Рішення
від 24.02.2023 по справі 420/26404/21
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/26404/21

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 лютого 2023 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Глуханчука О.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Національної комісії, що здійснює регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, до товариства з обмеженою відповідальністю СВС АГРОХІМСТАНДАРТ про стягнення штрафу та пені,

ВСТАНОВИВ:

22 грудня 2021 року до суду надійшов адміністративний позов Національної комісії, що здійснює регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, до товариства з обмеженою відповідальністю СВС АГРОХІМСТАНДАРТ про стягнення штрафу за порушення законодавства та Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу та здійснення заходів державного регулювання у розмірі 85 000, 00 грн. та пені у розмірі 85 000,00 грн. в дохід Державного бюджету України (код бюджетної класифікації 21081100).

Позовні вимоги мотивовано тим, що подання позову про стягнення суми штрафу та пені, які ліцензіат відмовляється сплатити, є способом реалізації виключної компетенції НКРЕКП.

Так, Постановою № 1364 на ТОВ «СВС Агрохімстандарт» за недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушення Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу та здійснення заходів державного регулювання, було накладено штраф у розмірі 85 000 (вісімдесят п`ять тисяч) грн.

Постанова № 1364 Відповідачем отримана 02.09.2021 (доказ додається).

Отже, враховуючи вимоги статті 22 Закону про НКРЕКП, Відповідач мав сплатити штраф до 02.10.2021 включно.

Водночас, зазначена сума штрафу Відповідачем сплачена не була, документи, що підтверджують сплату штрафу до НКРЕКП не надходили.

Відповідно до статті 22 Закону про НКРЕКП суб`єкти господарювання, на яких накладено штраф, зобов`язані сплатити його у 30-денний строк з дня одержання копії рішення про накладення штрафу, крім випадків, встановлених частиною п`ятою статті 13 цього Закону. За кожний день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі 1,5 відсотка суми штрафу. Розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного відповідним рішенням Регулятора.

У зв`язку з викладеним позивач вказує, що оскільки відповідачем штраф не було сплачено у встановлений Законом про НКРЕКП строк, пеня станом на 13.12.2021 складає 91 800 (дев`яносто одна тисяча вісімсот) грн., з яких:

1,5 відсотка суми штрафу = (1,5% * 85 000 грн.)/100% = 1275 грн.

72 дні прострочення сплати штрафу, враховуючи, що Постанова № 1364 отримана ТОВ «СВС Агрохімстандарт» 02.09.2021 (з 03.10.2021 по 13.12.2021).

Таким чином, станом на 13.12.2021 пеня = 1275 грн * 72 дні = 91 800 грн., та враховуючи норму статті 22 Закону про НКРЕКП, що розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного відповідним рішенням Регулятора, становить 85 000 (вісімдесят п`ять тисяч) грн.

Отже, загальна сума позову становить 170 000 (сто сімдесят тисяч) грн., про стягнення якої позивач звернувся до суду з даним позовом.

Процесуальний рух справи

Ухвалою суду від 28 грудня 2021 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження у справі без повідомлення сторін, відповідно ч. 5 ст. 262 КАС України. Встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позовну заяву протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання ухвали про відкриття провадження у справі.

24 січня 2022 року до суду через канцелярію надійшло клопотання товариства з обмеженою відповідальністю СВС АГРОХІМСТАНДАРТ про зупинення провадження у справі до набрання законної сили судовим рішенням у справі №420/661/22.

Ухвалою суду від 01 лютого 2022 року задоволено клопотання відповідача про зупинення провадження у справі. Зупинено провадження у справі № 420/26404/21 за адміністративним позовом Національної комісії, що здійснює регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, до товариства з обмеженою відповідальністю СВС АГРОХІМСТАНДАРТ про стягнення штрафу та пені - до набрання законної сили судовим рішенням в адміністративній справі №420/661/22.

Ухвалою суду від 24 лютого 2023 року поновлено провадження у справі.

Позиція відповідача

17 січня 2022 року відповідачем подано відзив на позовну заяву.

Відповідач проти задоволення позову заперечує та зазначає, що ані з тексту адміністративного позову, ані з тексту постанови НКРЕКП № 1364 від 18.08.2021 року, яка додана до позову, не зрозуміло яким чином відповідачем було визначено розмір штрафних санкцій, відповідач лише зазначив про вчиненні позивачем правопорушення, проте жодним чином не було визначено ступінь тяжкості вчинених правопорушень та їх небезпечність саме у даному випадку.

Також, на думку відповідача, контролюючим органом не врахована поведінка Товариства, яка була спрямована на зменшення негативних наслідків правопорушення та негайне його припинення після виявлення.

Тобто, відповідач, на його думку, самостійно усунув низку правопорушень до накладення стягнення, однак у оскаржуваній постанові відсутня оцінка вказаних дій у контексті можливого пом`якшення покарання.

Крім того відповідачем наведені обставини, які на його думку свідчать про порушення процедури проведення перевірки та накладення стягнення, а саме: розгляд справи без дослідження та урахування всіх обставин, без попереднього винесення відповідного розпорядження відповідача про усунення порушень законодавства, без дотримання принципу співмірності штрафних санкцій та тяжкості порушення.

26 січня 2022 року позивачем через канцелярію було подано відповідь на відзив.

Позивач вважає, що наявні у відзиві відповідача доводи є безпідставними та необґрунтованими.

Позивач звертає увагу суду, що твердження відповідача у відзиві не відносяться до предмету розгляду даної справи, та фактично зводяться до його незгоди із Актом планової перевірки від 29.07.2021 №384 ( Акт №384), за результатом розгляду якого відповідачем було прийнято Постанову №1364. Разом з тим, позивач наголошує, що предметом розгляду даної справи є стягнення штрафу у розмірі 85 000 грн., накладеного Постановою №1364 та нарахованої пені у розмірі 85 000 грн., а не надання правової оцінки Постанові №1364.

Розглянувши подані заяви по суті справи і докази на їх обґрунтування, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини справи, судом встановлені наступне.

Судом встановлено, що Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг прийнято постанову №1364 від 18.08.2021 року про застосування до ТОВ «СВС Агрохімстандарт» санкцій у вигляді накладення штрафу відповідно до пунктів 11 та 12 частини першої статті 17, статей 19 та 22 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» (далі - Закон №1540) та статті 77 Закону України «Про ринок електричної енергії», у розмірі 85 000 (вісімдесят п`ять тисяч) грн. за недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушення Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу (а.с. 9-15).

Вказану постанову ТОВ «СВС Агрохімстандарт» отримано засобами поштового зв`язку 02.09.2021 року (а.с. 16).

Відповідно до ч. 5 ст. 22 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», суб`єкти господарювання, на яких накладено штраф, зобов`язані сплатити його у 30-денний строк з дня одержання копії рішення про накладення штрафу, крім випадків, встановлених частиною п`ятою статті 13 цього Закону.

За заявою суб`єкта господарювання, на якого накладено штраф, Регулятор своїм рішенням має право відстрочити або розстрочити сплату накладеного ним штрафу.

За кожний день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі 1,5 відсотка суми штрафу. Розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного відповідним рішенням Регулятора.

Суми стягнутих штрафів та пені зараховуються до Державного бюджету України.

Протягом п`яти робочих днів з дня сплати штрафу суб`єкт господарювання зобов`язаний надіслати Регулятору документи, що підтверджують сплату штрафу.

У разі відмови від сплати штрафу та пені їх примусове стягнення здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Регулятора, крім випадків, встановлених частиною п`ятою статті 13 цього Закону.

У зв`язку із тим, що у передбачений ч. 5 ст. 22 Закону строк накладений постановою №1364 від 18.08.2021 року штраф у сумі 85000, 00 грн. ТОВ «СВС Агрохімстандарт» не був сплачений, Національною комісією відповідачу нараховано пеню у розмірі 85 000, 00 грн.

Враховуючи несплату відповідачем штрафу та пені, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Вирішуючи спір, судом встановлено, що постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 05 жовтня 2022 року по справі №420/661/22 відмовлено у задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю «СВС Агрохімстандарт» до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг про визнання протиправною та скасування постанови №1364 від 18.08.2021 року.

За наслідком розгляду даної справи апеляційний суд констатував, що вина позивача (тобто ТОВ «СВС Агрохімстандарт») за недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушення Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу самостійно визнана, підстав для його звільнення від відповідальності не встановлено, порушень процедури накладення адміністративного стягнення з боку відповідача не виявлено.

Також судова колегія за наслідком розгляду даної справи не встановила порушень процедури проведення перевірки та притягнення ТОВ «СВС Агрохімстандарт» до відповідальності, оскільки матеріали справи містять докази вручення копії Акту перевірки директору ТОВ «СВС Агрохімстандарт», а оскаржувана постанова винесена 18.08.2021 року, тобто у строк, встановлений частиною 6 статті 77 Закону України «Про ринок електричної енергії».

Пунктом 1 частини другої статті 17 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» визначено, що регулятор має право, зокрема, приймати рішення з питань, що належать до його компетенції, які є обов`язковими до виконання.

Відповідно до п. 6 ч. 4 ст. 19 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» під час здійснення державного контролю регулятор має право: накладати штрафні санкції та вживати заходів, передбачених законом.

Як вже було зазначено, згідно ч. 4 ст. 22 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», у разі відмови від сплати штрафу та пені їх примусове стягнення здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Регулятора, крім випадків, встановлених частиною п`ятою статті 13 цього Закону.

Позивачем підтверджено достатніми та належними доказами факт наявності несплачених ТОВ «СВС Агрохімстандарт» штрафу та пені.

Питання щодо правомірності накладення на ТОВ «СВС Агрохімстандарт» штрафу згідно постанови №1364 від 18.08.2021 року вже було предметом судового розгляду та підтверджено постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 05 жовтня 2022 року по справі №420/661/22.

Відповідно до ч. 4 ст. 78 КАС України, обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що матеріалами справи підтверджено існування за відповідачем несплаченого штрафу та пені у загальному розмірі 170000, 00 грн., відтак суд вважає, що позовні вимоги про їх стягнення у судового порядку є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Згідно ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Враховуючи, що відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз, розподіл судових витрат зі сплати судового збору на користь позивача не здійснюється. Інші судові витрати не заявлені.

Керуючись ст.ст. 2, 5-9, 72-78, 90, 139, 243-246, 250, 255, 258, 262, 295, 297 КАС України,

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, до товариства з обмеженою відповідальністю СВС АГРОХІМСТАНДАРТ про стягнення штрафу та пені - задовольнити.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю СВС АГРОХІМСТАНДАРТ 170 000 (сто сімдесят тисяч гривень) в дохід Державного бюджету України (код бюджетної класифікації 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції").

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду може бути оскаржене до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Позивач - Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (код ЄДРПОУ 39369133, м. Київ, вул. Смоленська, 19).

Відповідач товариство з обмеженою відповідальністю СВС АГРОХІМСТАНДАРТ (код ЄДРПОУ 19057497; 65007, м. Одеса, вул. Пантелеймонівська, 101, оф.30).

Суддя О.В. Глуханчук

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.02.2023
Оприлюднено27.02.2023
Номер документу109196542
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них

Судовий реєстр по справі —420/26404/21

Постанова від 23.05.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 21.04.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 30.03.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 24.02.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Глуханчук О.В.

Рішення від 24.02.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Глуханчук О.В.

Ухвала від 01.02.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Глуханчук О.В.

Ухвала від 28.12.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Глуханчук О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні