Ухвала
від 20.03.2023 по справі 420/5229/23
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/5229/23

УХВАЛА

20 березня 2023 року м. Одеса

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Катаєва Е.В., вивчивши адміністративний позов Приватного підприємства «ГАЛАТЕЯ ТАВРІЇ» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії

В С Т А Н О В И В:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Приватного підприємства «ГАЛАТЕЯ ТАВРІЇ» до Головного управління ДПС в Одеській області (далі ГУ ДПС), Державної податкової служби України (далі ДПС України), в якому позивач просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ГУ ДПС з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку №240449 від 20.12.2022 року про відповідність ПП «ГАЛАТЕЯ ТАВРІЇ» п.8 критеріям ризиковості платника податку;

- зобов`язати ГУ ДПС виключити ПП «ГАЛАТЕЯ ТАВРІЇ» з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку;

- визнати протиправними та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 28.02.2023 року №8347842/35787895, №8347841/35787895, №8347840/35787895, №8347839/35787895, №8347838/35787895, №8347837/35787895;

- зобов`язати ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні датою їх фактичного надходження, а саме: №20 від 16.01.2023 на загальну суму 60000,00 грн, в тому числі ПДВ 7368,42 грн; №21 від 19.01.2023 на загальну суму 318000,00 грн, в тому числі ПДВ 39052,73 грн; №22 від 18.01.2023 на загальну суму 632700,01 грн, в тому числі ПДВ 77700,00 грн; №34 від 18.01.2023 на загальну суму 677100,01 грн, в тому числі ПДВ 83152,63 грн; №35 від 27.01.2023 на загальну суму 150000,00 грн, в тому числі ПДВ 18421,05 грн; №36 від 31.01.2023 на загальну суму 685500,01 грн, в тому числі ПДВ 84184,21 грн.

Відповідно до ч. 1 ст. 171 КАС України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, крім іншого, чи відповідає заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу.

Відповідно до вимог ч. 5 ст. 160 КАС України в позовній заяві зазначаються, крім іншого: - повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв`язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти; - зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів; - виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини; - перелік документів та інших доказів, що додаються до заяви; зазначення доказів, які не можуть бути подані разом із позовною заявою (за наявності), зазначення щодо наявності у позивача або іншої особи оригіналів письмових або електронних доказів, копії яких додано до заяви; власне письмове підтвердження позивача про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав.

Позивач просить визнати протиправними та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку №240449 від 20.12.2022 року, а також рішення Комісії про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 28.02.2023 року №8347842/35787895, №8347841/35787895, №8347840/35787895, №8347839/35787895, №8347838/35787895, №8347837/35787895, тобто позивачем викладені позовні вимоги до суб`єкта владних повноважень, який не визначений у позові, для нього не надана копія позову з додатками.

Кабінет Міністрів України прийняв постанову від 11.12.2019 року №1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі Порядок №1165), яка набрала чинність 01.02.2020 року.

Пунктом 6 Порядку №1165 передбачено, що у разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.

За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).

Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Згідно з п.25, 27 Порядку №1165 Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісія контролюючого органу в своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції України, ПКУ та законів, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, а також цим Порядком.

Таким чином, Комісія є спеціальним суб`єктом, уповноваженим на прийняття відповідних рішень (таке рішення не уповноважено приймати прийняти ГУ ДПС як суб`єкт владних повноважень та його керівники як посадові особи) і такі рішення оскаржуються в судовому порядку.

Відповідно до ст. 4 КАС України суб`єкт владних повноважень орган державної влади, а також їхня посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Оскаржувані рішення прийняті комісією регіонального рівня відповідно до її повноважень, проте позивач оскаржуючи вказані рішення у якості відповідача не визначає відповідну комісію.

Позовні вимоги позивача на відповідають колу визначених ним відповідачів.

Крім того, відповідно до п.6 ч.4 ст.169 КАС України підставою для повернення позову є порушення правил об`єднання позовних вимог (крім випадків, в яких є підстави для застосування положень ст.172 КАС України).

Згідно з ч.1 ст.172 КАС України встановлено, що в одній позовній заяві може бути об`єднано декілька вимог, пов`язаних між собою підставою виникнення або поданими доказами, основні та похідні позовні вимоги.

Відповідно до ч.2 ст.172 КАС України суд з урахуванням положень частини першої цієї статті може за клопотанням учасника справи або з власної ініціативи об`єднати в одне провадження декілька справ за позовами: 1) одного й того самого позивача до одного й того самого відповідача; 2) одного й того самого позивача до різних відповідачів; 3) різних позивачів до одного й того самого відповідача.

Таким чином, у разі наявності різних спірних правовідносин між одними и тими ж сторонами, в одній позовній заяві може бути об`єднано декілька вимог лише за умови, що вони пов`язані між собою підставою виникнення або поданими доказами, або основні та похідні позовні вимоги.

У поданому до суду позову основними та похідними є вимоги позивача про визнання протиправними та скасування рішення Комісії ГУ ДПС про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та зобов`язання ГУ ДПС виключити платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку. Також позивачем оскаржується шість рішень Комісії ГУ ДПС про відмову в реєстрації відповідно окремої податкової накладної в Єдиному державному реєстрі податкових накладних та зобов`язання ДПС України її зареєструвати, тобто з 14 вимог 7 є окремо пов`язаними між собою як основні та похідні, зокрема: 2 щодо відповідності критеріям ризиковості та 12 щодо реєстрації податкових накладних.

Проте суд вважає об`єднання в одній позовній заяві 12 окремо пов`язаних між собою вимог щодо реєстрації податкових накладних не ґрунтується на положеннях ч.1 ст.172 КАС України, оскільки відсутні умови об`єднання вказаних вимог пов`язаність їх між собою підставою виникнення або поданими доказами.

Підставою виникнення кожної з 12 окремо пов`язаних між собою вимог є прийняття рішення Комісією ГУ ДПС про відмову у реєстрації щодо кожної окремої податкової накладної, яка виписана позивачем та надана контрагенту по окремим господарським операціям з різними контрагентами, тобто це різні підстави виникнення спірних правовідносин.

Можна вважати лише наступні вимоги щодо кожної окремої податкової накладної пов`язаними між собою поданими доказами:

1) про визнання протиправними та скасування рішень Комісії ГУ ДПС від 28.02.2023 року №8347842/35787895, №8347841/35787895 та №8347839/35787895 про відмову в реєстрації податкових накладних №21 від 19.01.2023, №20 від 16.01.2023 та №35 від 27.01.2023 і зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних вказані податкові накладні, оскільки стосуються господарських операцій з одним и тим контрагентом Малим приватним підприємством «КРУЇЗ» (код ЄДРПОУ 21600075) за одним и тим договором постачання від 25.04.2022 №25/04-22;

2) про визнання протиправними та скасування рішень Комісії ГУ ДПС від 28.02.2023 року №8347838/35787895 та №8347837/35787895 про відмову в реєстрації податкових накладних №34 від 18.01.2023 та №36 від 31.01.2023 і зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних вказані податкові накладні, оскільки стосуються господарських операцій з одним и тим контрагентом Товариством з обмеженою відповідальністю «СНЕК ПОСТАЧ» (код ЄДРПОУ 41467692) за одним и тим договором поставки від 11.05.2022 №11/05-2022.

З урахуванням викладеного суд вважає, що позивачем не дотримано вимоги ч.1 ст.172 КАС України при об`єднанні в поданій позовній заяві 7 позовних вимог (основних та похідних).

Згідно зі ст.169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених ст. ст. 160, 161 цього Кодексу, постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху, в якій зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб їх усунення і встановлюється строк, який не може перевищувати 10 днів з дня вручення ухвали.

Суд вважає необхідним залишити позов без руху та надати позивачу десятиденний строк для усунення недоліків позовної заяви та роз`ясняє, що недоліки повинні бути усунути шляхом надання до суду належним чином оформленого позову (не уточнення, доповнення) або позовів відповідно до вимог статей 160, 161 КАС України, його копій та копій документів відповідно до кількості відповідачів і третіх осіб, надання відповідних належних доказів по справі.

Інститут залишення позовної заяви без руху - це тимчасовий захід, який застосовується судом з метою усунення позивачем недоліків позовної заяви та дотримання порядку її подання до відкриття провадження по справі. Вимоги до адміністративного позову викладені у 160, 161 КАС, згідно яких, крім іншого, саме у позовній заяві повинні бути зазначені ім`я позивача та відповідача, третіх осіб, зміст позовних і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги.

Саме належним чином оформлений позов, якій вважається поданим у день первинного, направляється сторонам, тому не може бути уточненим, доповненим, тощо, оскільки саме за поданим належним чином оформленим позовом суд вирішує питання про відкриття провадження по справі за вимогами викладеними у позові.

Керуючись ст. 160,161,169 КАС України, суддя,

У Х В А Л И В:

Адміністративний позов Приватного підприємства «ГАЛАТЕЯ ТАВРІЇ» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії залишити без руху.

Повідомити позивача про необхідність у десятиденний строк з дня отримання ухвали усунути недоліки позову та роз`яснити, що в іншому випадку позов буде повернутий позивачу.

Ухвала суду оскарженню не підлягає.

Суддя Е.В. Катаєва

Дата ухвалення рішення20.03.2023
Оприлюднено22.03.2023
Номер документу109654461
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —420/5229/23

Ухвала від 20.10.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Постанова від 14.09.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 24.07.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 07.07.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Рішення від 30.05.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Катаєва Е.В.

Ухвала від 30.05.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Катаєва Е.В.

Ухвала від 04.04.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Катаєва Е.В.

Ухвала від 20.03.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Катаєва Е.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні