Ічнянський районний суд Чернігівської області
Провадження № 2/733/11/23
Єдиний унікальний №733/201/22
Рішення
Іменем України
15 березня 2023 року м. Ічня
Ічнянський районний суд Чернігівської області
у складі головуючого судді Овчарика В.М.,
за участю секретаря Ткаченко В.М.,
прокурора Сергушиної О.В.,
представника позивача ОСОБА_1 та
представника відповідача ОСОБА_2 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Ічня за правилами загального провадження цивільну справу за позовом заступника керівника Прилуцької окружної прокуратури в інтересах держави в особі Ічнянської міської ради Чернігівської області до ОСОБА_3 , третя особа: Фермерське господарство «Ступаківка-Агро», про визнання недійсними додаткових угод та повернення земельних ділянок,
установив:
У травні 2022 року заступник керівника Прилуцької окружної прокуратури в інтересахдержави в особі Ічнянської міської радизвернувся до суду з позовом до ОСОБА_3 , третя особа: Фермерське господарство «Ступаківка-Агро», про визнання недійсними додаткових угод та повернення земельних ділянок. В обґрунтування позову посилається на те, що на підставі наказів Головного управління Держземагентства у Чернігівській області від 16.04.2014 №25-72/14-14-сг, №25-64/14-14-сг, №25-73/14-14-сг, №25-74/14-14-сг, №25-75/14-14-сг, №25-76/14-14-сг, №25-77/14-14-сг, №25-78/14-14-сг з ОСОБА_3 24.07.2014 укладено договори оренди земельних ділянок площею 11,9782 га ріллі з кадастровим номером 7421788600:03:000:0279, площею 30,1518 га ріллі з кадастровим номером 7421788600:03:000:0280, площею 5,1036 га ріллі з кадастровим номером 7421788600:03:000:0281, площею 6,5410 га ріллі з кадастровим номером 7421788600:03:000:0282, площею 1,6158 га ріллі з кадастровим номером 7421788600:03:000:0283, площею 3,4679 га ріллі з кадастровим номером 7421788600:03:000:0284, площею 20,5864 га ріллі з кадастровим номером 7421788600:03:000:0285, площею 22,3327 га ріллі з кадастровим номером 7421788600:03:000:0286 для ведення фермерського господарства із земель сільськогосподарського призначення, що розташовані на території Ступаківської сільської ради Ічнянського району Чернігівської області. У подальшому, використовуючи можливість реалізації права на створення фермерського господарства, як визначає Закон України «Про фермерське господарство» від 19.06.2003 №973-IV, ОСОБА_3 01.08.2017 року створено фермерське господарство «Ступаківка-Агро». Маючи намір внести зміни до договорів оренди земельних ділянок, ОСОБА_3 у травні 2020 року звернувся до Ічнянської міської ради із заявами про укладення додаткових угод до договорів оренди від 24.07.2014. Як вбачається з заяв, орендар пропонує внести зміни до договорів в частині заміни орендодавця, форми власності земельної ділянки, нормативної грошової оцінки, продовжити термін дії договорів на 7 років, а також погодити передачу земельних ділянок в суборенду ФГ «СТУПАКІВКА-АГРО». За результатами розгляду заяв ОСОБА_3 , на черговій сесії Ічнянської міської ради прийнято рішення від 08.07.2020 №№ 4688-VII, 4689-VII, 4690-VII, 4691-VII, 4692-VII, 4693- VII, 4694- VII, 4694- VII та 4695-VII, згідно яких сесія Ічнянської міської ради вирішила замінити сторону орендодавця в договорах оренди, форму власності земельних ділянок, нормативно грошову оцінку та розмір орендної плати, а також надати згоду на передачу в суборенду ФГ «Ступаківка-Агро» земельних ділянок. Рішеннями сесії міському голові чи секретарю міської ради доручено укласти додаткові угоди до договорів оренди землі на вказаних вище умовах.Окрім того, на сесії міської ради вирішено, що інші умови до договору залишаються незмінними. На виконання рішень сесії від 12.10.2020 року укладено додаткові угоди до договорів оренди від 24.07.2014 року, в яких окрім іншого вирішено питання внесення змін до п. 8 договорів земельних ділянок з кадастровими номерами 7421788600:03:000:0279, 7421788600:03:000:0280, 7421788600:03:000:0281, 7421788600:03:000:0282, 7421788600:03:000:0283, 7421788600:03:000:0284, 7421788600:03:000:0285, 7421788600:03:000:0286, в частині строку їх дії, а саме визначено, що договори укладено на 14 років. Після закінчення строку договору орендар має переважне право поновити його на новий строк, повідомивши про це письмово орендодавця не пізніше ніж за 30 днів до закінчення строку дії договору. Проте, як вбачається з рішень сесії питання внесення змін до договорів оренди в частині зміни строку їх дії не розглядалося, термін їх дії не обговорювався. Також у заявах на внесення змін до договорів мається допис про вирішення питання внесення змін щодо терміну дії договорів оренди земельних ділянок та визначення їх строку 7 років, проте додаткові угоди укладено з зазначенням терміну дії договорів оренди 14 років, що свідчить про те, що секретарем міської ради на власний розсуд визначено новий термін дії договорів, не дивлячись на те, що рішення сесією Ічнянської міської ради з цього приводу не приймалося. Договори оренди земельних ділянок від 24.07.2014 року укладені на 7 років, їх реєстрація відбулася 07.08.2014 року, а тому термін їх дії закінчився 07.08.2021 року. Відповідно до вимог п. 37 договорів оренди землі, дія договору припиняється у разі закінчення строку на який його укладено, а орендар повертає орендодавцеві земельну ділянку у стані, не гіршому порівняно з тим, у якому він одержав її в оренду. Не дивлячись на те, що термін дії договорів закінчився, орендар продовжує користуватися земельними ділянками з кадастровими номерами 7421788600:03:000:0279, 7421788600:03:000:0280, 7421788600:03:000:0281, 7421788600:03:000:0282, 7421788600:03:000:0283, 7421788600:03:000:0284, 7421788600:03:000:0285, 7421788600:03:000:0286, про що свідчать акти обстеження земельних ділянок від 04.10.2021 року. З урахуванням викладеного прокурор просить визнати недійсною додаткову угоду від 12.10.2020 (б/н) про внесення змін до договору оренди земельної ділянки з кадастровим номером 7421788600:03:000:0279 від 24.07.2014 (б/н), що укладені між Ічнянською міською радою в особі секретаря Колос Валентини Григорівни та ОСОБА_3 ; недійсною додаткову угоду від 12.10.2020 (б/н) про внесення змін до договору оренди земельної ділянки з кадастровим номером 7421788600:03:000:0280 від 24.07.2014 (б/н), що укладена між Ічнянською міською радою в особі секретаря Колос Валентини Григорівни та ОСОБА_3 ; недійсною додаткову угоду від 12.10.2020 (б/н) про внесення змін до договору оренди земельної ділянки з кадастровим номером 7421788600:03:000:0281 від 24.07.2014 (б/н), що укладена між Ічнянською міською радою в особі секретаря Колос Валентини Григорівни та ОСОБА_3 ; недійсною додаткову угоду від 12.10.2020 (б/н) про внесення змін до договору оренди земельної ділянки з кадастровим номером 7421788600:03:000:0282 від 24.07.2014 (б/н), що укладена між Ічнянською міською радою в особі секретаря Колос Валентини Григорівни та ОСОБА_3 ; недійсною додаткову угоду від 12.10.2020 (б/н) про внесення змін до договору оренди земельної ділянки з кадастровим номером 7421788600:03:000:0283 від 24.07.2014 (б/н), що укладена між Ічнянською міською радою в особі секретаря Колос Валентини Григорівни та ОСОБА_3 ; недійсною додаткову угоду від 12.10.2020 (б/н) про внесення змін до договору оренди земельної ділянки з кадастровим номером 7421788600:03:000:0284 від 24.07.2014 (б/н), що укладена між Ічнянською міською радою в особі секретаря Колос Валентини Григорівни та ОСОБА_3 ; недійсною додаткову угоду від 12.10.2020 (б/н) про внесення змін до договору оренди земельної ділянки з кадастровим номером 7421788600:03:000:0285 від 24.07.2014 (б/н), що укладена між Ічнянською міською радою в особі секретаря Колос Валентини Григорівни та ОСОБА_3 ; недійсною додаткову угоду від 12.10.2020 (б/н) про внесення змін до договору оренди земельної ділянки з кадастровим номером 7421788600:03:000:0286 від 24.07.2014 (б/н), що укладена між Ічнянською міською радою в особі секретаря Колос Валентини Григорівни та ОСОБА_3 . Зобов`язати фермерське господарство «СТУПАКІВКА-АГРО» повернути Ічнянській міській раді земельні ділянки з кадастровими номерами: 7421788600:03:000:0279, 7421788600:03:000:0280, 7421788600:03:000:0281, 7421788600:03:000:0282, 7421788600:03:000:0283, 7421788600:03:000:0284, 7421788600:03:000:0285, 7421788600:03:000:0286.
Ухвалою судді від 16 травня 2022 року відкрите провадження по даній справі (т. 1 а.с. 172); 14 червня 2022 року представником відповідача ОСОБА_2 подане клопотання про продовження строку для подання відзиву на позов (т. 1 а.с. 181), у задоволенні якого ухвалою суду від 14 червня 2022 року було відмовлено (т. 1 а.с. 182-183); 17 червня 2022 року представником відповідача ОСОБА_2 подане клопотання про поновлення строку для подання відзиву на позов (т. 1 а.с. 191-192), яке ухвалою суду від 25 липня 2022 року було задоволено (т. 1 а.с. 217-219); ухвалою суду від 08 серпня 2022 року закрите підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті (т. 1 а.с. 253).
Згідно відзиву, поданого представником відповідача ОСОБА_2 , останній просив відмовити у задоволенні позову з посиланням на те, що даний позов, вважає, слід розглядати за правилами господарського судочинства, оскільки після створення фермерського господарства земельні ділянки фактично перейшли у користування від ОСОБА_3 як фізичної особи до юридичної особи, а тому відповідачем по справі повинне бути фермерське господарство. Прокурором не доведено наявність обставин, які б обґрунтовували подачу ним позову до суду. Також вважає, що додаткові угоди були укладені правомірно, так як заяви ОСОБА_3 були розглянуті цілком і повністю без винесення на голосування окремих питань. На основі заяв відповідача міська рада розробила проекти додаткових угод, винесла їх на голосування та прийняла їх колегіальним рішенням сесії міської ради, тому можна зробити висновок, що депутати були ознайомлені зі змістом додаткових угод та прийняли рішення включно із визначеним строком. Після укладення додаткових угод було здійснено їх державну реєстрацію. Зобов`язання за договорами виконуються у повному обсязі та належним чином. Будь-яких претензій за час користування земельними ділянками до відповідача не надходило. За таких обставин відсутні підстави для визнання додаткових угод недійсними (т. 1 а.с. 194-199).
У відповідь на відзив відповідача прокурор просить задовольнити у повному обсязі його позов з посиланням на те, що спірні земельні ділянки надані ОСОБА_3 в оренду як громадянину України. Саме з відповідачем як фізичною особою укладено договори оренди земельних ділянок та оспорювані додаткові угоди до них. Тому з огляду на суб`єктний склад, характер спірних правовідносин, спір підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства, а не господарського. Щодо представництва інтересів держави в особі Ічнянської міської ради зазначає, що посилання відповідача на відсутність інформації у відкритому доступі не відповідає дійсності, оскільки орган місцевого самоврядування зобов`язані оприлюднювати рішення сесій відповідної ради. Інформація про наявність можливого порушення інтересів держави викладена в листі Чернігівської обласної прокуратури на адресу Ічнянської міської ради № 1513/1-1189 від 14.09.2021 року. Саме так прокуратурою було встановлено наявність укладених додаткових угод з відповідачем, копії яких надано міською радою у відповідь на зазначений вище лист. Оскільки позивач достовірно знаючи про порушення інтересів територіальної громади не вжив жодних заходів до їх поновлення, це стало підставою для звернення прокуратури з позовом до суду в інтересах держави. Вважає, що додаткові угоди були прийняті неправомірно, так як питання щодо продовження строку дії договору на сесії міської ради не розглядалося, при цьому кожне з питань, зазначених у заяві відповідача окремо було предметом розгляду на сесії та відображеним у рішенні сесії (т. 1 а.с. 203-205).
У запереченнях на відповідь на відзив на позов представник відповідач ОСОБА_2 зазначив, що оскільки земельні ділянки, які отримав ОСОБА_3 як фізична особа для ведення фермерського господарства в суборенду юридичній особі не передавались, а використовувалися для створення фермерського господарства, то фактичним користувачем є саме ФГ «Ступаківка-Агро». Отже, зважаючи на суб`єктний склад сторін та зміст правовідносин справу слід розглядати у порядку господарського судочинства з належним відповідачем ФГ «Ступаківка-Агро». Оскільки міська рада знала про порушення своїх прав та надала прокуратурі додаткові угоди, то саме орган місцевого самоврядування має виступати позивачем у справі. Орган прокуратури не наводить нових пояснень, міркувань і аргументів щодо неправомірності укладення додаткових угод (т. 1 а.с. 208-211).
Пояснень щодо позову та відзиву від третьої особи не надійшло.
Прокурор та представник позивача у судовому засіданні позов підтримали та просили його задовольнити із зазначених у ньому підстав.
Представник відповідача ОСОБА_2 у судовому засіданні позов не визнав та просив відмовити у його задоволенні з підстав зазначених у відзиві на позов.
Представник третьої особи ФГ «Ступаківка-Агро» у судове засідання не з`явився, будучи належним чином повідомленим про дату, час і місце розгляду справи.
Дослідивши матеріали справи, суд дійшов наступного висновку.
Судом установлено, що на підставі наказів Головного управління Держземагентства у Чернігівській області від 16.04.2014 року №25-72/14-14-сг, №25-64/14-14-сг, №25-73/14-14-сг, №25-74/14-14-сг, №25-75/14-14-сг, №25-76/14-14-сг, №25-77/14-14-сг, №25-78/14-14-сг з ОСОБА_3 24.07.2014 року були укладені укладено договори оренди земельних ділянок площею 11,9782 га ріллі з кадастровим номером 7421788600:03:000:0279 (т. 1 а.с. 10-13), площею 30,1518 га ріллі з кадастровим номером 7421788600:03:000:0280 (т. 1 а.с. 28-31), площею 5,1036 га ріллі з кадастровим номером 7421788600:03:000:0281 (т. 1 а.с. 46-49), площею 6,5410 га ріллі з кадастровим номером 7421788600:03:000:0282 (т. 1 а.с. 63-66), площею 1,6158 га ріллі з кадастровим номером 7421788600:03:000:0283 (т. 1 а.с. 79-83), площею 3,4679 га ріллі з кадастровим номером 7421788600:03:000:0284 (т. 1 а.с. 97-100), площею 20,5864 га ріллі з кадастровим номером 7421788600:03:000:0285 (т. 1 а.с. 114-117), площею 22,3327 га ріллі з кадастровим номером 7421788600:03:000:0286 (т. 1 а.с. 132-135) для ведення фермерського господарства із земель сільськогосподарського призначення, що розташовані на території Ступаківської сільської ради Ічнянського району Чернігівської області.
Згідно з укладеними між зазначеними вище сторонами договорами оренди земельні ділянки були передані відповідачу в користування на 7 років за актами приймання - передачі об`єкта оренди від 24.07.2014 року ( т. 1 а.с. 14, 32, 50, 67, 84, 101, 118, 136).
Маючи намір внести зміни до договорів оренди земельних ділянок, ОСОБА_3 28 травня 2020 року звернувся до Ічнянської міської ради із заявами про укладення додаткових угод до договорів оренди від 24.07.2014 року, в яких просив внести зміни до договорів в частині заміни орендодавця, форми власності земельної ділянки, нормативної грошової оцінки, продовжити термін дії договорів на 7 років, а також погодити передачу земельних ділянок в суборенду ФГ «Ступаківка-Агро» (т. 1 а.с. 15, 33, 51, 68, 85, 102, 119, 157).
За результатами розгляду заяв ОСОБА_3 , на черговій сесії Ічнянської міської ради прийнято рішення від 08.07.2020 №№ 4688-VII, 4689-VII, 4690-VII, 4691-VII, 4692-VII, 4693- VII, 4694- VII, 4694- VII та 4695-VII, згідно яких сесія Ічнянської міської ради вирішила замінити сторону орендодавця в договорах оренди, форму власності земельних ділянок, нормативно грошову оцінку та розмір орендної плати, а також надати згоду ОСОБА_3 на передачу в суборенду ФГ «Ступаківка-Агро» земельних ділянок. Окрім того, на сесії міської ради вирішено, що інші умови до договору залишаються незмінними. Також доручено міському голові чи секретарю міської ради укласти додаткові угоди з ОСОБА_3 на вказаних вище умовах (т. 1 а.с. 16, 34, 52, 69, 86, 103, 120, 138).
На виконання рішень сесії 12.10.2020 року укладено додаткові угоди про внесення змін до договорів оренди від 24.07.2014 року, в яких окрім іншого вирішено питання внесення змін до п. 8 договорів земельних ділянок з кадастровими номерами 7421788600:03:000:0279, 7421788600:03:000:0280, 7421788600:03:000:0281, 7421788600:03:000:0282, 7421788600:03:000:0283, 7421788600:03:000:0284, 7421788600:03:000:0285, 7421788600:03:000:0286 в частині строку їх дії, а саме визначено, що договори укладено на 14 років (т. 1 а.с. 17, 35, 53, 87, 104, 121, 139, т. 2 а.с. 21-22).
Вказані додаткові угоди були належним чином зареєстровані, що підтверджується інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна (т. 1 а.с. 23-25, 41-43, 58-60, 74-76, 93-94, 109-111, 127-129, 144-146).
Відповідно до актів перевірки дотримання вимог земельного законодавства від 04 жовтня 2021 року з доданими до них схемами та фото розміщення земельних ділянок з кадастровими номерами 7421788600:03:000:0279, 7421788600:03:000:0280, 7421788600:03:000:0281, 7421788600:03:000:0282, 7421788600:03:000:0283, 7421788600:03:000:0284, 7421788600:03:000:0285, 7421788600:03:000:0286, останні використовує ОСОБА_3 (т. 1 а.с. 18-22, 36-40, 54-57, 70-73, 88-91, 105-108, 122-126, 140-143).
01.08.2017 року ОСОБА_3 було створено Фермерське господарство «Ступаківка-Агро» (а.с. 158-166).
Відповідно до п. 5.1 та 7.1 Статуту Фермерського господарства «Ступаківка-Агро» засновником (власником) фермерського господарства є громадянин України ОСОБА_3 , який також є головою вказаного господарства; до земель Господарства належать землі, що є у приватній власності та користуванні власника Господарства, які засвідчені відповідно Витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію прав та їх обтяжень, Державним актом на право власності на земельну ділянку, землі орендовані у юридичних та фізичних осіб (т. 2 а.с. 68-72).
Орендарем земельних ділянок з кадастровими номерами 7421788600:03:000:0279, 7421788600:03:000:0280, 7421788600:03:000:0281, 7421788600:03:000:0282, 7421788600:03:000:0283, 7421788600:03:000:0284, 7421788600:03:000:0285, 7421788600:03:000:0286 є ОСОБА_3 , що підтверджується інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна (т. 1 а.с. 224-247).
Земельна ділянка- частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, цільовим (господарським) призначенням та з визначеними щодо неї правами (п.п. 14.1.74, п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України).
Землевласники- це юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), які відповідно до закону набули права власності на землю в Україні, а також територіальні громади та держава щодо земель комунальної та державної власності відповідно (п.п. 14.1.34 п.14.1ст. 14 Податкового кодексу України)
Землекористувачі- юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності, у тому числі на умовах оренди (п.п. 14.1.73, п.14.1ст.14Податкового кодексуУкраїни у редакції чинній на час укладення додаткових угод від 12.10.2020 року).
Право користування земельною ділянкою- це юридично забезпечена можливість суб`єкта здійснювати господарське та інше безпосереднє використання земельної ділянки з метою отримання доходів та інших благ матеріального та нематеріального характеру від корисних властивостей землі.
Оренда землі-це заснованена договорістрокове платневолодіння ікористування земельноюділянкою,необхідною орендаревідля проведенняпідприємницької таінших видівдіяльності (ст.1 Закону України «Про оренду землі»).
Відповідност. 13 Закону України «Про оренду землі»договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов`язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов`язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.
Згідно вимог ст. 30 Закону України «Про оренду землі» зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.
За умовами частини п`ятої статті 16 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від імені та в інтересах територіальних громад права суб`єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.
Абзацом першим частини першої статті 116 Земельного кодексу України передбачено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.
Повноваження органівмісцевого самоврядуваннящодо передачіземельних діляноку власністьабо укористування визначенічастиною першоюстатті 122 Земельного кодексу України, відповідно до якої сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначенимистаттею 122цього Кодексу (ч. 1 ст. 124 ЗК України).
Відповідно до ст.25Закону України«Про орендуземлі» орендар земельної ділянки має право самостійно господарювати на землі з дотриманням умов договору оренди землі.
Згідно з п. 2 ч. 1, ч. 2ст. 12 Закону України «Про фермерське господарство», землі фермерського господарства можуть складатися із земельних ділянок, що належать фермерському господарству на праві власності, користування. Права володіння та користування земельними ділянками, які знаходяться у власності членів фермерського господарства, здійснює фермерське господарство. В пункті «б» ч. 1ст. 14 названого Законувказано, що фермерське господарство та його члени відповідно до закону мають право самостійно господарювати на землі. Фермерські господарства, у власності яких є земельні ділянки, надані їм для ведення фермерського господарства відповідно до закону, зобов`язані забезпечувати використання земельних ділянок за їх цільовим призначенням (п. «а» ч. 1ст. 15 цього ж Закону).
Устатті 19 Закону України «Про фермерське господарство»зазначено, що до складу майна фермерського господарства (складеного капіталу) можуть входити: будівлі, споруди, облаштування, матеріальні цінності, цінні папери, продукція, вироблена господарством в результаті господарської діяльності, одержані доходи, інше майно, набуте на підставах, що не заборонені законом, право користування землею, водою та іншими природними ресурсами, будівлями, спорудами, обладнанням, а також інші майнові права (в тому числі на інтелектуальну власність), грошові кошти, які передаються членами фермерського господарства до його складеного капіталу.
За змістом наведених вище норм права у сукупності зі ст.1,5,7 Закону України «Про фермерське господарство», з дати реєстрації фермерського господарства обов`язки землекористувача здійснює фермерське господарство.
Для ведення фермерського господарства на орендованих ОСОБА_3 зазначених вище земельних ділянках ним створено фермерське господарство «Ступаківка-Агро».
Тому належним відповідачем по позовних вимогах, що є об`єктом судового розгляду у цій справі, є саме господарство, а не ОСОБА_3 .
Під час підготовчого судового засідання суд, відповідно до вимог ст. 12 ЦК України, роз`яснював позивачам наслідки вчинення або не вчинення ними процесуальних дій, зокрема, щодо залучення як співвідповідача Фермерське господарство «Ступаківка-Агро», на що останні відмовилися.
За таких обставин позовні вимоги заступника керівника Прилуцької окружної прокуратури в інтересах держави в особі Ічнянської міської ради Чернігівської області до ОСОБА_3 , третя особа: Фермерське господарство «Ступаківка-Агро», про визнання недійсними додаткових угод та повернення земельних ділянок задоволенню не підлягають, оскільки такі подані до неналежного відповідача.
Представником відповідача заявлені вимоги про стягнення 15000 грн витрат на правничу допомогу, що підтверджується договором про надання правничої допомоги від 10 червня 2022 року (т. 1 а.с. 180), розрахунком витрат на суму 15000 грн (т. 2 а.с. 38), актом про прийняття-передачі наданих послуг, а саме усна консультація з клієнтом, вивчення матеріалів справи - 0,5 год на суму 1000 грн, аналіз чинного законодавства України, норм міжнародного права та дослідження практики застосування відповідних норм, що пов`язані з підготовкою до справи - 1 год на суму 1500 грн, складання відзиву на позовну заяву - 2 год на суму 2500 грн, складання заперечення на відповідь на відзив - 2 год на суму 2500 грн, підготовка та участь у судових засіданнях на суму 7500 грн, що в загальному становить 15000 грн (т. 2 а.с. 39); квитанцією прибуткового касового ордера від 11.11.2022 року про отримання адвокатом Лишком В.А. 15000 грн оплати по договору про надання правничої допомоги від 10.06.2022 року (т. 2 а.с. 40), при цьому судом, відповідно до ч. 4 ст. 137 ЦПК України, враховується співмірність даних витрат, які суд вважає такими, що підлягають задоволенню, беручи до уваги категорію справи, її значення для сторін, потраченого часу на підготовку матеріалів, а також відсутності клопотань позивачів щодо зменшення зазначеної суми правової допомоги.
Керуючись статтями 2, 4, 12, 13, 76, 81, 89, 137, 259, 263, 264, 265 ЦПК України, суд
ухвалив:
У задоволенні позову заступника керівника Прилуцької окружної прокуратури в інтересах держави в особі Ічнянської міської ради Чернігівської області до ОСОБА_3 , третя особа: Фермерське господарство «Ступаківка-Агро», про визнання недійсними додаткових угод та повернення земельних ділянок відмовити.
Стягнути з Прилуцької окружної прокуратури на користь ОСОБА_3 15 000 (п`ятнадцять тисяч) гривень витрат на правничу допомогу.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
На рішення може бути подана апеляційна скарга до Чернігівського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження.
Позивач: Прилуцька окружна прокуратура, місце розташування: вул. 1-го Травня, 50-А, м. Прилуки, Чернігівська область, ЄДРПОУ 0291011425.
Позивач Ічнянська міська рада: місце розташування: площа Т.Г.Шевченка, 1, м. Ічня, Чернігівська область, ЄДРПОУ 04061748.
Відповідач: ОСОБА_3 , місце реєстрації: АДРЕСА_1 , відомості про реєстраційний номер облікової картки платника податків та паспортні дані відсутні.
Третя особа: Фермерське господарство «Ступаківка-Агро», місце розташування: вул. Молодіжна, 15, с. Ступаківка, Прилуцький район, Чернігівська область, ЄДРПОУ 41490098.
Повне судове рішення складено 16 березня 2023 року.
Головуючий суддя В.М.Овчарик
Суд | Ічнянський районний суд Чернігівської області |
Дата ухвалення рішення | 15.03.2023 |
Оприлюднено | 17.03.2023 |
Номер документу | 109583447 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема договорів (крім категорій 301000000-303000000), з них оренди |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні