Рішення
від 20.02.2023 по справі 500/4136/22
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа №500/4136/22

20 лютого 2023 рокум. ТернопільТернопільський окружний адміністративний суд, у складі:

головуючого судді Мартиць О.І.

за участю:

секретаря судового засідання Холоденко В.В.

представника позивача адвоката Притули О.Б.

представника відповідача Господар А.Р.

свідка ОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Обслуговуючого кооперативу "Нові Байківці" до Байковецької сільської ради Тернопільського району Тернопільської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії

ВСТАНОВИВ:

До Тернопільського окружного адміністративного суду звернувся Обслуговуючий кооператив "Нові Байківці" з позовною заявою до Байковецької сільської ради Тернопільського району Тернопільської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, в якій просить:

визнати протиправним та скасувати рішення Байковецької сільської ради Тернопільського району Тернопільської області в особі її уповноваженого органу - Відділу містобудування та архітектури, викладене у листі №ZD01:3883-6702-1087-2381 від 09.11.2022 щодо відмови Обслуговуючому кооперативу "Нові Байківці" у внесенні змін до містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва групи багатоквартирних житлових будинків з вбудованими гаражами та приміщеннями громадського призначення по провулку Дубовецький в с. Байківці Тернопільського району Тернопільської області, затверджених наказом Байковецької сільської ради Тернопільського району Тернопільської області №17 від 25.06.2021, реєстраційний номер ЄДЕССБ МU01:5743-3089-1541-0691, реєстраційний номер 55 від 14.06.2021,

зобов`язати Байковецьку сільську раду Тернопільського району Тернопільської області в особі її уповноваженого органу - Відділу містобудування та архітектури, внести зміни в містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва, реєстраційний номер ЄДЕССБ МU01:5743-3089-1541-0691, реєстраційний номер 55 від 14.06.2021, затверджених наказом Байковецької сільської ради Тернопільського району Тернопільської області №17 від 25.06.2021 на нове будівництво групи багатоквартирних житлових будинків з вбудованими гаражами та приміщеннями громадського призначення по провулку Дубовецький в с. Байківці Тернопільського району Тернопільської області, а саме в Розділі "Містобудівні умови та обмеження" у п.1 - "Граничнодопустима висотність будинків, будівель та споруд у метрах" визначити гранично допустиму висоту об`єкта проектування 30 метрів.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що наказом Байковецької сільської ради (Відділу містобудування та архітектури) №17 від 25.06.2021 затверджено містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва групи багатоквартирних житлових будинків з вбудованими гаражами та приміщеннями громадського призначення по провулку Дубовецький в с. Байківці Тернопільського району Тернопільської області, реєстраційний номер ЄДЕССБ МU01:5743-3089-1541-0691, реєстраційний номер 55 від 14.06.2021.

Згідно вищевказаних містобудівних умов обмежено висоту забудови до 12 м. (до 4-х поверхів включно) відповідно до пункту 6.1.3 ДБН В.2.2:12-2019 "Планування і забудова територій", яким встановлено, що максимально допустима висота (поверховість) житлової забудови визначається від чисельності населення та класифікації населеного пункту: - сільські населені пункти чисельністю до 1 тис. осіб - виключно садибна забудова; - сільські населені пункти чисельністю понад 1 тис. осіб - садибна забудова та багатоквартирні житлові будинки висотою до 12 м (до 4-х поверхів включно).

У зв`язку із набранням чинності 01.09.2021 рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 03.03.2021 по справі №640/17011/20, яким скасовано абзац 2 пункту 6.1.3 Державних Будівельних Норм Б.2.2-12:2019 "Планування і забудова територій", затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 26.04.2019 №104, Обслуговуючий кооператив "Нові Байківці" звернувся до Байковецької сільської ради виконавчим органом якого є Відділ містобудування та архітектури із заявою про внесення змін до містобудівних умов та обмеження для проектування об`єкта будівництва групи багатоквартирних житлових будинків з вбудованими гаражами та приміщеннями громадського призначення по провулку Дубовецький в с. Байківці Тернопільського району Тернопільської області, затверджених наказом Байковецької сільської ради Тернопільського району Тернопільської області №17 від 25.06.2021, реєстраційний номер ЄДЕССБ МU01:5743-3089-1541-0691, реєстраційний номер 55 від 14.06.2021 щодо обмежень максимальної висоти (поверховості) висоти забудови.

У відповідь на вказану заяву Відділом містобудування та архітектури Байковецької сільської ради прийнято рішення від 09.11.2022, яке оформлено листом про відмову у внесенні змін до містобудівних умов та обмежень (реєстраційний номер документу в ЄДЕССБ ZD01:3883-6702-1087-2381)

Позивач вважає протиправним рішення Байковецької сільської ради Тернопільського району Тернопільської області в особі її уповноваженого органу - Відділу містобудування та архітектури, викладене у листі №ZD01:3883-6702-1087-2381 від 09.11.2022, у зв`язку із чим звернулося до суду з даною позовною заявою.

Ухвалою суду від 21.11.2022 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі. Розгляд справи визначено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Відповідно до статей 162-164 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) встановлено відповідачу 15-денний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі для подання відзиву на позовну заяву.

28.12.2022 через відділ документального забезпечення Тернопільського окружного адміністративного суду від відповідача поступив відзив на позов, в якому просить відмовити у задоволенні позовних вимог.

З посиланням на норми чинного законодавства України вказує, що відповідно до Детального плану території кварталу багатоповерхової житлової забудови з об`єктами громадського призначення в районі вул. Магістральна та вул. Смерекова в с. Байківці Тернопільського району Тернопільської області, затвердженого рішенням сесії Байковецької сільської ради від 15.03.2018 №607, визначено поверховість об`єктів будівництва 5-6 поверхів, а щодо об`єкта будівництва групи багатоквартирних житлових будинків з вбудованими гаражами та приміщеннями громадського призначення по провулку Дубовецький в с. Байківці, Тернопільського району, Тернопільської області гранично допустима поверховість згідно Детального плану території кварталу багатоповерхової житлової забудови з об`єктами громадського призначення в районі вул. Магістральна та вул. Смерекова в с. Байківці Тернопільського району Тернопільської області - 5 поверхів.

Звертає увагу суду на те, що об`єкт будівництва групи багатоквартирних житлових будинків з вбудованими гаражами та приміщеннями громадського призначення по провулку Дубовецький в с. Байківці, Тернопільського району, Тернопільської області розташований на приаеродромній території.

Згідно планувальних відміток землі, де передбачено будівництво, що визначені в Генеральному плані с. Байківці та Детальному плані території кварталу багатоповерхової житлової забудови з об`єктами громадського призначення в районі вулиць Магістральна та Смерекова в с. Байківці гранично допустима висота об`єкта проектування може бути 12 м, тому вимога позивача про визначення гранично допустимої висоти об`єкта проектування 30 м значно перевищує нормативну висоту з врахуванням вимог Повітряного кодексу України та містобудівної документації на місцевому рівні - Генеральний план с. Байківці та Детальний план території кварталу багатоповерхової житлової забудови з об`єктами громадського призначення в районі вулиць Магістральна та Смерекова в с. Байківці.

02.01.2023 ухвалою суду розгляд справи визначено проводити за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін та призначено у справі судове засідання на 20.01.2023.

20.01.2023 в судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала з підстав, викладених у позовній заяві та просила задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача в судовому засіданні 20.01.2023 проти задоволення позову відмовила з мотивів, наведених у відзиві на позовну заяву.

При розгляді справи по суті в судовому засіданні оголошено перерву до 02.02.2023.

В судовому засіданні 02.02.2023 допитано в якості свідка начальника Відділу містобудування та архітектури Байковецької сільської ради, який пояснив, що при розгляді заяви Обслуговуючого кооперативу "Нові Байківці" від 03.11.2022 про внесення змін до містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва групи багатоквартирних житлових будинків з вбудованими гаражами та приміщеннями громадського призначення по провулку Дубовецький в с. Байківці Тернопільського району Тернопільської області було враховано пункт 6.1.3 ДБН Б.2.2-12:2019 "Планування і забудова територій", що суперечить містобудівній документації "Внесення змін до генерального плану с. Байківці Тернопільського району Тернопільської області", затвердженої рішенням сесії Байковецької сільської ради від 28.05.2021 №8/9/9.

У зв`язку з витребуванням для огляду в судовому засіданні поданих документів разом із заявою від 03.11.2023 оголошено перерву до 20.02.2023.

В судовому засіданні 20.02.2023 оглянуто оригінали документів які розглядалися у Відділі містобудування та архітектури Байковецької сільської ради при поданні Обслуговуючим кооперативом "Нові Байківці" 03.11.2022 заяв з проханням внесення змін до містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва групи багатоквартирних житлових будинків з вбудованими гаражами та приміщеннями громадського призначення по провулку Дубовецький в с. Байківці Тернопільського району Тернопільської області, затверджених наказом Байковецької сільської ради Тернопільського району Тернопільської області №17 від 25.06.2021, реєстраційний номер ЄДЕССБ МU01:5743-3089-1541-0691, реєстраційний номер 55 від 14.06.2021 щодо обмежень максимальної висоти (поверховості) висоти забудови.

Заслухавши пояснення представників сторін, покази свідка, дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення справи по суті, проаналізувавши на підставі фактичних обставин справи застосування норм матеріального та процесуального права, суд при прийнятті рішення виходить з наступних підстав і мотивів.

Наказом Байковецької сільської ради (Відділу містобудування та архітектури) №17 від 25.06.2021 Обслуговуючому кооперативу "Нові Байківці" затверджено містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва - нове будівництво групи багатоквартирних житлових будинків з вбудованими гаражами та приміщеннями громадського призначення по пров. Дубовецький в с. Байківці Тернопільського району Тернопільської області, реєстраційний номер ЄДЕССБ МU01:5743-3089-1541-0691, реєстраційний номер 55 від 14.06.2021.

Згідно вказаних містобудівних умов обмежено висоту забудови до 12 м. (до 4-х поверхів включно) оскільки станом на дату їх видачі відповідно до абзацу 2 підпункту 6.1.3 пункту 6.1 "Зона житлової забудови" ДБН Б.2.2-12:2019 "Планування та забудова територій", затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 26.04.2019 №104 "Про затвердження ДБН Б.2.2-12:2019 "Планування і забудова територій" максимально допустима висота (поверховість) - Житлової забудови визначається від чисельності населення та класифікації населеного пункту, з врахуванням встановлених обмежень щодо охорони культурної спадщини, а саме: сільські населені пункти чисельністю понад 1 тис. осіб - садибна забудова та багатоквартирні житлові будинки висотою до 12 м (до 4-х поверхів включно).

В подальшому 09.06.2021 проектною групою у м. Тернопіль ФОП ОСОБА_2 підготовлено "Обґрунтування збільшення поверховості в житловому комплексі в с. Байківці Тернопільського району Тернопільської області", в Розділі III яких вказано, що "опираючись на ДСТУ Н Б Б.1.1-12:2011 території призначені для будівництва та обслуговування багатоквартирних житлових будинків з об`єктами громадського призначення. У найближчому оточенні немає будівель, які можуть нести негативний вплив та забруднювати об`єкт дослідження.

На земельних ділянках передбачається розміщення житлового комплексу багатоквартирних будинків. Поверховість забудови - 5-6 поверхів. З північно-західного боку - будівля культурно-торгового закладу 2 поверховий з територією для обслуговування. З південно-східної сторони розміщений дитячий дошкільний заклад з майданчиками. Також майданчики для відпочинку населення, та спортивних цілей...

Згідно Детального плану території, розробленою Байківецькою сільською радою, за адресою Тернопільська область Тернопільський район, с. Байківці, провулок Дубовецький, передбачено будівництво шестиповерхових багатоквартирних житлових будинків.

Земельні ділянки, на яких заплановане будівництво, є приватною власністю з цільовим призначенням для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку. Перша черга будівництва запланована на земельних ділянках загальною площею 0,6828 га, яка включає:

- земельна ділянка площею 0,0900 га, кадастровий номер 6125280600:02:001:4263;

- земельна ділянка площею 0,0955 га, кадастровий номер 6125280600:02:001:5754;

- земельна ділянка площею 0,2473 га, кадастровий номер 6125280600:02:001:5751;

- земельна ділянка площею 0,2500 га, кадастровий номер 6125280600:02:001:4462.

На даних ділянках передбачено об`єкт "Нове будівництво групи багатоквартирних житлових будинків з вбудованими гаражами та приміщеннями громадського призначення по АДРЕСА_1 "

Наміри забудови включають: шестиповерховий житловий будинок з технічним і підпіллям (для прокладення інженерних мереж влаштування укриття цивільного захисту і населення, паркінг) та технічним горищем (для прокладення інженерних мереж) загальною 1 висотою 30 м., дитячі майданчики, ЗТП, сміттєзбірники та інші елементи для функціонування багатоквартирного житлового будинку."

Крім того 01.09.2021 набрало законної сили рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 03.03.2021 по справі №640/17011/20, яким, зокрема, визнано протиправним та нечинним абзац 2 пункту 6.1.3 Державних Будівельних Норм Б.2.2-12:2019 "Планування і забудова територій", затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 26.04.2019 №104, а саме:

"Максимально допустима висота (поверховість) житлової забудови визначається від чисельності населення та класифікації населеного пункту:

- сільські населені пункти чисельністю до 1 тис. осіб - виключно садибна забудова;

- сільські населені пункти чисельністю понад 1 тис. осіб - садибна забудова та багатоквартирні житлові будинки висотою до 12 м (до 4-х поверхів включно);

- селища міського типу - садибна забудова та багатоквартирні житлові будинки висотою до 15 м (до 5 поверхів включно);

- міста чисельністю до 50 тис. осіб включно - садибна забудова та багатоквартирні житлові будинки висотою до 27 м (до 9 поверхів включно);

- міста чисельністю понад 50 до 100 тис. осіб включно - садибна забудова та багатоквартирні житлові будинки висотою до 48 м (до 16 поверхів включно);

- міста чисельністю понад 100 тис. осіб - висотність багатоквартирної житлової забудови встановлюється документацією з просторового планування;

Висота визначається без врахування шатрової покрівлі у разі її влаштування.

Примітка. У разі будівництва об`єкта на складному рельєфі висота визначається з врахуванням цокольного поверху".

У зв`язку з наведеним Обслуговуючий кооператив "Нові Байківці" подав до відповідача заяви, в яких просив внести зміни до містобудівних умов та обмеження для проектування об`єкта будівництва групи багатоквартирних житлових будинків з вбудованими гаражами та приміщеннями громадського призначення по провулку Дубовецький в с. Байківці Тернопільського району Тернопільської області, затверджених наказом Байковецької сільської ради Тернопільського району Тернопільської області №17 від 25.06.2021, реєстраційний номер ЄДЕССБ МU01:5743-3089-1541-0691, реєстраційний номер 55 від 14.06.2021 щодо обмежень максимальної висоти (поверховості) висоти забудови.

Відділ містобудування та архітектури Байковецької сільської ради листом від 09.11.2022 (реєстраційний номер документу в ЄДЕССБ ZD01:3883-6702-1087-2381) відмовив позивачу у внесенні змін до містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки відповідно до зазначених причин, а саме збільшення поверховості (більше 12 м) групи багатоквартирних житлових будинків з вбудованими гаражами та приміщеннями громадського призначення по пров. Дубовецький в с. Байківці Тернопільського району Тернопільської області суперечить п. 6.1.3. ДБН Б.2.2-12:2019 "Планування та забудова територій" та містобудівній документації "Внесення змін до генерального плану с. Байківці Тернопільського району Тернопільської області", затвердженої рішенням Байковецької сільської ради від 28.05.2021 №8/9/9.

Не погоджуючись з таким рішенням відповідача, викладеним у листі №ZD01:3883-6702-1087-2381 від 09.11.2022, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає, що згідно з частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень (частина перша статті 2 КАС України).

Відповідно до частини другої статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Перевіряючи юридичну та фактичну обґрунтованість рішення відповідача на відповідність вимогам частини другої статті 2 КАС України, суд виходить з наступного.

Згідно з підпункту 9 пункту "а" частини першої статті 31 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить, зокрема, надання відповідно до закону містобудівних умов і обмежень забудови земельних ділянок.

Згідно із пунктом 42 частини першої статті 26 цього Закону виключно на пленарних засіданнях сільських рад вирішуються питання про затвердження в установленому порядку місцевих містобудівних, програм, генеральних планів забудови відповідних населених пунктів, іншої містобудівної документації.

Правові та організаційні основи містобудівної діяльності і спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів визначає Закон України "Про регулювання містобудівної діяльності".

Відповідно до пунктів 7, 8 частини першої статті 1 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", містобудівна документація - затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій; містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (далі - містобудівні умови та обмеження) - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об`єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.

За положеннями частин першої-четвертої статті 26 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" забудова територій здійснюється шляхом розміщення об`єктів будівництва. Суб`єкти містобудування зобов`язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об`єктів. Виконавчий орган сільської, селищної, міської ради вживає заходів щодо організації комплексної забудови територій відповідно до вимог цього Закону. Право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації.

Частиною другою статті 29 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" передбачено, що фізична або юридична особа, яка має намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва.

Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на підставі містобудівної документації на місцевому рівні на безоплатній основі за заявою замовника (із зазначенням кадастрового номера земельної ділянки), до якої додаються відповідні документи (частина третя статті 29 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності".)

Як слідує з матеріалів справи наказом Байковецької сільської ради (Відділу містобудування та архітектури) №17 від 25.06.2021 Обслуговуючому кооперативу "Нові Байківці" затверджено містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва - нове будівництво групи багатоквартирних житлових будинків з вбудованими гаражами та приміщеннями громадського призначення по пров. Дубовецький в с. Байківці Тернопільського району Тернопільської області, реєстраційний номер ЄДЕССБ МU01:5743-3089-1541-0691, реєстраційний номер 55 від 14.06.2021.

За приписами частини восьмої статті 29 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" містобудівні умови та обмеження є чинними до завершення будівництва об`єкта незалежно від зміни замовника. Внесення змін до містобудівних умов та обмежень може здійснювати орган, що їх надав, за заявою замовника або за рішенням суду.

Спірні відносини виникли у зв`язку із відмовою у внесенні змін у вищевказані містобудівні умови та обмеження щодо обмежень максимальної висоти (поверховості) висоти забудови.

При цьому звертаючись із заявами 03.11.2022 позивач зазначає, що містобудівними умовами обмежено висоту забудови до 12 м. (до 4-х поверхів включно) відповідно до пункту 6.1.3 ДБН В.2.2:12-2019 "Планування і забудова територій", яким встановлено, що максимально допустима висота (поверховість) житлової забудови визначається від чисельності населення та класифікації населеного пункту: - сільські населені пункти чисельністю до 1 тис. осіб - виключно садибна забудова; - сільські населені пункти чисельністю понад 1 тис. осіб - садибна забудова та багатоквартирні житлові будинки висотою до 12 м (до 4-х поверхів включно).

У зв`язку із набранням чинності 01.09.2021 рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 03.03.2021 по справі №640/17011/20, яким скасовано абзац 2 пункту 6.1.3 Державних Будівельних Норм Б.2.2-12:2019 "Планування і забудова територій", затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 26.04.2019 №104, Обслуговуючий кооператив "Нові Байківці" просить внести зміни щодо обмежень максимальної висоти (поверховості) висоти забудови.

Листом Відділу містобудування та архітектури Байковецької сільської ради від 09.11.2022 (реєстраційний номер документу в ЄДЕССБ ZD01:3883-6702-1087-2381) позивачу відмовлено у внесенні змін до містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки відповідно до зазначених причин, а саме збільшення поверховості (більше 12 м) групи багатоквартирних житлових будинків з вбудованими гаражами та приміщеннями громадського призначення по пров. Дубовецький в с. Байківці Тернопільського району Тернопільської області суперечить п. 6.1.3. ДБН Б.2.2-12:2019 "Планування та забудова територій" та містобудівній документації "Внесення змін до генерального плану с. Байківці Тернопільського району Тернопільської області", затвердженої рішенням Байковецької сільської ради від 28.05.2021 №8/9/9.

Відповідно до положень статті 17 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" генеральний план населеного пункту є одночасно видом містобудівної документації на місцевому рівні та документацією із землеустрою і призначений для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.

Обов`язковою складовою генерального плану населеного пункту є план зонування території цього населеного пункту.

Генеральний план населеного пункту розробляється та затверджується в інтересах відповідної територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

Генеральні плани населених пунктів можуть поєднуватися з детальними планами всієї території населених пунктів або її частин.

Рішення про розроблення генерального плану приймає відповідна сільська, селищна, міська рада.

Виконавчі органи сільських, селищних і міських рад, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації є замовниками, які організовують розроблення, внесення змін та подання генерального плану населеного пункту на розгляд відповідної сільської, селищної, міської ради.

Строк дії генерального плану населеного пункту не обмежується.

Генеральний план населеного пункту розробляється у формі електронного документа, формат якого визначається Кабінетом Міністрів України, та підписується кваліфікованими електронними підписами відповідальними особами, які його розробили, - архітектором, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат, та сертифікованим інженером-землевпорядником.

Зміни до генерального плану населеного пункту можуть вноситися за результатами містобудівного моніторингу не частіше одного разу на рік.

Генеральні плани населених пунктів та зміни до них розглядаються і затверджуються відповідними сільськими, селищними, міськими радами протягом трьох місяців з дня їх подання.

Статтею 18 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" передбачено, що план зонування території розробляється у складі комплексного плану, генерального плану населеного пункту з метою визначення умов та обмежень використання території у межах визначених функціональних зон. До затвердження генерального плану населеного пункту в межах території територіальної громади, щодо якої затверджено комплексний план (якщо обов`язковість розроблення генерального плану населеного пункту визначена рішенням про затвердження комплексного плану), межі функціональних зон та функціональне призначення територій у такому населеному пункті визначаються комплексним планом.

Як встановлено в ході розгляду справи містобудівною документацією на місцевому рівні, яка затверджена на території населеного пункту с. Байківці є Генеральний план с. Байківці та Детальний план території кварталу багатоповерхової житлової забудови з об`єктами громадського призначення в районі вулиць Магістральна та Смерекова в с. Байківці, якими охоплено зазначену територію.

Генеральним планом с. Байківці Тернопільського району Тернопільської області, затвердженим рішенням сесії Байковецької сільської ради від 28 травня 2021 року за №8/9/9, визначено, що максимально допустима висота (поверховість) житлової забудови визначається від чисельності населення та класифікації населеного пункту. В сільських населених пунктах чисельністю понад 1 тис. осіб передбачається садибна житлова територія та багатоквартирні житлові будинки висотою до 12 м (до 4-х поверхів включно).

План зонування території в складі вищезазначеного генерального плану не розроблявся.

Відповідно до Детального плану території кварталу багатоповерхової житлової забудови з об`єктами громадського призначення в районі вул. Магістральна та вул. Смерекова в с. Байківці Тернопільського району Тернопільської області, затвердженого рішенням сесії Байковецької сільської ради від 15 березня 2018 року №607, визначено поверховість об`єктів будівництва 5-6 поверхів, а щодо об`єкта будівництва групи багатоквартирних житлових будинків з вбудованими гаражами та приміщеннями громадського призначення по провулку Дубовецький в с. Байківці, Тернопільського району, Тернопільської області гранично допустима поверховість згідно Детального плану території кварталу багатоповерхової житлової забудови з об`єктами громадського призначення в районі вул. Магістральна та вул. Смерекова в с. Байківці Тернопільського району Тернопільської області - 5 поверхів.

Постановою Кабінету міністрів України від 01.09.2021 №926 "Про затвердження Порядку розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації" визначено, що виконавчий орган сільської, селищної і міської ради є замовником на розроблення містобудівної документації на місцевому рівні (комплексного плану, генеральних планів населених пунктів, детальних планів територій). Виконавчий орган сільської ради, як замовник розроблення містобудівної документації визначає параметри забудови та поверховість об`єктів на відповідній території.

Однак визначаючись щодо забудови та поверховості об`єкта будівництва групи багатоквартирних житлових будинків з вбудованими гаражами та приміщеннями громадського призначення по провулку Дубовецький в с. Байківці, Тернопільського району, Тернопільської області відповідачем не враховано те, що рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 03.03.2021 по справі №640/17011/20, яке набрало законної сили 01.09.2021 визнано протиправним та нечинним абзац 2 пункту 6.1.3 Державних Будівельних Норм Б.2.2-12:2019 "Планування і забудова територій", затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 26.04.2019 №104.

Також не взято до уваги "Обґрунтування збільшення поверховості в житловому комплексі в с. Байківці Тернопільського району Тернопільської області" підготовлений проектною групою у м. Тернопіль ФОП ОСОБА_2 .

Крім того, твердження представника відповідача, що об`єкт будівництва групи багатоквартирних житлових будинків з вбудованими гаражами та приміщеннями громадського призначення по АДРЕСА_2 розташований на приаеродромній території не знайшло свого підтвердження.

Таким чином суд доходить висновку, що відмова позивачу у внесенні змін до містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки відповідно до зазначених причин, а саме збільшення поверховості (більше 12 м) групи багатоквартирних житлових будинків з вбудованими гаражами та приміщеннями громадського призначення по АДРЕСА_2 суперечить п. 6.1.3. ДБН Б.2.2-12:2019 "Планування та забудова територій" та містобудівній документації "Внесення змін до генерального плану с. Байківці Тернопільського району Тернопільської області", затвердженої рішенням Байковецької сільської ради від 28.05.2021 №8/9/9, яка викладена у листі Відділу містобудування та архітектури Байковецької сільської ради від 09.11.2022 (реєстраційний номер документу в ЄДЕССБ ZD01:3883-6702-1087-2381) є незаконною.

При цьому суд враховує положення частини четвертої статті 78 КАС України, що обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

За змістом частини четвертої статті 245 КАС України, у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд. У випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.

На підставі аналізу норм чинного законодавства, що врегульовує спірні правовідносини, встановлених обставин справи, виходячи із наданих частиною другою статті 245 КАС України повноважень, суд дійшов висновку, що належним способом захисту прав та охоронюваних законом інтересів позивача буде зобов`язання відповідача повторно розглянути заяву від 03.11.2022 та надати відповідь, з врахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні.

Частинами першою та другою статті 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі Серявін та інші проти України від 10.02.2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча п.1 ст.6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії від 09.12.1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

Таким чином, враховуючи встановлені судом обставини справи, оцінивши добуті докази в їх сукупності за правилами статті 90 КАС України та аналізуючи наведені положення законодавства, суд приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення шляхом визнання протиправним та скасування рішення Байковецької сільської ради Тернопільського району Тернопільської області в особі її уповноваженого органу - Відділу містобудування та архітектури, викладене у листі №ZD01:3883-6702-1087-2381 від 09.11.2022 щодо відмови Обслуговуючому кооперативу "Нові Байківці" у внесенні змін до містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва групи багатоквартирних житлових будинків з вбудованими гаражами та приміщеннями громадського призначення по провулку Дубовецький в с. Байківці Тернопільського району Тернопільської області, затверджених наказом Байковецької сільської ради Тернопільського району Тернопільської області №17 від 25.06.2021, реєстраційний номер ЄДЕССБ МU01:5743-3089-1541-0691, реєстраційний номер 55 від 14.06.2021 та зобов`язання відповідача повторно розглянути заяву Обслуговуючого кооперативу "Нові Байківці" від 03.11.2022, з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Байковецької сільської ради Тернопільського району Тернопільської області в особі її уповноваженого органу - Відділу містобудування та архітектури, викладене у листі №ZD01:3883-6702-1087-2381 від 09.11.2022 щодо відмови Обслуговуючому кооперативу "Нові Байківці" у внесенні змін до містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва групи багатоквартирних житлових будинків з вбудованими гаражами та приміщеннями громадського призначення по провулку Дубовецький в селі Байківці Тернопільського району Тернопільської області, затверджених наказом Байковецької сільської ради Тернопільського району Тернопільської області №17 від 25.06.2021, реєстраційний номер ЄДЕССБ МU01:5743-3089-1541-0691, реєстраційний номер 55 від 14.06.2021.

Зобов`язати Байковецьку сільську раду Тернопільського району Тернопільської області в особі її уповноваженого органу - Відділу містобудування та архітектури повторно розглянути заяву Обслуговуючого кооперативу "Нові Байківці" від 03.11.2022, з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Відповідно до частини першої статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Згідно із статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повне судове рішення складено і підписано 27 лютого 2023 року.

Реквізити учасників справи:

позивач:

- Обслуговуючий кооператив "Нові Байківці" (місцезнаходження: площа Героїв Євромайдану, 9, оф. 132, м. Тернопіль, 46008, код ЄДРПОУ: 44241813);

відповідач:

- Байковецька сільська рада Тернопільського району Тернопільської області (місцезнаходження: вул. Січових Стрільців, 43, с. Байківці, Тернопільський район, Тернопільська область, 47711, код ЄДРПОУ: 04394846).

Головуючий суддяМартиць О.І.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.02.2023
Оприлюднено02.03.2023
Номер документу109251762
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —500/4136/22

Ухвала від 14.10.2024

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць Оксана Іванівна

Ухвала від 14.10.2024

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць Оксана Іванівна

Ухвала від 23.09.2024

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць Оксана Іванівна

Ухвала від 24.05.2023

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць Оксана Іванівна

Ухвала від 16.05.2023

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць Оксана Іванівна

Рішення від 20.02.2023

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць Оксана Іванівна

Рішення від 20.02.2023

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць Оксана Іванівна

Ухвала від 02.01.2023

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць Оксана Іванівна

Ухвала від 05.12.2022

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць Оксана Іванівна

Ухвала від 21.11.2022

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць Оксана Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні