Ухвала
від 14.02.2023 по справі 380/23093/21
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа № 380/23093/21

У Х В А Л А

про відстрочення виконання судового рішення

14 лютого 2023 року

14 год. 48 хв. м. Львів

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Качур Р.П., за участю секретаря судового засідання Лубоцької Н. І., представниці відповідача Чемеринської Л. Є., розглянув у відкритому судовому засіданні заяву Золочівського професійного ліцею про відстрочення виконання судового рішення в адміністративній справі за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області до Золочівського професійного ліцею про зупинення експлуатації будівлі до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки

УСТАНОВИВ:

На розгляді у Львівському окружному адміністративному суді перебувала адміністративна справа за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області до Золочівського професійного ліцею про зупинення експлуатації будівлі до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 29.03.2022 адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області (79008 м. Львів вул. Підвальна 6; код за ЄДРПОУ 38627339) до Золочівського професійного ліцею (80700 Львівська область Золочівський район вул. Академіка Павлова 72; код ЄДРПОУ 02545365) про зупинення експлуатації будівлі до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки задоволено частково: зупинено експлуатацію будівлі (яка використовується як навчальний корпус) та будівлі (яка використовується як гуртожиток) Золочівського професійного ліцею за адресою: України, 80700, Львівська область, м. Золочів, вулиця Академіка Павлова, 72 до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, окрім виконання робіт, пов`язаних із усуненням порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки.

У частині позовних вимог про опечатування (опломбування) та відімкнення будівлі від джерел живлення відмовлено.

Рішення Львівського окружного адміністративного суду від 29.03.2022 набрало законної сили 05.05.2022.

На адресу суду від відповідача надійшла заява про відстрочення виконання судового рішення (вх. № 9034 від 08.02.2023) у якій просить відстрочити виконання судового рішення щодо усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки на строк 5 місяці. В обґрунтування такої вказав, що мотивуючими підставами для відстрочення виконання рішення суду є те, що з введенням на території України воєнного стану з 24 лютого 2022 р. роботи щодо усунення порушень у сфері пожежної безпеки не припинялись, але обмежувалося у часі та доступі, оскільки приміщення довгий час експлуатувалося у мотивах та цілях військовослужбовців; усунено ряд порушень щодо вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, про що повідомлено позивача у справі; оскільки форма навчання може змінюватися протягом року (очна, дистанційна чи змішана) в залежності від безпекової ситуації, приміщення де ведуться роботи, не будуть використовуватись у експлуатації для навчання та проживання; Золочівський професійний ліцей з початку воєнного стану повністю зосередив свою діяльність на збір та підготовку автомобілів для фронту; Золочівський професійний ліцей працює на допомогу ЗСУ та військовим потребам, роботи на завершення протипожежних порушень у закладі сповільнилася за час війни, тому не завершилась у вказані терміни.

У судовому засіданні представниця заявника підтримала подану заяву, просила таку задовольнити.

Позивач явки повноважного представника у судове засідання не забезпечив, про час і дату судового засідання повідомлений належним чином.

Відповідно до ч. 2 ст. 378 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України), заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Відтак суд розглянув заяву про відстрочення виконання судового рішення за відсутності представника позивача.

При вирішенні поданої заяви суд керується таким.

У відповідності до ч. 2 ст. 14 Кодексу адміністративного судочинства України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.

Питання відстрочення виконання судового рішення в адміністративній справі регулюються ст. 378 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до ч. 1 ст. 378 Кодексу адміністративного судочинства України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.

Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим (ч. 3 ст. 378 Кодексу).

Згідно із ч. 4 ст.378 Кодексу адміністративного судочинства України вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує:

1) ступінь вини відповідача у виникненні спору;

2) щодо фізичної особи - тяжке захворювання самої особи або членів її сім`ї, її матеріальне становище;

3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.

Із системного аналізу даної норми видно, що підставою для відстрочення/розстрочення виконання рішення є звернення особи із заявою до суду про відстрочення/розстрочення з обумовленням причин неможливості виконати судове рішення у встановлений законом строк, тобто за доведеністю обставин, що ускладнюють його виконання, або роблять його неможливим.

Вказана норма не містить конкретного переліку обставин для відстрочення/розстрочення виконання судового рішення, а лише встановлює критерії для їх визначення у вигляді істотного ускладнення виконання рішення або неможливості його виконання.

Вирішуючи питання про відстрочення/розстрочення виконання рішення, суд із певною свободою розсуду повинен враховувати ступінь вини кожної сторони у виникненні спору, наявність надзвичайних непереборних подій тощо.

Питання розстрочення або відстрочення рішення суду знаходяться в площині процесуального права. Разом із тим підстави, а саме наявність обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів, наявність надзвичайних непереборних подій тощо), залежать від предмету спору. В частині правової оцінки наданих заявником доказів суд повинен дослідити питання про те, чи достатньо наведених заявником обставин для прийняття рішення про відстрочення виконання судового рішення.

Згідно з ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу.

У постанові від 06.12.2019 у справі № 2а/0570/6531/2011 Верховний Суд дійшов висновку, що відстрочення в розумінні зазначеної норми закону є відкладенням чи перенесенням дати виконання рішення на новий строк, який визначається адміністративним судом, та допускається у виняткових випадках, залежно від обставин справи. Підставою для відстрочення можуть бути конкретні існуючі, об`єктивні, виключні обставини, що ускладнюють виконання судового рішення у встановлений строк або фактично унеможливлюють таке.

При розгляді заяв щодо відстрочення виконання судового рішення необхідно виходити з міркувань доцільності та об`єктивної необхідності надання саме таких строків відтермінування виконання рішення в цілому. Наявність підстав для відтермінування має бути доведена боржником. Строки відтермінування знаходяться у прямій залежності від обставин, що викликають необхідність надання додаткового строку для повного виконання рішення суду. Надання такого не може створювати занадто або безпідставно привілейовані умови для боржника, натомість повинне базуватися на принципах співмірності і пропорційності з метою забезпечення балансу прав і законних інтересів стягувачів і боржників.

З 24 лютого 2022 року у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України Указом Президента України № 64/2022 введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, Указом Президента України № 133/2022 продовжено строк дії воєнного часу в Україні з 05 години 30 хвилин 26 березня 2022 року строком на 30 діб, Указом Президента України № 259/2022 продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 квітня 2022 року строком на 30 діб, Указом Президента України № 341/2022 продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб. Указом Президента України № 573/2022 продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 23 серпня 2022 року строком на 90 діб. Указом Президента України від 07.11.2022 № 757/2022 продовжений зокрема з 05 години 30 хвилин 21 листопада 2022 року строком на 90 діб. Указом Президента України № 58/2023 від 06 лютого 2023 року продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 19 лютого 2023 року строком на 90 діб.

Відповідно до статті 1 Закону України "Про правовий режим воєнного стану" воєнний стан - це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.

Заявник просить відстрочити виконання рішення суду на 5 місяців у зв`язку з тим, що він активно допомагає ЗСУ, вжив заходів щодо усунення ряду встановлених порушень та розміщує на території ліцею переселених осіб.

Враховуючи підстави, на які посилається заявник щодо відстрочення виконання згаданого судового рішення, з метою дотримання розумного балансу між інтересами позивача та реальними можливостями відповідача зупинити експлуатацію будівлі (яка використовується як навчальний корпус) та будівлі (яка використовується як гуртожиток) Золочівського професійного ліцею за адресою: України, 80700, Львівська область, м. Золочів, вулиця Академіка Павлова, 72, а також з огляду на те, що боржник підтвердив факт неможливості такого виконання в умовах воєнного стану, не уникає виконання рішення, що у свою чергу, є виявом добросовісності намірів заявника по виконанню зобов`язань, суд дійшов висновку про наявність підстав для надання додаткового строку виконання судового рішення в цій справі.

Відповідно до ч. 5 ст. 378 Кодексу адміністративного судочинства України, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови.

З урахуванням зазначеного, суд вважає вказані обставини є такими, що унеможливлюють виконання судового рішення, а тому заяву Золочівського професійного ліцею про відстрочення виконання рішення суду слід задовольнити частково та відстрочити виконання рішення суду до 29.03.2023, тобто не більше ніж на рік з дня ухвалення рішення у справі.

Керуючись ст.ст. 243, 248, 256, 293-295, 378 КАС України, суд -

УХВАЛИВ:

1. Заяву Золочівського професійного ліцею про відстрочення виконання судового рішення в адміністративній справі за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області до Золочівського професійного ліцею про зупинення експлуатації будівлі до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки задовольнити частково.

2. Відстрочити Золочівському професійному ліцею виконання рішення Львівського окружного адміністративного суду від 29 березня 2022 року у справі № 380/23093/21 за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області до Золочівського професійного ліцею про зупинення експлуатації будівлі до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки до 29.03.2023.

3. У задоволенні інших вимог заяви відмовити.

4. Копію ухвали надіслати учасникам справи.

Ухвала про набирає законної сили з моменту її проголошення.

Ухвала може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду у п`ятнадцятиденний строк з дня складення повного судового рішення.

Повний текст ухвали складено та підписано 17.02.2023.

СуддяР.П. Качур

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.02.2023
Оприлюднено22.02.2023
Номер документу109082240
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяЗаява про відстрочку або розстрочку виконання судового рішення

Судовий реєстр по справі —380/23093/21

Ухвала від 14.02.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Качур Роксолана Петрівна

Рішення від 28.03.2022

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Качур Роксолана Петрівна

Ухвала від 09.02.2022

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Качур Роксолана Петрівна

Ухвала від 08.12.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Качур Роксолана Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні