ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 320/11519/22 Суддя (судді) першої інстанції: Головенко О.Д.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 вересня 2023 року м. Київ
Шостий апеляційний адміністративний суд в складі: головуючого - судді Мєзєнцева Є.І., суддів - Епель О.В., Файдюка В.В., розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби у Київській області, як відокремленого підрозділу ДПС України на рішення Київського окружного адміністративного суду від 22 березня 2023 року у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Рокитне-Хлібопродукт" до Головного управління Державної податкової служби у Київській області, як відокремленого підрозділу ДПС України про визнання протиправним скасування податкових повідомлень-рішень,
ВСТАНОВИВ :
Товариство з обмеженою відповідальністю "Рокитне-Хлібопродукт" звернулось до Київського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління Державної податкової служби у Київській області, як відокремленого підрозділу ДПС України про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 18.08.2022 № 6691/0901 та № 6692/0901.
Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 22 березня 2023 року адміністративний позов задоволено частково, а саме визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення - рішення Головного управління ДПС у Київській області від 18.08.2022 № 6691/0901, в решті позовних вимог відмовлено.
В апеляційній скарзі відповідач, посилаючись на неповне з`ясування обставин, що мають значення для справи, неправильне застосування норм матеріального права та порушення норм процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить скасувати оскаржуване рішення, та прийняти нове, яким відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.
Представником позивача було подано відзив на апеляційну скаргу, відповідно до якого зазначено, що рішення суду першої інстанції є законним та обґрунтованим, а тому відсутні підстави для його скасування.
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 311 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).
З огляду на викладене, колегія суддів визнала за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши повноту встановлення окружним адміністративним судом фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, колегія суддів дійшла наступного висновку.
Судом першої інстанції встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю "Рокитне-Хлібопродукт" має статус юридичної особи (дата реєстрації 22.07.2003, дата запису 25.01.2005 за № 13451200000000034).
До основних видів діяльності підприємства відноситься: (код КВЕД 46.11) діяльність посередників у торгівлі сільськогосподарською сировиною, живими тваринами, текстильною сировиною та напівфабрикатами; (код КВЕД 01.11) вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур; (код КВЕД 10.61) виробництво продуктів борошномельно-круп`яної промисловості; (код КВЕД 10.91) виробництво готових кормів для тварин, що утримуються на фермах; (код КВЕД 10.92) Виробництво готових кормів для домашніх тварин; (код КВЕД 46.21) оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин; (код КВЕД 46.71) оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами; (код КВЕД 46.75) оптова торгівля хімічними продуктами.
Згідно з наказом Головного управління ДПС у Київській області від 01.07.2022 № 536-п та направленнями на проведення фактичної перевірки від 14.07.2022 № 2243/10-36-09, № 2244/10-36-09 посадовими особами відповідача 14.07.2022 проведена фактична перевірка місця зберігання пального за адресою: Київська область, Рокитнянський район, с. Синява, вул. Заросянська, буд. 12А у ТОВ «Рокитне- Хлібопродукт».
За наслідками проведеної перевірки було складено акт про результати фактичної перевірки з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства з питань виробництва, зберігання та обігу пального, контроль за виконанням якого покладений на органи ДПС від 25.07.2022 № 4148/10-36-09-00-10/32257512.
Відповідно до висновків вказаного акту контролюючим органом було встановлено, що згідно з Єдиним реєстром акцизних накладних ТОВ «Рокитне- Хлібопродукт» протягом календарного року за період 18.01.2021 по 01.07.2022 отримано пального в обсязі 1184544,37 л (важкі дистиляти (газойлі)): УКТ ЗЕД 2710194300 в обсязі 50540,74 л та скраплений газ УКТ ЗЕД 2711000000, 271119000 в обсязі 1134003,63 л, чим порушив п.п. 14.1.6 п. 14.1 ст. 14 ПК України та п.п. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 ПК України, а саме перевищено норми зберігання пального (1000 кубічних метрів, без урахування обсягу пального, отриманого через паливо роздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі паливом, на які отримано відповідні ліцензії) та не зареєстровано акцизний склад у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.
За наслідками проведеної перевірки та акту від 25.07.2022 Головним управлінням ДПС у Київській області були прийняті рішення:
- податкове повідомлення-рішення від 18.08.2022 № 6691/0901, яким було застосовано штрафну (фінансову) санкцію у сумі 1 000 000,00 грн;
- податкове повідомлення-рішення від 18.08.2022 №6692/0901, яким було застосовано штрафну (фінансову) санкцію у сумі 1 020,00 грн.
Не погоджуючись з податковими повідомленнями рішеннями, позивач звернувся до суду з адміністративним позовом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України).
Пунктом 80.1 ст. 80 ПК України визначено, що фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи).
Відповідно до п. 80.2 ст. 80 ПК України фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції, під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з таких підстав:
у разі коли за результатами перевірок інших платників податків виявлено факти, які свідчать про можливі порушення платником податків законодавства щодо виробництва та обігу підакцизних товарів, здійснення платником податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на контролюючі органи, та виникає необхідність перевірки таких фактів;
у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації від державних органів або органів місцевого самоврядування, яка свідчить про можливі порушення платником податків законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, зокрема, щодо здійснення платниками податків розрахункових операцій, у тому числі із забезпеченням можливості проведення розрахунків за товари (послуги) з використанням електронних платіжних засобів, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій, та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на контролюючі органи, виробництва та обігу підакцизних товарів;
письмового звернення покупця (споживача), оформленого відповідно до закону, про порушення платником податків установленого порядку проведення розрахункових операцій, у тому числі незабезпечення можливості проведення розрахунків за товари (послуги) з використанням електронних платіжних засобів, касових операцій, патентування або ліцензування;
неподання суб`єктом господарювання в установлений законом строк обов`язкової звітності про використання реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій, розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій, подання їх із нульовими показниками;
у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, і пального та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері регулювання виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пального;
у разі виявлення за результатами попередньої перевірки порушення законодавства з питань, визначених у п. 75.1.3;
у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про використання праці найманих осіб без належного оформлення трудових відносин та виплати роботодавцями доходів у вигляді заробітної плати без сплати податків до бюджету, а також здійснення фізичною особою підприємницької діяльності без державної реєстрації.
Підпунктом 80.2.5 п. 80.2 ст. 80 ПК України визначено, що у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах і пального, та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, та/або масовими витратомірами, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері регулювання виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пального.
Відповідно до п.п. 14.1.6. п. 14.1. ст. 14 ПК України акцизний склад - це:
спеціально обладнані приміщення на обмеженій території (далі - приміщення), розташовані на митній території України, де під контролем постійних представників контролюючого органу розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі, а також реалізації спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів;
приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.
Не є акцизним складом:
приміщення відокремлених підрозділів розпорядника акцизного складу, які використовуються ним виключно для пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі маркованих марками акцизного податку горілки та лікеро-горілчаних виробів, відвантажених з акцизного складу, а також для здійснення оптової та/або роздрібної торгівлі відповідно до отриманої розпорядником акцизного складу ліцензії;
приміщення або територія, на кожній з яких загальна місткість розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не перевищує 200 кубічних метрів, а суб`єкт господарювання (крім платника єдиного податку четвертої групи) - власник або користувач такого приміщення або території отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам.
Критерій, визначений цим підпунктом, щодо загальної місткості ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не застосовується до ємностей суб`єктів господарювання, які є розпорядниками хоча б одного акцизного складу;
приміщення або територія незалежно від загальної місткості розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального, власником або користувачем яких є суб`єкт господарювання - платник єдиного податку четвертої групи, який отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 10000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам;
паливний бак як ємність для зберігання пального безпосередньо в транспортному засобі або обладнанні чи пристрої;
приміщення або територія, у тому числі платника податку, де зберігається або реалізується виключно пальне у споживчій тарі ємністю до 5 літрів включно, отримане від виробника або особи, яка здійснила його розлив у таку тару;
З аналізу вищевказаних норм податкового законодавства вбачається відсутність обов`язку суб`єкта господарювання реєструвати акцизний склад у разі відповідності окремим критеріям:
суб`єкт господарювання - власник або користувач такого приміщення чи території, протягом календарного року отримує пальне у розмірах, що не перевищує 1000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливо роздавальні колонки у місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримані відповідні ліцензії);
суб`єкт господарювання використовує пальне виключно для власних потреб або промислової переробки та не здійснює операції по реалізації та зберіганню пального іншим особам.
Статтею 1 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального" від 19.12.95 № 481/95-ВР (далі - Закон № 481), під місцем зберігання пального розуміється місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для зберігання пального на праві власності або користування; під зберіганням пального - діяльність із зберігання кального (власного або отриманого від інших осіб) із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик.
Також, п. 128-1.2 ст. 128-1 ПК України передбачена відповідальність за відсутність з вини платника податку реєстрації акцизних складів у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового платником податку - розпорядником акцизного складу у виді накладення штрафу в розмірі 1 000 000 гривень.
Тобто зміст п. п. 14.1.6 п. 14.1 ст. 14 ПК України свідчить про те, що не є акцизним складом паливний бак як ємність для зберігання пального безпосередньо в транспортному засобі або технічному обладнанні, пристрої.
Отже, обсяг пального, що заправлений у паливний бак як ємність для зберігання пального безпосередньо в транспортному засобі або технічному обладнанні, пристрої не враховується до обсягу отриманого пального в ємності для навантаження - розвантаження та зберігання пального у розумінні вказаної норми.
Аналогічна правова позиція міститься у постанові Верховного Суду від 13.07.2022 у справі № 420/14724/20.
Як вбачається за матеріалів справи на балансі ТОВ «Рокитне-Хлібопродукт» обліковується зерносушка DELUX MSF 41515 з паливним баком 20 м.куб., яка використовує в роботі скраплений газ для доведення зернових та зернобобових сільськогосподарських культур до встановлених показників якості.
Зерносушка DELUX MSF 41515 з паливним баком 20 м.куб. була придбана ТОВ «Рокитне- Хлібопродукт» у ПП «БУДГАЗСЕРВІС» на підставі договору купівлі продажу №12/2/21-04 від 21.04.2008.
Відповідно до специфікації № 1 від 21.04.2008 (додаток до договору купівлі продажу №12/2/21-04 від 21.04.2008) було передано зерносушка DELUX MSF 41515 з паливним баком 20 м. куб:
Передача товару також підтверджується видатковою накладною № 14 від 24.04.2008.
Відповідно до технічного паспорта, конструкція зерносушки DELUX MSF 41515 передбачає роботу при подачі палива лише з наливного баку ємністю 20 м.куб., який був придбаний разом із зерносушкою як невід`ємна його частина.
За весь час експлуатації DELUX MSF 41515 паливо для роботи зерносушарки подавалося лише з паливного баку, який наповнюється паливом лише з газовозів - транспортувальників (подача палива з ємності для зберігання палива не передбачена).
Таким чином, ТОВ «Рокитне-Хлібопродукт» надало належні документи, які підтверджуть, що зерносушка DELUX MSF 41515 живиться безпосередньо з наливного баку.
Крім того, ТОВ «Рокитне-Хлібопродукт» має зерносушку CF/AB-270 та зерносушку SUKUP.
Технічні характеристики зерносушок CF/AB-270 та SUKUP дозволяють їх роботу без паливного баку. Подача газу здійснюється безпосередньо від ємності для зберігання палива.
Контролюючим органом в акті перевірки від 25.07.2022 зазначено, що відповідно до Єдиного реєстру акцизних накладних позивачем протягом календарного року за період з 18.01.2021 по 28.12.2021 отримало пального в обсязі 1 184 544,37 літри: (важкі дистиляти (газойлі) УКТ ЗЕД 2710194300 в обсязі 50540,74 літри, скраплений газ УКТ ЗЕД 2711000000, 2711190000 в обсязі 1134003,63 літри».
Однак на думку суду, перевіряючими під чає проведення перевірки не було враховано специфіку та технічні можливості зерносушки DELUX MSF 41515, яка не передбачає зберігання пального та живиться безпосередньо з паливного баку.
Відтак, протягом 2021 року до паливного баку зерносушки DELUX MSF 41515 надійшло газу скрапленого та фракції пропанової марки А у кількості 226025,21 літрів, зокрема:
23.01.2021 поставка газу скрапленого в паливний бак 20 м.куб. зерносушки від ТОВ «Газавтосервіс» в кількості - 17158,74 л., видаткова накладна № 3 від 23.01.2021;
17.05.2021 поставка газу скрапленого в паливний бак 20 м.куб. зерносушки від ТОВ «Газавтосервіс» в кількості - 16389,68 л., видаткова накладна № 39 від 17.05.2021;
21.07.2021 поставка газу скрапленого в паливний бак 20 м.куб. зерносушки від ТОВ «ПРЕМІУМ OIЛ ЛТД» в кількості - 1875,12 л., видаткова накладна № 210702 від 21.07.2021;
01.08.2021 поставка газу скрапленого в паливний бак 20 м.куб. зерносушки від ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» в кількості - 13450,6 л., видаткова накладна № 010801 від 01.08.2021;
14.08.2021 поставка газу скрапленого в паливний бак 20 м.куб. зерносушки від ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» в кількості - 16416,61 л., видаткова накладна № 140801 від 14.08.2021;
27.08.2021 поставка газу скрапленого в паливний бак 20 м.куб. зерносушки від ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» в кількості - 4096,26 л., видаткова накладна № 270803 від 27.08.2021;
04.09.2021 поставка газу скрапленого в паливний бак 20 м.куб. зерносушки від ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» в кількості - 721,55 л., видаткова накладна № 040901 від 04.09.2021;
27.08.2021 поставка газу скрапленого в паливний бак 20 м.куб. зерносушки від ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» в кількості - 4096,26 л., видаткова накладна № 270803 від 27.08.2021;
07.10.2021 поставка газу скрапленого в паливний бак 20 м.куб. зерносушки від ТОВ «Газавтосервіс» в кількості - 5000 л., видаткова накладна № 80 від 07.10.2021;
09.10.2021 поставка газу скрапленого в паливний бак 20 м.куб. зерносушки від ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» в кількості - 185,81 л., видаткова накладна № 091003 від 09.10.2021;
16.10.2021 поставка газу скрапленого в паливний бак 20 м.куб. зерносушки від ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» в кількості - 1938,35 л., видаткова накладна № 161002 від 16.10.2021;
30.10.2021 поставка газу скрапленого в паливний бак 20 м.куб. зерносушки від ТОВ «Газавтосервіс» в кількості - 10000 л., видаткова накладна № 86 від 30.10.2021;
31.10.2021 поставка газу скрапленого в паливний бак 20 м.куб. зерносушки від ТОВ «Газавтосервіс» в кількості - 18000 л., видаткова накладна № 90 від 31.10.2021;
06.11.2021 поставка газу скрапленого в паливний бак 20 м.куб. зерносушки від ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» в кількості - 5031,21 л., видаткова накладна № 161102 від 06.11.2021;
08.11.2021 поставка газу скрапленого в паливний бак 20 м.куб. зерно сушки від ТОВ «Газавтосервіс» в кількості - 10000 л., видаткова накладна № 97 від 08.11.2021;
14.11.2021 поставка газу скрапленого в паливний бак 20 м.куб. зерносуніки від ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» в кількості - 11765,71 л., по видатковій накладні № 141101 від 14.11.2021;
16.11.2021 поставка газу скрапленого в паливний бак 20 м.куб. зерносушки від ТОВ «Газавтосервіс» в кількості - 6235 л., видаткова накладна № 99 від 16.11.2021;
21.11.2021 поставка газу скрапленого в паливний бак 20 м.куб. зерно сушки від ТОВ «Газавтосервіс» в кількості - 15404 л., видаткова накладна № 102 від 21.11.2021;
22.11.2021 поставка газу скрапленого в паливний бак 20 м.куб. зерносушки від ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» в кількості - 11124,33 л., видаткова накладна № 221109 від 22.11.2021;
29.11.2021 поставка газу скрапленого в паливний бак 20 м.куб. зерно сушки від ТОВ «Газавтосервіс» в кількості - 8000 л., видаткова накладна № 105 від 29.11.2021;
02.12.2021 поставка газу скрапленого в паливний бак 20 м.куб. зерно сушки від ТОВ «Газавтосервіс» в кількості - 7227 л., видаткова накладна № 109 від 02.12.2021;
06.12.2021 поставка газу скрапленого в паливний бак 20 м.куб. зерносушки від ТОВ «Газавтосервіс» в кількості - 11112 л., видаткова накладна № 115 від 06.12.2021;
08.12.2021 поставка газу скрапленого в паливний бак 20 м.куб. зерно сушки від ТОВ «Газавтосервіс» в кількості - 5000 л., видаткова накладна № 119 від 08.12.2021;
14.12.2021 поставка газу скрапленого в паливний бак 20 м.куб. зерно сушки від ТОВ «Газавтосервіс» в кількості - 8000 л., видаткова накладна № 124 від 14.12.2021;
20.12.2021 поставка газу скрапленого в паливний бак 20 м.куб. зерно сушки від ТОВ «Газавтосервіс» в кількості - 10000 л., видаткова накладна № 126 від 20.12.2021;
22.12.2021 поставка газу скрапленого в паливний бак 20 м.куб. зерносушки від ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» в кількості - 1883,24 л., по видатковій накладні № 221201 від 22.12.2021;
25.10.2021 поставка газу фракція пропанова марки А в паливний бак 20 м.куб. зерносушки від ТОВ «Теплоресурс» в кількості - 10010 л., видаткова накладна № 2510-2 від 25.10.2021.
Усе інше паливо, отримане ТОВ «Рокитне-Хлібопродукт» потрапляло на склад паливно-мастильних матеріалів, зокрема дизельне паливо на загальну кількість 50140 літрів, а саме:
14.05.2021 поставка дизпалива на склад ГСМ від ТОВ «АГЕНА» в кількості - 4920 л., видаткова накладна № УП-00031021 від 14.05.2021;
12.08.2021 поставка дизпалива на склад ГСМ від ТОВ «АГЕНА» в кількості - 4920 л., видаткова накладна № УП-00032425 від 12.08.2021;
06.10.2021 поставка дизпалива на склад ГСМ від ТОВ «УКРПРОМ СОЛД» в кількості - 4920 л., видаткова накладна № УП-00033284 від 06.10.2021;
22.11.2021 поставка дизпалива на склад ГСМ від ТОВ «СВ ОЙЛ» в кількості - 5000 л., видаткова накладна № 833 від 22.11.2021;
25.10.2021 поставка дизпалива на склад ГСМ від ТОВ «НК Фаворит Ойл» в кількості - 30380 л., видаткова накладна № РН-2510018 від 25.10.2021.
Газ скраплений на загальну кількість 904123,82 літрів (надходила в ємності для зберігання пального):
18.01.2021 поставка газу скрапленого в ємність для зберігання пального від ТОВ «ГАЗАВТОСЕРВІС» в кількості - 33335 л., видаткова накладна № 2 від 18.01.2021;
28.01.2021 поставка газу скрапленого в ємність для зберігання від ТОВ «ГАЗАВТОСЕРВІС» в кількості - 29474,21 л., видаткова накладна № 5 від 28.01.2021;
04.02.2021 поставка газу скрапленого в ємність для зберігання від ТОВ «ГАЗАВТОСЕРВІС» в кількості-21052,63 л., видаткова накладна № 8 від 04.02.2021;
16.02.2021 поставка газу скрапленого в ємність для зберігання пального від ТОВ «ГАЗАВТОСЕРВІС» в кількості - 28695,65 л., видаткова накладна № 12 від 16.02.2021;
16.07.2021 поставка газу скрапленого в ємність для зберігання пального від ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» в кількості-35325,16 л. видаткова накладна № 160706 від 16.07.2021;
21.07.2021 поставка газу скрапленого в ємність для зберігання пального від ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» в кількості-35589,72 л., видаткова накладна № 210702 від 21.07.2021;
25.07.2021 поставка газу скрапленого в ємність для зберігання пального від ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» в кількості - 35845,14 л. видаткова накладна № 250704 від 25.07.2021;
01.08.2021 поставка газу скрапленого в ємність для зберігання пального від ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» в кількості - 25992,22 л., видаткова накладна № 010801 від 01.08.2021;
09.08.2021 поставка газу скрапленого в ємність для зберігання пального від ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» в кількості -33261,26 л., видаткова накладна № 090801 від 09.08.2021;
14.08.2021 поставка газу скрапленого в ємність для зберігання пального від ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» в кількості - 22542,31 л., видаткова накладна № 140801 від 14.08.2021;
21.08.2021 поставка газу скрапленого в ємність для зберігання пального від ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» в кількості-38947,29л., видаткова накладна № 210801 від 21.08.2021;
27.08.2021 поставка газу скрапленого в ємність для зберігання пального від ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» в кількості - 38742,63 л., видаткова накладна № 270803 від 27.08.2021;
04.09.2021 поставка газу скрапленого в ємність для зберігання пального від ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» в кількості - 36246,69 л., видаткова накладна № 040901 від 04.09.2021;
01.10.2021 поставка газу скрапленого в ємність для зберігання пального від ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» в кількості - 35702,17 л., видаткова накладна № 011001 від 01.10.2021;
09.10.2021 поставка газу скрапленого в ємність для зберігання пального від ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» в кількості-35824,84 л., видаткова накладна № 091003 від 09.10.2021;
09.10.2021 поставка газу скрапленого в ємність для зберігання пального від ТОВ «ЕКОТЕХ-ЕНЕРГО» в кількості 34200 л., видаткова накладна № РН-0000279 від 09.10.2021;
16.10.2021 поставка газу скрапленого в ємність для зберігання пального від ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» в кількості - 35648,41 л., видаткова накладна № 161002 від 16.10.2021;
23.10.2021 поставка газу скрапленого в ємність для зберігання пального від ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» в кількості - 34992,63 л., видаткова накладна № 231001 від 23.10.2021;
26.10.2021 поставка газу скрапленого в ємність для зберігання пального від ТОВ «ППУ Теплоресурс» в кількості - 35057 л., видаткова накладна № 2610-1 від 26.10.2021;
02.11.2021 поставка газу скрапленого в ємність для зберігання пального від ТОВ «ППУ Теплоресурс» в кількості - 27034 л., видаткова накладна № 0211-4 від 02.11.2021;
06.11.2021 поставка газу скрапленого в ємність для зберігання пального від ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» в кількості - 31646,68 л., видаткова накладна № 061102 від 06.11.2021;
13.11.2021 поставка газу скрапленого в ємність для зберігання пального від ТОВ «ППУ Теплоресуре» в кількості-24353 л., видаткова накладна № 1311-2 від 13.11.2021;
14.11.2021 поставка газу скрапленого в ємність для зберігання пального від ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» в кількості - 24340,32 л., видаткова накладна № 141101 від 14.11.2021;
18.11.2021 поставка газу скрапленого в ємність для зберігання пального від ТОВ «ППУ Теплоресурс» в кількості-34907 л., видаткова накладна № 1811-1 від 18.11.2021;
22.11.2021 поставка газу скрапленого в ємність для зберігання пального від ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» в кількості - 25146,95 л., видаткова накладна № 221109 від 22.11.2021;
17.12.2021 поставка газу скрапленого в ємність для зберігання пального від ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» в кількості-35582,75 л., видаткова накладна № 171201 від 17.12.2021;
22.12.2021 поставка газу скрапленого в ємність для зберігання пального від ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» в кількості - 36488,55 л., видаткова накладна № 221201 від 22.12.2021;
28.12.2021 приход газу скрапленого в ємність для зберігання пального від ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» в кількості - 38149,61 л., видаткова накладна № 281201 від 28.12.2021.
Таким чином, загальна кількість паливних матеріалів, які в продовж 2021 року перебували на зберіганні ТОВ «Рокитне-Хлібопродукт» становить 954 263,82 літри (дизельне паливо у кількості 50140 літрів та газ скраплений у кількості 904123,82 літрів).
Враховуючи вищевикладене, контролюючим органом при проведенні перевірки протиправно та помилково не враховано, що із загальної кількості придбаного впродовж 2021 року палива на зберіганні було лише 954 263,82 літри (дизельне паливо у кількості 50140 літрів та газ скраплений у кількості 904123,82 літрів), а газ скраплений в кількості 226025,21 літрів поставлявся безпосередньо в наливний бак зерносушки DELUX MSF 41515.
Пунктом 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 ПК України визначено, що акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі, а для скрапленого газу (пропану або суміші пропану з бутаном), інших газів, бутану, ізобутану за кодами згідно з УКТ ЗЕД 2711 12 11 00, 2711 12 19 00, 2711 12 91 00, 2711 12 93 00, 2711 12 94 00, 2711 12 97 00, 2711 13 10 00, 2711 13 30 00, 2711 13 91 00, 2711 13 97 00, 2711 14 00 00, 2711 19 00 00, 2901 10 00 10 - також можуть бути обладнані пристроями для вимірювання рівня або відсотка пального у резервуарі (далі - рівнемір-лічильник) на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі.
Акцизні склади, на яких здійснюється діяльність з переробки нафти, газового конденсату, природного газу та їх суміші, з очищення коксового газу, з метою вилучення цільових компонентів (сировини), що передбачає повний технологічний цикл їх переробки в готову продукцію (пальне), повинні бути обладнані лише витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску готової підакцизної продукції (пального) наливом з такого акцизного складу.
Акцизні склади, на яких здійснюються виключно зберігання та реалізація пального, що отримується та реалізується виключно у споживчій тарі без зміни розфасовки, а також скрапленого газу природного, бензолу, метанолу, не обладнуються витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.
Витратоміри-лічильники та резервуари повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, проведені відповідно до законодавства, а рівнеміри-лічильники повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, або калібрування, проведені відповідно до законодавства. У разі відсутності позитивного результату повірки або оцінки відповідності, або калібрування витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників для цілей цього Кодексу акцизні склади, на яких вони розташовані, вважаються необладнаними витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.
Паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки, встановлені на акцизних складах, на які є позитивні результати повірки або оцінка відповідності, проведені відповідно до законодавства, виконують функції витратомірів-лічильників.
Платники податку - розпорядники акцизних складів зобов`язані зареєструвати:
а) усі розташовані на акцизних складах резервуари, введені в експлуатацію, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники у розрізі акцизних складів - в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі;
б) усі акцизні склади - в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.
Один акцизний склад може бути зареєстрований виключно одним розпорядником акцизного складу. Один розпорядник акцизного складу може зареєструвати один і більше акцизних складів.
Забороняється здійснення реалізації пального без наявності зареєстрованих витратомірів-лічильників, рівнемірів-лічильників та резервуарів, без реєстрації акцизного складу.
12.10.2020 Головним управлінням ДПС у Київській області було видано ліцензію №10190414202001586 у якій зазначено «загальна місткість резервуарів, що використовуються для зберігання пального 150 000 літрів».
Так, ТОВ «Рокитне-Хлібопродукт» у своїй діяльності використовує наступні резервуари для зберігання пального (загальний об`єм 150 000 літрів):
ємкість для зберігання газу, заводський номер 36834, обліковий номер 00094;
ємкість для зберігання газу, заводський номер 5101, обліковий номер 00094/3;
стальний резервуар РГС-25 (наливна ємність для зберігання ПММ), обліковий номер 00094/1;
стальний резервуар РГС-50 (наливна ємність для зберігання ПММ), обліковий номер 00094/2;
ємкість (паливний бак) для скрапленого газу, заводський номер 07842, обліковий номер 00044.
Тобто, станом на момент отримання ліцензії №10190414202001586 у позивача були наявні резервуари для зберігання пального на загальний об`єм 150 000 літрів.
При цьому, об`єм наливного баку зерносушки DELUX MSF 41515 у розмірі 20 м. куб. не включався до загального переліку резервуарів для отримання ліцензії, оскільки такий паливний бак використовувався виключно живлення безпосередньо зерносушки DELUX MSF41515.
Водночас, зміст акту фактичної перевірки від 25.07.2022 №4148/10-36-09-00-10/32257512 не відображає обставин щодо встановлення контролюючим органом факту фізичного зберігання ТОВ «Рокитне-Хлібопродукт» придбаного пального (наявність його залишку на дату перевірки).
Контролюючим органом не наведено доказів фактичної наявності та фізичного зберігання такого пального в ємностях ТОВ «Рокитне-Хлібопродукт»: акту вимірювання обсягів пального в ємностях, що знаходяться на території ТОВ «Рокитне-Хлібопродукт», документів щодо використання такого пального тощо.
На підтвердження вказаного, в акті перевірки від 25.07.2022 №4148/10-36-09-00- 10/32257512 зазначено, що інформація щодо проведення інвентаризації пального підчас проведення перевірки не проводилась.
Тобто, висновок контролюючого органу про зберігання ТОВ «Рокитне-Хлібопродукт» пального, базується лише на обставинах придбання товариством пального, оскільки в акті перевірки не зазначено місце фізичного зберігання палива, його кількість та залишки, відсутні акти вимірювання обсягів пального в ємностях, що знаходяться на території ТОВ «Рокитне-Хлібопродукт».
Оскільки загальна кількість паливно мастильних матеріалів, яка зберігалась впродовж 2021 року становить 954 263,82 літри, тобто ТОВ «Рокитне-Хлібопродукт» не було перевищено 1 000 кубічних метрів пального, суд дійшов висновку відсутність обов`язку у ТОВ «Рокитне-Хлібопродукт» щодо реєстрації акцизного складу в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.
Щодо тверджень контролюючого органу, що право користування зерносушкою DELUX MSF 41515 виникло у позивача лише у 2022 році, у зв`язку з подачею підприємства повідомлення про об`єкт оподаткування або об`єкти пов`язані з оподаткуванням або через які проводиться діяльність у вигляді зерносушки DELUX MSF 41515, яке подано безпосередньо 24.10.2022, суд вказує таке.
Нормами п. 63.3 ст. 63 ПК України визначено, що з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об`єктів оподаткування або об`єктів, які пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, може прийняти рішення про зміну основного та неосновного місця обліку великого платника податків, у тому числі визначити, що облік такого платника податків здійснює територіальний орган центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, який здійснює супроводження великих платників податків, та його структурні підрозділи в разі створення.
Об`єктами оподаткування і об`єктами, пов`язаними з оподаткуванням, є майно та дії, у зв`язку з якими у платника податків виникають обов`язки щодо сплати податків та зборів. Такі об`єкти за кожним видом податку та збору визначаються згідно з відповідним розділом цього Кодексу.
Платник податків зобов`язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об`єкти оподаткування і об`єкти, пов`язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем обліку згідно з порядком обліку платників податків.
Заява про взяття на облік платника податків за неосновним місцем обліку подається у відповідний контролюючий орган протягом 10 робочих днів після створення відокремленого підрозділу, реєстрації рухомого чи нерухомого майна чи відкриття об`єкта чи підрозділу, через які провадиться діяльність або які підлягають оподаткуванню.
Відповідно до положень ПК України процедуру обліку об`єктів оподаткування, визначені розділ VII Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 (далі Порядок № 1588).
Пунктом 8.4 Порядку № 1588 визначено, що повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою № 20-ОПП подається протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків.
Частиною 1 ст. 334 Цивільного кодексу України визначено, що право власності у набувача майна за договором виникає з моменту передання майна, якщо інше не встановлено договором або законом.
Як вже було встановлено судом, зерносушка DELUX MSF 41515 з паливним баком 20 м.куб. була придбана ТОВ «Рокитне- Хлібопродукт» у ПП «БУДГАЗСЕРВІС» на підставі договору купівлі продажу №12/2/21-04 від 21.04.2008.
Передача товару відбулась у 2008 році, що підтверджується видатковою накладною від 24.04.2008 № 14.
Таким чином позивач набув право власності на зерносушку DELUX MSF 41515 відповідно до договору куплі продажу №12/2/21-04 від 21.04.2008 та одночасно у нього виникло і право користуватись таким майном.
Суд звертає увагу, що наведеними нормами не ставиться в залежність право юридичної особи користуватись своїм майном в залежності від подання чи неподання повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою № 20-ОПП.
Тобто у позивача були наявні законні підстави для використання у власній господарській діяльності зерносушки DELUX MSF 41515 починаючи з моменту її придбання, а саме з 2008 року.
Враховуючи вищевикладене, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення рішення від 18.08.2022 № 6691/0901.
Щодо податкового повідомлення рішення від 18.08.2022 № 6692/0901, яким було застосовано до позивача штрафні санкції за порушення п. 85.2 ст. 85 ПК України у розмірі 1 020 грн., суд зазначає наступне.
Пунктом 85.2 ст. 85 ПК України визначено, що платник податків зобов`язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов`язані з предметом перевірки. Такий обов`язок виникає у платника податків після початку перевірки.
Відповідно до п. 86.7 ст. 86 ПК України у разі незгоди платника податків або його представників з висновками перевірки чи фактами і даними, викладеними в акті (довідці) перевірки (крім документальної позапланової перевірки, проведеної у порядку, встановленому п.п. 78.1.5 п. 78.1 ст. 78 цього Кодексу), вони мають право подати свої заперечення та додаткові документи і пояснення, зокрема, але не виключно, документи, що підтверджують відсутність вини, наявність пом`якшуючих обставин або обставин, що звільняють від фінансової відповідальності відповідно до цього Кодексу, до контролюючого органу, який проводив перевірку платника податків, протягом 10 робочих днів з дня, наступного за днем отримання акта (довідки).
Таким чином, виходячи з системного аналізу вказаних норм, йдеться саме про додаткові документи. Документи, які запитувались контролюючим органом і не були наданні платником податку у період перевірки, не можуть розцінюватись, як додаткові документи у розумінні п. 86.7 ст. 86 ПК України, а відтак не можуть бути і матеріалами перевірки.
Тобто документи, що подані позивачем разом з запереченнями до акту перевірки від 18.08.2022 є додатками до заперечень, а не документами, що надавались на запит контролюючого органу, у зв`язку з чим позовна вимога про скасування податкового повідомлення-рішення від 18.08.2022 № 6692/0901 не підлягає задоволенню.
Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду попередньої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.
Решта тверджень та посилань сторін судовою колегією апеляційного суду не приймається до уваги через їх неналежність до предмету позову або непідтвердженість матеріалами справи.
При цьому, колегія суддів зазначає, що згідно з п. 30. Рішення Європейського Суду з прав людини у справі "Hirvisaari v. Finland" від 27 вересня 2001 р., рішення судів повинні достатнім чином містити мотиви, на яких вони базуються для того, щоб засвідчити, що сторони були заслухані, та для того, щоб забезпечити нагляд громадськості за здійсненням правосуддя .
Однак, згідно з п. 29 Рішення Європейського Суду з прав людини у справі "Ruiz Torija v. Spain" від 9 грудня 1994 р., статтю 6 п. 1 не можна розуміти як таку, що вимагає пояснень детальної відповіді на кожний аргумент сторін. Відповідно, питання, чи дотримався суд свого обов`язку обґрунтовувати рішення може розглядатися лише в світлі обставин кожної справи.
За правилами ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись статтями 308, 311, 315, 316, 321, 322, 329, 331 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ :
Апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби у Київській області, як відокремленого підрозділу ДПС України залишити без задоволення, а рішення Київського окружного адміністративного суду від 22 березня 2023 року - без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, є остаточною та оскарженню не підлягає.
Головуючий суддя Є.І.Мєзєнцев
cуддя О.В.Епель
суддя В.В.Файдюк
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.09.2023 |
Оприлюднено | 26.09.2023 |
Номер документу | 113697900 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них акцизного податку, крім акцизного податку із ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції) |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Мєзєнцев Євген Ігорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні