Рішення
від 27.02.2023 по справі 520/10138/21
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

27 лютого 2023 року № 520/10138/21

Суддя Харківського окружного адміністративного суду Рубан В.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Управління земельних відносин Департаменту територіального контролю та земельних відносин Харківської міської ради (вул. Квітки Основненка, буд. 7, м. Харків, 61003, 26488996), третя особа: Харківська міська рада (майдан Конституції, буд. 7,м. Харків, 61003, 04059243) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач, ОСОБА_1 , звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Управління земельних відносин Департаменту територіального контролю та земельних відносин Харківської міської ради, в якому просив суд:

- визнати протиправною бездіяльність Управління земельних відносин Департаменту територіального контролю та земельних відносин Харківської міської ради, яка полягає у не підготовці проекту рішення щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,0845 га (кадастровий номер 6310138200:03:020:0012), для експлуатації та обслуговування нежитлової будівлі літ. Г-1 (магазин) за адресою: АДРЕСА_2 та неподанні зазначеного проекту рішення на розгляд Харківській міській раді;

- зобов`язати Управління земельних відносин Департаменту територіального контролю та земельних відносин Харківської міської ради підготувати проект рішення щодо затвердження ОСОБА_1 проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,0845 га (кадастровий номер 6310138200:03:020:0012), для експлуатації та обслуговування нежитлової будівлі літ. Г-1 (магазин) за адресою: АДРЕСА_2 та подати проект рішення на пленарне засідання сесії Харківської міської ради.

Ухвалою суду від 14.06.2021 р. відмовлено у відкритті провадження в адміністративній справі.

Постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 28.07.2021 року апеляційну скаргу ОСОБА_1 задоволено. Ухвалу Харківського окружного адміністративного суду від 14.06.2021 по справі № 520/10138/21 скасовано. Адміністративну справу № 520/10138/21 направлено до Харківського окружного адміністративного суду для продовження розгляду.

Протоколом автоматичного розподілу Харківського окружного адміністративного суду від 17.02.2021 року справу передано для подальшого розгляду судді Рубан В.В.

Ухвалою від 21.12.2021 р. позовну заяву залишено без руху. Надано позивачу строк для усунення викладених в ухвалі недоліків протягом п`яти днів з моменту отримання ухвали. Ухвалою від 10.01.22р. провадження у справі відкрито.

Суд зазначає, що Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022 у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану" введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.

Указом Президента України Про продовження строку дії воєнного стану в Україні від 14.03.2022 № 133/2022 передбачено продовження строку дії воєнного стану з 05 години 30 хв. 26 березня строком на 30 діб.

Указом Президента України від 18 квітня 2022 року № 259/2022 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", який затверджено Верховною Радою України, передбачено продовжити строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 квітня 2022 року строком на 30 діб, тобто до 25 травня 2022 року.

Указом Президента України від 17 травня 2022 року №341/2022 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", який затверджено Верховною Радою України, передбачено продовжити строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб, тобто до 23 серпня 2022 року.

Указом Президента України від 12 серпня 2022 року № 573/2022 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", який затверджено Верховною Радою України, передбачено продовжити строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 23 серпня 2022 року строком на 90 діб.

Указом Президента України від 17 листопада 2022 року № 2738/2022 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", який затверджено Верховною Радою України, передбачено продовжити строк дії воєнного стану в Україні строком на 90 діб - до 19 лютого 2023 року.

Указом Президента України від 6 лютого 2023 року № 58/2023 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", який затверджено Верховною Радою України, передбачено продовжити строк дії воєнного стану в Україні з 19 лютого 2023 року строком на 90 діб.

Харківська міська територіальна громада входить до Переліку територіальних громад, що розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні) затвердженого Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 24.04.2022 № 75 (зі змінами).

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що ОСОБА_1 до відповідача надав пакет документів, необхідних для підготовки відповідачем проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для експлуатації та обслуговування нежитлової будівлі літ.«Г-1» (магазин): АДРЕСА_2 .

Проте відповідачем надавались лише відповіді, що ним буде підготовлено проект рішення щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,0845 га, без зазначення будь-яких термінів. На думку позивача, бездіяльність відповідача стосовно порушення строків є протиправною. Позивач звернулася до суду з даним позовом за захистом своїх порушених прав.

Відповідач, згідно наданого до суду відзиву на позов зазначив, що згідно рішення 29 сесії Харківської міської ради 5 скликання від 24.12.2008 року №362/08 питання продажу земельних ділянок розглядаються Харківською міською радою відповідно до Земельного кодексу України, Порядку продажу земельних ділянок або прав на них на підставі цивільно-правових договорів у м. Харкові та встановлено, що для розгляду викладеного питання Позивачу ОСОБА_1 було необхідно надати акт обстеження земельної ділянки, складений Департаментом територіального контролю та земельних відносин, що такий не був наданий працівникам Департаменту територіального контролю та земельних відносин Харківської міської ради, що свідчить про зволікання та умисне порушення діючих норм законодавства. Департаментом земельних відносин підготовлено та сформовано пакет документів щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки 0,0845 Га (кадастровий номер 6310138200:03:020:0012) по АДРЕСА_2 , який заплановано розглянути у відповідності до вимог Регламенту Харківської міської ради.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.

Позивачку рішенням 30 сесії Харківської міської ради 7 скликання № 1759/19 від 16.10.2019р. надано дозвіл на розробку поетку землеустрою щодо відведення земельної ділянки комунальної власності.

Позивачем розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, кадастровий номер 6310138200:03:020:0012, для експлуатації та обслуговування нежитлової будівлі літ.Г-1 (магазин) за адресою: АДРЕСА_2 .

05.12.2019 року Харківським міським головою отриманні звернення Позивача про затвердження проекту землеустрою з відведення та продажу земельної ділянки площею 0,0845 га по АДРЕСА_2 для експлуатації та обслуговування нежитлової будівлі літ.Г-1. 23.12.2019 року.

Додатковим вивченням документів наданих позивачем, Управлінням земельних відносин Департаменту територіального контролю та земельних відносин Харківської міської ради встановлено відсутність оригіналу акту обстеження земельної ділянки у зв`язку з чим розгляд зазначеного питання припинено.

Позивачу на його звернення від 02.03.2020р. відповідач листом від 26.02.20р. повідомив, що "За дорученням керівництва Харківської міської ради, Ваше звернення, лист б/н від 03.02.2020 (вх. № Г-7-5639/1-20 від 03.02.2020) щодо продажу земельної ділянки площею 0,0845 га по АДРЕСА_2 , для експлуатації та обслуговування нежитлової будівлі літ. «Г-1» (магазин), кадастровий номер 6310138200:03:020:0012, розглянуто Департаментом земельних відносин.

Питання продажу земельних ділянок комунальної власності розглядаються Харківською міською радою відповідно до Земельного кодексу України, Порядку продажу земельних ділянок або прав на них на підставі цивільно-правових договорів у м. Харкові, затвердженого рішенням 29 сесії Харківської міської ради 5 скликання від 24.12.2008 № 362/08 (далі Порядок), з урахуванням Положення про Департамент територіального контролю, затвердженого рішенням 1 сесії Харківської міської ради 7 скликання «Про затвердження положень виконавчих органів Харківської міської ради 7 скликання» від 20.11.2015 № 7/15.

Для розгляду Харківською міською радою питання продажу земельної ділянки необхідно надати наступні документи: - витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку (оригінал); - документ, що посвідчує право користування земельною ділянкою (у разі його наявності), - проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки з висновками або технічна документація із землеустрою (копія); - витяг (оригінал) з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки; - фотофіксацію земельної ділянки (з оточенням), яка надається у вигляді фотографій, знятих шляхом панорамної, вузлової і детальної зйомки; - акт обстеження зазначеної земельної ділянки.

Відповідно до Порядку Департаментом земельних відноси направлено запит до Департаменту містобудування та архітектури щодо надання висновку про можливість продажу гр. ОСОБА_2 земельної ділянки площею 0,0845 га по АДРЕСА_2 для експлуатації та обслуговування нежитлової будівлі літ. «Г-1» (магазин), кадастровий номер 6310138200:03:020:0012."

На звернення позивача від 12.11.2020 року відповідачем надавалось роз`яснення щодо порядку здійснення підготовки рішення щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,0845 Га 6310138200:03:020:0012, за адресою: АДРЕСА_2 .

28.05.2021 року позивачем подано лист до Департаменту територіального контролю та земельних відносин Харківської міської ради в якому останній просив повідомити стан розгляду та підготовки проекту рішення щодо затвердження проекту землеустрою.

30.06.2021 року Управлінням земельних відносин Департаменту територіального контролю та земельних відносин Харківської міської ради надано відповідь на вказане звернення, в якій зазначено, що згідно положення про Управління земельних відносин Департаменту територіального контролю та земельних відносин Харківської міської ради, що затверджено рішенням 1 сесії Харківської міської ради 8 скликання Про затвердження положень виконавчих органів Харківської міської ради 8 скликання" від 09.12.2020 року №7/20, до повноважень Управління належить підготовка проектів рішень Харківської міської ради.

Згідно рішення 29 сесії Харківської міської ради 5 скликання від 24.12.2008 року №362/08 питання продажу земельних ділянок розглядаються Харківською міською радою відповідно до Земельного кодексу України, Порядку продажу земельних ділянок або прав на них на підставі цивільно-правових договорів у м. Харкові та встановлено, що для розгляду викладеного питання Позивачу ОСОБА_1 необхідно надати акт обстеження земельної ділянки, складений Департаментом територіального контролю та земельних відносин, що такі не був наданий працівникам Департаменту територіального контролю та земельних відносин Харківської міської ради.

По суті позовних вимог суд зазначає наступне.

Частиною 2 ст. 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За змістом ч.ч. 1, 2 ст. 116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Порядок безоплатної передачі земельних ділянок у власність регламентований положеннями ст. 118 ЗК України.

Повноваження органів місцевого самоврядування щодо передачі земельних ділянок у власність або користування та порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування встановлені ст.ст. 122, 123 ЗК України.

Відповідно до ч. 1 ст. 122 ЗК сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Згідно з ч.ч. 1-2 ст. 123 ЗК України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; формування нової земельної ділянки (крім поділу та об`єднання).

Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.

Відповідно до ч. 1 ст.186-1 ЗК України, яка була чинною до 28.04.21р. проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності (крім земельних ділянок зони відчуження та зони безумовного (обов`язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи) підлягає обов`язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Законом України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин від 28 квітня 2021 року № 1423-IX набрав чинності 27.05.2021. Підпунктом 51 пункту 4 розділу I наведеного Закону пункт 6 частини 2 статті 186 було викладено в наступній редакції: проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок затверджуються Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.

Пунктом 34 частини першої статті 26 Закону № 280/97-ВР передбачено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання, як вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Згідно з ч.1 ст.46 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради.

Частиною 1 ст.47 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" визначено, що постійні комісії ради є органами ради, що обираються з числа її депутатів, для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до її відання, здійснення контролю за виконанням рішень ради, її виконавчого комітету.

На підставі ч.4 ст.47 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" постійні комісії за дорученням ради або за власною ініціативою попередньо розглядають проекти програм соціально-економічного і культурного розвитку, місцевого бюджету, звіти про виконання програм і бюджету, вивчають і готують питання про стан та розвиток відповідних галузей господарського і соціально-культурного будівництва, інші питання, які вносяться на розгляд ради, розробляють проекти рішень ради та готують висновки з цих питань, виступають на сесіях ради з доповідями і співдоповідями.

Відповідно до статті 59 Закону № 280/97-ВР рішення місцевої ради приймаються у формі відповідних рішень, прийнятих на сесії місцевої ради та рішень виконавчого комітету.

Рішенням Харківської міської ради від 12.10.2021 № 199/21 «Про внесення змін до структури виконавчих органів Харківської міської ради 8 скликання», зокрема, припинено діяльність Управління земельних відносин Департаменту територіального контролю та земельних відносин Харківської міської ради та Департаменту територіального контролю та земельних відносин Харківської міської ради у зв`язку з реорганізацією шляхом приєднання до Департаменту земельних відносин Харківської міської ради (рішення набуло чинності з 01.01.2022).

Рішенням Харківської міської ради від 22.12.2021 № 217/21 «Про внесення змін до положень виконавчих органів Харківської міської ради 8 скликання» затверджено Положення про Департамент земельних відносин (далі - Положення), згідно з п. 3.1.1 якого одним з основних завдань Департаменту є забезпечення реалізації повноважень Харківської міської ради та виконавчих органів Харківської міської ради в галузі земельних відносин.

Згідно Регламенту Харківської міської ради, пропозиції, щодо питань, які плануються бути внесеними до проекту порядку денного сесії Харківської міської ради, надаються відповідними виконавчими органами міської ради, а також особами, зазначеними в статті 32 цього Регламенту.

Згідно п. 3.1.1. раніше зазначеного Положення Департамент відповідно до покладених на нього функцій та завдань, здійснює контроль за використанням та охороною земель комунальної власності територіальної громади міста Харкова, а також за додержанням юридичними та фізичними особами земельного законодавства.

Пунктами 3.2.1. та 3.2.2. Положення встановлено, що Департамент має право обстежувати земельні ділянки комунальної форми власності міста Харкова з метою здійснення самоврядного контролю за використанням та охороною земель комунальної власності, самоврядного контролю у сфері благоустрою населених пунктів, а також при підготовці рішень про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, про погодження технічної документації із землеустрою щодо поділу (об`єднання) земельних ділянок, про передачу у власність та користування, при оформленні угод щодо оренди землі, продажу земельних ділянок, актів приймання-передачі земельних ділянок, під час проведення інвентаризації земель комунальної власності територіальної громади міста Харкова, при розгляді матеріалів з питань збереження об`єктів самочинного будівництва за вмотивованими запитами виконавчих органів Харківської міської ради та в інших випадках відповідно до покладених на Департамент повноважень.

Рішення Харківської міської ради від 09.12.2020 № 7/20 (зі змінами) затверджено Положення про Управління земельних відносин Департаменту територіального контролю та земельних відносин Харківської міської ради (далі - Положення).

Згідно п. 1.1 Положення, Управління земельних відносин Департаменту територіального контролю та земельних відносин Харківської міської ради є самостійним виконавчим органом Харківської міської ради, який утворюється Харківською міською радою, та діє у складі Департаменту на правах юридичної особи.

Згідно п. 3.1 Положення, Основними завданнями Управління є забезпечення реалізації повноважень Харківської міської ради та виконавчих органів Харківської міської ради в галузі земельних відносин та регулювання земельних відносин для забезпечення прав на землю громадян, юридичних осіб, територіальної громади міста Харкова тощо та раціонального використання земель.

Згідно пунктів 4.1.2, 4.1.3 Положення, до повноважень Управління належить, зокрема, підготовка спільно з іншими виконавчими органами Харківської міської ради на розгляд сесії Харківської міської ради пропозицій про надання земельних ділянок у власність або користування громадянам та юридичним особам для експлуатації та обслуговування об`єктів містобудування; підготовка матеріалів щодо передачі земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб в порядку приватизації.

Згідно п. 4.1.7 Положення, до повноважень Управління належить також розгляд звернень фізичних та юридичних осіб з питань земельних відносин та надання відповідей згідно з чинним законодавством.

Згідно п. 4.1.9 Положення, Управління є уповноваженим виконавчим органом Харківської міської ради, яке готує проекти рішень Харківської міської ради про передачу у власність та припинення права користування земельними ділянками для будівництва, експлуатації та обслуговування об`єктів містобудування.

Згідно п. 1.3 Положення про Управління земельних відносин Департаменту територіального контролю та земельних відносин Харківської міської ради, Управління перейменовано з Департаменту земельних відносин Харківської міської ради.

Згідно ст. 8 Закону України «Про адміністративні послуги», суб`єктом надання адміністративних послуг на кожну адміністративну послугу, яку він надає відповідно до закону, затверджуються інформаційна і технологічна картки, а у разі якщо суб`єктом надання є посадова особа, - органом, якому вона підпорядковується. Інформаційна картка адміністративної послуги, що надається територіальним органом центрального органу виконавчої влади, іншого державного органу, їх посадовими особами, які уповноважені відповідно до закону надавати адміністративну послугу, затверджується на підставі типової інформаційної картки, затвердженої відповідним центральним органом виконавчої влади, іншим державним органом.

Згідно ч. 4 ст. 8 Закону України «Про адміністративні послуги», інформаційна картка адміністративної послуги містить інформацію, зокрема, про перелік документів, необхідних для отримання адміністративної послуги, порядок та спосіб їх подання, а у разі потреби - Інформацію про умови чи підстави отримання адміністративної послуги.

Департаментом земельних відносин Харківської міської ради, як суб`єктом надання адміністративної послуги із передачі громадянам у власність земельних ділянок, які перебувають у їх користуванні з земель комунальної власності, 12.05.2020 року затверджено інформаційну картку адміністративної послуги, якою визначено перелік документів, необхідних для надання даної адміністративної послуги.

Інформаційною карткою адміністративної послуги з видачі рішення щодо передачі у власність громадянам земельних ділянок серед переліку документів зазначений акт обстеження земельної ділянки (згідно п. 3 ст. Закону України «Про адміністративні послуги»).

Відповідно до ст. 3 Закону України «Про адміністративні послуги», до адміністративних послуг також прирівнюється надання органом виконавчої влади, іншим державним органом, органом влади Автономної Республіки Крим, органом місцевого самоврядування, їх посадовими особами, державним реєстратором, суб`єктом державної реєстрації витягів та виписок із реєстрів, довідок, копій, дублікатів документів та інші передбачені законом дії, у результаті яких суб`єкту звернення, а також об`єкту, що перебуває в його власності, володінні чи користуванні, надається або підтверджується певний юридичний статус та/або факт.

Відповідно до п. 4.3 Положення, до первинної підготовки проектів розпорядчих актів щодо викупу, продажу, надання в користування, в оренду земельних ділянок для будівництва, експлуатації та обслуговування об`єктів містобудування, передачі у власність та припинення права користування земельними ділянками обов`язково залучаються співробітники Департаменту, які здійснюють обстеження земельних ділянок.

Згідно пунктів 4.1.29, 4.2 Положення про Департамент територіального контролю та земельних відносин Харківської міської ради, Департамент розглядає звернення юридичних і фізичних осіб з питань здійснення самоврядного контролю за використанням та охороною земель і щодо обстеження земельних ділянок, які надаються у власність, користування, підлягають продажу та повертаються до земель запасу міста. Співробітники Департаменту здійснюють обстеження земельні ділянки комунальної форми власності міста Харкова з метою здійснення самоврядного контролю за використанням та охороною земель комунальної власності, зокрема при підготовці рішень на розгляд сесії Харківської міської ради про затвердження технічних документацій із землеустрою щодо встановлення (відновлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості про передачу земельних ділянок у власність або в користування.

За результатами проведення заходів самоврядного контролю за використанням та охороною земель комунальної власності працівники Департаменту складають акти обстеження земельних ділянок.

Згідно наказу №3 від 01.02.2021 року виданий Департаментом територіального контрою та земельних відносин Харківської міської ради Про деякі питання організації діяльності відділу обстеження земельних ділянок Інспекції з контролю за використанням та охороною земель комунальної власності Департамент територіального контролю та земельних відносин Харківської міської ради в якому затверджено бланк заяви про проведення обстеження земельної ділянки для фізичних та юридичних осіб, заява про проведення обстеження земельної ділянки для фізичних та юридичних осіб у зв`язку з поновленням або припиненням договору оренди землі та строк дії акту обстеження земельної ділянки та порядок обробки заяв фізичних та юридичних осіб та запитів виконавчих органів Харківської міської ради.

Згідно статті 4 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», одним з принципів здійснення місцевого самоврядування в Україні є його законність. Законність актів органів місцевого самоврядування України презюмується, при цьому акти органів місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку. Відповідно до ч.2 ст.1 Земельного кодексу України, право власності на землю гарантується.

Відповідно до ч.1 ст.127 Земельного кодексу України, органи державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим та органи місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, здійснюють продаж земельних ділянок державної чи комунальної власності або передають їх у користування (оренду, суперфіцій, емфітевзис) громадянам, юридичним особам та іноземним державам на підставах та в порядку, встановлених цим Кодексом.

Згідно ч.1 ст. 128 Земельного кодексу України, продаж громадянам і юридичним особам земельних ділянок державної (крім земельних ділянок, на яких розташовані об`єкти, які підлягають приватизації) та комунальної власності для потреб, визначених цим Кодексом, провадиться місцевими державними адміністраціями, Радою міністрів Автономної Республіки Крим або органами місцевого самоврядування в межах їх повноважень.

Враховуючи вищевикладене та вимоги Регламенту, Позивач надав Департаменту земельних відносин Харківської міської ради обмежений пакет документів, на підставі яких є неможливим розгляд проекту рішення у відповідності до вимог Регламенту Харківської міської ради, оскільки відсутній саме акт обстеження земельної ділянки, який повинен бути складений Департаментом територіального контролю та земельних відносин та не суперечитиме вимогам законів.

Матеріали справи не містять доказів звернення позивача да відповідача з метою проведення обстеження земельної ділянки, а також надання до відповідача акту обстеження земельної ділянки, який складений Департаментом територіального контролю та земельних відносин Харківської міської ради.

При розв`язанні спору, суд, зважаючи на практику Європейського суду з прав людини щодо застосування ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року (далі за текстом Конвенція; рішення від 21.01.1999р. у справі Гарсія Руїз проти Іспанії, від 22.02.2007р. у справі Красуля проти Росії, від 05.05.2011р. у справі Ільяді проти Росії, від 28.10.2010р. у справі Трофимчук проти України, від 09.12.1994р. у справі Хіро Балані проти Іспанії, від 01.07.2003р. у справі Суомінен проти Фінляндії, від 07.06.2008р. у справі Мелтекс ЛТД (MELTEX LTD) та Месроп Мовсесян (MESROP MOVSESYAN) проти Вірменії), вичерпно реалізував усі існуючі правові механізми з`ясування об`єктивної істини; надав оцінку усім юридично значимим факторам і обставинам справи; дослухався до усіх ясно і чітко сформульованих та здатних вплинути на результат вирішення спору аргументів сторін; виклав власні мотиви конкретного тлумачення змісту належних норм матеріального і процесуального права.

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

З урахуванням вказаного, суд приходить до висновку, що відповідачем не допущено протиправної бездіяльності у межах спірних правовідносин, а тому у задоволенні позову належить відмовити.

Розподіл судових витрат здійснюється відповідно до ст. 139 КАС України.

Керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295, 296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Управління земельних відносин Департаменту територіального контролю та земельних відносин Харківської міської ради (вул. Квітки Основненка, буд. 7, м. Харків, 61003, 26488996), третя особа: Харківська міська рада (майдан Конституції, буд. 7,м. Харків, 61003, 04059243) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії - залишити без задоволення.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Рубан В.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.02.2023
Оприлюднено01.03.2023
Номер документу109218977
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —520/10138/21

Ухвала від 25.09.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Постанова від 16.08.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Постанова від 16.08.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 31.07.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 05.06.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 12.05.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 12.05.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 20.03.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Рішення від 27.02.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Рубан В.В.

Ухвала від 10.01.2022

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Рубан В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні