ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
28 лютого 2023 рокум. Ужгород№ 260/4818/22 Суддя Закарпатського окружного адміністративного суду Скраль Т.В., розглянувши в письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою Головного управління ДПС у Закарпатській області (88000, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Волошина, 52, код ЄДРПОУ ВП 44106694) до Приватного підприємства «МР Моторс» (88009, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Грушевського, 78-А, код ЄДРПОУ 36030134) про стягнення податкового боргу -
ВСТАНОВИВ:
10 листопада 2022 року Головне управління ДПС у Закарпатській області звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Приватного підприємства «МР Моторс», якою просить стягнути з приватного підприємства податковий борг у розмірі 80 094,24 грн, у т.ч. пеня в розмірі 11,16 грн: по платежу 50 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» (Баранинська ТГ) у розмірі 425,45 грн; по платежу 50 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» (Холмківська ТГ) у розмірі 79 668,79 грн, у т.ч. пеня в розмірі 11,16 грн. за рахунок коштів, що належать платнику податків на праві власності, в тому числі тих, які знаходяться на рахунках у банках.
14 листопада 2022 року ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду відкрито провадження по даній справі за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.
08 лютого 2023 року судом повторно було витребувано докази від Головного управління ДПС у Закарпатській області.
09 лютого 2023 позивачем подано суду докази безперервності податкового боргу приватного підприємства (а.с.64)
1. Позиції сторін.
Заявлені позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що станом на 28.09.2022 року за відповідачем рахується податковий борг у розмірі 80 094,24 грн, у т.ч. та пеня в розмірі 11,16 грн: по платежу 50 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» (Баранинська ТГ) у розмірі 425,45 грн; по платежу 50 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» (Холмківська ТГ) у розмірі 79 668,79 грн, у т.ч. пеня в розмірі 11,16 грн. Заборгованість по платежу 50 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» (Баранинська ТГ) виникла у зв`язку з проведенням камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з плати за землю з юридичних осіб щодо невчасної сплати податкових зобов`язань. За наслідками проведеної перевірки складено акт перевірки від 20.09.2021 № 10214/07-16-04-00/36030134 та винесено податкове повідомлення-рішення від 15.11.2021 № 000/11483/07-16-04-00/36030134 про зобов`язання сплатити штраф на суму 425,45 грн за затримку сплати грошового зобов`язання. Указане податкове повідомлення- рішення було надіслано засобами поштового зв`язку, однак поштовий конверт було повернуто у відповідності до довідки № 20 (№ 8801708968155), а по платежу 50 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» (Холмківська ТГ) у зв`язку з самостійно поданими до податкового органу: звітної податкової декларації з плати за землю (земельний податок) №9020289114 від 06.02.2019, якою визначено суму податкового зобов`язання за жовтень-грудень 2019 року у розмірі 10 390,10 грн (3 463,38 грн за жовтень- листопад, 3 463,34 грн за грудень); звітної податкової декларації з плати за землю (земельний податок) №12117938 від 19.02.2020, якою визначено суму податкового зобов`язання за січень-грудень 2020 року в розмірі 41 560,52 грн (3 463,38 грн щомісячно, 3463,34 грн за грудень); звітної податкової декларації з плати за землю (земельний податок) №10561398 від 18.02.2021, якою визначено суму податкового зобов`язання за січень-грудень 2021 року в розмірі 27 707,01 грн (2 308,92 грн щомісячно, 2308,89 грн за грудень).
Відповідачем або уповноваженим представником відзиву на позовну заяву до суду, у строк наданий судом в ухвалі Закарпатського окружного адміністративного суду про відкриття провадження в адміністративній справі від 14 листопада 2022 року, не надано та не повідомлено суду поважні причини його ненадання.
Ухвалу суду про відкриття провадження у справі надіслано за місцем реєстрації відповідача, однак таке повернулася до суду 12 грудня 2022 року з відміткою «за закінченням терміну зберігання».
Відповідно до статті 162 частини 6 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Відповідно до статті 229 частини 4 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
2. Обставини, встановлені судом.
Відповідно до Витягу з єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, місцем знаходження Приватного підприємства «МР Моторс» (код ЄДРПОУ 36030134) є адреса: 88009, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Грушевського, 78-А, (а.с. 58-60).
Відповідно до ідентифікаційних та реєстраційних даних, наданих відповідачем 14 липня 2022 року Приватне підприємство «МР Моторс» змінило місцезнаходження з 89422, Закарпатська область, Ужгородський район, с. Минай, пл. Жовтнева, 10 на 88009, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Грушевського, 78-А.
06 лютого 2019 року Приватним підприємством «МР Моторс» подано до Головного управління ДПС у Закарпатській області звітну податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2019 рік, якою визначено суму податкового зобов`язання за жовтень грудень 2019 року у розмірі 10 390,10 грн., (а.с. 23-25).
19 лютого 2020 року Приватним підприємством «МР Моторс» подано до Головного управління ДПС у Закарпатській області звітну податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2020 рік, якою визначено суму податкового зобов`язання за січень грудень 2020 року у розмірі 41 560,52 грн., (а.с. 26-28).
18 лютого 2021 року Приватним підприємством «МР Моторс» подано до Головного управління ДПС у Закарпатській області звітну податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2021 рік, якою визначено суму податкового зобов`язання за січень грудень 2021 року у розмірі 27 707,01 грн., (а.с. 29-31).
20 вересня 2021 року Головним управлінням ДПС у Закарпатській області проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з плати за землю з юридичних осіб.
За наслідками перевірки складено акт № 10214/07-16-04-00/36030134, яким встановлено порушення граничних термінів сплати земельного податку з юридичних осіб по податковій декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) від 17.02.2017 № 9023095509 та винесено податкове повідомлення-рішення №000/11483/07-16-04-00/36030134 від 15 листопада 2021 року про зобов`язання сплатити штраф у розмірі 425,45 грн. (надіслано відповідачу рекомендованим листом, однак таке повернулось з відміткою «за закінченням встановленого строку зберігання»), (а.с. 15-22).
Відповідно до статті 129 ПК України відповідачу проведено нарахування пені у розмірі 11,16 грн, (а.с. 4).
Крім того, 13 листопада 2017 року ГУ ДФС у Закарпатській області надіслано відповідачу податкову вимогу форми «Ю» № 11261-17 із загальною сумою податкового боргу станом на 12 листопада 2019 року 2 933,71 грн, однак така повернулася до контролюючого органу з відміткою «за закінченням встановленого строку зберігання», (а.с. 32).
3. Мотиви суду та норми права, застосовані судом.
Згідно з пунктом 56.11 статті 56 ПК України не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків.
Відповідно до пункту 54.1 статті 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Відповідно до пункту 57.1 статті 57 ПК України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Судом встановлено, що 06 лютого 2019 року Приватним підприємством «МР Моторс» подано до Головного управління ДПС у Закарпатській області звітну податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2019 рік, якою визначено суму податкового зобов`язання за жовтень грудень 2019 року у розмірі 10 390,10 грн., (а.с. 23-25).
19 лютого 2020 року Приватним підприємством «МР Моторс» подано до Головного управління ДПС у Закарпатській області звітну податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2020 рік, якою визначено суму податкового зобов`язання за січень грудень 2020 року у розмірі 41 560,52 грн., (а.с. 26-28).
18 лютого 2021 року Приватним підприємством «МР Моторс» подано до Головного управління ДПС у Закарпатській області звітну податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2021 рік, якою визначено суму податкового зобов`язання за січень грудень 2021 року у розмірі 27 707,01 грн., (а.с. 29-31).
Проте самостійно задекларовані суми відповідачем залишаються несплаченими.
Відповідно до статті 57 пункту 57.3 ПК України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
Відповідно до статті 56 пунктів 56.1, 56.2, 56.12, 56.15, 56.18 ПК України рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку. У разі якщо платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов`язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених цим Кодексом або іншими законами України, такий платник має право звернутися із скаргою про перегляд цього рішення до контролюючого органу вищого рівня. Якщо відповідно до цього Кодексу контролюючий орган самостійно визначає грошове зобов`язання платника податків за причинами, не пов`язаними із порушенням податкового законодавства, такий платник податків має право на адміністративне оскарження рішень контролюючого органу протягом 30 календарних днів, що настають за днем надходження податкового повідомлення-рішення (рішення) контролюючого органу. Скарга, подана із дотриманням строків, визначених абзацом першим пункту 56.3 цієї статті, зупиняє виконання платником податків грошових зобов`язань, визначених у податковому повідомленні-рішенні (рішенні), на строк від дня подання такої скарги до контролюючого органу до дня закінчення процедури адміністративного оскарження. Протягом зазначеного строку податкові вимоги з податку, що оскаржується, не надсилаються, а сума грошового зобов`язання, що оскаржується, вважається неузгодженою. З урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу, платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення - рішення або інше рішення контролюючого органу у будь-який момент після отримання такого рішення. Рішення контролюючого органу, оскаржене в судовому порядку, не підлягає адміністративному оскарженню. Процедура адміністративного оскарження вважається досудовим порядком вирішення спору. При зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання протиправним та/або скасування рішення контролюючого органу грошове зобов`язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.
Судом встановлено, що 20 вересня 2021 року Головним управлінням ДПС у Закарпатській області проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з плати за землю з юридичних осіб.
За наслідками якої складено акт № 10214/07-16-04-00/36030134, яким встановлено порушення граничних термінів сплати земельного податку з юридичних осіб по податковій декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) від 17.02.2017 № 9023095509 та винесено податкове повідомлення-рішення №000/11483/07-16-04-00/36030134 від 15 листопада 2021 року про зобов`язання сплатити штраф у розмірі 425,45 грн. (надіслано відповідачу рекомендованим листом, однак таке повернулось з відміткою Укрпошти «за закінченням встановленого строку зберігання»), (а.с. 15-22).
Вищевказане податкове повідомлення-рішення не оскаржувалось відповідачем ні в адміністративному, ні в судовому порядку і залишається ним не сплаченим в повному обсязі, а відтак, є узгодженим.
Відповідно до статті 14 пункту 14.1 підпункту 14.1.156 ПК України податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк), та/або сума коштів, сформована за рахунок податкових пільг, що були використані платником податків не за цільовим призначенням чи з порушенням порядку їх надання, встановленим цим Кодексом та/або Митним кодексом України.
Статтею 14 пунктом 14.1 підпунктом 14.1.175 ПК України встановлено, що податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Згідно статті 59 пункту 59.1 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Відповідно до статті 14 пункту 14.1 підпункту 14.1.153 даного Кодексу податкова вимога - письмова вимога контролюючого органу до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.
Судом встановлено, що з метою погашення податкового боргу 13 листопада 2017 року ГУ ДФС у Закарпатській області надіслано відповідачу податкову вимогу форми «Ю» № 11261-17 із загальною сумою податкового боргу станом на 12 листопада 2019 року 2 933,71 грн, однак така повернулася до контролюючого органу з відміткою ««за закінченням встановленого строку зберігання», (а.с. 32).
При цьому, дана податкова вимога не оскаржувалася відповідачем у судовому порядку.
Податковий борг відповідача підтверджений матеріалами справи, зокрема обліковою карткою та розрахунком податкового боргу ПП «МР Моторс».
Відповідно до статті 129 пункту 129.1 підпункту 129.1.1 ПК України нарахування пені розпочинається при нарахуванні контролюючим органом податкового зобов`язання у встановлених цим Кодексом випадках, не пов`язаних з проведенням перевірки, або при нарахуванні контролюючим органом грошового зобов`язання, визначеного за результатами перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків такого зобов`язання, визначеного в податковому повідомленні-рішенні згідно із цим Кодексом.
Відповідно до статті 129 пункту 129.1 підпункту 129.1.2 ПК України нарахування пені розпочинається при нарахуванні контролюючим органом за результатами перевірки податкового зобов`язання та/або іншого зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, у разі виявлення його заниження - на суму такого заниження, починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків цього зобов`язання за відповідний податковий (звітний) період, щодо якого виявлено заниження, та за весь період заниження (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження).
Відповідно до статті 129 пункту 129.4 ПК України пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті, нараховується на суми грошового зобов`язання, визначеного підпунктами 129.1.1 та 129.1.2 пункту 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), та в інших випадках визначення пені відповідно до вимог цього Кодексу, коли її розмір не встановлений, нараховується пеня за кожний календарний день прострочення сплати грошового зобов`язання, включаючи день погашення, з розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.
Відповідно до статті 129 ПК України, відповідачу проведено нарахування пені у розмірі 11,16 грн, (а.с. 4).
Однак, вказана сума пені залишається відповідачем не сплачена в повному обсязі.
Відповідно до статті 20 пункту 20.1 підпункту 20.1.19 ПК України контролюючі органи мають право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб`єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.
Відповідно до статті 20 пункту 20.1 підпункту 20.1.34 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до статті 102 пункту 102.4 ПК України у разі якщо грошове зобов`язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв`язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов`язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу, крім випадків, передбачених абзацом третім пункту 59.1 статті 59 цього Кодексу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним.
Відповідно до статті 102.9 ПК України на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану, що вводиться в Україні, зупиняється перебіг строків, визначених цим Кодексом, іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім випадків, передбачених цим Кодексом.
Оскільки суми податків є узгодженими та у встановлені законом строки до бюджету не сплачені, такі визнаються сумою податкового боргу (узгоджена сума податкового зобов`язання, не сплачена платником податків у визначений термін).
Положенням пункту 95.3 статті 95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Згідно з пунктом 95.4 статті 95 ПК України контролюючий на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Відповідно достатті 77 частини 1 КАС Україникожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 78 цього Кодексу.
Матеріалами справи та письмовими доказами, наданими позивачем доведено податковий борг відповідача у сумі 80094,24 грн. та правомірність звернення ГУ ДПС в Закарпатській області до суду із зазначеним позовом, в зв`язку з чим вимоги позовної заяви є обґрунтованими, підтверджені належними та допустимими доказами, відповідачем не спростовані та підлягають до задоволення повністю.
Відповідно до статті 139 частини 2 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Таким чином, судові витрати по справі з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 9, 14, 90, 139, 242-246, 255 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В:
1. Позовні вимоги Головного управління ДПС у Закарпатській області до Приватного підприємства «МР Моторс» про стягнення податкового боргу - задовольнити.
2. Стягнути з Приватного підприємства «МР Моторс» (88009, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Грушевського, 78-А, код ЄДРПОУ 36030134) на користь Головного управління ДПС у Закарпатській області (88000, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Волошина, 52, код ЄДРПОУ ВП 44106694) податковий борг у розмірі 80 094,24 грн (вісімдесят тисяч дев`яносто чотири гривні 24 коп.), у т.ч. пеня в розмірі 11,16 грн: по платежу 50 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» (Баранинська ТГ) у розмірі 425,45 грн; по платежу 50 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» (Холмківська ТГ) у розмірі 79 668,79 грн, у т.ч. пеня в розмірі 11,16 грн. за рахунок коштів, що належать платнику податків на праві власності, в тому числі тих, які знаходяться на рахунках у банках.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.
Повний текст рішення виготовлений та підписаний 28 лютого 2023 року.
СуддяТ.В.Скраль
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.02.2023 |
Оприлюднено | 03.03.2023 |
Номер документу | 109281066 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Скраль Т.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні