Ухвала
від 16.02.2023 по справі 381/2109/21
ФАСТІВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ФАСТІВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУДКИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

08500, м. Фастів, вул. Івана Ступака, 25, тел. (04565) 6-17-89, факс (04565) 6-16-76, inbox@fs.ko.court.gov.ua

1-кс/381/205/23

381/2109/21

У Х В А Л А

про надання тимчасового доступу до речей та документів

16 лютого 2023 року слідчий суддя Фастівського міськрайонного суду Київської області ОСОБА_1 , за участі секретаря ОСОБА_2 ,

розглянув клопотання ст. слідчого відділення розслідування злочинів, скоєних проти життя та здоров`я особи, слідчого відділу Фастівського РУП ГУНП в Київській області ОСОБА_3 про надання тимчасового доступу до речей та документів у кримінальному провадженні № 42021112310000051 від 08.06.2021 за ознаками злочину, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України, -

в с т а н о в и в:

16.02.2023 клопотання подане до слідчого судді Фастівського міськрайонного суду Київської області ст. слідчим відділення розслідування злочинів, скоєних проти життя та здоров`я особи, слідчого відділу Фастівського РУП ГУНП в Київській області ОСОБА_3 відповідає вимогам ст. 160 КПК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що комунальним некомерційним підприємством Фастівської районної ради « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (після перейменування КНП Фастівської міської ради « ІНФОРМАЦІЯ_2 », надалі за текстом - Замовник) 14.09.2020 на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель ІНФОРМАЦІЯ_3 оприлюднено оголошення № UA-2020-09-14-002542-с про проведення процедури відкритих торгів на закупівлю робіт «Реконструкція лікувального корпусу лікарні з добудовою приймального відділення КНП ФРР « ІНФОРМАЦІЯ_2 », АДРЕСА_1 » (ДК 021:2015:45454000-4 Реконструкція).

Рішенням виконувача обов`язків уповноваженої особи Замовника ОСОБА_4 від 14.09.2020, оформленого протоколом № 107, затверджено тендерну документацію для процедури відкриті торги на закупівлю робіт за вищевказаним предметом закупівлі.

За результатами розгляду 02.10.2020 тендерної пропозиції ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » уповноваженою особою Замовника ОСОБА_4 прийнято рішення про відповідність тендерної пропозиції учасника вимогам тендерної документації.

Між ІНФОРМАЦІЯ_5 ( ІНФОРМАЦІЯ_6 ) « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » 13.10.2020 укладено договір підряду № 154 по об`єкту «Реконструкція лікувального корпусу лікарні з добудовою приймального відділення КНП ФРР « ІНФОРМАЦІЯ_2 », АДРЕСА_1 » UA-2020-09-14-002542-с (код ДК 021:2015:45454000-4 Реконструкція), вартість робіт 8799 913,61 грн. (з ПДВ).

Як зазначалося вище, тендерну документацію щодо проведення відкритих торгів на закупівлю робіт по об`єкту «Реконструкція лікувального корпусу лікарні з добудовою приймального відділення КНП ФРР « ІНФОРМАЦІЯ_2 », АДРЕСА_1 » (ДК 021:2015:45454000-4 Реконструкція) оприлюднено в електронній системі закупівель 14.09.2020.

На підтвердження наявності обладнання та матеріально-технічної бази ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » надано довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази без номера та дати, а також скановану копію договору на надання послуг спецтехніки від 01.04.2020 №01/04-ФС, укладений із ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », разом із 2 додатками.

Перелік обладнання/транспортних засобів, наведених у довідці ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », директором якого є ОСОБА_5 , повністю відповідає переліку обладнання/транспортних засобів, зазначеному у додатках додоговору на надання послуг спецтехніки від 01.04.2020 № 01/04-ФС, укладеного з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 ».

Крім того, на виконання вимог тендерної документації ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » в складі тендерної пропозиції надано довідку без номера та дати, відповідно до змісту якої ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » в особі директора ОСОБА_6 не заперечує проти використання ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » обладнання та транспортних засобів для виконання робіт по об`єкту «Реконструкція лікувального корпусу лікарні з добудовою приймального відділення КНП ФРР « ІНФОРМАЦІЯ_2 », АДРЕСА_1 ».

У той же час встановлено, що довідка про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, надана ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », містить недостовірну інформацію щодо наявності у користуванні вказаного підприємства відповідного обладнання/транспортних засобів, а договір на надання послуг спецтехніки від 01.04.2020 № 01/04-ФС, укладений з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » разом із додатками, у тому числі лист-підтвердження, підготовлений ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », не підтверджують відповідність кваліфікаційним вимогам зазначеного учасника закупівлі.

Згідно з додатком № 1, який долучено до договору про надання послуг спецтехніки, Орендодавець (ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 ») надає, а Орендар (ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 ) приймає відповідні послуги з оренди наступної техніки: асфальтоукладач VOGELE 11.82, 2008 року випуску, д.н.з НОМЕР_1 ; каток НАММ-Нд-7.0 12 т, 2008 року випуску, д.н.з. НОМЕР_2 ;каток НАММ-Нд-9.0 16 т, 2007 року випуску, д.н.з. НОМЕР_3 ;каток НАММ-Нд-11.0 20 т, 2006 року випуску, д.н.з. НОМЕР_4 ; шляхова фреза WIRTGEN НОМЕР_5 , 2006 року випуску, д.н.з. НОМЕР_6 ; шляхова фреза WIRTGEN НОМЕР_7 , 2007 року випуску, д.н.з. НОМЕР_8 ; сідловий тягач МАЗ-642205-220, 2007 року випуску, д.н.з. НОМЕР_9 ; самоскид МАЗ-551605-221-024 20 т, 2007 року випуску, д.н.з. НОМЕР_10 ; самоскид МАЗ-551605-221-024 20 т, 2006 року випуску, д.н.з. НОМЕР_11 ; самоскид МАЗ-551605-221-024 20 т, 2006 року випуску, д.н.з. НОМЕР_12 ; самоскид МАЗ -551605-221-024 20 т, 2006 року випуску, д.н.з. НОМЕР_13 ;бульдозер Т-170, 2006 року випуску, д.н.з. НОМЕР_14 ; бульдозер Т-170, 2006 року випуску, д.н.з. НОМЕР_15 ; екскаватор ЕО 5124, 2006 року випуску, д.н.з. НОМЕР_16 ;екскаватор ЕО 5124, 2006 року випуску, д.н.з. НОМЕР_17 .

Також, до матеріалів досудового розслідування долучено: копію договору

№ 01/04-МС про надання послуг спецтехніки від 01.04.2020, укладеного між

ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » та ФОП ОСОБА_7 ; копію договору № 01/04-Ф про надання послуг спецтехніки від 17.04.2020, укладеного між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » та ФОП ОСОБА_8 .

Із змісту вказаних договорів вбачається, що спецтехніка, яку ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » передало в оренду ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » відповідно договору оренди № 01/04-ФС від 01.04.2020, була отримана в оренду ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » від суб`єктів господарювання ФОП ОСОБА_9 та ФОП ОСОБА_8 .

При цьому спецтехніка, яку ФОП ОСОБА_10 передав в оренду ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » відповідно до договору оренди № 01/04-МС від 01.04.2020, була отримана в оренду ФОП ОСОБА_11 від ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 », що підтверджується відповідним листом вказаного товариства без дати та підпису, скерованим на адресу ФОП ОСОБА_11 .

Відповідно до листа ІНФОРМАЦІЯ_9 № 17.3-10/14364 від 24.12.2021 р., згідно з даними уніфікованої автоматизованої електронно-облікової системи, самохідні шасі, самохідні сільськогосподарські, дорожньо-будівельні і меліоративні машини, сільськогосподарська техніка та інші механізми за ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » та ФОП ОСОБА_11 не зареєстровано. За ОСОБА_8 зареєстровано екскаватор гусеничний марки «LIEBHERRR902 LITRONIC», номерний знак НОМЕР_18 , при цьому про вказану спецтехніку взагалі не вказано у довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, наданій ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » у складі тендерної пропозиції під час участі у відкритих торгах.

Тобто, з матеріалів досудового розслідування вбачається, що вказані договори, як і договір на надання послуг спецтехніки від 01.04.2020 №01/04-ФС, укладений між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », є фіктивними та укладені з метою створення документальної видимості здійснення господарських операцій, які фактично не здійснювались.

Згідно із листом ІНФОРМАЦІЯ_10 (надалі Офіс)

№ 57-30 вих.-21 від 18.03.2021 Офісом на підставі підпункту 1.2 пункту 4 Порядку проведення перевірок закупівель ІНФОРМАЦІЯ_11 , її міжрегіональними територіальними органами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 серпня 2013 року № 631 в термін з 19.02.2021 по 09.03.2021 проведено перевірку в Комунальному некомерційному підприємстві Фастівської міської ради « ІНФОРМАЦІЯ_1 » з питання дотримання законодавства державних закупівель по об`єкту «Реконструкція лікувального корпусу лікарні з добудовою приймального відділення КНП ФРР « ІНФОРМАЦІЯ_2 » АДРЕСА_1 » та освоєння коштів на даний об`єкт. Перевіркою встановлено, що на виконання Договору підряду від 13.10.2020 № 154 по об`єкту «Реконструкція лікувального корпусу лікарні з добудовою приймального відділення» КНП ФРР « ІНФОРМАЦІЯ_2 », АДРЕСА_1 », станом на 19.12.2020 ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » фактично виконано будівельних робіт на суму 2671,1 тис. грн. (з ПДВ), про що складено акт приймання виконаних будівельних робіт (форма КБ-2в) та Довідку про вартість виконаних робіт та витрат (форма КБ-3), за грудень 2020 року. Проведеними контрольними обмірами на об`єкті встановлено невідповідність фактично виконаних обсягів будівельних робіт і обсягів робіт, прийнятих в акті приймання виконаних будівельних робіт (форма КБ-2в) до Договору № 154, загальною вартістю 49,61 тис. грн. ( з ПДВ).

У подальшому, 18.06.2021 КНП ФМР « ІНФОРМАЦІЯ_2 » в особі головного лікаря ОСОБА_12 оголосила про проведення публічної закупівлі «Реконструкція лікувального корпусу лікарні з добудовою приймального відділення КНП ФРР " ІНФОРМАЦІЯ_2 " АДРЕСА_1 » по спрощеній процедурі у зв`язку з незначною очікуваною ціно договору. За результатами проведення конкурсу, переможцем знову стає ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », однак слід зазначити, що вказане товариство було єдиним учасником закупівлі, та в подальшому укладено договір підряду № 108 від 30.06.2021 на суму 1 871 799,49 грн.

Окрім цього, 17.09.2021 КНП ФМР « ІНФОРМАЦІЯ_2 » в особі головного лікаря ОСОБА_12 оголосило про проведення ще однієї публічної закупівлі «Реконструкція лікувального корпусу лікарні з добудовою приймального відділення КНП ФРР " ІНФОРМАЦІЯ_2 " АДРЕСА_1 », яка відбувається аналогічним чином, в результаті чого з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » укладено ще один договір підряду № 141 від 28.09.2021 на суму 2 528157. 32 грн.

Окрім цього, 20.10.2021 КНП ФМР « ІНФОРМАЦІЯ_2 » в особі головного лікаря ОСОБА_12 оголосило про проведення ще однієї публічної закупівлі «Реконструкція лікувального корпусу лікарні з добудовою приймального відділення КНП ФМР « ІНФОРМАЦІЯ_2 », АДРЕСА_1 » ДК 021:2015 :45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи. На вказані торги заявлено дві тендерні пропозиції від ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » та ПП " ОСОБА_13 " (згідно аналізу із джерел публічної інформації вказане підприємство зареєстровано з 1999 року, знаходиться в м. Черкаси, відноситься до реального сектору економіки, є переможцем 60 конкурсів (Черкаська область) на загальну суму понад 65 млн грн., За результатами конкурсу переможцем знову стає ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » та укладено новий договір підряду № 162 від 22.11.2021 на суму 8112158, 21 грн.

Слід взяти до уваги, що на момент участі у відкритих торгах (перед укладенням договору підряду № 154 від 13.10.2020) директором та одночасно співвласником ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » був ОСОБА_5 (частка у статутному капіталі 50%), іншим співвласником вказаного товариства була ОСОБА_6 (частка у статутному капіталі 50%).

При цьому, первинним кінцевим бенефіціарним власником (контролером) ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (контрагента ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » щодо постачання техніки, яка використовувалась у будівництві) був ОСОБА_8 (ФОП ОСОБА_8 ), на момент участі у відкритих торгах (перед укладенням договору підряду № 154 від 13.10.2020) генеральним директором та кінцевим бенефіціарним власником (контролером) вказаного товариства була ОСОБА_6 (дружина ОСОБА_8 ), співвласником був ОСОБА_5 (частка у статутному капіталі 20%).

Отже, з метою заволодіння бюджетними коштами, які були виділені на закупівлю робіт «Реконструкція лікувального корпусу лікарні з добудовою приймального відділення КНП ФРР « ІНФОРМАЦІЯ_2 », АДРЕСА_1 ", та з метою перерахування вказаних коштів на підконтрольні суб`єкти господарювання ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » було укладено ряд договорів про надання послуг спецтехніки з наступними суб`єктами господарювання: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », ФОП ОСОБА_11 , ФОП ОСОБА_8 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 ». Окрім цього, заволодіння надлишковими грошовими коштами відбувалось шляхом приховування реальних витрат, які були здійснені підрядником під час будівництва.

Зазначені обставини і стали підставою для звернення до слідчого судді з даним клопотанням.

В судове засідання слідчий не з`явився, про день розгляду клопотання повідомлений належним чинорм, подав заяву про розгляд справи в його відсутність, підтримав подане ним клопотання, просив задовольнити.

Відповідно до ч. 4 ст. 107 КПК України у разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.

Судом встановлено, що слідчим відділом Фастівського РУП ГУНП в Київській області за процесуального керівництва Фастівської окружної прокуратури проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42021112310000051 від 08.06.2021 за ознаками злочину, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України.

На підставі ухвали слідчого судді була вилучена первинна облікова документація у будівництва (типові форми № КБ-2в, КБ-3), в яких містяться підписи від імені інженера- будівельника КНП ФМР « ІНФОРМАЦІЯ_12 » ОСОБА_14 , яка здійснювала технічний нагляд за будівництвом вказаного об`єкта.

17 січня 2023 року була призначена судова почеркознавча експертиза щодо перевірки підписів від імені ОСОБА_14 , які містяться у вказаних документах, на автентичність. Проведення експертизи доручено експертам ІНФОРМАЦІЯ_13 .

На адресу органу досудового розслідування надійшло клопотання судового експерта ОСОБА_15 № СЕ-19/1 1 1-23/3515/ПЧ від 24.01.2023 про надання додаткових матеріалів для проведення судової почеркознавчої експертизи. У клопотанні, серед іншого, зазначено про необхідність надати судовому експерту вільні зразки підпису ОСОБА_14 , що виконані кульковими писальними приладами особисто до відкриття кримінального провадження і не пов`язані з його обставинами, максимально наближені за часом виконання до досліджуваних документів, в яких достовірно встановлено справжність підписів виконавця (у великій кількості, але не менше ніж у десяти документах).

Згідно вимогч.1ст.159КПК України,тимчасовий доступдо речейі документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Відповідно до приписів ч. 5 ст. 163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.

Відтак, на даний час у ході досудового розслідування виникла необхідність у тимчасовому до речей і документів, що перебувають у володінні КНП ФМР « ІНФОРМАЦІЯ_12 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_19 , адреса: АДРЕСА_1 ), а саме 20 документів будь-якого виду, що були виконані у період часу з 01.06.2018 по 01.06.2020, в яких міститься велика кількість підписів ОСОБА_14 , ІНФОРМАЦІЯ_14 , з можливістю їх оригіналів.

Враховуючи викладене, зокрема ту обставину, що отримати зазначені у клопотанні документи без застосування заходу забезпечення кримінального провадження у вигляді тимчасового доступу до документів не можливо, оскільки вони містять інформацію важливу для кримінального провадження та для встановлення обставин, які підлягають доказуванню в рамках кримінального провадження, зокрема для підтвердження події кримінального правопорушення та можливої причетності до його вчинення конкретних осіб, слідчий суддя приходить до переконання, що шляхом надання дозволу на тимчасовий доступ до речей і документів може бути виконане завдання, для виконання якого сторона обвинувачення звертається з клопотанням, а потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи фізичних та юридичних осіб, про який йдеться в клопотанні.

На підставі вищевикладеного, враховуючи правове обґрунтування клопотання сторони обвинувачення, ту обставину, що документи мають значення для досягнення повноти, всебічності та неупередженості розслідування зазначеного кримінального провадження, самі по собі, так і в сукупності з іншими речами та документами кримінального провадження мають суттєве значення для встановлення обставин, які підлягають доказуванню в рамках даного кримінального провадження, слідчий суддя приходить до переконання про необхідність задоволення клопотання сторони обвинувачення.

Керуючись ст. ст. 159, 160, 163, 164 КПК України, слідчий суддя,-

П О С Т А Н О В И В:

Клопотання задовольнити.

Надати старшому слідчому відділення розслідування злочинів, скоєних проти життя та здоров`я особи, слідчого відділу Фастівського РУП ГУНП в Київській області капітану поліції ОСОБА_3 тимчасовий доступ до речей і документів, що перебувають у володінні КНП ФМР « ІНФОРМАЦІЯ_12 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_19 , адреса: АДРЕСА_1 ), а саме 20 документів будь-якого виду, що були виконані (виготовлені) у період часу з 01.06.2018 по 01.06.2020, в яких міститься велика кількість підписів ОСОБА_14 , ІНФОРМАЦІЯ_14 , з наданням можливості вилучення їх оригіналів.

Строк дії ухвали не може перевищувати одного місяця з дня її постановлення.

Наслідки невиконання ухвали слідчого судді, суду про тимчасовий доступ до речей і документів передбачені статтею 166 КПК України.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення16.02.2023
Оприлюднено09.05.2024
Номер документу109093071
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —381/2109/21

Ухвала від 19.03.2024

Кримінальне

Фастівський міськрайонний суд Київської області

Ковалевська Л. М.

Ухвала від 23.05.2023

Кримінальне

Фастівський міськрайонний суд Київської області

Соловей Г. В.

Ухвала від 23.05.2023

Кримінальне

Фастівський міськрайонний суд Київської області

Соловей Г. В.

Ухвала від 16.02.2023

Кримінальне

Фастівський міськрайонний суд Київської області

Ковалевська Л. М.

Ухвала від 20.02.2023

Кримінальне

Фастівський міськрайонний суд Київської області

Ковалевська Л. М.

Ухвала від 16.02.2023

Кримінальне

Фастівський міськрайонний суд Київської області

Ковалевська Л. М.

Ухвала від 16.02.2023

Кримінальне

Фастівський міськрайонний суд Київської області

Ковалевська Л. М.

Ухвала від 16.02.2023

Кримінальне

Фастівський міськрайонний суд Київської області

Ковалевська Л. М.

Ухвала від 08.02.2023

Кримінальне

Фастівський міськрайонний суд Київської області

Ковалевська Л. М.

Ухвала від 08.02.2023

Кримінальне

Фастівський міськрайонний суд Київської області

Ковалевська Л. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні