Рішення
від 08.02.2023 по справі 480/1062/22
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 лютого 2023 року Справа № 480/1062/22

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Соп`яненка О.В.,

за участю секретаря судового засідання - Усенко І.М.,

представника опзивача - Молібог Ю.М.,

представника відповідача - Мороз О.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом Комунального некомерційного підприємства "Клінічна лікарня № 5" Сумської міської ради до Управління охорони здоров`я Сумської обласної державної адміністрації про визнання протиправним та скасування наказу, зобов`язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду з позовом, який мотивує тим, що КНП КЛ №5 СМР створене рішенням Сумської міської ради, є закладом охорони здоров`я, надає послуги вторинної/спеціалізованої медичної допомоги населенню в порядку та на умовах, встановлених законодавством України та Статутом.

15.11.2021 Управлінням охорони здоров`я Сумської ОДА прийнято Наказ № 979-ОД Про маршрутизацію пацієнтів. Цим наказом затверджено перелік закладів охорони здоров`я Сумської області для забезпечення госпітального етапу екстреної медичної допомоги за клінічним маршрутом пацієнтів та маршрутизацію пацієнтів у випадку їх екстреної госпіталізації до відділень екстреної (невідкладної) медичної допомоги/приймальних відділень закладів охорони здоров`я. Вважає, що наказ є протиправним та не відповідає вимогам законодавства, підлягає скасуванню.

Із наказу вбачається, що він прийнятий начальником управління охорони здоров`я Сумської ОДА. Зі ст. 16 Основ законодавства України про охорону здоров`я мережа державних і комунальних закладів охорони здоров`я формується з урахуванням планів розвитку госпітальних округів, потреб населення у медичному обслуговуванні, необхідності забезпечення належної якості такого обслуговування, своєчасності, доступності для громадян, ефективного використання матеріальних, трудових і фінансових ресурсів. Існуюча мережа таких закладів не може бути скорочена. З метою забезпечення територіальної доступностіякісної медичної допомоги населенню створюється госпітальний округ - сукупність закладів охорони здоров`я та фізичних осіб - підприємців, що забезпечують медичне обслуговування населення відповідної території. У межах госпітального округу визначаються опорні заклади охорони здоров`я. Порядок створення госпітальних округів та перелік опорних закладів охорони здоров`я затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Розпорядженням КМУ затверджено перелік і склад госпітальних округів Сумської області, зокрема Сумський госпітальний округ до складу якого увійшли усі заклади охорони здоров`я, що забезпечують надання вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги населенню, розміщені на території м. Сум, м. Лебедина, Сумського, Білопільського, Краснопільського та Лебединського районів.

В окрузі створено та діє госпітальна рада, до завдань якої належить розроблення пропозицій та рекомендацій щодо плану розвитку госпітального округу.

Відповідно до п. 9 Постанови КМУ № 1074 від 27.11.2019 обласна держадміністрація з урахуванням пропозицій госпітальної ради розробляють план розвитку госпітального округу на період від трьох до п`яти років. План розвитку госпітального округу затверджується головою головою обласної держадміністрації за погодженням з МОЗ.

План розвитку має містити оптимальний розподіл функцій щодо надання медичної допомоги між учасниками госпітального округу та визначення напрямів та обсягу медичної допомоги, що повинна надаватися закладами охорони здоров`я на його території, відповідно до маршрутів пацієнтів у процесі отримання послуг вторинної (спеціалізованої) та госпітального етапу екстреної медичної допомоги (наводиться у вигляді окремого додатка).

Госпітальна рада вносить пропозиції голові облдержадміністрації щодо маршрутизації пацієнтів, в тому числі з метою впорядкування транспортування хворих у разі екстреної госпіталізації та вказане має бути визначене в плані розвитку Госпітального округу на декілька років. Отже, маршрутизація пацієнтів в межах госпітального округу є складовою плану розвитку госпітального округу, встановлюється з урахуванням рішення госпітальної ради та затверджується головою облдержадміністрації.

17.09.2020 управлінням охорони здоров`я Сумської ОДА видано Наказ № 524-ОД Про маршрутизацію пацієнтів, який складений з урахуванням рішення Сумської обласної госпітальної ради щодо впорядкування маршрутизації пацієнтів від 28.05.2020 № 5. Цей наказ виконувався протягом 2020-2021 років та був визнаний нечинним наказом, що оскаржується.

Відповідно до Положення про Управління охорони здоров`я воно є структурним підрозділом Сумської ОДА, що утворюється розпорядженням голови адміністрації, йому підпорядковується і забезпечує виконання завдань щодо реалізації у Сумській області державної політики у сфері охорони здоров`я. Начальник управління видає в межах своїх повноважень накази, організовує і контролює їх виконання: накази нормативно- правового характеру, які зачіпають права, свободи і законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер, підлягають державній реєстрації в Північно-Східному міжрегіональному управлінні Міністерства юстиції (м. Суми).

Із оскаржуваного наказу вбачається, що він зачіпає права, свободи і законні інтереси громадян, зокрема в частині вибору закладу охорони здоров`я. Вважає, що одноособово, без участі госпітальної ради для надання пропозицій та без реєстрації вказаного наказу в органах юстиції, оскаржуваний наказ не є таким, що прийнятий у спосіб визначений законодавством.

Як було зазначено, маршрутизація пацієнтів є складовою плану розвитку госпітального округу, а тому має затверджуватися головою ОДА, а не одноособово начальником управління. Наказ не був зареєстрований у Північно-Східному міжрегіональному управлінні міністерства юстиції (м. Суми), хоча з його змісту вбачається, що він стосується прав, свобод та законних інтересів громадян. Наказ прийнятий без врахування думки спеціалістів, якими могли б бути члени госпітальної ради, а тому надає переваги одному медичному закладу над іншим, без аналізу профілів лікарень, кількості спеціалістів, які в них працюють, ліжко- місць та інших обставин. Передчасність прийняття такого наказу не надала можливість включити до нього позивача, яким отримано всі необхідні ліцензії та укладено договір про медичне обслуговування населення, в додатках до якого включені перелік надання медичної допомоги ургентним пацієнтам. При прийнятті вказаного наказу залишено поза увагою негативні наслідки для населення та самого позивача, а саме неможливість осіб отримати кваліфіковану допомогу спеціалістів 5-ї лікарні, поступове звільнення працівників у зв`язку із відсутністю пацієнтів, невиконання договору з НСЗУ, та інші. При прийнятті наказу УОЗ Сумської ОДА діяло як суб`єкт владних повноважень, а тому його рішення має відповідати загальним вимогам, ст. 19 Конституції України, може бути перевірене на відповідність критеріям визначеним в ч. 2 ст. 2 КАС України. З огляду на зазначене, вважає наказ № 979-ОД від 15.11.2021 з додатками протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

Позивачем вживались заходи щодо включення КНЗ Клінічна лікарня № 5 СМР до переліку відділень екстреної (невідкладної) медичної допомоги/приймальних відділень, що полягали у численних зверненнях до начальника Управління охорони здоров`я Сумської міської ради, начальника Управління охорони здоров`я Сумської ОДА, депутата Верховної ради України.

Позивачем отримано ліцензії на здійснення медичної практики за цілим рядом напрямків. 01.04.2020 укладено Договір №0785-Е420-Р000 про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, Відповідно до якого ним надаються медичні послуги, включені до програми державних гарантій медичного обслуговування населення. Їх перелік та обсяг визначений у додатках до договору, у тому числі по пакету Хірургічні операції дорослим та дітям у стаціонарних умовах, що підтверджує готовність закладу надавати повний вид допомоги в відповідає вимогам наказу МОЗ України від 19.10.2018 № 1881 Про затвердження об`єму надання вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги, що повинен забезпечуватися багатопрофільними лікарнями інтенсивного лікування першого та другого рівня, та Змін до Порядку регіоналізації перинатальної допомоги. На базі КНП Клінічна лікарня № СМР знаходиться кафедра хірургії та онкології медичного інституту Сумського державного університету.

Невнесення позивача до Наказу № 979-ОД руйнує налагоджену хірургічну допомогу мешканцям міста. При відсутності ургентних госпіталізації хірургічні відділення не зможуть функціонувати, буде знищена база для підготовки майбутніх лікарів інтернів, понад 50 висококваліфікованих співробітників хірургічних відділень, операційного блоку, відділень анестезіології, клініко-діагностичних лабораторій та відділення променевої діагностики залишаться без роботи. КНП Клінічна лікарня № 5 СМР має можливість та відповідає критеріям медичного закладу, в якому можна досягнути мети медичної реформи. Протиправний наказ № 979-ОД та подальша протиправна бездіяльність відповідача є перешкодою в реалізації державної політики в галузі медицина на рівні адміністративно-територіальної медицини. Можливим шляхом захисту прав позивача та мешканців адміністративно- територіальної одиниці є зобов`язання відповідача прийняти новий наказ Про затвердження маршрутизації пацієнтів із врахуванням пропозицій КНП Клінічна лікарня № 5 СМР.

Просить визнати протиправним та скасувати Наказ № 979-ОД від 15.11.2021. Зобов`язати Управління охорони здоров`я Сумської обласної державної адміністрації прийняти новий наказ про маршрутизацію пацієнтів до якого включити Комунальне некомерційне підприємство Клінічна лікарня № 5 Сумської міської ради в частині маршрутизації пацієнтів, мешканців Сумської області до КНП Клінічна лікарня № 5 СМР у випадку їх екстреної госпіталізації до відділень екстреної (невідкладної) медичної допомоги/приймальних відділень визначених закладів охорони здоров`я з приводу невідкладних станів у педіатрії, хірургії, травм та інших станів, що потребують лікування у відділенні інтенсивної терапії та реанімації; у випадку їх екстреної госпіталізації до відділень екстреної (невідкладної) медичної допомоги/приймальних відділень визначених закладів охорони здоров`я з приводу невідкладних станів при акушерсько-гінекологічній патології; та у випадку їх екстреної госпіталізації до відділень екстреної (невідкладної) медичної допомоги/приймальних відділень визначених закладів охорони здоров`я з приводу невідкладних станів хірургічного профілю.

Відповідач у письмовому відзиві позов не визнав. Пояснив, що Управління охорони здоров`я Сумської обласної державної адміністрації окремою юридичною особою, діє на підставі Закону України Про місцеві державні адміністрації, Положення про управління охорони здоров`я Сумської ОДА, затверджено розпорядженням голови Сумської ОДА від 28.07.2020 №344-ОД. Начальник Управління в межах своєї компетенції видає накази, організовує і контролює їх виконання.

При організації надання та наданні екстреної медичної допомоги, перш за все необхідно керуватися ст.35 Основи законодавства України про охорону здоров`я відповідно до якої екстрена медична допомога - медична допомога, яка полягає у здійсненні медичними працівниками відповідно до закону невідкладних організаційних, діагностичних та лікувальних заходів, спрямованих на врятування та збереження життя людини у невідкладному стані та мінімізацію наслідків впливу такого стану на її здоров`я.

Правові, організаційні та інші засади надання екстреної медичної допомоги визначаються законом України Про екстрену медичну допомогу відповідно до ч.3 ст.6 якого обласні державні адміністрації забезпечують функціонування системи екстреної медичної допомоги, визначають за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони здоров`я, перелік закладів охорони здоров`я, які складають систему екстреної медичної допомоги відповідної адміністративно-територіальної одиниці, здійснюють управління цими закладами.

Наказом МОЗ України від 24.09.2020 №2179 затверджено Типове положення про відділення екстреної (невідкладної) медичної допомоги, яким визначено єдині вимоги до структури, завдань, матеріально-технічного оснащення відділень екстреної (невідкладної) медичної допомоги та їх працівників як структурного підрозділу закладу охорони здоров`я, що у цілодобовому режимі забезпечує надання медичної допомоги пацієнтам, доставленим бригадами екстреної допомоги. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від листопада 2019 р. № 1074 виконання функцій багатопрофільних лікарень інтенсивного лікування першого або другого рівня покладається на заклади охорони здоров`я у складі госпітального округу.

Для госпіталізації мешканців Сумської області наказом управління схорони здоров`я Сумської обласної державної адміністрації від 08.01.2020 № 7 - ОД маршрутизація пацієнтів була визначена при формуванні госпітального округу, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 27 листопада 2019 р. № 1074 та після обговорення медичною спільнотою, розгляду на засіданні Госпітальної ради затверджена головою Сумської ОДА у плані розвитку Сумського госпітального округу на 2020-2024 роки.

У подальшому видавались накази спрямовані на удосконалення маршрутизації пацієнтів. Наказ від 15.11.2022 № 979-ОД врегульовує виключно організацію доставляння до медичних закладів та надання медичної допомоги виключно пацієнтам у екстрених випадках, визначених законодавством. Маршрутизація мешканців області впроваджена у діяльність закладів охорони здоров`я з 01.04.2020.

Відповідно до рамкових вимог багатопрофільних лікарень інтенсивного лікування, наказу МОЗ України від 19.10.2018 № 1881 не передбачено надання екстреної медичної допомоги в обмежені терміни часу. Екстрена допомога повинна надаватись цілодобово. У той же час, у розпорядженні управління наявні і позивачем до матеріалів позову долучено ряд листів на адресу управління , у одному з них вказує, що наказом управління охорони здоров`я від 13.10 2021 № 882 заклад визначений опорним для госпіталізації дорослого населення із супутньою хірургічною та гінекологічною патологією, та стверджує, що у зв`язку з відсутністю цілодобового чергування лікарів-хірургів та лікарів гінекологів унеможливлює надання ургентної медичної допомоги таким хворим із супутньою хірургічною та гінекологічною патологією. Це є додатковим доказом того, що вказаний заклад охорони здоров`я не міг на час видання оспорюваного наказу забезпечити надання належного рівня екстреної медичної допомоги.

Сумський госпітальний округ створено відповідно до Порядку створення госпітальних округів (далі - Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 листопада 2019 р. № 1074 «Деякі питання створення госпітальних округів» (зі змінами). Порядком передбачено формування спроможної мережі госпітального округу, що складається із опорних та інших закладів охорони здоров`я для забезпечення між суб`єктами госпітального округу оптимального розподілу функцій щодо надання медичної допомоги та визначення напрямів і обсягів медичної допомоги, що повинна надаватись закладами охорони здоров`я на території госпітального округу. Це визначено перспективним Планом розвитку госпітального округу на 2020-2024 роки, який схвалено Сумською обласною госпітальною радою та затверджено головою Сумської обласної державної адміністрації.

Перелік опорних закладів охорони здоров`я визначено на основі відповідної Методики формування мережі та затверджено розпорядженням Кабінету Міністрів України від 15.01.2020 №16 23-р. Згідно з цим розпорядженням у Сумській області функціонує сім опорних закладів: центральні районні лікарні - Шосткинська, Конотопська, Роменська, Охтирська; Глухівська міська лікарня, Сумська обласна клінічна лікарня та Центральна міська клінічна лікарня у місті Суми.

Обсяг надання вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги, в тому числі й екстреної, що повинен забезпечуватись багатопрофільними лікарнями інтенсивного лікування, визначено наказом Міністерства охорони здоров`я України від 19.10.2018 № 1881. На сьогодні в області функціонування системи екстреної медичної допомоги, у тому числі в частині транспортування пацієнтів бригадами екстреної (швидкої) медичної допомоги здійснюється згідно з вимогами чинних нормативно-правових документів. Оспорюваний позивачем наказ від 15.11.2021 № 979-ОД, виданий у відповідності до вимог чинного законодавства в межах компетенції Управління охорони здоров`я Сумської обласної державної адміністрації та керівника. Наказ не потребує державної реєстрації у територіальних органах юстиції, і відсутні будь які підстави для визнання його протиправним та скасування. При проведенні перевірок Північно-Східним міжрегіональним управлінням міністерства юстиції (м. Суми) не виявлено порушень законодавства про державну реєстрацію нормативно- правових актів.

Відповідно до частини другої статті 264 КАС України, право оскаржити нормативно-правовий акт мають особи, щодо яких його застосовано, а також особи, які є суб`єктом правовідносин, у яких буде застосовано цей акт. Таким чином суд захищає лише порушені, невизнані або оспорювані свободи та інтереси учасників адміністративних правовідносин, визнання протиправним рішення суб`єкта владних повноважень можливе лише за позовом особи, право або законний інтерес якої порушені цим рішенням. Управління вважає, що оскаржуваний наказ ніяким чином не порушує права, свободи або законні інтереси позивача та інших осіб про невизначене коло яких стверджує позивач. Просить відмовити у повному обсязі у задоволенні позову.

У судовому засіданні представники сторін вимоги та заперечення підтримали із зазначених підстав.

Вивчивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає частковому задоволенню.

Судом встановлено, що позивач є комунальним підприємством - закладом охорони здоров`я, що надає послуги вторинної/спеціалізованої медичної допомоги населенню (т. 1 а.с. 35-44). Має ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики за рядом напрямків (т.1 а.с. 47-48). Позивачем укладені договори з Національною службою здоров`я України про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій ( т. 1 а.с 50-87).

15.11.2021 відповідачем видано наказ № 979-ОД Про маршрутизацію пацієнтів, яким затверджено перелік закладів охорони здоров`я Сумської області для забезпечення госпітального етапу медичної допомоги, маршрутизацію пацієнтів у випадках екстреної госпіталізації. Позивача не було внесено до переліку закладів охорони здоров`я за маршрутами доставки пацієнтів ( т. 1 а.с. 10- 31).

Відповідно до ст. 2 ч. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Розпорядженням Голови Сумської обласної державної адміністрації від 14.01.2020 № 11-ОД зі змінами, внесеними розпорядженням від 17.02.2021 № 90-ОД утворено госпітальну раду Сумського госпітального округу як консультативно-дорадчого органу для розроблення пропозицій та рекомендацій щодо реалізації на рівні госпітального округу державної політики у сфері охорони здоров`я та організації\надання медичної допомоги в госпітальному окрузі. Серед іншого завданнями госпітальної ради є розроблення пропозицій та рекомендацій щодо: визначення спроможності мережі госпітального округу; реорганізації, перепрофілювання закладів охорони здоров`я, що забезпечують надання вторинної (спеціалізованої) та госпітального етапу екстреної медичної допомоги в межах округу; переліку опорних закладів охорони здоров`я в госпітальному окрузі ( т. 1 а.с. 94-97).

Розпорядженням в.о. Голови Сумської обласної державної адміністрації від 04.03.2020 затверджено план розвитку Сумського госпітального округу на 2020-2024 роки. Додатком № 1 до плану є опис маршрутів пацієнтів у межах госпітального округу, до якого включено і КНП КЛ № 5 Сумської міської ради. ( т. 1 а.с. 168- 224).

Наказом Управління охорони здоров`я Сумської ОДА від 17.09.2020 № 524-ОД, з посиланням на ст. 35 Основ законодавства України про охорону здоров`я, постанову Кабінету Міністрів України від 27.11.2019 № 1074 та з урахуванням рішення Сумської обласної госпітальної ради щодо впорядкування маршрутизації пацієнтів від 28.05.2020 № 3 затверджено маршрутизацію пацієнтів у межах Сумської області у випадку екстреної їх госпіталізації до стаціонарних відділень закладів охорони здоров`я відповідно до видів патологій (т. 2 а.с. 38-49). При цьому позивача включено до маршрутизації у випадку екстреної госпіталізації пацієнтів з приводу невідкладних станів терапевтичного профілю, хірургічної патології та акушерсько-гінекологічної патології.

Наказом Управління охорони здоров`я Сумської ОДА від 15.11.2021 № 979-ОД затверджено маршрутизацію пацієнтів у межах Сумської області у випадку їх екстреної госпіталізації до відділень екстреної (невідкладної) медичної допомоги/приймальних відділень з приводу невідкладних станів у педіатрії, дитячій хірургії, акушерсько-гінекологічної патології, станів хірургічного, терапевтичного профілю тощо (т. 1 а.с. 10-31). При цьому позивача не було включено до маршрутизацій за жодним з напрямків.

Відповідач не заперечує, що позивач має ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики за напрямками: педіатрія, хірургія, акушерство і гінекологія, ним договори про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій. Також не заперечує, що КНП КЛ № 5 Сумської міської ради є клінічною базою кафедри хірургії, травматології, ортопедії Медичного інституту Сум ДУ. У судовому засіданні представник відповідача повідомив, що підставою не включати позивача до маршрутизацій у додатках до наказу № 979-ОД стала виявлена неможливість надання ним екстреної (невідкладної) медичної допомоги за вказаними напрямками. Відповідачем таке твердження ніякими належними та допустимими доказами не підтверджено. Не надано ніяких доказів зміни будь-яких обставин після видання наказу від 17.09.2020 № 524-ОД про маршрутизацію та виникнення у зв`язку з цим підстав не включати позивача до нового наказу. Так не підтверджено факту надання госпітальною радою Сумського госпітального округу, встановлення факту неможливості надання КНП КЛ № 5 Сумської міської ради екстреної (невідкладної) допомоги за результатами перевірок, розгляду скарг, звернень тощо. Виходячи зі змісту Положення про Управління охорони здоров`я Сумської обласної державної адміністрації, затвердженого розпорядженням Голови Сумської ОДА від 28.07.2020 № 344-ОД, відповідач наділений повноваженнями видавати накази та визначати маршрути доставки пацієнтів, твердження позивача про відсутність таких повноважень є хибним. Разом з тим, відповідач не наділений повноваженнями визначати маршрутизацію пацієнтів на власний розсуд. Суд вважає, що наказ, який оскаржується має відповідати рекомендаціям госпітальної ради та плану розвитку Сумського госпітального округу. Відповідачем доказів такої відповідності не надано. За таких обставин, суд вважає, що УОЗ Сумської ОДА не підтверджено наявності підстав для видання наказу № 979-ОД без включення до нього позивача, тобто обґрунтованості наказу у цій частині.

Суд вважає безпідставним твердження відповідача про відсутність порушення будь-яких прав та інтересів позивача. Невключення КНП КЛ № 5 Сумської міської ради до маршрутизації пацієнтів звужує для неї можливість здійснення основного виду статутної діяльності та має наслідком неможливість виконання у повному обсязі умов договору з Національною службою здоров`я України про медичне обслуговування населення.

Позивач просить визнати протиправним та скасувати наказ № 979-ОД повністю. Зі змісту наказу вбачається, що у ньому взагалі відсутні будь-які рішення відповідача щодо позивача, тобто наказ не встановлює, не припиняє та не змінює для позивача ніяких правовідносин, крім п. 6 про визнання таким, що втратив чинність попереднього наказу від 17.09.2020 № 524-ОД у якому позивача було включено до маршрутизацій. При цьому наказом № 979-ОД визначено права та обов`язки ряду інших осіб. Фактично, необґрунтовано не включивши КНП КЛ № 5 Сумської міської до маршрутизацій у додатках до наказу відповідачем допущено протиправну бездіяльність. Обраний позивачем спосіб захисту у вигляді скасування наказу № 979-ОД на переконання суду не є ефективним та призведе до непропорційного втручання у права інших осіб, яких він стосується.

У відповідності до вимог ст. 9 ч. 2 КАС України, з метою ефективного захисту прав, та інтересів позивача суд вважає необхідним вийти за межі позовних вимог. Визнати протиправною бездіяльність УОЗ Сумської ОДА, яка полягала у безпідставному невнесенні КНП КЛ № 5 Сумської міської ради до переліку закладів охорони здоров`я для забезпечення госпітального етапу екстреної медичної допомоги відповідно до потреб населення за клінічними маршрутами, маршрутизації мешканців Сумської області та осіб, які перебувають на її території, у випадку їх екстреної госпіталізації до відділень екстреної (невідкладної) медичної допомоги/приймальних відділень закладів охорони здоров`я з приводу невідкладних станів акушерсько-гінекологічної патології, хірургічного профілю, терапевтичного профілю, що містяться у додатках до наказу № 979-ОД від 15.11.2021 "Про маршрутизацію пацієнтів". Зобов`язати відповідача включити позивача до маршрутизації пацієнтів, мешканців Сумської області у випадку їх екстреної госпіталізації до відділень екстреної (невідкладної) медичної допомоги/приймальних відділень закладів охорони з приводу невідкладних станів у педіатрії, хірургії, травм та інших станів, що потребують лікування у відділеннях інтенсивної терапії та реанімації у випадку їх екстреної госпіталізації до відділень екстреної (невідкладної) медичної допомоги приймальних відділень визначених закладів охорони здоров`я з приводу невідкладних станів при акушерсько-гінекологічній патології та у випадку їх екстреної госпіталізації до відділень екстреної (невідкладної) медичної допомоги/приймальних відділень визначених закладів охорони з приводу невідкладних станів хірургічного профілю.

На підставі ст. 139 КАС України суд вважає необхідним стягнути на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача судові витрати зі сплати судового збору пропорційно до задоволених вимог у розмірі 2481 грн.

Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Комунального некомерційного підприємства "Клінічна лікарня № 5" Сумської міської ради до Управління охорони здоров`я Сумської обласної державної адміністрації про визнання протиправним та скасування наказу, зобов`язання вчинити дії задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Управління охорони здоров`я Сумської обласної державної адміністрації, яка полягала у безпідставному невнесенні Комунального некомерційного підприємства "Клінічна лікарня № 5" Сумської міської ради до переліку закладів охорони здоров`я для забезпечення госпітального етапу екстреної медичної допомоги відповідно до потреб населення за клінічними маршрутами, маршрутизації мешканців Сумської області та осіб, які перебувають на її території, у випадку їх екстреної госпіталізації до відділень екстреної (невідкладної) медичної допомоги/приймальних відділень закладів охорони здоров`я з приводу невідкладних станів акушерсько-гінекологічної патології, хірургічного профілю, терапевтичного профілю, що містяться у додатках до наказу № 979-ОД від 15.11.2021 "Про маршрутизацію пацієнтів".

Зобов`язати Управління охорони здоров`я Сумської обласної державної адміністрації включити Комунального некомерційного підприємства "Клінічна лікарня № 5" Сумської міської ради до маршрутизації пацієнтів, мешканців Сумської області у випадку їх екстреної госпіталізації до відділень екстреної (невідкладної) медичної допомоги/приймальних відділень закладів охорони з приводу невідкладних станів у педіатрії, хірургії, травм та інших станів, що потребують лікування у відділеннях інтенсивної терапії та реанімації у випадку їх екстреної госпіталізації до відділень екстреної (невідкладної) медичної допомоги приймальних відділень визначених закладів охорони здоров`я з приводу невідкладних станів при акушерсько-гінекологічній патології та у випадку їх екстреної госпіталізації до відділень екстреної (невідкладної) медичної допомоги/приймальних відділень визначених закладів охорони з приводу невідкладних станів хіру ргічного профілю.

У задоволенні вимог в частині визнання протиправним та скасування наказу № 979-ОД від 15.11.2021 "Про затвердження маршрутизації пацієнтів" відмовити.

Стягнути на користь Комунального некомерційного підприємства "Клінічна лікарня № 5" Сумської міської ради (40007, м. Суми, вул. Марко Вовчок, 2 код ЄДРПОУ 02000317) за рахунок бюджетних асигнувань Управління охорони здоров`я Сумської обласної державної адміністрації (40009, м. Суми, вул. Першотравнева 29, код ЄДРПОУ 02013142) судові витрати зі сплати судового збору пропорційно до задоволених вимог у розмірі 2481 грн.

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення складено 23.02.2023.

Суддя О.В. Соп`яненко

Дата ухвалення рішення08.02.2023
Оприлюднено02.03.2023
Номер документу109251678
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо охорони здоров’я

Судовий реєстр по справі —480/1062/22

Ухвала від 01.11.2023

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.В. Соп'яненко

Постанова від 16.08.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Постанова від 16.08.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 21.07.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 21.07.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 21.07.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 13.04.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бершов Г.Є.

Ухвала від 28.02.2023

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.В. Соп'яненко

Рішення від 08.02.2023

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.В. Соп'яненко

Рішення від 08.02.2023

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.В. Соп'яненко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні