ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 лютого 2023 року справа №200/7410/21
м. Дніпро
Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Сіваченка І.В., суддів: Блохіна А.А., Гаврищук Т.Г., розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕВО ЛАЙН 2019» на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 09 вересня 2021 року (повне судове рішення складено 20 вересня 2021 року у м. Слов`янську) у справі № 200/7410/21 (суддя в І інстанції Циганенко А.І.) за позовом Східного міжрегіонального управління Державної служби України з питань праці до Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕВО ЛАЙН 2019» про застосування заходів реагування,
УСТАНОВИВ:
15 червня 2021 року Східне міжрегіональне управління Державної служби України з питань праці (далі Управління) звернулось до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕВО ЛАЙН 2019» (далі ТОВ «ЕВО ЛАЙН 2019»), у якому просив застосувати заходи реагування шляхом зобов`язання повного зупинення виконання робіт з заповнення автомобільних балонів зрідженим вибухонебезпечним газом і зберігання ємності із зрідженим вибухонебезпечним газом, а також виконання робіт з використанням установки для заправки зрідженим газом УЗСГМ-01 автотранспортних засобів, виготовлену ДП «ЕКСПОГАЗ» THL 60050 м. Харків, зав №0556, дата виготовлення 05 червня 2015 року та насосу для перекачування зрідженого вуглеводневого газу на автозаправному комплексі, розташованого за адресою: Донецька область, Волноваський район, смт. Благодатне, вулиця Степанова, будинок 36, у зв`язку з загрозою життю людей.
Позовні вимоги вмотивовані тим, що під час проведення позапланової перевірки автозаправного комплексу ТОВ «ЕВО ЛАЙН 2019» було виявлено 25 порушень нормативно-правових актів з охорони праці, з них чотири,які створюють загрозу життю та здоров`ю людей.
Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 09 вересня 2021 року позов задоволено.
Застосовано заходи реагування шляхом зобов`язання ТОВ «ЕВО ЛАЙН 2019» повністю зупинити виконання робіт із заповнення автомобільних балонів зрідженим вибухонебезпечним газом і зберігання ємності із зрідженим вибухонебезпечним газом, а також виконувати роботи з використанням установки для заправки зрідженим газом УЗСГМ-01 автотранспортних засобів, виготовлену ДП «ЕКСПОГАЗ» THL 60050 м. Харків, зав № 0556, дата виготовлення 05 червня 2015 року, та насосу для перекачування зрідженого вуглеводневого газу на автозаправному комплексі, розташованому за адресою: Донецька область, Волноваський район, смт. Благодатне, вулиця Степанова, будинок 36, у зв`язку з загрозою життю людей доусунення усіх встановлених судом порушень.
Не погодившись з таким судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просив скасувати рішення місцевого суду, прийняти нове, яким відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.
Апеляційна скарга вмотивована тим, що відповідачем було надано ряд документів, які посвідчують право використовувати обладнання, рішенням Волноваського районного суду Донецької області у справі № 221/2267/21 від 20.05.2021 встановлено, що у ТОВ «Ево Лайн 2019» є ліцензії на певні види господарської діяльності, дозвіл на виконання таких робіт, натомість місцевим судом необґрунтовано відхилено такі доводи та зазначено, що перевірку усунень порушень має бути підтверджений Актом перевірки, складеним позивачем.
Апелянт звертає увагу суду, що підприємством усунені недоліки (порушення), вказані у акті перевірки, а саме проведено перевірку манометрів, про що свідчать свідоцтва про перевірку №1168-м/04, №1196-м/04 та 1170-м/04, які чинні до 06 липня 2022 року, отримано декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, проведена атестація робочих місць за умовами праці, складений акт №26/07-21 від 26 липня 2021 року про проведення гідравлічного іспиту гумовотканого рукава АГЗП.
Наведене, на переконання відповідача, свідчить про протиправність застосування заходів реагування шляхом зобов`язання повністю зупинити виконання відповідних робіт.
Сторони до судового засідання не з`явились, про дату, час та місце судового розгляду повідомлені належним чином, тому апеляційний розгляд здійснено в порядку письмового провадження.
Відповідно до ч. 1 ст. 308 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги.
Суд апеляційної інстанції, заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає за необхідне вимоги, викладені в апеляційній скарзі, залишити без задоволення, з наступних підстав.
Судами першої та апеляційної інстанції встановлено наступне.
26 березня 2021 року Управлінням виданий наказ №419 «Про проведення позапланової перевірки ТОВ «ЕВО ЛАЙН 2019» (а.с.5).
26 березня 2021 року Східним міжрегіональним управлінням Державної служби України з питань праці видано направлення на проведення перевірки (а.с.6).
01 квітня 2021 року посадовими особами Східного міжрегіонального управління Державної служби України з питань праці складений «Акт №5.1-18/5-21 за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання вимог законодавства у сферах охорони праці, промислової безпеки Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕВО ЛАЙН 2019» (а.с.7-15), за висновками якого встановлено наступне:
У порушення вимог статті 21 Закону України № 2694-ХІІ, пункту 6 постанови Кабінету Міністрів України № 1107 від 26 жовтня 2011 рокута постанови № 77 від 03 лютого 2021 року, відповідачем не отримано дозвіл на устаткування підвищеної небезпеки, а саме: 1. Установка заправки зрідженим газом УЗСГМ-01 автотранспортних засобів, ДП «ЕКСПОГАЗ» THL 60050 м. Харків, зав. № 0556Ю, дата виготовлення 05.06.2015. 2. Насос для перекачування ЗВГ. Крім того, відповідачем не отримано дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме зберігання ємності із зрідженим газом (пропан-бутан), її заповнення і спорожнення (наповнення автомобільних балонів зрідженим газом (пропан-бутан) (пункт 1, 2 Опису виявлених порушень вимог законодавства).
У порушення вимогстатті 13 Закону України № 2694-ХІІ, розділу VI пункту 1.17 НПАОП 0.00-1.76-15 «Правила безпеки систем газопостачання», у відповідача відсутні відомості про проведення гідравлічного випробування гумотканого рукава АГЗП, також на гумотканому рукаві відсутнє маркування із зазначенням номінального тиску, строків проведеного і чергового гідравлічних випробувань (пункт 3Опису виявлених порушень вимог законодавства).
У порушення вимогстатті 13 Закону України від 14 жовтня 1992 року № 2694-XII «Про охорону праці»(далі Закон № 2694-XII) пункт 1.43 глава 1 розділ VI «Правила безпеки систем газопостачання» НПАОП 0.00-1.76-15, на АЗГС встановлені манометри, яким не проведено повірку у порядку, встановленомуЗаконом України «Про метрологію та метрологічну діяльність» згідно інструкції «Про порядок приймання, зберігання, відпуску та обліку газів вуглеводних скраплених для комунально-побутового споживання та автомобільного транспорту», що затверджено наказом Міністерства палива та енергетики України 03.06.2002 № 322, Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 24 квітня 2003 розу за №331/7652 (пункт 17 Опису виявлених порушень вимог законодавства).
07 липня 2021 року відповідачем отримані свідоцтва про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювання техніки № 1168-М/04, №1169-М/04 та №1170-М/04 згідно з якими манометри ДМ 05100, зав. №03350, 03397, 03387 відповідають вимогам ДСТУ 7224:2011 Метрологія. Манометри, мано вакуумметри, вакуумметри, напороміри, тягонапороміри, тягоміри з пневматичними вихідними сигналами. Методика повірки (калібрування) від 0 МПа до 2,5 МПа, клас точності 1,5 (а.с.69-71).
З акту №26/07-21 от 26.07.2021 «проведение гидравлического испытания резинотканевого рукава АГПЗ» вбачається що «испытуемый резинотканевый рукав годен к эксплуатации» (а.с.72).
Відомості, які б свідчили про те, що ТОВ «ЕВО ЛАЙН 2019» повідомило Управління про усунення усіх виявлених порушень та запросило останнє для проведення повторної перевірки в матеріалах справи відсутні.
Здійснивши оцінку обставин справи та надавши їм юридичної кваліфікації, апеляційний суд прийшов до наступного висновку.
Частиною 2статті 19 Конституції Українивизначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їхні посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно достатті 3 Конституції Українилюдина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Згідно з частиною 4статті 43 Конституції Україникожен має право на належні, безпечні і здорові умови праці […].
Основні положення щодо реалізації конституційного права працівників на охорону їхнього життя і здоров`я в процесі трудової діяльності, на належні, безпечні і здорові умови праці визначені у Законі № 2694-XII.
Закон № 2694-XIIпередбачає принципи, на яких базується державна політика в галузі охорони праці, у тому числі: пріоритет життя і здоров`я працівників, повна відповідальність роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці; підвищення рівня промислової безпеки шляхом забезпечення суцільного технічного контролю за станом виробництв, технологій та продукції, а також сприяння підприємствам у створенні безпечних та нешкідливих умов праці (стаття 4 Закону).
Частиною 1 статті 13 Закону № 2694-XII передбачено, що роботодавець зобов`язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці.
З цією метою роботодавець забезпечує функціонування системи управління охороною праці, у тому числі: забезпечує належне утримання будівель і споруд, виробничого обладнання та устаткування, моніторинг за їх технічним станом; організовує проведення аудиту охорони праці, лабораторних досліджень умов праці, оцінку технічного стану виробничого обладнання та устаткування, атестацій робочих місць на відповідність нормативно-правовим актам з охорони праці в порядку і строки, що визначаються законодавством, та за їх підсумками вживає заходів до усунення небезпечних і шкідливих для здоров`я виробничих факторів (частина 2 статті 13 Закону № 2694-XII).
Частиною 3 статті 13 Закону № 2694-ХІІ встановлено, що роботодавець несе безпосередню відповідальність за порушення зазначених вимог.
У відповідності до частини 1 статті 38 Закону № 2694-XII державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснює, зокрема, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, яким відповідно до Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2015 року № 96(далі - Положення), є Державна служба України з питань праці (Держпраці), яка здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.
За приписами підпункту 16 пункту 4 Положення Держпраці відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства у сфері охорони праці в частині безпечного ведення робіт, гігієни праці, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення […].
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України від 05 квітня 2007 року № 877-V«Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»(далі - Закон № 877-V).
Приписамистатті 1 Закону № 877-V визначено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Відповідно до частин 1 та 4 статті 4 Закону № 877-V державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.
Виключно законами встановлюються: органи, уповноважені здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності; види господарської діяльності, які є предметом державного нагляду (контролю); повноваження органів державного нагляду (контролю) щодо зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг; вичерпний перелік підстав для зупинення господарської діяльності; спосіб та форми здійснення заходів здійснення державного нагляду (контролю); санкції за порушення вимог законодавства і перелік порушень, які є підставою для видачі органом державного нагляду (контролю) припису, розпорядження або іншого розпорядчого документа. Орган державного нагляду (контролю) не може здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності, якщо закон прямо не уповноважує такий орган на здійснення державного нагляду (контролю) у певній сфері господарської діяльності та не визначає повноваження такого органу під час здійснення державного нагляду (контролю).
Відповідно до статті 1 цього Закону заходами державного нагляду (контролю) є планові та позапланові заходи, які здійснюються у формі перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом.
Згідно з частинами 6, 7 статті 7 Закону № 877-V за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт. В останній день перевірки два примірники акта підписуються посадовими особами органу державного нагляду (контролю), які здійснювали захід, та суб`єктом господарювання або уповноваженою ним особою, якщо інше не передбачено законом. Якщо суб`єкт господарювання не погоджується з актом, він підписує акт із зауваженнями. Зауваження суб`єкта господарювання щодо здійснення державного нагляду (контролю) є невід`ємною частиною акта органу державного нагляду (контролю). У разі відмови суб`єкта господарювання підписати акт посадова особа органу державного нагляду (контролю) вносить до такого акта відповідний запис. Один примірник акта вручається керівнику чи уповноваженій особі суб`єкта господарювання - юридичної особи, її відокремленого підрозділу, фізичній особі - підприємцю або уповноваженій ним особі в останній день заходу державного нагляду (контролю), а другий зберігається в органі державного нагляду (контролю).
На підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
Частиною 5статті 4 Закону № 877-Vпередбачено, що виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.
Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб`єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.
Повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можливе лише за рішенням суду. При цьому передумовою прийняття такого рішення є встановлення факту (фактів) виконання робіт (надання послуг) суб`єктами господарювання та порушень вимог законодавства під час їх виконання, які створюють загрозу життю працюючих.
Поняття загроза життю та/або здоров`ю людини є оціночним поняттям та віднесено до сфери захисту населення, територій, навколишнього природного середовища та майна, функція контролю (нагляду) за чим, зокрема, покладена на позивача, посадові особи якого володіють спеціальними знаннями у цій сфері.
Таким чином, існує три обставини, які обов`язково мають бути встановлені у цій справі: наявність порушення правил охорони праці та безпеки життєдіяльності; наявність загрози життю та здоров`ю працівників відповідача; прямий та безпосередній причинно-наслідковий зв`язок між порушенням та загрозою.
Заборона виконання робіт та експлуатації певного об`єкту є крайнім заходом впливу і повинна застосовуватися у виключних випадках, коли виявлені порушення дійсно становлять реальну загрозу життю і здоров`ю людей, а усунення цих порушень вимагає вжиття саме таких заходів реагування.
Згідно зі статтею 13 Закону № 2694-XII роботодавець зобов`язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці.
Пунктом 1.17 глави І розділу VІ. «Вимоги безпечної експлуатації систем газопостачання (зріджений газ)» Правил безпеки систем газопостачання, затверджених наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України 15.05.2015 № 285, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 08 червня 2015 року за № 674/27119 (далі - Правила) встановлено, що гумовотканинні рукави, що застосовують при операціях зливання-наливання і наповненні балонів, за наявності на них тріщин, надрізів, здуття і потертостей необхідно замінювати новими. Тривалість їх експлуатації не повинна перевищувати строку, визначеного документацією з експлуатації. Гумовотканинні рукави до встановлення, а надалі - один раз на 3 місяці, а металорукави або металеві шарнірні рукави - один раз на рік повинні підлягати гідравлічному випробуванню тиском, що становить 1,25 номінального. Рукави повинні мати маркування із зазначенням номінального тиску, строків проведеного і чергового гідравлічних випробувань.
Пунктом 1.43 глави І розділу VІ. «Вимоги безпечної експлуатації систем газопостачання (зріджений газ)» Правил передбачено, що Порядок заправлення автомобілів, що належать юридичним та фізичним особам, визначається Інструкцією про порядок приймання, зберігання, відпуску та обліку газів вуглеводневих скраплених для комунально-побутового споживання та автомобільного транспорту, затвердженоюнаказом Міністерства палива та енергетики України від 03 червня 2002 року № 332, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 24 квітня 2003 року за № 331/7652.
Пунктом 4.8 Інструкції встановлено, що підприємства - власники засоби вимірювальної техніки згідно із Законом України «Про метрологію та метрологічну діяльність» складають та узгоджують із територіальними органами Держспоживстандарту перелік засобів вимірювальної техніки, що застосовуються у сфері державного метрологічного нагляду і підлягають повірці. До переліку засобів вимірювальної техніки включають, зокрема, манометри.
За приписами статті 21 Закону № 2694-XII виробничі будівлі, споруди, машини, механізми, устаткування, транспортні засоби, що вводяться в дію після будівництва (виготовлення) або реконструкції, капітального ремонту тощо, та технологічні процеси повинні відповідати вимогам нормативно-правових актів з охорони праці. Роботодавець повинен одержати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (далі - дозвіл). Порядок видачі дозволів або відмови в їх видачі, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання дозволів центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, переліки видів робіт, машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки, проведення або експлуатація (застосування) яких потребує отримання дозволу, та граничні розміри тарифів на проведення експертизи стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб`єкта господарювання, висновок якої є підставою для видачі дозволів, встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Пунктом 6 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 року № 1107, встановлено, що дозвіл за формою згідно з додатком 1 видається роботодавцеві - на виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А додатка 2, або на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А переліку машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 року № 77.
Постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2021 року «Про затвердження переліку машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» затверджений Перелік машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Пункт 10 Переліку видів робіт підвищеної небезпеки (додаток 2) Види робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі дозволу Група А - Заповнення, злив і ремонт балонів, контейнерів, цистерн та інших ємностей із стисненим, зрідженим, отруйним, вибухонебезпечним та інертним газом, їх зберігання.
Судами встановлено, що за наслідками проведеної перевірки ТОВ «ЕВО ЛАЙН 2019» з питань дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки були встановлені порушення, які створюють загрозу життю і здоров`ю працівників, та передбачають необхідність їх негайного усунення.
Судами не беруться до уваги аргументи відповідача, що частина порушень усунута, оскільки, доказів повного усунення порушень не надано, - зокрема, не отримано дозвіл на устаткування підвищеної небезпеки, а саме: 1. Установка заправки зрідженим газом УЗСГМ-01 автотранспортних засобів, ДП «ЕКСПОГАЗ» THL 60050 м. Харків, зав. № 0556Ю, дата виготовлення 05.06.2015. 2. Насос для перекачування ЗВГ.
Відтак, колегія суддів погоджується з судом першої інстанції про наявність порушень правил охорони праці та безпеки життєдіяльності; які становлять загрозу життю та здоров`ю працівників відповідача; та прямий та безпосередній причинно-наслідковий зв`язок між порушенням та загрозою.
Частиною 2 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з частиною 2 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до частини 2 статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Доказів, які б доводили необґрунтованість заявленого позову, відповідач суду не надав.
Оцінюючи доводи апеляційної скарги, суд апеляційної інстанції зазначає, що такі були перевірені та проаналізовані судом першої інстанції та їм була надана належна правова оцінка.
Відповідно до положень ч. 1 ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись статями 291, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329, 331 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕВО ЛАЙН 2019» залишити без задоволення.
Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 09 вересня 2021 року в справі № 200/7410/21 залишити без змін.
Повне судове рішення 23 лютого 2023 року.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення в порядку, передбаченому статтею 328 Кодексу адміністративного судочинства України.
Колегія суддів І. В. Сіваченко
А. А. Блохін
Т. Г. Гаврищук
Суд | Перший апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.02.2023 |
Оприлюднено | 27.02.2023 |
Номер документу | 109198211 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні