КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
20 березня 2023 року м. Кропивницький Справа № 340/5118/21
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Хилько Л.І., розглянув у порядку письмового провадження заяву про відстрочення виконання судового рішення у справі за позовом ОСОБА_1 (далі - позивач) до Кетрисанівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області (також - відповідач) про визнання протиправним та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
13.03.2023 на адресу суду надійшла заява представника відповідача про відстрочення виконання рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 18.11.2021 до моменту закінчення воєнного стану в Україні.
Ухвалою від 14.03.2023 заяву призначено до розгляду в судовому засіданні на 20.03.2023.
Представники сторін у судове засідання не з`явилися.
Згідно ч.4 ст.229 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
Відповідно ч.9 ст.205, ч.2 ст.378 КАС України розгляд справи проведено в порядку письмового провадження.
Дослідивши подані документи, суд зазначає наступне.
Рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 18.11.2021 було зобов`язано Кетрисанівську сільську раду Кропивницького району Кіровоградської області не пізніше 30 днів з дня набрання рішенням суду законної сили прийняти рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_1 для ведення особистого селянського господарства, загальною площею 2га, що знаходиться на території Кетрисанівської (бувшої Костомарівської)сільської ради Кропивницького (бувшого Бобринецького) району Кіровоградської області (в межах с. Майське), кадастровий номер 3520884000:55:000:0009.
14.02.2023 видано виконавчий лист у справі, а 23.02.2023 відкрито виконавче провадження ВП № 71126708 (а.с.142-143).
Стаття 124 Конституції України і стаття 370 КАС України встановлюють, що судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, за її межами. Невиконання судових рішень тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Згідно до ч. 1 ст. 378 КАС України, за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення.
Підставою для відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим (ч. 3 ст. 378 КАС України).
Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", який було затверджено Законом України від 24.02.2022 № 2102-IX, введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, який триває і на сьогодні.
У зв`язку з цим, Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану" від 24.03.2022 року № 2145-XI (набрав чинності 07.04.2022), внесені зміни до Земельного кодексу України, а саме розділ X "Перехідні положення" Земельного кодексу України було доповнено пунктом 27, згідно з яким під час дії воєнного стану земельні відносини регулюються з урахуванням таких особливостей, зокрема:
5) безоплатна передача земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації забороняється.
Відтак, приймаючи цей Закон законодавець з метою недопущення зловживань переслідував ціль заборонити прийняття рішення про безоплатну передачу земель та надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі.
При цьому, Закон № 2145-XI встановлює абсолютно визначене імперативне правило, зміст якого полягає у забороні органам місцевого самоврядування під час дії воєнного стану приймати рішення про надання дозволів на розроблення документації із землеустрою, передачу земель державної, комунальної власності у приватну власність.
Така заборона узгоджується із частиною 2 ст. 64 Конституції України у якій передбачено, що в умовах воєнного або надзвичайного стану можуть встановлюватися окремі обмеження прав і свобод із зазначенням строку дії цих обмежень. Не можуть бути обмежені права і свободи, передбачені статтями 24, 25, 27, 28, 29, 40, 47, 51, 52, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 Конституції.
Однак, право власності на землю гарантується частиною 2 ст. 14 Конституції України, а тому не належить до переліку прав, що не можуть бути обмежені в умовах воєнного стану.
Таким чином, враховуючи наведені положення норм матеріального права, що регулюють спірні у даній справі земельні відносини під час дії воєнного стану, з метою дотримання розумного балансу між інтересами позивача та реальними можливостями відповідача прийняти рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення позивачу земельної ділянки у власність, враховуючи заборону на вчинення цих дій, а також з огляду на те, що боржник підтвердив факт неможливості вирішення даного питання в умовах воєнного стану, при цьому не уникає виконання судового рішення, що у свою чергу, є виявом добросовісності намірів заявника по виконанню зобов`язань, суд дійшов висновку про наявність підстав для надання додаткового строку виконання судового рішення в цій справі.
Так, ч. 5 ст. 378 КАС України визначено, що відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови.
Водночас, судом враховано, що заборона на безоплатну передачу земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації діє на весь час воєнного стану за приписами підпункту 5 пункту 27 розділу Х "Перехідні положення" Земельного кодексу України.
Отже, запроваджений в Україні воєнний стан та заборона встановлена Законом № 2145-XI є тією обставиною, що унеможливлює наразі виконання відповідачем, як органом місцевого самоврядування, судового рішення у даній справі в зобов`язальній частині, а тому заяву відповідача слід задовольнити шляхом відстрочення виконання судового рішення до завершення (скасування) воєнного стану.
Керуючись ст.ст. 243, 248, 256, 293-297, 378 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В:
1. Заяву про відстрочення виконання судового рішення, - задовольнити.
2. Відстрочити Кетрисанівській сільській раді Кропивницького району Кіровоградської області виконання рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 18.11.2021 року по справі № 340/5118/21, - до завершення (скасування) воєнного стану в Україні.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту її підписання суддею та може бути оскаржена в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду у п`ятнадцятиденний строк, установлений ст.295 КАС України.
Суддя Кіровоградського
окружного адміністративного суду Л.І. Хилько
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.03.2023 |
Оприлюднено | 23.03.2023 |
Номер документу | 109682930 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Л.І. Хилько
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні