ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
20 березня 2023 року м. Житомир справа № 240/171/23
категорія 108120000
Житомирський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Шуляк Л.А., розглянувши у письмовому провадженні клопотання про поновлення строку звернення до суду в справі за позовом Комунального некомерційного підприємства "Обласний перинатальний центр" Житомирської обласної ради до Західного офісу Держаудитслужби, третя особа Приватне підприємство "Медісан" про визнання протиправним та скасування висновку,
встановив:
До Житомирського окружного адміністративного суду звернулось Комунальне некомерційне підприємство "Обласний перинатальний центр" Житомирської обласної ради із позовом, в якому, з урахуванням уточненого адміністративного позову, просить визнати протиправним та скасувати висновок Західного офісу Держаудитслужби України від 22.11.2022 (Ідентифікатор закупівлі: UА-2021-12-08-019010 - с).
Ухвалою суду від 23.01.2023 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та повідомлення (виклику) учасників справи.
Разом з позовною заявою позивачем подано клопотання про поновлення строку звернення до суду, посилаючись на те, що даний строк було пропущено з поважних причин. Зокрема, зазначає, що на території країни наразі діє військовий стан, підприємство внаслідок ракетного удару зазнало руйнувань, була пошкоджена оргтехніка, що в свою чергу зумовило несвоєчасне звернення до суду.
Відповідач не надав заперечень щодо поновлення пропущеного строку звернення до суду.
Розгляд клопотання здійснюється у порядку спрощеного позовного провадження, без повідомлення сторін та за наявними у справі матеріалами.
Розглянувши подане клопотання та додані докази, суд зазначає наступне.
Частиною першою статті 118 КАС України визначено, що процесуальні строки - це встановлені законом або судом строки, у межах яких вчиняються процесуальні дії. Процесуальні строки встановлюються законом, а якщо такі строки законом не визначені - встановлюються судом.
Процесуальні строки визначаються днями, місяцями і роками, а також можуть визначатися вказівкою на подію, яка повинна неминуче настати.
Наслідки пропущення строків звернення до адміністративного суду регламентовані статтею 123 КАС України, відповідно до частини третьої якої якщо факт пропуску позивачем строку звернення до адміністративного суду буде виявлено судом після відкриття провадження в адміністративній справі і позивач не заявить про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані ним у заяві, будуть визнані судом неповажними, суд залишає позовну заяву без розгляду.
Відповідно до частини першої статті 122 КАС України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.
Згідно із частиною третьою статті 122 КАС України для захисту прав, свобод та інтересів особи цим Кодексом та іншими законами можуть встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду, які, якщо не встановлено інше, обчислюються з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Відповідно до ч.4 ст.8 Закону України "Про публічні закупівлі" у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель, протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду.
Отже, десятиденний строк оскарження висновку розпочинається з дня його оприлюднення.
Враховуючи, що висновок Західного офісу Держаудитслужби України (Ідентифікатор закупівлі: UА-2021-12-08-019010 - с) був оприлюднений 22.11.2022, строк його оскарження закінчився 06.12.2022, позовну заяву подано 30.12.2022.
Разом з тим, суд враховує, що на момент закінчення строку звернення у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, в Україні діє воєнний стан, введений Указом Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року №2102-ХІ та в подальшому продовжений відповідними Указами Президента України.
Торгово-промисловою палатою України повідомлено про засвідчення факту настання форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) з 24 лютого 2022 року.
Комунальне некомерційне підприємство "Обласний перинатальний центр" Житомирської обласної ради зазнало ракетного удару внаслідок якого було пошкоджено будівлі та майно підприємства, що підтверджується актом обстеження від 01.03.2022, що в свою чергу зумовило несвоєчасне звернення до суду з позовом. Також слід врахувати, що пропуск строку є незначним.
За таких обставин, суд прийшов до висновку, що строк оскарження пропущено з поважних причин.
Також суд бере до уваги, що Європейський суд з прав людини, юрисдикція якого поширюється на всі питання тлумачення і застосування Конвенції (пункт 1 статті 32 Конвенції), у рішенні "Іліан проти Туреччини" встановив, що правило встановлення обмежень до суду у зв`язку з пропуском строку звернення до суду повинно застосовуватися з певною гнучкістю і без надзвичайного формалізму, воно не застосовується автоматично і не має абсолютного характеру; перевіряючи його виконання слід звертати увагу на обставини справи.
Суд врахував обставини справи, про які зазначав позивач та забезпечуючи позивачу право на доступ до правосуддя, вважає за необхідне поновити строк звернення до суду з позовом.
З огляду на викладене, клопотання позивача про поновлення пропущеного строку звернення до суду підлягає задоволенню.
Керуючись статтями 122, 123, 248, 250, 256 Кодексу адміністративного судочинства України,
ухвалив:
Задовольнити клопотання Комунального некомерційного підприємства "Обласний перинатальний центр" Житомирської обласної ради про поновлення пропущеного строку звернення до суду з даним позовом та поновити цей строк.
Ухвала суду набирає законної сили негайно після її підписання суддею.
Ухвала суду може бути оскаржена до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.
Суддя Л.А.Шуляк
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.03.2023 |
Оприлюднено | 23.03.2023 |
Номер документу | 109682097 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо процедур здійснення контролю Рахунковою палатою, Державною аудиторською службою України, державного фінансового контролю |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Шуляк Любов Анатоліївна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Шуляк Любов Анатоліївна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Шуляк Любов Анатоліївна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Шуляк Любов Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні