Ухвала
від 16.03.2023 по справі 914/71/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

16.03.2023Справа № 914/71/23

За позовом: Заступника керівника Івано-Франківської обласної прокуратури в інтересах держави в особі:

позивача-1: Солотвинської селищної ради, с. Солотвино Івано-Франківського району Івано-Франківської області,

позивача-2: Комунального некомерційного підприємства «Солотвинська лікарня» Солотвинської селищної ради, с. Солотвино Івано-Франківського району Івано-Франківської області,

позивача-3: Західного офісу Держаудитслужби, м. Львів,

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю «Кастум», м. Львів,

про: визнання недійсними додаткових угод та стягнення коштів у розмірі 247 873,91 грн

Суддя Н.Є. Березяк

На розгляд Господарського суду Львівської області подано позов Заступника керівника Івано-Франківської обласної прокуратури в інтересах держави в особі позивача-1: Солотвинської селищної ради, позивача-2: Комунального некомерційного підприємства «Солотвинська лікарня» Солотвинської селищної ради, позивача-3: Західного офісу Держаудитслужби до Товариства з обмеженою відповідальністю «Кастум» про визнання недійсними додаткових угод та стягнення коштів у розмірі 247 873,91 грн.

Ухвалою суду від 09.01.2023 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі, розгляд справи ухвалено здійснювати за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 16.02.2023. В подальшому розгляд справи відкладено на 16.03.2023.

Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 228 ГПК України суд може за заявою учасника справи, а також з власної ініціативи зупинити провадження у справі, зокрема, у випадках перегляду судового рішення у подібних правовідносинах (в іншій справі) у касаційному порядку палатою, об`єднаною палатою, Великою Палатою Верховного Суду.

Як встановлено судом Касаційний господарський суд у складі Верховного суду в ухвалі від 21.12.2022 у справі № 905/1907/21 зазначив, що для досягнення єдності практики необхідне уточнення висновку, наведеного у постанові Великої Палати Верховного Суду від 06.07.2021 у справі №911/2169/20 шляхом зазначення того, що прокурор може звертатись до суду в інтересах держави в особі органу місцевого самоврядування та некомерційного комунального підприємства з вимогою про визнання недійсним правочину, укладеного комунальним підприємством та про стягнення коштів на користь такого комунального підприємства (як частини двосторонньої реституції) або на користь держави (у разі, якщо це передбачено законом). А від так, вказаною ухвалою справу №905/1907/21 передано на розгляд Великої Палати Верховного Суду.

Ухвалою від 01.02.2023 Великої Палати Верховного Суду у справі №905/1907/21, прийнято до розгляду справу № 905/1907/21 (провадження № 12-1гс23) за касаційною скаргою заступника керівника Черкаської обласної прокуратури на ухвалу Господарського суду Донецької області від 20.01.2022 та постанову Східного апеляційного господарського суду від 01.09.2022. Призначено справу № 905/1907/21 (провадження № 12-1гс23) до розгляду Великою Палатою Верховного Суду в порядку спрощеного позовного провадження на 05 квітня 2023 року о 12 годині 00 хвилин у приміщенні Верховного Суду.

Обґрунтовуючи викладені у позовній заяві вимоги прокурор посилається на те, що за результатами проведених Комунальним некомерційним підприємством «Солотвинська районна лікарня» Богородчанської районної ради Івано Франківської області торгів, між позивачем - 2 та відповідачем 24.12.2020 укладено Договір № 286 на постачання природного газу з плановим обсягом постачання газу у обсязі 200200 м куб, вартість газу за 1 тис. м куб. 4150,00 грн з ПДВ. У подальшому між позивачем-2 (замовником) та відповідачем (постачальником) було укладено ряд додаткових угод про зміну ціни за одиницю товару по Договору від 24.12.2020. Загалом, внаслідок укладених Додаткових угод вісім разів змінено істотні умови Договору шляхом збільшення ціни за одиницю товару із 4150,00 грн до 8200,00 за 1000 м куб. газу. Зазначене підвищення вартості товару призвело до придбання споживачем його в значно меншому обсязі (з 200200 куб м до 60 976 куб. м). При цьому жодного належного обґрунтування та документального підтвердження факту підвищення (коливання) ціни за період дії договору ТзОВ «Кастум» не надало, та, як наслідок, укладання додаткових угод до договору № 286 від 24.12.2020 є безпідставними, а, отже угоди підлягають визнанню недійсними, оскільки укладені в порушення вимог ч. 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі», а тому є всі підстави вважати, що кошти, які отримані внаслідок таких угод підлягають стягненню з відповідача. Оскільки вищевказані додаткові угоди є безпідставними та підлягають визнанню недійсними, то розрахунок за поставлений природний газ повинен здійснюватися за цінами, вказаними в основному договору: № 286 від 24.12.2020. Внаслідок неправомірного збільшення цін на газ шляхом укладання спірних додаткових угод має місце переплата споживачем вартості газу на загальну суму 253 050,4 грн за Договором від 24.12.2020. Таким чином, на підставі додаткових угод позивачем-2 надміру та безпідставно сплачено бюджетних коштів на загальну суму 253 050,4 грн.

Разом з тим, прокурор в позовній заяві вказав, що проведення процедури державних закупівель та укладення Договору із порушенням законодавства порушує інтереси держави у сфері контролю за ефективним та цільовим використанням бюджетних коштів, а дотримання у цій сфері суспільних відносин законодавства становить суспільний інтерес, тому захист такого інтересу відповідає функціям прокурора. На думку прокурора, у зазначеному випадку наявний як державний, так і суспільний інтерес, а отже існують підстави для представництва даних порушених інтересів держави органами прокуратури.

Прокурор зазначає, що Солотвинська селищна рада Івано - Франківського району Івано Франківської області як засновник, власник та орган управління майном Комунального некомерційного підприємства «Солотвинської районної лікарні», а Комунальне некомерційне підприємство «Солотвинської районної лікарні» Солотвинської селищної ради як сторона Договору від 24.12.2020, до якого укладені оспорюванні прокуратурою додаткові угоди, - тому підлягають визнанню позивачами як органи, уповноважені здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.

Прокуратурою встановлено, що зазначеними органами не вжито належних заходів щодо визнання недійними додаткових угод до договорів, а також щодо звернення до суду з відповідними позовами для повернення бюджетних коштів, сплачених позивачем-2 за природний газ та послуги щодо його постачання.

Прокурором вказано в позовній заяві, що Івано - Франківською окружною прокуратурою повідомлено позивачів-1 та -2 про встановлені порушення вимог чинного законодавства, а також висловлено прохання про надання інформації з приводу того, чи вживатимуть вони заходи до усунення порушень. Івано-Франківською обласною прокуратурою в порядку ч. З ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» скеровано лист № 15-546вих-22 від 27.07.202.2 до КНП «Солотвинська лікарня» Солотвинської селищної ради Івано-Франківського району Івано-Франківської області, в якому повідомлено лікувальний заклад про порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі» внаслідок укладення Додаткових угод до Договору № 286 від 24.12.2020 на постачання природнього газу. При цьому поінформовано про необхідність стягнення вказаним закладом зайво сплачених коштів, які сплачені ТзОВ «КАСТУМ».

У відповідь КНП «Солотвинська лікарня» Солотвинської селищної ради Івано-Франківського району Івано-Франківської області листом від 08.08.2022 № 265 інформовано прокуратуру, що будь-яких заходів реагування та стягнення безпідставно сплачених коштів лікувальною установою не вжито.

Крім того, Івано-Франківською обласною прокуратурою в порядку ч. З ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» скеровано лист № 15-545вих-22 від 27.07.2022 до Солотвинської селищної ради, в якому повідомлено про порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі» внаслідок укладення Додаткових угод до Договору № 286 від 24.12.2020 на постачання природнього газу з одночасним інформуванням про необхідність стягнення зайво сплачених на користь ТзОВ «КАСТУМ» коштів в судовому порядку.

Натомість листом від 08.08.2022 Солотвинською селищною радою у відповідь інформовано обласну прокуратуру виключно про те, що вона являється власником КНП «Солотвинська лікарня» Солотвинської селищної ради Івано-Франківського району Івано-Франківської області. При цьому будь яких заходів реагування та стягнення безпідставно сплачених коштів обласною радою не вжито

Отже, вищевказані уповноважені органи отримавши інформацію про порушення інтересів держави, маючи відповідні повноваження для їх захисту, належних заходів до усунення порушень не вжили, з позовом про визнання недійсними вищевказаних додаткових угод та стягнення надмірно сплачених коштів не звернулись. Вказане також підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру судових рішень та веб-порталу «Судова влади України». Відтак, маючи відповідні правомочності для звернення до суду з цим позовом, уповноважені органи надані їм повноваження не використовують.

Тобто, на розгляді Великої Палати Верховного Суду (ухвала від 01.02.2023 у справі №905/1907/21) перебуває справа, щодо перегляду у касаційному порядку судових рішень у подібних правовідносинах.

Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 228 ГПК України, суд може за заявою учасника справи, а також з власної ініціативи зупинити провадження у справі у випадках: перегляду судового рішення у подібних правовідносинах (в іншій справі) у касаційному порядку палатою, об`єднаною палатою, Великою Палатою Верховного Суду.

Провадження у справі зупиняється у випадках, встановлених п. 7 ч. 1 ст. 228 цього Кодексу - до закінчення перегляду в касаційному порядку (п. 11 ч. 1 ст. 229 ГПК України).

З огляду на зазначене, оскільки для надання правової оцінки правовідносинам у даній справі має значення правовий висновок Великої Палати Верховного Суду у справі № 905/1907/21, суд вважає за необхідне зупинити провадження згідно з приписами п. 7 ч. 1 ст. 228 ГПК України до закінчення перегляду в касаційному порядку та прийняття рішення Великою Палатою Верховного Суду справи № 905/1907/21.

Керуючись ст. ст. 227, 228, 229, 234, 235 ГПК України, суд

УХВАЛИВ:

1. Зупинити провадження у справі № 914/71/23 за позовом Заступника керівника Івано-Франківської обласної прокуратури в інтересах держави в особі позивача-1: Солотвинської селищної ради, позивача-2: Комунального некомерційного підприємства «Солотвинська лікарня» Солотвинської селищної ради, позивача-3: Західного офісу Держаудитслужби до Товариства з обмеженою відповідальністю «Кастум» про визнання недійсними додаткових угод та стягнення коштів у розмірі 247 873,91 грн.до закінчення перегляду в касаційному порядку Великою Палатою Верховного Суду судового рішення у подібних правовідносинах у іншій справі № 905/1907/21.

2. Копію ухвали суду надіслати сторонам у справі.

Ухвала набирає законної сили негайно після її оголошення та підлягає оскарженню в порядку передбаченому Господарським процесуальним кодексом України.

Суддя Березяк Н.Є.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення16.03.2023
Оприлюднено20.03.2023
Номер документу109617958
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг енергоносіїв

Судовий реєстр по справі —914/71/23

Рішення від 04.04.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Березяк Н.Є.

Ухвала від 14.03.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Березяк Н.Є.

Ухвала від 14.02.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Березяк Н.Є.

Ухвала від 16.03.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Березяк Н.Є.

Ухвала від 16.02.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Березяк Н.Є.

Ухвала від 13.02.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Березяк Н.Є.

Ухвала від 01.02.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Березяк Н.Є.

Ухвала від 09.01.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Березяк Н.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні