н\п 6/490/31/2023 Справа № 490/2104/20
Центральний районний суд м. Миколаєва
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 лютого 2023 року м. Миколаїв
Центральний районний суд м.Миколаєва
у складі головуючого судді Гуденко О.А.
при секретарі Позднякову Є.В., без участі сторін
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Миколаєві заяву першого заступника керівника Миколаївської обласної прокуратури про зміну способу і порядку виконання рішення суду від 12.11.2021 року по цивільній справі № 490/2104/20 за позовною заявою заступника прокурораМиколаївської обласноїпрокуратури вінтересах державидо Миколаївськоїміської радита ОСОБА_1 про визнання незаконним та скасування рішення міської ради, скасування запису про право власноті та повернення земельної ділянки,-
ВСТАНОВИВ:
31.01.2023 року заявник звернувся до суду з заявою про зміну способу і порядку виконання рішення суду. Подана заява обґрунтована тим, що виконавчий лист, виданий 30.11.2022 року у справі №490/2104/20 про стягнення на користь Миколаївської обласної прокуратури з Миколаївської міської ради 6083,20 грн. судового збору, повернуто стягувачу без прийняття до виконання на підставі п.6 ч.4ст.4 Закону України «Про виконавче провадження»з тих підстав, що у резолютивній частині рішення суду вказана Миколаївська міська рада як боржник, яка в Управлінні не обслуговується та не має відкритих рахунків. В Управлінні обслуговується Виконавчий комітет Миколаївської міської ради, що має наслідком повернення стягувачу виконавчого листа без прийняття до виконання.
Вважає, що належним способом змінити спосіб виконання зазначеного рішення суду буде стягнення з Миколаївської міської ради через Виконавчий комітет Миколаївської міської ради на користь Миколаївської обласної прокуратури визначеної судовим рішенням грошової суми.
Учасники справи, будучи належним чином повідомленими про дату, час та місце її розгляду, в судове засідання не з`явилися.
Відповідно до ч. 2ст. 247 ЦПК України, в зв`язку з неявкою сторін, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Суд, дослідивши матеріали поданої заяви та долучені до неї докази, дослідивши матеріали справи приходить до такого.
Відповідно дост. 435 Цивільного процесуального кодексу Україниза заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом) суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання.
При цьому, підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
Спосіб виконання судового рішення - це спосіб реалізації та здійснення способу захисту, встановленогостаттею 16 Цивільного кодексу України. Під зміною способу виконання рішення суду необхідно розуміти прийняття судом нових заходів для реалізації рішення у разі неможливості його виконання у раніше встановлений спосіб. Така правова позиція міститься у постановах Верховного Суду від 10.06.2019 року у справі № 350/426/16-ц, від 05.09.2018 року у справі № 2-749/11/2229.
Заявник в заяві зазначає, що Фінансові ресурси закріплено за виконавчими органами Миколаївської міської ради, які і є розпорядниками коштів бюджету міської ради, саме до їх повноважень віднесено виконання місцевого бюджету. Відсутність у Миколаївській міській раді розрахункових рахунків унеможливлює виконання судового рішення про стягнення судового збору.
Згідно ч. 2 ст. 6 Закону України «Про виконавче провадження» рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.
Механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, прийнятих судами, визначено Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 № 845 (далі Порядок).
Відповідно до вказаного Порядку, зазначені рішення виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів шляхом здійснення безспірного списання коштів і їх перерахування стягувачам.
Пунктом 2 Порядку, встановлено, що безспірне списання-операції з коштами державного та місцевих бюджетів, що здійснюються з метою виконання Казначейством та його територіальними органами (далі-органи Казначейства)рішень простягнення коштів без згоди (подання) органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, боржників, органів місцевого самоврядування та/або державних органів на підставі виконавчих документів; боржники - визначені в рішенні про стягнення коштів державні органи, розпорядники бюджетних коштів (бюджетні установи), а також одержувачі бюджетних коштів в частині здійснення передбачених бюджетною програмою заходів, на які їх уповноважено, які мають відкриті рахунки в органах Казначейства, крім рахунків із спеціальним режимом використання.
Відповідно до ч. 2 ст. 2 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україна», місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.
Рада є виборним представницьким органом місцевого самоврядування, який складається з депутатів, і відповідно до закону наділяється правом представляти інтереси територіальної громади і приймати від її імені рішення.
Виконавчі органи рад - органи, які відповідно до Конституції Українита цього Закону створюються сільськими, селищними, міськими, районними в містах (у разі їх створення) радами для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування у межах, визначених цим та іншими законами (п. 10 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україна»).
Відповідно до ч. 1 ст. 16 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україна», органи місцевого самоврядування є юридичними особами і наділяються цим та іншими законами власними повноваженнями, в межах яких діють самостійно і несуть відповідальність за свою діяльність відповідно до закону.
Матеріальною та фінансовою основою місцевого самоврядування є, зокрема, доходи місцевих бюджетів та інші кошти, що є у комунальній власності територіальних громад, сіл, селищ, міст, районів у містах. Місцеві бюджети є самостійними, вони не включаються до Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим та інших місцевих бюджетів.
Місцевий бюджет являє собою форму утворення та використання грошових ресурсів, призначених для забезпечення завдань та функцій, віднесених до предметів ведення місцевого самоврядування. Місцевий бюджет є фінансово-економічною категорією, інструментом вирішення проблем місцевого рівня.
Статтею 22 Бюджетного кодексу України, передбачено, що до головних розпорядників бюджетних коштів віднесено виключно місцеві державні адміністрації, виконавчі органи та апарати місцевих рад (секретаріат Київської міської ради), структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів місцевих рад в особі їх керівників.
Миколаївська міська рада затверджує місцеві бюджети, уповноважена на здійснення витрат бюджету, але безпосередньо фінансових ресурсів немає. Фінансові ресурси закріплено за виконавчими органами Миколаївської міської ради, які і є розпорядниками коштів бюджету міської ради, саме до їх повноважень віднесено виконання місцевого бюджету.
У взаємозв`язку з наведеним, суд звертає увагу, що відповідно до положень ч. 3 ст. 129-1 Конституції України судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.
З урахуванням вищевикладеного та беручи до уваги те, що рішення суду в частині стягнення з Миколаївської міської ради судового збору на користь позивача станом на час розгляду даної заяви не виконане у зв`язку з відсутністю у Миколаївській міській раді розрахункових рахунків, що унеможливлює виконання судового рішення про стягнення судового збору, суд приходить до висновку про задоволення заяви про зміну способу та порядку виконання рішення суду.
Керуючись ст. 435 ЦПК України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Заяву першого заступника керівника Миколаївської обласної прокуратури про зміну способу і порядку виконання рішення суду від 12.11.2021 року по цивільній справі № 490/2104/20 за позовною заявою заступника прокурораМиколаївської обласноїпрокуратури вінтересах державидо Миколаївськоїміської радита ОСОБА_1 про визнання незаконним та скасування рішення міської ради, скасування запису про право власноті та повернення земельної ділянки- задовольнити.
Змінити спосіб виконання рішення Центрального районного суду м.Миколаєва від 12.11.2021 року у справі № 490/2104/20, а саме: в частині стягнення на користь Миколаївської обласної прокуратури грошові кошти на відшкодування витрат на оплату судового збору в сумі 6083 грн. 20 коп. з Миколаївської міської ради через виконавчий комітет Миколаївської міської ради (код ЄДРПОУ 04056612).
На ухвалу суду може бути подана апеляційна скарга, яка подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом п`ятнадцяти днів з дня його проголошення.
Ухвала суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Суддя О.А.Гуденко
Суд | Центральний районний суд м. Миколаєва |
Дата ухвалення рішення | 15.02.2023 |
Оприлюднено | 27.02.2023 |
Номер документу | 109172736 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Інші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) |
Цивільне
Центральний районний суд м. Миколаєва
Гуденко О. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні