Ухвала
від 01.03.2023 по справі 809/3664/15
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

"01" березня 2023 р. справа № 809/3664/15

м. Івано-Франківськ

Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Боршовський Т.І., розглянувши в письмовому провадженні заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області від 21.02.2023 № 0900-0902-8/7390 про видачу дубліката виконавчого листа в справі № 809/3664/15 за позовом Управління Пенсійного фонду України в м. Коломиї та Коломийському районі Івано-Франківської області до Колективного підприємства "Калина" про стягнення заборгованості в сумі 603,86 грн.,

В С Т А Н О В И В:

14.09.2015 Івано-Франківський окружний адміністративний суд прийняв рішення, яким задоволено позов Управління Пенсійного фонду України в м. Коломиї та Коломийському районі Івано-Франківської області до Колективного підприємства "Калина": стягнуто з Колективного підприємства "Калина" на користь Управління Пенсійного фонду України в м. Коломиї та Коломийському районі Івано-Франківської області заборгованість з відшкодування витрат на виплату і доставку пільгових пенсій в розмірі 603,86 грн.

06.11.2015 Івано-Франківський окружний адміністративний суд видав виконавчий лист № 809/3664/15.

27.02.2023 через канцелярію Івано-Франківського окружного адміністративного суду надійшла заява Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області від 21.02.2023 № 0900-0902-8/7390 про видачу дубліката виконавчого листа в справі № 809/3664/15, згідно якої заявник просить суд поновити строк пред`явлення виконавчого листа у справі № 809/3664/15 до виконання та видати дублікат виконавчого листа про стягнення з Колективного підприємства "Калина" заборгованості з відшкодування витрат на виплату і доставку пільгових пенсій в розмірі 603,86 грн.

Одночасно в заяві від 21.02.2023 № 0900-0902-8/7390 про видачу дубліката виконавчого листа Головне управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області заявило клопотання про звільнення від сплати судового збору за подання цієї заяви з тих мотивів, що фінансування сплати судового збору на даний час є обмеженим, а судові витрати не повинні бути перешкодою для доступу до суду всіх осіб незалежно від їх майнового стану, що відповідає гарантуванню принципу рівності усіх учасників судового процесу перед законом і судом.

Суд, розглянувши вищевказане клопотання та долучені до заяви про видачу дубліката виконавчого листа документи, зазначає таке.

Згідно з частинами першою та другою статті 132 КАС України, судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Виходячи із змісту частини другої статті 132 КАС України, суд повинен керуватися приписами спеціального закону при визначенні можливості зменшення, звільнення, розстрочення чи відстрочення сплати судового збору.

Так, правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначає Закон України Про судовий збір.

Відповідно до частини першої статті 4 Закону України Про судовий збір судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Статтею 8 Закону України Про судовий збір врегульовано питання відстрочення та розстрочення сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення від його сплати.

Так, згідно із частиною першою статті 8 Закону України Про судовий збір, враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі за таких умов:

1) розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік; або

2) позивачами є: а) військовослужбовці; б) батьки, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю, якщо інший з батьків ухиляється від сплати аліментів; в) одинокі матері (батьки), які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю; г) члени малозабезпеченої чи багатодітної сім`ї; ґ) особа, яка діє в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена; або

3) предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров`ю.

Також, відповідно до частини другої статті 8 Закону України Про судовий збір, суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті.

Виходячи із вказаних приписів статті 8 Закону України Про судовий збір суд наділений правом вирішувати питання щодо звільнення від сплати судового збору, зменшення його розміру чи розстрочення сплати такого збору виключно по відношенню до фізичних осіб, а не юридичної, якою є позивач в цій адміністративній справі, а також в окремих категоріях спорів, пов`язаних із захистом соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодуванням шкоди здоров`ю, що не відповідає предмету позовної заяви в даній адміністративній справі.

Також суд зазначає, що заявник звертається до адміністративного суду не з метою захисту свого порушеного права, а як суб`єкт владних повноважень, реалізуючи таким чином свої владні та управлінські функції, які передбачені відповідними нормами законодавства України.

Щодо доводів заявника про те, що фінансування сплати органами пенсійного фонду судового збору на даний час є обмеженим, то такі доводи є необґрунтованими та не підтвердженими жодними доказами.

З огляду на вищенаведене в суду відсутні правові підстави, які б надали можливість звільнити Головне управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області від сплати судового збору за подання заяви про видачу дубліката виконавчого листа.

Підпунктом 18.4 пункту 18 розділу VІІ Перехідні положень КАС України встановлено, що до дня початку функціонування Єдиного державного реєстру виконавчих документів, у разі втрати виконавчого документа суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий документ, може видати його дублікат, якщо стягувач або державний виконавець звернувся із заявою про це до закінчення строку, встановленого для пред`явлення виконавчого документа до виконання. Про видачу дубліката виконавчого документа постановляється ухвала у десятиденний строк із дня надходження заяви. За видачу стягувачу дубліката виконавчого документа справляється судовий збір у розмірі 0,03 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб. Ухвала про видачу чи відмову у видачі дубліката виконавчого документа може бути оскаржена в апеляційному та касаційному порядку;

Статтею 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2023 рік" встановлено, що прожитковий мінімум для працездатних осіб в розрахунку на місяць з 01.01.2023 складає 2684,00 гривні.

Таким чином, сума судового збору, що підлягав сплаті заявником за подання заяви про видачу дубліката виконавчого листа становить 80,52 грн. (2684,00*0,03=80,52).

Водночас, відповідно до частини другої статті 167 КАС України якщо заяву (клопотання, заперечення) подано без додержання вимог частини першої цієї статті і ці недоліки не дають можливості її розглянути, або якщо вона є очевидно безпідставною та необґрунтованою, суд повертає таку заяву (клопотання, заперечення) заявнику без розгляду.

Зважаючи на відсутність доказів сплати судового збору та безпідставність клопотання Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області про звільнення від сплати судового збору за подання заяви про видачу дубліката виконавчого листа, суд дійшов висновку повернути Головному управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області заяву від 21.02.2023 № 0900-0902-8/7390 про видачу дубліката виконавчого листа в справі № 809/3664/15 без розгляду.

Керуючись статтями 167, 241, 248, 256, пунктом 18 розділу VІІ Перехідні положень Кодексу адміністративного судочинства України, -

У Х В А Л И В:

В задоволенні клопотання Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області про звільнення від сплати судового збору - відмовити.

Заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області від 21.02.2023 № 0900-0902-8/7390 про видачу дубліката виконавчого листа в справі № 809/3664/15, - повернути заявнику без розгляду.

Ухвалу суду може бути оскаржено в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення.

Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.

Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Суддя /підпис/ Боршовський Т.І.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.03.2023
Оприлюднено03.03.2023
Номер документу109281320
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяІнші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб)

Судовий реєстр по справі —809/3664/15

Ухвала від 25.05.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Панікар І.В.

Ухвала від 27.03.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Боршовський Т.І.

Ухвала від 01.03.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Боршовський Т.І.

Ухвала від 31.08.2015

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Боршовський Т.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні