Справа № 632/805/22
провадження № 1-кп/632/28/23
В И Р О К
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 березня 2023 року м. Первомайський
Первомайський міськрайонний суд Харківської області в складі: головуючого судді ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , сторін кримінального провадження: прокурорів ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , обвинуваченої ОСОБА_6 , захисника - адвоката ОСОБА_7 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду кримінальне провадження за обвинуваченням ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,уродженки м.ЕкібастузКазахстан,громадянки України,українки,з професійно-технічноюосвітою,працюючої напосаді інженераз охоронипраці таза суміщенням-інспектора зохорони навколишньогосередовища Комунальногопідприємства «Жилсервіс»Первомайської міськоїради Харківськоїобласті,заміжньої,раніше несудимої,зареєстрованої тафактично проживаючоїза адресою: АДРЕСА_1 , у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 367, ч.1 ст. 239 КК України, -
У С Т А Н О В И В:
Комунальне підприємство «Жилсервіс» Первомайської міської ради Харківської області (код ЄДРПОУ 39045562), яке розташоване за адресою: 64102, Харківська область, Лозівський район, місто Первомайський, вул. Світанкова, 1, утворене на комунальній власності територіальної громади міста Первомайський Харківської області і діє на підставі статуту (у новій редакції), затвердженого рішенням 24 сесії Первомайської міської ради 7 скликання № 414-24/7 від 27.12.2016.
Метою діяльності Підприємства, відповідно до п. 2.1 Статуту, є задоволення потреб населення міста:
-забезпечення належного рівня житлово-комунального обслуговування населення, створення відповідних умов для проживання;
-забезпечення схоронності і підвищення рівня благоустрою житлового фонду, який знаходиться на балансі Підприємства;
-забезпечення належного санітарного стану прибудинкової території та інше.
Предметом діяльності Підприємства, серед іншого, є:
-обслуговування міського полігону відходів;
-збирання та утилізація твердих побутових та безпечних відходів;
-прибирання майданчиків, на яких розміщені контейнери, сміттєзбірники, урни і прилеглі до них території, місця збору побутового сміття та інше.
Підприємство здійснюючи статутну діяльність, відповідно до п. 5.3 Статуту, має такі обов`язки:
- виконує норми і вимоги щодо охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання і відтворення природних ресурсів та забезпечення екологічної безпеки.
Відповідно до рішення Первомайської міської ради Харківської області 54 сесії 6 скликання № 893-54/6 від 31.01.2014 Комунальне підприємство «Жилсервіс» Первомайської міської ради Харківської області (далі - КП «Жилсервіс») визнано балансоутримувачем, виконавцем послуг по утриманню житлового фонду, прибудинкових територій, об`єктів благоустрою, в тому числі міського звалища твердих побутових відходів.
Відповідно до Паспорту місця видалення відходів (МВВ) № 06-17 від 11.10.2017, зазначене місце видалення відходів розташоване на північ від м.Первомайський Харківської області (1,8 км), район балки Сухотин Луг (наразі територія Олексіївської сільської територіальної громади Лозівського району Харківської області) та знаходиться на земельній ділянці, наданої у постійне користування для промислових потреб відповідно до державного акту на право постійного користування землею I ХР № 002031 від 17.12.1999, загальною площею 5 га.
Власником місця видалення відходів (МВВ), згідно з Паспортом, є КП «Жилсервіс», яке виконує послуги з вивезення побутових відходів з території Первомайської міської територіальної громади відповідно до затверджених графіків.
Відповідно до п. «й» ст.17 Закону України «Про відходи», суб`єкти господарської діяльності у сфері поводження з відходами зобов`язані:
- призначати відповідальних осіб у сфері поводження з відходами.
Так, згідно з наказом директора КП «Жилсервіс» № 122к від 10.02.2014, ОСОБА_6 призначено на посаду інспектора з охорони праці в КП «Жилсервіс».
Наказом директора КП «Жилсервіс» № 522к від 03.10.2016, ОСОБА_6 переведено на посаду інженера з охорони праці в КП «Жилсервіс».
Відповідно до вимог ст. 105 Кодексу законів про працю України, працівникам, які виконують на тому ж підприємстві, в установі, організації поряд з своєю основною роботою, обумовленою трудовим договором, додаткову роботу за іншою професією (посадою) або обов`язки тимчасово відсутнього працівника без звільнення від своєї основної роботи, провадиться доплата за суміщення професій (посад) або виконання обов`язків тимчасово відсутнього працівника, згідно з наказом директора КП «Жилсервіс» № 242к від 15.04.2014, у зв`язкуз відсутністюна підприємстві інспектора з охорони навколишнього середовища, його обов`язки покладено на інспектора з охорони праці ОСОБА_6 .
Тобто, з 15.04.2014 ОСОБА_6 , постійно виконуючи покладені на неї обов`язки інспектора з охорони навколишнього середовища в КП «Жилсервіс», у розумінні ч. 3 ст. 18 КК України являлась службовою особою, оскільки постійно, за спеціальним повноваженням обіймала посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих функцій.
У подальшому, щорічно, у зв`язку з відсутністю на підприємстві інспектора з охорони навколишнього природнього середовища, його обов`язки покладались на інженера (інспектора) з охорони праці КП «Жилсервіс» ОСОБА_6 , відповідно до наказів директора КП «Жилсервіс» № 9к від 05.01.2015; № 477к від 30.09.2015; № 4к від 04.01.2016; № 530к від 03.10.2016; № 6к від 03.01.2017; № 2к від 02.01.2018; № 1к від 02.01.2019; № 1к від 02.01.2020; № 1к від 04.01.2021.
Крім того, 22.10.2018 ОСОБА_8 особисто ознайомлена з посадовою інструкцією інспектора з охорони навколишнього середовища в КП «Жилсервіс», затвердженої директором підприємства 22.10.2018, в якій власноручно поставила свій підпис.
Разом з цим, ОСОБА_6 , постійно виконуючи покладені на неї обов`язки інспектора з охорони навколишнього середовища в КП «Жилсервіс», вчинила службову недбалість, а саме неналежне виконання службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що спричинило істотну шкоду охоронюваним законом державним інтересам. Так, відповідно до розділу 2 «Функціональні обов`язки» посадових інструкцій інспектора з охорони навколишнього середовища КП «Жилсервіс», затверджених директором підприємства 22.10.2018, у період часу з 22.10.2018 по 18.08.2021 ОСОБА_6 , поміж інших обов`язків, виконує наступне:
2.1. Організовує розробку і впровадження заходів, спрямованих на виконання вимог екологічного законодавства, дотримуватися правил та норм в області охорони навколишнього середовища, раціонального використання природних ресурсів.
2.2. Керує складанням перспективних і поточних планів з охорони навколишнього середовища, організовує контроль за їх виконанням.
2.3. Керує розробкою екологічних стандартів і нормативів підприємства відповідно до діючих державних, міжнародних (регіональних) і галузевих стандартів, забезпечує контроль за їх виконанням і своєчасний перегляд.
2.4. Розробляє та забезпечує виконання заходів щодо запобігання забрудненню навколишнього середовища, дотримання екологічних норм, забезпечення сприятливих умов праці, а також запобігання аваріям і катастрофам.
2.5. Бере участь у розслідуванні причин і наслідків викидів шкідливих речовин в навколишнє середовище, готує пропозиції щодо їх попередження.
2.6. Керує розробкою заходів щодо поліпшення охорони навколишнього середовища на основі вивчення та узагальнення передового досвіду вітчизняних та зарубіжних підприємств.
2.7. Забезпечує ведення обліку показників, що характеризують стан навколишнього середовища, дані екологічного моніторингу та іншої інформації екологічного характеру.
2.8. Проводить роботу зі створення на підприємстві ефективної системи екологічної інформації, яка поширюється на всіх рівнях управління, ознайомлення працівників підприємства з вимогами екологічного законодавства.
2.10. Знає і виконує вимоги нормативних актів про охорону праці та навколишнього середовища, дотримується норм, методів і прийомів безпечного виконання робіт.
Відповідно до ч. 1 ст. 91 Земельного кодексу України, власники земельних ділянок зобов`язані:
а) забезпечувати використання їх за цільовим призначенням;
б) додержуватися вимог законодавства про охорону довкілля;
г) не порушувати прав власників суміжних земельних ділянок та землекористувачів;
ґ) підвищувати родючість ґрунтів та зберігати інші корисні властивості землі.
Відповідно до ч. 1 ст. 96 Земельного кодексу України, землекористувачі зобов`язані:
а) забезпечувати використання землі за цільовим призначенням та за свій рахунок приводити її у попередній стан у разі незаконної зміни її рельєфу, за винятком випадків незаконної зміни рельєфу не власником такої земельної ділянки;
б) додержуватися вимог законодавства про охорону довкілля;
г) не порушувати прав власників суміжних земельних ділянок та землекористувачів;
ґ) підвищувати родючість ґрунтів та зберігати інші корисні властивості землі;
ж) не допускати випалювання сухої рослинності або її залишків з порушенням порядку, встановленого центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища.
Згідно із ст.35 Закону України «Про охорону земель», власники і землекористувачі, в тому числі орендарі, земельних ділянок при здійсненні господарської діяльності зобов`язані:
-дотримуватися вимог земельного та природоохоронного законодавства України;
-проводити на земельних ділянках господарську діяльність способами, які не завдають шкідливого впливу на стан земель та родючість ґрунтів;
-підвищувати родючість ґрунтів та зберігати інші корисні властивості землі на основі застосування екологобезпечних технологій обробітку і техніки, здійснення інших заходів, які зменшують негативний вплив на ґрунти, запобігають безповоротній втраті гумусу, поживних елементів тощо;
-дотримуватися нормативів при здійсненні протиерозійних, агротехнічних, агрохімічних, меліоративних та інших заходів, пов`язаних з охороною земель, збереженням і підвищенням родючості ґрунтів;
-своєчасно інформувати відповідні органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування щодо стану, деградації та забруднення земельних ділянок;
-забезпечувати використання земельних ділянок за цільовим призначенням та дотримуватися встановлених обмежень (обтяжень) на земельну ділянку;
-забезпечувати захист земель від пожеж, ерозії, виснаження, забруднення, засмічення, засолення, осолонцювання, підкислення, перезволоження, підтоплення, заростання бур`янами, чагарниками і дрібноліссям;
-уживати заходів щодо запобігання негативному і екологонебезпечному впливу на земельні ділянки та ліквідації наслідків цього впливу.
Статтею 167 Земельного кодексу України щодо охорони земель від забруднення небезпечними речовинами передбачено:
1.Господарська та інша діяльність, яка зумовлює забруднення земель і ґрунтів понад встановлені гранично допустимі концентрації небезпечних речовин, забороняється.
2.Нормативи гранично допустимих концентрацій небезпечних речовин у ґрунтах, а також перелік цих речовинзатверджуються КабінетомМіністрів України.
3.Забруднені небезпечними речовинами земельні ділянки використовуються з дотриманням встановлених обмежень, вимог щодо запобігання їх небезпечному впливу на здоров`я людини та довкілля.
4.Рівень забруднення ґрунтів враховується при наданні земельних ділянок у користування, вилученні з господарського обігу та зміні характеру і режиму використання.
Частиною 1 ст.45Закону України«Про охоронуземель» щодо охорони земель і ґрунтів від забруднення небезпечними речовинами передбачено, що господарська та інша діяльність, яка зумовлює забруднення земель і ґрунтів понад установлені гранично допустимі концентрації небезпечних речовин, забороняється.
Згідно із вимогами ст. 46Закону України«Про охоронуземель» щодо охорони земель і ґрунтів від забруднення відходами - при здійсненні господарської діяльності, пов`язаної із зберіганням, обробленням, утилізацією та видаленням, знешкодженням і захороненням відходів, забезпечуються:
- виконання заходів щодо запобігання або зменшення обсягів утворення відходів та екологічно безпечне поводження з ними;
- максимальне збереження ґрунтового покриву на основі обраного оптимального варіанта територіального розміщення об`єктів поводження з відходами;
- запобігання негативному впливу об`єктів поводження з відходами, що використовуються для збирання, зберігання, оброблення, утилізації, видалення, знешкодження і захоронення відходів на ґрунтовий покрив прилеглих територій.
Підприємства, установи та організації, а також громадяни, діяльність яких пов`язана з накопиченням відходів, зобов`язані забезпечувати своєчасне вивезення таких відходів на спеціальні об`єкти, що використовуються для їх збирання, зберігання, оброблення, утилізації, видалення, знешкодження і захоронення.
Забороняється несанкціоноване скидання і розміщення відходів, в місцях, що може створювати небезпеку для навколишнього природного середовища та здоров`я людини.
Відповідно до ст. 55 Закону України «Про охоронунавколишнього природногосередовища»,- суб`єкти права власності на відходи повинні вживати ефективних заходів для зменшення обсягів утворення відходів, а також для їх утилізації, знешкодження або розміщення.
Суб`єкти господарської діяльності у сфері поводження з відходами, відповідно до вимог ч. 1 ст. 17 Закону України «Про відходи», зобов`язані:
а) запобігати утворенню та зменшувати обсяги утворення відходів;
в)визначати складі властивостівідходів,що утворюються,а такожступінь небезпечностівідходів длянавколишнього природногосередовища таздоров`я людинивідповідно донормативно-правовихактів,які затверджуютьсяцентральним органомвиконавчої влади,що забезпечуєформування державноїполітики усфері санітарногота епідемічногоблагополуччя населення,за погодженняміз центральниморганом виконавчоївлади,що забезпечуєформування державноїполітики усфері охоронинавколишнього природногосередовища;
є) здійснювати організаційні, науково-технічні та технологічні заходи для максимальної утилізації відходів, реалізації чи передачі їх іншим споживачам або підприємствам, установам та організаціям, що займаються збиранням, обробленням та утилізацією відходів, а також забезпечувати за власний рахунок екологічно обґрунтоване видалення тих відходів, що не підлягають утилізації;
ж) не допускати змішування відходів, якщо це не передбачено існуючою технологією та ускладнює поводження з відходами або не доведено, що така дія відповідає вимогам підвищення екологічної безпеки;
з) не допускати зберігання та видалення відходів у несанкціонованих місцях чи об`єктах;
и) здійснювати контроль за станом місць чи об`єктів розміщення власних відходів;
й) призначати відповідальних осіб у сфері поводження з відходами;
к) забезпечувати розробку в установленому порядку та виконання планів організації роботи у сфері поводження з відходами;
т) виконувати інші обов`язки, передбачені законодавством, щодо запобігання забрудненню навколишнього природного середовища відходами.
Однак, ОСОБА_6 , виконуючи обов`язки інспектора з охорони навколишнього середовища в КП «Жилсервіс», неналежно виконуючи свої службові обов`язки в частині додержання вимог нормативних актів з охорони навколишнього природного середовища у сфері поводження з відходами та виконання спеціальних правил щодо запобігання і псування земель, через несумлінне ставлення до них, допустила забруднення земель відходами, шкідливими для довкілля, внаслідок порушення спеціальних правил.
Неналежне виконання своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, виразилось в тому, що ОСОБА_6 :
- не вжила ефективних заходів для зменшення обсягів утворення відходів, а також для їх утилізації, знешкодження або розміщення (ст. 55 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища»);
- не забезпечила захист земель від забруднення, засмічення; не вжила заходів, які б зменшували негативний вплив на ґрунти, поживних елементів тощо, запобіганню негативному і екологонебезпечному впливу на земельні ділянки та ліквідації наслідків цього впливу; не вжила заходів щодо проведення на земельних ділянках господарської діяльності способами, які не завдають шкідливого впливу на стан земель та родючість ґрунтів; не дотримано нею вимоги земельного та природоохоронного законодавства України (ст.35 Закону України «Про охорону земель»);
- не вжила заходів щодо додержання вимог законодавства про охорону довкілля; підвищування родючості ґрунтів та зберігання інших корисних властивостей землі; порушила права власників суміжних земельних ділянок та землекористувачів (ч. 1 ст. 91, ч. 1 ст.96 Земельного кодексу України);
- не вжила заходів щодо запобіганню утворенню та зменшування обсягів утворення відходів; визначення складу і властивостей відходів, що утворилися, а також ступінь небезпечності відходів для навколишнього природного середовища відповідно до нормативно-правових актів; не здійснені організаційні та технологічні заходи для максимальної утилізації відходів; допущено змішування відходів, що не передбачено існуючою технологією та ускладнило поводження з відходами, що не відповідало вимогам екологічної безпеки; допущено зберігання та видалення відходів у несанкціонованих місцях; не здійснювався належним чином контроль за станом місця розміщення відходів на полігоні (ч. 1 ст. 17 Закону України «Про відходи»);
- не вжила заходів щодо запобіганню негативномувпливу об`єктівповодження звідходами,що використовуютьсядля збирання,зберігання,оброблення,утилізації,видалення,знешкодження ізахоронення відходівна ґрунтовийпокрив прилеглихтериторій; не забезпечила виконання заходівщодо запобіганняабо зменшенняобсягів утвореннявідходів таекологічно безпечнеповодження зними; не забезпечила своєчасне вивезення таких відходів на спеціальні об`єкти, що використовуються для їх збирання, зберігання, оброблення, утилізації, видалення, знешкодження і захоронення (ст. 46Закону України «Про охорону земель»);
- неналежним чином виконувала свої службові обов`язки щодо організації розробки і впровадження заходів, спрямованих на виконання вимог екологічного законодавства, дотримуватися правил та норм в області охорони навколишнього середовища, раціонального використання природних ресурсів; не забезпечила виконання заходів щодо запобігання забрудненню навколишнього середовища, дотримання екологічних норм; не забезпечила ведення обліку показників, що характеризують стан навколишнього середовища, дані екологічного моніторингу та іншої інформації екологічного характеру; не організований належний контроль розробкою екологічних стандартів і нормативів підприємства відповідно до діючих державних, міжнародних (регіональних) і галузевих стандартів, не забезпечила контроль за виконанням і своєчасного перегляду перспективних і поточних планів з охорони навколишнього середовища (посадові інструкції ОСОБА_6 ).
Внаслідок неналежного виконання інспектором з охорони навколишнього середовища КП «Жилсервіс» ОСОБА_6 своїх службових обов`язків, через несумлінне ставлення до них, допустила забруднення земель відходами, шкідливими для довкілля, внаслідок порушення спеціальних правил, що створило небезпеку для довкілля, та завдало істотної шкоди охоронюваним законом державним інтересам, що виразилося у накопиченні забруднюючих речовин та відходів в земельних ресурсах та призвело до утворення малорухливих форм у вигляді малорозчинних сполук, зв`язуванні у стійкі розчинні комплекси з численними органічними лігандами, зокрема гуміновими та фульво-кислотами, мігруванні у вигляді розчинних сполук, поглинанні ґрунтово-поглинальним комплексом та накопиченням в рослинах і передаванням ланцюгами живлення. Небезпека для довкілля внаслідок забруднення засмічення земельних ділянок з кадастровими номерами: №6324581000:22:000:0012 1,31 га, №6324581000:22:000:0011 1,19 га, №6324581000:22:000:0008 0,35 га, полягає в утворенні штучних осередків забруднення екзогенними хімічними речовинами, в яких опосередковано, через контактуючи із ґрунтом середовища (воду, продукти харчування, атмосферне повітря), формується підвищене хімічне навантаження на навколишнє природне середовище.
Внаслідок протиправних дій ОСОБА_6 , державним інтересам в особі Державної екологічної інспекції у Харківській області, відповідно до розрахунку шкоди, заподіяної державі внаслідок порушення природоохоронного законодавства зумовленої забрудненням земельних ресурсів, складеного Державною екологічною інспекцією у Харківській області, підтвердженого висновком комплексної комісійної судової інженерно - екологічної та економічної експертизи Національного наукового центру «Інституту судових експертиз ім. засл. проф. М.С. Бокаріуса», завдано матеріальної шкоди на суму 183540 гривень.
Таким чином, ОСОБА_6 , виконуючи обов`язки інспектора з охорони навколишнього середовища в КП «Жилсервіс», будучи службовою особою, відповідно до вимог ч. 3 ст. 18 КК України, оскільки постійно, за спеціальним повноваженням обіймала посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих функцій, неналежно виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, в період, встановити який в ході досудового розслідування не виявилось за можливе, але не раніше від жовтня 2018 року до 18.08.2021, допустила забруднення земель відходами, шкідливими для довкілля на місці видалення відходів, яке розташоване на північ від м. Первомайський Харківської області (1,8 км), район балки Сухотин Луг (наразі територія Олексіївської сільської територіальної громади Лозівського району Харківської області), у тому числі частково на суміжних ділянок, розташованих поруч з полігоном, а саме земельних ділянок з кадастровими номерами: №6324581000:22:000:0012 1,31 га, №6324581000:22:000:0011 1,19 га, №6324581000:22:000:0008 0,35 га, загальною площею 8.8841 га, внаслідок порушення спеціальних правил, що створило небезпеку для довкілля, що завдало істотної шкоди охоронюваним законом державним інтересам в особі Державної екологічної інспекції у Харківській області на суму 183540 гривень.
Крім того, ОСОБА_6 , виконуючи покладені на неї обов`язки інспектора з охорони навколишнього середовища в КП «Жилсервіс»,вчинила кримінальнеправопорушення,а самезабруднення земельречовинами,відходами чиіншими матеріалами,шкідливими длядовкілля,внаслідок порушенняспеціальних правил,що створилонебезпеку длядовкілля,при наступнихобставинах:
Відповідно до рішення Первомайської міської ради Харківської області 54 сесії 6 скликання № 893-54/6 від 31.01.2014 Комунальне підприємство «Жилсервіс» Первомайської міської ради Харківської області (далі - КП «Жилсервіс») визнано балансоутримувачем, виконавцем послуг по утриманню житлового фонду, прибудинкових територій, об`єктів благоустрою, в тому числі міського звалища твердих побутових відходів.
Відповідно до Паспорту місця видалення відходів (МВВ) № 06-17 від 11.10.2017, зазначене місце видалення відходів розташоване на північ від м.Первомайський Харківської області (1,8 км), район балки Сухотин Луг (наразі територія Олексіївської сільської територіальної громади Лозівського району Харківської області) та знаходиться на земельній ділянці, наданій у постійне користування для промислових потреб, відповідно до державного акту на право постійного користування землею I ХР № 002031 від 17.12.1999, загальною площею 5 га.
Власником місця видалення відходів (МВВ), згідно з Паспортом є КП «Жилсервіс», яке виконує послуги з вивезення побутових відходів з території Первомайської міської територіальної громади, відповідно до затверджених графіків.
Відповідно до п. «й» ст.17 Закону України «Про відходи», суб`єкти господарської діяльності у сфері поводження з відходами зобов`язані:
- призначати відповідальних осіб у сфері поводження з відходами.
Так, згідно з наказом директора КП «Жилсервіс» № 122к від 10.02.2014 ОСОБА_6 призначено на посаду інспектора з охорони праці в КП «Жилсервіс».
Наказом директора КП «Жилсервіс» № 522к від 03.10.2016 ОСОБА_6 переведено на посаду інженера з охорони праці в КП «Жилсервіс».
Відповідно до вимог ст. 105 Кодексу законів про працю України, працівникам, які виконують на тому ж підприємстві, в установі, організації поряд з своєю основною роботою, обумовленою трудовим договором, додаткову роботу за іншою професією (посадою) або обов`язки тимчасово відсутнього працівника без звільнення від своєї основної роботи, провадиться доплата за суміщення професій (посад) або виконання обов`язків тимчасово відсутнього працівника, згідно з наказом директора КП «Жилсервіс» № 242к від 15.04.2014, у зв`язкуз відсутністюна підприємстві інспектора з охорони навколишнього середовища, його обов`язки покладено на інспектора з охорони праці ОСОБА_6 .
Тобто, з 15.04.2014 ОСОБА_6 , постійно виконуючи покладені на неї обов`язки інспектора з охорони навколишнього середовища в КП «Жилсервіс», у розумінні ч. 3 ст. 18 КК України, являлась службовою особою, оскільки постійно, за спеціальним повноваженням обіймала посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих функцій.
У подальшому, щорічно, у зв`язку з відсутністю на підприємстві інспектора з охорони навколишнього природнього середовища, його обов`язки покладались на інженера (інспектора) з охорони праці КП «Жилсервіс» ОСОБА_6 відповідно до наказів директора КП «Жилсервіс» № 9к від 05.01.2015; № 477к від 30.09.2015; № 4к від 04.01.2016; № 530к від 03.10.2016; № 6к від 03.01.2017; № 2к від 02.01.2018; № 1к від 02.01.2019; № 1к від 02.01.2020; № 1к від 04.01.2021.
Крім того, 22.10.2018 ОСОБА_8 особисто ознайомлена з посадовою інструкцією інспектора з охорони навколишнього середовища в КП «Жилсервіс», затвердженої директором підприємства 22.10.2018, в якій власноручно поставила свій підпис.
Так, відповідно до розділу 2 «Функціональні обов`язки» посадових інструкцій інспектора з охорони навколишнього середовища КП «Жилсервіс», затверджених директором підприємства 22.10.2018, у період часу з 22.10.2018 по 18.08.2021, ОСОБА_6 , поміж інших обов`язків, виконує наступне:
2.1. Організовує розробку і впровадження заходів, спрямованих на виконання вимог екологічного законодавства, дотримуватися правил та норм в області охорони навколишнього середовища, раціонального використання природних ресурсів.
2.2. Керує складанням перспективних і поточних планів з охорони навколишнього середовища, організовує контроль за їх виконанням.
2.3. Керує розробкою екологічних стандартів і нормативів підприємства відповідно до діючих державних, міжнародних (регіональних) і галузевих стандартів, забезпечує контроль за їх виконанням і своєчасний перегляд.
2.4. Розробляє та забезпечує виконання заходів щодо запобігання забрудненню навколишнього середовища, дотримання екологічних норм, забезпечення сприятливих умов праці, а також запобігання аваріям і катастрофам.
2.5. Бере участь у розслідуванні причин і наслідків викидів шкідливих речовин в навколишнє середовище, готує пропозиції щодо їх попередження.
2.6. Керує розробкою заходів щодо поліпшення охорони навколишнього середовища на основі вивчення та узагальнення передового досвіду вітчизняних та зарубіжних підприємств.
2.7. Забезпечує ведення обліку показників, що характеризують стан навколишнього середовища, дані екологічного моніторингу та іншої інформації екологічного характеру.
2.8. Проводить роботу зі створення на підприємстві ефективної системи екологічної інформації, яка поширюється на всіх рівнях управління, ознайомлення працівників підприємства з вимогами екологічного законодавства.
2.10. Знає і виконує вимоги нормативних актів про охорону праці та навколишнього середовища, дотримується норм, методів і прийомів безпечного виконання робіт.
Відповідно до ч. 1 ст. 91 Земельного кодексу України, власники земельних ділянок зобов`язані:
а) забезпечувати використання їх за цільовим призначенням;
б) додержуватися вимог законодавства про охорону довкілля;
г) не порушувати прав власників суміжних земельних ділянок та землекористувачів;
ґ) підвищувати родючість ґрунтів та зберігати інші корисні властивості землі.
Відповідно до ч. 1 ст. 96 Земельного кодексу України, землекористувачі зобов`язані:
а) забезпечувати використання землі за цільовим призначенням та за свій рахунок приводити її у попередній стан у разі незаконної зміни її рельєфу, за винятком випадків незаконної зміни рельєфу не власником такої земельної ділянки;
б) додержуватися вимог законодавства про охорону довкілля;
г) не порушувати прав власників суміжних земельних ділянок та землекористувачів;
ґ) підвищувати родючість ґрунтів та зберігати інші корисні властивості землі;
ж) не допускати випалювання сухої рослинності або її залишків з порушенням порядку, встановленого центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища.
Згідно із ст.35 Закону України «Про охорону земель», власники і землекористувачі, в тому числі орендарі, земельних ділянок при здійсненні господарської діяльності зобов`язані:
-дотримуватися вимог земельного та природоохоронного законодавства України;
-проводити на земельних ділянках господарську діяльність способами, які не завдають шкідливого впливу на стан земель та родючість ґрунтів;
-підвищувати родючість ґрунтів та зберігати інші корисні властивості землі на основі застосування екологобезпечних технологій обробітку і техніки, здійснення інших заходів, які зменшують негативний вплив на ґрунти, запобігають безповоротній втраті гумусу, поживних елементів тощо;
-дотримуватися нормативів при здійсненні протиерозійних, агротехнічних, агрохімічних, меліоративних та інших заходів, пов`язаних з охороною земель, збереженням і підвищенням родючості ґрунтів;
-своєчасно інформувати відповідні органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування щодо стану, деградації та забруднення земельних ділянок;
-забезпечувати використання земельних ділянок за цільовим призначенням та дотримуватися встановлених обмежень (обтяжень) на земельну ділянку;
-забезпечувати захист земель від пожеж, ерозії, виснаження, забруднення, засмічення, засолення, осолонцювання, підкислення, перезволоження, підтоплення, заростання бур`янами, чагарниками і дрібноліссям;
-уживати заходів щодо запобігання негативному і екологонебезпечному впливу на земельні ділянки та ліквідації наслідків цього впливу.
Статтею 167 Земельного кодексу України щодо охорони земель від забруднення небезпечними речовинами передбачено:
1.Господарська та інша діяльність, яка зумовлює забруднення земель і ґрунтів понад встановлені гранично допустимі концентрації небезпечних речовин, забороняється.
2.Нормативи гранично допустимих концентрацій небезпечних речовин у ґрунтах, а також перелік цих речовинзатверджуються КабінетомМіністрів України.
3.Забруднені небезпечними речовинами земельні ділянки використовуються з дотриманням встановлених обмежень, вимог щодо запобігання їх небезпечному впливу на здоров`я людини та довкілля.
4.Рівень забруднення ґрунтів враховується при наданні земельних ділянок у користування, вилученні з господарського обігу та зміні характеру і режиму використання.
Частиною 1 ст.45Закону України«Про охоронуземель» щодо охорони земель і ґрунтів від забруднення небезпечними речовинами передбачено, що господарська та інша діяльність, яка зумовлює забруднення земель і ґрунтів понад установлені гранично допустимі концентрації небезпечних речовин, забороняється.
Згідно із вимогами ст. 46Закону України«Про охоронуземель» щодо охорони земель і ґрунтів від забруднення відходами - при здійсненні господарської діяльності, пов`язаної із зберіганням, обробленням, утилізацією та видаленням, знешкодженням і захороненням відходів, забезпечуються:
- виконання заходів щодо запобігання або зменшення обсягів утворення відходів та екологічно безпечне поводження з ними;
- максимальне збереження ґрунтового покриву на основі обраного оптимального варіанта територіального розміщення об`єктів поводження з відходами;
- запобігання негативному впливу об`єктів поводження з відходами, що використовуються для збирання, зберігання, оброблення, утилізації, видалення, знешкодження і захоронення відходів на ґрунтовий покрив прилеглих територій.
Підприємства, установи та організації, а також громадяни, діяльність яких пов`язана з накопиченням відходів, зобов`язані забезпечувати своєчасне вивезення таких відходів на спеціальні об`єкти, що використовуються для їх збирання, зберігання, оброблення, утилізації, видалення, знешкодження і захоронення.
Забороняється несанкціоноване скидання і розміщення відходів, в місцях, що може створювати небезпеку для навколишнього природного середовища та здоров`я людини.
Відповідно до ст. 55 Закону України «Про охоронунавколишнього природногосередовища» - суб`єкти права власності на відходи повинні вживати ефективних заходів для зменшення обсягів утворення відходів, а також для їх утилізації, знешкодження або розміщення.
Суб`єкти господарської діяльності у сфері поводження з відходами, відповідно до вимог ч. 1 ст.17Закону України«Про відходи» зобов`язані:
а) запобігати утворенню та зменшувати обсяги утворення відходів;
в)визначати складі властивостівідходів,що утворюються,а такожступінь небезпечностівідходів длянавколишнього природногосередовища таздоров`я людинивідповідно донормативно-правовихактів,які затверджуютьсяцентральним органомвиконавчої влади,що забезпечуєформування державноїполітики усфері санітарногота епідемічногоблагополуччя населення,за погодженняміз центральниморганом виконавчоївлади,що забезпечуєформування державноїполітики усфері охоронинавколишнього природногосередовища;
є) здійснювати організаційні, науково-технічні та технологічні заходи для максимальної утилізації відходів, реалізації чи передачі їх іншим споживачам або підприємствам, установам та організаціям, що займаються збиранням, обробленням та утилізацією відходів, а також забезпечувати за власний рахунок екологічно обґрунтоване видалення тих відходів, що не підлягають утилізації;
ж) не допускати змішування відходів, якщо це не передбачено існуючою технологією та ускладнює поводження з відходами або не доведено, що така дія відповідає вимогам підвищення екологічної безпеки;
з) не допускати зберігання та видалення відходів у несанкціонованих місцях чи об`єктах;
и) здійснювати контроль за станом місць чи об`єктів розміщення власних відходів;
й) призначати відповідальних осіб у сфері поводження з відходами;
к) забезпечувати розробку в установленому порядку та виконання планів організації роботи у сфері поводження з відходами;
т) виконувати інші обов`язки, передбачені законодавством, щодо запобігання забрудненню навколишнього природного середовища відходами.
При цьому, ОСОБА_6 , виконуючи обов`язки інспектора з охорони навколишнього середовища в КП «Жилсервіс», неналежно виконуючи свої службові обов`язки в частині додержання вимог нормативних актів з охорони навколишнього природного середовища у сфері поводження з відходами та виконання спеціальних правил щодо запобігання і псування земель, через несумлінне ставлення до них, допустила забруднення земель відходами, шкідливими для довкілля, внаслідок порушення спеціальних правил, що створило небезпеку довкіллю.
Забруднення земель відходами, шкідливими для довкілля, внаслідок порушення спеціальних правил, що створило небезпеку довкіллю виразилось в тому, що ОСОБА_6 :
- не вжила ефективних заходів для зменшення обсягів утворення відходів, а також для їх утилізації, знешкодження або розміщення (ст. 55 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища»);
- не забезпечила захист земель від забруднення, засмічення; не вжила заходів, які б зменшували негативний вплив на ґрунти, поживних елементів тощо, запобіганню негативному і екологонебезпечному впливу на земельні ділянки та ліквідації наслідків цього впливу; не вжила заходів щодо проведення на земельних ділянках господарської діяльності способами, які не завдають шкідливого впливу на стан земель та родючість ґрунтів; не дотримано нею вимоги земельного та природоохоронного законодавства України (ст.35 Закону України «Про охорону земель»);
- не вжила заходів щодо додержання вимог законодавства про охорону довкілля; підвищування родючості ґрунтів та зберігання інших корисних властивостей землі; порушила права власників суміжних земельних ділянок та землекористувачів (ч. 1 ст. 91, ч. 1 ст.96 Земельного кодексу України);
- не вжила заходів щодо запобіганню утворенню та зменшування обсягів утворення відходів; визначення складу і властивостей відходів, що утворилися, а також ступінь небезпечності відходів для навколишнього природного середовища відповідно до нормативно-правових актів; не здійснені організаційні та технологічні заходи для максимальної утилізації відходів; допущено змішування відходів, що не передбачено існуючою технологією та ускладнило поводження з відходами, що не відповідало вимогам екологічної безпеки; допущено зберігання та видалення відходів у несанкціонованих місцях; не здійснювався належним чином контроль за станом місця розміщення відходів на полігоні (ч. 1 ст. 17 Закону України «Про відходи»);
- не вжила заходів щодо запобіганню негативномувпливу об`єктівповодження звідходами,що використовуютьсядля збирання,зберігання,оброблення,утилізації,видалення,знешкодження ізахоронення відходівна ґрунтовийпокрив прилеглихтериторій; не забезпечила виконання заходівщодо запобіганняабо зменшенняобсягів утвореннявідходів таекологічно безпечнеповодження зними; не забезпечила своєчасне вивезення таких відходів на спеціальні об`єкти, що використовуються для їх збирання, зберігання, оброблення, утилізації, видалення, знешкодження і захоронення (ст. 46Закону України «Про охорону земель»);
- неналежним чином виконувала свої службові обов`язки щодо організації розробки і впровадження заходів, спрямованих на виконання вимог екологічного законодавства, дотримуватися правил та норм в області охорони навколишнього середовища, раціонального використання природних ресурсів; не забезпечила виконання заходів щодо запобігання забрудненню навколишнього середовища, дотримання екологічних норм; не забезпечила ведення обліку показників, що характеризують стан навколишнього середовища, дані екологічного моніторингу та іншої інформації екологічного характеру; не організований належний контроль розробкою екологічних стандартів і нормативів підприємства відповідно до діючих державних, міжнародних (регіональних) і галузевих стандартів, не забезпечила контроль за виконанням і своєчасного перегляду перспективних і поточних планів з охорони навколишнього середовища (посадові інструкції ОСОБА_6 ).
Внаслідок неналежного виконання інспектором з охорони навколишнього середовища КП «Жилсервіс» ОСОБА_6 своїх службових обов`язків, через несумлінне ставлення до них, допустила забруднення земель відходами, шкідливими для довкілля, внаслідок порушення спеціальних правил, що створило небезпеку для довкілля, що виразилося у накопиченні забруднюючих речовин та відходів в земельних ресурсах і призвело до утворення малорухливих форм у вигляді малорозчинних сполук, зв`язуванні у стійкі розчинні комплекси з численними органічними лігандами, зокрема гуміновими та фульво-кислотами, мігруванні у вигляді розчинних сполук, поглинанні ґрунтово-поглинальним комплексом та накопиченні в рослинах і передаванні ланцюгами живлення. Небезпека для довкілля внаслідок забруднення засмічення земельних ділянок з кадастровими номерами: №6324581000:22:000:0012 1,31 га, №6324581000:22:000:0011 1,19 га, №6324581000:22:000:0008 0,35 га, полягає у утворенні штучних осередків забруднення екзогенними хімічними речовинами, в яких опосередковано, через контактуючи із ґрунтом середовища (воду, продукти харчування, атмосферне повітря), формується підвищене хімічне навантаження на навколишнє природне середовище.
Внаслідок протиправних дій ОСОБА_6 державним інтересам в особі Державної екологічної інспекції у Харківській області, відповідно до розрахунку шкоди, заподіяної державі внаслідок порушення природоохоронного законодавства зумовленої забрудненням земельних ресурсів, складеного Державною екологічною інспекцією у Харківській області, підтвердженого висновком комплексної комісійної судової інженерно - екологічної та економічної експертизи Національного наукового центру «Інституту судових експертиз ім. засл. проф. М.С. Бокаріуса», завдано матеріальної шкоди на суму 183540 гривень.
Таким чином, ОСОБА_6 , виконуючи обов`язки інспектора з охорони навколишнього середовища в КП «Жилсервіс», неналежно виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, в період, встановити який в ході досудового розслідування не виявилось за можливе, але не раніше жовтня 2018 року і до 18.08.2021, допустила забруднення земель відходами, шкідливими для довкілля на місці видалення відходів, яке розташоване на північ від м. Первомайський Харківської області (1,8 км), район балки Сухотин Луг (наразі територія Олексіївської сільської територіальної громади Лозівського району Харківської області), у тому числі частково на суміжних ділянок, розташованих поруч з полігоном, а саме земельних ділянок з кадастровими номерами: №6324581000:22:000:0012 1,31 га, №6324581000:22:000:0011 1,19 га, №6324581000:22:000:0008 0,35 га, загальною площею 8.8841 га, внаслідок порушення спеціальних правил, що створило небезпеку для довкілля.
Отже, ОСОБА_6 скоїла кримінальніправопорушення,передбачені ч.1 ст. 367 КК України, - неналежне виконання службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що завдало істотної шкоди охоронюваним законом державним інтересам (службова недбалість), та ч. 1 ст. 239 КК України, забруднення земель речовинами, відходами чи іншими матеріалами, шкідливими для довкілля, внаслідок порушення спеціальних правил, що створило небезпеку для довкілля.
20 березня2023року між прокурором Первомайськоговідділу Лозівськоїокружної прокурори Харківськоїобласті ОСОБА_5 , зодного боку, та обвинуваченоюу вказаному провадженні ОСОБА_6 , з іншого боку, на підставі ст.ст. 468, 469, 472 КПК України, була укладена угода про визнання винуватості, додержуючись певних умов, розглядякої, відповідно до ч. 3 ст. 474 КПК України, проводиться судом під час судового провадження.
Як вбачається з даної угоди прокурор та обвинувачена ОСОБА_6 дійшли згодищодо правовоїкваліфікації дійобвинуваченої зач.1ст.367, ч. 1 ст. 239 КК України, істотних для відповідного кримінального провадження обставин, а також покарання, яке повинна понести ОСОБА_6 - за ч. 1 ст. 239 КК України у виді штрафу урозмірі однієїтисячі неоподатковуванихмінімумів доходівгромадян,що становить17(сімнадцять)тисяч гривень;
- за ч. 1 ст. 367 КК України у виді штрафу у розмірі двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 34 (тридцять чотири) тисячі гривень, з позбавленням права обіймати посади на підприємствах, установах, організаціях усіх форм власності, пов`язаних з виконанням організаційно-розпорядчих обов`язків з охорони навколишнього природного середовища строком на 3 роки.
На підставі ч. 1 ст. 70 КК України, за сукупністю злочинів, шляхом поглинання менш суворого покарання більш суворим, призначити ОСОБА_6 покарання у виді штрафу у розмірі двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 34 (тридцять чотири) тисячі гривень, з позбавленням права обіймати посади на підприємствах, установах, організаціях усіх форм власності, пов`язаних з виконанням організаційно-розпорядчих обов`язків з охорони навколишнього природного середовища строком на 3 роки.
В угоді передбачені наслідки укладення та затвердження угоди про визнання винуватості, встановлені ст. 473 КПК України.
Розглядаючи питання про затвердження угоди суд виходить з наступного.
Згідно ч.3 ст.474КПК України, якщо угоди досягнуто під час судового провадження, суд невідкладно зупиняє проведення процесуальних дій і переходить до розгляду угоди.
Відповідно до п. 2 ст. 468 КПК України, у кримінальному провадженні може бути укладена угода про визнання винуватості між прокурором та підозрюваним чи обвинуваченим.
Згідно з ч. 3 ст. 469 КПК України угода про визнання винуватості між прокурором та підозрюваним чи обвинуваченим може бути укладена у проваджені щодо кримінальних проступків, злочинів невеликої чи середньої тяжкості, тяжких злочинів, внаслідок яких шкода завдана лише державним чи суспільним інтересам.
В судовомузасіданніОСОБА_6 свою вину у вчиненні кримінального правопорушення проступку, передбаченого ч.1ст.239КК України,та кримінальногоправопорушення злочину,ч. 1 ст. 367 КК України, визнала та зазначила, що вона розуміє надані їй законом права, наслідки укладання та затвердження угоди про визнання винуватості, характер пред`явленого обвинувачення та вид покарання, який до неї буде застосований в результаті затвердження угоди про визнання винуватості, та наполягає на її затверджені.
Судом встановлено,щоОСОБА_6 обґрунтовано обвинувачується у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 239, ч. 1 ст. 367 КК України, які, згідно ст. 12 КК України, є проступком та нетяжким злочином.
Обставиною, яка пом`якшує покарання для обвинуваченої, є щире каяття.
Обставин, що обтяжують покарання для обвинуваченої, - судом не встановлено.
При цьому, судом з`ясовано, що обвинувачена цілком розуміє права, визначені ч. 4 ст. 474 КПК України, наслідки укладення та затвердження даної угоди, передбачені п. 1 ч. 2 ст. 473 КПК України, характер обвинувачення, вид покарання, а також інші заходи, які будуть застосовані до неї у разі затвердження угоди судом.
Суд переконався, що укладення угоди сторонами є добровільним, тобто не є наслідком застосування насильства, примусу, погроз або наслідком обіцянок чи дії будь-яких інших обставин, ніж ті, що передбачені в угоді.
Також судом встановлено, що умови даної угоди відповідають вимогам Кримінального процесуального та Кримінального кодексів України.
Узгоджені прокурором і обвинуваченим вид та міра покарання, визначені в межах санкцій ч. 1 ст. 239, ч. 1 ст. 367 КК України, відповідають загальним засадам призначення покарання, не суперечать інтересам суспільства, є справедливими, необхідними і достатніми для виправлення ОСОБА_6 та запобігання вчинення нею нових злочинів. При цьому, враховано ступінь тяжкості вчинених кримінальних правопорушень, особу винної, її матеріальний стан, та обставини, що пом`якшують покарання.
Обставин, передбачених ч. 7 ст. 474 КПК України, які виключають можливість затвердження угоди, у судовому засіданні не встановлено.
Виходячи звикладеного,суд дійшоввисновку проможливість затвердженняугодипровизнання винуватості між прокурором Первомайськоговідділу Лозівськоїокружної прокурори Харківськоїобласті ОСОБА_5 , з одного боку, та обвинуваченою у вказаному кримінальному провадженні ОСОБА_6 , з іншого боку, на підставі ст.ст. 468, 469, 472 КПК України, і призначення обвинуваченій узгодженого сторонами виду і міри покарання.
Запобіжний захід відносно обвинуваченоїне обирався.
Процесуальні витрати стягнути з винної особи.
Долю речових доказів вирішити згідно з ч. 9 ст. 100 КПК України.
Цивільний позов не заявлялвся.
Керуючись ст. ст. 314, 373, 374, 475 КПК України, суд, -
У Х В А Л И В:
Затвердити угоду від 20 березня 2023року провизнання винуватостіміжпрокуроромПервомайського відділуЛозівської окружної прокурориХарківської області ОСОБА_5 та обвинуваченоюОСОБА_6 .
ОСОБА_6 визнати винною у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 239, ч. 1 ст. 367 КК України, та призначити узгоджене сторонами покарання -
- за ч. 1 ст. 239 КК України у виді штрафу урозмірі однієїтисячі неоподатковуванихмінімумів доходівгромадян,що становить17(сімнадцять)тисяч гривень;
- за ч. 1 ст. 367 КК України у виді штрафу у розмірі двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 34 (тридцять чотири) тисячі гривень, з позбавленням права обіймати посади на підприємствах, установах, організаціях усіх форм власності, пов`язаних з виконанням організаційно-розпорядчих обов`язків з охорони навколишнього природного середовища строком на 3 роки.
На підставі ч. 1 ст. 70 КК України, за сукупністю злочинів, шляхом поглинання менш суворого покарання більш суворим, призначити ОСОБА_6 покарання у виді штрафу у розмірі двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 34 (тридцять чотири) тисячі гривень, з позбавленням права обіймати посади на підприємствах, установах, організаціях усіх форм власності, пов`язаних з виконанням організаційно-розпорядчих обов`язків з охорони навколишнього природного середовища строком на 3 роки.
Стягнути з ОСОБА_6 судові витрати за проведення комплексної комісійної судово інженерно екологічної та економічної експертизи у розмірі 26427 гривень 80 копійок в дохід держави.
Речові докази: дев`ять полімерних прозорих спеціалізованих конвертів НПУ, всередині яких маються документи, на конвертах зазначені серійні номери SUD3052171, SUD30522256, SUD30522255, SUD30522254, SUD30522253, SUD30522252, SUD30522251, SUD30522250, SUD30522249. Зокрема в конвертах з номерами SUD3052171, SUD30522256, SUD30522255, SUD30522254, SUD30522253, SUD30522252 поміщено оригінали договорів про поводження з твердими побутовими відходами, які скріплені в 6 окремих папках накопичувачах та згруповані за роками їх укладення, а саме з 2018 по 2021 роки. Конверт з серійним номером SUD30522251 з належним чином завіреною копією штатного розпису КП «Жилсервіс» за період часу з 01.07.2018 по 01.07.2021. Конверт з серійним номером SUD30522250 з оригіналами наказів про прийом на роботу та посадові інструкції інспектора з охорони навколишнього середовища та начальника дільниці з благоустрою міста та утримання прибудинкових територій КП «Жилсервіс». Конверт з серійним номером SUD30522249 з оригіналами трьох журналів прийому твердих побутових відходів на полігон КП «Жилсервіс» за період часу з 31.07.2018 по 24.06.2021, - повернути КП «Жилсервіс» за належністю.
У відповідності до вимог ст. 473 КПК України, роз`яснити прокурору та обвинуваченому обмеження права оскарження вироку суду, згідно з положеннями ст.ст. 394, 424 КПК України.
Вирок може бути оскаржений до Харківського апеляційного суду через Первомайський міськрайонний суд Харківської області протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Копію вироку вручити негайно після його проголошення обвинуваченій та прокурору.
Учасники судового провадження мають право отримати в суді копію вироку.
Суддя: ОСОБА_1
Суд | Первомайський міськрайонний суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 21.03.2023 |
Оприлюднено | 23.03.2023 |
Номер документу | 109691396 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов'язаної з наданням публічних послуг Службова недбалість |
Кримінальне
Первомайський міськрайонний суд Харківської області
Босняк М. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні