Ухвала
від 21.02.2023 по справі 240/20799/21
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

(про відстрочення чи розстрочення виконання рішення суду,

зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення)

21 лютого 2023 року м. Житомир справа № 240/20799/21

категорія 109020100

Житомирський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Капинос О.В.,

розглянувши у порядку письмового провадження заяву про відстрочення виконання рішення суду в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Чуднівської міської ради Житомирської області про зобов"язання вчинити дії,

встановив:

Рішенням суду від 19.06.2022 визнано протиправною бездіяльність Чуднівської міської ради Житомирської області щодо неприйняття рішення за заявою ОСОБА_1 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з кадастровим номером 1825884800:01:000:0869, загальною площею 0,1605 га, в т.ч. для ведення особистого селянського господарства 0,1605 га, яка розташована на території Красносільського старостинського округу Чуднівської міської ради поза межами населеного пункту (урочище "Біля тракторної бригади") та надання земельної ділянки у власність.

Зобов"язано Чуднівську міську раду Житомирської області розглянути на черговій сесії заяву ОСОБА_1 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з кадастровим номером 1825884800:01:000:0869, загальною площею 0,1605 га, в т.ч. для ведення особистого селянського господарства 0,1605 га, яка розташована на території Красносільського старостинського округу Чуднівської міської ради поза межами населеного пункту (урочище "Біля тракторної бригади"), та надання цієї земельної ділянки у власність, з прийняттям рішення відповідно до чинного законодавства.

Рішення суду набрало законної сили.

На адресу суду надійшла заява від представника відповідача про відстрочення виконання рішення суду на один рік.

Обґрунтовуючи подану заяву зазначив, що Законом України №2145-ІХ від 24.03.2022 року заборонено передачу земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення документації до закінчення (скасування) воєнного стану.

В судове засідання з"явився представник позивача. Подав заяву про розгляд заяви без його участі. Проти задоволення заяви заперечував.

Заявник до суду не прибув, про розгляд заяви повідомлений належним чином.

Відповідно до частини 2 статті 378 КАС України заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Враховуючи викладене, суд вважає за можливе здійснити розгляд заяви про відстрочення виконання рішення суду в порядку письмового провадження.

Вирішуючи заяву про відстрочення виконання рішення, суд зазначає наступне.

Частиною 1 статті 378 КАС України визначено, що за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання.

Відповідно до частини 5 статті 378 КАС України відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови.

Згідно частини 3 статті 378 КАС України підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

Частиною 4 статті 378 КАС України передбачено, що вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує: 1) ступінь вини відповідача у виникненні спору; 2) щодо фізичної особи - тяжке захворювання самої особи або членів її сім`ї, її матеріальне становище; 3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.

Так, в контексті обставин, повідомлених заявником у заяві про відстрочення виконання судового рішення, суд враховує наступне.

У зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, Указом Президента України від 24.02.2022 року № 64/202, затвердженим Законом України від 24.02.2022 року №2102-IX, в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.

Указом Президента України від 14 березня 2022 року № 133/2022 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", затвердженим Законом України від 15 березня 2022 №2119-IX, строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 години 30 хвилин 26 березня 2022 року строком на 30 діб.

Указом Президента України від 17 травня 2022 року № 341/2022 "Про продовження дії воєнного стану в Україні" строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року продовжено строком на 90 днів.

Відповідно до Указу Президента України №573 від 12 серпня 2022 року, воєнний стан в Україні продовжено з 5 години 30 хвилин 23 серпня 2022 року терміном на 90 діб.

Приписами пункту 1 Указу Президента України від 07 листопада 2022 року № 757/2022 продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 21 листопада 2022 року строком на 90 діб - до 20 травня 2023 року.

Таким чином, на дату ухвалення рішення у цій справі та на даний момент на території України діє воєнний стан, правовий режим якого визначається Законом України від 12.05.2015 № 389-VIII.

Законом України від 24.03.2022 року № 2145-XI "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану", який набрав чинності 07.04.2022 року, внесені зміни до деяких законодавчих актів України, зокрема до Земельного кодексу України.

Так, вказаним законом розділ X "Перехідні положення" Земельного кодексу України доповнено пунктом 27, згідно з яким під час дії воєнного стану земельні відносини регулюються з урахуванням таких особливостей:

5) безоплатна передача земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації забороняється.

Отже, до припинення (скасування) воєнного стану в Україні діє встановлена законом заборона на безоплатну передачу у приватну власність земель державної та комунальної власності, на надання уповноваженим органом виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, а також на розроблення відповідної документації.

При цьому, незважаючи на те, що рішенням суду зобов`язано розглянути заяву позивача про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з кадастровим номером 1825884800:01:000:0869, загальною площею 0,1605 га, в т.ч. для ведення особистого селянського господарства 0,1605 га, яка розташована на території Красносільського старостинського округу Чуднівської міської ради поза межами населеного пункту (урочище "Біля тракторної бригади"), та надання цієї земельної ділянки у власність, з прийняттям рішення відповідно до чинного законодавства, виконання цього рішення відповідачем у бажаний для позивача спосіб (шляхом задоволення заяви) вочевидь є неможливим через встановлені законодавчо обмеження щодо розпорядження земельними ділянками комунальної власності та визначені особливості регулювання земельних відносин в період воєнного стану.

Позитивне для позивача рішення про затвердження проекту землеустрою не може бути ухвалено радою з огляду на заборону, встановлену Законом № 2145-XI. А прийняття відповідачем іншого рішення не буде відповідати очікуваним інтересам позивача та порушене право залишиться незахищеним.

Межі покладеного судом обов`язку не охоплюють зобов`язання ради безальтернативно прийняти позитивне для позивача рішення про затвердження проекту землеустрою та передачі земельної ділянки у власність. Обсяг обов`язків які виникли у відповідача на виконання судового акту включає: 1) розгляд заяви позивача; 2)врахування висновків суду при його розгляді; 3) прийняття рішення за результатом розгляду заяви.

Відтак, суд дійшов висновку про існування обставин, що унеможливлюють виконання відповідачем рішення суду в зобов`язальній частині, а тому відповідно до частини 3 статті 378 КАС України наявні підстави для відстрочення виконання судового рішення в цій частині до усунення таких обставин.

Разом з тим, суд зазначає, що позивач просить відстрочити виконання судового рішення на один рік.

Проте, як вже зазначалося пунктом 1 Указу Президента України від 07 листопада 2022 року № 757/2022 продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 21 листопада 2022 року строком на 90 діб - до 20 травня 2023 року.

Отже, оскільки воєнний стан в Україні продовжено лише до 20 травня 2023 та на даний час відсутні підстави достеменно вважати, що його в подальшому буде продовжено та він буде існувати через рік, суд вважає, що термін виконання судового рішення у даній справі необхідно відстрочити до припинення (скасування) строку дії воєнного стану, а саме, до 20 травня 2023 року.

При цьому, суд зазначає, що сторони на позбавлені права на повторне звернення із заявою про відстрочення виконання судового рішення, у випадку подальшого існування обставин, що унеможливлюють його виконання, зокрема, якщо воєнний стан в країні буде продовжено і після 20 травня 2023 року.

З огляду на зазначене, заява про відстрочення виконання рішення суду підлягає частковому задоволенню, шляхом відстрочення виконання рішення у зобов`язальній частині до припинення (скасування) строку дії воєнного стану - до 20 травня 2023 року.

Керуючись статтями 243, 248, 378 Кодексу адміністративного судочинства України,

ухвалив:

Заяву задовольнити частково.

Відстрочити Чуднівській міській раді Житомирської області термін виконання судового рішення у справі №240/20799/21 про зобов"язання Чуднівської міської ради Житомирської області розглянути на черговій сесії заяву ОСОБА_1 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з кадастровим номером 1825884800:01:000:0869, загальною площею 0,1605 га, в т.ч. для ведення особистого селянського господарства 0,1605 га, яка розташована на території Красносільського старостинського округу Чуднівської міської ради поза межами населеного пункту (урочище "Біля тракторної бригади"), та надання цієї земельної ділянки у власність, з прийняттям рішення відповідно до чинного законодавства, до припинення (скасування) воєнного стану - до 20 травня 2023 року.

В іншій частині заяви відмовити.

Ухвала суду набирає законної сили негайно після її підписання суддею.

Ухвала суду може бути оскаржена до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.

Суддя О.В. Капинос

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.02.2023
Оприлюднено24.02.2023
Номер документу109133678
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками

Судовий реєстр по справі —240/20799/21

Ухвала від 21.02.2023

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Капинос Оксана Валентинівна

Ухвала від 17.02.2023

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Капинос Оксана Валентинівна

Ухвала від 13.01.2023

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Капинос Оксана Валентинівна

Рішення від 18.05.2022

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Капинос Оксана Валентинівна

Ухвала від 21.12.2021

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Капинос Оксана Валентинівна

Ухвала від 08.11.2021

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Капинос Оксана Валентинівна

Ухвала від 07.09.2021

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Капинос Оксана Валентинівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні