Ухвала
від 21.02.2023 по справі 925/1441/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

18005, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 307, код ЄДРПОУ 03500051, inbox@ck.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

"21" лютого 2023 р. м. Черкаси справа № 925/1441/22

Вх.суду №15602/22 від 29.12.2022

Вх.суду №458/23 від 11.01.2023

Господарський суд Черкаської області у складі головуючого судді Хабазні Ю.А., із секретарем судового засідання Садоновою А.Р.,

у судове засідання не з`явились: представники від ініціюючого кредитора та боржника,

розглянувши у відкритому підготовчому судовому засіданні у м. Черкаси у приміщенні суду заяву від 27.12.2022 №6805/5/23-00-13-03-04 (із заявою від 09.01.2023 №87/5/23-00-13-03-04 про усунення недоліків первісної заяви),

ініціюючого кредитора, Державної податкової служби України у особі її філії, Головного управління ДПС у Черкаській області,

до боржника, Підприємства "Мета сервіс-2" громадської організації "Всеукраїнська організація союз осіб з інвалідністю України",

про банкрутство юридичної особи,

УСТАНОВИВ:

1. Державною податковою службою України у особі її філії, Головного управління ДПС у Черкаській області до суду подано заяву від 27.12.2022 №6805/5/23-00-13-03-04 з вимогами: відкрити провадження у справі про банкрутство Підприємства "Мета сервіс-2" громадської організації "Всеукраїнська організація союз осіб з інвалідністю України"; включити вимоги Головного управління ДПС у Черкаській області у сумі 7936236,86 грн., у тому числі: 85 110,00 грн. (24 810,00 грн. - сплаченого судового збору та 60 300,00 - сплаченого авансування винагороди арбітражного керуючого) до 1 черги задоволення вимог кредиторів; 4 443 720,78 грн. - заборгованості зі сплати податків до 3 черги задоволення вимог кредиторів; 3 407 406,08 грн. - пені та штрафних санкцій до 6 черги задоволення вимог кредиторів; призначити арбітражного керуючого для виконання повноважень розпорядника майна Іванюка Олександра Миколайовича.

2. Заяву було подано з порушенням вимог ст.174 ГПК України, у зв`язку з чим ухвалою суду від 03.01.2023 залишено без руху з наданням заявнику строку (десять днів з дня вручення ухвали про залишення заяви без руху) на виправлення недоліків.

Заявником подано заяву про усунення недоліків раніше поданої заяви від 09.01.2023 №87/5/23-00-13-03-04 (вх. суду №458/23 від 11.01.2023).

Ухвалою суду від 20.01.2023 заяву прийнято до розгляду та призначено підготовче засідання.

3. Ініціюючий кредитор у заявах від 27.12.2022 №6805/5/23-00-13-03-04 від 09.01.2023 №87/5/23-00-13-03-04 та без дати і номеру (а.с.1,157,194 т.1) на обґрунтування заявлених вимог пояснив,

що згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Підприємство "Мета сервіс-2" громадської організації "Всеукраїнська організація союз осіб з інвалідністю України" (далі - Підприємство) зареєстроване як юридична особа 30.12.1999 та перебуває на обліку у Головному управлінні ДПС у Черкаській області як платнику податків;

що 17.08.2021 було проведено реєстраційну дію із внесення рішення засновників Підприємства про припинення його як юридичної особи у результаті ліквідації;

що засновниками Підприємства, якими було прийнято рішення про його ліквідацію, для заявлення кредиторами своїх вимог був встановлений строк до 16.10.2021;

що Головне управління ДПС у Черкаській області направило на адресу Підприємства претензію від 18.10.2021 №8455/5/23-00-10-012 на суму 7 851 123,18 грн. непогашеного податкового боргу перед бюджетом, відповідь на яку не надійшла, податковий борг не погашений;

що Підприємство має заборгованість перед ініціюючим кредитором у загальній сумі 7 851 123,18 грн., а саме: з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) на суму 4 233 077,11 грн., з яких: за основним платежем 2 330 202,00 грн. (з урахуванням переплати 1,22 грн., залишок заборгованості становить 2 330 200,78 грн.); штрафні санкції на суму 582 554,70 грн.; залишок несплаченої пені відповідно до ст.129 Податкового кодексу України складає 1 320 321,63 грн.; з податку на прибуток підприємства на суму 3 618 049,75 грн., з яких: за основним платежем у сумі 2 113 520,00 грн.; штрафні санкції на суму 528 380,00 грн.; залишок несплаченої пені відповідно до ст.129 Податкового кодексу України складає 976 149,75 грн.;

що безспірність вимог до Підприємства підтверджується рішенням Черкаського окружного адміністративного суду від 12.10.2020 у справі №580/3847/19, яке набрало законної сили 11.05.2021, про відмову у задоволенні позовних вимог Підприємства до Головного управління ДПС у Черкаській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень на суму боргу 5 562 840,00 грн.;

що фінансова звітність (баланс) станом на 17.11.2022 подана Підприємством до контролюючого органу, містить нульові показники, у зв`язку з чим встановити наявну дебіторську заборгованість є неможливим;

що згідно з інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта від 06.12.2022 №316911178 відомості про реєстрацію за Підприємством нерухомого майна відсутні;

що листом від 12.12.2022 №14-Т/358-22 Головне управління Держпродспоживслужби в Черкаській області повідомило відсутність зареєстрованої за Підприємством сільськогосподарської техніки;

що ТСЦ №7141 РСЦ ГСЦ МВС в Чкркаській області (філія ГСЦ МВС) листом від 09.12.2022 №31/23/41-1565 повідомив про відсутність зареєстрованих транспортних засобів за Підприємством згідно облікових даних баз ЄДР ТЗ МВС станом на 08.12.2022;

що відповідно до ст.97 Податкового кодексу України у разі, якщо власник або уповноважений ним орган приймає рішення про ліквідацію платника податків, не пов`язане з банкрутством, майно зазначеного платника податків використовується у черговості, визначеній відповідно до законів України; що особою, відповідальною за погашення грошових зобов`язань чи податкового боргу платника податків, стосовно платника податків, який ліквідується, є ліквідаційна комісія або інший орган, що проводить ліквідацію згідно із законодавством України; що контролюючий орган не має можливості застосувати заходи, передбачені ст.87 та 95 Податкового кодексу України відносно боржника, який ліквідується за рішенням власника, а уповноважений лише звернутися з претензією до ліквідаційної комісії;

що ініціюючим кредитором у межах наданих йому повноважень здійснено усі заходи відповідно до ст.34 Кодексу України з процедур банкрутства та ст.95 Податкового кодексу України, спрямовані на пошук майна з метою погашення податкового боргу, однак останні не призвели до його погашення.

Разом з поданою заявою ініціюючий кредитор заявив клопотання про призначення розпорядником майна боржника арбітражного керуючого Іванюка Олександра Миколайовича.

4. Учасники провадження у справі про банкрутство боржника були належним чином повідомлені про час і місце розгляду справи, однак участі своїх повноважних представників у судове засідання не забезпечили.

Боржник про причини неявки до суду не повідомив чи й будь-яких інших заяв до суду не надіслав, відомості про вручення йому ухвали відсутні.

Ухвала суду була направлена за адресою місцезнаходження вказаної особи, яка зареєстрована у встановленому законом порядку, оскільки ця особа не повідомила суду іншої адреси. Зокрема, вказана адреса міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Відповідно до ст. 93 Цивільного кодексу України місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку. Відповідно до п.10 ч.2 ст.9 та ч.3 ст.10 Закону України "Про Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань": в Єдиному державному реєстрі містяться відомості про (…) місцезнаходження юридичної особи; якщо відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, не внесені до нього, вони не можуть бути використані у спорі з третьою особою, крім випадків, коли третя особа знала або могла знати ці відомості. Відповідно до ст.27 ГПК України для цілей визначення підсудності відповідно до цього Кодексу місцезнаходження юридичної особи та фізичної особи - підприємця визначається згідно з Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

Відповідно до ч.7 ст.120 ГПК України у разі відсутності заяви про зміну місця проживання ухвала про повідомлення чи виклик надсилається учасникам судового процесу (…), за останньою відомою суду адресою і вважається врученою, навіть якщо відповідний учасник судового процесу за цією адресою більше не знаходиться або не проживає.

Відповідно до п.5 ч.6 ст.242 ГПК України днем вручення судового рішення є день проставлення у поштовому повідомленні відмітки (…) про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, яка зареєстрована у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси.

Отже боржник був належним чином повідомлений про час і місце розгляду справи, однак участі повноважного представника у судове засідання не забезпечив, про причини його неявки до суду не повідомив.

Відповідно до ч.1 ст.202 ГПК України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, повідомленого належним чином про дату, час і місце судового засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, у зв`язку з чим суд розглянув справу за наявними в ній матеріалами без участі учасників справи, які не з`явились.

5. При вирішенні поданої на розгляд заяви судом застосовуються положення Кодексу України з процедур банкрутства.

Відповідно до ст.233 ГПК України у судовому засіданні приєднано до матеріалів справи вступну та резолютивну частини судового рішення.

6. Дослідивши наявні у справі докази суд встановив наступні обставини.

6.1. Згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та підприємців станом на 15.09.2021 (а.с.17 т.1): боржник зареєстрований як юридична особа 30.12.1999, номер запису 10261200000000751; 17.08.2021 внесено запис за №1000261100028000751 про припинення юридичної особи у результаті її ліквідації згідно з рішенням її засновників (учасників)/уповноваженого ними органу; ліквідатором призначено Дубровського І.В.

6.2. Ініціюючий кредитор має грошові вимоги до боржника, які підтверджуються наступними документами:

з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) на суму 4 233 077,11 грн., які виникли на підставі акту Головного управління ДФС у Черкаській області від 24.07.2019 №258/23-00-14-0107/30705697 "Про результати документальної планової виїзної перевірки Підприємства "Мета Сервіс-2 ГО "Всеукраїнська організація Союз осіб з інвалідністю України" (код за ЄДРПОУ 30705697, тел.0472-331212, e-mail: MetaServise@ukr.net) з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2016 по 31.12.2018", акту Головного управління ДПС у Черкаській області від 25.01.2022 №492/23-00-18-05-01/30705697 про результати камеральної перевірки порушення граничних строків реєстрації податкових накладних, податкових повідомлень-рішень від 14.08.2019 №0009201401, від 28.01.2022 №0007961805 та рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 12.10.2020 у справі №580/3847/19: за основним платежем на суму 2 330 202,00 грн. (із урахуванням переплати 1,22 грн. залишок заборгованості становить 2 330 200,78 грн.) та штрафними санкціями на суму 582 554,70 грн. Залишок несплаченої пені відповідно до ст.129 Податкового кодексу України складає 1 320 321,63 грн. (а.с.9, 16, 31, 32, 33, 37, 181, 205, 231 т.1);

з податку на прибуток підприємства на суму 3618049,75 грн., які виникли на підставі акту Головного управління ДФС у Черкаській області від 24.07.2019 №258/23-00-14-0107/30705697 "Про результати документальної планової виїзної перевірки Підприємства "Мета Сервіс-2 ГО "Всеукраїнська організація Союз осіб з інвалідністю України" (код за ЄДРПОУ 30705697, тел.0472-331212, e-mail: MetaServise@ukr.net) з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2016 по 31.12.2018", податкового повідомлення-рішення від 14.08.2019 №0009201401 та рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 12.10.2020 у справі №580/3847/19: за основним платежем на суму 2 113 520,00 грн. та штрафними санкціями у сумі 528 380,00 грн. Залишок несплаченої пені відповідно до ст.129 Податкового кодексу України складає 976 149,75 грн. (а.с.9, 16, 35, 37, 179, 200, 231 т.1).

Вказані вище відомості були відображені контролюючим органом в інтегрованих картках платника податків (а.с.25-30 т.1).

6.3. Рішенням Черкаського окружного адміністративного суду від 12.10.2020 у справі №580/3847/19 відмовлено у задоволенні адміністративного позову Підприємства "Мета сервіс-2" Громадської організації "Всеукраїнська організація Союз осіб з інвалідністю України" до Головного управління ДПС у Черкаській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень (а.с.160, 184, 231 т.1).

Згідно із вищевказаним судовим рішенням: 14.08.2019 Головним управлінням ДФС у Черкаській області на підставі встановлених в акті від 24.07.2019 №258/23-00-14-0107/30705697 порушень прийнято податкові повідомлення-рішення: №0009241401 про донарахування податку на додану вартість у сумі 8 187,00 грн.; №0009201401 про донарахування податку на прибуток приватних підприємств за основним платежем у сумі 2 113 520,00 грн. та штрафними (фінансовими) санкціями у сумі 528 380,00 грн.; №0009201401 про донарахування податку на додану вартість за основним платежем у сумі 2 330 202,00 грн. та штрафними (фінансовими) санкціями у сумі 582 551,00 грн.; вважаючи вказані повідомлення-рішення необґрунтованими та такими, що суперечать вимогам чинного податкового законодавства України, позивач звернувся із скаргою до Державної податкової служби України, у задоволенні якої було відмовлено рішенням Державної податкової служби України від 18.11.2019 №9855/6199-00-08-05-01; що позивач, вважаючи податкові повідомлення-рішення протиправними, звернувся з позовом до суду.

Ухвалене рішення суд мотивував, зокрема, тим, що задекларовані господарські операції з придбання Підприємством "Мета Сервіс-2" ГОВОСОІУ товарів (послуг) у ТОВ "Топ-Профіт", ТОВ "Комерційна група "Фенікс", ТОВ "Ролікс Груп", ТОВ "Альмінда Прайм", ТОВ "Мантіса", ТОВ "Сател Стандарт", ТОВ "Юніверс Імпульс", ТОВ "Олдерні Пром", ТОВ "Контест Пром", ТОВ "Авізо Пром", ТОВ "Трівор ЛТД", ТОВ "Даркнет ЛТД", ТОВ "Даркнет" фактично не відбулися, а надані позивачем первинні документи не підтверджують реальний рух активів між позивачем та вказаними контрагентами-постачальниками; що встановлені контролюючим органом під час проведення перевірки обставини щодо документального непідтвердження фактичного проведення господарських операцій у межах договорів поставки з контрагентами позивача, а відповідно і безпідставність формування позивачем податкового кредиту з ПДВ за такими операціями, та приходить до висновку про недостовірність задекларованих позивачем даних податкового обліку, що відповідно виключає право позивача формувати податковий кредит з ПДВ за такими операціями.

Відомості про погашення боржником заборгованості ініціюючому кредитору від боржника не надійшли.

6.4. З метою погашення боргу ініціюючим кредитором:

були направлені запити до Територіального сервісного центру №7141 Регіонального сервісного центру МВС в Черкаській області та Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області від 01.12.2022 №6083/5/23-00-13-02-10 (а.с.123, 140 т.1), на які він отримав відповіді про відсутність зареєстрованих за боржником сільськогосподарської техніки і транспортних засобів (а.с.124,141 т.1);

отримано інформацію з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта від 06.12.2022 №316911178, згідно з якою відомості щодо реєстрації за боржником нерухомого майна відсутні (а.с.22 т.1);

надіслано на адресу Підприємства "Мета сервіс-2" Громадської організації "Всеукраїнська організація союз осіб з інвалідністю України" претензію від 18.10.2021 №8455/5/23-00-10-012 з вимогою про визнання кредиторських вимог Головного управління ДПС у Черкаській області у сумі 7 851 123,18 грн. у зв`язку з процедурою припинення підприємства (а.с.13,164 т.1), відповіді на яку не отримав. Зобов`язання щодо сплати боргу не виконано.

6.5. Боржник має відкриті рахунки в АТ КБ "ПриватБанк", МФО 305299, № НОМЕР_1 , 980-українська гривня, дата відкриття: 03.08.2020; в АТ "Райффайзен Банк" у м.Києві, МФО 380805 № НОМЕР_2 , 980-українська гривня, дата відкриття: 11.04.2018; та № НОМЕР_3 , 980-українська гривня, дата відкриття: 11.04.2018 (довідка ініціюючого кредитора від 12.12.2022 №6353/5/23-00-13-02-06 (а.с.23 т.1).

Згідно з довідкою ініціюючого кредитора від 17.02.2023 №1069/5/23-00-13-02-06 боржник 30.12.1999 зареєстрований як юридична особа в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Підприємство останній раз подавав фінансову звітність до податкового органу за місцем реєстрації (ДПІ у м.Черкасах ГУ ДПС у Черкаській області) 30.03.2022 (згідно з балансом підприємства станом на 31.12.2021 будь-які майнові активи в останнього відсутні) (а.с.197,198 т.1).

У результаті вчинення ініціюючим кредитором дій майно боржником виявлене не було.

7. Відповідно до Господарського процесуального кодексу України:

ч.6 ст.12 - господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку, передбаченому цим Кодексом для позовного провадження, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом";

ч.1 ст.73 - доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи;

ч.1 ст.74 - кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень;

ч.4 ст.75 - обставини, встановлені рішенням суду в господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Згідно з Кодексом України з процедур банкрутства:

ст.1 - (…) боржник - юридична особа або фізична особа, у тому числі фізична особа-підприємець, неспроможна виконати свої грошові зобов`язання, строк виконання яких настав; грошове зобов`язання - зобов`язання боржника сплатити кредитору певну грошову суму відповідно до цивільно-правового правочину (договору) та на інших підставах, передбачених законодавством України. До грошових зобов`язань належать також зобов`язання щодо сплати податків, зборів (обов`язкових платежів), страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування; (…) До складу грошових зобов`язань боржника, у тому числі зобов`язань щодо сплати податків, зборів (обов`язкових платежів), страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування, не включаються неустойка (штраф, пеня) та інші фінансові санкції, визначені на дату подання заяви до господарського суду, а також зобов`язання, що виникли внаслідок заподіяння шкоди життю і здоров`ю громадян, зобов`язання з виплати авторської винагороди, зобов`язання перед засновниками (учасниками) боржника - юридичної особи, що виникли з такої участі. Склад і розмір грошових зобов`язань, у тому числі розмір заборгованості за передані товари, виконані роботи і надані послуги, сума кредитів з урахуванням відсотків, які зобов`язаний сплатити боржник, визначаються на день подання до господарського суду заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство, якщо інше не встановлено цим Кодексом. При поданні заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство розмір грошових зобов`язань визначається на день подання до господарського суду такої заяви;

ч.1 ст.2 - провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України;

ч.1 ст.28 - кандидатура арбітражного керуючого для виконання повноважень розпорядника майна або керуючого реструктуризацією визначається судом шляхом автоматизованого відбору із застосуванням Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи з числа арбітражних керуючих, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих України, за принципом випадкового вибору (...);

абз.2, 3 і 4 п.2 розділу Прикінцеві та перехідні положення заява ініціюючого кредитора або боржника - фізичної особи про відкриття провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність), крім відомостей, передбачених частиною першою статті 34, частиною другою статті 116 цього Кодексу, повинна містити пропозицію щодо кандидатури арбітражного керуючого для виконання повноважень розпорядника майна або керуючого реструктуризацією. Ініціюючий кредитор або боржник - фізична особа додає до заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність) заяву арбітражного керуючого, зазначеного в абзаці другому цього пункту, про участь у справі, яка повинна відповідати вимогам, встановленим частиною третьою статті 28 цього Кодексу. Господарський суд, відкриваючи провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність), призначає арбітражного керуючого, зазначеного в абзаці другому цього пункту, розпорядником майна або керуючим реструктуризацією;

ч.2 ст.30 - розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання ним повноважень розпорядника майна або ліквідатора визначається в розмірі середньомісячної заробітної плати керівника боржника за останніх 12 місяців його роботи до відкриття провадження у справі, але не менше трьох розмірів мінімальної заробітної плати за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень;

ч.3 ст.39 - якщо провадження у справі відкривається за заявою кредитора, господарський суд перевіряє можливість боржника виконати майнові зобов`язання, строк яких настав; боржник може надати підтвердження спроможності виконати свої зобов`язання та погасити заборгованість;

ч.5 ст.39 - за результатами розгляду заяви про відкриття провадження у справі та відзиву боржника господарський суд постановляє ухвалу про: відкриття провадження у справі; відмову у відкритті провадження у справі;

ч.8 ст.39 - в ухвалі про відкриття провадження у справі про банкрутство зазначається про: відкриття провадження у справі про банкрутство; визнання вимог кредитора та їх розмір; введення мораторію на задоволення вимог кредиторів; введення процедури розпорядження майном; призначення розпорядника майна, встановлення розміру його винагороди та джерела її сплати; вжиття заходів щодо забезпечення вимог кредиторів шляхом заборони боржнику та власнику майна (органу, уповноваженому управляти майном) боржника приймати рішення щодо ліквідації, реорганізації боржника, а також відчужувати основні засоби та предмети застави; строк подання розпорядником майна до господарського суду відомостей про результати розгляду вимог кредиторів, який не може перевищувати одного місяця та 20 днів після дати проведення підготовчого засідання суду; дату попереднього засідання суду, яке має відбутися не пізніше 70 календарних днів, а в разі великої кількості кредиторів - не пізніше трьох місяців після дати проведення підготовчого засідання суду; строк проведення розпорядником майна інвентаризації майна боржника, який не може перевищувати двох місяців, а в разі значного обсягу майна - трьох місяців після дати проведення підготовчого засідання суду;

абз.1 ч.9 ст.39 - з метою виявлення кредиторів та осіб, які виявили бажання взяти участь у санації боржника, на офіційному веб-порталі судової влади України не пізніше наступного дня з дня постановлення ухвали суду про відкриття провадження у справі господарський суд оприлюднює повідомлення про відкриття провадження у справі боржника (офіційне оприлюднення);

ч.2 ст.44 - процедура розпорядження майном боржника вводиться строком до 170 календарних днів.

Відповідно до Податкового кодексу України:

підп.14.1.39., 14.1.95, 14.1.155, 14.1.156., 14.1.156-1, 14.1.175. п.14.1. - грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету або на єдиний рахунок як податкове зобов`язання та/або інше зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та пеня; кредитор - юридична або фізична особа, яка має підтверджені у встановленому порядку вимоги щодо грошових зобов`язань до боржника, у тому числі щодо виплати заборгованості із заробітної плати працівникам боржника, а також контролюючі органи - щодо податків та зборів; податкова застава - спосіб забезпечення сплати платником податків грошового зобов`язання та пені, не сплачених таким платником у строк, визначений цим Кодексом. Податкова застава виникає на підставах, встановлених цим Кодексом. У разі невиконання платником податків грошового зобов`язання, забезпеченого податковою заставою, орган стягнення у порядку, визначеному цим Кодексом, звертає стягнення на майно такого платника, що є предметом податкової застави; податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету або на єдиний рахунок як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк), та/або сума коштів, сформована за рахунок податкових пільг, що були використані платником податків не за цільовим призначенням чи з порушенням порядку їх надання, встановленим цим Кодексом та/або Митним кодексом України; податкове зобов`язання (для цілей розділу V цього Кодексу) - загальна сума податку на додану вартість, одержана (нарахована) платником податку в звітному (податковому) періоді, та/або сума коштів, сформована за рахунок податкових пільг, що були використані платником податків не за цільовим призначенням чи з порушенням порядку їх надання, встановленим цим Кодексом; податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом;

підп.16.1.4. п.16.1. - платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи;

підп.41.1.1 п.41.1., п.41.4., п.41.6. - контролюючими органами є податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) - щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених підпунктом 41.1.2 цього пункту), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи. Органами стягнення є виключно контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 цього пункту, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється. Інші державні органи не мають права проводити перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків і зборів, у тому числі на запит правоохоронних органів.

Згідно з Цивільним кодексом України:

ч.3,4-6 ст.105. Учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється (…). До комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) або ліквідатора з моменту призначення переходять повноваження щодо управління справами юридичної особи. Голова комісії, її члени або ліквідатор юридичної особи представляють її у відносинах з третіми особами та виступають у суді від імені юридичної особи, яка припиняється. Строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється, не може становити менше двох і більше шести місяців з дня оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи. Кожна окрема вимога кредитора, зокрема щодо сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування, розглядається, після чого приймається відповідне рішення, яке надсилається кредитору не пізніше тридцяти днів з дня отримання юридичною особою, що припиняється, відповідної вимоги кредитора;

п.1 ч.1, ч.2 та 3 ст.110. Юридична особа ліквідується: за рішенням її учасників, суб`єкта управління державної або комунальної власності або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі у зв`язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягненням мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами. Орган (особа), який прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи відповідно до частини першої цієї статті, призначає ліквідаційну комісію (ліквідатора) такої юридичної особи. Якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа здійснює всі необхідні дії, встановлені законом про відновлення платоспроможності або визнання банкрутом;

ч.8-11 ст.111. Ліквідаційна комісія (ліквідатор) після закінчення строку для пред`явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред`явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду. Проміжний ліквідаційний баланс затверджується ліквідаційною комісією (ліквідатором) юридичної особи. Виплата грошових сум кредиторам юридичної особи, що ліквідується, у тому числі за податками, зборами, єдиним внеском на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та іншими коштами, що належить сплатити до державного або місцевого бюджету, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування, провадиться у порядку черговості, встановленому статтею 112 цього Кодексу. У разі недостатності в юридичної особи, що ліквідується, коштів для задоволення вимог кредиторів ліквідаційна комісія (ліквідатор) організовує реалізацію майна юридичної особи. До затвердження ліквідаційного балансу ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає та подає податковим органам, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування звітність за останній звітний період. Після завершення розрахунків з кредиторами ліквідаційна комісія (ліквідатор) затверджує ліквідаційний баланс та забезпечує його подання до податкового органу.

8. Аналізуючи установлені у справі обставини та вищевказані норми чинного законодавства, суд приходить до таких висновків.

Вимоги заявника підлягають визнанню у повному обсязі у розмірі 7 936 236,86 грн. (з них: 24 810,00 грн. - судовий збір, який підлягає погашенню у першу чергу; 60 300,00 грн. - авансована винагорода арбітражному керуючому, яка підлягає погашенню у першу чергу; 4 443 720,78 грн. - заборгованість зі сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), яка підлягає погашенню у третю чергу; 3 407 406,08 грн. - нараховані штрафні санкції і пеня, які підлягають погашенню у шосту чергу).

Ініціюючим кредитором належним чином здійснено усі необхідні заходи, що передують зверненню контролюючого органу до суду з метою погашення суми податкового боргу.

Аналізуючи установлені обставини суд дійшов висновку про недостатність активів боржника-юридичної особи для задоволення вимог кредиторів і для відновлення його платоспроможності. Вказані обставини є правовою підставою відкриття провадження у справі про банкрутство боржника.

9. Відповідно до абз.7 ч.8 ст.39 Кодексу суд зобов`язаний ввести мораторій на задоволення вимог кредиторів і вжити заходів щодо забезпечення вимог кредиторів шляхом заборони боржнику та власнику майна (органу, уповноваженому управляти майном) боржника приймати рішення щодо ліквідації, реорганізації боржника, а також відчужувати нерухоме майно, основні засоби та предмети застави.

10. Ініціюючим кредитором подано клопотання про призначення арбітражного керуючого Іванюка Олександра Миколайовича розпорядником майна.

Арбітражний керуючий Іванюк О.М. подав заяву про згоду виконувати повноваження розпорядника майна у цій справі, а також документи, що підтверджують його право на здійснення діяльності арбітражного керуючого, досвід та професійні якості, зокрема, копію Свідоцтва про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) №1247, виданого 15.07.2013 (наказ Міністерства юстиції України від 07.06.2013 №1115/5); копію договору добровільного страхування цивільно-правової відповідальності арбітражного керуючого за шкоду, яку може бути завдано у зв`язку з виконанням його обов`язків від 03.02.2022 №ДЦВАК/088/22; копію Свідоцтва про підвищення кваліфікації (а.с.144-153 т.1).

Суд призначає розпорядником майна боржника арбітражного керуючого Іванюка О.М. відповідно до вимог ст.28 та абз.2, 3 і 4 п.2 розділу Прикінцеві та перехідні положення Кодексу України з процедур банкрутства.

11. Оскільки ініціюючим кредитором та боржником не надано довідки про середньомісячну заробітну плату керівника боржника за останніх 12 місяців його роботи до відкриття провадження у справі про банкрутство, суд визначає основну грошову винагороду у розмірі трьох мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання ним повноважень за рахунок коштів, авансованих до моменту подання заяви про відкриття провадження у справі ініціюючим кредитором боржником на депозитний рахунок Господарського суду Черкаської області.

Кошти перераховуються розпоряднику майна з депозитного рахунку Господарського суду Черкаської області відповідно до ухвали суду, яку суд постановляє на підставі заяви розпорядника майна, поданої до суду після виникнення права вимоги основної грошової винагороди в арбітражного керуючого, та в межах авансованої суми.

12. Згідно з ч.1 і 3 ст.123 ГПК України: судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи; до витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать витрати: 1) на професійну правничу допомогу; 2) пов`язані із залученням свідків, спеціалістів, перекладачів, експертів та проведенням експертизи; 3) пов`язані з витребуванням доказів, проведенням огляду доказів за їх місцезнаходженням, забезпеченням доказів; 4) пов`язані з вчиненням інших процесуальних дій, необхідних для розгляду справи або підготовки до її розгляду. Отже визначений ГПК України перелік судових витрат не є вичерпним.

Однак Кодекс не визначає у яку чергу підлягають погашенню судові витрати, в тому числі сплачений ініціюючим кредитором судовий збір та авансована грошова винагорода, проте передбачає погашення у першу чергу витрат, пов`язаних з провадженням у справі про банкрутство в господарському суді.

Оскільки сплата судового збору та авансування грошової винагороди арбітражного керуючого у справі про банкрутство передбачені Кодексом, суд приходить до висновку, що і судовий збір, і авансування винагороди арбітражного керуючого належать до судових витрат, які підлягають погашенню у першу чергу.

При подачі заяви ініціюючим кредитором було сплачено судовий збір у сумі 24 810,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням від 20.12.2022 №336300 (а.с.8 т.1), а також авансовано винагороду арбітражному керуючому у розмірі трьох мінімальних заробітних плат за три місяці виконання ним повноважень у сумі 60 300,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням від 20.12.2022 №336298 (а.с.7 т.1).

13. У зв`язку з відкриттям провадження у справі необхідно здійснити офіційне оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про неплатоспроможність боржника на офіційному веб-порталі судової влади України.

Керуючись ст. 8, 28, 30, 34, 35, 39, 41, 44, 64 Кодексу України з процедур банкрутства, суд

УХВАЛИВ:

1. Відкрити провадження у справі про банкрутство Підприємства "Мета сервіс-2" Громадської організації "Всеукраїнська організація союз осіб з інвалідністю України" (18030, м.Черкаси, вул.Пацаєва,1/2, ідентифікаційний код 30705697).

2. Визначити наступний розмір вимог ініціюючого кредитора:

24 810,00 грн. - судового збору, який підлягає погашенню у першу чергу;

60 300,00 грн. - авансованої грошової винагороди арбітражному керуючому, яка підлягає погашенню у першу чергу;

4 443 720,78 грн. - податків і зборів (обов`язкових платежів), яка підлягає погашенню у третю чергу;

3 407 406,08 грн. - штрафних санкцій і пені, які підлягають погашенню у шосту чергу.

3. Ввести мораторій на задоволення вимог кредиторів.

4. Ввести процедуру розпорядження майном боржника строком на сто сімдесят календарних днів.

5. Призначити розпорядником майна боржника арбітражного керуючого Іванюка Олександра Миколайовича (а/с 707, м.Черкаси, 18003, свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) №1247, видане Міністерством юстиції України 15.07.2013, наказ від 07.06.2013 №1115/5).

6. Встановити розмір оплати послуг розпорядника майна боржника - три мінімальні заробітні плати за кожен місяць здійснення ним своїх повноважень.

Встановити джерелом сплати послуг - авансування коштів ініціюючим кредитором у розмірі, зазначеному у цьому пункті ухвали суду, на депозитний рахунок Господарського суду Черкаської області.

7. Вжити заходів щодо забезпечення вимог кредиторів шляхом заборони боржнику (Підприємству "Мета сервіс-2" Громадської організації "Всеукраїнська організація союз осіб з інвалідністю України", адреса місцезнаходження - 18030, м.Черкаси, вул.Пацаєва,1/2, ідентифікаційний код 30705697) та власнику майна (органу, уповноваженому управляти майном) боржника приймати рішення щодо ліквідації, реорганізації боржника, а також відчужувати нерухоме майно, основні засоби та предмети застави.

8. Встановити строк подання розпорядником майна до господарського суду відомостей про результати розгляду вимог кредиторів до 10.04.2023.

Розпоряднику майна забезпечити: розгляд вимог конкурсних кредиторів; надіслання повідомлень заявникам про повне або часткове їх визнання чи відхилення із мотивованим обґрунтуванням підстав відхилення; надання суду копій надісланих повідомлень та доказів їх надіслання.

9. Визначити 10.04.2023 датою складення розпорядником майна реєстру вимог кредиторів та подання його на затвердження до господарського суду.

10. Визначити 02.05.2023 датою попереднього засідання суду. Про час і місце проведення засідання повідомити учасників провадження у справі про банкрутство боржника додатково винесеною ухвалою.

11. Встановити строк проведення розпорядником майна разом з боржником інвентаризації майна боржника до 21.04.2023. За результатами надати суду акт інвентаризації майна та визначену суму вартості активів (баланс).

Повне судове рішення складено 27.02.2023. Ухвала з 27.02.2023 набрала законної сили, строк пред`явлення ухвали до виконання відповідно до Закону України "Про виконавче провадження" один рік.

Ухвала суду може бути оскаржена до Північного апеляційного господарського суду в порядку та у строки, встановлені статтями 254-257 та п.17.5 розділу ХІ Перехідні положення Господарського процесуального кодексу України.

Направити цю ухвалу: ініціюючому кредитору, арбітражному керуючому Іванюку О.М., рекомендованим листом: боржнику, Придніпровському відділу державної виконавчої служби у місті Черкаси Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) для виконання п.7 резолютивної частини цієї ухвали суду (в оригіналі з гербовою печаткою суду), державному реєстратору (Департаменту управління справами та юридичного забезпечення Черкаської міської ради) - для внесення відомостей до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Придніпровському районному суду м.Черкаси, для відома - Центральному міжрегіональному управлінню Міністерства юстиції (м.Київ);

Суддя Хабазня

Юрій Андрійович

Я-8

СудГосподарський суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення21.02.2023
Оприлюднено28.02.2023
Номер документу109209854
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи

Судовий реєстр по справі —925/1441/22

Ухвала від 22.08.2024

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Хабазня Ю.А.

Ухвала від 05.08.2024

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Хабазня Ю.А.

Ухвала від 25.06.2024

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Хабазня Ю.А.

Ухвала від 14.06.2024

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Хабазня Ю.А.

Ухвала від 31.05.2024

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Хабазня Ю.А.

Постанова від 25.05.2023

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Хабазня Ю.А.

Ухвала від 25.05.2023

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Хабазня Ю.А.

Ухвала від 27.04.2023

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Хабазня Ю.А.

Ухвала від 12.04.2023

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Хабазня Ю.А.

Ухвала від 21.02.2023

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Хабазня Ю.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні