Рішення
від 13.02.2023 по справі 911/1839/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"13" лютого 2023 р. Справа № 911/1839/22

Господарський суд Київської області у складі судді Щоткіна О.В., за участю секретаря судового засідання Литовки А.С., розглянув матеріали справи

за позовом Учбово-спортивної бази олімпійського резерву «Ржищів»

до Ржищівської міської ради

про визнання незаконним рішення та скасування державної реєстрації

за участю представників

позивача: Клапчук Ф.П. - адвокат, ордер серії АІ № 1295970 від 23.10.2022;

відповідача: Овчар Ю.Ю. - представник за довіреністю № 02-02-14/06 від 25.04.2022.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Учбово-спортивна база олімпійського резерву «Ржищів» (далі - позивач) звернулася до Господарського суду Київської області із позовною заявою від 27.09.2022 до Ржищівської міської ради (далі - відповідач), у якій просить суд:

1) визнати незаконним та недійсним рішення Ржищівської міської ради 8 скликання № 558-07-08 від 16.04.2021 «Про припинення Учбово-спортивній базі олімпійського резерву «Ржищів» права постійного користування земельними ділянками по вул. Джерельна та вул. Берегова в м. Ржищів Київської області», яким Ржищівська міська рада вирішила: припинити Учбово-спортивній базі олімпійського резерву «Ржищів» право постійного користування земельними ділянками площею 0,893 га для будівництва та обслуговування об`єктів фізичної культури і спорту, згідно державного акту серія І-КВ № 000457 від 20.11.1997, з них: 0,576 га, що розташована за адресою: Київська область, м. Ржищів, вул. Джерельна (Жовтнева), кадастровий номер 3211300000:69:016:0015; 0,317 га, що розташована за адресою: Київська область, м. Ржищів, вул. Берегова (Червоноармійська), кадастровий номер 3211300000:69:001:0425; передати земельні ділянки, зазначені в п. 1 даного рішення до земель запасу Ржищівської міської територіальної громади;

2) скасувати державну реєстрацію припинення права постійного користування Учбово-спортивної бази олімпійського резерву «Ржищів» на земельні ділянки, а саме: державну реєстрацію від 26.04.2021, здійснену державним реєстратором виконавчого комітету Ржищівської міської ради Київської області Петровською І.П. про припинення права постійного користування Учбово-спортивної бази олімпійського резерву «Ржищів» на земельну ділянку площею 0,576 га, що розташована за адресою: Київська область, м. Ржищів, вул. Джерельна (Жовтнева), кадастровий номер 3211300000:69:016:0015, індексний номер 57920204; державну реєстрацію від 26.04.2021, здійснену державним реєстратором виконавчого комітету Ржищівської міської ради Київської області Петровською І.П. про припинення права постійного користування Учбово-спортивної бази олімпійського резерву «Ржищів» на земельну ділянку площею 0,3170 га, що розташована за адресою: Київська область, м. Ржищів, вул. Джерельна (Жовтнева), кадастровий номер 3211300000:69:001:0425, індексний номер 57920391.

Обгрунтовуючи позовні вимоги, позивач стверджує про те, що відповідно до державного акту на право постійного користування землею серії І-КВ № 000457 від 20.11.1997 Учбово-спортивній базі олімпійського резерву «Ржищів» належало право постійного користування на земельні ділянки площею 0,893 га для будівництва та обслуговування об`єктів фізичної культури і спорту, з яких: земельна ділянка площею 0,576 га, що розташована за адресою: Київська область, м. Ржищів, вул. Джерельна (Жовтнева); земельна ділянка площею 0,317 га, що розташована за адресою: Київська область, м. Ржищів, вул. Берегова (Червоноармійська).

Також позивач зазначає, що є власником нерухомого майна, розташованого за адресою: Київська область, м. Ржищів, вул. Джерельна (Жовтнева), 1.

Позивач не погоджується із оспорюваним рішенням Ржищівської міської ради, оскільки, на думку позивача, у такому рішенні належним чином не обґрунтовано підстави припинення права постійного користування позивача на земельні ділянки.

Позивач зазначає, що у спірному рішення не вказана відповідна норма (пункт) статті 141 Земельного кодексу України, а тому неможливо зрозуміти чітко яка була підстава припинення права постійного користування позивача на земельні ділянки. Проте позивач припускає, що оскільки Ржищівська міська рада у своєму рішенні послалась на інформацію Головного управління Державної податкової служби у Київській області щодо задекларованих Учбово-спортивною базою олімпійського резерву «Ржищів» податкових зобов`язань по земельному податку за 2016-2021 роки, то рішення про припинення права постійного користування прийнято на підставі пункту «д» частини першої статті 141 Земельного кодексу України, а саме у зв`язку із систематичною несплатою земельного податку або орендної плати.

Позивач вважає, що підстав, передбачених вказаною нормою чи іншими пунктами зазначеної статті, для припинення права постійного користування земельними ділянками на момент прийняття рішення не було. Зокрема, позивач стверджує, що Учбово-спортивна база олімпійського резерву «Ржищів» сплачувала земельний податок у повному обсязі.

Також, на думку позивача, дивним є той факт, що рішення приймається 16.04.2021 на підставі клопотання Головного управління Держгеокадастру у Київській області № 18-10.0441-270/91-17 від 21.04.2017, тобто через чотири роки після надходження такого клопотання.

Крім того, враховуючи те, що оскаржуване рішення, як вважає позивач, прийняте всупереч вимогам закону, державна реєстрація припинення права позивача на користування земельними ділянками також є незаконною, а тому підлягає скасуванню.

Господарський суд Київської області ухвалою від 03.10.2022 відкрив провадження у справі та постановив здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження з призначенням підготовчого засідання на 24.10.2022.

Через канцелярію суду 20.10.2022 від Ржищівської міської ради надійшов відзив від 18.10.2022 № 02-02-09/2058 на позов, у якому відповідач просить суд відмовити в позові у повному обсязі.

Обгрунтовуючи заперечення проти позову, відповідач посилається на те, що у період з 2016 по 2021 рік Ржищівська міська рада встановила ставку земельного податку на земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні суб`єктів господарювання (крім державної та комунальної форми власності) у розмірі 12,0 відсотків від їх нормативної грошової оцінки.

Відповідач, проаналізувавши інформацію Головного управління Державної податкової служби у Київській області в частині розміру сплаченого позивачем земельного податку, зробив висновок про те, що позивач застосовував ставку земельного податку в розмірі 1% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, замість 12%, встановлених Ржищівською міською радою. На думку відповідача, ці обставини свідчать про наявність у позивача податкового боргу зі сплати земельного податку та підтверджують факт систематичної несплати земельного податку.

Також відповідач вважає, що зі зміною складу учасників (засновників) Учбово-спортивної бази олімпійського резерву «Ржищів» у 2012 році шляхом виключення зі складу учасників (засновників) Спортивного комплексу управління по фізичній культурі і спорту Київської міської державної адміністрації та Спеціалізованої дитячо-юнацької школи олімпійського резерву з вітрильного спорту спортивного товариства профспілок «Україна» й включення до складу учасників (засновників) трьох фізичних осіб: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 та ОСОБА_3 , відбулася фактична зміна форми власності юридичної особи з державної на приватну, що, на переконання відповідача, виключає право спортивної бази на постійне користування земельними ділянками згідно з чинним законодавством України.

На думку відповідача, наявні порушення порядку державної реєстрації змін щодо юридичної особи за ідентифікаційним номером 20621922 - Учбово-спортивної бази олімпійського резерву «Ржищів», а саме щодо відсутності реєстраційної дії «припинення юридичної особи на підставі зміни організаційно-правової форми», у свою чергу є підставою для припинення права постійного користування земельними ділянками, наданими згідно з державним актом на право постійного користування № 19 від 20.11.1997.

Господарський суд Київської області ухвалою від 24.10.2022 відклав підготовче засідання на 21.11.2022.

Через канцелярію суду 24.10.2022 від Ржищівської міської ради надійшла заява від 21.10.2022 № 02-02-09/2058 про залучення третьої особи - Головного управління Державної податкової служби у Київській області.

Через канцелярію суду 31.10.2022 від Учбово-спортивної бази олімпійського резерву «Ржищів» надійшла відповідь від 28.10.2022 на відзив, за змістом якого, зокрема, позивач вважає, що застосування відповідачем ставки земельного податку у розмірі 12% від нормативної грошової оцінки земельних ділянок при розрахунку податкових зобов`язань позивача є помилковим, оскільки, на думку позивача, Учбово-спортивна база олімпійського резерву «Ржищів» не є суб`єктом господарювання, натомість остання є громадською організацією, створеною для задоволення суспільних потреб у сфері спорту, а тому на позивача не поширюється ставка земельного податку у розмірі 12% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, встановлена відповідачем для суб`єктів господарювання.

Також позивач зауважує на те, що обмеження частиною другою статті 92 Земельного кодексу України по колу суб`єктів, які набувають права постійного користування землею державної та комунальної власності, не застосовуються у випадку переходу до правонаступника права постійного користування земельною ділянкою, яке було набуте раніше його попередником, навіть якщо такий правонаступник не відноситься до передбачених вказаною нормою осіб. Тому позивач вважає, що право постійного користування земельними ділянками, надане відповідно до державного акту на право постійного користування землею серії І-КВ № 000457 від 20.11.1997, не припинилось внаслідок зміни складу засновників та, як наслідок, зміни форми власності юридичної особи, а перейшло до правонаступника в особі Учбово-спортивної бази олімпійського резерву «Ржищів».

Через канцелярію суду 21.11.2022 Ржищівська міська рада подала заперечення від 18.11.2022 № 02-02-08/2439 на відповідь на відзив, у яких вважає, що позивач помилково кваліфікує Учбово-спортивну базу олімпійського резерву «Ржищів» як громадську організацію та, як наслідок, хибними є твердження позивача про відсутність обов`язку сплачувати земельний податок на рівні 12% від нормативної грошової оцінки земельних ділянок.

Відповідач також наголошує на тому, що зміна складу учасників (засновників) Учбово-спортивної бази олімпійського резерву «Ржищів» шляхом виключення зі складу учасників (засновників), які мали статус юридичних осіб державної форми власності, й включення до складу учасників (засновників) фізичних осіб здійснено без проведення процедури реорганізації юридичної особи, що, на думку відповідача, є порушенням вимог чинного законодавства. Відповідач вважає, що оскільки відбулася фактична зміна форми власності юридичної особи з державної на приватну, то спірні земельні ділянки вибули із державного користування та перейшли у приватне.

Господарський суд Київської області ухвалою від 21.11.2022 продовжив строк підготовчого провадження на тридцять днів та оголосив перерву у підготовчому засіданні до 12.12.2022.

У підготовчому засіданні 12.12.2022 представник відповідача заявила клопотання від 09.12.2022 № 02-02-09/2439/1 про долучення доказів. Суд задовольнив зазначене клопотання і постановив ухвалу про закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті на 16.01.2023.

У судовому засіданні 16.01.2023 суд розпочав розгляд справи по суті та заслухав вступні слова представників сторін щодо вимог заявленого позову, а також стосовно змісту та підстав заперечень проти позову, після чого оголосив перерву в судовому засіданні до 13.02.2023.

У судовому засіданні 13.02.2023, після закінчення з`ясування обставин справи та перевірки їх доказами, представники сторін виступили із заключними словами, посилаючись на обставини і докази досліджені в судовому засіданні.

Відповідно до частини першої статті 233 ГПК України, суди ухвалюють рішення, постанови іменем України негайно після закінчення судового розгляду.

Після виходу з нарадчої кімнати, відповідно до статті 240 ГПК України, 13.02.2023 суд проголосив вступну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги і заперечення проти позову, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до рішення Ржищівської міської Ради народних депутатів від 29.10.1997 № 198 Учбово-спортивній базі олімпійського резерву «Ржищів» 20.11.1997 видано державний акт на право постійного користування землею серії І-КВ № 000457, який зареєстровано в Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за № 19. Згідно з цим актом зазначеному землекористувачу надано у постійне користування 0,893 га землі під існуючу учбово-спортивну базу.

Земля, надана в постійне користування Учбово-спортивній базі олімпійського резерву «Ржищів», складається із двох земельних ділянок: ділянка № 1 площею 0,576 га та ділянка № 2 площею 0,317 га.

На підставі державного акта серії І-КВ № 000457 від 20.11.1997 та витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку НВ-3205819732016 від 26.01.2016 у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно за Учбово-спортивною базою олімпійського резерву «Ржищів» 25.02.2016 зареєстровано право постійного користування на земельну ділянку з кадастровим номером 3211300000:69:016:0015 площею 0,576 га, яка розташована за адресою: Київська обл., м. Ржищів, вулиця Жовтнева, земельна ділянка 1, цільове призначення - для будівництва та обслуговування об`єктів фізичної культури і спорту.

На підставі державного акта серії І-КВ № 000457 від 20.11.1997 та витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку НВ-3205819652016 від 26.01.2016 у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно за Учбово-спортивною базою олімпійського резерву «Ржищів» 25.02.2016 зареєстровано право постійного користування на земельну ділянку з кадастровим номером 3211300000:69:001:0425 площею 0,317 га, яка розташована за адресою: Київська обл., м. Ржищів, вулиця Червоноармійська, цільове призначення - для будівництва та обслуговування об`єктів фізичної культури і спорту.

Власником земельних ділянок з кадастровими номерами 3211300000:69:016:0015 та 3211300000:69:001:0425 є Ржищівська міська рада.

Ржищівська міська рада Київської області (восьме скликання), враховуючи клопотання Головного управління Держгеокадастру у Київській області № 18-10-0.441-270/91-17 від 21.04.2017 щодо припинення права постійного користування земельними ділянками, інформацію Головного управління Державної податкової служби у Київській області щодо задекларованих Учбово-спортивною базою олімпійського резерву «Ржищів» податкових зобов`язань по земельному податку за 2016-2021 роки, 16.04.2021 прийняла рішення № 558-07-08 «Про припинення Учбово-спортивній базі олімпійського резерву «Ржищів» права постійного користування земельними ділянками по вул. Джерельна та вул. Берегова в м. Ржищів Київської області», яким вирішила, зокрема:

- припинити Учбово-спортивній базі олімпійського резерву «Ржищів» право постійного користування земельними ділянками площею 0,893 га для будівництва та обслуговування об`єктів фізичної культури і спорту, згідно державного акту серія I-КВ № 000457, виданого 20.11.1997, з них: 0,576 га по вул. Джерельна (Жовтнева) в м. Ржищів Київської області, кадастровий № 3211300000:69:016:0015; 0,317 га по вул. Берегова (Червоноармійська) в м. Ржищів Київської області, кадастровий № 3211300000:69:001:0425 (пункт 1);

- передати земельні ділянки, зазначені в п. 1 даного рішення до земель запасу Ржищівської міської територіальної громади (пункт 2).

На підставі зазначеного рішення державний реєстратор виконавчого комітету Ржищівської міської ради Петровська Ірина Петрівна 26.04.2021 провела державну реєстрацію припинення права постійного користування земельними ділянками, а саме:

- за індексним номером рішення 57920204 проведено державну реєстрацію припинення права постійного користування Учбово-спортивної бази олімпійського резерву «Ржищів» на земельну ділянку площею 0,576 га з кадастровим номером 3211300000:69:016:0015;

- за індексним номером рішення 57920391 проведено державну реєстрацію припинення права постійного користування Учбово-спортивної бази олімпійського резерву «Ржищів» на земельну ділянку площею 0,3170 га з кадастровим номером 3211300000:69:001:0425.

Ржищівська міська рада листом від 13.05.2021 № 02-02-13/177 повідомила Учбово-спортивну базу олімпійського резерву «Ржищів» про прийняте рішення від 16.04.2021 № 558-07-08 та зобов`язувала в 10-тиденний термін: привести спірні земельні ділянки до попереднього стану шляхом звільнення їх від особистих речей; надати до виконавчого комітету Ржищівської міської ради правовстановлюючі документи на об`єкти нерухомого майна, які розміщені на земельній ділянці з кадастровим номером 3211300000:69:016:0015, для розроблення проекту розподілу цієї земельної ділянки та врахування права бази на земельну ділянку під об`єктами нерухомого майна; погасити у повному обсязі заборгованість зі сплати земельного податку, що утворилась внаслідок неправильного подання податкової декларації у період з 2016 по 2021 роки.

Вважаючи вказане рішення Ржищівської міської ради від 16.04.2021 № 558-07-08 протиправним і необґрунтованим, Учбово-спортивна база олімпійського резерву «Ржищів» звернулась до суду із цим позовом, у якому просить суд визнати незаконним та недійсним відповідне рішення.

Ржищівська міська рада, заперечуючи проти позову, як на одну з підстав для припинення Учбово-спортивній базі олімпійського резерву «Ржищів» права постійного користування спірними земельними ділянками посилалась на факт систематичної несплати земельного податку у період з 2016 по 2021 рік за ставкою 12% від нормативної грошової оцінки земельних ділянок, встановленою відповідними рішення рішеннями Ржищівської міської ради.

Надаючи правову кваліфікацію викладеним обставинам з урахуванням фактичних та правових підстав позовних вимог, суд виходить із такого.

Статтею 20 Господарського кодексу України передбачено, що кожний суб`єкт господарювання та споживач має право на захист своїх прав і законних інтересів. Захист цивільних прав та інтересів судом здійснюється в спосіб установлений законом або договором.

Перелік основних способів захисту цивільних прав та інтересів визначається частиною другою статті 16 Цивільного кодексу України, до яких, зокрема, відноситься визнання незаконним рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб. Аналогічні положення закріплені у статті 20 Господарського кодексу України.

Відповідно до частини першої статті 21 Цивільного кодексу України суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.

Акт державного чи іншого органу - це юридична форма рішень цих органів, тобто офіційний письмовий документ, який породжує певні правові наслідки, спрямований на регулювання тих чи інших суспільних відносин і має обов`язковий характер для суб`єктів цих відносин.

Підставами для визнання акта недійсним є його невідповідність вимогам чинного законодавства та/або визначеній законом компетенції органу, який видав цей акт. Обов`язковою умовою визнання акта недійсним є також порушення в зв`язку з прийняттям відповідного акта прав та охоронюваних законом інтересів підприємства чи організації - позивача у справі. Якщо за результатами розгляду справи факту такого порушення не встановлено, у господарського суду немає правових підстав для задоволення позову.

Власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків. Захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється шляхом визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування (частини друга і третя статті 152 Земельного кодексу України).

Позивач вважає, що оспорюване рішення порушує його законні права та інтереси як постійного землекористувача земельними ділянками загальною площею 0,893 га, наданими Учбово-спортивній базі олімпійського резерву «Ржищів» згідно з державним актом на право постійного користування землею серії І-КВ № 000457 від 20.11.1997.

Земельний кодекс України визначає право постійного користування земельною ділянкою як право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку (частина перша статті 92 Земельного кодексу).

Відповідно до статті 206 Земельного кодексу України використання землі в Україні є платним. Об`єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.

Пунктом «в» частини першої статті 96 Земельного кодексу України визначено обов`язок землекористувачів є своєчасно сплачувати земельний податок або орендну плату.

У статті 141 Земельного кодексу України визначено підстави припинення права користування земельною ділянкою, однією з яких є систематична несплата земельного податку або орендної плати (пункт «д» частини першої).

За визначенням, наведеним у підпункті 14.1.72 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, земельний податок - обов`язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів.

Відповідно до підпункту 269.1.2 пункту 269.1 статті 269 Податкового кодексу України, платниками плати за землю є землекористувачі.

Базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік (пункт 285.1 статті 285 Податкового кодексу України).

Згідно з абзацом першим пункту 286.1 статті 286 Податкового кодексу України, підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

Платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями (пункт 286.2 статті 286 Податкового кодексу України).

Згідно з пунктами 34, 35 частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до виключної компетенції міської ради належить вирішення на пленарних засіданнях питань регулювання земельних відносин; затвердження ставок земельного податку відповідно до Податкового кодексу України.

У період з 2016 по 2021 рік Ржищівська міська рада встановила ставку земельного податку за земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні суб`єктів господарювання (крім державної та комунальної форми власності) у розмірі 12,0 відсотків від їх нормативної грошової оцінки. Про це свідчить зміст рішень Ржищівської міської ради: № 2995-72-06 від 08.05.2015 «Про встановлення податку на майно в частині плати за землю» (пункт 5 рішення); № 285-15-07 від 26.05.2016 «Про встановлення податку на майно в частині плати за землю в місті Ржищів на 2017 рік» (пункт 5 рішення); № 853-35-07 від 30.06.2017 «Про встановлення податку на майно в частині плати за землю в місті Ржищів на 2018 рік» (пункт 5 рішення); № 1713-60-07 від 21.12.2018 «Про встановлення ставок та пільг із сплати місцевих податків та зборів на 2019 рік» (пункт 3 розділу ІІ додатку до рішення); № 2078-71-07 від 21.06.2019 «Про встановлення ставок та пільг із сплати місцевих податків та зборів на 2020 рік» (пункт 3 розділу ІІ додатку до рішення); № 2643-85-07 від 19.05.2020 «Про встановлення ставок та пільг із сплати місцевих податків та зборів на 2021 рік» (пункт 3 розділу ІІ додатку до рішення).

Головне управління ДПС у Київській області у своєму листі № 22/2/10-36-04-07 від 06.04.2021, у відповідь на депутатське звернення Кузьменко Р. від 26.03.2021 № 35 щодо ухиляння від сплати земельного податку Учбово-спортивною базою олімпійського резерву «Ржищів», повідомило, що Учбово-спортивна база олімпійського резерву «Ржищів» відповідно до податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) задекларувала податкові зобов`язання по земельному податку за 2016 рік - 6104,57 грн, за 2017 рік - 6470,88 грн, за 2018 рік - 6470,88 грн, за 2019 рік - 6470,89 грн, за 2020 рік - 6470,89 грн, за 2021 рік - 6470,89 грн.

У рішенні Ржищівської міської ради від 16.04.2021 № 558-07-08 не зазначено конкретного листа чи повідомлення Головного управління ДПС у Київській області, інформація якого про задекларовані позивачем податкові зобов`язання по земельному податку за 2016-2021 врахована під час прийняття цього рішення. Проте, за твердженнями відповідача, з посиланням на пояснювальну записку до проекту рішення Ржищівської міської ради Київської області «Про припинення права постійного користування земельними ділянками Учбово-спортивній базі олімпійського резерву «Ржищів», для підготовки проекту відповідного рішення використана інформація саме з листа Головного управління ДПС у Київській області за № 22/2/10-36-04-07 від 06.04.2021.

Зміст вказаної пояснювальної записки свідчить про те, що Ржищівська міська рада проаналізувавши загальний обсяг надходжень до місцевого бюджету зі сплати земельного податку від Учбово-спортивної бази олімпійського резерву «Ржищів» протягом 2016-2020 років, а також інформацію у листі Головного управління ДПС у Київській області за № 22/2/10-36-04-07 від 06.04.2021, дійшла висновку, що Учбово-спортивна база олімпійського резерву «Ржищів» задекларувала податкові зобов`язання в розмірі 1% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки в рік, замість необхідних 12%.

Позивач не заперечує того факту, що протягом 2016-2021 років ним сплачувався земельний податок за ставкою у розмірі 1% від нормативної грошової оцінки земельних ділянок. Зазначені обставини обгрунтовані тим, що Учбово-спортивна база олімпійського резерву «Ржищів» не є суб`єктом господарювання, а тому на неї не поширюється ставка земельного податку у розмірі 12%, встановлена відповідачем для суб`єктів господарювання.

За поясненнями позивача, Учбово-спортивна база олімпійського резерву «Ржищів» у період з 2016 року по 2018 рік застосовувала ставку земельного податку у розмірі 1% від нормативної грошової оцінки земельних ділянок як це визначено у підпункті 1 пункту 2 рішень Ржищівської міської ради № 2995-72-06 від 08.05.2015, № 285-15-07 від 26.05.2016 та № 853-35-07 від 30.06.2017, а з 2019 року по 2021 рік - згідно з додатком 3 до рішень Ржищівської міської ради № 1713-60-07 від 21.12.2018, № 2078-71-07 від 21.06.2019 та № 2643-85-07 від 19.05.2020, де визначено ставку земельного податку у розмірі 1% для земельних ділянок за видом цільового призначення « 07.02 Для будівництва та обслуговування об`єктів фізичної культури і спорту».

Суд установив, що у відповідь на адвокатський запит Клапчука Федора Петровича в інтересах Учбово-спортивної бази олімпійського резерву «Ржищів» від 10.08.2022 № 10/08-1 про надання інформації щодо заборгованості, нарахування та сплати земельного податку з юридичних осіб за спірні земельні ділянки Головне управління ДПС у Київській області у своєму листі за № 19053/6/10-36-13-09 від 16.08.2022 повідомило, зокрема про те, що Учбово-спортивна база олімпійського резерву «Ржищів» щорічно подавала декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності).

Зміст листа № 19053/6/10-36-13-09 від 16.08.2022 свідчить, зокрема про таке:

- за 2016 рік позивач задекларував земельного податку в загальній сумі 8962,02 грн, а сплатив протягом 2016 року - 9237,00 грн. Станом на 01.01.2017 переплата складала 129,51 грн;

- за 2017 рік позивач задекларував земельного податку в загальній сумі 6697,72 грн, в подальшому проведено зменшення нарахувань на суму 3088,94 грн, а сплачено протягом 2017 року - 6600,00 грн. Станом на 01.01.2018 переплата складала 3113,15 грн;

- за 2018 рік позивач задекларував земельного податку в загальній сумі 6470,88 грн, а сплачено протягом 2018 року - 6750,00 грн. Станом на 01.01.2019 переплата складала 3392,27 грн;

- за 2019 рік позивач задекларував земельного податку в загальній сумі 6470,88 грн, а сплачено протягом 2019 року - 8400,00 гривень. Станом на 01.01.2020 переплата складала 5321,39 грн;

- за 2020 рік позивач задекларував земельного податку в загальній сумі 6470,89 грн, а сплачено протягом 2020 року - 2757,20 грн. Станом на 01.01.2021 переплата складала 1267,70 грн;

- за 2021 рік позивач задекларував земельного податку в загальній сумі 6470,89 грн, а сплачено протягом 2021 року - 4729,00 грн. Станом на 01.01.2022 податковий борг складав 474,19 грн.

Відповідно до підпункту 41.1.1 пункту 41.1. статті 41 Податкового кодексу України контролюючими органами є податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) - щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених підпунктом 41.1.2 цього пункту), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи.

Пунктом 41.6 статті 41 Податкового кодексу України визначено, що інші державні органи не мають права проводити перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків і зборів, у тому числі на запит правоохоронних органів.

Отже законодавцем віднесено контроль за достовірністю і повнотою нарахування та сплати, у тому числі земельного податку, на момент виникнення спірних правовідносин, виключно до компетенції податкових органів.

Аналізуючи інформацію у листах Головного управління ДПС у Київській області № 22/2/10-36-04-07 від 06.04.2021, який за твердженнями відповідача був використаний під час підготовки проекту і прийняття спірного рішення, та № 19053/6/10-36-13-09 від 16.08.2022, який наданий у відповідь на адвокатський запит представника позивача, суд дійшов висновку, що їх зміст не свідчить про факт систематичної несплати Учбово-спортивною базою олімпійського резерву «Ржищів» земельного податку.

За таких обставин відповідач належним чином не спростував доводи позивача про необґрунтованість оспорюваного рішення щодо припинення права постійного користування земельними ділянками з підстав систематичної несплати земельного податку. Відповідач не надав доказів, які б підтверджували систематичну несплату відповідачем земельного податку у період з 2016 по 2021 рік, зокрема, результатів перевірки контролюючими органами, якими був би зафіксований факт несплати позивачем земельного податку і наявність податкового боргу за вказаний період, а наданий відповідачем на підтвердження своїх аргументів лист від Головного управління ДПС у Київській області за № 22/2/10-36-04-07 від 06.04.2021 містить лише відомості про суми задекларованих Учбово-спортивною базою олімпійського резерву «Ржищів» податкових зобов`язань по земельному податку за період 2016-2021 рр., а також повідомлення про намір контролюючого органу направити платнику запит про отримання пояснень і документального підтвердження щодо застосування ставки земельного податку у розмірі 1%.

З огляду на те, що відповідач не наділений повноваженнями проводити перевірку щодо достовірності та повноти сплати земельного податку, оскільки це виключні повноваження контролюючого органу, а суд не установив факт систематичної несплати позивачем земельного податку, суд вважає, що рішення Ржищівської міської ради від 16.04.2021 № 558-07-08, прийняте з підстав систематичної несплати земельного податку, є необгрунтованим.

Другою підставою для прийняття Ржищівською міською радою оспорюваного рішення від 16.04.2021 № 558-07-08 стало клопотання Головного управління Держгеокадастру у Київській області № 18-10-0.441-270/91-17 від 21.04.2017 щодо припинення права постійного користування земельними ділянками.

Зазначене клопотання мотивоване тим, що Учбово-спортивна база олімпійського резерву «Ржищів» припинила свою діяльність як державне підприємство у зв`язку із зміною засновників у 2012 році, що є підставою для припинення права постійного користування земельними ділянками відповідно до пункту «в» частини першої статті 141 Земельного кодексу України.

Відповідно до змісту цього клопотання Головне управління Держгеокадастру у Київській області встановило, що відповідно до статуту, зареєстрованого у 1998 році, назву «Учбово-спортивна база олімпійського резерву «Ржищів» змінено на «Учбовий спортивно-оздоровчий центр підготовки олімпійського резерву «Ржищів». Засновниками центру стали Спортивний комплекс управління по фізичній культурі і спорту Київської міської державної адміністрації та Спеціалізована дитячо-юнацька школа олімпійського резерву з вітрильного спорту спортивного товариства профспілок «Україна».

Із наявних у матеріалах справи доказів суд установив, що відповідно до протоколу № 1 загальних зборів учасників Учбового спортивно-оздоровчого центру підготовки олімпійського резерву «Ржищів» від 29.09.2021 прийнято рішення, зокрема про: введення до складу засновників Учбового спортивно-оздоровчого центру підготовки олімпійського резерву «Ржищів» ОСОБА_4 , ОСОБА_3 та ОСОБА_5 ; виключення Спортивного комплексу управління по фізичній культурі і спорту Київської міської державної адміністрації та Спеціалізованої дитячо-юнацької школи олімпійського резерву з вітрильного спорту спортивного товариства профспілок «Україна» із складу засновників Учбового спортивно-оздоровчого центру підготовки олімпійського резерву «Ржищів»; зміну назви Учбового спортивно-оздоровчого центру підготовки олімпійського резерву «Ржищів» на «Учбово-спортивна база олімпійського резерву «Ржищів»; викладення статуту у новій редакції.

Відповідно до статуту Учбово-спортивної бази олімпійського резерву «Ржищів», затвердженого протоколом № 1 від 29.09.2012 загальних зборів засновників, Учбово-спортивна база олімпійського резерву «Ржищів» є об`єднанням громадян, що діє на підставі цього статуту, Закону України «Про об`єднання громадян», Положення про порядок реєстрації громадських об`єднань та діючого законодавства України.

На думку відповідача, зі зміною складу учасників (засновників) Учбово-спортивної бази олімпійського резерву «Ржищів» відбулася фактична зміна форми власності юридичної особи з державної на приватну, що, на переконання відповідача, виключає право спортивної бази на постійне користування земельними ділянками згідно з чинним законодавством України відповідно до державного акта на право постійного користування землею серії І-КВ № 000457 від 20.11.1997.

У пояснювальній записці до проекту спірного рішення зазначено, що клопотання Головного управління Держгеокадастру у Київській області № 18-10-0.441-270/91-17 від 21.04.2017 про припинення права постійного користування земельними ділянками площею 0,5760 га по вул. Жовтнева (Джерельна) та площею 0,3170 га по вул. Червоноармійська (берегова) у м. Ржищів Київської області - містить аналогічну правову позицію щодо незаконності використання цих земельних ділянок Учбово-спортивною базою олімпійського резерву «Ржищів».

Згідно з пунктом «в» частини першої статті 141 Земельного кодексу України однією з підстав припинення права користування земельною ділянкою є припинення діяльності релігійних організацій, державних чи комунальних підприємств, установ та організацій.

Саме на цю норму посилалось Головне управління Держгеокадастру у Київській області у клопотанні № 18-10-0.441-270/91-17 від 21.04.2017, яке Ржищівська міська рада врахувала під час прийняття спірного рішення.

Норму, закріплену у пункті «в» частини першої статті 141 Земельного кодексу України, слід розуміти таким чином, що припинення права користування земельною ділянкою з підстави припинення установи допускається лише у випадку, коли припинення останньої виключає правонаступництво.

Подібні за змістом висновки викладено у постановах Верховного Суду від 02.09.2020 у справі № 918/194/19 та від 31.01.2019 у справі № 914/839/18.

Суд наголошує, що право постійного землекористування є безстроковим і може бути припинене лише з підстав, передбачених статтею 141 Земельного кодексу України, перелік яких є вичерпним. Дії органів державної влади та місцевого самоврядування, спрямовані на позбавлення суб`єкта права користування земельною ділянкою після державної реєстрації такого права поза межами підстав, визначених у статті 141 цього Кодексу, є такими, що порушують право користування земельною ділянкою.

Вирішуючи спори про припинення права власності на земельну ділянку чи права користування нею, суд враховує, що орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування має право прийняти рішення про це лише в порядку, з підстав і за умов, передбачених статтями 140-149 Земельного кодексу України.

Громадяни та юридичні особи не можуть втрачати раніше наданого їм в установлених законодавством випадках права користування земельною ділянкою за відсутності підстав, встановлених законом. Ця позиція відповідає висновку, викладеному в рішенні Конституційного Суду України від 22.09.2005 № 5-рп/2005.

Наведений правовий висновок викладено Великою Палатою Верховного Суду у постанові від 05.11.2019 у справі № 906/392/18.

Відповідач вважає, що у зв`язку зі зміною складу засновників Учбово-спортивної бази олімпійського резерву «Ржищів» відбулася фактична зміна форми власності юридичної особи з державної на приватну і, таким чином, Учбово-спортивна база олімпійського резерву «Ржищів», якій 20.11.1997 видано державний акт серії І-КВ № 000457 від 20.11.1997, припиналась внаслідок перетворення.

Крім того відповідач зазначає, що наявні порушення порядку державної реєстрації змін щодо юридичної особи за ідентифікаційним номером 20621922 - Учбово-спортивної бази олімпійського резерву «Ржищів», а саме відсутня реєстраційна дія «припинення юридичної особи на підставі зміни організаційно-правової форми», що, на думку відповідача, є безумовною підставою для припинення права постійного користування земельними ділянками, наданими згідно з державним актом серії І-КВ № 000457 від 20.11.1997.

Відповідно до частин першої, другої статті 104 Цивільного кодексу України (у редакції, чинній на момент зміни складу засновників позивача) юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов`язків іншим юридичним особам - правонаступникам (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або в результаті ліквідації. Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Злиття, приєднання, поділ та перетворення юридичної особи здійснюються за рішенням його учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, а у випадках, передбачених законом, - за рішенням суду або відповідних органів державної влади (частина перша статті 106 Цивільного кодексу України).

Статтею 108 Цивільного кодексу України визначено, що перетворенням юридичної особи є зміна її організаційно-правової форми. У разі перетворення до нової юридичної особи переходять усе майно, усі права та обов`язки попередньої юридичної особи.

Відповідно до частини шістнадцятої статті 37 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» (у редакції, чинній на момент зміни складу засновників позивача) перетворення вважається завершеним з моменту державної реєстрації новоутвореної юридичної особи та державної реєстрації припинення юридичної особи, що припиняється у результаті перетворення.

Відповідно до наявного у матеріалах справи витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань юридична особа - Учбово-спортивна база олімпійського резерву «Ржищів» зареєстрована за кодом ЄДРПОУ 20621922, дата державної реєстрації - 03.11.1998, організаційно-правова форма - організація (установа, заклад) об`єднання громадян.

Як зазначав відповідач та не заперечено позивачем, у листопаді 1998 року назву юридичної особи «Учбово-спортивна база олімпійського резерву «Ржищів» змінено на Учбовий спортивно-оздоровчий центр підготовки олімпійського резерву «Ржищів», а учасниками (засновниками) стали Спортивний комплекс управління по фізичній культурі і спорту Київської міської державної адміністрації та Спеціалізована дитячо-юнацька школа олімпійського резерву з вітрильного спорту спортивного товариства профспілок «Україна».

У подальшому, як встановлено судом, на підставі рішення загальних зборів засновників «Учбового спортивно-оздоровчого центру підготовки олімпійського резерву «Ржищів», оформленого протоколом № 1 від 29.09.2012, відбулась зміна складу засновників юридичної особи, зміна назви юридичної особи на «Учбово-спортивна база олімпійського резерву «Ржищів» та викладення статуту у новій редакції.

Відповідно до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 16.10.2012 до реєстру внесено запис за № 13591050005000012 про державну реєстрація змін до установчих документів юридичної особи, а саме: «Інші зміни. Зміна видів економічної діяльності юридичної особи. Зміна найменування юридичної особи (повного та/або скороченого). Зміна повного найменування. Зміна складу або інформації про засновників. Зміна складу засновників (учасників) або зміна відомостей про засновників (учасників) юридичної особи. Зміна скороченого найменування. Зміни видів діяльності.».

При цьому Єдиний державний реєстр не містить інформації про зміну організаційно-правової форми Учбово-спортивної бази олімпійського резерву «Ржищів» і, як наслідок, про її реорганізацію шляхом перетворення. Матеріали справи також не містять доказів на підтвердження реорганізації Учбово-спортивної бази олімпійського резерву «Ржищів».

Суд зазначає, що зміна складу засновників (учасників) Учбово-спортивної бази олімпійського резерву «Ржищів» не мала наслідком реорганізації цієї юридичної особи шляхом перетворення. Водночас перетворенням юридичної особи є саме зміна її організаційно-правової форми, а не складу її учасників. Подібна правова позиція викладена у постанові Великої Палати Верховного Суду від 01.09.2020 у справі № 907/29/19.

Посилання відповідача на порушення порядку державної реєстрації змін щодо юридичної особи позивача є необгрунтованими та безпідставними, оскільки у матеріалах справи відсутні докази оскарження зазначеного чи відповідне судове рішення, яким би було установлено факт порушення позивачем визначеного законом порядку проведення державної реєстрації змін щодо юридичної особи.

За таких обставин суд вважає, що доводи відповідача про те, що право постійного користування Учбово-спортивної бази олімпійського резерву «Ржищів» спірними земельними ділянками припинилось є помилковими і такими, що не ґрунтуються на нормах права.

Отже, дослідивши наявні у матеріалах справи докази та проаналізувавши аргументи і заперечення обох сторін, суд дійшов висновку, що внаслідок прийняття Ржищівською міською радою рішення від 16.04.2021 № 558-07-08 не на підставах, передбачених законом, порушено право позивача на постійне користування земельними ділянками площею загальною площею 0,893 га, посвідчене державним актом на право постійного користування землею серії І-КВ № 000457 від 20.11.1997. Метою захисту порушеного права є поновлення права постійного користування цими земельними ділянками.

Враховуючи, що оскаржуване рішення не відповідає закону, порушує право позивача на постійне користування спірними земельними ділянками, суд вважає позовні вимоги у відповідній частині правомірними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню шляхом визнання незаконним та недійсним рішення Ржищівської міської ради восьмого скликання за № 558-07-08 від 16.04.2021 «Про припинення Учбово-спортивній базі олімпійського резерву «Ржищів» права постійного користування земельними ділянками по вул. Джерельна та вул. Берегова в м. Ржищів Київської області».

Що ж стосується позовних вимог про скасування державної реєстрації припинення права постійного користування позивача земельними ділянками, яка здійснена на підставі оспорюваного рішення Ржищівської міської ради, слід зазначити таке.

Згідно з визначенням, наведеним у пункті 1 частини першої статті 2 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Відповідно до абзацу третього частини третьої статті 26 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» у разі скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав на підставі судового рішення чи у випадку, передбаченому пунктом 1 частини сьомої статті 37 цього Закону, на підставі рішення Міністерства юстиції України, а також у разі визнання на підставі судового рішення недійсними чи скасування на підставі судового рішення документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, скасування на підставі судового рішення державної реєстрації прав, що мало наслідком державну реєстрацію зміни, припинення речових прав, обтяжень речових прав, відповідні права чи обтяження повертаються у стан, що існував до відповідної державної реєстрації, шляхом державної реєстрації змін чи набуття таких речових прав, обтяжень речових прав. При цьому дата і час державної реєстрації набуття речових прав, обтяжень речових прав, що були припинені у зв`язку з проведенням відповідної державної реєстрації та наявні в Державному реєстрі прав, у тому числі в його невід`ємній архівній складовій частині, залишаються незмінними.

У зв`язку із визнанням незаконним та недійсним судом оскаржуваного рішення Ржищівської міської ради восьмого скликання № 558-07-08 від 16.04.2021 «Про припинення Учбово-спортивній базі олімпійського резерву «Ржищів» права постійного користування земельними ділянками по вул. Джерельна та вул. Берегова в м. Ржищів Київської області», на підставі якого 26.04.2021 проведено державну реєстрацію припинення права постійного користування позивача на земельну ділянку з кадастровим номером 3211300000:69:016:0015 площею 0,576 га (індексний номер рішення 57920204) та на земельну ділянку з кадастровим номером 3211300000:69:001:0425 площею 0,317 га (індексний номер рішення 57920391), позовна вимога Учбово-спортивної бази олімпійського резерву «Ржищів» про скасування державної реєстрації припинення відповідного права відповідає належному способу захисту, є законною та обґрунтованою.

Беручи до уваги наведене вище у сукупності, оцінивши подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на повному, всебічному і об`єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин в їх сукупності, а також те, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню повністю.

При цьому інші доводи та міркування сторін суд розглянув, але не взяв до уваги при вирішенні цієї справи, оскільки на результат вирішення спору такі не впливають.

Вирішуючи питання розподілу судових витрат, пов`язаних зі сплатою судового збору, суд керується пунктом 2 частини першої статті 129 ГПК України, відповідно до якого судовий збір покладається, у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, - на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Враховуючи висновок суду про задоволення позову у повному обсязі, сплачений позивачем судовий збір за подання позовної заяви в розмірі 4962,00 грн покладається на відповідача повністю.

Керуючись статтями 73, 74, 76-79, 129, 237, 238, 240, 242 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1. Задовольнити позов повністю.

2. Визнати незаконним та недійсним рішення Ржищівської міської ради (09230, Київська обл., м. Ржищів, вул. Жовтнева, буд. 1; код ЄДРПОУ 20621922) восьмого скликання № 558-07-08 від 16.04.2021 «Про припинення Учбово-спортивній базі олімпійського резерву «Ржищів» права постійного користування земельними ділянками по вул. Джерельна та вул. Берегова в м. Ржищів Київської області».

3. Скасувати рішення про державну реєстрацію припинення права постійного користування Учбово-спортивної бази олімпійського резерву «Ржищів» (09230, Київська обл., м. Ржищів, вул. Соборна, буд. 22; код ЄДРПОУ 04358218) на земельні ділянки, а саме: рішення державного реєстратора виконавчого комітету Ржищівської міської ради Київської області Петровської І.П. від 26.04.2021 про припинення права постійного користування Учбово-спортивної бази олімпійського резерву «Ржищів» на земельну ділянку площею 0,576 га, що розташована за адресою: Київська область, м. Ржищів, вул. Джерельна (Жовтнева), кадастровий номер 3211300000:69:016:0015, індексний номер 57920204; рішення державного реєстратора виконавчого комітету Ржищівської міської ради Київської області Петровської І.П. від 26.04.2021 про припинення права постійного користування Учбово-спортивної бази олімпійського резерву «Ржищів» на земельну ділянку площею 0,3170 га, що розташована за адресою: Київська область, м. Ржищів, вул. Джерельна (Жовтнева), кадастровий номер 3211300000:69:001:0425, індексний номер 57920391.

4. Стягнути із Ржищівської міської ради (09230, Київська обл., м. Ржищів, вул. Соборна, буд. 22; код ЄДРПОУ 04358218) на користь Учбово-спортивної бази олімпійського резерву «Ржищів» (09230, Київська обл., м. Ржищів, вул. Жовтнева, буд. 1; код ЄДРПОУ 20621922) 4962 (чотири тисячі дев`ятсот шістдесят дві) грн 00 коп. судового збору.

5. Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. Апеляційна скарга може бути подана протягом двадцяти днів з дня складення повного тексту рішення відповідно до статей 240-241 Господарського процесуального кодексу України.

Повне рішення складено 20.03.2023.

Суддя О.В. Щоткін

СудГосподарський суд Київської області
Дата ухвалення рішення13.02.2023
Оприлюднено21.03.2023
Номер документу109644812
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин про визнання незаконним акта, що порушує право користування земельною ділянкою

Судовий реєстр по справі —911/1839/22

Ухвала від 19.09.2023

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Тищенко А.І.

Постанова від 29.08.2023

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Тищенко А.І.

Ухвала від 07.09.2023

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Тищенко А.І.

Ухвала від 25.07.2023

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Тищенко А.І.

Ухвала від 04.07.2023

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Тищенко А.І.

Ухвала від 12.06.2023

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Тищенко А.І.

Ухвала від 22.05.2023

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Тищенко А.І.

Ухвала від 03.05.2023

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Тищенко А.І.

Рішення від 27.02.2023

Господарське

Господарський суд Київської області

Щоткін О.В.

Рішення від 13.02.2023

Господарське

Господарський суд Київської області

Щоткін О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні