Ухвала
від 20.02.2023 по справі 916/608/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

65119, м. Одеса, просп. Шевченка, 29, тел.: (0482) 307-983, e-mail: inbox@od.arbitr.gov.ua

веб-адреса: http://od.arbitr.gov.ua


УХВАЛА

про відмову у відкритті провадження

"20" лютого 2023 р.м. Одеса Справа № 916/608/23

Суддя Господарського суду Одеської області Погребна К.Ф., розглянувши матеріали позовної заяви від 14.02.2023 (вх. № 630/23)

За позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю «Проект Пакс» (65101, м. Одеса, вул. Космонавта Комарова, 10, офіс 515, код ЄДРПОУ 41545581)

до відповідача: Управління державної казначейської служби України в м. Одесі (65009, м. Одеса, вул. Черняховського, 6, код ЄДРПОУ 380169230

про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Проект Пакс» звернулось до господарського суду Одеської області з позовною заявою до Управління державної казначейської служби України в м. Одесі, в якій просить суд визнати протиправною бездіяльність Управління державної казначейської служби України у м. Одесі Одеської області щодо незадоволення законних вимог ТОВ «Проект Пакс», викладених у заяві № 1-0113 від 13.01.2023 та зобов`язати вчинити певні дії, а саме: задовольнити вимоги заяви та зобов`язати Управління державної казначейської служби України у м. Одесі Одеської області: закрити не бюджетний рахунок в Управлінні Державної казначейської служби України у м. Одесі Одеської області, UA378201720355329590000711697, який був раніше відкритий згідно Договору про здійснення розрахунково-касового обслуговування № 52-22 від 15 листопада 2022 року; перевести, з рахунку НОМЕР_1 , що закривається, залишкі коштів на інший рахунок товариства з обмеженою відповідальністю «Проект Пакс», а саме: НОМЕР_2 .

Звертаючись до суду з відповідною позовною заявою підставами позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Проект Пакс» визначено порушення відповідачем Порядку відкриття та закриття рахунків у національній валюті в органах Державної казначейської служби України, а саме незаконній відмові в закритті не бюджетного рахунку та переведення залишку коштів. Відмова Управління державної казначейської служби України в м. Одесі в закриття рахунку та переведені коштів була обґрунтована пунктом 19-1 Порядку виконання повноважень Державною казначейською службою в особовому режимі, в умовах воєнного стану, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09 червня 2021р. №590.

Дослідивши обставини, викладені позивачем в поданій позовній заяві, суд зазначає наступне.

Згідно із частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Завданням адміністративного судочинства згідно із частини першої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Статтею 4 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що адміністративна справа - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір; Публічно-правовий спір - спір, у якому: хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій; або хоча б одна сторона надає адміністративні послуги на підставі законодавства, яке уповноважує або зобов`язує надавати такі послуги виключно суб`єкта владних повноважень, і спір виник у зв`язку із наданням або ненаданням такою стороною зазначених послуг; або хоча б одна сторона є суб`єктом виборчого процесу або процесу референдуму і спір виник у зв`язку із порушенням її прав у такому процесі з боку суб`єкта владних повноважень або іншої особи;

Згідно із правилами визначення юрисдикції адміністративних судів щодо вирішення адміністративних справ за статтею 19 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема: спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

Суд зазначає, що публічно-правовий спір має особливий суб`єктний склад, оскільки участь суб`єкта владних повноважень є обов`язковою ознакою для того, щоб класифікувати спір як публічно-правовий.

Разом з тим, сама собою участь у спорі суб`єкта владних повноважень не дає підстав ототожнювати спір із публічно-правовим та відносити його до справ адміністративної юрисдикції.

Під час визначення предметної юрисдикції справ необхідно виходити із суті права та/або інтересу, за захистом якого звернулася особа, заявлених вимог, характеру спірних правовідносин, змісту та юридичної природи обставин у справі.

Визначальною ознакою справи адміністративної юрисдикції є суть (зміст, характер) спору. Публічно-правовий спір, на який поширюється юрисдикція адміністративних судів, є спором між учасниками публічно-правових відносин і стосується саме цих відносин.

Разом з тим приватноправові відносини вирізняються наявністю майнового чи немайнового інтересу учасника. Спір має приватноправовий характер, якщо він обумовлений порушенням або загрозою порушення приватного права чи інтересу, як правило майнового, конкретного суб`єкта, що підлягає захисту в спосіб, передбачений законодавством для сфери приватноправових відносин, навіть якщо до порушення приватного права чи інтересу призвели управлінські дії суб`єктів владних повноважень.

Тобто, для наявності такого спору є обов`язковим наявність зв`язку між здійсненням органом влади покладених на нього владних управлінських функцій та порушення прав, свобод чи інтересів фізичної або юридичної особи внаслідок такої реалізації своїх функцій владним органом.

Звернення особи з позовом до суду на захист іншого крім публічного права, свободи чи інтересу, не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.

Аналогічна правова позиція викладена Великою палатою Верховного Суду у постановах від 14.03.2018 у справі №396/2550/17 (72850788), від 21.03.2018 у справі 302/1792/17-а (73054799), від 17.04.2018 у справі №815/6956/15.

Оскільки предметом спору є саме оцінка дій Управління державної казначейської служби України в м. Одесі при відмові в закритті рахунку, враховуючи зміст позовної заяви, характер спірних правовідносин, суд дійшов висновку, що в даному випадку наявний публічно-правовий спір, який підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства.

Згідно із пунктом 1 частини першої статті 175 Господарського процесуального кодексу України суддя відмовляє у відкритті провадження у справі, якщо заява не підлягає розгляду за правилами господарського судочинства.

Частиною шостою статті 175 Господарського процесуального кодексу України відмовляючи у відкритті провадження з підстави, встановленої пунктом 1 частини першої цієї статті, суд повинен роз`яснити заявнику, до юрисдикції якого суду віднесено розгляд справи.

Враховуючи викладене, з огляду на те, що вказана позовна заява не підлягає розгляду за правилами господарського судочинства, суд відмовляє у відкритті провадження у справі на підставі пункту 1 частини першої статті 175 Господарського процесуального кодексу України.

Керуючись п. 1 ч.1 ст.175, 234 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

1. Відмовити у відкритті провадження у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Проект Пакс» до Управління державної казначейської служби України в м. Одесі про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії

2. Роз`яснити Товариству з обмеженою відповідальністю «Проект Пакс» що даний спір підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства.

Ухвала набирає чинності в порядку ст. 235 ГПК України та може бути оскаржена в апеляційному порядку до Південно-західного апеляційного господарського суду через господарський суд Одеської області шляхом подачі апеляційної скарги протягом 10 днів з дня складання ухвали.

Суддя К.Ф. Погребна

Дата ухвалення рішення20.02.2023
Оприлюднено22.02.2023
Номер документу109099995
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —916/608/23

Постанова від 13.04.2023

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Разюк Г.П.

Ухвала від 15.03.2023

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Разюк Г.П.

Ухвала від 13.03.2023

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Разюк Г.П.

Ухвала від 20.02.2023

Господарське

Господарський суд Одеської області

Погребна К.Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні