Постанова
від 02.03.2023 по справі 912/1054/22
ЦЕНТРАЛЬНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ЦЕНТРАЛЬНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02.03.2023 року м.Дніпро Справа № 912/1054/22

м. Дніпро, пр. Дмитра Яворницького, 65, зал засідань 207

Центральний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Березкіної О.В. (доповідач),

суддів Іванова О.Г., Дарміна М.О.

при секретарі судового засідання Ковзикові В.Ю.

За участю (найменування сторін та інших осіб, що беруть участь у справі):

від позивача Таран М. В. (в режимі відеоконференції)

від відповідача Буров С. В. (в режимі відеоконференції)

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю Алма-Трейд

на рішення господарського суду Кіровоградської області від 15.11.2022 року у справі №912/1054/22

за позовом Кропивницької міської ради

до товариства з обмеженою відповідальністю Алма-Трейд

про внесення змін до договору оренди землі.

ВСТАНОВИВ:

Позивач - Кропивницька міська рада звернувся до товариства з обмеженою відповідальністю Алма-Трейд із позовом про внесення змін до договору оренди землі від 07 лютого 2006 року №25, а саме:

друге речення пункту 2. Об`єкт оренди викласти в наступні редакції: "Нормативна грошова оцінка земельної ділянки згідно витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок від 27.06.2022 року №9197/295-22 становить - 14 374 554,21 грн.

перше речення пункту 4. Орендна плата викласти в наступні редакції: "Орендна плата вноситься орендарем в грошовій формі та розмірі 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що складає 35 936,38 грн на місяць, починаючи з дня набрання судовим рішенням законної сили".

Рішенням Господарського суду Кіровоградської області від 15.11.2022 року у справі №912/1054/22 позов задоволено.

Суд вніс зміни до договору оренди землі від 07 лютого 2006 року №25, а саме:

- друге речення пункту 2. Об`єкт оренди викласти в наступній редакції: "Нормативна грошова оцінка земельної ділянки згідно витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок від 27.06.2022 року №9197/295-22 становить - 14 374 554,21 грн.";

- перше речення пункту 4. Орендна плата викласти в наступній редакції: "Орендна плата вноситься орендарем в грошовій формі та розмірі 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що складає 35 936,38 грн на місяць, починаючи з дня набрання судовим рішенням законної сили".

Суд стягнув з Товариства з обмеженою відповідальністю "АЛМА-ТРЕЙД" (код ЄДР 31146272, вул. Шосейна, 3, с. Соколівське, Кропивницький р-н, Кіровоградська обл., 27641) на користь Кропивницької міської ради (код ЄДР 26241020, вул. Велика Перспективна, 41, м. Кропивницький, 25022) 2 481,00 грн судового збору.

Не погодившись з рішенням суду, відповідач товариство з обмеженою відповідальністю Алма-Трейд звернувся з апеляційною скаргою, в якій просив скасувати рішення господарського суду Кіровоградської області від 15.11.2022 року по справі № 912/1054/22 та відмовити в задоволенні позову.

В обгрунтування своєї скарги апелянт посилається на те, що рішення суду першої інстанції є незаконним, необгрунтованим та таким, що винесено з неправильним застосуванням норм матеріального права.

Зокрема, апелянт не погоджується з висновками суду про те, що не використання позивачем процедури позасудового врегулювання, не позбавляє його права реалізувати своє суб`єктивне право на зміну умов договору та вирішити існуючий конфлікт у суді в силу прямої вказівки, що міститься у частині 2 статті 651 Цивільного кодексу України, оскільки для звернення до суду має бути підстава, а саме наявність спору між сторонами.

В даному випадку суд не встановив наявність спору між сторонами, оскільки позивач не звертався до відповідача із пропозицією внести зміни в договір.

В той же час, апелянт вважає, що якби позивач звернувся до відповідача у досудовому порядку із відповідною пропозицією, відповідні зміни могли бути внесені до договору за згодою сторін.

Але судом першої інстанції не було з`ясовано обставин, що мають значення для справи, а саме те, що між сторонами відсутній конфлікт. Як вбачається з матеріалів справи, так і під час судового розгляду представником Відповідача неодноразово зверталася увага на те, що між Позивачем та Відповідачем відсутній предмет спору, адже Відповідач визнає право Позивача на внесення змін до договору оренди. Будь-яких доказів про порушення, невизнання або оспорювання Відповідачем такого права Позивача в матеріалах справи відсутні.

Окрім, цього судом першої інстанції було стягнуто судовий збір з Відповідача на користь Позивача 2 481,00 грн судового збору, що є несправедливим тягарем, який покладено на Відповідача при цьому, що він жодним чином не порушував права Позивача.

Всі ці обставини, на думку апелянта, є підставами для скасування рішення Господарського суду Кіровоградської області та відмови у задоволенні позовної заяви Кропивницької міської ради до ТОВ «АЛМА-ТРЕЙД» про внесення змін до договору оренди землі.

Ухвалою Центрального апеляційного господарського суду від 09.01.2023 відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою товариства з обмеженою відповідальністю Алма-Трейд на рішення господарського суду Кіровоградської області від 15.11.2022 року у справі №912/1054/22. Розгляд справи №912/1054/22 призначено в судовому засіданні на 22.02.2023 року об 09:30 год. в приміщенні Центрального апеляційного господарського суду за адресою: м. Дніпро, пр. Дмитра Яворницького, 65, зал судових засідань №207.

Ухвалою Центрального апеляційного господарського суду від 22.02.2023 року розгляд апеляційної скарги товариства з обмеженою відповідальністю Алма-Трейд на рішення господарського суду Кіровоградської області від 15.11.2022 року у справі №912/1054/22 відкладено на 02.03.2023 рік об 09:00 годину.

В судовому засіданні представник відповідача підтримав доводи апеляційної скарги, просив її задовольнити, а представник позивача заперечував проти доводів апеляційної скарги.

02.03.2023 року в судовому засіданні було оголошено вступну та резолютивну частини постанови.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, дослідивши матеріали справи, вислухавши представників сторін, перевіривши відповідність оскаржуваного рішення нормам діючого законодавства, Центральний апеляційний господарський суд дійшов висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

З матеріалів справи вбачається, що 07.02.2006 між Кіровоградською міською радою (орендодавець) та ТОВ "АЛМА-ТРЕЙД" (орендар) укладено договір оренди землі №25 (далі - Договір).

За умовами Договору, орендодавець на підставі рішення Кіровоградської міської ради від 08.12.2005 №1597 "Про регулювання земельних відносин" та від 16.12.2005 №1618 "Про регулювання земельних відносин" надає з правом суборенди, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку для будівництва та обслуговування придбаного об`єкту незавершеного будівництва громадсько-соціального призначення, яка знаходиться по вул. 50 років Жовтня, 1-а в місті Кіровограді (п. 1. Договору).

В оренду передається земельна ділянка загальною площею 16014,94 кв.м, в тому числі: 16014,94 кв.м землі громадського призначення. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить згідно довідок державного земельного кадастру про грошову оцінку земельної ділянки №619 від 02.02.2006, №2232 від 08.11.2005: до введення об`єкта в експлуатацію - 1 480 480 грн 00 коп, після введення об`єкта в експлуатацію - 2 045 120 грн 00 коп (п. 2. Договору).

Договір укладено на сорок дев`ять років, починаючи з дати прийняття рішення Кіровоградської міської ради. Договір оренди землі набирає чинності після його державної реєстрації (п. 3. Договору).

Відповідно до пункту 4. Договору, орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та розмірі: до введення об`єкта в експлуатацію - 1 233 грн 73 коп, після введення об`єкта в експлуатацію - 5 964 грн 93 коп на місяць, починаючи з дня державної реєстрації договору оренди землі.

Періодичність внесення орендної плати - щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції.

На кожен наступний рік орендна плата переглядається протягом січня-лютого такого року з урахуванням індексації грошової оцінки земельної ділянки, збільшення розмірів ставки земельного податку, підвищення цін, тарифів, у тому числі внаслідок інфляції; зміни умов господарювання, передбачених договором; погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами, або в інших випадках, передбачених законом.

Договір підписано сторонами, скріплено печатками та зареєстровано у Кіровоградській регіональній філії Державного підприємства Центру державного земельного кадастру при Держкомземі України по земельних ресурсах, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 14.02.2006 за №10.

14.02.2006 між сторонами підписано акт про передачу та прийом вищевказаної земельної ділянки (в натурі).

16.01.2015 між Кіровоградською міською радою та ТОВ "АЛМА-ТРЕЙД" укладено додаткову угоду №2 до договору оренди земельної ділянки №25 від 07.02.2006, яка зареєстрована, про що у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно вчинено запис за №4508237.

Згідно із зазначеною додатковою угодою сторони узгодили внести такі зміни до основного договору:

"Друге речення Розділу 2 "Об`єкт оренди" Основного договору викласти в наступній редакції:

"Нормативна грошова оцінка земельної ділянки згідно витягу з технічної документації про грошову оцінку земельної ділянки, що видана управлінням Держземагенства у Кіровоградському районі Кіровоградської області від 14.11.2014 №1566/04-24-14 становить: 3 767 454 грн 74 коп.

Доповнити Розділ 2 "Об`єкт оренди" Основного договору наступним реченням: Кадастровий номер земельної ділянки 3510100000:39:315:0016".

1. Розділ 4 "ОРЕНДНА ПЛАТА" Основного договору викласти в наступній редакції:

"Орендна плата вноситься Орендарем у грошовій формі та розмірі 3 % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки: 113 023 грн 56 коп (сто тринадцять тисяч двадцять три гривні 56 коп) на рік, або 9 418 грн 63 коп (дев`ять тисяч чотириста вісімнадцять гривень 63 коп) на місяць згідно розрахунку, що додається до цього договору, починаючи з дня підписання додаткової угоди до договору оренди землі."

Рішенням Міської ради міста Кропивницького №1750 від 12.07.2018 затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Кропивницького Кіровоградської області.

Вказане рішення опубліковано в газеті Кіровоградської міської ради "Вечірня газета" 13.07.2018.

Згідно Витягу із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок від 27.06.2022, нормативна грошова оцінка земельної ділянки за кадастровим номером 3510100000:39:315:0016 становить 14 374 554,21 грн.

Рішенням Кіровоградської міської ради від 27.11.2017 №1236 "Про перейменування" з поміж іншого вирішено таке: "у зв`язку з перейменуванням міста Кіровограда Кіровоградської області на місто Кропивницький Кіровоградська міська рада (код ЄДРПОУ 26241020) є міською радою міста Кропивницького, а виконавчий комітет Кіровоградської міської ради (код ЄДРПОУ 04055251) є виконавчим комітетом міської ради міста Кропивницького".

Кропивницькою міською радою 04.12.2020 прийнято рішення №3 "Про перейменування", згідно з яким вирішено перейменувати Міську раду міста Кропивницького на Кропивницьку міську раду.

У Договорі сторони погодили випадки, коли розмір орендної плати переглядається, зокрема, такою підставою є підвищенням цін, тарифів та зміна нормативної грошовою оцінки земель міста, у зв`язку з викладеним, позивач звернувся до суду з позовом про внесення змін до договору оренди землі.

Звертаючись до товариства з обмеженою відповідальністю Алма-Трейд із позовом про внесення зміни до договору оренди землі від 07 лютого 2006 року №25, а саме:

- друге речення пункту 2. Об`єкт оренди викласти в наступні редакції: "Нормативна грошова оцінка земельної ділянки згідно витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок від 27.06.2022 року №9197/295-22 становить - 14 374 554,21 грн.;

- перше речення пункту 4. Орендна плата викласти в наступні редакції: "Орендна плата вноситься орендарем в грошовій формі та розмірі 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що складає 35 936,38 грн на місяць, починаючи з дня набрання судовим рішенням законної сили", позивач Кропивницька міська рада посилався на те, що згідно з рішенням міської ради від 12.07.2018 №1750 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Кропивницького Кіровоградської області" відбулась зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що є підставою для внесення змін до договору оренди.

Задовольняючи позовні вимоги Кропивницької міської ради, господарський суд першої інстанції виходив з того, що зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати незалежно від домовленості сторін у договорі оренди землі про можливість такої зміни.

Крім того, з посиланням на правову позицію, викладену у постанові Великої Палати Верховного Суду від 12.02.2019 у справі №914/2649/17 (провадження №12-216гс18) та постанові Верховного Суду від 16.01.2020 у справі №904/1912/19, суд зазначив, що не використання позивачем відповідною процедурою позасудового врегулювання, не позбавляє його права реалізувати своє суб`єктивне право на зміну умов договору та вирішити існуючий конфлікт у суді в силу прямої вказівки, що міститься у частині 2 статті 651 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України).

Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.

Згідно Закону України "Про оренду землі" (далі - Закон), відносини, пов`язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі. (ст. 2 Закону)

Договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов`язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов`язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства. (ст. 13 Закону)

Істотною умовою договору оренди землі є орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, способу та умов розрахунків, строків, порядку її внесення, перегляду та відповідальності за її несплату. (п. 3 ч. 1 ст. 15 Закону)

Орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі. Розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди, крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України. (ч.1, 2 ст. 21 Закону)

Зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку. (ст. 30 Закону)

За змістом ч. 1 ст. 632 ЦК України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, передбачених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки, тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.

Згідно ч. 2 ст. 651 ЦК України договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.

Відповідно до ч. 2 ст. 632 ЦК України зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом.

Податковий кодекс України (далі - ПК України) передбачає, що плата за землю - це загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку й орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності (підпункт 14.1.147 пункту 14.1 ст. 14).

Отже, орендна плата за користування землею комунальної власності за своїм правовим статусом є обов`язковим платежем, який орендар вносить орендодавцю, а також це і загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку.

Подвійний статус орендної плати зумовлює ту обставину, що при визначенні її розміру, окрім норм цивільного, земельного законодавства та Закону України "Про оренду землі" необхідно враховувати і вимоги Податкового кодексу України.

Відповідно до пункту 288.5 ст. 288 ПК України у чинній редакції розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу: не може бути меншою розміру земельного податку; не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

Як установлено пунктом 274.1 ст. 274 ПК України та що відповідає підпункту 288.5.1. пункту 288.5. ст. 288 Кодексу, ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі не більше 3 відсотків від їх нормативної грошової оцінки, а для сільськогосподарських угідь та земель загального користування - не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки.

Згідно з підпунктами 271.1., 271.1.2. ст. 271 ПК України, базою оподаткування є: нормативна грошова оцінка земельної ділянки з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом; площа земельної ділянки, нормативну грошову оцінку якої не проведено.

Таким чином, законодавчо визначено нижню граничну межу річної суми платежу по орендній платі - не менше розміру земельного податку, встановленого на відповідній території, та передбачено, що основою для визначення розміру податку та, відповідно, розміру орендної плати, є нормативна грошова оцінка земельної ділянки.

Відповідно до пункту 284.1 ст. 284 ПК України, ставки плати за землю та пільги щодо земельного податку, що сплачується на відповідній території, встановлюють Верховна Рада Автономної Республіки Крим та органи місцевого самоврядування.

Згідно з пунктами 34, 35, частини 1 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до виключної компетенції міської ради належить вирішення на пленарних засіданнях питань регулювання земельних відносин; затвердження ставок земельного податку відповідно до Податкового кодексу України.

За змістом ч. 1 ст. 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Згідно із ч. 5 ст. 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо органом чи посадовою особою не встановлено пізніший строк введення цих актів у дію.

Положеннями пункту 10.2-1 статті 10 ПК України передбачено, що місцеві ради обов`язково установлюють єдиний податок та податок на майно (в частині транспортного податку та плати за землю, крім земельного податку за лісові землі).

Правові засади проведення оцінки земель визначено Законом України "Про оцінку земель" (далі - Закон 1378-IV).

За наведеним Законом нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами. (ст. 1 Закону 1378-IV)

Підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування. (ч. 1 ст. 15 Закону 1378-IV)

За результатами бонітування ґрунтів та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація, а за результатами проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок складається звіт. (ч. 1 ст. 20 Закону 1378-IV)

Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель. (ч. 2 ст. 20 Закону 1378-IV)

Технічна документація з бонітування ґрунтів та нормативної грошової оцінки земельних ділянок затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. (ч. 1 ст. 23 Закону 1378-IV)

Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається органами, що здійснюють ведення Державного земельного кадастру. (ч. 3 ст. 23 Закону 1378-IV)

Рішення рад, зазначених у цій статті, щодо технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок набирають чинності у строки, встановлені відповідно до пункту 271.2 статті 271 Податкового кодексу України. (ч. 4 ст. 23 Закону 1378-IV)

Пункт 271.2 ст. 271 ПК України передбачає, що рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Як вбачається з матеріалів справи, 12 липня 2018 року міською радою міста Кропивницького прийнято рішення № 1750 « Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Кропивницького Кіровоградської області», яким вирішено затвердити технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Кропивницького Кіровоградської області.

Згідно Витягу із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок від 27.06.2022 №9197/295-22, нормативна грошова оцінка земельної ділянки за кадастровим номером 3510100000:39:315:0016 становить 14 374 554,21 грн.

Дане рішення Міської ради міста Кропивницького оприлюднено у «Вечірній газеті» 13 липня 2018 року.

Таким чином, відбулась зміна нормативної грошової оцінки, яка є основою для визначення розміру орендної плати, а її зміна є підставою для перегляду розміру орендної плати.

Оскільки змінилась нормативно грошова оцінка земельної ділянки, господарський суд першої інстанції дійшов обгрунтованого висновку про те, що це є підставою для перегляду розміру орендної плати незалежно від домовленості сторін у договорі оренди землі про можливість такої зміни.

Вказаного висновку дотримується Верховний Суд, зокрема, у постанові Великої Палати Верховного Суду від 09.11.2021 у справі №635/4233/19.

При цьому, доводи апелянта про те, що позовні вимоги не підлягають задоволенню, оскільки між сторонами відсутній спір, та про те, що позивач не скористався правом досудового врегулювання правовідносин сторін, є безпідставними з огляду на наступне.

Згідно з частинами 2, 4 статті 188 Господарського кодексу України (далі - ГК України) сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором.

У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.

Правила, передбачені частинами 2, 4 статті 188 ГК України, є матеріально-правовими, а не процесуальними. Процедура, передбачена ними, не відноситься до випадків обов`язкового досудового врегулювання спору в розумінні частини 3 статті 124 Конституції України та не спричиняє наслідків у вигляді повернення позовної заяви відповідно до приписів пункту 6 частини 5 статті 174 Господарського процесуального кодексу України.

Тому те, що позивач не скористався відповідною процедурою позасудового врегулювання, не позбавляє його права реалізувати своє суб`єктивне право на зміну умов договору та вирішити існуючий конфлікт у суді в силу прямої вказівки, що міститься у частині 2 статті 651 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України).

Аналогічна правова позиція викладена у постанові Великої Палати Верховного Суду від 12.02.2019 у справі №914/2649/17 (провадження №12-216гс18) та постанові Верховного Суду від 16.01.2020 у справі №904/1912/19.

У відповідності до Рішення Контитуційного Суду України від 09.07.2002 року № 15-рп/2002 кожен із суб`єктів правовідносин у разі виникнення спору може звернутися до суду за його вирішенням, застереження щодо допустимості судового захисту тільки після досудового врегулювання спору та неприпустимості здійснення правосуддя без його застосування, право особи на звернення до суду за вирішенням спору не може бути обмежене законом, іншими нормативно-правовими актами, встановлення законом або договором досудового врегулювання спору за волевиявленням суб`єктів правовідносин не є обмеженням юрисдикції судів і права на судовий захист.

З огляду на вищезазначене, недотримання позивачем досудового порядку врегулювання спірних правовідносин, не є підставою для відмови у позові про внесення змін до договору за наявності відповідних обставин.

При цьому, колегія суддів не погоджується з доводами відповідача про відсутність спору, оскільки відповідач ані у суді першої інстанції, ані у суді апеляційної інстанції не визнавав позовні вимоги, що б надавало право позивачу відмовитися від своїх вимог з поверненням судового збору, не скористався правом на укладання мирової угоди, оскаржив рішення суду першої інстанції.

Означене опосередковано і свідчить про наявність спору і обгрунтованість висновків суду про задоволення позовних вимог.

Інші доводи апелянта є неспроможними і висновків суду першої інстанції вони не спростовують.

Таким чином, господарський суд Кіровоградської області всебічно, повно, об`єктивно дослідив всі обставини справи, дав їм належну правову оцінку, правильно застосував норми матеріального права, з дотриманням норм процесуального права, що у відповідності до ст. 276 Господарського процесуального кодексу України є підставою для залишення апеляційної скарги без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без зміни.

Відповідно до статті 129 Господарського процесуального кодексу України судові витрати по сплаті судового збору за подання апеляційної скарги покладаються на апелянта.

З огляду на викладене та керуючись ст. ст. 129, 275, 276, 282, 284, 287-289 Господарського процесуального кодексу України, Центральний апеляційний господарський суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю Алма-Трейд залишити без задоволення.

Рішення господарського суду Кіровоградської області від 15.11.2022 року у справі №912/1054/22- залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення у порядку та випадках, передбачених ст. 287 ГПК України.

Повний текст постанови виготовлено та підписано 06.03.2023року.

Головуючий суддя О.В.Березкіна

Суддя О.Г.Іванов

Суддя М.О.Дармін

Дата ухвалення рішення02.03.2023
Оприлюднено07.03.2023
Номер документу109361598
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —912/1054/22

Ухвала від 30.03.2023

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Коваленко Н.М.

Ухвала від 22.03.2023

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Коваленко Н.М.

Постанова від 02.03.2023

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Березкіна Олена Володимирівна

Ухвала від 01.03.2023

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Березкіна Олена Володимирівна

Ухвала від 22.02.2023

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Березкіна Олена Володимирівна

Ухвала від 17.02.2023

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Березкіна Олена Володимирівна

Ухвала від 09.01.2023

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Березкіна Олена Володимирівна

Ухвала від 23.12.2022

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Березкіна Олена Володимирівна

Рішення від 15.11.2022

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Коваленко Н.М.

Ухвала від 06.10.2022

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Коваленко Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні