Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 лютого 2023 року Справа№200/1799/22
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кошкош О.О., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Маріупольської районної державної адміністрації про визнання бездіяльності протиправною, стягнення коштів,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Управління соціального захисту населення Маріупольської районної державної адміністрації (ідентифікаційний код 43967473, 87515, Донецька область, м.Маріуполь, вул.Митрополитська, 39) про визнання протиправною бездіяльності щодо виплати щорічної разової грошової допомоги до 5 травня, як учаснику бойових дій, за 2020 у розмірі п`яти мінімальних пенсій за віком; стягнення недоотриманих коштів у розмірі 6800 грн. Позов вмотивовано тим, що позивач є учасником бойових дій та відповідно до статті 12 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" має право на отримання щорічної разової грошової допомоги, яка виплачується до 05 травня у розмірі п`яти мінімальних пенсій. Вважає наявним право на здійснення виплати грошової допомоги у розмірі п`яти мінімальних пенсій за віком. Зазначає, що виплата разової грошової допомоги за 2020 рік здійснена не в повному обсязі.
01 лютого 2022 року ухвалою суду відкрито провадження у справі та призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням учасників справи. Зобов`язано Управління соціального захисту населення Маріупольської районної державної адміністрації надати суду довідку про нараховану / виплачену допомогу до 5 травня за 2020 рік.
Згідно з ч. 4 ст. 243 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.
Разом з цим, у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 Про введення воєнного стану в Україні, затвердженого Законом України Про затвердження Указу Президента України Про введення воєнного стану в Україні від 24.02.2022 № 2102-ІХ, введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24.02.2022 строком на 30 діб. Станом на час розгляду позовної заяви воєнний стан триває. Донецький окружний адміністративний суд продовжує свою роботу у дистанційному режимі.
З огляду на викладене суд розглядає справу в порядку письмового провадження на підставі наявних матеріалів в справі.
03 серпня 2022 року ухвалою суду зобов`язано Управління соціального захисту населення Маріупольської районної державної надати до Донецького окружного адміністративного суду, засобами електронного зв`язку (е-mail: inbox@adm.dn.court.gov.ua) довідку про нараховану / виплачену допомогу до 5 травня за 2020 рік. Ухвала суду не виконана.
Відповідачем складено відзив, в якому, міської ради припинив виконання делегованої державою функції щодо підготовки виплатних документів та забезпечення фінансування виплат, у тому числі тих, що передбачені Законом України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту. Департамент було відключено від усіх державних сервісів та програм нарахування та виплати державних допомог. Доступ до фізичних носіїв інформації (в тому числі щодо нарахування та виплат за рішеннями судів) відсутній. Фінансування виплат грошових допомог, пільг та житлових субсидій проводиться Міністерством соціальної політики на підставі наявних в базах даних державного підприємства Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики даних щодо одержувачів грошових допомог, пільг та житлових субсидій.
10 січня 2023 року ухвалою суду зобов`язано Міністерство соціальної політики України надати суду: інформацію щодо суб`єкта владних повноважень, який здійснив ОСОБА_1 виплату щорічної разової допомоги до 5 травня за 2020 року, яка передбачена ст. 12 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту від 22 жовтня 1993 року № 3551-XII, довідку про розмір отриманої ОСОБА_1 щорічної разової допомоги до 5 травня за 2020 рік.
На виконання вимог ухвали суду Міністерством соціальної політики України повідомлено, що дані про перебування на обліку позивача, як отримувача разової грошової допомоги до 5 травня за 2020 рік відсутні.
Відповідно до ч. 5 ст. 250 цього Кодексу датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.
Розглянувши позовну заяву, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються вимоги, дослідивши докази, які наявні в матеріалах справи, суд встановив наступне.
ОСОБА_1 , має право на пільги, встановлені законодавством України для ветеранів війни учасників бойових дій, що підтверджується посвідченням.
Доказів щодо отримання позивачем у 2020 році, як учасником бойових дій, разової грошової допомоги до 5-го травня в розмірі 1390 грн. до позовної заяви не додано.
Вважає, що розмір допомоги, який виплачено є меншим ніж передбачено законом, звернувся до суду з позовом.
Відповідно до частини п`ятої статті 12 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту (в редакції Закону України від 25 грудня 1998 року №367-XIV Про внесення змін до Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту), щорічно до 5 травня учасникам бойових дій виплачується разова грошова допомога у розмірі п`яти мінімальних пенсій за віком.
Статтею 17-1 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту передбачено, що щорічну виплату разової грошової допомоги до 5 травня в розмірах, передбачених статтями 12-16 цього Закону, здійснюють органи праці та соціального захисту населення через відділення зв`язку або через установи банків (шляхом перерахування на особовий рахунок отримувача) пенсіонерам - за місцем отримання пенсії, а особам, які не є пенсіонерами, - за місцем їх проживання чи одержання грошового утримання.
Військовослужбовцям, поліцейським, особам начальницького та рядового складу органів внутрішніх справ України, особам начальницького і рядового складу Державної кримінально-виконавчої служби України, які проходять службу (крім пенсіонерів), виплата разової грошової допомоги здійснюється шляхом перерахування коштів органами праці та соціального захисту населення на спеціальні рахунки військових частин, установ і організацій за місцем їх служби.
Особи, які не отримали разової грошової допомоги до 5 травня, мають право звернутися за нею та отримати її до 30 вересня відповідного року, в якому здійснюється виплата допомоги.
Суд зазначає, що доказів звернення за виплатою разової грошової допомоги до 5 травня у 2020 році у належному розмірі позивачем не надано.
Позивач визначив у позові відповідачем Управління соціального захисту населення Маріупольської районної державної адміністрації, стверджуючи, що саме це управління здійснило виплату одноразової грошової допомоги у не належному розмірі. Разом з цим, до позовної заяви будь-яких належних доказів щодо отримання допомоги до 5 травня у 2020 році позивачем не додано, а на виконання вимог ухвал суду сторонами не надано.
Частиною 2 статті 9 КАС України визначено, що суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Основною засадою (принципом) адміністративного судочинства є, зокрема змагальність сторін, диспозитивність та офіційне з`ясування всіх обставин у справі.
Статтею 77 КАС України визначено, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. За принципом змагальності кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Отже, на позивача, поряд із обов`язком довести факт порушення свого суб`єктивного права відповідачем, також покладено обов`язок довести підставу позову, а саме: обставини, якими він обґрунтовує свої позовні вимоги і з якими закон пов`язує настання певних правових наслідків, тобто можливість задоволення позову.
Із цих положень випливає необхідність доведення для задоволення позову таких фактів: наявність обставин, з якими закон пов`язує настання певних правових наслідків для позивача (тобто доведення заявленої підстави позову) та факт порушення його суб`єктивного права відповідачем. Недоведеність цих фактів є підставою для відмови в позові за недоведеністю (необґрунтованістю) позовних вимог.
Отже, враховуючи те, що позивачем не надано доказів на підтвердження викладених у позовній заяві обставин, при цьому, під час розгляду справи не встановлено а ні орган, який нараховував та/або здійснював виплату позивачу, а ні виплачену суму допомоги, суд дійшов висновку про необґрунтованість позовних вимог та відсутність підстав для задоволення позову.
Керуючись ст.ст.90,139,143,241-246,250,255,295 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
У задоволені позову ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Маріупольської районної державної адміністрації про визнання бездіяльності протиправною, стягнення коштів відмовити.
Рішення може бути оскаржено до Першого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення. Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя О.О. Кошкош
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.02.2023 |
Оприлюднено | 04.04.2024 |
Номер документу | 109247528 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Кошкош О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні