Рішення
від 20.03.2023 по справі 200/11267/21
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 березня 2023 року Справа№200/11267/21

Донецький окружний адміністративний суд у складі судді Ушенка С.В., розглянувши у письмовому провадженні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ; АДРЕСА_1 ) до Управління соціального захисту населення Бахмутської районної державної адміністрації Донецької області (ЄДРПОУ 25946273; 84500, Донецька область, м. Бахмут, вул. Миру, 69), Бахмутської районної державної адміністрації Донецької області в особі комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам (ЄДРПОУ 04052896; 84500, Донецька область, м. Бахмут, вул. Сибірцева, 33) про визнання незаконними протоколу і рішення, скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 звернулася до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Управління соціального захисту населення Бахмутської районної державної адміністрації Донецької області (відповідач 1), Бахмутської районної державної адміністрації Донецької області в особі комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам (відповідач 2), в якому просить:

визнати незаконним протокол № 9 засідання комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам Бахмутської райдержадміністрації Донецької області від 03 березня 2021 року в частині відмови у призначенні (відновленні) виплати ОСОБА_1 , ОСОБА_2 і ОСОБА_3 , як внутрішньо переміщеним особам, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг;

визнати незаконним рішення Управління праці та соціального захисту населення Бахмутської районної державної адміністрації Донецької області від 09 березня 2021 року про відмову у наданні (продовженні виплати) допомоги переміщеним особам на проживання ОСОБА_1 , ОСОБА_2 і ОСОБА_3 ;

скасувати рішення Управління праці та соціального захисту населення Бахмутської районної державної адміністрації Донецької області від 09 березня 2021 року про відмову у наданні (продовженні виплати) допомоги переміщеним особам на проживання ОСОБА_1 , ОСОБА_2 і ОСОБА_3 ;

зобов`язати Бахмутську районну державну адміністрацію Донецької області в особі комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам прийняти рішення про відновлення виплати ОСОБА_1 , ОСОБА_2 і ОСОБА_3 , як внутрішньо переміщеним особам, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг;

зобов`язати Управління соціального захисту населення Бахмутської районної державної адміністрації Донецької області з 18.02.2021 відновити виплати щомісячної адресної допомоги ОСОБА_1 , ОСОБА_2 і ОСОБА_3 як внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг.

В обґрунтування позову посилається на те, що з 22.07.2019 вона, та двоє її неповнолітніх дітей, як внутрішньо переміщені особи, отримували щомісячну адресну допомогу на проживання. Втім, при поданні повторної заяви 18.02.2021 відповідачем 1 в призначенні адресної допомоги на новий шестимісячний період відмовлено з посиланням на постанову КМУ від 01.10.2014 № 505, а саме у зв`язку з перебуванням у власності позивача житлового приміщення на території Бахмутського району, придатного до проживання. На підставі протоколу № 9 засідання комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам Бахмутської райдержадміністрації Донецької області від 03 березня 2021 року Управлінням праці та соціального захисту населення Бахмутської районної державної адміністрації Донецької області 09 березня 2021 року прийнято рішення про відмову у наданні (продовженні виплати) допомоги переміщеним особам на проживання ОСОБА_1 , ОСОБА_2 і ОСОБА_3 .

Вважає зазначені рішення протиправними і такими, що порушують її конституційні права.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 07.09.2021 вказану позовну заяву залишено без руху та надано десятиденний строк з дня отримання ухвали для усунення недоліків позовної заяви.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 27 вересня 2021 року відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Не погоджуючись з позовними вимогами Управлінням соціального захисту населення Бахмутської районної державної адміністрації Донецької області до суду подано відзив на позовну заяву, в якому зазначено, що позивач та її діти перебувають на обліку в Управлінні як внутрішньо переміщені особи з 22 липня 2019 року.

19 лютого 2021 року до Управління надійшла заява ОСОБА_1 щодо призначення щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, від 15 лютого 2021 року, в якій, на думку відповідача 1, вона надала недостовірну інформацію щодо фактичного проживання сім`ї, у зв`язку з чим, з метою недопущення нецільового використання бюджетних коштів, на підставі рішення комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам (протокол від 04 березня 2021 року №9), створеної розпорядженням голови Бахмутської райдержадміністрації від 21 червня 2016 року № 205, Управлінням було відмовлено позивачці та її дітям у призначенні щомісячної адресної допомоги внутрішньо перемішеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг.

В матеріалах справи наявний відзив Бахмутської районної державної адміністрації Донецької області на позовну заяву, мотиви якого аналогічні викладеним у відзиві Управління соціального захисту населення Бахмутської районної державної адміністрації Донецької області.

12 листопада 2021 року на адресу суду надійшла відповідь на відзив, згідно якої позивач вважає, що відповідачами не наведено жодного аргументу на підтвердження законності відмови 03 березня 2021 року у призначенні (відновленні) виплати. Зазначає, що перевірка фактичного місця проживання родини відповідачем 1 відповідно до вимог Порядку не здійснювалась, а був виконаний збір відомостей відносно неї та її дітей у спосіб, не передбачений чинним законодавством. Крім того, місто Світлодарськ згідно з додатком 2 «Перелік населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення» до розпорядження Кабінету Міністрів України від 7 листопада 2014 року № 1085 «Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та переліку населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення» знаходиться на лінії зіткнення.

17 листопада 2021 року та 19 листопада 2021 року до суду від відповідачів повторно надійшли однакові відзиви, в яких зазначено, що оскільки позивач продовжує працювати в місті Світлодарськ Бахмутського району Донецької області в Донецькому обласному управлінні АТ «Ощадбанк», її діти відвідують Світлодарський НВК «ДНЗ - ЗОШ І ступеня - гімназія» та Світлодарський дошкільний навчальний заклад № 1 «Ластівка» Світлодарської міської ради, то позивач надала Управлінню недостовірну інформацію щодо фактичного проживання сім`ї, не перемістившись з міста Світлодарськ в смт. Миронівський.

Відповідно до ухвали суду від 26 жовтня 2021 справу вирішено розглядати за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначене на 24 листопада 2021 року.

Розгляд адміністративної справи, призначеної на 24 листопада 2021 року, не відбувся у зв`язку із перебуванням судді у щорічній додатковій відпустці. Підготовче засідання у справі призначене на 23.12.2021.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 23 грудня 2021 року продовжено строк підготовчого провадження в адміністративній справі на тридцять днів. Підготовче засідання відкладене на 24 січня 2022 року.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 24 січня 2022 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 22 лютого 2022 року.

22.02.2022 судовий розгляд справи відкладено на 01 березня 2022 року, який не відбувся у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 23 травня 2022 року судовий розгляд справи відкладено.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 09 грудня 2022 року судовий розгляд адміністративної справи вирішено здійснити у письмовому провадженні.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та заперечення, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Позивач ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , адреса зареєстрованого місця проживання: АДРЕСА_1 , про що свідчить копія паспорту громадянина України серії НОМЕР_2 , наявна в матеріалах справи.

Відповідачі в даних правовідносинах є суб`єктами владних повноважень у відповідності до приписів п. 7 ч. 1 ст. 4 КАС України.

Позивачка та її діти: ОСОБА_3 , 2010 р.н., та ОСОБА_2 , 2015 р.н., з 22 липня 2019 року перебувають на обліку в Управлінні соціального захисту населення Бахмутської районної державної адміністрації Донецької області як внутрішньо переміщені особи за адресою: АДРЕСА_2 .

22.09.2020 позивач звернулася до Управління із заявою щодо призначення щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг.

Поданням від 20.10.2020 начальника відділу призначення усіх видів соціальних допомог, секретаря комісії Наталії Бондар запропоновано відмовити в призначенні (відновленні) соціальних виплат родині позивача без актів обстеження матеріально-побутових умов.

Відповідно до витягу з протоколу № 40 від 21.10.2020 засідання комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам, згідно постанови КМУ від 01.10.2014 № 505 запропоновано відмовити в призначенні (відновленні) соціальних виплат ОСОБА_1 та її дітям у зв`язку із виявленням факту перебування у власності внутрішньо переміщених осіб житлових приміщень на території Бахмутського району, придатних для проживання.

Рішенням УСЗН Бахмутської РДА про відмову у наданні допомоги переміщеним особам на проживання від 22.10.2020 ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 не призначено допомогу переміщеним особам на підставі рішення комісії № 40 від 21.10.2020.

19.02.2021 позивач повторно звернулася до Управління соціального захисту населення Бахмутської районної державної адміністрації Донецької області із заявою про призначення щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, від 15 лютого 2021 року, за адресою: АДРЕСА_2 .

Поданням від 03.03.2021 начальника відділу державних соціальних інспекторів, секретаря комісії Вікторії Степанової, запропоновано відмовити в призначенні (відновленні) соціальних виплат родині позивача без актів обстеження матеріально-побутових умов.

Подання від 03 березня 2021 року щодо відмови родині позивачки у призначенні (відновленні) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам було винесено Управлінням на розгляд комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам, утвореної при Бахмутській районній державній адміністрації Донецької області.

Відповідно до витягу з протоколу № 9 від 04.03.2021 засідання комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам, ОСОБА_1 та її дітям відмовлено у призначенні (відновленні) соціальних виплат.

Зазначено, що в ході перевірки членами комісії матеріалів особової справи, згідно з інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта з`ясовано, що у позивача перебуває у власності 1/2 частки квартири за адресою: АДРЕСА_3 .

Згідно з довідкою АТ «Ощадбанк» від 09 лютого 2021 року № 104.28-13/30 позивач перебуває у трудових відносинах з філією - Донецьке обласне управління АТ «Ощадбанк» на посаді керуючого територіально-відокремленого безбалансового відділення №10004/0309 (м. Світлодарськ) з 15 листопада 2016 року по теперішній час.

За інформацією виховного комплексу «Дошкільний навчальний заклад - загальноосвітня школа І ступеня - гімназія» Бахмутської районної ради Донецької області її син ОСОБА_3 , 2010 р.н., навчається в Світлодарському НВК «ДНЗ ЗОШ І ступеня - гімназія» та є учнем 5-Б класу.

Відповідно до інформації Світлодарського дошкільного навчального закладу № 1 «Ластівка» Світлодарської міської ради донька позивачки ОСОБА_2 , 2015р.н., відвідує ДНЗ № 1 «Ластівка» з 01 червня 2017 року по теперішній час.

Крім того, як вбачається з відповіді Світлодарської міської ради від 26 лютого 2021 року, в картотеці реєстраційного обліку відділу реєстрації місця проживання Світлодарської міської ради наявні дані про реєстрацію ОСОБА_1 , 1983 р.н., ОСОБА_3 , 2010 р.н., ОСОБА_2 , 2015 р.н., у кв. АДРЕСА_4 , яка згідно акту обстеження квартир житлового фонду м. Світлодарськ від 20 вересня 2017 року придатна для проживання.

Рішенням УСЗН Бахмутської РДА про відмову у наданні допомоги переміщеним особам на проживання від 09.03.2021 ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 не призначено допомогу переміщеним особам на підставі рішення комісії від 04.03.2021 № 9.

Вважаючи вказані рішення відповідачів протиправними, позивачка звернулася до суду з даним позовом.

Вирішуючи спір по суті, суд виходить з наступного.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно статті 1 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» від 20 жовтня 2014 року № 1706-VII (далі - Закон № 1706-VII) внутрішньо переміщеною особою є громадянин України, іноземець або особа без громадянства, яка перебуває на території України на законних підставах та має право на постійне проживання в Україні, яку змусили залишити або покинути своє місце проживання у результаті або з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту, тимчасової окупації, повсюдних проявів насильства, порушень прав людини та надзвичайних ситуацій природного чи техногенного характеру.

Зазначені обставини вважаються загальновідомими і такими, що не потребують доведення, якщо інформація про них міститься в офіційних звітах (повідомленнях) Верховного Комісара Організації Об`єднаних Націй з прав людини, Організації з безпеки та співробітництва в Європі, Міжнародного Комітету Червоного Хреста і Червоного Півмісяця, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, розміщених на веб-сайтах зазначених організацій, або якщо щодо таких обставин уповноваженими державними органами прийнято відповідні рішення.

Адресою покинутого місця проживання внутрішньо переміщеної особи в розумінні цього Закону визнається адреса місця проживання особи на момент виникнення обставин, зазначених у частині першій цієї статті.

Відповідно до частини 1 та 2 статті 4 Закону № 1706-VII факт внутрішнього переміщення підтверджується довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, що діє безстроково, крім випадків, передбачених статтею 12 цього Закону.

Кожна дитина, у тому числі яка прибула без супроводження батьків, інших законних представників, отримує довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.

Підставою для взяття на облік внутрішньо переміщеної особи є проживання на території, де виникли обставини, зазначені в статті 1 цього Закону, на момент їх виникнення.

З аналізу зазначеної норми вбачається, що статус внутрішньо переміщеної особи підтверджується довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.

Механізм надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг (далі - грошова допомога), визначає Порядок надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 № 505 (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, надалі - Порядок № 505).

Відповідно до пункту 2 Порядку № 505 грошова допомога надається внутрішньо переміщеним особам, які перемістилися з тимчасово окупованої території України, населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та населених пунктів, розташованих на лінії зіткнення, а також внутрішньо переміщеним особам, житло яких зруйновано або стало непридатним для проживання внаслідок проведення антитерористичної операції та які взяті на облік у структурних підрозділах з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві держадміністрацій, виконавчих органах з питань соціального захисту населення міських, районних у містах (у разі утворення) рад (далі - уповноважені органи), з дня звернення за її призначенням по місяць зняття з такого обліку включно, але не більше ніж на шість місяців.

Перелік населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та перелік населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення, на час виникнення спірних правовідносин, було затверджено розпорядженням Кабінету Міністрів України від 7 листопада 2014р. № 1085.

Облік внутрішньо переміщених осіб ведеться відповідно до Порядку оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2014 р. № 509 «Про облік внутрішньо переміщених осіб».

Грошова допомога виплачується шляхом перерахування на поточний рахунок, відкритий відповідно до цього Порядку безоплатно в установі уповноваженого банку.

Уповноважений банк приймає від уповноваженого представника сім`ї документи, необхідні для отримання грошової допомоги у разі відкриття поточного рахунка (у тому числі у разі призначення грошової допомоги на наступний шестимісячний строк, якщо виплата грошової допомоги раніше не здійснювалася через установи уповноваженого банку).

За пунктом 2 Порядку № 505 грошова допомога надається внутрішньо переміщеним особам, які перемістилися з тимчасово окупованих територій у Донецькій та Луганській областях, Автономній Республіці Крим і м. Севастополі, населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та населених пунктів, розташованих на лінії зіткнення, а також внутрішньо переміщеним особам, житло яких зруйновано або стало непридатним для проживання внаслідок проведення антитерористичної операції або заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації, їх дітям, які народилися після дати початку проведення антитерористичної операції, тимчасової окупації або заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації та взяті на облік у структурних підрозділах з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві держадміністрацій, виконавчих органах з питань соціального захисту населення міських, районних у містах (у разі утворення) рад (далі - уповноважені органи), з дня звернення за її призначенням по місяць зняття з такого обліку включно, але не більше ніж на шість місяців.

Згідно до пункту 3 Порядку № 505 грошова допомога внутрішньо переміщеним особам призначається на сім`ю та виплачується одному з її членів за умови надання письмової згоди у довільній формі про виплату йому грошової допомоги від інших членів сім`ї (далі - уповноважений представник сім`ї) у таких розмірах:

для осіб, які отримують пенсію, та інших осіб, які досягли пенсійного віку (крім осіб з інвалідністю), дітей, осіб, які досягли 18-річного віку та продовжують навчання за денною формою в закладах освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої, професійної (професійно-технічної) або вищої освіти, до закінчення таких закладів, але не довше ніж до досягнення ними 23 років, - 1000 гривень на одну особу (члена сім`ї);

для працездатних осіб - 442 гривні на одну особу (члена сім`ї).

Загальний розмір допомоги на сім`ю розраховується як сума розмірів допомоги на кожного члена сім`ї та не може перевищувати 3000 гривень, для сім`ї, до складу якої входить одна особа з інвалідністю або дитина з інвалідністю, - 3400 гривень, для багатодітної сім`ї - 5000 гривень. Загальний розмір допомоги на сім`ю, до складу яких входять двоє і більше осіб з інвалідністю (дітей з інвалідністю), максимальним розміром не обмежується.

Якщо у складі сім`ї, якій призначено грошову допомогу, відбулися зміни, розмір грошової допомоги перераховується з місяця, наступного за місяцем виникнення таких змін, за заявою уповноваженого представника сім`ї або інформацією, поданою компетентним органом.

Для призначення грошової допомоги на наступний шестимісячний строк уповноважений представник сім`ї подає до уповноваженого органу або установи уповноваженого банку (у випадку, передбаченому пунктом 5 цього Порядку) заяву, в якій повідомляє про відсутність змін, що впливають на призначення грошової допомоги, а також пред`являє довідки про взяття на облік внутрішньо переміщених осіб усіх членів сім`ї. Таку заяву на наступний шестимісячний строк може бути подано з дати його початку або не раніше ніж за 15 днів до закінчення поточного шестимісячного строку.

Пункт 8 Порядку № 505 передбачає, що уповноважені органи: протягом 10 днів після подання уповноваженим представником сім`ї заяви та документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, призначають грошову допомогу або відмовляють у її призначенні, про що надають відповідне повідомлення уповноваженому представнику сім`ї; подають щомісяця до 10 та 20 числа заявки про потребу в коштах на виплату грошової допомоги структурним підрозділам з питань соціального захисту населення обласних, Київської міської держадміністрацій.

У заявках зазначається кількість сімей, яким призначено грошову допомогу, та загальна сума такої допомоги.

Структурні підрозділи з питань соціального захисту населення обласних, Київської міської держадміністрацій подають до Мінсоцполітики узагальнену заявку в розрізі адміністративно-територіальних одиниць.

Інформація про призначення грошової допомоги вноситься уповноваженими органами до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб.

З аналізу вищезазначених норм вбачається, що законодавством при наявності визначених умов передбачено право особи, як внутрішньо переміщеної особи, яка стоїть на обліку в структурних підрозділах з питань соціального захисту населення, отримати грошову допомогу на себе та членів сім`ї з дня звернення із заявою за її призначенням по місяць зняття з такого обліку включно.

Згідно пункту 6 Порядку № 505 грошова допомога не призначається у разі, коли: будь-хто із членів сім`ї має у власності житлове приміщення/частину житлового приміщення, що розташоване в інших регіонах, ніж тимчасово окуповані території у Донецькій та Луганській областях, Автономній Республіці Крим і м. Севастополі, населені пункти, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та населені пункти, що розташовані на лінії зіткнення, крім житлових приміщень, які непридатні для проживання, що підтверджується відповідним актом технічного стану.

Суд зазначає, що вищенаведеною нормою на час призначення та виплати грошової допомоги з 22 липня 2019 року встановлений вичерпний перелік підстав для відмови у її призначенні, зокрема, володіння будь-яким з членів родини житловим приміщенням, що розташоване в інших регіонах, ніж тимчасово окупована територія України, населені пункти, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та населені пункти, що розташовані на лінії зіткнення, крім житлових приміщень, які непридатні для проживання, що підтверджується відповідним актом технічного стану.

За положенням п. 10 Порядку № 505 уповноважені органи мають право перевіряти обґрунтованість видачі та достовірність документів, поданих для призначення грошової допомоги, а також здійснювати запити та безоплатно отримувати відомості від підприємств, установ та організацій усіх форм власності, необхідні для призначення грошової допомоги та контролю за правильністю її надання.

За положенням п. 11 Порядку № 505 уповноважений представник сім`ї, якому призначено грошову допомогу, зобов`язаний повідомляти уповноваженому органу про зміну обставин, які впливають на призначення грошової допомоги, протягом трьох днів з дня настання таких обставин.

Пунктом 12 Порядку № 505 встановлено, що виплата грошової допомоги припиняється з наступного місяця у разі:

подання уповноваженим представником сім`ї заяви про припинення виплати грошової допомоги;

надання інформації державної служби зайнятості про те, що працездатні члени сім`ї протягом чотирьох місяців не працевлаштувалися за сприянням державної служби зайнятості або перебувають в трудових відносинах з роботодавцями на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях, Автономній Республіці Крим і м. Севастополі, в населених пунктах, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та населених пунктах, що розташовані на лінії зіткнення, але фактично не працюють;

зняття з обліку внутрішньо переміщеної особи;

виявлення уповноваженим органом факту подання недостовірної інформації або неповідомлення про зміну обставин, які впливають на призначення грошової допомоги;

у разі смерті внутрішньо переміщеної особи.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачка має у власності ? частки квартири, що розташована за адресою: АДРЕСА_3 .

Згідно довідок про взяття на облік внутрішньо переміщених осіб від 22.07.2019 №1436-5000162608, №1436-5000162630 і №1436-5000162630 позивач та її діти зареєстровані як внутрішньо переміщені особи за адресою: АДРЕСА_5 .

ОСОБА_4 , згідно з додатком 2 Переліку населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення, до розпорядження Кабінету Міністрів України від 7 листопада 2014 року № 1085 «Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та переліку населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення» на час виникнення спірних правовідносин знаходилось на лінії зіткнення.

Отже, у разі переміщення до місця взяття на облік як внутрішньо переміщені особи за адресою: АДРЕСА_5 , позивач та її діти мали б право на призначення і виплату грошової допомоги.

Проте, матеріали особової справи позивача, копії яких наявні в матеріалах адміністративної справи, містять відомості про те, що ОСОБА_1 та її діти ОСОБА_3 і ОСОБА_2 як до взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, так і на момент звернення позивача до Управління і прийняття спірного рішення фактично не змінювали місця постійного проживання, оскільки в зазначений період позивачка працювала в Донецькому обласному управлінні АТ «Ощадбанк» на посаді керуючого територіально-відокремленого безбалансового відділення №10004/0309 (м. Світлодарськ), її син ОСОБА_3 навчався в Світлодарському НВК «ДНЗ ЗОШ І ступеня - гімназія», донька ОСОБА_2 відвідувала ДНЗ № 1 «Ластівка», що є свідченням подання завідомо недостовірних відомостей до уповноваженого органу при зверненні із заявою про призначення щомісячної адресної допомоги.

Позивач на спростування зазначеної інформації належних і достатніх доказів до суду не подала.

Суд не приймає до уваги посилання позивача на акт обстеження житла від 01 жовтня 2020 року, складеного головою вуличного комітету, оскільки відповідно до пункту 8 Порядку призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 червня 2016 року № 365, акт обстеження матеріально-побутових умов сім`ї за формою, встановленою Мінсоцполітики складається структурним підрозділом з питань соціального захисту населення, який підписується всіма повнолітніми внутрішньо переміщеними особами та у визначених законодавством випадках - їх законними представниками, а також представниками структурного підрозділу з питань соціального захисту населення. Іншої форми, або уповноваженої особи на складання акту чинним законодавством не передбачено.

Статтею 12 Закону № 1706-VII визначено підстави для скасування дії довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи та внесення відомостей про це в Єдину інформаційну базу даних про внутрішньо переміщених осіб, якими є обставини, за яких внутрішньо переміщена особа:

1) подала заяву про відмову від довідки;

2) скоїла кримінальне правопорушення: дії, спрямовані на насильницьку зміну чи повалення конституційного ладу або на захоплення державної влади; посягання на територіальну цілісність і недоторканність України; терористичний акт; втягнення у вчинення терористичного акту; публічні заклики до вчинення терористичного акту; створення терористичної групи чи терористичної організації; сприяння вчиненню терористичного акту; фінансування тероризму; вчинення кримінального правопорушення проти миру, безпеки людства та міжнародного правопорядку або військового кримінального правопорушення;

3) повернулася до покинутого місця постійного проживання;

4) виїхала на постійне місце проживання за кордон;

5) подала завідомо недостовірні відомості.

Одночасно, в період дії карантину згідно з пунктом 4 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (СOVID-19)» на період дії карантину або обмежувальних заходів, пов`язаних із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19), та протягом 30 днів з дня його відміни:

забороняється здійснення перевірок фактичного місця проживання/перебування внутрішньо переміщених осіб при призначенні (відновленні) соціальних виплат;

комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам приймають рішення про призначення (відновлення) або відмову в призначенні (відновленні) соціальних виплат без акта обстеження матеріально-побутових умов сім`ї.

Таким чином, акт обстеження житла від 01 жовтня 2020 року, складений головою вуличного комітету вул. Соборна смт. Миронівський Бахмутського району Донецької області, не є допустимим доказом в даній справі.

Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України органи державної влади й органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією і законами України.

У відповідності до ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Отже, враховуючи те, що позивач та її діти як до, так і на час прийняття відповідачами спірних рішень перебували у м. Світлодарськ, суд вважає, що ОСОБА_1 та її діти не мали права на отримання грошової допомоги, у зв`язку з чим позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Керуючись ст. ст. 2, 9, 72-77, 139, 241-246, 255, 263, 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

В И Р І Ш И В:

В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ; АДРЕСА_1 ) до Управління соціального захисту населення Бахмутської районної державної адміністрації Донецької області (ЄДРПОУ 25946273; 84500, Донецька область, м. Бахмут, вул. Миру, 69), Бахмутської районної державної адміністрації Донецької області в особі комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам (ЄДРПОУ 04052896; 84500, Донецька область, м. Бахмут, вул. Сибірцева, 33) про визнання незаконними протоколу і рішення, скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії, - відмовити у повному обсязі.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Донецького апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 КАС України.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення складено 20 березня 2023 року.

Суддя С.В. Ушенко

Дата ухвалення рішення20.03.2023
Оприлюднено23.03.2023
Номер документу109681779
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання незаконними протоколу і рішення, скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —200/11267/21

Рішення від 20.03.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Ушенко С.В.

Ухвала від 20.03.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Ушенко С.В.

Ухвала від 20.03.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Ушенко С.В.

Ухвала від 09.12.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Ушенко С.В.

Ухвала від 22.05.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Ушенко С.В.

Ухвала від 21.02.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Ушенко С.В.

Ухвала від 24.01.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Ушенко С.В.

Ухвала від 23.12.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Ушенко С.В.

Ухвала від 26.10.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Ушенко С.В.

Ухвала від 27.09.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Ушенко С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні