Постанова
від 23.02.2023 по справі 200/19247/21
ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 лютого 2023 року справа №200/19247/21

м. Дніпро

Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Гаврищук Т.Г., суддів: Блохіна А.А., Сіваченка І.В.,

за участю секретаря судового засідання Усенко Т.І.,

представника відповідача Болотіна М.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 02 серпня 2022 року по справі №200/19247/21 (суддя І інстанції Кошкош О.О., повний текст рішення складено 02.08.2022 року в м. Слов`янськ Донецької області) за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Перемога» до Головного управління ДПС у Донецькій області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -

УСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом про визнання протиправним та скасування рішення Головного управління ДПС у Донецькій області від 24.11.2021 року № 3417772/30417450 та від 24.11.2021 року №3417773/30417450; зобов`язання зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 7 від 21 жовтня 2021 року та № 8 від 21 жовтня 2021 року постачальника (продавця) ТОВ «Перемога».

Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 02 серпня 2022 року позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби у Донецькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 24.11.2021 року №3417772/30417450 та від 24.11.2021 року № 3417773/30417450. Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 7 від 21 жовтня 2021 року та податкову накладну № 8 від 22 жовтня 2021 року подану Товариством з обмеженою відповідальністю «Перемога» датою її подання на реєстрацію 11.11.2021р..

Не погодившись з таким рішенням, відповідачем подано апеляційну скаргу в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволені позовних вимог у повному обсязі.

В обґрунтування доводів апеляційної скарги відповідач посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального права. Відповідач зазначає, що рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято у відповідності до вимог чинного законодавства, з підстав ненадання платником податку розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків. Судом також не враховано, що надані позивачем до Комісії регіонального рівня документи не підтверджують реальність здійсненої господарської операції.

Апеляційний суд, заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення представника відповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, дійшов висновку про те, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає виходячи з наступного.

Судом першої інстанції та під час апеляційного провадження встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Перемога» зареєстроване як юридична особа, перебуває на податкову обліку як платник податків та на момент виникнення спірних правовідносин був платником податку на додану вартість. Основним видом діяльності за КВЕД є вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур.

Згідно долучених до матеріалів справи повідомлень (форма №20-ОПП) ТОВ«Перемога» має у власності/користуванні: земельні ділянки на території с.Новогригорівка Нікольського району площею 6,8898 га, 6,9424 га, 6,3092 га; комбайн, зернометатель, трактори, сівалки, культиватор, ангар, склади, бочки, сіносховище, автомобілі.

18 жовтня 2021 року між виконавцем ФГ Яковенко В.М. та замовником ТОВ«Перемога» укладено договір на виконання робіт по збиранню врожаю соняшника 20 тон. Термін виконання робіт 2 дні. 21 жовтня 2021 року між сторонами підписано акт здачі-приймання робіт №1 щодо надання послуг по збиранню врожаю.

Також, 18 жовтня 2021 року між замовником ТОВ «Перемога» та виконавцем Яковенком Віктором Миколайовичем укладена цивільно-правова угода №10/21 щодо доручення виконання робіт з перевезення соняшника вантажним автомобілем з поля до складу у кількості тридцять тон. 22 жовтня 2021 року сторонами підписано акт прийому наданих послуг (робіт) до цивільно-правової угоди.

Контрагент позивача ТОВ «Саноіл-трейдінг» (код ЄДРПОУ 33561148) зареєстрований як юридична особа, основним видом діяльності є оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин.

21 жовтня 2021 року між постачальником ТОВ «Перемога» та покупцем ТОВ «Саноіл-трейдінг» укладено договір №19665СС поставки соняшника врожаю 2021 року. Загальна кількість22 тони. Згідно п.5.1 оплата покупцем здійснюється у безготівковій формі шляхом перерахування коштів на поточний рахунок Постачальника.

21 жовтня 2021 року позивачем складено рахунок №3 на оплату 365159,78 грн..

Згідно платіжного доручення від 21.10.2021 №298 (проведено банком 21.10.2021 17:09:32) ТОВ «Саноіл-трейдінг» здійснило переведення коштів за соняшник по договору від 21.10.2021 №19665СС у сумі 365159,78 грн. на рахунок ТОВ "Перемога".

22 жовтня 2021 року позивачем складено рахунок №4 на суму 74498,77 грн..

22 жовтня 2021 року ТОВ «Перемога» складена видаткова накладна №8 на продаж «соняшнику врожаю 2021 року» на загальну кількість 22,78 тони вартістю 439658,55 грн., в т.ч. ПДВ 53993,15 грн., також виписана товарно-транспортна накладна від 22.10.2021 №1.

21 жовтня 2021 року Товариством з обмеженою відповідальністю «Перемога» складена податкова накладна №7 на продаж соняшника врожаю 2021 року ТОВ «Саноіл-трейдінг» у кількості 18,92 т. на загальну вартість 360159,78 грн., в т.ч. ПДВ 44844,18 грн..

04 листопада 2021 року Товариством з обмеженою відповідальністю «Перемога» до контролюючого органу подана таблиця даних платника податку на додану вартість, яка згідно рішення від 10.11.2021 №3356712/30417450 не врахована з підстав виявлення невідповідності визначених платником податку видів діяльності наявним у платника податку основним засобам.

11 листопада 2021 року реєстрація податкової накладної від 21.10.2021 №7 в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України зупинена. З квитанції вбачається, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1206 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює, або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

22 жовтня 2021 року Товариством з обмеженою відповідальністю «Перемога» складена податкова накладна №8 на продаж соняшника врожаю 2021 року ТОВ «Саноіл-трейдінг» у кількості 3,86 т. на загальну вартість 74498,77 грн., в т.ч. ПДВ 9148,97 грн..

11 листопада 2021 року реєстрація податкової накладної від 22.10.2021 №8 в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу Українизупинена. З квитанції вбачається, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1206 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює, або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

18 листопада 2021 року складені повідомлення №1 та №2 про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено (25 додатків в кожному). В пояснення зазначено, що ТОВ «Перемога» здійснило реалізацію виключено виробленої власної сільськогосподарської продукції«соняшник врожаю 2021 року» у загальній кількості 22,7 т. ТОВ «Саноіл-трейдінг». Соняшник зібраний з площі 20 га, завезений до власних складів на зберігання, відвантажений покупцю. Податкова накладна сформована за умовами зарахованих коштів згідно договору. Повідомлення надіслані 19.11.2021.

Рішенням від 24.11.2021р. №3417772/30417450 позивачу відмовлено в реєстрації податкової накладної від 21.10.2021р. №7 у зв`язку з не наданням платником податку копій розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.

Рішенням від 24.11.2021р. №3417773/30417450 позивачу відмовлено в реєстрації податкової накладної від 22.10.2021р. №8 у зв`язку з не наданням платником податку копій розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.

24 листопада 2021 року ТОВ «Перемога» подана скарга щодо рішення від 24.11.2021р №3417772/30417450 про відмову в реєстрації податкової накладної. Зазначено, що до пояснень додано додаток №18, а саме платіжне доручення від 21.10.2021р. №298 на оплату соняшника контрагентом. Додатково додано банківську виписку за 21.10.2021р..

01 грудня 2021 року рішенням №56173/30417450/2 скаргу залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної від 21.10.2021р. №7 в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.

24 листопада 2021 року ТОВ «Перемога» подана скарга щодо рішення від 24.11.2021р. №3417773/30417450 про відмову в реєстрації податкової накладної. Зазначено, що до пояснень додано додаток №18, а саме платіжне доручення від 21.10.2021р. №298 на оплату соняшника контрагентом. Додатково додано банківську виписку за 21.10.2021. Зазначено, що податкова накладна від 22.10.2021р. №8 сформована на різницю відвантаженого соняшника та проведеної попередньої оплати за нього. Остаточна оплата здійснюється за умовами договору, тобто після реєстрації податкової накладної.

01 грудня 2021 року рішенням №56220/30417450/2 скаргу залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної від 22.10.2021р. №8 в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.

Наведені обставини сторонами не оспорюються.

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (в редакції, чинної у спірний період) при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Згідно Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 р. № 341) ( далі Порядок №1246) пунктом 12 якого передбачено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.

У відповідності до пунктів 13, 14 Порядку № 1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція). Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

Згідно пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. №1165 (далі Порядок №1165), пунктом 3 якого визначений перелік ознак за якими податкові накладні / розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності ознакам безумовної реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації).

Пунктом 10 Порядку № 1165 передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Згідно пункту 11 Порядку № 1165 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Критерії ризиковості платника податку на додану вартість затверджені Додатком № 1 до Порядку № 1165.

За приписами пункту 12 Порядку № 1165 платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою (додаток 5).

У відповідності з пунктами 13-17 Порядку № 1165 у таблиці даних платника податку зазначаються: види економічної діяльності відповідно до КВЕД; коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України; коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.

Таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.

Таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (додаток 6).

У рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування.

Додаток 3 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної наведено перелік Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Пункт 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій - відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Відповідно до абзацу другого пункту 25, абзацу першого пункту 26 Порядку № 1165 Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.

Порядок прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13 грудня 2019 року за № 1245/34216 (далі - Порядок № 520), згідно пункту 2 якого прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (пункт 3 Порядку № 520).

Відповідно до пункту 4 Порядку № 520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

У пункті 5 Порядку № 520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, який може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Абзацом першим пункту 6 Порядку № 520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «;Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (пункт 7 Порядку № 520).

Згідно з пунктами 9 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

У відповідності до вимог пункту 11 Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Колегія суддів погоджується з судом першої інстанції про те, що обов`язок надання документів платником податків кореспондує із правом контролюючого органу на витребування в платника податків певних документів у передбачених законом випадках. Втім, контролюючий орган під час витребування від платника податків документів, має визначити їх перелік, платник податку має чітко розуміти що саме від нього вимагає орган владних повноважень та мати можливість передбачати наслідки своєї поведінки в залежності від виконання чи невиконання вимоги контролюючого органу. Вживання податковим органом загального посилання на пункт Критеріїв оцінки призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, а не довільно, на власний розсуд. Відсутність чіткої вимоги податкового органу до платника податків стосовно надання певного документу виключає можливість визнання правомірним застосування до такого платника негативних наслідків через невиконання такої вимоги.

Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, позивач, скориставшись своїм правом на надання пояснень, 19 листопада 2021 року надіслав пояснення та копії документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено (25 додатків в кожному). В поясненнях зазначено, що ТОВ «Перемога» здійснило реалізацію виключено виробленої власної сільськогосподарської продукції «соняшник врожаю 2021 року» у загальній кількості 22,7 т. ТОВ «Саноіл-трейдінг». Соняшник зібраний з площі 20 га, завезений до власних складів на зберігання, відвантажений покупцю. Податкова накладна сформована за умовами зарахованих коштів згідно договору.

Позивачем до пояснень додано платіжне доручення від 21.10.2021р. №298, згідно якого ТОВ «Саноіл-трейдінг» здійснено попередню оплату за соняшник по договору від 21.10.2021р. №19665СС у сумі 365159,78 грн.. Вказане платіжне доручення містить припис - "проведено банком 21 жовтня 2021 року 17:09:32".

Крім того, позивачем до скарги на рішення додана банківська виписка за 21.10.2021р..

Отже, матеріалами справи підтверджено надання позивачем на вимогу податкового органу відповідних пояснень та копій документів, які підтверджують та розкривають суть, внутрішню сторону господарських операцій, на виконання яких складено спірні податкові накладні.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що надані позивачем документи на підтвердження реальності здійснення господарських операцій, не мають дефекту форми, змісту або походження, які у силу ч. 2 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність», п. 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88, спричинили б втрату первинними документами юридичної сили, та підтверджують факт здійснення господарських операцій.

Проте, Комісія Головного управління ДПС у Донецькій області, прийняла спірні рішення про відмову в реєстрації податкових накладних без зазначення, як було вказано вище, мотивів неврахування поданих позивачем документів.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів погоджується з судом першої інстанції про те, що оскаржені рішення контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних не відповідають критеріям правомірності, визначеним частиною другою статті 2 КАС України, а тому правомірно визнано їх протиправним та скасовано.

Зважаючи на те, що судом встановлено протиправність рішень відповідача щодо відмови реєстрації спірних податкових накладних, то, відповідно, вимога позивача про зобов`язання ДПС України зареєструвати ці податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання до ДПС України , є також обґрунтованою.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

За приписами пункту 1 частини першої статті 316 КАС України суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Оцінюючи доводи апеляційної скарги, суд зазначає, що ці доводи були ретельно перевірені та проаналізовані судом першої інстанції під час розгляду та ухвалення рішення, їм була надана відповідна правова оцінка, жодних нових аргументів, які б доводили порушення судом першої інстанцій норм матеріального права, у апеляційній скарзі не наведено.

У контексті оцінки доводів апеляційної скарги колегія суддів звертає увагу на позицію Європейського суду з прав людини, зокрема, у справах «Проніна проти України» (пункт 23) та «Серявін та інші проти України» (пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент.

Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення.

Оскільки судом першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги правильно встановлені обставини справи, судове рішення є обґрунтованим, ухваленим з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування рішення суду першої інстанції не вбачається.

Апеляційний суд дійшов висновку про те, що підстави для скасування рішення суду першої інстанції відсутні, а тому відхиляє апеляційну скаргу і залишає судове рішення без змін.

Керуючись статями 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 02 серпня 2022 року по справі №200/19247/21 - залишити без задоволення.

Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 02 серпня 2022 року по справі №200/19247/21 - залишити без змін.

Постанова у повному обсязі складена 23 лютого 2023 року.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з 23 лютого 2023 року та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення в порядку, передбаченому ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя: Т.Г. Гаврищук

Судді: А.А. Блохін

І.В. Сіваченко

СудПерший апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.02.2023
Оприлюднено27.02.2023
Номер документу109198219
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —200/19247/21

Ухвала від 03.04.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Ухвала від 29.03.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Постанова від 23.02.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Постанова від 23.02.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 23.02.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 11.01.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 11.01.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 11.09.2022

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Рішення від 01.08.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

Ухвала від 01.08.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні