Ухвала
від 20.03.2023 по справі 200/11267/21
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

У Х В А Л А

20 березня 2023 року Справа №200/11267/21

Донецький окружний адміністративний суд у складі судді Ушенка С.В., розглянувши у письмовому провадженні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ; АДРЕСА_1 ) до Управління соціального захисту населення Бахмутської районної державної адміністрації Донецької області (ЄДРПОУ 25946273; 84500, Донецька область, м. Бахмут, вул. Миру, 69), Бахмутської районної державної адміністрації Донецької області в особі комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам (ЄДРПОУ 04052896; 84500, Донецька область, м. Бахмут, вул. Сибірцева, 33) про визнання незаконними протоколу і рішення, скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

Позивачем до Донецького окружного адміністративного суду подано клопотання про витребування у відповідача акта обстеження житла, складеного орієнтовно в період з 20 лютого по 28 лютого 2021 року ОСОБА_2 , головою вуличного комітету вул. Соборна, смт. Миронівський, Бахмутського р-ну Донецької області, разом з мешканцями вулиці.

Розглянувши вказане клопотання, суд зауважує на такому.

Частиною четвертою статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) визначено обов`язок суду вжити визначені законом заходи, необхідні для з`ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.

Згідно з частинами першою, другою, третьою статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу (частина перша).

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Докази суду надають учасники справи. Суд може пропонувати сторонам надати докази та збирати докази з власної ініціативи, крім випадків, визначених цим Кодексом.

Частинами першою, третьою та четвертою статті 79 КАС України визначено, що учасники справи подають докази у справі безпосередньо до суду.

Відповідач повинен подати суду докази разом із поданням відзиву або письмових пояснень третьої особи.

Якщо доказ не може бути поданий у встановлений законом строк з об`єктивних причин, учасник справи повинен про це письмово повідомити суд та зазначити: доказ, який не може бути подано; причини, з яких доказ не може бути подано у зазначений строк. Учасник справи також повинен надати докази, які підтверджують, що він здійснив усі залежні від нього дії, спрямовані на отримання відповідного доказу.

Частиною першою статті 80 КАС України визначено, що учасник справи, у разі неможливості самостійно надати докази, вправі подати клопотання про витребування доказів судом. Таке клопотання повинно бути подане в строк, зазначений в частинах другій та третій статті 79 цього Кодексу. Якщо таке клопотання заявлено з пропуском встановленого строку, суд залишає його без задоволення, крім випадку, коли особа, яка його подає, обґрунтує неможливість його подання у встановлений строк з причин, що не залежали від неї.

Згідно частини другої статті 80 КАС України у клопотанні про витребування доказів повинно бути зазначено:

1) який доказ витребовується;

2) обставини, які може підтвердити цей доказ, або аргументи, які він може спростувати;

3) підстави, з яких випливає, що цей доказ має відповідна особа;

4) заходи, яких особа, що подає клопотання, вжила для отримання цього доказу самостійно, докази вжиття таких заходів, та (або) причини неможливості самостійного отримання цього доказу.

Відповідно до пункту 8 Порядку призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 червня 2016 року № 365, акт обстеження матеріально-побутових умов сім`ї за формою, встановленою Мінсоцполітики, складається структурним підрозділом з питань соціального захисту населення, який підписується всіма повнолітніми внутрішньо переміщеними особами та у визначених законодавством випадках - їх законними представниками, а також представниками структурного підрозділу з питань соціального захисту населення. Іншої форми, або уповноваженої особи на складання акту чинним законодавством не передбачено.

Одночасно, в період дії карантину, згідно з пунктом 4 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (СOVID-19)», на період дії карантину або обмежувальних заходів, пов`язаних із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19), та протягом 30 днів з дня його відміни:

забороняється здійснення перевірок фактичного місця проживання/перебування внутрішньо переміщених осіб при призначенні (відновленні) соціальних виплат;

комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам приймають рішення про призначення (відновлення) або відмову в призначенні (відновленні) соціальних виплат без акта обстеження матеріально-побутових умов сім`ї.

Таким чином, акт обстеження житла, про витребування якого заявив клопотання позивач, не є допустимим доказом у даній справі, у зв`язку з чим клопотання, що розглядається, є необґрунтованим і задоволенню не підлягає.

Керуючись статтями 9, 77, 79, 80, 248, 256, 294 Кодексу адміністративного судочинства України, -

У Х В А Л И В:

У задоволенні клопотання ОСОБА_1 про витребування доказів, відмовити.

Ухвала оскарженню не підлягає і набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Суддя С.В. Ушенко

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.03.2023
Оприлюднено22.03.2023
Номер документу109652450
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них

Судовий реєстр по справі —200/11267/21

Рішення від 20.03.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Ушенко С.В.

Ухвала від 20.03.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Ушенко С.В.

Ухвала від 20.03.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Ушенко С.В.

Ухвала від 09.12.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Ушенко С.В.

Ухвала від 22.05.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Ушенко С.В.

Ухвала від 21.02.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Ушенко С.В.

Ухвала від 24.01.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Ушенко С.В.

Ухвала від 23.12.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Ушенко С.В.

Ухвала від 26.10.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Ушенко С.В.

Ухвала від 27.09.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Ушенко С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні