Ухвала
від 27.02.2023 по справі 398/685/23
ОЛЕКСАНДРІЙСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №: 398/685/23

провадження №: 1-кс/398/249/23

УХВАЛА

Іменем України

"27" лютого 2023 р. м.Олександрія

Слідчий суддя Олександрійського міськрайонного суду Кіровоградської області ОСОБА_1 , за участі секретаря ОСОБА_2 , розглянувши клопотання старшого cлідчого СВ Олександрійського РВП ГУНП в Кіровоградській області ОСОБА_3 , погоджене першим заступником керівника Олександрійської окружної прокуратури ОСОБА_4 , про тимчасовий доступ до речей і документів у межах кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42021120000000077 від 02.04.2021 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого частиною 3 статті 191 Кримінального кодексу України, -

ВСТАНОВИВ :

Старший слідчий СВ Олександрійського РВП ГУНП в Кіровоградській області ОСОБА_3 , за погодженням з першим заступником керівника Олександрійської окружної прокуратури ОСОБА_4 , звернулась до суду з вказаним клопотанням, у якому просить надати дозвіл на тимчасовий доступ до оригіналів документів, та письмових відомостей з інформацією, що перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 за адресою: АДРЕСА_1 , з підстав, викладених в клопотанні.

В судове засідання слідчий не з`явилась, надала заяву про розгляд справи без її участі.

З огляду на наявність достатніх підстав вважати, що існує реальна загроза пошкодження вказаних в клопотанні документів або внесення до них змін, що унеможливлять подальше проведення перевірки, розгляд даного клопотання необхідно проводити без виклику представника ТБ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », у володінні якої знаходяться документи.

Відповідно до ст. 107 КПК України фіксування розгляду даного клопотання за допомогою технічних засобів не здійснюється. Відповідно до вимог ст. 108 КПК України ведеться журнал судового засідання.

Дослідивши клопотання та додані до нього матеріали слідчий суддя приходить до наступних висновків.

Відповідно до ч. 1 ст. 131 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.

Пунктом 5 частини 2 статті 131 КПК України передбачений такий вид заходів забезпечення кримінального провадження, як тимчасовий доступ до речей і документів.

Згідно з ст.159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.

Відповідно до ч.1ст.160 КПК України, сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених уст.161 цього Кодексу. Слідчий має право звернутися із зазначеним клопотанням за погодженням з прокурором.

Відповідно до ч. 5 ст. 163 КПК України,слідчий суддяпостановляє ухвалупро надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1)перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; 3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

Згідно витягу з ЄРДР 02.04.2021 року органом поліції внесено відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42021120000000077 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст.191 КК України, а саме, за фактом вчинення службовими особами ІНФОРМАЦІЯ_1 за попередньою змовою групою осіб розтрати майна, а саме сільськогосподарської продукції, яка вирощувалась на земельних ділянках належних вказаному навчальному закладу.

Відповідно до постанови старшого слідчого СВ розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності слідчого управління Головного управління національної поліції в Кіровоградській області ОСОБА_5 від 24.10.2022 року у кримінальному провадженні №42021120000000077 від 02.04.2021 року призначено додаткову судово-економічну експертизу, проведення якої доручено експертам ІНФОРМАЦІЯ_3 .

29.12.2022 постановою прокурора Кропивницької окружної прокуратури Кіровоградської області здійснення досудового розслідування у даному кримінальному провадженні доручено СВ Олександрійського РВП ГУНП в Кіровоградській області.

Згідно з клопотанням експерта ІНФОРМАЦІЯ_3 від 14.11.2022 року на підставі ст.69 КПК України та п.2.1 Інструкції про призначення та проведення судових експертиз та експертних досліджень, затвердженої наказом Міністерства юстиції України від 18.10.1998 року №53/5, експерт просить надати додаткові матеріали, зокрема документи з ІНФОРМАЦІЯ_4 : а саме:

- дані аналітичного та синтетичного бухгалтерського обліку, в т.ч. роздруковані з електронного носія інформації на паперовий носій, на підтвердження наявності/відсутності розрахунків з контрагентами у період 2020-2022 років, та наявності/відсутності заборгованостей станом на теперішній час в розрізі договорів по контрагентах:

- ІНФОРМАЦІЯ_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_5 ) (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) - визначення для ЛА НАУ в жовтні-листопаді 2020 року середньої ринкової вартості насіння соняшнику урожаю 2020 року 352,50т та кукурудзи З кл урожаю 2020 року 678,55т та надання послуг повіреного у продажу вказаної сільгосппродукції в листопаді-грудні 2020 року на біржових торгах;

-ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) КРТПП, як повіреним в листопаді-грудні 2020 року з переможцем біржових торгів договору купівлі-продажу належного ЛА НАУ та соняшнику урожаю 2020 року 352,50т та кукурудзи 3кл урожаю 2020 року 678,55т;

- Товарна біржа « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ) - оплата комісії за проведення торгів, плата за оренду біржового місця, за користування послугами біржі; надання в оренду приміщення КРТПП для проведення біржових торгів;

- документи, які стали підставою для складання та видачі КРТПП за зверненням ЛА НАУ - висновку КРТПП (без номера та дати, оцінювач - ОСОБА_6 ) визначення середньої ринкової вартості насіння соняшнику урожаю 2020 року 352,50т та кукурудзи 3кл урожаю 2020 року 678,55т із зазначенням «ефективної дати оцінки» - 31.10.2020 та зазначенням у висновку в графі «підстави для виконання робіт» - лист-заява ЛА НАУ від 28.10.2020»;

- лист-заява ЛА НАУ від 28.10.2020, на яку йдеться посилання - висновку КРТПП (без номера та дати, оцінювач ОСОБА_7 ) визначення для ЛА НАУ середньої ринкової вартості насіння соняшнику урожаю 2020 року 352,50т та кукурудзи урожаю 2020 року 678,55т з оцінкою на 31.10.2020;

- письмові відомості з інформацією про обґрунтування чому оцінка сільгосппродукції проведені КРТПП саме на 31.10.2020 року;

- документальні підтвердження дати реєстрації висновку КРТПП (без номера та дати, оцінювач ОСОБА_6 ) визначення для ЛА НАУ середньої ринкової вартості насіння соняшнику урожаю 2020 року 352,50т та кукурудзи 3кл урожаю 2020 року 678,55т з оцінкою на 31.10.2020;

- переписка, супровідні листи та листи-звернення ЛА НАУ від 02.11.2020 № 01-08/2463 з додатками;

- договір, додаткові угоди про надання послуг оцінки;

- рахунок на оплату, прибутковий касовий ордер та/або виписка банку про оплату надання висновку для ЛА НАУ, акт приймання-передачі висновку оцінювача КРТПП для ЛА НАУ;

- довіреності представника ІНФОРМАЦІЯ_5 на представництво КРТПП та отримання висновку;

- обґрунтування/пояснення у вигляді письмових відомостей щодо розбіжностей у датах складання висновку КРТПП (без номера та дати, оцінювач - ОСОБА_8 визначення для ЛА НАУ середньої ринкової вартості насіння соняшнику урожаю 2020 року 352,50т та кукурудзи 3 кл урожаю 2020 року 678,55т з оцінкою на 31.10.2020 із зазначенням у висновку підстави «заява від 28.10.2020», а письмове офіційне звернення лист ЛА НАУ про визначення ринкової вартості сільгосппродукції датоване від 02.11.2020 № 01-08/2463;

- копії облікових даних журналу/книги обліку вхідної кореспонденції КРТПП із записами реєстрації вхідної кореспонденції листів від ЛА НАУ у жовтні-грудні 2020 року;

- довіреність довірителя - ЛА НАУ видану повіреному Кіровоградській ТППП на право здійснення угоди з покупцем із зазначенням обсягу повноважень (п.2.2. Договору доручення на продаж майна з біржових торгів від 03.11.2020);

- звіт повіреного про виконання доручення довірителя в особі ЛА НАУ за договором доручення від 03.11.2020 (п.2.2. договору доручення на продаж майна з біржових торгів від 03.11.2020);

- документи, які стали підставою вибору КРТПП для організації проведення та участі у біржових торгах підприємства з назвою « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ) та із основним видом діяльності - 58.11 Видання книг», тобто містить слова у назві «товарна біржа» та не має відношення до біржової діяльності, для «документування продажу на біржових торгах» належного ЛА НАУ (код ЄДРПОУ НОМЕР_4 ) насіння соняшнику урожаю 2020 року 352,50т та кукурудзи 3кл урожаю 2020 року 678,55т;

- договір доручення на продаж майна з біржових торгів, переписка, супровідні листи та листи-звернення ЛА НАУ, в т.ч. від 03.11.2020 з додатками, рахунок на оплату винагороди повіреному - КРТПП, прибутковий касовий ордер та/або виписка банку про сплату винагороди;

- біржові договори продажу насіння соняшнику урожаю 2020 року 352,50т та кукурудзи 3кл урожаю 2020 року 678,55т, так як протоколи біржових торгів є підставою для укладання біржових договорів та обов`язкової їх реєстрації на біржі;

- договори купівлі-продажу, укладені між повіреним та переможцем торгів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) продажу належних ЛА НАУ насіння соняшнику урожаю 2020 року 352,50т та кукурудзи 3кл урожаю 2020 року 678,55т обґрунтування КРТПП щодо підстав не проведення експертної оцінки сільгосппродукції на дату проведення біржових торгів 21.11.2020 та 09.12.2020, яка суттєво відрізнялась від визначеної КРТПП станом на не актуальну дату для продажу на 31.10.2020, так як в п.1.2. договору доручення на продаж майна з біржових торгів визначено, що «початкова ціна продажу кукурудзи та соняшника визначається згідно звіту наданого довірителем». При цьому, повірений, діючи в інтересах довірителя, в ході біржових торгів, у випадку, якщо початкова вартість продажу майна не встановлена або не відповідає поточним ринковим цінам, то законодавча база, яка регламентує процедуру продажу, припускає встановлення початкової вартості продажу сільськогосподарської продукції на рівні ринкової, Товарна біржа, за погодженням з розпорядником майна, проводить оцінку майна - однак Кіровоградською ТППП обрано для проведення біржових торгів і продажу сільськогосподарської продукції через « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (ЄДРПОУ НОМЕР_3 ) із основним видом діяльності - 58.11 Видання книг», яка за даними Розділу «Суб`єкти оціночної діяльності Державного реєстру оцінювачів та суб`єктів оціночної діяльності України не містить інформації щодо видачі Сертифікату оціночної діяльності юридичній особі - Товарна біржа « ІНФОРМАЦІЯ_7 », код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ;

- обґрунтування/пояснення у вигляді письмових відомостей чому не проведено оцінку та не представлено висновок саме за зверненням листом ЛА НАУ від 02.11.2020 №01-08/2463 «на дату оцінки»;

- обґрунтування/пояснення у вигляді письмових відомостей відсутності укладання та реєстрації Біржових угод (контрактів) між учасниками біржових торгів у формі аукціону (товарною біржею та КРТПП) та відсутності укладення договорів/угод купівлі-продажу сільгосппродукції між повіреним (КРТПП) та переможцем торгів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », так як Протоколи біржових торгів можуть виступати як додатки до біржових угод (контрактів), протоколами лише визначені переможці за право на укладання Договору/угоди купівлі-продажу, а документальне оформлення лише протоколів біржових торгів без складанні реєстрації біржового контракту, вказує на досягнення формальності оформлення документів лише за зовнішньою формою, а не фіктивної фінансово-господарської операції у момент її здійснення;

- графік робіт КРТПП;

-документальніпідтвердженняучасті представникаКРТППвякості повіреноговідЛАНАУ вособі ОСОБА_9 уголосовійформі аукціону/біржовихторгах,проведенихТоварноюбіржею « ІНФОРМАЦІЯ_7 »(кодЄДРПОУ НОМЕР_3 )яквказано ксерокопіяхпротоколубіржовихторгів №1від21.11.2020,№2від21.11.2020,№3від07.12.2020-«вторговомузалі ТБУУТБурахуванням,щобіржовіторги -цеторги,якіпублічноі гласніпроводятьсявторговельних залахбіржі(юридичнаадресавказані«біржі» - АДРЕСА_2 )заучастічленів біржіпо товарах, допущених до реалізації на біржі в порядку, встановленої правилами біржової торгівлі (ст.281 ГКУ):

- табель обліку робочого часу ОСОБА_9 за листопад та грудень 2020 року;

- наказ КРТПП про роботу резидента КРТПП ОСОБА_9 у вихідний день - суботу 21.11.2020;

- наказ КРТПП про відрядження резидента КРТПП ОСОБА_9 до м.Києва та/або інші населені пункти для участі у біржових торгах ТБ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » 21.11.2020, визначення оплати за роботу у вихідний день - суботу 21.11.2020 у подвійному розмірі та/або надання відгулу у інший робочий день;

- авансовий звіт резидента КРТПП ОСОБА_9 по відрядженню до м. Києва (інші населені пункти) для участі у біржових торгах ТБ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » 21.11.2020 та 07.12.2020 та документальні підтвердження витрат (проїзд, проживання, добові);

- додатково, в разі проведення Товарною біржею « ІНФОРМАЦІЯ_9 » біржових торгів у «торговому залі ТБ « ІНФОРМАЦІЯ_9 », розміщеного у приміщенні АДРЕСА_3 , надати документальні підтвердження;

- договір між КРТПП та ТБ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » оренди приміщення для торгового залу ТБ « ІНФОРМАЦІЯ_9 »;

- виписки банку про зарахування на рахунок КРТПП від ТБ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » оплати за оренду приміщення та/або в разі розрахунку готівковими коштами: прибуткові касові ордери КРТПП про внесенні в касу КРТПП готівкою в оплату оренди приміщення;

- роздруковані дані з аналітичного та синтетичного бухгалтерського обліку (оборотно-сальдові відомості, картки по бухгалтерських рахунках /розрахунки із замовниками і покупцями, каса, банк) в розрізі контрагента ТБ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » про проведені розрахунки;

- документальні підтвердження (виписки банку по рахунках КРТПП, квитанції до прибуткових касових ордерів), виконання як повіреним - КРТПП від імені довірителя - ЛА НАУ комплексу робіт, що пов`язані з продажем на біржових торгах перерахування/сплата на рахунок Товарної біржі « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 , із основним видом діяльності - видання книг):

- оплата комісії за проведення торгів;

- плата за оренду біржового місця;

- за користування послугами Біржі;

- роздруковані дані з аналітичного та синтетичного бухгалтерського обліку КРТПП (оборотно-сальдові відомості, картки по бухгалтерських рахунках /розрахунки із замовниками і покупцями, каса, банк/) в розрізі контрагента ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » про проведення останнім оплати послуг Повіреного, як визначено умовами п.3.1 договору доручення на продаж майна з біржових торгів між ЛА НАУ (довіритель) в особі в.о. начальника ОСОБА_10 та ІНФОРМАЦІЯ_10 в особі ОСОБА_9 (повірений) від 03.11.2020;

- документальні підтвердження (виписки банку, касові документи) про зарахування на рахунок повіреного - Кіровоградської РТПП на виконання п.3.1 договору доручення на продаж майна з біржі торгів від 03.11.2020, укладеного між повіреним ІНФОРМАЦІЯ_11 в особі резидента ОСОБА_9 , та довірителя Льотної академії НАУ особі в.о. начальника ЛА НАУ ОСОБА_10 відповідно до якого винагороду за виконання доручення повіреному сплачує переможець біржових торгів (ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) у розмірі 1% від вартості реалізованого майна, яка додатково включається до кінцевої ціни продажу майна та зараховується на банківський рахунок або у касу повіреного, тобто:

- 1% від суми продажу соняшнику на суму 5 725772,80 = 57 257,73 грн.;

- 1% від суми продажу кукурудзи на суму 4478430,00 = 44784,30 грн.,

- разом на загальну суму 102042,03грн.;

- обґрунтування/пояснення у вигляді письмових відомостей щодо підстав визначення у п.3.1. договору доручення на продаж майна з біржових торгів від 03.11.2020 укладеного між повіреним КРТПП в особі резидента ОСОБА_9 та довірителя ЛА НАУ, в особі в.о. начальника ОСОБА_10 , про те, що винагороду за виконання доручення повіреному сплачує «переможець біржових торгів» ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) у розмірі 1%, тобто передбачена оплата винагороди третьою стороною, яка не визначена та не є стороною договору доручення і не увідомлена сторонами буде платити, та не відповідає сутності змісту договору доручень, визначеного як домовленість двох сторін та вимогам ст.1000 ЦК України, відповідно до якої за договором доручення одна сторона (повірений) зобов`язується вчинити від імені та за рахунок другої сторони (довірителя) певні юридичні дії, відомості чи виконані дач умови, якщо ні, надати обґрунтування і документальні підтвердженні, направлення претензій.

Слідчий зазначає, що метою проведення додаткової судово-економічноїекспертизи є встановлення (або спростування) таких важливих для кримінального провадження обставин, як: документального підтвердження втрати ІНФОРМАЦІЯ_1 активів в розмірі 548727 гривень 00 копійок від реалізації по заниженим цінам 352,5 тони кукурудзи, та 718364 гривень 70 копійок від реалізації по заниженим цінам 372,5 тони соняшнику. Документи, перелік яких вказаний у клопотанні експерта від 14.11.2022, на думку слідчого допоможуть органу досудового розслідування не тільки виконати, покладені ст.2 КПК України завдання, в частині забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування, а й встановити або спростувати важливі для кримінального провадження обставини, обов`язок доказування яких передбачає ст.91 КПК України.

З урахуванням продажу ІНФОРМАЦІЯ_1 сільськогосподарських культур ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », та організації ІНФОРМАЦІЯ_11 даного продажу через ТБ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », є усі підстави вважати, що усі необхідні для кримінального провадження оригінали документів, перебувають саме в ІНФОРМАЦІЯ_1 , ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », ІНФОРМАЦІЯ_12 та ТБ « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».

В свою чергу встановлено, що ІНФОРМАЦІЯ_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) здійснює свою діяльність за адресою: АДРЕСА_1 . Керівництво здійснює ОСОБА_11 .

Беручи до уваги викладене, слідчий зазначає, що є усі підстави вважати, що оригінали документів важливих для кримінального провадження, перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », ІНФОРМАЦІЯ_4 та ТБ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » за вищевказаними адресами.

На ряду з цим, у органу досудового розслідування є необхідність у встановленні обставин, що мають значення для кримінального провадження, а саме: визначення кола відповідальних за організацію, проведення, виконання, і контроль процесу продажу ІНФОРМАЦІЯ_1 сільськогосподарських культур, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », за допомогою ІНФОРМАЦІЯ_4 через ТБ « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».

Не менш важливою для органу досудового розслідування обставиною, яка повинна піддатися вивченню, є законність перебування відповідних осіб на відповідних посадах при виконанні організації, проведені, виконані, і контролю процесу продажу ІНФОРМАЦІЯ_1 сільськогосподарських культур, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », за допомогою ІНФОРМАЦІЯ_4 через ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».

Усі вищевказані відомості стосовно службових осіб та працівників ІНФОРМАЦІЯ_1 , ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », ІНФОРМАЦІЯ_4 , та ТБ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », які відповідали за процес продажу сільськогосподарських культур, можуть міститись в статутах юридичних осіб (товариств, установи, біржі), протоколах зборів щодо призначення директора та керівників юридичних осіб, рішення зборів юридичних осіб про призначення директора, в наказі про призначення на посаду директора, посадових інструкціях директора, наказах (або інших внутрішніх документах) прийнятих керівником юридичних осіб стосовно робіт по договору підряду №109 від 25.05.2021, у т.ч. щодо відповідальних осіб за виконання даних робіт, та їх посадових інструкціях.

Так, відомості стосовно службових осіб та окремих працівників ІНФОРМАЦІЯ_1 , у т.ч. їх організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій можуть міститись в статуті навчального закладу, положеннях окремих його структурних підрозділах, наказах про призначення і звільнення про на посаду директора та відповідних працівників, їх посадових інструкціях, прийнятті директорам і компетентними органами управління рішень на вчинення певних дій щодо продажу сільськогосподарських культур.

В свою чергу, відомості стосовно службових осіб та окремих працівників ІНФОРМАЦІЯ_4 , у т.ч. їх організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій можуть міститись в статуті даної установи (організації), положеннях окремих його структурних підрозділів, наказах про призначення і звільнення на посаду директора та відповідних працівників, посадових інструкціях керівника та відповідних працівників, прийнятті керівником і компетентними органами управління рішень на вчинення певних дій щодо продажу сільськогосподарських культур ЛАНАУ.

Одночасно, відомості стосовно службових осіб та окремих працівників ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » та ТБ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » у т.ч. їх організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій можуть міститись в статутах даних товариств, положеннях окремих їх структурних підрозділів, наказах про призначення і звільнення на посаду директорів та відповідних працівників, протоколах загальних зборах щодо призначення/звільнення директора та затвердження статуту, прийнятті директорам і компетентними органами управління рішень на вчинення певних дій щодо продажу сільськогосподарських культур ЛАНАУ.

Тобто, дані, які містяться у вищевказаних письмових відомостях і документах, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », ІНФОРМАЦІЯ_13 « ІНФОРМАЦІЯ_2 , допоможуть органу досудового розслідування у кримінальному провадженні №42021120000000077, належним чином вивчити важливу для кримінального провадження обставину, а саме: відношення керівників або відповідальних за роботи по продажу сільськогосподарських культур ЛАНАУ, і їх контроль, працівників навчального закладу, торгівельної палати та товариств до службових осіб, які є суб`єктами кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.191 КК України.

Щодо витребування саме оригіналів документів слідчий посилається на те, що саме їх оригінали в подальшому допоможуть встановити інші важливі обставини кримінального провадження, такі як здійснення підписів в документах уповноваженими, тобто службовими, особами юридичних осіб (товариств, установи, навчального закладу біржі) (шляхом призначення та проведення почеркознавчих експертиз), визначитись з колом осіб причетних до злочину та свідків даного злочину (шляхом огляду документів), ступень їх взаємозв`язку, встановити хід, процес, та фіксацію організації проведення робіт і контролю за договорами №28/20 від 12.05.2020 та №29/20 від 18.05.2020, а також, продажу сільськогосподарської продукції (шляхом огляду документів, допиту свідків). Крім того для проведення призначеної судово-економічної експертизи та інших відповідних експертиз, потрібні саме оригінали документів. З урахуванням того, що у стороні обвинувачення є необхідність отримання саме оригіналів документів і письмових відомостей, (як того вимагає експерт у клопотанні від 14.11.2022, та оригіналів документів щодо службових осіб та працівників ІНФОРМАЦІЯ_1 , ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », ІНФОРМАЦІЯ_13 « ІНФОРМАЦІЯ_2 (оскільки відсутність доступу до оригіналів може привести до їх зміни в подальшому, з метою уникнення відповідальності за наявності підстав), реалізувати органом досудового розслідування, надані ст.93 КПК України повноваження щодо їх витребування є неможливим, оскільки витребувати орган досудового розслідування зможе тільки копії даних документів, у зв`язку з чим, доступ до них є неможливим інакше як на підставі ухвали слідчого судді з підстав і в порядку, передбачених главою 15 КПК України. Також, слідчий зазначає, що з урахуванням того, що переважна частина з перелічених відомостей, зафіксовані на паперових документах, які є матеріальними об`єктами спеціально створеними з метою збереження інформації, і містить зафіксовані за допомогою письмових знаків, звуку, зображення тощо відомості, які можуть бути використані у якості доказу, як факту, так і обставини кримінального провадження, тому дані матеріальні носії підпадають під поняття документу визначеного в ст.99 КПК України, та стороною обвинувачення в подальшому можуть використовуватись як доказ обставин кримінального правопорушення. Проте, як і інші матеріальні предмети дані документи підлягають знищенню, пошкодженню або заміні. З перебування документів у віддані осіб, в діях яких вбачаються ознаки злочину, є великий ризик, що при не вжиття заходів і не здійснення їх вилучення, дані документи, так і відомості які містяться в них, можуть бути знищені стороною яка має до них вільний доступ, що унеможливить в подальшому виконати органу досудового розслідування покладені на нього ст.2 КПК України завдання кримінального провадження, тому стороні обвинувачення необхідно вилучити їх оригінали з метою запобігання їх знищення.

Враховуючи викладене слідчий суддя приходить до висновку про наявність достатніх підстав для задоволення клопотання в частині надання тимчасового доступу до наступних документів:

- даних аналітичного та синтетичного бухгалтерського обліку за 2020-2022 р.р. по контрагентах:

- ІНФОРМАЦІЯ_14 ЄДРПОУ НОМЕР_5 ) в розрізі Договорів надання послуг оцінки сільгосппродукції та по Договору доручення на продаж майна з біржових торгів - послуг Повіреного за проведення продажу через біржові торги належного ЛА НАУ насіння соняшнику урожаю 2020 року 352,50т та кукурудзи 3кл урожаю 2020 року 678,55т;

- ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) - оплата насіння соняшнику урожаю 2020 року 352,50т та кукурудзи 3кл урожаю 2020 року 678,55т;

- Товарна біржа « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 );

- табеля обліку робочого часу ОСОБА_12 , ОСОБА_13 за жовтень-грудень 2020 року, наказу про надання відпустки ОСОБА_12 в листопаді 2020 року, наказу про призначення в.о. начальника академії ОСОБА_13 з 03.11.2020 року;

- рішення (або іншого документу) про затвердження складу Вченої ради (42 особи) чинної у період жовтня 2020 року та список 32 осіб, які були присутніми на засіданні Вченої рада ІНФОРМАЦІЯ_1 21.10.2020 стосовно чи приймалось рішення продажу сільгосппродукції урожаю 2020 року (соняшник - 352,50т, кукурудза 3 класу - 678,55т), вирощеної на землях академії, та щодо із залученням для оцінки КРТПП визначення вартості станом на яку дату та продажу через торги;

- листа-заяви ЛА НАУ до КРТПП від 28.10.2020 про проведення експертної оцінки та визначення середні ринкової вартості соняшнику урожаю 2020 року 352,50т та кукурудзи 3кл 678,55т урожаю 2020 року;

-належних чиномзавірених копій журналу обліку вихідної кореспонденції ЛА НАУ сторінок записів про реєстрацію:

- листа-заяви ЛА НАУ до ІНФОРМАЦІЯ_15 від 28.10.2020 про проведення експертної оцінки належної ЛА НАУ сільгосппродукції - урожаю 2020 року;

- листа ЛА НАУ до ІНФОРМАЦІЯ_15 від 02.11.2020 № 01-08/2463 про надання експертного висновку стосовно середньої ринкової вартості зерна у Олександрійському районі Кіровоградської області, що знаходиться на зберіганні в ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_16 » соняшнику урожаю 2020 року 352,50т та кукурудзи 3кл 678,55т урожаю 2020 року на момент оцінки;

- листа ЛА НАУ до ІНФОРМАЦІЯ_15 від 03.11.2020 року;

- витягу із Розділу «Суб`єкти оціночної діяльності» Державного реєстру оцінювачів та суб`єктів оціночної діяльності України інформації щодо наявності/відсутності видачі Сертифікату оціночної діяльності юридичній особі - Товарна біржа « ІНФОРМАЦІЯ_7 », код ЄДРПОУ НОМЕР_3 та засновників товариства;

- копії статуту ІНФОРМАЦІЯ_1 , та усіх змін до нього, що діяли упродовж 2020 року;

- наказів про призначення і звільнення на посаду керівника ІНФОРМАЦІЯ_1 стосовно осіб, які були призначені та перебували на посаді керівника навчального закладу упродовж 2020 року;

- посадових інструкцій керівника ІНФОРМАЦІЯ_1 , що діяли упродовж 2020 року.

- наказів при призначення на посади і звільнення (за наявності) працівників ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , що діяли упродовж 2020 року;

- посадових інструкцій працівників ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , що діяли упродовж 2020 року;

- копії положення про структурні підрозділи ІНФОРМАЦІЯ_1 , де у 2020 році працювали ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , що діяли упродовж 2020 року;

- копії положення про Вчену раду ІНФОРМАЦІЯ_1 , що діяло упродовж 2020 року;

- копію рішення, яким затверджено склад, Вченої ради ІНФОРМАЦІЯ_1 , що діяло упродовж 2020 року;

- протоколу від 21.10.2020 засідання Вченої ради ІНФОРМАЦІЯ_1 щодо продажу сільськогосподарських культур.

В той же час не підлягає задоволенню клопотання слідчого в частині надання тимчасового доступу до оригіналів наступних документів та письмових відомостей з інформацією:

- письмових відомостей ЛА НАУ щодо підтвердження/або спростування обставин проведення 21.10.2020 засідання Вченої ради на якій були присутні 32 особи членів ради і секретар ОСОБА_14 , фактичного винесення на Вчену раду та прийняття рішення реалізувати сільгосппродукцію із залученням ІНФОРМАЦІЯ_4 та щодо визначення ціни, актуальної на яку дату, кому доручено вирішення даного питання та відповідальних осіб, так як дата оцінки вартості є вирішальною при продажу сільгосппродукції з врахуванням коливання цін у бік зростання ціни від дати збору урожаю; пояснення техніка ІНФОРМАЦІЯ_17 щодо складання рапорту від 27.10.2020 на ім`я директора ЛА НАУ ОСОБА_15 , про необхідність реалізувати насіння соняшнику у заліковій вазі 352500кг та зерно кукурудзи у заліковій вазі 678550кг із обґрунтуванням «для уникнення додаткових витрат на зберігання», що зберігається на ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_18 » однак, як свідчить зміст Витягу з протоколу засідання вченої ради від 21.10.2020 «вже прийнято рішення про реалізацію сільгосппродукції», а «додаткові витрати зберігання» є незначними в порівнянні реалізацією сільгосппродукції у подальший період - за ціною на дату переоформлення сільгосппродукції на ХПП і передачі покупцю 21.11.2020 (переоформлення соняшнику) та року (переоформлення кукурудзи);

- письмові відомості ЛА НАУ щодо підтвердження/або спростування обставин доручення Вченою радою ЛА НАУ керівництву ЛА НАУ виконання протоколу Вченої ради №7 від 21.10.2020, та доручення керівництвом ЛА НАУ виконання даного протоколу працівникам ЛА НАУ, а саме: заступнику директора ОСОБА_16 та ОСОБА_17 , на яких розписаний «рапорт техніка С.Чипляки від про необхідність реалізації зібраного урожаю 2020 року сільгосппродукції насіння соняшнику у заліковій вазі 352500кг та зерно кукурудзи у заліковій вазі 678550кг» з питань обґрунтування розбіжності у датах листів-звернення ЛА НАУ на адресу ІНФОРМАЦІЯ_4 від 02.11.2020 № 01-08/2463 (за підписом директора ІНФОРМАЦІЯ_19 ) з проханням надати експертний висновок середньої ринкової вартості соняшнику урожаю 2020 року 352,50т та кукурудзи 3 кл 678,55т урожаю 2020 року, а висновок КРТНН про середню вартість сільгосппродукції складений вже на дату 31.10.2020 із зазначенням у Висновку оцінювача в графі «підстава на виконання робіт» - лист-заява ЛА НАУ від 28.10.2020, тобто раніше, ніж направлений лист від 02.11.2020 № 01-08/2463 з проханням надати експертний висновок та гарантуванням оплати такого висновку та чи існує лист-заява ЛА НАУ від 28.10.2020.

Так, відповідно до п.3 ч.2 ст.160 КПК України у клопотанні про тимчасовий доступ до речей і документів зазначаються, зокрема, речі і документи, тимчасовий доступ до яких планується отримати.

Разом з тим, вказані вище відомості не містять ознак речі або створеного документа, не містять реквізитів, за якими їх можливо чітко ідентифікувати. Слідчий, у своєму клопотанні просить витребувати підтвердження/або спростування у вигляді письмових відомостей щодо різного роду питань, що за своєю процесуальною природою є складанням/створенням нових документів, які в межах кримінального провадження отримуються у виді показів обвинуваченого, свідка, потерпілого, експерта тощо, або з інших процесуальних джерел, а тому в цій частині клопотання необхідно відмовити.

Керуючись ст. ст. 159, 160, 163, 164, 166,372 КПК України, слідчий суддя

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання старшого cлідчого СВ Олександрійського РВП ГУНП в Кіровоградській області старший лейтенант поліції ОСОБА_3 , погоджене першим заступником керівника Олександрійської окружної прокуратури ОСОБА_4 , про тимчасовий доступ до речей і документів у межах кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42021120000000077 від 02.04.2021 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого частиною 3 статті 191 Кримінального кодексу України, задовольнити частково.

Надати старшому слідчому CВ Олександрійського РВП ГУНП в Кіровоградській області ОСОБА_3 , слідчому CВ Олександрійського РВП ГУНП в Кіровоградській області ОСОБА_18 , старшому слідчому CВ Олександрійського РВП ГУНП в Кіровоградській області ОСОБА_19 тимчасовий доступ до речей та документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 за адресою: АДРЕСА_1 .

Зобов`язати ІНФОРМАЦІЯ_1 надати наступні документи:

1) даних аналітичного та синтетичного бухгалтерського обліку за 2020-2022 р.р. по контрагентах:

- ІНФОРМАЦІЯ_14 ЄДРПОУ НОМЕР_5 ) в розрізі Договорів надання послуг оцінки сільгосппродукції та по Договору доручення на продаж майна з біржових торгів - послуг Повіреного за проведення продажу через біржові торги належного ЛА НАУ насіння соняшнику урожаю 2020 року 352,50т та кукурудзи 3кл урожаю 2020 року 678,55т;

- ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) - оплата насіння соняшнику урожаю 2020 року 352,50т та кукурудзи 3кл урожаю 2020 року 678,55т;

- Товарна біржа « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 );

2) табеля обліку робочого часу ОСОБА_12 , ОСОБА_13 за жовтень-грудень 2020 року, наказу про надання відпустки ОСОБА_12 в листопаді 2020 року, наказу про призначення в.о. начальника академії ОСОБА_13 з 03.11.2020 року;

3) рішення (або іншого документу) про затвердження складу Вченої ради (42 особи) чинної у період жовтня 2020 року та список 32 осіб, які були присутніми на засіданні Вченої рада ІНФОРМАЦІЯ_1 21.10.2020 стосовно чи приймалось рішення продажу сільгосппродукції урожаю 2020 року (соняшник - 352,50т, кукурудза 3 класу - 678,55т), вирощеної на землях академії, та щодо із залученням для оцінки КРТПП визначення вартості станом на яку дату та продажу через торги;

4) листа-заяви ЛА НАУ до КРТПП від 28.10.2020 про проведення експертної оцінки та визначення середні ринкової вартості соняшнику урожаю 2020 року 352,50т та кукурудзи 3кл 678,55т урожаю 2020 року;

5)належних чиномзавірених копій журналу обліку вихідної кореспонденції ЛА НАУ сторінок записів про реєстрацію:

- листа-заяви ЛА НАУ до ІНФОРМАЦІЯ_15 від 28.10.2020 про проведення експертної оцінки належної ЛА НАУ сільгосппродукції - урожаю 2020 року;

- листа ЛА НАУ до ІНФОРМАЦІЯ_15 від 02.11.2020 № 01-08/2463 про надання експертного висновку стосовно середньої ринкової вартості зерна у Олександрійському районі Кіровоградської області, що знаходиться на зберіганні в ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_16 » соняшнику урожаю 2020 року 352,50т та кукурудзи 3кл 678,55т урожаю 2020 року на момент оцінки;

- листа ЛА НАУ до ІНФОРМАЦІЯ_15 від 03.11.2020 року;

6) витягу із Розділу «Суб`єкти оціночної діяльності» Державного реєстру оцінювачів та суб`єктів оціночної діяльності України інформації щодо наявності/відсутності видачі Сертифікату оціночної діяльності юридичній особі - Товарна біржа « ІНФОРМАЦІЯ_7 », код ЄДРПОУ НОМЕР_3 та засновників товариства;

7) належних чином завіреної копії статуту ІНФОРМАЦІЯ_1 , та усіх змін до нього, що діяли упродовж 2020 року;

8) наказів про призначення і звільнення на посаду керівника ІНФОРМАЦІЯ_1 стосовно осіб, які були призначені та перебували на посаді керівника навчального закладу упродовж 2020 року;

9) посадових інструкцій керівника ІНФОРМАЦІЯ_1 , що діяли упродовж 2020 року.

10) наказів при призначення на посади і звільнення (за наявності) працівників ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , що діяли упродовж 2020 року;

11) посадових інструкцій працівників ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , що діяли упродовж 2020 року;

12) належних чином завіреної копії положення про структурні підрозділи ІНФОРМАЦІЯ_1 , де у 2020 році працювали ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , що діяли упродовж 2020 року;

13) належних чином завіреної копії положення про Вчену раду ІНФОРМАЦІЯ_1 , що діяло упродовж 2020 року;

14) належних чином завіреної копії рішення, яким затверджено склад Вченої ради ІНФОРМАЦІЯ_1 , що діяло упродовж 2020 року;

15) протоколу від 21.10.2020 засідання Вченої ради ІНФОРМАЦІЯ_1 щодо продажу сільськогосподарських культур.

У задоволенні іншої частини вимог - відмовити.

Ухвала діє протягом двох місяців з дня її постановлення.

Відповідно до ч. 1 ст. 166 КПК України у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудОлександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення27.02.2023
Оприлюднено09.05.2024
Номер документу109360406
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —398/685/23

Ухвала від 27.02.2023

Кримінальне

Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області

Подоляк Я. М.

Ухвала від 27.02.2023

Кримінальне

Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області

Подоляк Я. М.

Ухвала від 27.02.2023

Кримінальне

Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області

Подоляк Я. М.

Ухвала від 27.02.2023

Кримінальне

Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області

Подоляк Я. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні