відшкодування матеріальної шкоди завданої вчиненим ним кримінальним правопорушенням, у розмірі 1360839,36 грн.

14.02.2023 ОСОБА_5 , повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 366 КК України.

У клопотанні слідчий просить накласти арешт на рахунок підозрюваного ОСОБА_5 , IBAN НОМЕР_6 , на якому наявні депозитні грошові кошти в сумі 3 415 000, 00 гривень, оскільки це буде відповідати меті та цілі забезпечення заявленого цивільного позову та відшкодування шкоди, завданої протиправними діями останнього, а також можливого виконання вироку в майбутньому.

Як вбачається із наданих слідчим матеріалів, кримінальним правопорушенням яке ставиться у провину ОСОБА_5 , спричинено матеріальних збитків на суму 1360839,36 грн.

Згідно з ч. 8 ст. 170 КПК України, вартість майна, яке належить арештувати з метою забезпечення цивільного позову або стягнення отриманої неправомірної вигоди, повинна бути співмірною розміру шкоди, завданої кримінальним правопорушенням або зазначеної у цивільному позові, розміру неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою.

Таким чином, з метою відшкодування шкоди в повному обсязі, слідчий суддя вважає за можливе накласти арешт на рахунок IBAN НОМЕР_6 в АТ "Перший Український Міжнародний Банк", відкритого на ім`я ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Красилів, Красилівського району Хмельницької області, жителя АДРЕСА_1 , (на якому наявні депозитні грошові кошти в сумі 3 415 000, 00 гривень), в межах суми заявленого цивільного позову у розмірі 1 360 839, 36 гривень.

З огляду на наведене, слідчий суддя вважає про доцільність та необхідність накладення арешту на рахунок підозрюваного в межах суми 1360839,36 грн, оскільки матеріальні збитки спричинені кримінальним правопорушенням, що інкримінується ОСОБА_5 , становлять 1360839,36 грн, що вбачається з копії позовної заяви, яка долучена до матеріалів справи, в якому відділ освіти, культури, молоді та спорту Глуховецької селищної ради Козятинського району просить стягнути майнову шкоду завдану ОСОБА_5 у розмірі 1360839,36 грн, а також з повідомлення про підозру, де вказана саме така сума збитків. Таким чином буде забезпечена співмірність арештованого майна до розміру шкоди.

Незастосування заходів забезпечення кримінального провадження шляхом накладення арешту на майно може призвести до зникнення, втрати, пошкодження чи передачі вказаного майна чи настання інших наслідків, які можуть перешкодити кримінальному провадженню.

У відповідності до ч. 4 ст. 173 КПК України, при вирішенні питання про арешт майна слідчий суддя, зокрема, враховує правову підставу для арешту майна, розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, розумність та співрозмірність обмеження права власності завданням кримінального провадження, наслідки арешту майна для підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб.

Із урахуванням наведеного, слідчий суддя дійшов висновку, що слідчим, у відповідності до ч. 2 ст. 171 КПК України, доведено необхідність накладення арешту на вказане майно, а також наявність ризиків, передбачених абзацом другим частини першої статті 170 цього Кодексу.

При вирішенні клопотання, слідчий суддя враховує, що закон не вимагає, щоб докази на підтвердження вчинення кримінального правопорушення були повними та достатніми на даній стадії кримінального провадження, однак вони мають бути такими, щоб слідчий суддя був впевнений у тому, що дані докази можуть дати підстави для пред`явлення обґрунтованої підозри у вчиненні того чи іншого кримінального правопорушення. Крім того, наявність доказів у кримінальному провадженні має давати слідчому судді впевненість у тому, що в даному кримінальному провадженні необхідно застосувати зазначений вид заходу забезпечення кримінального провадження з метою досягнення дієвості цього провадження та уникнення негативних наслідків.

Із урахуванням встановлених обставин та вказаних норм кримінального процесуального законодавства, слідчий суддя приходить до висновку, що незастосування такого заходу забезпечення кримінального провадження, як арешт майна може призвести до наслідків, які можуть перешкоджати виконанню вироку у цій справі (якщо він буде обвинувальним), або стане на заваді у виконанні рішення суду в частині цивільного позову (якщо такий позов буде задоволений судом), а тому накладення арешту на вказані грошові кошти є необхідною умовою досягнення дієвості кримінального провадження.

Слідчий суддя також враховує, що в даному випадку обмеження права власності є розумним і співрозмірним завданням кримінального провадження та обставини кримінального провадження станом на час прийняття рішення вимагають вжиття такого методу державного регулювання як накладення арешту. При цьому, доказів негативних наслідків від застосування такого заходу забезпечення кримінального провадження слідчим суддею не встановлено.

На підставі наведеного, з метою відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільного позову), слідчий суддя, оцінивши в сукупності надані стороною кримінального провадження докази, беручи до уваги наслідки арешту майна для власника, розумність та співрозмірність обмеження права власності завданням кримінального провадження, приходить до висновку про наявність підстав для накладення арешту на рахунок IBAN НОМЕР_6 в АТ "Перший Український Міжнародний Банк" відкритого на ім`я ОСОБА_5 , (на якому наявні депозитні грошові кошти в сумі 3 415 000, 00 гривень), в межах суми заявленого цивільного позову у розмірі 1 360 839, 36 гривень, а отже клопотання слід задовольнити частково.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 131, 132, 170-174, 309 КПК України, слідчий суддя,-

УХВАЛИЛА:

Клопотання слідчого СВ відділення поліції № 2 Хмільницького районного відділу поліції ГУНП у Вінницькій області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_4 , погодженого з прокурором ОСОБА_3 , про арешт майна по матеріалах досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42021022330000003 від 29.03.2021, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 366, ч. 4 ст. 358 КК України - задовольнити частково.

Накласти арешт на рахунок IBAN НОМЕР_6 в АТ "Перший Український Міжнародний Банк", відкритого на ім`я ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Красилів, Красилівського району Хмельницької області, жителя АДРЕСА_1 , (на якому наявні депозитні грошові кошти в сумі 3 415 000, 00 гривень), в межах суми заявленого цивільного позову у розмірі 1 360 839, 36 гривень.

Ухвала про арешт майна, у відповідності до вимог ст. 175 КПК України, виконується негайно.

Ухвала може бути оскаржена до Вінницького апеляційного суду протягом 5 днів з дня проголошення, а особами, які не були при проголошені ухвали в той же строк з дня отримання копії ухвали.

Оскарження ухвали не перешкоджає її виконанню.

Повний текст ухвали буде проголошено 20.02.2023 о 15:00.

Слідчий суддя ОСОБА_9

17.02.23

СудКозятинський міськрайонний суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення17.02.2023
Оприлюднено09.05.2024
Номер документу109069288
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —133/1005/21

Ухвала від 20.03.2023

Кримінальне

Вінницький апеляційний суд

Медяний В. М.

Ухвала від 20.03.2023

Кримінальне

Вінницький апеляційний суд

Медяний В. М.

Ухвала від 20.03.2023

Кримінальне

Вінницький апеляційний суд

Медяний В. М.

Ухвала від 20.03.2023

Кримінальне

Вінницький апеляційний суд

Медяний В. М.

Ухвала від 24.02.2023

Кримінальне

Козятинський міськрайонний суд Вінницької області

Пєтухова Н. О.

Ухвала від 24.02.2023

Кримінальне

Козятинський міськрайонний суд Вінницької області

Пєтухова Н. О.

Ухвала від 17.02.2023

Кримінальне

Козятинський міськрайонний суд Вінницької області

Пєтухова Н. О.

Ухвала від 17.02.2023

Кримінальне

Козятинський міськрайонний суд Вінницької області

Пєтухова Н. О.

Ухвала від 06.02.2023

Кримінальне

Козятинський міськрайонний суд Вінницької області

Пєтухова Н. О.

Ухвала від 03.02.2023

Кримінальне

Козятинський міськрайонний суд Вінницької області

Пєтухова Н. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні