Ухвала
від 23.02.2023 по справі 914/2052/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

23.02.2023 Справа № 914/2052/22

за позовом: Обєднання співвласників багатоквартирного будинку Ренесанс-Брюховичі, смт. Брюховичі

до відповідача-1: Львівської міської ради, м. Львів

відповідача-2:Товариства з обмеженою відповідальністю Перфоменс, м. Львів

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідачів: Державна інспекція архітектури та містобудування України, м. Київ

про визнання незаконними та скасування рішень сесії Брюховицької селищної ради та зобовязання усунути перешкоди в користуванні земельною ділянкою

Суддя Коссак С.М.

за участі секретаря Полюхович Х.М.

За участю представників:

Від позивача: Гелемей Юрій Миколайович представник;

Від відповідача-1: не з`явився;

Від відповідача-2: Катрич Зор"яна-Марія Ігорівна представник;

Від третьої особи: не з`явився

На розгляд Господарського суду Львівської області подано позов Обєднанням співвласників багатоквартирного будинку Ренесанс-Брюховичі, смт. Брюховичі до відповідача-1 Львівської міської ради, м. Львів, відповідача-2:Товариства з обмеженою відповідальністю Перфоменс, м. Львів про визнання незаконним та скасування рішення сесії Брюховицької селищної ради Про затвердження детального плану території в районі вулиці Курортна 8 в смт. Брюховичі №1623 від 14 серпня 2020 року; визнання незаконним та скасування рішення виконкому Брюховицької селищної ради Про надання вихідних даних для проектування обєкту будівництва по вул. Курортна 8 в смт. Брюховичі №1896 від 17 серпня 2020 року; зобовязання усунути перешкоди в користуванні земельною ділянкою кадастровий номер 4610166300:01:001:0040 площею 0,5796га, що розташована за адресою вул. Курортна, 6 смт. Брюховичі Львівської області та належить Обєднанню співвласників багатоквартирного будинку Ренесанс-Брюховичі (код за ЄДРПОУ: 37122849) шляхом зобовязання Товариства з обмеженою відповідальністю Перфоменс знести обєкт незавершеного будівництва, який зводиться на земельних ділянках з кадастровими номерами 4610166300:06:002:0049, 4610166300:06:002:0050 за адресою вул. Курортний проїзд 1 (вул. Курортна 8) смт. Брюховичі Львівської області.

Ухвалою суду від 13.09.2022 року відкрито провадження у справі 914/2052/22, залучено третю особу, що не заявляє самостійні вимоги на предмет спору Державну інспекцію архітектури та містобудування України та призначено підготовче засідання на 06.10.2022 року. Рух справи відображено в ухвалах суду.

Ухвалою Львівської міської ради №6 від 29.12.2020 року «Про функціонування Львівської міської територіальної громади», з метою організації функціонування Львівської міської територіальної громади у перехідний період, а також для фінансового, матеріально-технічного забезпечення та контролю за діяльністю підприємств, установ і організацій на території населених пунктів, що увійшли до складу Львівської міської територіальної громади, керуючись Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні", розпорядженням Кабінету Міністрів України від 12.06.2020 № 718-р "Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Львівської області", враховуючи те, що Львівська міська рада є правонаступником прав та обов`язків місцевих рад, які приєднуються, міська рада ухвалила у п.1, що Львівська міська територіальна громада є правонаступником всього майна, прав та обов`язків територіальних громад, територія яких включена до території Львівської міської територіальної громади, а саме Брюховицької, Винниківської, Рудненської, Грибовицької (Жовківський район), Грядівської (Жовківський район), Дублянської міської ради (Жовківський район), Зашківської (Жовківський район), Малехівської (Жовківський район), Лисиничівської (Пустомитівський район), Рясне-Руської (Яворівський район) відповідно до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".

20.09.2022 року позивач подав заяву про забезпечення позову. Заявник просить суд забезпечити позов шляхом заборони ТзОВ «Перфоменс» здійснювати дії щодо введення в експлуатацію об`єкта нерухомості розташованого за адресою вул. Курортний проїзд, 1 смт. Брюховичі, місто Львів, побудованого на земельних ділянках з кадастровими номерами 4610166300:06:002:0049,4610166300:06:002:0050.

Ухвалою суду від 22.09.2022 у задоволені заяви про забезпечення позову відмовлено.

Судове засідання 17.11.2022 року о 14год. 30хв. не відбулося, у зв`язку з відсутністю електроенергії, про судом складено акт ,відтак ухвалою суду від 18.11.2022 року призначено судове засідання на 08.12.2022 року о 14 год. 30 хв. Судове засідання 08.12.2022 року о 14год. 30хв. не відбулося, у зв`язку з замінуванням суду.

Відповідачачем-2 було подано клопотання про закриття провадження у справі (вх.№20488/22).

Розглянувши клопотання відповідача-2, суд доходить висновку про його задоволення щодо перших двох вимог, оскільки такі підлягають розгляду в порядку адміністративної юрисдикції виходячи з такого.

Відповідно до ст.2 ГПК України завданням господарського судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів, пов`язаних із здійсненням господарської діяльності, та розгляд інших справ, віднесених до юрисдикції господарського суду, з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб, держави.

Відповідно до ч.1 ст.20 ГПК України господарські суди розглядають справи у спорах, що виникають у зв`язку із здійсненням господарської діяльності (крім справ, передбачених частиною другою цієї статті), та інші справи у визначених законом.

Предметом позову є: 1)визнання незаконним та скасування рішення сесії Брюховицької селищної ради Про затвердження детального плану території в районі вулиці Курортна 8 в смт. Брюховичі №1623 від 14 серпня 2020 року; 2)визнання незаконним та скасування рішення виконкому Брюховицької селищної ради Про надання вихідних даних для проектування обєкту будівництва по вул. Курортна 8 в смт. Брюховичі №1896 від 17 серпня 2020 року; 3)зобовязання усунути перешкоди в користуванні земельною ділянкою кадастровий номер 4610166300:01:001:0040 площею 0,5796га, що розташована за адресою вул. Курортна, 6 смт. Брюховичі Львівської області та належить Обєднанню співвласників багатоквартирного будинку Ренесанс-Брюховичі (код за ЄДРПОУ: 37122849) шляхом зобовязання Товариства з обмеженою відповідальністю Перфоменс (код за ЄДРПОУ: 43702467) знести обєкт незавершеного будівництва, який зводиться на земельних ділянках з кадастровими номерами 4610166300:06:002:0049, 4610166300:06:002:0050 за адресою вул. Курортний проїзд 1 (вул. Курортна 8) смт. Брюховичі Львівської області.

Критеріями розмежування судової юрисдикції, тобто передбаченими законом умовами, за яких певна справа підлягає розгляду за правилами того чи іншого виду судочинства, є суб`єктний склад спірних правовідносин, предмет спору та характер спірних матеріальних правовідносин у їх сукупності. Крім того, таким критерієм може бути пряма вказівка в законі на вид судочинства, у якому розглядається визначена категорія справ.

Згідно із частиною першою статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до пункту 7 частини першої статті 4 КАС України суб`єктом владних повноважень є орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, у тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.

Пунктом 1 частини першої статті 19 КАС України визначено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи в публічно-правових спорах, зокрема спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом установлено інший порядок судового провадження.

Отже, до компетенції адміністративних судів належать спори фізичних чи юридичних осіб з органом державної влади, органом місцевого самоврядування, їхньою посадовою або службовою особою, предметом яких є перевірка законності рішень, дій чи бездіяльності цих органів (осіб), прийнятих або вчинених ними при здійсненні владних управлінських функцій, крім спорів, для яких законом установлено інший порядок судового вирішення.

Публічно-правовий спір має особливий суб`єктний склад. Участь суб`єкта владних повноважень є обов`язковою ознакою для того, щоб класифікувати спір як публічно-правовий. Проте сама собою участь у спорі суб`єкта владних повноважень не дає підстав ототожнювати спір із публічно-правовим та відносити його до справ адміністративної юрисдикції.

Під час визначення предметної юрисдикції справ суди повинні виходити із суті права та/або інтересу, за захистом якого звернулася особа, заявлених вимог, характеру спірних правовідносин.

Визначальною ознакою справи адміністративної юрисдикції є суть (зміст, характер) спору. Публічно-правовий спір, на який поширюється юрисдикція адміністративних судів, є спором між учасниками публічно-правових відносин і стосується саме цих відносин.

Публічно-правовим вважається, зокрема, спір, у якому одна зі сторін виконує публічно-владні управлінські функції, тобто хоча б один суб`єкт законодавчо вповноважений владно керувати поведінкою іншого суб`єкта, а останній відповідно зобов`язаний виконувати вимоги та приписи такого владного суб`єкта, у яких одна особа може вказувати або забороняти іншому учаснику правовідносин певну поведінку, давати дозвіл на передбачену законом діяльність тощо. Необхідною ознакою суб`єкта владних повноважень є виконання ним публічно-владних управлінських функцій саме в тих правовідносинах, у яких виник спір (див., зокрема, постанови Великої Палати Верховного Суду від 23 травня 2018 року у справі № 914/2006/17 (провадження 12-58гс18, пункти 5.7, 5.8), від 4 вересня 2018 року у справі № 823/2042/16 (провадження 11-377апп18, пункти 28-30), від 2 квітня 2019 року у справі № 137/1842/16-а (провадження № 11-1506апп18)).

При визначенні предметної юрисдикції справ суди повинні виходити із суті права та/або інтересу, за захистом якого звернулася особа, заявлених вимог, характеру спірних правовідносин, змісту та юридичної природи обставин у справі.

Відповідно до частин першої та другої статті 19 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території.

Детальний план розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції, та підлягає стратегічній екологічній оцінці.

Частиною восьмою цієї ж статті передбачено, що детальний план території у межах населеного пункту розглядається і затверджується виконавчим органом сільської, селищної, міської ради протягом 30 днів з дня його подання, а за відсутності затвердженого в установленому цим Законом порядку плану зонування території - відповідною сільською, селищною, міською радою.

Детальний план території за межами населеного пункту розглядається і затверджується відповідною районною державною адміністрацією протягом 30 днів з дня його подання.

Згідно зі ст. 21 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» громадському обговоренню підлягають розроблені в установленому порядку проекти містобудівної документації на місцевому рівні: генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій, детальні плани територій. Затвердження на місцевому рівні містобудівної документації, без проведення громадського обговорення проектів такої документації забороняється.

У п.107 постанови від 07 грудня 2021 року у справі №380/142/20 Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного господарського суду зазначив, що Верховний Суд у постановах від 31 липня 2019 року у справі № 466/1264/18, від 20 грудня 2019 року у справі № 520/14995/16-а, від 9 квітня 2020 року у справі № 807/150/16, неодноразово висловлював правову позицію стосовно того, що детальний план території є містобудівною документацією на місцевому рівні та належить до нормативно-правових актів, а тому судовий розгляд справ про оскарження детального плану території здійснюється з особливостями, визначеними статтями 264, 265 КАС України.

З аналізу цих статей вбачається, що особливістю провадження у справах щодо оскарження нормативно-правових актів є те, що для таких категорій спорів передбачено, фактично, необмежене коло осіб, які можуть ініціювати відкриття відповідного провадження в адміністративному суді; необмежене в часі право на доступ до суду для ініціювання такого спору; додаткові гарантії інформування всіх про початок розгляду судом такого спору; додаткові процесуальні гарантії для сторін, що надаються згідно з положеннями КАС України у справах, що розглядаються за правилами загального позовного провадження; спеціальні повноваження суду, спрямовані на гарантування ефективного захисту.

Відповідно до ст.29 Закону України «Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» основними складовими вихідних даних є: 1) містобудівні умови та обмеження; 2) технічні умови; 3) завдання на проектування.

Фізична або юридична особа, яка має намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва.

Містобудівні умови, обмеження та технічні умови для проектування об`єктів будівництва в рамках здійснення державно-приватного партнерства або реалізації проекту, що здійснюється на умовах концесії, можуть надаватися приватному партнеру, концесіонеру на підставі документа, що засвідчує право користування земельною ділянкою, виданого підприємству, установі, організації, що є балансоутримувачем майна, що передається у концесію, за умови, що така земельна ділянка (або її частина) відповідно до положень договору необхідна для здійснення державно-приватного партнерства або реалізації проекту, що здійснюється на умовах концесії.

Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на підставі містобудівної документації на місцевому рівні на безоплатній основі за заявою замовника (із зазначенням кадастрового номера земельної ділянки).

Оцінюючи цей правовий спір, слід враховувати вказані критерії адміністративної юрисдикції:

- присутність у спірних публічно-правових відносинах суб`єкта владних повноважень- у спорі суб`єктом владних повноважень є Брюховицька селищна рада (правонаступник Львівська міська рада);

- спірні відносини мають саме адміністративно-правову природу - у цій справі існують відносини з приводу затвердження детального плану територій, надання вихідних даних, затвердження містобудівних умов, які є саме адміністративно-правовими відносинами;

- суб`єкт владних повноважень у спірних публічно-правових відносинах, здійснює адміністративні (управлінські) повноваження відповідачем-1 було ухвалено адміністративний акт (акт індивідуальної дії);

- спірні публічно-правові відносини регулюються нормами адміністративного права, зокрема, - Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності»;

- спірні публічно-правові відносини виникли у сфері публічного адміністрування орган місцевого самоврядування здійснює адміністративні повноваження з приводу затвердження детального плану, видачі містобудівних умов та обмежень.

Отже, усі критерії адміністративної юрисдикції притаманні цьому публічно-правовому спору. Тому на переконання суду, цей спір в частині вимоги про визнання незаконним та скасування рішення сесії Брюховицької селищної ради Про затвердження детального плану території в районі вулиці Курортна 8 в смт. Брюховичі №1623 від 14 серпня 2020 року; визнання незаконним та скасування рішення виконкому Брюховицької селищної ради Про нададння вихідних даних для проектування обєкту будівництва по вул. Курортна 8 в смт. Брюховичі №1896 від 17 серпня 2020 року є адміністративно-правовим, а їх вирішення належить до юрисдикції адміністративних судів.

За приписами статті 185 ГПК України у підготовчому засіданні суд постановляє ухвалу (ухвали) про процесуальні дії, що необхідно вчинити до закінчення підготовчого провадження та початку судового розгляду справи по суті. За результатами підготовчого засідання суд постановляє ухвалу про: 1) залишення позовної заяви без розгляду; 2) закриття провадження у справі; 3) закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті.

Враховуючи вчинення усіх необхідних процесуальних дій у даній справі для виконання завдань підготовчого провадження, визначених ст.177 ГПК України та вирішення питань які підлягають з`ясуванню у порядку ст.182 ГПК України, суд прийшов до висновку про необхідність закриття підготовчого провадження, призначення розгляду справи по суті .

Керуючись ст. ст. 98, 177, 181-183, 185, 197, 233, 235 ГПК України , суд,-

ПОСТАНОВИВ:

1. Закрити провадження у справі в частині вимоги про визнання незаконним та скасування рішення сесії Брюховицької селищної ради Про затвердження детального плану території в районі вулиці Курортна 8 в смт. Брюховичі №1623 від 14 серпня 2020 року; визнання незаконним та скасування рішення виконкому Брюховицької селищної ради Про нададння вихідних даних для проектування обєкту будівництва по вул. Курортна 8 в смт. Брюховичі №1896 від 17 серпня 2020 року, оскільки такі не підлягають розгляду в порядку господарського судочинства.

2. Роз`яснити позивачу, що спір у частині вимоги про визнання незаконним та скасування рішення сесії Брюховицької селищної ради Про затвердження детального плану території в районі вулиці Курортна 8 в смт. Брюховичі №1623 від 14 серпня 2020 року; визнання незаконним та скасування рішення виконкому Брюховицької селищної ради Про нададння вихідних даних для проектування обєкту будівництва по вул. Курортна 8 в смт. Брюховичі №1896 від 17 серпня 2020 року підлягає розгляду в порядку адміністративної юрисдикції.

3. Розгляд справи здійснювати щодо вимоги про зобовязання усунути перешкоди в користуванні земельною ділянкою кадастровий номер 4610166300:01:001:0040 площею 0,5796га, що розташована за адресою вул. Курортна, 6 смт. Брюховичі Львівської області та належить Обєднанню співвласників багатоквартирного будинку Ренесанс-Брюховичі (код за ЄДРПОУ: 37122849) шляхом зобовязання Товариства з обмеженою відповідальністю Перфоменс (код за ЄДРПОУ: 43702467) знести обєкт незавершеного будівництва, який зводиться на земельних ділянках з кадастровими номерами 4610166300:06:002:0049, 4610166300:06:002:0050 за адресою вул. Курортний проїзд 1 (вул. Курортна 8) смт. Брюховичі Львівської області.

4. Закрити підготовче провадження та призначити справу до розгляду по суті в судовому засіданні на 16.03.2023 р. о 11:30 год.

5. Викликати в судове засідання судового експерта Грінько Ольгу Ігорівну (79005, м. Львів, вул. Чайковського, 8, оф. 7).

6. Позивачу повідомити судового експерта про час і місце слухання справи по суті.

7. Засідання відбудеться в приміщенні Господарського суду Львівської області за адресою: 79014, місто Львів, вулиця Личаківська, 128.

8. Явка учасників справи в судове засідання на власний розсуд.

Інформація щодо руху справи розміщена в мережі Інтернет на інформаційному сайті за посиланням http://www.reyestr.court.gov.ua та на офіційному веб-порталі судової влади України за посиланням: http://court.gov.ua.

Ухвала набирає законної сили в порядку та строк, що передбачені ст.235 ГПК. Попередити сторони, що відповідно до ч. 8 ст. 80 ГПК України, докази, не подані у встановлений законом або судом строк, до розгляду не приймаються, крім випадку, коли особа, яка їх подає, обґрунтувала неможливість їх подання у вказаний строк з причин, що не залежали від неї.

Відповідно до ч.2 ст. 207 ГПК України, суд залишає без розгляду заяви та клопотання, які без поважних причин не були заявлені в підготовчому провадженні або в інший строк, визначений судом.

Повний текст ухвали виготовлено та підписано 27.02.2023р.

Суддя Коссак С.М.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення23.02.2023
Оприлюднено28.02.2023
Номер документу109209287
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин

Судовий реєстр по справі —914/2052/22

Постанова від 19.09.2023

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Кравчук Наталія Миронівна

Ухвала від 17.08.2023

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Кравчук Наталія Миронівна

Ухвала від 07.08.2023

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Кравчук Наталія Миронівна

Ухвала від 27.06.2023

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Кравчук Наталія Миронівна

Ухвала від 22.05.2023

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Кравчук Наталія Миронівна

Рішення від 12.04.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Коссак С.М.

Ухвала від 31.03.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Коссак С.М.

Ухвала від 31.03.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Коссак С.М.

Ухвала від 16.03.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Коссак С.М.

Ухвала від 23.02.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Коссак С.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні