ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 500/54/23
02 березня 2023 рокум.ТернопільТернопільський окружний адміністративний суд, у складі:
головуючого судді Мандзія О.П. за участю:
секретаря судового засідання Порплиці Т.В.
представників позивача Лахіта Ю.Є., Горюнов І.М.
представника відповідача Федорів Т.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "СКАЛЛА" до Головного управління ДПС у Тернопільській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 16.12.2021 №00057930901,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "СКАЛЛА" (далі - позивач, ТОВ "Скалла") звернулось до Тернопільського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПC у Тернопільській області (далі - відповідач), в якому просить: визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Тернопільській області від 16.12.2021 №00057930901, яким до ТОВ "Скалла" застосована штрафна санкція в розмірі 120000,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що за наслідками фактичної перевірки фізичної ТОВ "Скалла" встановлено відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі (далі - Реєстр), а саме: 4 рівнемірів-лічильників та 2 витратомірів-лічильників на місцях відпуску пального наливом з акцизного складу за період з 18.11.2021 по 23.11.2021, чим порушено вимоги пп.230.1.2. 230.1 ст.230 Податкового кодексу України (далі - ПК України). Однак реєстрація приладів обліку (рівнемірів-лічильників та витратомірів-лічильників) ТОВ "Скалла" у відповідності до Довідки про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри, проведено одночасно з введенням в експлуатацію 4 резервуарів зберігання пального та обладнання даних резервуарів та акцизного складу в загалом приладами обліку (рівнемірів- лічильників та витратомірів-лічильників), що в свою чергу виключає відповідальність за п.128-1.1 ст.128-1 ПК України, так як накладення штрафних санкцій на розпорядника акцизного складу можливе при відсутності приладів обліку на уже введених в експлуатацію резервуарів для зберігання пального, що відносно позивача, як розпорядника акцизного складу, не відповідає фактичним обставинам, у зв`язку з одночасністю - 24.11.2021 в 10:05:48, введення в експлуатацію розпорядником акцизного складу резервуарів так і проведення реєстрації уже встановлених приладів обліку на резервуарах та безпосередньо акцизному складі.
За таких обставин, позивач вважає спірне податкове повідомлення-рішення протиправним, що і зумовило звернення до суду з даним позовом.
Ухвалою суду від 09.01.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі. Ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін. Призначено у справі судове засідання.
На виконання вимог вказаної ухвали, Головним управлінням ДПС у Тернопільській області 25.01.2023 подано до суду відзив на позов. Заперечуючи проти позову, відповідач послався на те, що перевіркою встановлено, що ТОВ "Скалла" на акцизному складі (АЗС), уніфікований номер 1017738 що розташований за адресою: вул. Лятуринської О., буд. 15/12, м. Кременець, Тернопільська область, у періоді з 18.11.2021 по 23.11.2021 здійснювалась господарська діяльність із зберігання, приймання пального без реєстрації в Реєстрі 4 рівнемірів-лічильників відповідно до кількості введених в експлуатацію резервуарів пального та 2 витратомірів-лічильників встановлених на місці відпуску пального наливом, чим порушено пп.230.1.2 п.230.1 ст.230 ПК України. За результатами розгляду матеріалів перевірки Головним управління ДПС у Тернопільській області підставно винесено податкове повідомлення-рішення від 16.12.2021 № 0057930901, про застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафу) на суму 120000,00 гри. (20 000,00 гри. х 6). Просив у задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі.
В судовому засіданні представники позивача підтримали позовні вимоги з мотивів, викладених у позові, просили суд задовольнити їх в повному обсязі. Пояснили, що станом на 10:05:48 24.11.2021 ТОВ "Скалла" ввело в експлуатацію 4 підземні резервуари та провело реєстрацію приладів обліку (рівнемірів-лічильників та витратомірів-лічильників) на акцизному складі пального. Згідно Z - Звіту № 001 за 24.11.2021 по АЗС за адресою АДРЕСА_1, зміна відкрита 24.11.2021 о 11:16: 46., на початок відкриття зміні резервуари для зберігання пального пусті з "нульовим" вмістом пального. Під час проведення перевірки не взято до уваги записи у "Журналі обліку нафтопродуктів, що надійшли на АЗС" форми 13 - НП, де зазначено дата відвантаження нафтопродуктів 24.11.2021, та час початку зливання пального, та закінчення зливання пального, а саме: 10:30 початок, а 11:20 закінчення. Також проігнорована інформація з журналу типової форми 17 - НП, де зазначено залишки на початок зміни, в нашому випадку ДП - 0,00 л., А- 92 - 0,00 л., А - 95 - 0,00 л. В тому числі і факт приймання скрапленого газу не раніше 24.11.2021 підтверджено і відомостями Журналу реєстрації робіт з технічного обслуговування, профілактичного огляду і ремонту обладнання АГЗП і посудин що працюють під тиском розташованих на АЗС за вказаною адресою. Також п.3.2.4 договору № 01/11/2021 про надання послуг з ремонту та технічного обслуговування АГЗП (автомобільних газозаправних пунктів) з фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 передбачено на день проведення пуско-налагоджувальних робіт забезпечити наявність газовозу із скрапленим газом для проведення першого контрольованого зливу пального з подальшою перевіркою обладнання на працездатність і налагоджування параметрів роботи АГЗП. Акт готовності обладнання до експлуатації складено 24.11.2021.
За таких обставин, отримання палива та його реалізація на АЗС ТОВ "Скалла" була розпочата тільки після того як було введено в експлуатацію резервуари та зареєстровано прилади обліку.
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, з підстав наведених у відзиві, просив відмовити у їх задоволенні, посилаючись на безпідставність таких. Вказав, що отримання позивачем пального підтверджено акцизними накладними та товарно-транспортними накладними №Р1844 від 18.11.2021 на дизельне пальне 3- ЄВРО-5 в об`ємі 3000 л.; № Р1841 від 18.11.2021 на пальне А-92-ЄВРО-5 в об`ємі 3000 л.; № Р1840 від 18.11.2021 на пальне А-92-ЄВРО-5 в об`ємі 2000 л.; № 2450 від 18.11.2021 на газ скраплений в об`ємі 8000 л. Санкція ж, встановлена п.128-1.1 ст.128-1 ПК України, застосовується не конкретно за реалізацію пального за відсутності встановлених витратомірів-лічильників на кожному місці відпуску пального наливом, а у випадку виробництва, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального, за відсутності встановлених витратомірів-лічильників на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірів-лічильників рівня таких товарів (продукції) у резервуарі. При цьому, такі витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники повинні бути зареєстровані у Реєстрі.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення справи по суті, проаналізувавши на підставі фактичних обставин справи застосування норм матеріального та процесуального права, суд при прийнятті рішення виходить з наступних підстав і мотивів.
Судом встановлено, що позивач ТОВ "Скалла" 16.02.2021 зареєстроване як юридична особа в Єдиному державному юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, яке здійснює господарську діяльність за основним видом - 47.30 роздрібна торгівля пальним (а.с.6). Перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС у Тернопільській області, 04.10.2021 зареєстроване платником акцизного податку (а.с.14).
На підставі наказу від 25.11.2021 №1573-п (а.с.7), Головним управлінням ДПС України у Тернопільській області проведено фактичну перевірку ТОВ "Скалла" за адресою провадження діяльності: АДРЕСА_1, з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства з питань виробництва, зберігання та обігу пального, контроль за виконанням якого покладено на органи ДПС, за результати якої складено акт від 01.12.2021 №5890/19-00-09-01/44043441 (а.с.8-9).
Перевіркою встановлено відсутність реєстрації в Реєстрі рівномірів - лічильників на 4 резервуарах для зберігання пального та витратомірів - лічильників на 2 місцях відпуску пального на акцизному складі ТОВ "Скалла" № 1017738 за період з 18.11.2021 по 23.11.2021, що підтверджується товаротранспортними накладними та акцизними накладними, які зареєстровані в Єдиному реєстрі акцизних накладних, а саме прихід пального на акцизний склад 18.11.2021.
За висновками перевірки позивачем порушено пп.230.1.2 п.230.1 ст.230 ПК України.
На підставі акта перевірки, 16.12.2021 Головним управлінням ДПС України у Тернопільській області прийнято податкове повідомлення-рішення №00057930901, яким за порушення пп.230.1.2 п.230.1 ст.230 ПК України застосовано до позивача штрафні (фінансові) санкції (штраф) на підставі п.128-1.1 ст.128 ПК України в розмірі 120000,00 грн. (а.с.11-12).
Будучи незгідним з вказаним податковим повідомленням-рішенням, позивачем надіслано до ДПС України скаргу, що зареєстрована 04.01.2022 за №88/6 (а.с.18-24).
За результатом розгляду скарги, рішенням ДПС України від 12.12.2022 №16592/6/99-00-06-03-01-06 податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Тернопільській області від 16.12.2021 №00057930901 залишено без змін, а скаргу - без задоволення (а.с.25-27).
Не погодившись із таким податковим повідомленням-рішенням, позивач звернувся до суду із даним позовом.
Згідно з ч.2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Перевіряючи юридичну та фактичну обґрунтованість висновків відповідача, викладених в акті перевірки, і винесених на підставі них спірного рішення на відповідність вимогам ч.2 ст.2 КАС України, суд виходить з наступного.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулює ПК України.
Як передбачено пп.20.1.4 п.20.1 ст.20 ПК України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.
Контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки (п.75.1 ст.75 ПК України).
У пп.75.1.3 п.75.1 ст.75 ПК України визначено, що фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).
Згідно з п.80.1 ст.80 ПК України фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи).
У відповідності до пп.80.2.5 п.80.2 ст.80 ПК України фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції, під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з таких підстав: у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального.
Положеннями п.86.1 ст.86 ПК України визначено, що результати перевірок (крім камеральних та електронних перевірок) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами контролюючого органу та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка.
Акт (довідка), складений за результатами перевірки та підписаний посадовими особами, які проводили перевірку, або особами, уповноваженими на це у встановленому порядку, у строки, визначені цим Кодексом, надається платнику податків або його законному представнику, який зобов`язаний його підписати.
Акт перевірки - документ, який складається у передбачених цим Кодексом випадках, підтверджує факт проведення перевірки та відображає її результати.
У разі незгоди платника податків з висновками акта (довідки) такий платник зобов`язаний підписати такий акт (довідку) перевірки із запереченнями, які він має право надати разом з підписаним примірником акта (довідки) або окремо у строки, передбачені цим Кодексом.
Згідно з п.86.8 ст.86 ПК України податкове повідомлення-рішення приймається в порядку, передбаченому статтею 58 цього Кодексу, керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу протягом п`ятнадцяти робочих днів з дня, наступного за днем вручення платнику податків, його представнику або особі, яка здійснювала розрахункові операції, акта перевірки, та надсилається (вручається) платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.
Відповідно до п.56.2 ст.56 ПК України У разі якщо платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов`язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених цим Кодексом або іншими законами України, такий платник має право звернутися із скаргою про перегляд цього рішення до контролюючого органу вищого рівня.
Контролюючий орган, який розглядає скаргу платника податків, зобов`язаний прийняти вмотивоване рішення та надіслати його протягом 20 календарних днів, наступних за днем отримання скарги, на адресу платника податків засобами поштового зв`язку (з повідомленням про вручення) чи електронного зв`язку (з дотриманням вимог, визначених пунктом 42.4 статті 42 цього Кодексу) або надати йому під розписку (п.56.8 ст.56 ПУ України).
Надаючи оцінку наслідкам проведеної контролюючим органом перевірки у вигляді податкового повідомлення-рішення від 16.12.2021 №00057930901, яким за порушення п.230.1.2 п.230.1 ст.230 ПК України застосовано до позивача штраф на підставі п.128-1.1,.128-1 ПК України в розмірі 120000,00 грн., по суті виявлених порушень, суд виходить з наступного.
Як передбачено пп.230.1.2 п.230.1 ст.230 ПК України акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі, а для скрапленого газу (пропану або суміші пропану з бутаном), інших газів, бутану, ізобутану за кодами згідно з УКТ ЗЕД 2711 12 11 00, 2711 12 19 00, 2711 12 91 00, 2711 12 93 00, 2711 12 94 00, 2711 12 97 00, 2711 13 10 00, 2711 13 30 00, 2711 13 91 00, 2711 13 97 00, 2711 14 00 00, 2711 19 00 00, 2901 10 00 10 - також можуть бути обладнані пристроями для вимірювання рівня або відсотка пального у резервуарі (далі - рівнемір-лічильник) на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі.
Витратоміри-лічильники та резервуари повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, проведені відповідно до законодавства, а рівнеміри-лічильники повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, або калібрування, проведені відповідно до законодавства. У разі відсутності позитивного результату повірки або оцінки відповідності, або калібрування витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників для цілей цього Кодексу акцизні склади, на яких вони розташовані, вважаються необладнаними витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.
Паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки, встановлені на акцизних складах, на які є позитивні результати повірки або оцінка відповідності, проведені відповідно до законодавства, виконують функції витратомірів-лічильників.
Платники податку - розпорядники акцизних складів зобов`язані зареєструвати:
а) усі розташовані на акцизних складах резервуари, введені в експлуатацію, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники у розрізі акцизних складів - в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі;
б) усі акцизні склади - в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.
Забороняється здійснення реалізації пального без наявності зареєстрованих витратомірів-лічильників, рівнемірів-лічильників та резервуарів, без реєстрації акцизного складу.
Відповідно до вимог ст.230 ПК України, постановою Кабінету Міністрів України від 22.11.2017 №891 затверджено Порядок ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв`язку (далі - Порядок №891).
Витратомір-лічильник (далі - витратомір) - законодавчо регульований засіб вимірювальної техніки, призначений для безперервного вимірювання, запам`ятовування та відображення у фактичних умовах вимірювання кількості пального, що проходить через вимірювальний перетворювач у закритих, повністю заповнених трубопроводах (пп.1 п.2 Порядку №829).
Рівнемір - лічильник рівня пального у резервуарі (далі - рівнемір) - законодавчо регульований засіб вимірювальної техніки, призначений для вимірювання рівня пального, за яким обчислюється об`єм пального, що перебуває у резервуарі, за градуювальною таблицею резервуара (пп.2 п.2 Порядку №829).
Резервуар - законодавчо регульований засіб вимірювальної техніки у вигляді стаціонарної споруди або ємності, який призначений для здійснення операцій з обігу пального та його зберігання та для якого встановлена залежність його місткості від абсолютної висоти рівня пального в резервуарі, що оформлено у вигляді градуювальної таблиці (пп.3 п.2 Порядку №829).
Обіг пального - будь-які операції, що передбачають: фізичне отримання розпорядником акцизного складу пального з переходом права власності чи без переходу права власності на пальне (операції з виробництва, придбання, комісії, доручення, відповідального зберігання та інші операції); фізичний відпуск (відвантаження) розпорядником акцизного складу пального з переходом права власності чи без переходу права власності на пальне (операції з реалізації, комісії, доручення, відповідального зберігання та інші операції) (пп.4 п.2 Порядку №829).
Враховуючи норми п.12 та п.22 підрозділу 5 "Особливості справляння акцизного податку та екологічного податку" розділу ХХ "Перехідні положення" ПК України, розпорядники акцизних складів відповідно до вимог цього Кодексу зобов`язані обладнати акцизні склади витратомірами- лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та зареєструвати їх в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі в такі строки:
1) акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яка перевищує 20000 куб. метрів, - не пізніше 1 липня 2019 року;
2) акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 1000 куб. метрів, але не перевищує 20000 куб. метрів, - не пізніше 1 жовтня 2019 року;
3) акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів, - не пізніше 1січня 2020 року.
Відповідно до п.128-1.1 ст.128-1 ПК України необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі, а також необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового витратоміра-лічильника спирту етилового на місці отримання та відпуску спирту етилового, розташованого на акцизному складі, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 20000 гривень за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник, а також за кожне необладнане місце відпуску пального наливом з акцизного складу або за кожне місце отримання та відпуску спирту етилового, та/або незареєстрований витратомір-лічильник/витратомір-лічильник спирту етилового.
Тобто складом правопорушення, визначеного п.128-1.1 ст.128-1 ПК України, за яке передбачена штрафна санкція, є саме необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників на введеному в експлуатацію резервуарі.
З матеріалів справи видно, що 04.10.2021 ТОВ "Скалла" зареєстровано акцизний склад АЗС за адресою: АДРЕСА_1, за уніфікованим номером 10114557 (а.с.14).
01.11.2021 між ТОВ "Скалла", як замовником, та фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 , як виконавцем, укладено договір №01/11/2011 про надання послуг з ремонту та технічного обслуговування АГЗП (автомобільних газозаправних пунктів) (а.с.70-71), відповідно до предмету якого замовник доручає, а виконавець приймає на себе зобов`язання по наданню послуг з ремонту та пусконалагоджувальних робіт автомобільних газозаправних пунктів (АГЗП) та технічному обслуговуванню, що належать замовнику а бо перебувають в законному користуванні замовника і розміщені за адресою: АДРЕСА_1 , і продажу запасних частин до них (п.1.1). Надані виконавцем послуг оформлюються двостороннім актом виконаних робіт (п.2.2). Замовник зобов`язаний на день проведення пуско-налагоджувальних робіт забезпечити наявність газовозу із скрапленим газом для проведення першого контрольованого зливу пального з подальшою перевіркою обладнання на працездатність і налагоджування параметрів роботи АГЗП (п.3.2.4).
На виконання умов даного договору, 24.11.2021 проведено підключення і пусконалагоджувальні роботи АГЗП модульного типу за адресою: АДРЕСА_1, резервуар, заводський номер 14458, 06.2021 року випуску, та газо-роздавальна колонка Shelf, заводський номер 14458, 06.2021 року випуску, про що складено акт готовності до експлуатації (а.с.72).
Цього ж дня, 24.11.2021 в 10:05:48 ДПС прийнято довідку про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри, відповідно до якої ТОВ "Скалла" введено в експлуатацію 4 підземних резервуарів зберігання пального за уніфікованими номерами: 1/1017738, 2/1017738, 3/1017738, 4/1017738, та одночасно проведено реєстрацію: 4 рівнемірів Delphi 485 Exd з серійними номерами 041901, 041902, 041990, 046308 та 2 витратомірів: ГЕРКОН серійний номер 1405, та ШЕЛЬФ-100-2LPG серійний номер 14458 (а.с.15-16).
Як слідує з акта перевірки від 01.12.2021 №5890/19-00-09-01/44043441 (а.с.8-9), контролюючим органом встановлено відсутність реєстрації в Реєстрі рівномірів - лічильників на 4 резервуарах для зберігання пального та витратомірів - лічильників на 2 місцях відпуску пального на акцизному складі ТОВ "Скалла" № 1017738 за період з 18.11.2021 по 23.11.2021, що підтверджується товаротранспортними накладними та акцизними накладними, що зареєстровані в Єдиному реєстрі акцизних накладних, а саме прихід пального на акцизний склад 18.11.2021.
Так, згідно з акцизними накладними №1719, №1725, №1724, №97, видатковими накладними №1844, №1841, №1840, №52664 від 18.11.2021 та товарно-транспортними накладними на відпуск нафтопродуктів №Р1844, №Р1841, №Р1840, №2450, датованими 18.11.2021, позивачу відправлено дизельне пальне ДП-3-ЄВРО5 в об`ємі 3000 л, бензин неетильований АИ-92-К5-Евро в об`ємі 3000 л, бензин А-95 "Premium" в об`ємі 2000 л, газ скраплений в об`ємі 8000 л (а.с.91-103).
Однак, відповідно до Z - Звіту № 001 за 24.11.2021 по АЗС за адресою: АДРЕСА_1, на початок відкриття зміни 24.11.2021 о 11:16:46 резервуари для зберігання пального були пусті, з "нульовим" вмістом пального (а.с.68).
Надалі відображено отримання палива, а саме: в резервуар №1 - дизельне пальне 3-ЄВРО-5 в об`ємі 3000 л, в резервуар №2 - пальне А-92-ЄВРО-5 в об`ємі 3000 л, в резервуар №3 - пальне А-95-ЄВРО-5 в об`ємі 2000 л, в резервуар №4 - газ-пропан в об`ємі 8000 л, що повністю відповідає об`ємам отриманого пального на підставі вказаних вище акцизних накладних, видаткових накладних та товарно-транспортних накладних на відпуск нафтопродуктів, датованих 18.11.2021.
Суд відзначає, що на момент здійснення перевірки позивачем виконано вимоги ПК України щодо встановлення та реєстрації витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників, що відповідачем не заперечується.
Водночас при проведенні перевірці контролюючим органом безпідставно залишено поза увагою той факт, що приймання нафтопродуктів ТОВ "Скалла" мало місце 24.11.2021 після введення в експлуатацію розпорядником акцизного складу резервуарів та проведення реєстрації уже встановлених приладів обліку (4 рівнемірів-лічильників та 2 витратомірів-лічильників) на резервуарах та безпосередньо акцизному складі 24.11.2021 о 10:05:48, про що свідчать дані Z - Звіту № 001 за 24.11.2021 по АЗС за адресою: АДРЕСА_1,
Вказана обставина також підтверджується записами у журналі обліку нафтопродуктів, що надійшли на АЗС, форми 13 - НП, де зазначено дата відвантаження нафтопродуктів 24.11.2021, та час початку зливання пального, та закінчення зливання пального, а саме: 10:30 початок, а 11:20 закінчення (а.с.76-78) та відомостями змінного звіту АЗС форми 17 - НП, де зазначено на початок зміни 24.11.2021 о 11:16 залишок нафтопродуктів: ДП - 0,00 л., А- 92 - 0,00 л., А - 95 - 0,00 л, газ - 0,00 л (а.с.82-83).
Отже, у спірних правовідносинах реєстрацію приладів обліку (рівнемірів-лічильників та витратомірів-лічильників) ТОВ "Скалла" проведено одночасно з введенням в експлуатацію 4 резервуарів зберігання пального та обладнання даних резервуарів та акцизного складу загалом приладами обліку (4 рівнемірів-лічильників та 2 витратомірів-лічильників), що в свою чергу виключає відповідальність за п.128-1.1 ст.128-1 ПК України, так як накладення штрафних санкцій на розпорядника акцизного складу можливе при відсутності приладів обліку та/або відсутності їх реєстрації на уже введених в експлуатацію резервуарів для зберігання пального, що відносно позивача, як розпорядника акцизного складу, не відповідає фактичним обставинам.
Вирішуючи спір, суд також враховує правову позицію, що викладені у постанові Верховного Суду від 19.01.2023 у справі № 580/9246/21, що застосування п.128-1.1 ст.128-1 ПК України можливе виключно у випадку необладнання та/або відсутності реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі, як передбачено диспозицією вказаної норми. Порушення строків обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та реєстрації їх в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі (передбачених підпунктом 12 підрозділу 5 розділу XX ПК України), якщо на час проведення перевірки встановлено їх наявність на акцизних складах та їх реєстрація в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, не може бути підставою для застосування до платника податків п.128-1.1 ст.128-1 ПК України.
З урахуванням встановлених обставин справи та наведених норм чинного законодавства України, суд приходить до висновку, що відповідач при прийняті податкового повідомлення-рішення від 16.12.2021 №00057930901 діяв без урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, без дотримання необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія), тобто непропорційно, що призвело до безпідставного притягнення позивача до відповідальності передбаченої п.128-1.1 ст.128-1 ПК України, оскільки на момент введення в експлуатацію резервуарів та проведення фактичної перевірки обладнання було встановлено та зареєстровано, та, як наслідок, невідповідність такого критеріям правомірності рішення суб`єкта владних повноважень, в контексті ч.2 ст.2 КАС України, а тому є протиправним та підлягає скасуванню.
Розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості (ч.1 ст.9 КАС України).
Згідно ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
При цьому, ч.2 ст.77 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
За наслідками судового розгляду, відповідач, як суб`єкт владних повноважень, не надав суду достатніх беззаперечних доказів на обґрунтування обставин, на яких ґрунтуються його заперечення, і не довів правомірності оскаржуваного рішення.
Отже, враховуючи встановлені судом обставини справи, оцінивши добуті докази в їх сукупності за правилами ст.90 КАС України та аналізуючи наведені положення законодавства, суд приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення.
Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Оскільки позов підлягає до задоволення, то суд присуджує на користь позивача здійснені ним та документально підтверджені платіжним дорученням №285 від 30.12.2022 судові витрати по сплаті судового збору на суму 1481,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись ст.139, 241-246, 250 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Тернопільській області від 16.12.2021 №00057930901.
Стягнути з Головного управління ДПС у Тернопільській області сплачений ТОВ "СКАЛЛА" судовий збір в сумі 1481 грн. згідно платіжного доручення №285 від 30.12.2022.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Відповідно до частини першої статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Згідно із статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Повне судове рішення складено 06 березня 2023 року.
Реквізити учасників справи:
позивач:
- Товариство з обмеженою відповідальністю "СКАЛЛА" (місцезнаходження/місце проживання: вул. О.Лятуринської, 15/12,м.Кременець,Тернопільська область,47002 код ЄДРПОУ/РНОКПП 44043441);
відповідач:
- Головне управління ДПС у Тернопільській області (місцезнаходження/місце проживання: вул. Білецька, 1,м. Тернопіль,46003 код ЄДРПОУ/РНОКПП 44143637);
Головуючий суддя Мандзій О.П.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.03.2023 |
Оприлюднено | 08.03.2023 |
Номер документу | 109373599 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них акцизного податку, крім акцизного податку із ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції) |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Большакова Олена Олегівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Большакова Олена Олегівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Большакова Олена Олегівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Большакова Олена Олегівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Большакова Олена Олегівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Большакова Олена Олегівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мандзій Олексій Петрович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мандзій Олексій Петрович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мандзій Олексій Петрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні