Рішення
від 23.02.2023 по справі 480/7140/22
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 лютого 2023 року Справа № 480/7140/22

Сумський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Кравченка Є.Д., розглянувши у порядку письмового провадження в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу № 480/7140/22 за позовом Головного управління ДПС у Сумській області до Сумської міської ради про стягнення податкового боргу,-

В С Т А Н О В И В:

Головне управління ДПС у Сумській області (далі - позивач) звернулося до Сумського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Сумської міської ради (далі - відповідач), третя особа - Виконавчий комітет Сумської міської ради, в якій просило стягнути з Сумської міської ради (код ЄДРПОУ 23823253, адреса - пл. Незалежності,2 м. Суми, 40030) в особі Виконавчого комітету Сумської міської ради (код ЄДРПОУ 04057942, адреса - пл. Незалежності, 2 м. Суми, 40030) за рахунок коштів на рахунках у банках, обслуговуючих такого платника податків та готівки, що належить такому платнику податків борг (недоїмку) по єдиному внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (код бюджетної класифікації 71010000) в розмірі 48 047 (сорок вісім тисяч сорок сім) грн. 17 коп., отримувач Головне управління ДПС у Сумській області на р/р UА 168999980000355619201021828, код отримувача 43995469, банк отримувача Казначейство України (ЕАП).

Ухвалою суду від 02.11.2022 позовну заяву Головного управління ДПС у Сумській області залишено без руху у зв`язку з її невідповідністю вимогам ст. 160 КАС України, надано позивачу строк для усунення недоліків шляхом подання до суду позовної заяви, в якій слід уточнити склад відповідачів та зміст позовних вимог, вказавши з якої саме особи позивач просить стягнути податковий борг, а також зазначити обставини, якими позивач обґрунтовує свої вимоги.

07.11.2022 позивач подав до суду уточнену позовну заяву, в якій виклав позовні вимоги у наступній редакції:

- стягнути з Сумської міської ради (код ЄДРПОУ 23823253, адреса - пл. Незалежності, 2, м. Суми, 40030) за рахунок коштів на рахунках у банках, обслуговуючих такого платника податків та готівки, що належить такому платнику податків борг (недоїмку) по єдиному внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (код бюджетної класифікації 71010000) в розмірі 48 047 (сорок вісім тисяч сорок сім) грн. 17 коп., отримувач Головне управління ДПС у Сумській області на р/р UА 168999980000355619201021828, код отримувача 43995469, банк отримувача Казначейство України (ЕАП).

16.11.2022 позивач подав до суду уточнену позовну заяву, в якій виклав позовні вимоги у наступній редакції:

Стягнути з Сумської міської ради (код ЄДРПОУ 23823253, адреса - пл. Незалежності, 2, м. Суми, 40030) борг (недоїмку) Стецьківської сільської ради Сумського району Сумської області (код ЄДРПОУ 04391612, адреса - вул. Леніна 20, с. Стецьківка, Сумський район, Сумська область, 42303) по єдиному внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування в розмірі 748 (сімсот сорок вісім) грн. 67 коп., отримувач Головне управління ДПС у Сумській області на р/р UA 68999980000355619201021828, код отримувача 43995469, банк отримувача Казначейство України (ЕАП).

Стягнути з Сумської міської ради (код ЄДРПОУ 23823253, адреса: пл. Незалежності, 2 м. Суми, 40030) борг (недоїмку) Битицької сільської ради Сумського району Сумської області (код ЄДРПОУ 04391569, адреса - вул. Сумська, 96, с. Битиця, Сумський район, Сумська область, 42331) по єдиному внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування в розмірі 47 298 (сорок сім тисяч двісті дев`яносто вісім) грн. 50 коп., отримувач Головне управління ДПС у Сумській області на р/р UA 168999980000355619201021828, код отримувача 43995469, банк отримувача Казначейство України (ЕАП).

29.11.2022 від відповідача до суду надійшов відзив на позовну заяву відповідно до якого відповідач зазначає, що позивачем не доведено факту несплати Битицькою сільською радою ЄСВ в розмірі 48 047, 17 коп., за листопад, грудень 2020 року на підставі звітів № 51424790 від 23.12.2020, № 3187353 від 21.01.2021 року.

Відомості з системи ІКПП ITC «ПОДАТКОВИЙ БЛОК» не відповідають фактичним обставинам справи і не спростовують той факт, що Битицькою сільською радо Сумського району Сумської області сплачено ЄСВ у повному обсязі, більш того платіж по ЄСВ, перевищує борг на 6 263,17 грн., а тому відповідач зазначає, що у даному випадку виникає переплата.

Щодо звітності Стецьківської сільської ради Сумського району Сумської області № 3458566 від 21.01.2021 року та сплати ЄСВ за грудень 2020 року, відповідач зазначив, що за грудень 2020 року на підставі звіту № 3458566 від 21.01.2021, Стецьківською сільською радою Сумського району Сумської області сплачено ЄСВ на суму 105 219 (сто п`ять тисяч двісті дев`ятнадцять) гривень 96 копійок ( 1419,66 + 788,70 + 12 592,91 +7 885,05 + 7 885,05 + 1431,98 + 2231, 24 + 3 300 + 13 312,03 + 54 373, 33), що підтверджується Управлінням Державної казначейської служби України у Сумському районі Сумської області. Отже, позивачем не доведено заявлені вимоги про стягнення з Сумської міської ради 748,67 грн., оскільки заборгованість по сплаті ЄСВ відсутня.

Третя особа - Виконавчий комітет Сумської міської ради надіслала до суду пояснення по справі від 28.11.2022, відповідно до змісту яких третя особа вважає, що позивачем не доведено факту несплати Битицькою сільською радою та Стецьківської сільської ради ЄСВ, а отже позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Ухвалою Сумського окружного адміністративного суду від 08.11.2022 відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами.

В обґрунтування своїх вимог позивачем зазначено, що Стецьківська сільська рада та Битицька сільська рада є боржниками по сплаті єдиного внеску. Вказані боржники як юридичні особи були припинені шляхом приєднання до Сумської міської ради, яка є правонаступником їх прав та обов`язків. Тому, зважаючи на наявний борг зі сплати єдиного внеску та керуючись частиною 8 статті 25 Закону України № 2464 позивач звернувся до суду з даним позовом.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Відповідно до витягу з історії недоїмок, сформованого на підставі ІКПП ITC «Податковий блок» у Стецьківської сільської ради Сумського району Сумської області наявний борг (недоїмка) з єдиного внеску, нарахованого роботодавцем на суми: заробітної плати, винагород, за договором ЦПХ, допомоги по тимчасовій непрацездатності (код бюджетної класифікації 71010000) на загальну суму 748,67 грн. (основний платіж).

Вказаний борг підтверджується звітом Стецьківської сільської ради від 21.01.2021 про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування №3458566, відповідно якого самостійно нараховано суми єдиного внеску до сплати (а.с. 21-24). Розмір несплаченої суми єдиного внеску відповідно вказаного звіту становить 748,67 грн.

Також, відповідно до витягу з історії недоїмок, сформованого на підставі ІКПП ITC «Податковий блок», у Битицької сільської ради Сумського району Сумської області наявний борг (недоїмка) з єдиного внеску, нарахованого роботодавцем на суми: заробітної плати, винагород, за договором ЦПХ, допомоги по тимчасовій непрацездатності (код бюджетної класифікації 71010000) на загальну суму 47 298,50 грн. (основний платіж).

Вказаний борг підтверджується звітом Битицької сільської ради Сумського району Сумської області від 23.12.2020 про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування №51424790, відповідно якого самостійно нараховано суми єдиного внеску до сплати (а.с. 25-28). Розмір несплаченої суми єдиного внеску відповідно вказаного звіту становить 11318,45 грн., та 20.01.2021 подано вказаний звіт №3187353, відповідно якого самостійно нараховано суми єдиного внеску до сплати (а.с. 29-31). Розмір несплаченої суми єдиного внеску відповідно вказаного звіту становить 35980,05 грн.

11.02.2021 податковим органом сформовано вимогу про сплату боргу (недоїмки) Стецьківською сільською радою № Ю-5230-13У на суму 748,67 грн. (а.с. 17).

11.02.2021 податковим органом сформовано вимогу про сплату боргу (недоїмки) Битицькою сільською радою № Ю-3798-10У на суму 47298,50 грн. (а.с. 19).

Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 12.06.2020 №723-р "Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Сумської області" визначено адміністративні центри та затверджено території територіальних громад Сумської області згідно з додатком, в якому серед переліку територіальних громад Сумської області зазначено Сумську, до якої входять, окрім інших також Битицька та Стецьківська.

Рішенням Сумської міської ради VII скликання XXXIII сесії від 21.10.2020 року №7586-МР "Про включення територій територіальних громад (населених пунктів) до складу території Сумської міської територіальної громади" включено до Сумської міської територіальної громади з адміністративним центром у місті Суми та вважати приєднаними, окрім інших, територіальну громаду села Битиця Битицької сільської територіальної громади Сумського району Сумської області та територіальну громаду села Стецьківка Стецьківської сільської територіальної громади Сумського району Сумської області.

Пунктом 2 вказаного рішення установлено, що Сумська міська територіальна громада в особі Сумської міської ради є правонаступником всього майна, прав та обов`язків територіальних громад, що приєдналися та зазначені у пункті 1 цього рішення.

Відповідно до даних Інформаційної системи «Податковий блок» по Стецьківській сільській раді Сумського району Сумської області та Битицькій сільській раді Сумського району Сумської області, в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 15.11.2021 здійснено державну реєстрацію припинення юридичних осіб в результаті реорганізації (а.с. 9-10).

Таким чином, судом встановлено, що відповідно до вказаних розпорядження та рішення сесії Битицька сільська територіальна громада та Стецьківська сільська територіальна громада приєднані до Сумської територіальної громади в особі Сумської міської ради, яка є правонаступником вищезазначених сільських рад.

Надаючи нормативно-правову оцінку обставинам справи, суд зазначає таке.

Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначає Закон України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 № 2464-VI (далі - Закон № 2464).

У пункті 2 частини 1 статті 1 Закону № 2464 передбачено, що єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов`язкового державного соціального страхування в обов`язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Відповідно до абз. 2 пункту 1 частини 1 статті 4 Закону № 2464 платниками єдиного внеску є роботодавці - підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Згідно із частиною 2 статті 6 Закону № 2464 платник єдиного внеску зобов`язаний: 1)своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок до податкового органу за основним місцем обліку платника єдиного внеску; 4) подавати звітність, у тому числі про основне місце роботи працівника, про нарахування єдиного внеску в розмірах, визначених відповідно до цього Закону, у складі звітності з податку на доходи фізичних осіб (єдиного податку) до податкового органу за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки та порядку, встановлені Податковим кодексом України. Форма, за якою подається звітність про нарахування єдиного внеску у складі звітності з податку на доходи фізичних осіб (єдиного податку), встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Єдиний внесок нараховується для платників, зазначених у пунктах 1 (крім абзацу сьомого), частини першої статті 4 цього Закону, - на суму нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України «Про оплату праці», та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами (абз. 1 пункту 1 частини першої статті 7 Закону № 2464).

Пунктом 8 статті 9 Закону № 2464 передбачено, що платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4, 5 та 5-1 частини першої статті 4 цього Закону, зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.

При цьому платники, зазначені у пункті 1 частини першої статті 4 цього Закону, під час кожної виплати заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), на суми якої (якого) нараховується єдиний внесок, одночасно з видачею зазначених сум зобов`язані сплачувати нарахований на ці виплати єдиний внесок у розмірі, встановленому для таких платників (авансові платежі). Винятком є випадки, якщо внесок, нарахований на ці виплати, вже сплачений у строки, встановлені абзацом першим цієї частини, або за результатами звірення платника з податковим органом за платником визнана переплата єдиного внеску, сума якої перевищує суму внеску, що підлягає сплаті, або дорівнює їй. Кошти перераховуються одночасно з отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення), у тому числі в безготівковій чи натуральній формі. При цьому фактичним отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення) вважається отримання відповідних сум готівкою, зарахування на рахунок одержувача, перерахування за дорученням одержувача на будь-які цілі, отримання товарів (послуг) або будь-яких інших матеріальних цінностей у рахунок зазначених виплат, фактичне здійснення з таких виплат відрахувань згідно із законодавством або виконавчими документами чи будь-яких інших відрахувань.

Періодом, за який платники єдиного внеску подають звітність до податкового органу (звітним періодом), є календарний місяць, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, для яких звітним періодом є календарний рік.

Судом встановлено, що Стецьківська сільська рада має податковий борг зі сплати єдиного внеску у розмірі 748,67 грн.

Вказаний податковий борг підтверджується звітом про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за грудень 2020 року (а.с. 21-24), витягами з ІКПП по Стецьківській сільській раді (а.с. 134-136).

Крім того, судом встановлено, що Битицька сільська рада має податковий борг зі сплати єдиного внеску у розмірі 47 298,50 грн.

Вказаний податковий борг підтверджується звітом про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за листопад 2020 року (а.с. 25-28) та за грудень 2020 року (а.с. 29-31), витягами з ІКПП по Битицькій сільській раді (а.с. 137-156).

Відповідно до положень статті 25 Закону № 2464 у разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків платники єдиного внеску зобов`язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією статтею (частина 2).

Податковий орган у порядку, за формою та у строки, встановлені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, надсилає в паперовій та/або електронній формі платникам єдиного внеску вимогу про сплату недоїмки з єдиного внеску.

У разі незгоди з розрахунком суми недоїмки платник єдиного внеску узгоджує її з податковим органом шляхом оскарження вимоги про сплату єдиного внеску в адміністративному або судовому порядку (частина 4).

Як встановлено з матеріалів справи, 11.02.2021 податковим органом на ім`я Стецьківської сільської ради сформовано податкову вимогу про сплату боргу (недоїмки) № Ю-5230-13У на суму 748,67 грн. Вказана вимога була направлена боржнику (а.с. 18), однак в добровільному порядку сума недоїмки єдиного внеску в добровільному порядку Стецьківської сільської ради сплачена не була. При цьому, зазначена вище податкова вимога в адміністративному чи судовому порядку оскаржена також не була.

Таким чином, суд констатує наявність у Стецьківської сільської ради боргу зі сплати єдиного внеску на загальну суму 748,67 грн.

Крім того, судом встановлено, що 11.02.2021 податковим органом на ім`я Битицької сільської ради сформовано податкову вимогу про сплату боргу (недоїмки) № Ю-3798-10У на суму 47298,50 грн. Вказана вимога була направлена боржнику, та отримана представником територіальної громади 20.02.2021 (а.с. 20), однак в добровільному порядку сума недоїмки єдиного внеску в добровільному порядку Битицької сільської ради сплачена не була. При цьому, зазначена вище податкова вимога в адміністративному чи судовому порядку оскаржена також не була.

Таким чином, суд констатує наявність у Битицької сільської ради боргу зі сплати єдиного внеску на загальну суму 47298,50 грн.

Частиною 8 статті 25 Закону № 2464 передбачено, що у разі злиття, приєднання, виділення, поділу, перетворення платника єдиного внеску зобов`язання із сплати недоїмки покладаються на осіб, до яких відповідно до законодавства перейшли його права та обов`язки.

Як було встановлено судом, у зв`язку із закінченням процедури реорганізації Стецьківської та Битицької сільських рад та їх припиненням як юридичними особами обов`язок щодо сплати суми недоїмки за несвоєчасно сплачений єдиний внесок набула Сумська міська рада.

Відповідно до пункту 7 частини 1 статті 13 Закону № 2464 податкові органи мають право стягувати з платників несплачені суми єдиного внеску.

Положеннями частини 4 статті 25 Закону № 2464 у разі незгоди з розрахунком суми недоїмки платник єдиного внеску узгоджує її з податковим органом шляхом оскарження вимоги про сплату єдиного внеску в адміністративному або судовому порядку.

Порядок узгодження сум недоїмки з єдиного внеску встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

У разі якщо згоди з податковим органом не досягнуто, платник єдиного внеску зобов`язаний сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею протягом десяти календарних днів з дня надходження рішення відповідного податкового органу або оскаржити вимогу до податкового органу вищого рівня чи в судовому порядку (абзац 11).

У разі якщо платник єдиного внеску протягом десяти календарних днів з дня отримання вимоги не сплатив зазначені у вимозі суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею, не узгодив вимогу з податковим органом шляхом оскарження в адміністративному чи судовому порядку або не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти календарних днів з дня отримання узгодженої вимоги, податковий орган надсилає в порядку, встановленому законом, до підрозділу державної виконавчої служби узгоджену вимогу про сплату недоїмки в електронній формі.

У випадках, зазначених в абзаці одинадцятому цієї частини, податковий орган також має право звернутися до суду з позовом про стягнення недоїмки. При цьому заходи досудового врегулювання спорів, передбачені законом, не застосовуються.

Що стосується твердження відповідача про те, що Битицькою сільською радою сплачено усі зобов`язання ЄСВ за спірні періоди у повному обсязі, що підтверджується відповідними виписками по рахунках суд зазначає наступне.

За змістом частини 6 статті 25 Закону за рахунок сум, що надходять від платника єдиного внеску або від державної виконавчої служби, погашаються суми недоїмки, штрафних санкцій та пені у порядку календарної черговості їх виникнення. У разі якщо платник має несплачену суму недоїмки, штрафів та пені, сплачені ним суми єдиного внеску зараховуються в рахунок сплати недоїмки, штрафів та пені у порядку календарної черговості їх виникнення.

Так, суми внесені позивачем були зараховані в погашення раніше несплачених зобов`язань в порядку календарної черговості, що підтверджується даними інтегрованої картки платників податків.

З огляду на викладене, суд вважає необгрунтованими вищевказані посилання відповідача.

Стосовно твердження відповідача про те, що Стецьківською сільською радою сплачено усі зобов`язання із ЄСВ, що підтверджується відповідними виписками по рахунках суд зазначає наступне.

Відповідно до витягу з історії недоїмок, сформованого на підставі ІКПП «Податковий блок» у Стецьківської сільської ради Сумського району Сумської області наявний борг (недоїмка) з єдиного внеску, нарахованого роботодавцем на сумг заробітної плати, винагород, за договором ЦПХ, допомоги по тимчасові непрацездатності (код бюджетної класифікації 71010000) на загальну суму 748,67 грн (основний платіж).

Вказаний борг виник, в результаті того, що Стецьківською сільською радою Сумського району Сумської області 21.01.2021 було подано звіт про суми нараховане заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язков державне соціальне страхування № 3458566, відповідно якого самостійно нараховані суми єдиного внеску до сплати в розмірі 105 219,96 грн. Розмір несплаченої сумі єдиного внеску відповідно вказаного звіту становив 748,67 грн.

Станом на 21.12.2020 у Стецьківської сільської ради обліковувалась переплата у розмірі 73929,89 грн.

Відповідно до поданого 21.12.2020 звіту про суми нарахованої заробітної платі (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальн страхування було здійснено нарахування суми єдиного внеску в розмірі 72 918,89 грн. та яка була погашена за рахунок вказаної переплати.

Станом на 22.12.2020 у Стецьківської сільської ради обліковувалася переплата у розмірі 1011 грн.

23.12.2020 в ІКПП були здійснені нарахування відповідно до рішення про застосування штрафних санкцій від 04.12.2020 №0028050417 за несвоєчасне подання звітності з ЄСВ на суму 340 грн. (170 грн та 170 грн), у зв`язку з чим, на дані суми була зменшена переплата.

Станом на 24.12.2020 переплата становила 671 грн. 24.12.2020 Стецьківською сільською радою були сплачені кошти у розмірі: 788,70 грн., 12592,91 грн., 7885,05 грн., 7885,05 грн. 29.12.2020 Стецьківською сільською радою сплачені кошти: у розмірі: 1431,98 грн., 2231,24 грн., 3300,00 грн., 13312,03 грн., 54373,33 грн.

У зв`язку зі сплатою вказаних коштів, згідно даних ІКПП станом на 31.12.2020 у Стецьківської сільської ради обліковувалась переплата в розмірі 104 471,29 грн.

Відповідно до поданого Стецьківською сільською радою звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та сумі нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхуванні №3458566 було здійснено нарахування суми єдиного внеску в розмірі 105 219,96 грн. У зв`язку з наявністю у Стецьківської сільської ради, на момент подання звіту переплати в розмірі 104 471,29 грн., частина суми по звіту в розмірі 104 471,29 грн. із нарахованої суми єдиного внеску - 105 219,96 грн. була погашена за рахунок наявної переплати.

Таким чином, розмір несплаченої суми єдиного внеску відповідно до вказаного звіту становить 748,67 грн.

Судом встановлено, що згідно із даними ІКПП (код бюджетної класифікації - 71010000 - єдиний внесок, нарахованиі роботодавцем на суми: заробітної плати, винагород, за договором ЦПХ, допомоги по тимчасовій непрацездатності) надходження суми коштів у розмірі 1419,66 грн. не відображено.

З виписки по рахунках за 24.12.2020 (а.с. 104) вбачається, що кошти в сумі 1419,66 грн. дійсно були сплачені Стецьківською сільською радою, але не по коду платежу-71010000 (для сплати ЄСВ) та на рахунок для сплати ЄСВ - UA5089999980000355639201001815, а сплачені по коду - 11010100 та на рахунок для сплати податку з доходів найманих працівників із заробітної плати та на інший рахунок - НОМЕР_1 .

Отже, кошти в сумі 1419,66 грн. сплачені та відповідно зараховані як податок на доходи найманих працівників по коду бюджетної класифікації - 11010100, а відповідно не були зараховані на інший код бюджетної класифікації - 71010000, як сплата по єдиному внеску.

Враховуючи те, що сума податкового боргу відповідачем не сплачена на час розгляду справи, позовні вимоги щодо стягнення податкового боргу з відповідача визнаються судом правомірними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

З урахуванням такого правила витрати позивача - суб`єкта владних повноважень зі сплати судового збору за звернення до суду із даним позовом із відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Головного управління ДПС у Сумській області до Сумської міської ради про стягнення податкового боргу задовольнити.

Стягнути з Сумської міської ради (пл. Незалежності, 2, м. Суми, 40030, код ЄДРПОУ 23823253) борг (недоїмку) по єдиному внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у розмірі 748 (сімсот сорок вісім) грн. 67 коп. на користь Головного управління ДПС у Сумській області (вул. Іллінська, буд. 13, м. Суми, Сумська область, 40009, код ЄДПРОУ 43995469) на р/р UA 68999980000355619201021828, банк отримувача Казначейство України (ЕАП).

Стягнути з Сумської міської ради (пл. Незалежності, 2, м. Суми, 40030, код ЄДРПОУ 23823253) борг (недоїмку) по єдиному внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у розмірі 47 298 (сорок сім тисяч двісті дев`яносто вісім) грн. 50 коп. на користь Головного управління ДПС у Сумській області (вул. Іллінська, буд. 13, м. Суми, Сумська область, 40009, код ЄДПРОУ 43995469) на р/р UA 168999980000355619201021828, банк отримувача Казначейство України (ЕАП).

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Є.Д. Кравченко

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.02.2023
Оприлюднено27.02.2023
Номер документу109159978
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —480/7140/22

Ухвала від 11.04.2023

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Є.Д. Кравченко

Ухвала від 23.03.2023

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Є.Д. Кравченко

Ухвала від 23.03.2023

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Є.Д. Кравченко

Ухвала від 14.03.2023

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Є.Д. Кравченко

Рішення від 23.02.2023

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Є.Д. Кравченко

Ухвала від 08.11.2022

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Є.Д. Кравченко

Ухвала від 02.11.2022

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Є.Д. Кравченко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні