Рішення
від 14.02.2023 по справі 620/7306/22
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 лютого 2023 року Чернігів Справа № 620/7306/22

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої судді Падій В.В.,

за участі секретаря Михайлової І.О.,

представника відповідача Срібний А.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за правилами загального позовного провадження за адміністративним позовом Комунального підприємства «Ніжинське управління водопровідно-каналізаційного господарства» до Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області, третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Товариство з обмеженою відповідальність «В-Енерджі» про визнання протиправним скасування висновку про результати моніторингу,

У С Т А Н О В И В:

Комунальне підприємство «Ніжинське управління водопровідно-каналізаційного господарства» (далі - КП «Ніжинське управління водопровідно-каналізаційного господарства») звернулось до суду з адміністративним позовом до Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області, третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Товариство з обмеженою відповідальність «В-Енерджі», в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати висновок Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області від 28.09.2022 про результати моніторингу процедури закупівлі №UA2022-04-15-002159-b.

Обґрунтовуючи вимоги, позивач вказує на порушення відповідачем у спірних правовідносинах чинного законодавства України на момент їх виникнення, що стало підставою для його звернення до суду.

Ухвалою судді Чернігівського окружного адміністративного суду Падій В.В. від 24.10.2022 відкрито провадження у даній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами.

Відповідачем подано до суду відзив на позов, в якому просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі, зазначивши, що Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області здійснило моніторинг ID: UA-2022-04-15-002159-b відповідно до положень статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі». За результатами моніторингу закупівлі ID: UA-2022-04-15-002159-b Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області склало висновок про результати моніторингу закупівлі від 28.09.2022, де зафіксовано порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, а саме порушення частини 7 статті 40 Закону України «Про державні закупівлі», який оприлюднено в електронній системі закупівель 28.09.2022.

Ухвалою суду від 23.12.2022 призначено розгляд справи №620/7306/22 за адміністративним позовом Комунального підприємства «Ніжинське управління водопровідно-каналізаційного господарства» до Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області, третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Товариство з обмеженою відповідальність «В-Енерджі» про визнання протиправним скасування висновку про результати моніторингу - за правилами загального позовного провадження; підготовче засідання призначено на 11:00 год. 04 січня 2023 року.

Ухвалою суду від 04.01.2023 строк підготовки справи №620/7306/22до розгляду по суті продовжено до10:00 год. 16 січня 2023 року.

Ухвалою суду від 12.01.2023 клопотання адвоката Луєнко Анни Володимирівни, яка діє в інтересах позивача про участь в судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення судузадоволено повністю; забезпечено участь адвоката Луєнко Анни Володимирівни, яка діє в інтересах позивача в судових засіданнях, в тому числі 16 січня 2023 року о 10:00 год., в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду за допомогою програмного забезпечення "EasyCon".

Ухвалою суду від 16.01.2023 підготовче провадження у справі за позовом Комунального підприємства «Ніжинське управління водопровідно-каналізаційного господарства» до Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області, третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Товариство з обмеженою відповідальність «В-Енерджі» про визнання протиправним скасування висновку про результати моніторингу закрито; призначено судове засідання для розгляду справи по суті на 01 лютого 2023 року о 10:00 год.

Ухвалою суду від 08.02.2023 клопотання представника Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області про участь в судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення судузадоволено; забезпечено участь представника Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області в судових засіданнях, в тому числі 08 лютого 2023 року о 14:00 год., в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду за допомогою програмного забезпечення "EasyCon".

Ухвалою суду від 08.02.2023, без виходу до нарадчої кімнати, занесеною секретарем судового засідання до протоколу судового засідання, у зв`язку з витребуванням у відповідача додаткових доказів, оголошена перерва до 14 год. 00 хв. 14 лютого 2023 року.

Представник позивача у судове засідання не з`явились, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, надіслав до суду заяву про розгляд справи без його участі.

Представник третьої особи в судове засідання не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, просив відмовити в їх задоволенні з підстав, викладених у відзиві на позов.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд враховує таке.

Так судом встановлено, що Комунальне підприємство «Ніжинське управління водопровідно-каналізаційного господарства» є юридичною особою зареєстрованою у встановленому чинним законодавством порядку, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (а.с.9-10).

27.01.2022 позивачем було оголошено в системі електронних закупівель ProZorro процедуру відкритих торгів з публікацією оголошення про проведення конкурентної процедури на закупівлю електричної енергії (ДК 021:2015-09310000-5 Електрична енергія).

В результаті завершення кінцевого строку подання тендерних пропозицій 03.03.2022 процедуру було відмінено на підставі пункту 1 частини 2 статті 32 Закону України «Про публічні закупівлі».

В подальшому відповідно до протоколу уповноваженої особи б/н від 04.03.2022 вдруге розпочато в системі електронних закупівель ProZorro проведення процедури відкритих торгів на закупівлю електричної енергії (ДК 021:2015-09310000-5 Електрична енергія).

В результаті завершення кінцевого строку подання тендерних пропозицій 04.04.2022 процедуру було відмінено на підставі пункту 1 частини 2 статті 32 Закону України «Про публічні закупівлі».

15.04.2022 у системі електронних закупівель ProZorro уповноважена особа КП «Ніжинське управління водопровідно-каналізаційного господарства» оприлюднила протокол щодо обрання переможцем та наміру укласти договір переговорної процедури (скороченої) закупівлі з постачання електричної енергії з ТОВ «В-ЕНЕРДЖІ» (а.с. 12-14), з яким укладено договір на постачання електричної енергії від 03.05.2022 № 22/04/2022 (а.с. 21-29).

04.05.2022 оприлюднено в системі електронних закупівель ProZorro повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) UA-2022-04-15-002159-b з ТОВ «В-ЕНЕРДЖІ» (а.с. 55-56).

Наказом Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області від 26.09.2022 № 4-з «Про початок моніторингу процедури закупівлі» почато моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається до наказу (а.с. 45-47).

У зв`язку із виявленням органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній формі закупівель, Управлінням було розпочато моніторинг проведеної позивачем процедури закупівлі (а.с. 48-50).

Під час моніторингу проаналізовано річний план закупівель КП «Ніжинське управління водопровідно-каналізаційного господарства» електричної енергії на 2022 рік, повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) від 04.05.2022, договір про закупівлю товарів від 03.05.2022 №22/04/2022. За результатами проведеного моніторингу встановлено, що КП «Ніжинське управління водопровідно-каналізаційного господарства» оприлюднено повідомлення про намір укласти договір з постачальником електричної енергії ТОВ «В-Енерджі» 04.05.2022. Відповідно до вимог частини сьомої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через п`ять днів у разі закупівлі електричної енергії, з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Таким чином КП «Ніжинське управління водопровідно-каналізаційного господарства» мало право укласти договір не раніше 10.05.2022. Проте моніторингом встановлено, що КП «Ніжинське управління водопровідно-каналізаційного господарства» укладено договір №22/04/2022 від 03.05.2022, що є порушенням строків укладання договору, а отже вимог частини сьомої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі».

За результатами моніторингу складено висновок від 28.09.2022 (а.с. 48-50), опублікований в електронній системі закупівель 28.09.2022, у якому зазначено, що: за результатами аналізу питання своєчасності укладання договору про закупівлю встановлено порушення вимог частини сьомої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі». За результатами аналізу питання щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір порушень не встановлено.

З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, яке є значущим, у зв`язку з нікчемністю договору про закупівлю, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в України», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов`язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов`язань за договором та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.

Вважаючи вказаний висновок протиправним, КП «Ніжинське управління водопровідно-каналізаційного господарства» звернулось до суду з відповідним адміністративним позовом.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зважає на таке.

Статтею 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до положень статті 1 Закону України від 26.01.1993 №2939-XII «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» (далі Закон №2939-ХІІ), здійснення державного фінансового контролю забезпечує центральний орган виконавчої влади, уповноважений Кабінетом Міністрів України на реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю (далі - орган державного фінансового контролю).

Згідно пункту 1 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2016 № 43 (далі - Положення № 43), Державна аудиторська служба України (Держаудитслужба) є центральним органом виконавчої влади діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України та який забезпечує формування і реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.

Статтею 2 Закону №2939-ХІІ встановлено, що головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов`язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов`язкового державного соціального страхування бюджетних установах і суб`єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у період, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням бюджетного законодавства, дотриманням законодавства про закупівлі, діяльністю суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні.

Відповідно до абзацу 2 статті 2 Закону №2939-ХІІ державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю шляхом проведення державного фінансового аудиту, інспектування, перевірки закупівель та моніторингу закупівлі.

Підпунктом 3 пункту 4 Положення №43 встановлено, що Держаудитслужба реалізує державний фінансовий контроль через здійснення: державного фінансового аудиту; перевірки державних закупівель; інспектування (ревізії); моніторингу закупівель.

Згідно підпункту 9 пункту 4 Положення № 3 Держаудитслужба відповідно до покладених на неї завдань вживає в установленому порядку заходів до усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства та притягнення до відповідальності винних осіб, а саме: вимагає від керівників та інших осіб підприємств, установ та організацій, що контролюються, усунення виявлених порушень законодавства; здійснює контроль за виконанням таких вимог; звертається до суду в інтересах держави у разі незабезпечення виконання вимог щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів; застосовує заходи впливу за порушення бюджетного законодавства, накладає адміністративні стягнення на осіб, винних у порушенні законодавства; передає в установленому порядку правоохоронним органам матеріали за результатами державного фінансового контролю у разі встановлення порушень законодавства, за які передбачено кримінальну відповідальність або які містять ознаки корупційних діянь.

Держаудитслужба здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку міжрегіональні територіальні органи (пункт 7 Положення № 43).

Відповідно до частини першої статті 10 Закону №2939-ХІІ органу державного фінансового контролю надається право перевіряти в ході державного фінансового контролю грошові та бухгалтерські документи, звіти, кошториси й інші документи, що підтверджують надходження і витрачання коштів та матеріальних цінностей, документи щодо проведення закупівель, проводити перевірки фактичної наявності цінностей (коштів, цінних паперів, сировини, матеріалів, готової продукції, устаткування тощо).

Відповідно до статті 5 Закону №2939-ХІІ контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівель здійснюється шляхом проведення моніторингу закупівлі у порядку, встановленому Законом України "Про публічні закупівлі", проведення перевірки закупівель, а також під час державного фінансового аудиту та інспектування.

Моніторинг закупівлі здійснюється за місцезнаходженням органу державного фінансового контролю.

У преамбуліЗакону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі - Закон №922-VIII)зазначено, зокрема, що цейзаконвизначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об`єднаних територіальних громад. Метою цьогоЗаконує забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.

Відповідно до частини 2 статті 8 Закону № 922-VIII рішення про початок моніторингу процедури закупівлі приймає керівник органу державного фінансового контролю або його заступник (або уповноважена керівником особа) за наявності однієї або декількох із таких підстав:1) дані автоматичних індикаторів ризиків; 2) інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель; 3) повідомлення в засобах масової інформації, що містять відомості про наявність ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель; 4) виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель; 5) інформація, отримана від громадських об`єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно достатті 7цього Закону.

Для аналізу даних, що свідчать про ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, може використовуватися: інформація, оприлюднена в електронній системі закупівель; інформація, що міститься в єдиних державних реєстрах; інформація в базах даних, відкритих для доступу центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.

Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі орган державного фінансового контролю оприлюднює в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів з дня прийняття такого рішення із зазначенням унікального номера оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєного електронною системою закупівель, та/або унікального номера повідомлення про намір укласти договір про закупівлю у разі застосування переговорної процедури закупівлі, а також опису підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі (частина 3 статті 8 Закону № 922-VIII).

За приписами частини 6, 7 статті 8 Закону №922-VIII за результатами моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу процедури закупівлі (далі - висновок), що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Такий висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його складання.

У висновку обов`язково зазначаються: 1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі; 2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності) та його очікувана вартість; 3) унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір про закупівлю у разі застосування переговорної процедури закупівлі; 4) опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого за результатами моніторингу процедури закупівлі; 5) зобов`язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.

У висновку може зазначатися додаткова інформація, визначена органом державного фінансового контролю.

За частинами 1, 3статті 13 Закону № 922-VIIIзакупівлі можуть здійснюватися шляхом застосування однієї з таких конкурентних процедур: відкриті торги; торги з обмеженою участю; конкурентний діалог. Замовник здійснює процедури закупівлі, передбачені частиною першою цієї статті, шляхом використання електронної системи закупівель.

Відкриті торги є основною процедурою закупівлі. Під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Для проведення відкритих торгів має бути подано не менше двох тендерних пропозицій (частина 1, 2статті 20 Закону № 922-VIII).

Відповідно до частини 1 статті 40 Закону№ 922-VIII переговорнапроцедуразакупівлі використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі.

Переговорнапроцедуразакупівлі застосовується замовником як виняток у разі, зокрема, якщо було двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом. При цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника процедури закупівлі не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (пункт 1 частини 2 статті 40 Закону№ 922-VIII).

Приписами частини 4, 5 статті 40 Закону № 922-VIII передбачено, що за результатами проведених переговорів з учасником (учасниками) процедури закупівлі замовник приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю.

Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю обов`язково безоплатно оприлюднюється в електронній системі закупівель протягом одного дня після ухвалення рішення.

Таким чином єдиним документом, що підтверджує проведення успішних переговорів з учасником процедури закупівлі є електронний документ під назвою «Повідомлення про намір укласти договір», вимоги якого визначені частиною 6 статті 40 Закону № 922-VIII.

Відповідно до частини 7 статті 40 Закону №922-VIII замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів (п`ять днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначенихпунктом 3частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.

Як встановлено судом за результатами моніторингу складено висновок від 28.09.2022 (а.с. 48-50), опублікований в електронній системі закупівель ProZorro 28.09.2022, у якому зазначено, що: КП «Ніжинське управління водопровідно-каналізаційного господарства» оприлюднено повідомлення про намір укласти договір з постачальником електричної енергії ТОВ «В-Енерджі» 04.05.2022. Відповідно до вимог частини сьомої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через п`ять днів у разі закупівлі електричної енергії, з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Таким чином КП «Ніжинське управління водопровідно-каналізаційного господарства» мало право укласти договір не раніше 10.05.2022. Проте моніторингом встановлено, що КП «Ніжинське управління водопровідно-каналізаційного господарства» укладено договір №22/04/2022 від 03.05.2022, що є порушенням строків укладання договору, а отже вимог частини сьомої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі».

На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що оскаржуваним висновком виявлено порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення моніторингу процедури закупівлі UA-2022-04-15-002159-b.

На підставі викладеного, суд вважає зазначений висновок обґрунтованим, а позовні вимоги такими, що не підлягають задоволенню повністю.

Суд відхиляє посилання позивача на обставину, що 15.04.2022 у електронній системі закупівель ProZorro уповноважена особа КП «Ніжинське управління водопровідно-каналізаційного господарства» оприлюднила протокол щодо обрання переможцем та намір укласти договір переговорної процедури (скороченої) закупівлі з постачання електричної енергії з ТОВ «В-ЕНЕРДЖІ» (а.с. 12-14), та одночасно повторно помилково здійснила формування 04.05.2022 повідомлення про намір укласти договір, хоча фактично таке повідомлення було зафіксовано в системі електронних закупівель 15.04.2022, з таких підстав.

Відповідно до частини 6 статті 40 Закону № 922-VIII повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити таку інформацію: 1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія; 2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності); 3) кількість, місце та строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг; 4) найменування, ідентифікаційний код учасника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань або реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті) постачальника товарів, виконавця робіт чи надавача послуг; 5) місцезнаходження та контактні номери телефонів учасника (учасників), з яким (якими) проведено переговори; 6) узгоджена ціна пропозиції учасника процедури закупівлі; 7) умова застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до частини другої цієї статті; 8) обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.

Проте зміст протоколу обрання переможцем та намір укласти договір від 15.04.2022, який оприлюднений в електронній системі закупівель ProZorro не відповідає вимогам частини 6 статті 40 Закону №922-VIII, оскільки не містить найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія; місце та строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг; найменування, ідентифікаційний код учасника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань постачальника товарів, виконавця робіт чи надавача послуг; місцезнаходження та контактні номери телефонів учасника, з яким проведено переговори.

Суд відхиляє також посилання позивача, що відповідну перевірки проведено відповідачем не за визначеною територіальністю, оскільки в електронній системі закупівель ProZorro не оприлюднено жодних доручень голови Держаудитслужби, які б могли свідчити про правомірність проведення такого фінансового моніторингу саме відповідачем, оскільки наказом Державної аудиторської служби України від 26.09.2022 №003100-18/7546-2022 доручено Управлінню Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області провести моніторинг процедур закупівель, зокрема, UA-2022-04-15-002159-b до 30.09.2022 (а.с.51-53).

Також суд зауважує, що ані Закон №922-VIII, ані Положення №43 не містить вимогу про оприлюднення в електронній системі закупівель ProZorro доручень Державної аудиторської служби України територіальним підрозділам Держаудитслужби про проведення моніторингу процедур закупівель.

Стосовно інших посилань сторін, то суд зазначає, що згідно пункту 41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини, очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

При вирішенні даної справи судом були враховані положення частини 2 статті 2 та частини 2 статті77 Кодексу адміністративного судочинства України.

Підстави для розподілу судового збору згідно статті 139 КАС України відсутні.

Керуючись статтями 227, 241-243, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбаченістаттею 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення суду може бути оскаржено до Шостого апеляційного адміністративного суду за правилами, встановленими статтями 293, 295 - 297 та підпунктом 15.5 пункту 15 Розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подачі апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом 30 днів з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено 27 лютого 2023 року.

Позивач: Комунальне підприємство «Ніжинське управління водопровідно-каналізаційного господарства» (вул. Козача, буд. 5, м. Ніжин, 16600, код ЄДРПОУ - 32009905).

Відповідач: Управляння Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області (юридична адреса: вул. Декабристів, буд. 28, м. Херсон, 73000; фактична адреса: вул. Канатна, буд. 83, м. Одеса, 65012, код ЄДРПОУ - 41168685).

Третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Товариство з обмеженою відповідальність «В-Енерджі» (Вознесенський узвіз, буд. 10-А, офіс 307, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ - 40855552).

Суддя В.В. Падій

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.02.2023
Оприлюднено01.03.2023
Номер документу109219651
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо

Судовий реєстр по справі —620/7306/22

Постанова від 24.05.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Чаку Євген Васильович

Ухвала від 17.05.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Чаку Євген Васильович

Ухвала від 28.04.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Чаку Євген Васильович

Ухвала від 28.04.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Чаку Євген Васильович

Ухвала від 31.03.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Чаку Євген Васильович

Рішення від 14.02.2023

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

Рішення від 14.02.2023

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

Ухвала від 08.02.2023

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

Ухвала від 16.01.2023

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

Ухвала від 12.01.2023

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні