Справа № 307/1078/22
Провадження № 2/307/235/22
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
15 березня 2023 року м. Тячів
Тячівський районний суд Закарпатської області в особі головуючого судді Сойми М.М., з участю секретаря Ваш Е.О., розглянувши у підготовчому судовому засіданні в залі суду міста Тячів цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до ОСОБА_2 , Тересвянської селищної ради Тячівського району Закарпатської області, де треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору: Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Закарпатській області, Державного реєстратора Тячівської міської ради Довгуника В.М., Відділу у Тячівському районі Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області про визнання права власності на об"єкт нерухомого майна, про визнання незаконним та скасування рішення Кривської сільської ради Тячівського району Закарпатської області, про визнання незаконним набуття права власності на земельну ділянку та скасування державної реєстрації права власності, про визнання незаконним набуття права власності на об"єкт нерухомого майна та скасування державної реєстрації права власності, витребування майна із чужого незаконного володіння,
В С Т А Н О В И В:
В провадженні Тячівського районного суду Закарпатської області знаходиться цивільна справа за позовом ОСОБА_1 до ОСОБА_2 , Тересвянської селищної ради Тячівського району Закарпатської області, де треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору: Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Закарпатській області, Державного реєстратора Тячівської міської ради Довгуника В.М., Відділу у Тячівському районі Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області про визнання права власності на об"єкт нерухомого майна, про визнання незаконним та скасування рішення Кривської сільської ради Тячівського району Закарпатської області, про визнання незаконним набуття права власності на земельну ділянку та скасування державної реєстрації права власності, про визнання незаконним набуття права власності на об"єкт нерухомого майна та скасування державної реєстрації права власності, витребування майна із чужого незаконного володіння.
Позивач ОСОБА_1 подала суду клопотання про заміну третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору: Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Закарпатській області на Державну інспекцію архітектури та містобудування у Закарпатській області, місце розташування: 88008, м. Ужгород, вул. Гойди, 8, Закарпатської області. Клопотання мотивує тим, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 13 березня 2020 N 218 "Про ліквідацію Державної архітектурно-будівельної інспекції та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України" постановлено ліквідувати Державну архітектурно-будівельну інспекцію. Цією ж постановою Уряду України (пункти 2, 3) утворено Державну сервісну службу містобудування України як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку громад та територій. Затверджено Положення про Державну сервісну службу містобудування України. Окрім цього, абзацами першим, другим пункту 4 Постанови КМУ N 218, установлено, що Державна архітектурно-будівельна інспекція продовжує здійснювати повноваження та функції до завершення здійснення заходів з утворення Державної сервісної служби містобудування. В подальшому Постановою КМУ від 23 грудня 2020 року №1340 «Деякі питання функціонування органів архітектурно-будівельного контролю та нагляду» утворено Державну інспекцію архітектури та містобудування України як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку громад та територій і який реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду (п.1). Ліквідовано Державну інспекцію містобудування; Державну сервісну службу містобудування (п.3). Визначено Державну інспекцію архітектури та містобудування суб`єктом управління індивідуально визначеного майна Державної інспекції містобудування та Державної сервісної служби містобудування. Державної архітектурно - будівельної інспекції, які ліквідовуються (п.7). Цією ж постановою КМУ затверджено Положення про Державну інспекцію архітектури та містобудування України відповідно до якого Державна інспекція архітектури та містобудування України (ДІАМ) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку громад та територій і який реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду. Постановою КМУ від 19.08.2015 року № 671 «Деякі питання діяльності органів державного архітектурно-будівельного контролю», із змінами та доповненнями згідно постанови КМУ від 15.09.2021 року № 958, установлено, що органи державного архітектурно-будівельного контролю є правонаступниками прав та обов`язків Державної архітектурно-будівельної інспекції щодо здійснення повноважень відповідно до Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та продовжують здійснювати повноваження у сфері архітектурно- будівельного контролю після початку здійснення відповідних повноважень та виконання відповідних функцій Державною інспекцією архітектури та містобудування. Таким чином, з 15.09.2021 року органи ДАБІ є ліквідованими та припинили свою діяльність, а їхніми правонаступниками є Державна інспекція архітектури та містобудування України з відповідними підрозділами. Посилаючись на ст. 55 ЦПК України та беручи до уваги те, що Державна інспекція архітектури та містобудування у Закарпатській області є правонаступником майна, прав та обов`язків Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Закарпатській області просить клопотання задовольнити.
Позивач ОСОБА_1 та її представник адвокат Софілканич М. І. в підготовче судове засідання не з`явилися, позаяк подали суду заяву про проведення підготовчого судового засідання у їх відсутності.
Відповідач ОСОБА_2 та його представник адвокат Варга Д. Д. в підготовче судове засідання не з`явилися, позаяк представник відповідача адвокат Варга Д. Д. подав суду заяву про проведення підготовчого судового засідання та розгляд клопотань позивача у їх відсутності за наявними матеріалами у справі.
Представник відповідача Тересвянської селищної ради Тячівського району Закарпатської області в підготовче судове засідання не з`явився, позаяк селищний голова Ігор Грабар подав суду заяву про розгляд справи у відсутності представника за наявними матеріалами у справі.
Інші учасникисправи таїх представникив підготовчесудове засіданняне з`явилися, хоч належним чином повідомлені про час та місце розгляду справи.
На підставі ч. 2 ст. 247 ЦПК України у зв`язку з неявкою в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
Розглянувши клопотання та дослідивши матеріали справи, суд приходить до такого висновку.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 13 березня 2020 N 218 "Про ліквідацію Державної архітектурно-будівельної інспекції та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України" постановлено ліквідувати Державну архітектурно-будівельну інспекцію. Цією ж постановою Уряду України (пункти 2, 3) утворено Державну сервісну службу містобудування України як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку громад та територій. Затверджено Положення про Державну сервісну службу містобудування України.
Окрім цього, абзацами першим, другим пункту 4 Постанови КМУ N 218, установлено, що Державна архітектурно-будівельна інспекція продовжує здійснювати повноваження та функції до завершення здійснення заходів з утворення Державної сервісної служби містобудування.
В подальшому Постановою КМУ від 23 грудня 2020 року №1340 «Деякі питання функціонування органів архітектурно-будівельного контролю та нагляду» утворено Державну інспекцію архітектури та містобудування України як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку громад та територій і який реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду (п.1). Ліквідовано Державну інспекцію містобудування; Державну сервісну службу містобудування (п.3).
Визначено Державну інспекцію архітектури та містобудування суб`єктом управління індивідуально визначеного майна Державної інспекції містобудування та Державної сервісної служби містобудування. Державної архітектурно - будівельної інспекції, які ліквідовуються (п.7).
Цією ж постановою КМУ затверджено Положення про Державну інспекцію архітектури та містобудування України відповідно до якого Державна інспекція архітектури та містобудування України (ДІАМ) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку громад та територій і який реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду. Постановою КМУ від 19.08.2015 року № 671 «Деякі питання діяльності органів державного архітектурно-будівельного контролю», із змінами та доповненнями згідно постанови КМУ від 15.09.2021 року № 958, установлено, що органи державного архітектурно-будівельного контролю є правонаступниками прав та обов`язків Державної архітектурно-будівельної інспекції щодо здійснення повноважень відповідно до Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та продовжують здійснювати повноваження у сфері архітектурно- будівельного контролю після початку здійснення відповідних повноважень та виконання відповідних функцій Державною інспекцією архітектури та містобудування.
Як встановлено в судовому засіданні з 15 вересня 2021 року органи ДАБІ є ліквідованими та припинили свою діяльність, зв`язку з чим, Державна інспекція архітектури та містобудування у Закарпатській області є правонаступником майна, прав та обов`язків Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Закарпатській області.
Відповідно ч. 1ст.55ЦПК України у разі смерті фізичної особи, припинення юридичної особи, заміни кредитора чи боржника у зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідної сторони або третьої особи на будь-якій стадії судового процесу.
Відповідно ч. 2ст.55ЦПК України усі дії, вчинені в цивільному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку він замінив.
Публічне правонаступництво органів державної влади є окремим, особливим видом правонаступництва. Під таким терміном розуміється перехід в установлених законом випадках прав та обов`язків одного суб`єкта права іншому. При цьому, обов`язок по відновленню порушених прав особи покладається на орган, компетентний відновити такі права. Такий підхід щодо переходу до правонаступника обов`язку відновити порушене право відповідає принципу верховенства права, оскільки метою правосуддя є ефективне поновлення порушених прав, свобод і законних інтересів.
Отже, правонаступництво в сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.
Відтак, коли відбувається публічне правонаступництво, вирішальним є встановлення факту переходу повністю чи частково функцій (адміністративної компетенції) від одного суб`єкта владних повноважень до іншого, а не факту державної реєстрації припинення вибувшого з публічних правовідносин суб`єкта владних повноважень як юридичної особи.
Постановами Кабінету Міністрів України № 1340 від 23.12.2020року та№ 960 від 15.09.2021 рокуУрядом утворено Державну інспекцію архітектури і містобудування України, яка є правонаступником Державної архітектурно-будівельної інспекції України.
Враховуючи викладене, оскільки функціональні обов`язки Державної архітектурно-будівельної інспекції України передані до Державної інспекції архітектури та містобудування України, суд вважає за необхідне залучити до участі в справі Державну інспекцію архітектури та містобудування у Закарпатській області, як правонаступника третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору: Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Закарпатській області, яка припинена як юридична особа.
Керуючись ст. 55, ст. 197, ст. 247 ЦПК України, суд,
П О С Т А Н О В И В:
Заяву позивача ОСОБА_1 задовольнити.
Залучити до участі у цивільній справі за позовом ОСОБА_1 до ОСОБА_2 , Тересвянської селищної ради Тячівського району Закарпатської області, де треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору: Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Закарпатській області, Державного реєстратора Тячівської міської ради Довгуника В.М., Відділу у Тячівському районі Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області про визнання права власності на об"єкт нерухомого майна, про визнання незаконним та скасування рішення Кривської сільської ради Тячівського району Закарпатської області, про визнання незаконним набуття права власності на земельну ділянку та скасування державної реєстрації права власності, про визнання незаконним набуття права власності на об"єкт нерухомого майна та скасування державної реєстрації права власності, витребування майна із чужого незаконного володіння, правонаступника третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору: Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Закарпатській області Державну інспекцію архітектури та містобудування у Закарпатській області, місце розташування: 88008, м. Ужгород, вул. Гойди, 8, Закарпатської області.
Роз`яснити правонаступнику Державній інспекції архітектури та містобудування у Закарпатській області, що відповідно до ч. 2ст. 55 ЦПК Україниусі дії, вчинені в цивільному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку він замінив.
Підготовче судове засідання відкласти на 14 год. 00 хв. 12 квітня 2023 року.
В судове засідання викликати сторони.
Учасникам справи надіслати копію ухвали.
Третій особі разом з копією ухвали одночасно надіслати копію позовної заяви та доданих до неї документів.
Встановити третій особі п`ятнадцятиденний строк з дня вручення даної ухвали для подання пояснення щодо позову або відзиву. У зазначений строк третя особа має право надіслати пояснення щодо позову або відзиву, які повинні відповідати вимогамст. 178 ЦПК України. У поясненнях третьої особи щодо позову або відзиву третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, викладає свої аргументи і міркування на підтримку або заперечення проти позову.
Відповідно до вимог ст. 178 ч. 4ЦПК України, одночасно з надісланням (наданням) до суду поснення третьої особи щодо позову чи відзиву, копія пояснення щодо позову чи відзиву та доданих до нього документів повинна бути надіслана іншим учасникам справи. У разі ненадання третьою особою пояснення щодо позову чи відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами (ст. 178 ч. 8ЦПК України).
Відповідно до ст. 193 ч. 1ЦПК Україниу строк для подання відзиву відповідач та третя особа має право пред`явити зустрічний позов.
Встановити позивачу п`ятиденний строк з дня отримання відзиву для подання відповіді на відзив, копія якої одночасно з поданням до суду повинна бути надіслана іншим учасникам справи.
Встановити відповідачу та третій особі п`ятиденний строк з дня отримання відповіді на відзив чи пояснення щодо позову чи відзиву для подання заперечення, копія якого одночасно з поданням до суду повинна бути надіслана іншим учасникам справи.
Учасники справи можуть отримати інформацію щодо справи за веб-адресою: http://court.gov.ua/sud0711/
Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Закарпатського апеляційного суду в 15-денний строк з дня його проголошення (складання).
Ухвалу складено та проголошено 15 березня 2023 року.
Головуюча: Сойма М.М.
Суд | Тячівський районний суд Закарпатської області |
Дата ухвалення рішення | 15.03.2023 |
Оприлюднено | 17.03.2023 |
Номер документу | 109563619 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах щодо права власності чи іншого речового права на нерухоме майно (крім землі), з них: про приватну власність, з них: |
Цивільне
Тячівський районний суд Закарпатської області
Сойма М. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні