ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про відмову у встановленні судового
контролю за виконанням рішення суду
"28" лютого 2023 р.справа № 300/3494/20
м. Івано-Франківськ
Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Микитин Н.М., розглянувши в порядку письмового провадження заяву від 23.01.2023 про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду в адміністративній справі №300/3494/20 за позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Рогатинської районної державної адміністрації про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання до вчинення дій, -
В С Т А Н О В И В:
В провадженні Івано-Франківського окружного адміністративного суду перебувала на розгляді адміністративна справа № 300/3494/20 за позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Рогатинської районної державної адміністрації про визнання бездіяльності протиправною щодо нарахування та виплати разової грошової допомоги до 5 травня за 2016 рік та зобов`язання здійснити перерахунок та виплату недоплаченої суми щорічної разової грошової допомоги до 5 травня за 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 роки, у розмірі 28680,00 грн, відповідно до статті 12 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" у розмірі 5 мінімальних пенсій за віком, з урахуванням виплачених сум.
25.01.2023 від ОСОБА_1 на адресу суду надійшла заява від 23.01.2023 про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду в адміністративній справі №300/3494/20. Згідно вказаної заяви заявник просить суд, у відповідності до статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України, зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення по справі №300/3494/20 від 15.02.2021.
Судом призначено судове засідання по розгляду заяви від 23.01.2023 на 06.02.2023 о 14:00 год.
Згідно довідки секретаря судового засідання від 06.02.2023 учасники справи в судове засідання не прибули , судове засідання 06.02.2023 відкладено на 17.02.2023 о 11:00 год.
В судовому засіданні 17.02.2023 заявник та його представник подану заяву підтримали, однак у зв`язку з витребуванням додаткових доказів у судовому засіданні оголошено перерву до 10:00 год 28.02.2023.
Сторони в судове засідання не з`явилися, хоча належним чином повідомлялись про дату, час та місце судового засідання, що підтверджується довідкою секретаря судового засідання від 28.02.2023.
Відповідно до частини 4 статті 229 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Враховуючи наведене та неявку в судове засідання всіх учасників справи, суд вважає за можливе провести розгляд заяви ОСОБА_1 про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду за відсутності сторін без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.
Розглянувши заяву про встановлення судового контролю за виконанням рішення, дослідивши долучені заявником докази, суд встановив наступне.
Рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 15.02.2021 № 300/3494/20, позов ОСОБА_1 задоволено частково. Визнано протиправною бездіяльність Управління соціального захисту населення Рогатинської районної державної адміністрації щодо нарахування та виплати ОСОБА_1 щорічної разової грошової допомоги до 5 травня за 2020 рік у розмірі п`яти мінімальних пенсій за віком відповідно до частини 5 статті 12 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту". Зобов`язано Управління соціального захисту населення Рогатинської районної державної адміністрації здійснити перерахунок та виплату ОСОБА_1 недоплаченої разової грошової допомоги до 05 травня 2020 року, як учаснику бойових дій, у розмірі п`яти мінімальних пенсій за віком відповідно до частини 5 статті 12 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" в розмірі 6800 (шість тисяч вісімсот) гривень 00 копійок. В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
Восьмим апеляційним адміністративним судом, ухвалою від 11.05.2021, апеляційну скаргуУправління соціального захисту населення Рогатинської районної державної адміністрації на рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 15.02.2021 у справі № 300/3494/20 повернуто скаржнику.
Таким чином, рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 15.02.2021 набрало законної сили 11.05.2021.
19.05.2021 Івано-Франківським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист по даній справі.
Вказаний виконавчий лист звернуто до примусового виконання про що свідчить постанова про відкриття виконавчого провадження від 17.06.2021 ВП № 65835316 прийнята старшим державним виконавцем відділу примусового виконання рішень управління забезпечення примусового виконання рішень в Івано-Франківській області Південно-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Івано-Франківськ).
Позивач вказує на невиконання судового рішення, у зв`язку з чим звернувся із заявою про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду у формі подання звіту.
Відповідно до частини 2статті 19 Конституції Україниоргани державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею129-1 Конституції Українивстановлено, що суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.
Згідно статті 370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Порядок встановлення судового контролю за виконанням судових рішень в адміністративних справах визначеностаття 382 КАС України, за приписами частини 1 та 2 якої суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення. За наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Відповідно до частини 8 цієї ж статті судовий контроль за виконанням судових рішень в адміністративних справах здійснюється також у порядку, встановленомустаттею 287 цього Кодексу.
Отже, інститут встановлення судового контролю спрямований, перш за все,на своєчасне добровільне виконання відповідачами - суб`єктами владних повноважень судового рішення, та у встановлені судом строки. Є, так званим достатнім стимулом для керівника суб`єкта владних повноважень забезпечити належне виконання судового рішення, яке набрало законної сили, та, відповідно, є гарантією забезпечення прав позивача у справі.
При цьому, зобов`язання суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати звіт про його виконання як спосіб встановлення судового контролю за виконанням судового рішення, є диспозитивним правом суду, а не його обов`язком, яке може використовуватися в залежності від наявності об`єктивних обставин, які підтверджені належними та допустимими доказами.
У постанові Верховного Суду від 11.06.2020 у справі №640/13988/19 висловлено позицію, відповідно до якої адміністративним процесуальним законодавством регламентовано право суду застосовувати інститут судового контролю шляхом зобов`язання відповідача подати звіт про виконання рішення суду, визнання протиправними рішень, дій. Для застосування наведених процесуальних заходів мають бути наявні відповідні правові умови. У свою чергу, правовою підставою для зобов`язання відповідача подати звіт про виконання судового рішення є наявність об`єктивних підтверджених належними і допустимими доказами підстав вважати, що за відсутності такого заходу судового контролю рішення суду залишиться невиконаним або для його виконання доведеться докласти значних зусиль. При цьому, суд, встановлюючи строк для подання звіту, повинен враховувати особливості покладених обов`язків згідно із судовим рішенням та можливості суб`єкта владних повноважень їх виконати. У разі невиконання судового рішення, позивач має право вимагати вжиття спеціальних заходів впливу на боржника, передбачених законодавством про виконавче провадження. При цьому встановлювати судовий контроль за виконанням судового рішення є правом, а не обов`язком суду.
Відтак, лише за наявності достатніх доказів у не належному виконанні суб`єктом владних повноважень свого конституційного обов`язку виконання судового рішення надає право суду встановлювати судовий контроль.
Крім того, рішення суду, яке набрало законної сили є обов`язковим для учасників справи. Це забезпечується, в першу чергу, через примусове виконання судових рішень відповідно до Закону України "Про виконавче провадження".
Так, завершальною стадією судового провадження і примусовим виконанням судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) є виконавче провадження стаття 1 Закону України "Про виконавче провадження".
Відтак, в разі невиконання судових рішень у добровільному порядку приписами Закону № 1404-VIII урегульований порядок дій та заходів, що спрямовані на примусове виконання таких рішень.
За змістом частин 1, 5 статті 15 Закону України "Про виконавче провадження" сторонами у виконавчому провадженні є стягувач і боржник. У разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
Як слідує з матеріалів справи, 17.06.2021 старшим державним виконавцем відділу примусового виконання рішень управління забезпечення примусового виконання рішень в Івано-Франківській області Південно-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції винесено постанову про відкриття виконавчого провадження ВП № 65835316 з виконання виконавчого листа № 300/3494/20, виданого 19.05.2021 Івано-Франківським окружним адміністративним судом, згідно якої боржником є Управління соціального захисту населення Рогатинської районної державної адміністрації.
Однак, постановою Верховної Ради України від 17.07.2020 за №807-ІХ утворено в Івано-Франківській області Івано-Франківський район (з адміністративним центром у місті Івано-Франківськ) у складі територій Більшівцівської селищної, Богородчанської селищної, Букачівської селищної, Бурштинської міської, Галицької міської, Дзвиняцької сільської, Дубовецької сільської, Єзупільської селищної, Загвіздянської сільської, Івано-Франківської міської, Лисецької селищної, Обертинської селищної, Олешанської сільської, Рогатинської міської, Солотвинської селищної, Старобогородчанської сільської, Тисменицької міської, Тлумацької міської, Угринівської сільської, Ямницької сільської територіальних громад, затверджених Кабінетом Міністрів України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/807-20#Text).
Відповідно до частин 1, 3, 4 статті 7-1 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" від 09.04.1999 за №586-XIV утворення та реорганізація районних державних адміністрацій здійснюються Кабінетом Міністрів України після прийняття Верховною Радою України рішення про утворення та ліквідацію районів з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом.
У разі здійснення реорганізації районних державних адміністрацій шляхом приєднання повноваження з управління справами таких юридичних осіб, забезпечення підготовки та прийняття районними державними адміністраціями, що припиняються, та їх посадовими особами рішень як суб`єктами владних повноважень з дня прийняття рішення про початок реорганізації здійснює голова районної державної адміністрації, до якої здійснюється приєднання інших юридичних осіб.
Порядок здійснення заходів щодо утворення та реорганізації районних державних адміністрацій, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов`язків районних державних адміністрацій, що припиняються, визначаються Кабінетом Міністрів України з урахуванням Бюджетного кодексу України та Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".
Як визначено пунктом 7 Порядку здійснення заходів щодо утворення та реорганізації районних державних адміністрацій, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов`язків районних державних адміністрацій, що припиняються, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 за №1321 (надалі по тексту також Порядок №1321), перехід повноважень, прав та обов`язків (публічно-владне правонаступництво) райдержадміністрацій, що припиняються, до райдержадміністрацій новоутворених районів здійснюється, зокрема, у разі існування райдержадміністрації в адміністративному центрі новоутвореного району та приєднання до неї райдержадміністрацій, що припиняються, ліквідованих районів - з моменту утворення комісії з реорганізації райдержадміністрації, що припиняється (надалі по тексту також - комісія з реорганізації).
Перехід майна, майнових прав та обов`язків райдержадміністрацій, що припиняються, до райдержадміністрацій новоутворених районів здійснюється, зокрема, у разі існування райдержадміністрації в адміністративному центрі новоутвореного району та приєднання до неї райдержадміністрацій, що припиняються, ліквідованих районів - з дня затвердження передавального акта комісії з реорганізації (пункт 8 Порядку №1321).
Згідно з вимогами пункту 11 Порядку №1321 райдержадміністрації, що припиняються, до складу яких входять структурні підрозділи із статусом юридичної особи публічного права, після набрання чинності актом Кабінету Міністрів України про реорганізацію відповідної райдержадміністрації, а у разі створення райдержадміністрацій на території новоутвореного району - після державної реєстрації створення райдержадміністрацій видають акт про реорганізацію структурних підрозділів райдержадміністрації, які мають статус юридичної особи публічного права. У акті про реорганізацію визначається її спосіб, заходи з реорганізації, строк її завершення та інші необхідні умови.
Пунктом 1 розпорядження Кабінету Міністрів від 16 грудня 2020 року №1635-р "Про реорганізацію та утворення районних державних адміністрацій", передбачено, що відповідно до пункту 6 частини 1 статті 20 Закону України "Про Кабінет Міністрів України" і статті 71 Закону України "Про місцеві державні адміністрації":
- здійснити реорганізацію районних державних адміністрацій районів, ліквідованих згідно з постановою Верховної Ради України від 17 липня 2020 року №807-IX "Про утворення та ліквідацію районів", шляхом приєднання до районних державних адміністрацій, розташованих в адміністративних центрах районів, утворених зазначеною постановою, згідно з додатком 1;
- утворити районні державні адміністрації в адміністративних центрах районів, утворених зазначеною постановою, як нові юридичні особи публічного права згідно з додатком 2;
- здійснити реорганізацію районних державних адміністрацій районів, ліквідованих зазначеною постановою, шляхом їх приєднання до районних державних адміністрацій, утворених згідно з абзацом третім цього пункту, згідно з додатком 3.
Відповідно до додатку 3 до розпорядження Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 року №1635-р "Перелік районних державних адміністрацій, що реорганізуються шляхом приєднання до районних державних адміністрацій, утворених як нові юридичні особи публічного права", до Івано-Франківської райдержадміністрації Івано-Франківської області приєднано районні державні адміністрації ліквідованих районів, а саме: Богородчанська райдержадміністрація, Галицька райдержадміністрація, Рогатинська райдержадміністрація, Тисменицька райдержадміністрація і Тлумацька райдержадміністрація (https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-reorganizaciyu-ta-utvorennya-rajonnih-derzhavnih-administracij-1635-161220).
Розпорядженням Івано-Франківської обласної державної адміністрації від 09.03.2021 №66 утворено комісію з реорганізації Богородчанської, Галицької, Рогатинської, Тисменицької та Тлумацької районних державних адміністрацій шляхом їх приєднання до Івано-Франківської районної державної адміністрації.
9 березня 2021 року Рогатинська районна державна адміністрація видала розпорядження №11-к "Про реорганізацію управління соціального захисту населення Рогатинської районної державної адміністрації", яким, зокрема реорганізовано Управління соціального захисту населення Рогатинської РДА шляхом приєднання до Івано-Франківської РДА.
Розпорядженням №382 від 06 жовтня 2021 року «Про затвердження передавального акта» Івано-Франківська обласна державна адміністрація затвердила передавальний акт майна, майнових прав та обов`язків Галицької, Галицької, Рогатинської, Тисменицької, Тлумацької райдержадміністрацій, що припиняються, до правонаступника Івано-Франківської районної державної адміністрації (https://www.if.gov.ua/npas/pro-zatverdzhennya-peredavalnogo-akta).
Судом встановлено, що відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Управління соціального захисту населення Рогатинської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 03193413) перебуває в стані припинення (09.03.2021, 1001131270008000681, Внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті її реорганізації).
Верховний Суд у постанові від 20.01.2022 у справі №922/347/21 зазначав, що при реорганізації у формі приєднання не має значення, чи вказано в передавальному акті про правонаступництво щодо певного майна, прав чи обов`язків, оскільки правонаступник лише один, що унеможливлює виникнення будь - яких спорів щодо переходу майна, прав чи обов`язків.
Слід зазначити, що момент переходу прав і обов`язків до правонаступника визначається днем підписання передавального акта, і тому може не співпадати у часі з моментом завершення реорганізації юридичної особи, тобто внесенням запису про припинення юридичної особи до державного реєстру. Аналогічні за змістом висновки містяться у постановах Верховного Суду від 20.01.2022 у справі №922/347/21 та від 13.01.2023 у справі № 909/760/17.
У статтях 104 ЦК та 107 ЦК України не визначається момент переходу прав та обов`язків від юридичної особи, яка припиняється шляхом приєднання. Такий момент не може пов`язуватися із внесення запису до державного реєстру про припинення юридичної особи, яка приєднується. При реорганізації шляхом приєднання немає значення, чи вказано в передавальному акті про правонаступництво щодо певного майна, прав чи обов`язків. Внаслідок приєднання правонаступником є лише одна особа і будь-який розподіл прав та обов`язків при такому виді реорганізації неможливий (аналогічний правовий висновок викладено у постанові Об`єднаної палати Верховного Суду від 14 вересня 2020 року у справі №296/443/16-ц).
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що Івано-Франківська районна державна адміністрація є правонаступником всього майна, всіх прав та обов`язків Управління соціального захисту населення Рогатинської районної державної адміністрації.
Поряд з тим,відповідно до частини 1статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
У зв`язку з вищенаведеним, суд зазначає, що належним способом захисту права заявника є звернення до суду з заявою про заміну сторони виконавчого провадження її правонаступником. При цьому, суд не уповноважений здійснювати таку заміну з власної ініціативи, а тільки за результатом розгляду відповідного подання державного виконавця або заяви заінтересованої особи.
Відтак, враховуючи вищенаведене, суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для встановлення судового контролю за виконанням рішення суду в адміністративній справі №300/3494/20, оскільки під час розгляду даної заяви встановлено, що Управління соціального захисту населення Рогатинської районної державної адміністрації перебуває на стадії припинення, тобто реорганізоване шляхом приєднання до Івано-Франківської райдержадміністрації Івано-Франківської області, а відповідного правонаступництва у відповідності до частини 1статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України у даній справі не відбулося.
Таким чином, враховуючи вище викладені норми законодавства та з`ясовані судом обставини, а також оцінивши докази, які містяться у матеріалах справи, суд дійшов висновку, що заява про встановлення судового контролю за виконанням рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 15.02.2021 у справі №300/3494/20 задоволенню не підлягає.
На підставі наведеного, керуючись статтями 241-243, 248, 256, 295, 296, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
У Х В А Л И В:
У задоволенні заяви ОСОБА_1 від 23.01.2023 про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду від 15. 15.02.2021 у справі №300/3494/20 - відмовити.
Ухвала суду може бути оскаржена в апеляційному порядку.
Відповідно до статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на ухвалу суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її складання, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.
Відповідно до статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Суддя Микитин Н.М.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.02.2023 |
Оприлюднено | 06.03.2023 |
Номер документу | 109336254 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Інші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Микитин Н.М.
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні