Ухвала
від 24.02.2023 по справі 300/4733/21
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

"24" лютого 2023 р.справа № 300/4733/21

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі судді Скільського І.І. розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні суду заяву Росохацького ліцею Городенківської міської ради про відстрочення виконання рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 21.01.2022 у справі за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області до Росохацької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Городенківської міської ради про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), -

В С Т А Н О В И В:

В провадженні Івано-Франківського окружного адміністративного суду перебувала на розгляді адміністративна справа №300/4733/21 за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області до Росохацької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Городенківської міської ради про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 21.01.2022 адміністративний позов задоволено повністю.

Застосовано заходи реагування у вигляді зупинення та заборони експлуатації будівель (споруд, приміщень) Росохацької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Городенківської міської ради, що знаходиться за адресою: вул. Українська, 99 А, с. Росохач, Івано-Франківська область, шляхом опечатування вхідних дверей, окрім виконання робіт пов`язаних з усуненням порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки.

Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 18.07.2022, апеляційну скаргу Росохацького ліцею Городенківської міської ради залишено без задоволення, а рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 21 січня 2022 року у справі №300/4733/21 без змін.

Рішення суду набрало законної сили 18.07.2022.

24.11.2022 Івано-Франківським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист №300/4733/21.

23.01.2023 старшим державним виконавцем Городенківського відділу державної виконавчої служби у Коломийському районі Івано-Франківської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Черешнюком М.В., прийнято постанову про відкриття виконавчого провадження № 70575645 з примусового виконання виконавчого листа №300/4733/21 від 24.11.2022.

27.01.2023 Росохацький ліцей Городенківської міської ради звернувся до суду з заявою від 26.01.2023 №5 про відстрочення виконання рішення від 21.01.2022 в справі №300/4733/21 на один рік до 24.01.2024.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 01.02.2023 заяву Росохацького ліцею Городенківської міської ради від 26.01.2023 №5 про відстрочення виконання рішення суду від 21.01.2022 в справі №300/4733/21 повернуто заявнику без розгляду.

03.02.2023 Росохацький ліцей Городенківської міської ради звернувся до суду з заявою від 02.02.2023 №6 про відстрочення виконання рішення суду від 21.01.2022 в справі №300/4733/21 на один рік до 24.01.2024. Вказана заява мотивована тим, що Відділом освіти, як структурним підрозділом Городенківської міської ради, яка є засновником Росохацького ліцею Городенківської міської ради, вжито та вживається заходів щодо усунення порушень виявлених в ході проведення перевірки, які стали причиною зупинення та заборони експлуатації будівель (споруд, приміщень) Росохацького ліцею Городенківської міської ради, зокрема: - придбано вогнегасники порошкові ВП5; - спеціалістами філії «Східна» АТ «Прикарпаттяобленерго» проведено вимірювання контуру заземлення та перевірку опору ізоляції кабельного вводу №1, №2 Росохацького ліцею Городенківської міської ради; - Відділом освіти Городенківської міської ради звернуто до ТОВ «Охоронне бюро «Скіф» щодо виготовлення проектно-кошторисної документації на автоматичну пожежну сигналізацію Росохацького ліцею Городенківської міської ради, яка на даний час перебуває в процесі розробки. Крім того, Городенківською міською радою прийнято рішення «Про цільову програму протипожежного захисту закладів освіти, охорони здоров`я, культури Городенківської територіальної громади на 2021-2025 роки» №587-9/2021 від 12.08.2021, згідно якого затверджено цільову програму протипожежного захисту, де основним завданням визначено: встановлення або ремонт системи протипожежного захисту будівель, приміщень та споруд закладів освіти, зокрема Росохацького ліцею Городенківської міської ради, а також проведення вогнегасного оброблення дерев`яних конструкцій будинків і споруд закладів освіти на період з 2021 по 2025 роки. Обсяги фінансування вказаної Програми складають 16890,0 тис.грн. Водночас заявник зауважує, що здійснити своєчасну реалізацію (оплату) вказаних проектів та програм стало неможливо через військову агресію росії проти України та введенням з 24.02.2022 режиму воєнного стану, відповідно до постанови КМУ №590 від 09.06.2021 «Про затвердження Порядку виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану», що вимагало перенаправлення відповідних бюджетних коштів на підвищення обороноздатності територіальних громад, допомогу біженцям і таке інше.

Суд призначив судове засідання з розгляду заяви Росохацького ліцею Городенківської міської ради від 02.02.2023 на 13.02.2023 о 14:00 год.

На адресу суду від Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області надійшло клопотання про розгляд заяви Росохацького ліцею Городенківської міської ради, без участі уповноваженого представника Головного управління. У поданому клопотанні представник Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області, щодо задоволення заяви про відстрочення виконання рішення суду від 21.01.2022 у справі №300/4733/21 заперечила з підстав відсутності обставин, що істотно ускладнюють виконання рішення суду або роблять його неможливим.

13.02.2023 розгляду заяви Росохацького ліцею Городенківської міської ради від 02.02.2023, відкладено на 16.02.2023 о 14:00 год., у зв`язку з відсутністю у представника заявника, яка прибула в судове засідання, документа що посвідчують її повноваження.

16.02.2023 суд оголосив перерву в судовому засіданні до 10.00 год., 22.02.2023 у зв`язку з витребуванням додаткових доказів.

Сторони належним чином повідомлені про дату, час та місце судового розгляду в судове засідання 22.02.2023 не з`явилися.

Згідно з частиною 9 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі, також - КАС України), якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Відповідно до частини 4 статті 229 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Згідно з частиною 2 статті 378 КАС України неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

За таких обставин, судом здійснено розгляд заяви про відстрочення виконання судового рішення за відсутності учасників справи, в письмовому провадженні без здійснення фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Розглянувши подану заяву про відстрочення виконання судового рішення, дослідивши матеріали адміністративної справи, суд встановив наступне.

У відповідності до ч. 2 ст. 14 Кодексу адміністративного судочинства України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.

Питання відстрочення виконання судового рішення в адміністративній справі регулюються ст. 378 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до ч. 1 ст. 378 Кодексу адміністративного судочинства України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.

Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим (ч. 3 ст. 378 Кодексу).

Згідно із ч. 4 ст.378 Кодексу адміністративного судочинства України вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує:

1) ступінь вини відповідача у виникненні спору;

2) щодо фізичної особи - тяжке захворювання самої особи або членів її сім`ї, її матеріальне становище;

3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.

Із системного аналізу даної норми видно, що підставою для відстрочення/розстрочення виконання рішення є звернення особи із заявою до суду про відстрочення/розстрочення з обумовленням причин неможливості виконати судове рішення у встановлений законом строк, тобто за доведеністю обставин, що ускладнюють його виконання, або роблять його неможливим.

Вказана норма не містить конкретного переліку обставин для відстрочення/розстрочення виконання судового рішення, а лише встановлює критерії для їх визначення у вигляді істотного ускладнення виконання рішення або неможливості його виконання.

Вирішуючи питання про відстрочення/розстрочення виконання рішення, суд із певною свободою розсуду повинен враховувати ступінь вини кожної сторони у виникненні спору, наявність надзвичайних непереборних подій тощо.

Питання розстрочення або відстрочення рішення суду знаходяться в площині процесуального права. Разом із тим підстави, а саме наявність обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів, наявність надзвичайних непереборних подій тощо), залежать від предмету спору. В частині правової оцінки наданих заявником доказів суд повинен дослідити питання про те, чи достатньо наведених заявником обставин для прийняття рішення про відстрочення виконання судового рішення.

Згідно з ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу.

У постанові від 06.12.2019 у справі № 2а/0570/6531/2011 Верховний Суд дійшов висновку, що відстрочення в розумінні зазначеної норми закону є відкладенням чи перенесенням дати виконання рішення на новий строк, який визначається адміністративним судом, та допускається у виняткових випадках, залежно від обставин справи. Підставою для відстрочення можуть бути конкретні існуючі, об`єктивні, виключні обставини, що ускладнюють виконання судового рішення у встановлений строк або фактично унеможливлюють таке.

При розгляді заяв щодо відстрочення виконання судового рішення необхідно виходити з міркувань доцільності та об`єктивної необхідності надання саме таких строків відтермінування виконання рішення в цілому. Наявність підстав для відтермінування має бути доведена боржником. Строки відтермінування знаходяться у прямій залежності від обставин, що викликають необхідність надання додаткового строку для повного виконання рішення суду. Надання такого не може створювати занадто або безпідставно привілейовані умови для боржника, натомість повинне базуватися на принципах співмірності і пропорційності з метою забезпечення балансу прав і законних інтересів стягувачів і боржників.

З 24 лютого 2022 року у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України Указом Президента України № 64/2022 введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, Указом Президента України № 133/2022 продовжено строк дії воєнного часу в Україні з 05 години 30 хвилин 26 березня 2022 року строком на 30 діб, Указом Президента України № 259/2022 продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 квітня 2022 року строком на 30 діб, Указом Президента України №341/2022 продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб. Указом Президента України № 573/2022 продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 23 серпня 2022 року строком на 90 діб. Указом Президента України від 07.11.2022 № 757/2022 продовжений зокрема з 05 години 30 хвилин 21 листопада 2022 року строком на 90 діб. Указом Президента України № 58/2023 від 06 лютого 2023 року продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 19 лютого 2023 року строком на 90 діб.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» воєнний стан - це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.

Згідно матеріалів справи, за результатами проведеного позапланового заходу державного нагляду щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог припису про усунення порушень законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної безпеки Городенківського РВ УДСНС №28 від 17.01.2020, виявлено не усунуті порушення, які висвітлені та зафіксовані в акті за №216 від 16.07.2021, зокрема:

1.Не відремонтовано автоматичну пожежну сигналізацію. Не заключено договір на обслуговування автоматичної пожежної сигналізації;

2.Дерев`яні конструкції горища не просочено вогнетривким розчином;

3.Не здійснено технічне обслуговування наявних вогнегасників;

4.Не здійснено замір опору ізоляції електропроводки та контура заземлення на головний корпус.

Як встановлено судом Відділом освіти, як структурним підрозділом Городенківської міської ради, яка є засновником Росохацького ліцею Городенківської міської ради, вжито часткових заходів щодо усунення порушень виявлених в ході проведення перевірки, які стали причиною зупинення та заборони експлуатації будівель (споруд, приміщень) Росохацького ліцею Городенківської міської ради.

Так, Відділом освіти Городенківської міської ради 14.09.2021 придбано вогнегасники поршкові ВП 5 у кількості 20 штук, 10 з яких передано до Росохацького ліцею Городенківської міської ради, що підтверджується видатковою накладною №12 від 14.09.2021 (а.с.50) та листом Відділу освіти Городенківської міської ради від 17.05.2022 №143/05-1 (а.с.132-133).

Спеціалістами філії Східна АТ «Прикарпаттяобленерго» проведено вимірювання контуру заземлення головного корпусу Росохацького ліцею Городенківської міської ради, за наслідками чого встановлено, що контур заземлення головний корпус придатний, дані заміри відповідають вимогам норм, що підтверджується Протоколом №21 від 08.09.2021 (а.с.54).

Також спеціалістами філії Східна АТ «Прикарпаттяобленерго» проведено перевірку опору ізоляції кабельного вводу Росохацького ліцею Городенківської міської ради, за наслідками чого встановлено, що дані заміри відповідають вимогам норм, що підтверджується Протоколом №22 від 08.09.2021 (а.с.55).

Відділом освіти Городенківської міської ради 24.01.2022 укладено з ТзОВ «Охоронне бюро «Скіф» договір на виконання проектних робіт по влаштуванню системи автоматичної пожежної сигналізації та системи оповіщення людей про пожежу в приміщенні Росохацького ліцею Городенківської міської ради, що підтверджується наявною в матеріалах справи копією договору №5 від 24.01.2022 (а.с.57-58).

Городенківською міською радою 12.08.2021 прийнято рішення №587-9/2021 «Про цільову програму протипожежного захисту закладів освіти, охорони здоров`я, культури Городенківської територіальної громади на 2021-2025 роки», яким вирішено затвердити цільову програму протипожежного захисту закладів освіти, охорони здоров`я, культури Городенківської територіальної громади на 2021-2025 роки (а.с.59). Відповідно до переліку заходів цільової програми, серед іншого визначено, обладнання закладів освіти системами протипожежного захисту та їх ремонт та вогнезахисне просочення дерев`яних конструкцій закладів освіти. Обсяги фінансування для реалізації програми визначено у розмірі 16890.0 тис. грн.,(а.с.65-69).

Згідно листа Відділу освіти Городенківської міської ради №143/05-1 від 17.05.2022 наданого у відповідь на клопотання директора Росохацького ліцею Городенківської міської ради №15 від 13.05.2022 про надання фінансової допомоги на виконання припису ДСНС щодо усунення порушень з пожежної безпеки (встановлення автоматичної пожежної сигналізації, просочення дерев`яних конструкцій горища вогнетривким розчином), Відділом освіти повідомлено, що відповідно до затвердженої рішенням Городенківської міскої ради №587-9/2021 від 12.08.2021 цільової програми протипожежного захисту закладів освіти, охорони здоров`я і культури Городенківської територіальної громади, дерев`яні конструкції горищ навчальних закладів Городенківської міської ради мають бути просочені вогнетривкими розчинами у 2022 році та вжито ряд інших заходів для безпечного рівня пожежної безпеки у закладах освіти. На даний час своєчасна реалізація проектів та програм не фінансується, згідно постанови КМУ від 09.06.2021 №590 «Про затвердження Порядку виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану», оскільки на даний час відбувається пере направлення бюджетних коштів на інші цілі, зокрема, на обороноздатність територіальних громад та ряд інших цілей (а.с.132-133).

З наведеного вбачається, що заявником частково вжито заходів щодо усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки згідно припису №28 від 17.01.2020, не усунутими порушеннями на даний час є такі порушення як: - «дерев`яні конструкції горища не просочено вогнетривким розчином» - «Не відремонтовано автоматичну пожежну сигналізацію. Не заключено договір на обслуговування автоматичної пожежної сигналізації», які включені до переліку заходів, обсягів та джерел фінансування цільової програми протипожежного захисту закладів освіти, охорони здоров`я, культури Городенківської територіальної громади, що затверджена рішенням Городенківської міскої ради №587-9/2021 від 12.08.2021 та відповідно такі заходи мали бути профінансовані та усунуті протягом 2022 року, однак у зв`язку із військовою агресією росії проти України та введенням з 24.02.2022 на всій території України воєнного стану, припинено фінансування цільової програми протипожежного захисту закладів освіти, охорони здоров`я, культури Городенківської територіальної громади, що затверджена рішенням Городенківської міскої ради №587-9/2021 від 12.08.2021.

Враховуючи підстави та докази, на які посилається заявник щодо відстрочення виконання рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 21.01.2022 у справі №300/4733/21, з метою дотримання розумного балансу між інтересами позивача та реальними можливостями відповідача зупинити експлуатацію будівлі (яка використовується як діючий навчальний заклад освіти) Росохацького ліцею Городенківської міської ради за адресою: вул. Українська, буд.99 А, с. Росохач, Коломийський район, Івано-Франківська область, а також з огляду на те, що заявник (боржник) підтвердив факт неможливості такого виконання в умовах воєнного стану, не уникає виконання рішення, що у свою чергу, є виявом добросовісності намірів заявника усунути в повному обсязі порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, суд дійшов висновку про наявність підстав для відстрочення виконання такого судового рішення.

Щодо строку відстрочення виконання судового рішення, то суд зазначає таке.

Відповідно до частини п`ятої статті 378 КАС України відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови.

При розгляді заяв щодо відстрочення виконання судового рішення необхідно виходити з міркувань доцільності та об`єктивної необхідності надання саме таких строків відстрочення виконання рішення в цілому.

Згідно заяви від 03.02.2023 Росохацький ліцей Городенківської міської ради просив суд відстрочити виконання рішення суду від 21.01.2022 в справі №300/4733/21 строком на один рік до 24.01.2024 року.

Як уже зазначалось судом вище, за наслідками апеляційного оскарження рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 21.01.2022 року, постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 18.07.2022, апеляційну скаргу Росохацького ліцею Городенківської міської ради залишено без задоволення, а рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 21 січня 2022 року у справі №300/4733/21 без змін.

Таким чином, з урахуванням частини п`ятої статті 378 КАС України, суд вважає за необхідне відстрочити виконання рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 21.01.2022 в справі №300/4733/21 до 18.07.2023.

Враховуючи вищевказане, заяву Росохацького ліцею Городенківської міської ради від 03.02.2023 про відстрочення виконання рішення суду від 21.01.2022 в справі №300/4733/21, належить задовольнити частково.

Керуючись статтями 248, 256, 295, 297, 378 Кодексу адміністративного судочинства України, -

У Х В А Л И В:

Заяву Росохацького ліцею Городенківської міської ради від 03.02.2023 про відстрочення виконання рішення суду від 21.01.2022 в справі №300/4733/21, - задовольнити частково.

Відстрочити виконання рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 21.01.2022 в адміністративній справі №300/4733/21 до 18.07.2023.

В задоволенні решти вимог заяви відмовити.

Ухвалу суду може бути оскаржено. Апеляційна скарга на ухвалу суду подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення.

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено Кодексом адміністративного судочинства України. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Суддя /підпис/ Скільський І.І.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.02.2023
Оприлюднено03.03.2023
Номер документу109281253
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяЗаява про відстрочку або розстрочку виконання судового рішення

Судовий реєстр по справі —300/4733/21

Ухвала від 07.08.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Главач І.А.

Ухвала від 24.02.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Ухвала від 01.02.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Постанова від 18.07.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 15.05.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 15.05.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 21.04.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Рішення від 21.01.2022

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Ухвала від 06.09.2021

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні