КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22 березня 2023 року м.Київ№ 320/11519/22
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Головенко О.Д., розглянувши у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Рокитне-Хлібопродукт" до Головного управління Державної податкової служби у Київській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "Рокитне-Хлібопродукт" з позовом до Головного управління Державної податкової служби у Київській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлень-рішень від 18.08.2022 № 6691/0901 та № 6692/0901.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 24.01.2023 справу прийнято до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження та призначено до розгляду.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що контролюючим органом помилково було проігноровано те, що із загальної кількості придбаного впродовж 2021 року палива на зберіганні було лише 954 263,82 літри (дизельне паливо у кількості 50 140 літрів та газ скраплений у кількості 904 123,82 літрів), а газ скраплений в кількості 226 025,21 літрів поставлявся безпосередньо в паливний бак зерносушки DELUX MSF 41515
Позивач зазначив, що в його діях відсутня ознака протиправності, оскільки пальне ним зберігалось частково, а частину було залито безпосередньо в баки автомобільної техніки безпосередньо з газовозів транспортувальників.
На думку позивача обсяг поставлених йому паливно мастильних матеріалів у період 2021 року, які зберігались підприємством становить 954 263,82 літри, що не є перевищення 1000 м.куб, як передбачено п.п. 14.1.6 п. 14.6 ст. 14 Податкового кодексу України (далі ПК України), а отже у позивача був відсутній обов`язок щодо реєстрації акцизного складу в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового
Від представника відповідача направлено відзив на позовну заяву, відповідно до якого вказує, що у задоволенні позову слід відмовити, оскільки позивачем було перевищено норми отримання пального, що визначенні п.п. 14.1.6 п. 14.6 ст. 14 ПК України, чим порушило ст. п.п. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 ПК України. Крім того вказує, що позивачем було порушено п. 85.2 ст. 85 ПК України, а саме не надано на запит контролюючого органу перелік документів, що був визначений посадовими особами Головного управління ДПС у Київській області, у зв`язку з чим до підприємства було застосовано штрафні санкції.
Також від позивача надійшла відповідь на відзив, відповідно до якої останній просив суд позов задовольнити.
Також, представник відповідача заявив клопотання про здійснення розгляду справи у судовому засіданні з викликом сторін.
Розглянувши вказане клопотання, суд зазначає про те, що ч. 5 ст. 262 КАС України передбачено, що суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Відповідно до ч. 6 ст. 262 КАС України, суд може відмовити в задоволенні клопотання сторони про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням сторін у випадках, визначених ст. 263 цього Кодексу та якщо характер спірних правовідносин та предмет доказування у справі незначної складності не вимагають проведення судового засідання з повідомленням сторін для повного та всебічного встановлення обставин справи.
Водночас, зміст клопотання представника відповідача про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін не дає підстав стверджувати, що повне та всебічне з`ясування усіх обставин у справі потребує проведення судового засідання чи заслуховування пояснень сторін.
Більш того, представник відповідача у клопотанні не зазначив, встановлення яких обставин у справі є неможливим шляхом аналізу письмових доказів і пояснень та вимагає проведення судового засідання.
Дослідивши клопотання представника відповідача, матеріали справи, беручи до уваги предмет та підстави позову, обставини, якими учасники справи обґрунтовують свої вимоги та заперечення, характер спірних правовідносин, обсяг та характер доказів у справі, суд не вбачає обґрунтованих підстав для розгляду справи у судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін та приходить до висновку, що в задоволенні клопотання має бути відмовлено.
Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, оглянувши письмові докази, які були надані, суд вважає, що позов слід задовольнити частково, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Рокитне-Хлібопродукт"має статус юридичної особи (дата реєстрації 22.07.2003, дата запису 25.01.2005 за № 13451200000000034).
До основних видів діяльності підприємства відноситься: (код КВЕД 46.11) діяльність посередників у торгівлі сільськогосподарською сировиною, живими тваринами, текстильною сировиною та напівфабрикатами; (код КВЕД 01.11) вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур; (код КВЕД 10.61) виробництво продуктів борошномельно-круп`яної промисловості; (код КВЕД 10.91) виробництво готових кормів для тварин, що утримуються на фермах; (код КВЕД 10.92) Виробництво готових кормів для домашніх тварин; (код КВЕД 46.21) оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин; (код КВЕД 46.71) оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами; (код КВЕД 46.75) оптова торгівля хімічними продуктами.
Згідно з наказом Головного управління ДПС у Київській області від 01.07.2022 № 536-п та направленнями на проведення фактичної перевірки від 14.07.2022 № 2243/10-36-09, № 2244/10-36-09 посадовими особами відповідача 14.07.2022 проведена фактична перевірка місця зберігання пального за адресою: Київська область, Рокитнянський район, с. Синява, вул. Заросянська, буд. 12А у ТОВ «Рокитне- Хлібопродукт».
За наслідками проведеної перевірки було складено акт про результати фактичної перевірки з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства з питань виробництва, зберігання та обігу пального, контроль за виконанням якого покладений на органи ДПС від 25.07.2022 № 4148/10-36-09-00-10/32257512.
Відповідно до висновків вказаного акту контролюючим органом було встановлено, що згідно з Єдиним реєстром акцизних накладних ТОВ «Рокитне- Хлібопродукт» протягом календарного року за період 18.01.2021 по 01.07.2022 отримано пального в обсязі 1184544,37 л (важкі диетиляти (газойлі)): УКТ ЗЕД 2710194300 в обсязі 50540,74 л та скраплений газ УКТ ЗЕД 2711000000, 271119000 в обсязі 1134003,63 л, чим порушив п.п. 14.1.6 п. 14.1 ст. 14 ПК України та п.п. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 ПК України, а саме перевищено норми зберігання пального (1000 кубічних метрів, без урахування обсягу пального, отриманого через паливо роздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі паливом, на які отримано відповідні ліцензії) та не зареєстровано акцизний склад у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.
За наслідками проведеної перевірки та акту від 25.07.2022 Головним управлінням ДПС у Київській області були прийняті рішення:
податкове повідомлення-рішення від 18.08.2022 № 6691/0901, яким було застосовано штрафну (фінансову) санкцію у сумі 1 000 000,00 грн;
податкове повідомлення-рішення від 18.08.2022 №6692/0901, яким було застосовано штрафну (фінансову) санкцію у сумі 1 020,00 грн.
Не погоджуючись з податковими повідомленнями рішеннями, позивач звернувся до суду за захистом своїх прав.
Надаючи правову оцінку обставинам, що склалися між сторонами, суд зазначає наступне.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регламентовано ПК України, яким визначено вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Пунктом 80.1 ст. 80 ПК України визначено, що фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи).
Відповідно до п. 80.2 ст. 80 ПК України фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції, під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з таких підстав:
у разі коли за результатами перевірок інших платників податків виявлено факти, які свідчать про можливі порушення платником податків законодавства щодо виробництва та обігу підакцизних товарів, здійснення платником податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на контролюючі органи, та виникає необхідність перевірки таких фактів;
у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації від державних органів або органів місцевого самоврядування, яка свідчить про можливі порушення платником податків законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, зокрема, щодо здійснення платниками податків розрахункових операцій, у тому числі із забезпеченням можливості проведення розрахунків за товари (послуги) з використанням електронних платіжних засобів, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій, та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на контролюючі органи, виробництва та обігу підакцизних товарів;
письмового звернення покупця (споживача), оформленого відповідно до закону, про порушення платником податків установленого порядку проведення розрахункових операцій, у тому числі незабезпечення можливості проведення розрахунків за товари (послуги) з використанням електронних платіжних засобів, касових операцій, патентування або ліцензування;
неподання суб`єктом господарювання в установлений законом строк обов`язкової звітності про використання реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій, розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій, подання їх із нульовими показниками;
у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, і пального та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері регулювання виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пального;
у разі виявлення за результатами попередньої перевірки порушення законодавства з питань, визначених у п. 75.1.3;
у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про використання праці найманих осіб без належного оформлення трудових відносин та виплати роботодавцями доходів у вигляді заробітної плати без сплати податків до бюджету, а також здійснення фізичною особою підприємницької діяльності без державної реєстрації.
Підпунктом 80.2.5 п. 80.2 ст. 80 ПК України визначено, що у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах і пального, та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, та/або масовими витратомірами, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері регулювання виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пального.
По суті спірних податкових повідомлень рішень та щодо встановлених порушень, а саме рішення від 18.08.2022 № 6691/0901, суд зазначає наступне.
Відповідно до п.п. 14.1.6. п. 14.1. ст. 14 ПК України акцизний склад - це:
спеціально обладнані приміщення на обмеженій території (далі - приміщення), розташовані на митній території України, де під контролем постійних представників контролюючого органу розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі, а також реалізації спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів;
приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.
Не є акцизним складом:
приміщення відокремлених підрозділів розпорядника акцизного складу, які використовуються ним виключно для пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі маркованих марками акцизного податку горілки та лікеро-горілчаних виробів, відвантажених з акцизного складу, а також для здійснення оптової та/або роздрібної торгівлі відповідно до отриманої розпорядником акцизного складу ліцензії;
приміщення або територія, на кожній з яких загальна місткість розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не перевищує 200 кубічних метрів, а суб`єкт господарювання (крім платника єдиного податку четвертої групи) - власник або користувач такого приміщення або території отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам.
Критерій, визначений цим підпунктом, щодо загальної місткості ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не застосовується до ємностей суб`єктів господарювання, які є розпорядниками хоча б одного акцизного складу;
приміщення або територія незалежно від загальної місткості розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального, власником або користувачем яких є суб`єкт господарювання - платник єдиного податку четвертої групи, який отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 10000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам;
паливний бак як ємність для зберігання пального безпосередньо в транспортному засобі або обладнанні чи пристрої;
приміщення або територія, у тому числі платника податку, де зберігається або реалізується виключно пальне у споживчій тарі ємністю до 5 літрів включно, отримане від виробника або особи, яка здійснила його розлив у таку тару;
З аналізу вищевказаних норм податкового законодавства вбачається відсутність обов`язку суб`єкта господарювання реєструвати акцизний склад у разі відповідності окремим критеріям:
суб`єкт господарювання - власник або користувач такого приміщення чи території, протягом календарного року отримує пальне у розмірах, що не перевищує 1000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливо роздавальні колонки у місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримані відповідні ліцензії);
суб`єкт господарювання використовує пальне виключно для власних потреб або промислової переробки та не здійснює операції по реалізації та зберіганню пального іншим особам.
Статтею 1 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального" від 19.12.95 № 481/95-ВР (далі Закон № 481), під місцем зберігання пального розуміється місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для зберігання пального на праві власності або користування; під зберіганням пального - діяльність із зберігання кального (власного або отриманого від інших осіб) із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик.
Також, п. 128-1.2 ст. 128-1 ПК України передбачена відповідальність за відсутність з вини платника податку реєстрації акцизних складів у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового платником податку - розпорядником акцизного складу у виді накладення штрафу в розмірі 1000000 гривень.
Тобто зміст п. п. 14.1.6 п. 14.1 ст. 14 ПК України свідчить про те, що не є акцизним складом паливний бак як ємність для зберігання пального безпосередньо в транспортному засобі або технічному обладнанні, пристрої.
Отже, обсяг пального, що заправлений у паливний бак як ємність для зберігання пального безпосередньо в транспортному засобі або технічному обладнанні, пристрої не враховується до обсягу отриманого пального в ємності для навантаження - розвантаження та зберігання пального у розумінні вказаної норми.
Аналогічна правова позиція міститься у постанові Верховного Суду від 13.07.2022 у справі № 420/14724/20.
Як вбачається за матеріалів справи на балансі ТОВ «Рокитне-Хлібопродукт» обліковується зерносушка DELUX MSF 41515 з паливним баком 20 м.куб., яка використовує в роботі скраплений газ для доведення зернових та зернобобових сільськогосподарських культур до встановлених показників якості.
Зерносушка DELUX MSF 41515 з паливним баком 20 м.куб. була придбана ТОВ «Рокитне- Хлібопродукт» у ПП «БУДГАЗСЕРВІС» на підставі договору купівлі продажу №12/2/21-04 від 21.04.2008.
Відповідно до специфікації № 1 від 21.04.2008 (додаток до договору купівлі продажу №12/2/21-04 від 21.04.2008) було передано зерносушка DELUX MSF 41515 з паливним баком 20 м. куб:
Передача товару також підтверджується видатковою накладною № 14 від 24.04.2008.
Відповідно до технічного паспорта, конструкція зерносушки DELUX MSF 41515 передбачає роботу при подачі палива лише з наливного баку ємністю 20 м.куб., який був придбаний разом із зерносушкою як невід`ємна його частина.
За весь час експлуатації DELUX MSF 41515 паливо для роботи зерносушарки подавалося лише з паливного баку, який наповнюється паливом лише з газовозів - транспортувальників (подача палива з ємності для зберігання палива не передбачена).
Таким чином, ТОВ «Рокитне-Хлібопродукт» надало належні документи, які підтверджуть, що зерносушка DELUX MSF 41515 живиться безпосередню з наливного баку.
Крім того, ТОВ «Рокитне-Хлібопродукт» має зерносушку CF/AB-270 та зерносушку SUKUP.
Технічні характеристики зерносушок CF/AB-270 та SUKUP дозволяють їх роботу без паливного баку. Подача газу здійснюється безпосередньо від ємності для зберігання палива.
Контролюючим органом в акті перевірки від 25.07.2022 зазначено, що відповідно до Єдиного реєстру акцизних накладних позивачем протягом календарного року за період з 18.01.2021 по 28.12.2021 отримало пального в обсязі 1 184 544,37 літри: (важкі дистиляти (газойлі) УКТ ЗЕД 2710194300 в обсязі 50540,74 літри, скраплений газ УКТ ЗЕД 2711000000, 2711190000 в обсязі 1134003,63 літри».
Однак на думку суду, перевіряючими під чає проведення перевірки не було враховано специфіку та технічні можливості зерносушки DELUX MSF 41515, яка не передбачає зберігання пального та живиться безпосередню з паливного баку.
Відтак, протягом 2021 року до паливного баку зерносушки DELUX MSF 41515 надійшло газу скрапленого та фракції пропанової марки А у кількості 226025,21 літрів, зокрема:
23.01.2021 поставка газу скрапленого в паливний бак 20 м.куб. зерносушки від ТОВ «Газавтосервіс» в кількості - 17158,74 л., видаткова накладна № 3 від 23.01.2021;
17.05.2021 поставка газу скрапленого в паливний бак 20 м.куб. зерносушки від ТОВ «Газавтосервіс» в кількості - 16389,68 л., видаткова накладна № 39 від 17.05.2021;
21.07.2021 поставка газу скрапленого в паливний бак 20 м.куб. зерносушки від ТОВ «ПРЕМІУМ OIЛ ЛТД» в кількості - 1875,12 л., видаткова накладна № 210702 від 21.07.2021;
01.08.2021 поставка газу скрапленого в паливний бак 20 м.куб. зерносушки від ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» в кількості - 13450,6 л., видаткова накладна № 010801 від 01.08.2021;
14.08.2021 поставка газу скрапленого в паливний бак 20 м.куб. зерносушки від ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» в кількості - 16416,61 л., видаткова накладна № 140801 від 14.08.2021;
27.08.2021 поставка газу скрапленого в паливний бак 20 м.куб. зерносушки від ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» в кількості - 4096,26 л., видаткова накладна № 270803 від 27.08.2021;
04.09.2021 поставка газу скрапленого в паливний бак 20 м.куб. зерносушки від ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» в кількості - 721,55 л., видаткова накладна № 040901 від 04.09.2021;
27.08.2021 поставка газу скрапленого в паливний бак 20 м.куб. зерносушки від ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» в кількості - 4096,26 л., видаткова накладна № 270803 від 27.08.2021;
07.10.2021 поставка газу скрапленого в паливний бак 20 м.куб. зерносушки від ТОВ «Газавтосервіс» в кількості - 5000 л., видаткова накладна № 80 від 07.10.2021;
09.10.2021 поставка газу скрапленого в паливний бак 20 м.куб. зерносушки від ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» в кількості - 185,81 л., видаткова накладна № 091003 від 09.10.2021;
16.10.2021 поставка газу скрапленого в паливний бак 20 м.куб. зерносушки від ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» в кількості - 1938,35 л., видаткова накладна № 161002 від 16.10.2021;
30.10.2021 поставка газу скрапленого в паливний бак 20 м.куб. зерносушки від ТОВ «Газавтосервіс» в кількості - 10000 л., видаткова накладна № 86 від 30.10.2021;
31.10.2021 поставка газу скрапленого в паливний бак 20 м.куб. зерносушки від ТОВ «Газавтосервіс» в кількості - 18000 л., видаткова накладна № 90 від 31.10.2021;
06.11.2021 поставка газу скрапленого в паливний бак 20 м.куб. зерносушки від ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» в кількості - 5031,21 л., видаткова накладна № 161102 від 06.11.2021;
08.11.2021 поставка газу скрапленого в паливний бак 20 м.куб. зерно сушки від ТОВ «Газавтосервіс» в кількості - 10000 л., видаткова накладна № 97 від 08.11.2021;
14.11.2021 поставка газу скрапленого в паливний бак 20 м.куб. зерносуніки від ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» в кількості - 11765,71 л., по видатковій накладні № 141101 від 14.11.2021;
16.11.2021 поставка газу скрапленого в паливний бак 20 м.куб. зерносушки від ТОВ «Газавтосервіс» в кількості - 6235 л., видаткова накладна № 99 від 16.11.2021;
21.11.2021 поставка газу скрапленого в паливний бак 20 м.куб. зерно сушки від ТОВ «Газавтосервіс» в кількості - 15404 л., видаткова накладна № 102 від 21.11.2021;
22.11.2021 поставка газу скрапленого в паливний бак 20 м.куб. зерносушки від ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» в кількості - 11124,33 л., видаткова накладна № 221109 від 22.11.2021;
29.11.2021 поставка газу скрапленого в паливний бак 20 м.куб. зерно сушки від ТОВ «Газавтосервіс» в кількості - 8000 л., видаткова накладна № 105 від 29.11.2021;
02.12.2021 поставка газу скрапленого в паливний бак 20 м.куб. зерно сушки від ТОВ «Газавтосервіс» в кількості - 7227 л., видаткова накладна № 109 від 02.12.2021;
06.12.2021 поставка газу скрапленого в паливний бак 20 м.куб. зерносушки від ТОВ «Газавтосервіс» в кількості - 11112 л., видаткова накладна № 115 від 06.12.2021;
08.12.2021 поставка газу скрапленого в паливний бак 20 м.куб. зерно сушки від ТОВ «Газавтосервіс» в кількості - 5000 л., видаткова накладна № 119 від 08.12.2021;
14.12.2021 поставка газу скрапленого в паливний бак 20 м.куб. зерно сушки від ТОВ «Газавтосервіс» в кількості - 8000 л., видаткова накладна № 124 від 14.12.2021;
20.12.2021 поставка газу скрапленого в паливний бак 20 м.куб. зерно сушки від ТОВ «Газавтосервіс» в кількості - 10000 л., видаткова накладна № 126 від 20.12.2021;
22.12.2021 поставка газу скрапленого в паливний бак 20 м.куб. зерносушки від ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» в кількості - 1883,24 л., по видатковій накладні № 221201 від 22.12.2021;
25.10.2021 поставка газу фракція пропанова марки А в паливний бак 20 м.куб. зерносушки від ТОВ «Теплоресурс» в кількості - 10010 л., видаткова накладна № 2510-2 від 25.10.2021.
Усе інше паливо, отримане ТОВ «Рокитне-Хлібопродукт» потрапляло на склад паливно-мастильних матеріалів, зокрема дизельне паливо на загальну кількість 50140 літрів, а саме:
14.05.2021 поставка дизпалива на склад ГСМ від ТОВ «АГЕНА» в кількості - 4920 л., видаткова накладна № УП-00031021 від 14.05.2021;
12.08.2021 поставка дизпалива на склад ГСМ від ТОВ «АГЕНА» в кількості - 4920 л., видаткова накладна № УП-00032425 від 12.08.2021;
06.10.2021 поставка дизпалива на склад ГСМ від ТОВ «УКРПРОМ СОЛД» в кількості - 4920 л., видаткова накладна № УП-00033284 від 06.10.2021;
22.11.2021 поставка дизпалива на склад ГСМ від ТОВ «СВ ОЙЛ» в кількості - 5000 л., видаткова накладна № 833 від 22.11.2021;
25.10.2021 поставка дизпалива на склад ГСМ від ТОВ «НК Фаворит Ойл» в кількості - 30380 л., видаткова накладна № РН-2510018 від 25.10.2021.
Газ скраплений на загальну кількість 904123,82 літрів (надходила в ємності для зберігання пального):
18.01.2021 поставка газу скрапленого в ємність для зберігання пального від ТОВ «ГАЗАВТОСЕРВІС» в кількості - 33335 л., видаткова накладна № 2 від 18.01.2021;
28.01.2021 поставка газу скрапленого в ємність для зберігання від ТОВ «ГАЗАВТОСЕРВІС» в кількості - 29474,21 л., видаткова накладна № 5 від 28.01.2021;
04.02.2021 поставка газу скрапленого в ємність для зберігання від ТОВ «ГАЗАВТОСЕРВІС» в кількості-21052,63 л., видаткова накладна № 8 від 04.02.2021;
16.02.2021 поставка газу скрапленого в ємність для зберігання пального від ТОВ «ГАЗАВТОСЕРВІС» в кількості - 28695,65 л., видаткова накладна № 12 від 16.02.2021;
16.07.2021 поставка газу скрапленого в ємність для зберігання пального від ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» в кількості-35325,16 л. видаткова накладна № 160706 від 16.07.2021;
21.07.2021 поставка газу скрапленого в ємність для зберігання пального від ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» в кількості-35589,72 л., видаткова накладна № 210702 від 21.07.2021;
25.07.2021 поставка газу скрапленого в ємність для зберігання пального від ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» в кількості - 35845,14 л. видаткова накладна № 250704 від 25.07.2021;
01.08.2021 поставка газу скрапленого в ємність для зберігання пального від ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» в кількості - 25992,22 л., видаткова накладна № 010801 від 01.08.2021;
09.08.2021 поставка газу скрапленого в ємність для зберігання пального від ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» в кількості -33261,26 л., видаткова накладна № 090801 від 09.08.2021;
14.08.2021 поставка газу скрапленого в ємність для зберігання пального від ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» в кількості - 22542,31 л., видаткова накладна № 140801 від 14.08.2021;
21.08.2021 поставка газу скрапленого в ємність для зберігання пального від ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» в кількості-38947,29л., видаткова накладна № 210801 від 21.08.2021;
27.08.2021 поставка газу скрапленого в ємність для зберігання пального від ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» в кількості - 38742,63 л., видаткова накладна № 270803 від 27.08.2021;
04.09.2021 поставка газу скрапленого в ємність для зберігання пального від ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» в кількості - 36246,69 л., видаткова накладна № 040901 від 04.09.2021;
01.10.2021 поставка газу скрапленого в ємність для зберігання пального від ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» в кількості - 35702,17 л., видаткова накладна № 011001 від 01.10.2021;
09.10.2021 поставка газу скрапленого в ємність для зберігання пального від ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» в кількості-35824,84 л., видаткова накладна № 091003 від 09.10.2021;
09.10.2021 поставка газу скрапленого в ємність для зберігання пального від ТОВ «ЕКОТЕХ-ЕНЕРГО» в кількості 34200 л., видаткова накладна № РН-0000279 від 09.10.2021;
16.10.2021 поставка газу скрапленого в ємність для зберігання пального від ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» в кількості - 35648,41 л., видаткова накладна № 161002 від 16.10.2021;
23.10.2021 поставка газу скрапленого в ємність для зберігання пального від ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» в кількості - 34992,63 л., видаткова накладна № 231001 від 23.10.2021;
26.10.2021 поставка газу скрапленого в ємність для зберігання пального від ТОВ «ППУ Теплоресурс» в кількості - 35057 л., видаткова накладна № 2610-1 від 26.10.2021;
02.11.2021 поставка газу скрапленого в ємність для зберігання пального від ТОВ «ППУ Теплоресурс» в кількості - 27034 л., видаткова накладна № 0211-4 від 02.11.2021;
06.11.2021 поставка газу скрапленого в ємність для зберігання пального від ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» в кількості - 31646,68 л., видаткова накладна № 061102 від 06.11.2021;
13.11.2021 поставка газу скрапленого в ємність для зберігання пального від ТОВ «ППУ Теплоресуре» в кількості-24353 л., видаткова накладна № 1311-2 від 13.11.2021;
14.11.2021 поставка газу скрапленого в ємність для зберігання пального від ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» в кількості - 24340,32 л., видаткова накладна № 141101 від 14.11.2021;
18.11.2021 поставка газу скрапленого в ємність для зберігання пального від ТОВ «ППУ Теплоресурс» в кількості-34907 л., видаткова накладна № 1811-1 від 18.11.2021;
22.11.2021 поставка газу скрапленого в ємність для зберігання пального від ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» в кількості - 25146,95 л., видаткова накладна № 221109 від 22.11.2021;
17.12.2021 поставка газу скрапленого в ємність для зберігання пального від ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» в кількості-35582,75 л., видаткова накладна № 171201 від 17.12.2021;
22.12.2021 поставка газу скрапленого в ємність для зберігання пального від ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» в кількості - 36488,55 л., видаткова накладна № 221201 від 22.12.2021;
28.12.2021 приход газу скрапленого в ємність для зберігання пального від ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» в кількості - 38149,61 л., видаткова накладна № 281201 від 28.12.2021.
Таким чином, загальна кількість паливних матеріалів, які в продовж 2021 року перебували на зберіганні ТОВ «Рокитне-Хлібопродукт» становить 954 263,82 літри (дизельне паливо у кількості 50140 літрів та газ скраплений у кількості 904123,82 літрів).
Враховуючи вищевикладене, контролюючим органом при проведенні перевірки протиправно та помилково не враховано, що із загальної кількості придбаного впродовж 2021 року палива на зберіганні було лише 954 263,82 літри (дизельне паливо у кількості 50140 літрів та газ скраплений у кількості 904123,82 літрів), а газ скраплений в кількості 226025,21 літрів поставлявся безпосередньо в наливний бак зерносушки DELUX MSF 41515.
Пунктом 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 ПК України визначено, що акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі, а для скрапленого газу (пропану або суміші пропану з бутаном), інших газів, бутану, ізобутану за кодами згідно з УКТ ЗЕД 2711 12 11 00, 2711 12 19 00, 2711 12 91 00, 2711 12 93 00, 2711 12 94 00, 2711 12 97 00, 2711 13 10 00, 2711 13 30 00, 2711 13 91 00, 2711 13 97 00, 2711 14 00 00, 2711 19 00 00, 2901 10 00 10 - також можуть бути обладнані пристроями для вимірювання рівня або відсотка пального у резервуарі (далі - рівнемір-лічильник) на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі.
Акцизні склади, на яких здійснюється діяльність з переробки нафти, газового конденсату, природного газу та їх суміші, з очищення коксового газу, з метою вилучення цільових компонентів (сировини), що передбачає повний технологічний цикл їх переробки в готову продукцію (пальне), повинні бути обладнані лише витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску готової підакцизної продукції (пального) наливом з такого акцизного складу.
Акцизні склади, на яких здійснюються виключно зберігання та реалізація пального, що отримується та реалізується виключно у споживчій тарі без зміни розфасовки, а також скрапленого газу природного, бензолу, метанолу, не обладнуються витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.
Витратоміри-лічильники та резервуари повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, проведені відповідно до законодавства, а рівнеміри-лічильники повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, або калібрування, проведені відповідно до законодавства. У разі відсутності позитивного результату повірки або оцінки відповідності, або калібрування витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників для цілей цього Кодексу акцизні склади, на яких вони розташовані, вважаються необладнаними витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.
Паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки, встановлені на акцизних складах, на які є позитивні результати повірки або оцінка відповідності, проведені відповідно до законодавства, виконують функції витратомірів-лічильників.
Платники податку - розпорядники акцизних складів зобов`язані зареєструвати:
а) усі розташовані на акцизних складах резервуари, введені в експлуатацію, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники у розрізі акцизних складів - в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі;
б) усі акцизні склади - в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.
Один акцизний склад може бути зареєстрований виключно одним розпорядником акцизного складу. Один розпорядник акцизного складу може зареєструвати один і більше акцизних складів.
Забороняється здійснення реалізації пального без наявності зареєстрованих витратомірів-лічильників, рівнемірів-лічильників та резервуарів, без реєстрації акцизного складу.
12.10.2020 Головним управлінням ДПС у Київській області було видано ліцензію №10190414202001586 у якій зазначено «загальна місткість резервуарів, що використовуються для зберігання пального 150 000 літрів».
Так, ТОВ «Рокитне-Хлібопродукт» у своїй діяльності використовує наступні резервуари для зберігання пального (загальний об`єм 150 000 літрів):
ємкість для зберігання газу, заводський номер 36834, обліковий номер 00094;
ємкість для зберігання газу, заводський номер 5101, обліковий номер 00094/3;
стальний резервуар РГС-25 (наливна ємність для зберігання ПММ), обліковий номер 00094/1;
стальний резервуар РГС-50 (наливна ємність для зберігання ПММ), обліковий номер 00094/2;
ємкість (паливний бак) для скрапленого газу, заводський номер 07842, обліковий номер 00044.
Тобто, станом на момент отримання ліцензії №10190414202001586 у позивача були наявні резервуари для зберігання пального на загальний об`єм 150 000 літрів.
При цьому, об`єм наливного баку зерносушки DELUX MSF 41515 у розмірі 20 м. куб. не включався до загального переліку резервуарів для отримання ліцензії, оскільки такий паливний бак використовувався виключно живлення безпосередньо зерносушки DELUX MSF41515.
Водночас, зміст акту фактичної перевірки від 25.07.2022 №4148/10-36-09-00-10/32257512 не відображає обставин щодо встановлення контролюючим органом факту фізичного зберігання ТОВ «Рокитне-Хлібопродукт» придбаного пального (наявність його залишку на дату перевірки).
Контролюючим органом не наведено доказів фактичної наявності та фізичного зберігання такого пального в ємностях ТОВ «Рокитне-Хлібопродукт»: акту вимірювання обсягів пального в ємностях, що знаходяться на території ТОВ «Рокитне-Хлібопродукт», документів щодо використання такого пального тощо.
На підтвердження вказаного, в акті перевірки від 25.07.2022 №4148/10-36-09-00- 10/32257512 зазначено, що інформація щодо проведення інвентаризації пального підчас проведення перевірки не проводилась.
Тобто, висновок контролюючого органу про зберігання ТОВ «Рокитне-Хлібопродукт» пального, базується лише на обставинах придбання товариством пального, оскільки в акті перевірки не зазначено місце фізичного зберігання палива, його кількість та залишки, відсутні акти вимірювання обсягів пального в ємностях, що знаходяться на території ТОВ «Рокитне-Хлібопродукт».
Оскільки загальна кількість паливно мастильних матеріалів, яка зберігалась впродовж 2021 року становить 954 263,82 літри, відтак ТОВ «Рокитне-Хлібопродукт» не перевищено 1 000 кубічних метрів пального, за таких обставин у ТОВ «Рокитне-Хлібопродукт» був відсутній обов`язок щодо реєстрації акцизного складу в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.
Щодо тверджень контролюючого органу, що право користування зерносушкою DELUX MSF 41515 виникло у позивача лише у 2022 році, у зв`язку з подачею підприємства повідомлення про об`єкт оподаткування або об`єкти пов`язані з оподаткуванням або через які проводиться діяльність у вигляді зерносушки DELUX MSF 41515, яке подано безпосередньо 24.10.2022, суд вказує таке.
Нормами п. 63.3 ст. 63 ПК України визначено, що з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об`єктів оподаткування або об`єктів, які пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, може прийняти рішення про зміну основного та неосновного місця обліку великого платника податків, у тому числі визначити, що облік такого платника податків здійснює територіальний орган центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, який здійснює супроводження великих платників податків, та його структурні підрозділи в разі створення.
Об`єктами оподаткування і об`єктами, пов`язаними з оподаткуванням, є майно та дії, у зв`язку з якими у платника податків виникають обов`язки щодо сплати податків та зборів. Такі об`єкти за кожним видом податку та збору визначаються згідно з відповідним розділом цього Кодексу.
Платник податків зобов`язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об`єкти оподаткування і об`єкти, пов`язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем обліку згідно з порядком обліку платників податків.
Заява про взяття на облік платника податків за неосновним місцем обліку подається у відповідний контролюючий орган протягом 10 робочих днів після створення відокремленого підрозділу, реєстрації рухомого чи нерухомого майна чи відкриття об`єкта чи підрозділу, через які провадиться діяльність або які підлягають оподаткуванню.
Відповідно до положень ПК України процедуру обліку об`єктів оподаткування, визначені розділ VII Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 (далі Порядок № 1588).
Пунктом 8.4 Порядку № 1588 визначено, що повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою № 20-ОПП подається протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків.
Частиною 1 ст. 334 Цивільного кодексу України визначено, що право власності у набувача майна за договором виникає з моменту передання майна, якщо інше не встановлено договором або законом.
Як вже було встановлено судом, зерносушка DELUX MSF 41515 з паливним баком 20 м.куб. була придбана ТОВ «Рокитне- Хлібопродукт» у ПП «БУДГАЗСЕРВІС» на підставі договору купівлі продажу №12/2/21-04 від 21.04.2008.
Передача товару відбулась у 2008 році, що підтверджується видатковою накладною від 24.04.2008 № 14.
Таким чином позивач набув право власності на зерносушка DELUX MSF 41515 відповідно до договору куплі продажу №12/2/21-04 від 21.04.2008 та одночасно у його виникло і право користуватись таким майном.
Суд звертає увагу, що наведеними нормами не ставиться в залежність право юридичної особи користуватись своїм майном в залежності від подання чи неподання повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою № 20-ОПП.
Тобто у позивача були наявні законні підстави для використання у власній господарській діяльності зерносушки DELUX MSF 41515 починаючи з моменту її придбання, а саме з 2008 року.
З урахування викладеного, суд приходить до висновку про відсутність підставі у податкового органу приймати спірне податкове повідомлення рішення від 18.08.2022 № 6691/0901, а тому воно підлягає скасуванню.
Щодо податкового повідомлення рішення від 18.08.2022 № 6692/0901, яким було застосовано до позивача штрафні санкції за порушення п. 85.2 ст. 85 ПК України, суд зазначає наступне.
Пунктом 85.2 ст. 85 ПК України визначено, що платник податків зобов`язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов`язані з предметом перевірки. Такий обов`язок виникає у платника податків після початку перевірки.
Відповідно до п. 86.7 ст. 86 ПК України у разі незгоди платника податків або його представників з висновками перевірки чи фактами і даними, викладеними в акті (довідці) перевірки (крім документальної позапланової перевірки, проведеної у порядку, встановленому п.п. 78.1.5 п. 78.1 ст. 78 цього Кодексу), вони мають право подати свої заперечення та додаткові документи і пояснення, зокрема, але не виключно, документи, що підтверджують відсутність вини, наявність пом`якшуючих обставин або обставин, що звільняють від фінансової відповідальності відповідно до цього Кодексу, до контролюючого органу, який проводив перевірку платника податків, протягом 10 робочих днів з дня, наступного за днем отримання акта (довідки).
Таким чином, виходячи з системного аналізу вказаних норм, йдеться саме про додаткові документи. Документи, які запитувались контролюючим органом і не були наданні платником податку у період перевірки, не можуть розцінюватись, як додаткові документи у розумінні п. 86.7 ст. 86 ПК України, а відтак не можуть бути і матеріалами перевірки.
Тобто документи, що подані позивачем разом з запереченнями до акту перевірки від 18.08.2022 є додатками до заперечень, а не документами, що надавались на запит контролюючого органу, у зв`язку з чим у задоволенні позову в цій частині, слід відмовити.
Відповідно до ст. 17 Закону України від 23.02.2006 № 3477-IV «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» суди застосовують при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод та практику Європейського суду з прав людини як джерело права.
Суд враховує роз`яснення, що викладені у п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, відповідно до якого обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.
Цей же принцип знайшов свій вираз у низці рішень Європейського суду з прав людини, у яких ЄСПЛ неодноразово наголошував, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча п. 1 ст. 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною залежно від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" (Ruiz Torija v. Spain); рішення у справі "Серявін та інші проти України").
Крім того, суд зазначає, що Європейський суд з прав людини неодноразово підкреслював особливу важливість принципу належного урядування. Він передбачає, що у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб (рішення у справах Беєлер проти Італії, Онер`їлдіз проти Туреччини, Megadat.com S.r.l. проти Молдови, Москаль проти Польщі).
На державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок (рішення у справах Лелас проти Хорватії, Тошкуце та інші проти Румунії) і сприятимуть юридичній визначеності у правовідносинах (рішення у справах Онер`їлдіз проти Туреччини, Беєлер проти Італії).
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 2 ст. 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
У відповідності до ч. 2 ст. 73 КАС України предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Відповідно до ч. 1 та 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних в матеріалах справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають частковому задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Позивачем за подання позовної заяви сплачено судовий збір у розмірі 22 458,30 грн, що підтверджується платіжними дорученнями від 26.09.2022 № 14, від 09.11.2022 № 138.
Враховуючи, що позов задоволено частково та позивачем було сплачено судовий збір у більшому розмірі, суд вважає за можливе частину сплаченого судового збору у розмірі 4 977,30 грн повернути з Державного бюджету України та іншу частину суми у розмірі 15 000,00 грн у вигляді судових витрат щодо сплати судового збору, підлягають присудженню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень - Головного управління ДПС у Київській області.
Доказів понесення позивачем інших витрат, пов`язаних з розглядом справи, матеріали справи не містять.
Керуючись ст. 9, 14, 73 - 78, 90, 139, 143, 242- 246, 250, 255 КАС України, суд
в и р і ш и в:
Адміністративний позов задовольнити частково.
Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення - рішення Головного управління ДПС у Київській області від 18.08.2022 № 6691/0901.
В решті позовних вимог відмовити.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Рокитне-Хлібопродукт" (код ЄДРПОУ 32257512) за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень Головного управління ДПС у Київській області (код ЄДРПОУ 44096797) судовий збір у розмірі 15 000 (п`ятнадцять тисяч) грн 00 коп.
Повернути Товариства з обмеженою відповідальністю "Рокитне-Хлібопродукт" (код ЄДРПОУ 32257512) з Державного бюджету України надмірно сплачену суму судового збору у розмірі 4 977 (чотири тисячі дев`ятсот сімдесят сім) грн 30 коп.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Суддя Головенко О.Д.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.03.2023 |
Оприлюднено | 24.03.2023 |
Номер документу | 109718808 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них акцизного податку, крім акцизного податку із ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції) |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Мєзєнцев Євген Ігорович
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Головенко О.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні