Рішення
від 03.03.2023 по справі 140/8154/22
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 березня 2023 року ЛуцькСправа № 140/8154/22

Волинський окружний адміністративний суд у складі судді Каленюк Ж.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Фреш Мув» до Головного управління ДПС у Волинській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Фреш Мув» (далі ТзОВ «Фреш Мув») звернулося з позовом до Головного управління ДПС у Волинській області (далі ГУ ДПС у Волинській області) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 22 листопада 2022 року №0059200407 (а.с.22-23).

В обґрунтування позову позивач зазначив, що зазначеним податковим повідомленням-рішенням на підставі акта камеральної перевірки від 20 жовтня 2022 року №7135/03-20-04-07/44442251 відповідно до статті 120-1 Податкового кодексу України (далі - ПК України) на товариство накладено штраф у сумі 69806,67 грн за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних за липень 2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі ЄРПН)

Позивач не погоджується із висновками акта камеральної перевірки та податкове повідомлення-рішення вважає протиправним. Так позивач вказав, що у межах граничного строку реєстрації податкових накладних (до 31 липня 2022 року) за допомогою сервісу електронного документообігу M.E.doc 30 липня 2022 року сформував електронну податкову накладну від 01 липня 2022 року №1 на суму 4188400,00 грн. Податкова накладна була відправлена на реєстрацію до ЄРПН 31 липня 2022 року о 07:36, а зареєстрована наступного дня, тобто 01 серпня 2022 року.

Позивач зауважив, що положеннями ПК України не встановлено обмеження щодо надсилання платником для реєстрації податкової накладної у ЄРПН у вихідний, святковий, неробочий день, що припав на останній граничний строк реєстрації, встановлений статтею 201 ПК України. Поряд з тим положеннями пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України передбачена можливість притягнення платника до відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкової накладної лише за наявності його вини. Платник не повинен нести відповідальність за ненадходження на технічному рівні податкових накладних до контролюючого органу, оскільки обов`язком платника є надіслання податкової накладної до ДПС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем у встановлений статтею 201 цього Кодексу граничний строк.

З наведених підстав позивач просив позов задовольнити.

Ухвалою судді від 26 грудня 2022 року позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі, її розгляд призначено за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами відповідно до статті 262 Кодексу адміністративного судочинства (далі КАС України).

Відповідач у відзиві на позов заперечив позовні вимоги та у їх задоволенні просив відмовити (а.с.30-31). В обґрунтування цієї позиції відповідач вказав, що Законом України від 15 березня 2022 року №2120-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» пункт 69 підрозділу 10 розділу XX ПК України доповнено підпунктом 69.18, яким установлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, з метою захисту прав платників, збереження даних та захисту даних надання електронних сервісів та приймання електронних документів від платників податків здійснюється у робочі дні з 8 години 00 хвилин до 18 години 00 хвилин.

Камеральною перевіркою встановлено порушення ТзОВ «Фреш Мув» строку реєстрації в ЄРПН податкової накладної від 01 липня 2022 року №1 із затримкою на 1 календарний день (зареєстрована 01 серпня 2022 року, а граничний строк реєстрації - 31 липня 2022 року). Так податкова накладна від 01 липня 2022 року №1 направлена на реєстрацію в ЄРПН о 07:36 31 липня 2022 року (неділя) та з врахуванням норм підпункту 69.18 підрозділу 10 розділу XX ПК України зареєстрована наступного операційного дня (понеділок 01 серпня 2022 року о 08:03), а тому за порушення позивачем граничного строку реєстрації податкової накладної застосовано штраф у розмірі 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в такій податковій накладній.

Відповідач вважає, що податкове повідомлення-рішення від 22 листопада 2022 року №0059200407 відповідає положенням чинного законодавства, а доводи позивача є помилковими.

У відповіді на відзив (а.с.40-42) позивач зауважив, що підставою для прийняття оскаржуваного рішення вказано пункт 120-1.1 статті 120-1 ПК України, пункт 201.10 статті 201 ПК України, пункт 11 підрозділу 2 та підпункт 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України. Однак посилань на підпункт 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України як на підставу для його винесення податкове повідомлення-рішення від 22 листопада 2022 року №0059200407 не містить, тому відповідач не може посилатися на вказану норму в обґрунтування законності прийнятого ним рішення.

На думку позивача, положення підпункту 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України не мають жодного відношення до визначення операційного дня для реєстрації податкових накладних, а лише регулюють порядок надання електронних сервісів та приймання електронних документів від платників податків органами ДПС України. При цьому автоматичний (віддалений) прийом податкових накладних для реєстрації у ЄРПН комп`ютерними системами ДПС не створює небезпеки для платників податків.

Відповідач заперечення на відповідь на відзив не подав.

Від сторін не надходили клопотання про розгляд цієї справи незначної складності у судовому засіданні з повідомленням сторін.

Перевіривши письмовими доказами доводи сторін, викладені у заявах по суті справи, суд встановив такі обставини.

ГУ ДПС у Волинській області провело камеральну перевірку щодо дотримання ТзОВ «Фреш Мув» граничних строків реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН, за результати проведення якої складено акт від 20 жовтня 2022 року №7135/03-20-04-07/44442251 (а.с.6-7). За висновками акта перевірки ТзОВ «Фреш Мув» в порушення підпункту 201.10 пункту 201.1 статті 201 ПК України несвоєчасно зареєструвало в ЄРПН податкову накладну від 01 липня 2022 року №1 з граничним строком реєстрації 31 липня 2022 року (зареєстровано 01 серпня 2022 року).

За результатами розгляду заперечень позивача на акт перевірки Комісією ГУ ДПС у Волинській області з питань розгляду заперечень та пояснень до актів камеральних перевірок прийнято рішення, яким висновки акту перевірки від 20 жовтня 2022 року №7135/03-20-04-07/44442251 залишено в силі (а.с.34-36).

На підставі акта перевірки від 20 жовтня 2022 року №7135/03-20-04-07/44442251 ГУ ДПС у Волинській області прийняло податкове повідомлення-рішення від 22 листопада 2022 року №0059200407, яким до ТзОВ «Фреш Мув» згідно зі статтею 120-1 ПК України застосовано штраф у сумі 69806,67 грн (10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеного у такій податковій накладній) (а.с.12-13).

Зазначене податкове повідомлення-рішення є предметом цього спору.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд керується такими нормативно-правовими актами.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює ПК України, визначаючи, зокрема вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Пунктом 201.1 статті 201 ПК України установлено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з підпунктом 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 ПК України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків, зокрема: для податкових накладних/ розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Отже, статтею 201 ПК України визначений обов`язок продавця товарів/послуг в установлені строки скласти податкову накладну, зареєструвати її в ЄРПН.

Згідно з підпунктом 120-1 статті 120-1 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами «а» - «г» цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів.

З наведеного слідує, що порушення платником податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування в ЄРПН, є підставою відповідальності згідно з підпунктом 120-1 статті 120-1 ПК України.

Для вирішення спору у цій справі необхідно встановити, чи порушило ТзОВ «Фреш Мув» граничний строк реєстрації податкової накладної від 01 липня 2022 року №1 на суму 4188400,00 грн, у тому числі податок на додану вартість 698066,67 грн.

Як видно зі знімку екрана у програмі «M.E.Doc» (а.с.8), податкову накладну від 01 липня 2022 року №1 сформовано 30 липня 2022 року о 15:33. З протоколу про відправку вбачається, що 31 липня 2022 року о 7:36 податкова накладна за допомогою електронного сервісу відправлена на реєстрацію до ЄРПН. 01 серпня 2022 року об 11:44 до електронного кабінету платника надійшли повідомлення про доставку податкової накладної та квитанція №1 (а.с.8).

Верховний Суд у постановах від 28 березня 2019 року у справі №809/1420/17, від 22 листопада 2021 року у справі №160/10558/19 дійшов висновку про належність і допустимість скріншотів як доказів у подібних справах.

Перевіряючи доводи контролюючого органу про наявність у діях ТзОВ «Фреш Мув» податкового правопорушення як підстави для застосування до позивача штрафних санкцій згідно з підпунктом 120-1 статті 120-1 ПК України, суд враховує, що механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до ЄРПН визначений Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 року №341, зі змінами; далі - Порядок №1246).

За правилами пункту 201.10 ПК України граничний строк реєстрації податкової накладної від 01 липня 2022 року №1 до останнього дня (включно) календарного місяця, тобто, до 31 липня 2022 року включно.

Відповідно до положень пунктів 2, 3 Порядку №1246 операційний день - частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації. Операційний день триває в робочі дні з 8 години 00 хвилин до 20 години 00 хвилин. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо граничні строки реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.

Пунктом 11 Порядку №1246 передбачено, що після накладення кваліфікованого електронного підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДПС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України «Про електронні довірчі послуги», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку.

Згідно з пунктами 12-15 вказаного Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності кваліфікованого електронного підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України «Про електронні довірчі послуги», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС.

У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.

З аналізу зазначених норм ПК України та Порядку №1246 слідує, що прийняття чи неприйняття податкових накладних, надісланих засобами електронного зв`язку, відбувається на автоматичному рівні з урахуванням особливостей електронного документообігу у межах опреаційного дня, який відповідно до Порядку №1246 триває у робочі дні з 8 години 00 хвилин до 20 години 00 хвилин. Податковий орган в будь-якому випадку зобов`язаний протягом операційного дня надіслати платнику податку одну з квитанцій: або про прийняття податкової накладної, або про її неприйняття із зазначенням відповідних причин, або зупинення реєстрації податкової накладної.

Оскільки законодавством встановлено чіткі та обмежені строки для реєстрації податкових накладних, задля уникнення порушення платником податків граничних строків для реєстрації податкових накладних у випадку, коли гранична дата припадає на вихідний чи святковий день, положеннями Порядку №1246 та пункту 201.10 статті 201 ПК України встановлено, що якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Такі висновки суду узгоджуються із висновками у постанові Верховного Суду від 26 листопада 2018 року у справі №826/19172/16.

Позивач, надіславши 31 липня 2022 року о 07:36 податкову накладну від 01 липня 2022 року №1 виконав визначений статтею 201 ПК України обов`язок з її реєстрації (до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вона складена).

Суд зазначає, що в процедурі внесення інформації (відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування) до ЄРПН є дві окремі стадії: 1) надання платником податку на додану вартість податкової накладної (розрахунку коригування); 2) прийняття/неприйняття податкової накладної (розрахунку коригування) та внесення відомостей щодо неї (нього) безпосередньо до ЄРПН. Перша із цих стадій залежить від платника податку на додану вартість і є результатом його дій, тоді як друга - це результат виконання роботи програмного забезпечення, що контролюється ДПС, та/або безпосередніх дій працівників ДПС, на яку (які) платник податку не має впливу.

Встановлена нормою пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України відповідальність платника податку на додану вартість за порушення граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в ЄРПН, у вигляді накладення штрафу може застосовуватися в разі якщо платник податку не надав (не надіслав) податкову накладну (розрахунок коригування) у строк, встановлений статтею 201 цього Кодексу.

Враховуючи положення пункту 201.10 статті 201 ПК України, у разі відсутності у межах операційного дня надісланої контролюючим органом квитанції, що підтверджує прийняття податкової накладної або відмову у її прийнятті, така податкова накладна вважається зареєстрованою датою її надсилання.

Подібні висновки викладені у постанові Верховного Суду від 28 вересня 2022 року справі №200/4176/20-а.

Разом з тим, контролюючий орган вказує на те, що оскільки податкова накладна від 01 липня 2022 року №1 була направлена позивачем у вихідний день (31 липня 2022 року), то з урахуванням норм підпункту 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України, вона зареєстрована 01 серпня 2022 року, тобто із затримкою на 1 календарний день, що має наслідком застосування до позивача штрафу в розмірі 10 відсотків від суми податку на додану вартість, вказану у цій податковій накладній, за порушення граничного строку її реєстрації.

Так Законом України від 15 березня 2022 року №2120-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» (набрав чинності 17 березня 2022 року) підрозділ 10 розділу XX «Перехідні положення» доповнено підпунктом 69.18, яким установлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, з метою захисту прав платників, збереження та захисту даних надання електронних сервісів та приймання електронних документів від платників податків здійснюються у робочі дні з 8 години до 18 години.

Зазначеною нормою установлено графік роботи електронних сервісів податкового органу, у тому числі і ЄРПН на період до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України.

Поряд з тим строки, визначені для реєстрації податкових накладних, встановлені у календарних днях. При цьому чинне на момент виникнення спірних правовідносин законодавство не містить будь-яких обмежень щодо надіслання на реєстрацію податкових накладних у вихідний, неробочий чи святковий день, адже Порядком №1246 встановлено, що якщо граничні строки реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування припадають на вихідний, святковий або неробочий день, то такий день вважається операційним днем.

Тому хоч підпунктом 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України змінено тривалість роботи електронних сервісів, проте за платником зберігається право реєстрації податкової накладної у ЄРПН у вихідний, святковий, неробочий день, що припав на останній граничний строк реєстрації, встановлений статтею 201 ПК України.

Суд вважає, що метою зазначених змін було лише обмеження роботи електронних сервісів, а не обмеження строків реєстрації податкових накладних, що не можна ототожнювати. Строк реєстрації податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, на момент виникнення спірних правовідносин залишився незмінним - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені.

Окрім того, позивач не несе відповідальність за надходження на технічному рівні податкових накладних до контролюючого органу, оскільки на нього покладений лише обов`язок щодо їх надіслання до ДПС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем.

Якщо керуватися тлумаченням, якого припустився відповідач, то надіслання позивачем податкової накладної після 18:00 29 липня 2022 року (п`ятниця) мало б наслідком реєстрацію цієї накладної так само не раніше 01 серпня 2022 року, тобто, з порушенням граничного строку, яким є 31 липня 2021 року.

Відтак безпідставним є посилання відповідача на підпункт 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України, оскільки Законом України від 15 березня 2022 року №2120-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» жодних змін у визначенні операційного дня для реєстрації податкових накладних внесено не було.

На користь цього висновку вказує Закон України 12 січня 2023 року №2876-IX «Про внесення змін до розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування», яким підпункт 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України викладено у новій редакції і визначено, що операційний день для реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, на який припадає граничний строк реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, триває з 0 годин 00 хвилин до 24 години 00 хвилин. Також змінено години надання електронних сервісів та приймання електронних документів від платників податків - у робочі дні з 8 години до 20 години.

Верховний Суд у постанові від 22 листопада 2021 року у справі №160/10558/19 вказував на помилковість висновку про те, що принциповим є не дата відправлення, а дата фактичного надходження податкових накладних до ЄРПН, оскільки такий висновок не відповідає технічному способу реєстрації податкових накладних.

Європейський суд з прав людини в рішенні від 14 січня 2010 року (набуло статусу остаточного 14 січня 2001 року) в справі «Щокін проти України» (пункт 57) зазначив, що в разі, коли національне законодавство припустило неоднозначне або множинне тлумачення прав та обов`язків осіб, національні органи зобов`язані застосувати найбільш сприятливий для осіб підхід.

На думку суду, ТзОВ «Фреш Мув», відправивши на реєстрацію податкову накладну від 01 липня 2022 року №1 о 7:36 31 липня 2022 року, виконало обов`язок щодо своєчасної її реєстрації, а тому накладення штрафу згідно зі статтею 121-1 ПК України є протиправним.

З урахуванням обставин у цій справі, положень чинного законодавства, що регулює спірні правовідносини, виходячи із визначених частиною першою статті 2 КАС України принципів правомірності рішень суб`єкта владних повноважень, закріплених у частині другій цієї статті, суд дійшов висновку, що податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Волинській області від 22 листопада 2022 року №0059200407 щодо застосування до ТзОВ «Фреш Мув» штрафних санкцій щодо порушення строків реєстрації податкової накладної від 01 липня 2022 року №1 є протиправним та підлягає скасуванню.

Отже, позов належить задовольнити повністю.

Як визначено частиною першою статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

У зв`язку із задоволенням позову на користь позивача необхідно стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору у сумі 2481,00 грн, що підтверджуються платіжним дорученням від 02 грудня 2022 року №117, випискою про зарахування судового збору до спеціального фонду Державного бюджету (а.с.3, 16).

Керуючись статтями 2, 72-77, 139, 243-246, 255, 262, 295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Фреш Мув» (45008, Волинська область, місто Ковель, вулиця Незалежності, будинок 98, ідентифікаційний код юридичної особи 44442251) до Головного управління ДПС у Волинській області (43010, Волинська область, місто Луцьк, майдан Київський, 4, ідентифікаційний код відокремленого підрозділу юридичної особи 44106679) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Волинській області від 22 листопада 2022 року №0059200407.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Фреш Мув» за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Волинській області судові витрати у сумі 2481,00 грн (дві тисячі чотириста вісімдесят одна грн 00 коп.).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя Ж.В. Каленюк

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.03.2023
Оприлюднено08.03.2023
Номер документу109370131
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —140/8154/22

Ухвала від 14.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Постанова від 02.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 01.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 18.12.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 05.12.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 25.10.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 10.10.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 08.06.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 19.05.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 02.05.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні